Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz dabadab #1648 üzenetére
Volt már testközeledben olyan Twingo? Nem értettük, hogy miért nincs hátul csomagtartó. Aztán kiderült, hogy azért, mert ott a motor van. Akkor biztos az elejébe lehet pakolni. De nem, azt fel sem tudtuk nyitni. Álltunk négyen az autó körül és vakartuk a fejünket, hogy ezzel hogy menjünk el vásárolni. Aztán kerestünk egy másik céges autót a telephelyen. Attól a Twingotól bármi jobb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #1638 üzenetére
Ez esetben én meg arra kérlek hogy te meg ne menj vidékre. Ide se hiányzik a felesleges forgalom.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz Somatom #1651 üzenetére
Volt már testközeledben olyan Twingo?
Van, az a második autónk. Baromi jó, kicsi, nagyon fordulékony (a kis tengelytávon túl azért, mert hátsókerékhajtású, és az első kereket nem akadályozza a fordulásban a hajtás), van négy ajtaja, hogy hátra is be lehessen szállni, a csomagtartóba egy billás bevásárlás simán befér, ha meg az Obiból kell valami, akkor meg le lehet hajtani az egyik v mindkét hátsó ülést és ez így lefedi azt, amire kell.
Arra viszont tényleg nem alkalmas, hogy egy négyfős brigád elvigyen vele tíz zsák cementet meg egy betonkeverőt
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz dabadab #1648 üzenetére
Ácsi! A tömpe orr nem az ék orr. Elvileg, normál értelmezés szerint. Tömpe orra a Smartnak van. A csapott/ék orr az S-Max, az első Twingo, volt a Mitsubishinek egyterűje stb. Nem egyterű esetén nem igazán lehet esztétikusra kihozni, ha nem sportkocsi magasság a cél.
Manapság meg már rég nem csak az esztétika, hanem a mindenféle biztonsági intézkedések is bele szólnak a formába. -
senior tag
Számolgattam, hogy mennyi akkumulátorra lesz szükség az eljövendő szép új világban. (Ha 30 éven belül 0-ra akarjuk levinni a CO2 kibocsátást az EU-ban.) Az autókba kb. 100-150 millió tonna (320 millió autóval számolva, aminek túlnyomó része személyautó.) Ez évente úgy 10-15 millió tonna új (vagy csere) aksit jelenthet. (De ez inkább csak hasra ütés.) A fentebb tárgyalt akkumulátor
égetőműújrafeldolgozó pl. 7000 tonnát tud évente, akkor ebből is kellene még 1500-2000 darab.Ha leállítanánk az összes fosszilis és atomerőművet, akkor kellene valami átmeneti tároló, amivel ki lehetne húzni pl. egy kéthetes szél- nap- és vízenergia szegény időszakot. Akkumulátorral megoldva nekem erre kb. 10 milliárd tonnás akkumulátor szükséglet jött ki. (EU 3000 TWh/év, 1 GWh = 66000 tonna aksi. De lehet, hogy már kevesebb is elég. Talán 40 ezer?)
Lehet, hogy néhol tévedtem pár nagyságrendet, de így is kezdem érteni a Tesla részvények szárnyalását.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Somatom
veterán
válasz dabadab #1657 üzenetére
A négy zsák cement, meg a betonkeverő túlzás. Hasonló méretű, de sokkal jobb elrendezésű pl. a Toyota Aygo. Egyszer szervízben ragadt a kamion és kaptam egy dízel Aygot, hogy menjek vele a telephejre. Nem gondoltam volna, hogy be tudom pakolni az összes cuccomat. Volt tetriszezés, de befért. Twingoval ez esélytelen lett volna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mjani1172
addikt
2-2.5milla körül egy 'kínai játékautó' , max. 70-es végsebesség, és max. 150km hatótáv. Ezért az árért ez a kompromisszum nekem beleférne,
Nem értem ebben mi a jó, egy igénytelen, gyenge, balesetveszélyes, használhatatlan sz.r. Igen, bár nem láttam, de egy vagyont tennék rá, ismerem a kínaiak pár "munkáját". -
mjani1172
addikt
A többiektől is repkednek ezek a napi 15-40km-es számok amire autó KELL. Holott naponta ennyit sima bringával is örömködve lehet megoldani nemhogy e-bike-al.
De autó. És értem. Kényelmes. Megtehetjük.
Először megrökönyödtem ezen mekkora hülyeség már..... . Aztán átgondoltam, rájöttem, hogy igaz, tényleg jó lenne, több szempontból is, csak kényelmetlen, (hideg, eső) meg azért több dolognak változnia kéne, (utak, hol hagyod bicajt, ahol 5 perc múlva is ott van) de ez egy járható út. -
mjani1172
addikt
válasz Somatom #1661 üzenetére
Az eredeti twingo átugorja yarist, (sőt az egész kategóriát) MINDENBEN. Igen, még megbízhatóságban és élettartamban is, a variálhatóságban pedig nem egy kategória. A hátső ülése is dönthető, áthelyezhető, billenthető,tologatható.
És bármilyen meglepő, hátratolt hátsó üléssel nagyobb a lábhely mint a korabeli 5 os bmw-ben.
A twingo egy szenzációsan jó autó.[ Szerkesztve ]
-
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz Somatom #1673 üzenetére
Láttam és nem kínai volt. Meg láttam kiégett teslát meg bmwt is pedig azok sem kinaiak. Mindemellett a keletnémet meg szovjet de még a román ipar is képes volt soksok évtizeddel ezelőtt olyan futóművet gyártani ami nem esett szét, szerintem a kinaiaknak sem megugorhatatlan feladat a XXI. században.
Egyébként az iróniadetektorod nem működik.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #1674 üzenetére
De, működik. Ezt inkább azoknak szántam, akik azt gondolják, hogy ha a villanymotor egyszerű, akkor már nem is lehet baja az autónak. Csak épp Te említetted, ezért reagáltam.
A kínaiak is tudnak jó minőséget gyártani, csak az nem olcsó. Azért egy autó kicsit más, mint egy elektronikai eszköz, amiben jóformán nincs mozgó alkatrész. Pl. a Xiaomi rollereiről lehet olvasni problémákról és hol van az egy autó összetettségétől.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zseko
veterán
válasz mjani1172 #1662 üzenetére
Bicikli: gyenge, és életveszélyes vele közlekedni sok helyen a forgalomban, mert lófaszt se vesznek figyelembe vele és elcsapnak mint a szart. Cserébe legalább szarrá ázhatsz és fagyhatsz. Egy normálisabb elektromos robogó meg már veri a milliót. Felülről. Ettől akkor már jobb egy olcsó dobozos akármi. Pesten, vagy más nagyvárosban nem mondom, hogy merném használni, de itt ahol lakom, bőven elég lehetne számomra ilyen is (ha nem hullik szét az első évben), épp ezért is van benne az a szó a mondatban, hogy nekem. Mint írtam, két település közötti közlekedéshez kell valami, nem városba, ha csak ennyi lenne azt egyértelműen megoldanám rollerrel vagy görkorival.
De gondolom az összes ilyen kis elektromos autó csak és kizárólag szar lehet, amit amúgy ezerszámra lehet rendelni alibabáról már 2500 dollártól.
Nyilván van az a helyzet már, mikor megéri 8-10-12 millióért 'trabantméretű' fapados elektromos zsebautót venni. Na az én közlekedési szokásom még nem ez. Sem helyileg, sem távolságilag.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #1678 üzenetére
Aaaaz iiigen! Csodálom, hogy egy tulaj sem egyengette rá a leszakadt lökhárítót Elon fejére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #1663 üzenetére
Ez egyébként működik például a hollandoknál. Ők leszarják a hideget, esőt, bringáznak és kész (pedig az sem egy napfényes mediterrán ország). Mondjuk arrafelé elég jó infrastruktúrája van ennek, rengeteg bringaút, bringatárolók, stb. Kellene ilyen irányba menni BP-en is.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #1681 üzenetére
Budapest tökéletesen bringázható, csak megfelelő bringa kell hozzá. Egy E-fully -val fölöslegesek a kiépített bringautak. Tök uncsi lenne. Járdákra fékezés nélkül bunny. Lépcsőn fölfelé lendületből még csak 8-10 fokig megy, de szorgalmasan gyakorolom. Lefelé bármelyik aluljáróba legangolok a lépcsőn.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #1687 üzenetére
Ez így is van. Jó úton nem kunszt autózni. A szar utak nem hagyják eltunyulni a reflexeket és élénkítik a gazdaságot. Futóművesek, gumisok, stb.
Egy fully endurohoz azt a 600 -at még szorozd meg minimum kettővel. De, másfél milláért úgysem kapnál új autót. Pláne nem villanyosat.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
válasz arnyekxxx #1669 üzenetére
> "egy atomerőműnek mennyi a CO2 kibocsátása, hogy azokat is leállíttatnád?"
Én nem állíttatnám le, nem vagyok atomenergia ellenes. De egyre többen vannak, akik azok.Az atomerőmű CO2 kibocsátása kb. 0, már ha nem számoljuk az építés és a bontás CO2 kibocsátását. Ugyanakkor az atomenergia nem megújuló, bár mostanában a hasadó anyag utánpótlás kérdése kevésbé tűnik megoldatlannak (volt idő, amikor ötven évre saccolták a készletet). Nagyobb gond, hogy az atomenergia sokak szerint nem fenntartható, mármint abban az értelemben, hogy nem nagyon tudunk mit kezdeni a sugárzó hulladékkal. Még nagyobb gond, hogy sokak szerint veszélyes, ezért félnek tőle. (Akkor is, ha a szénbányászat/hőerőmű vonalon sokkal többen halnak meg.) Végül (talán nem kis részben a szigorodó környezetvédelmi és biztonsági előírások miatt) egyre kevésbé éri meg új atomerőműveket építeni (Mohi, Hinkley Point C, stb.) miközben az EU támogatja a régebbi erőművek bezárását.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#16820480
törölt tag
válasz Somatom #1688 üzenetére
Nekem már a 150 körüli árcédula is elég húzósnak tűnt egy bringáért, amikor vettem, de kb ilyen árban volt egyáltalán értelmes, amit élvezek használni. Az 1 milliós ebringa az már kb robogó kategória árban és ott kérdéses, hogy melyik kedvezőbb.
arnyekxxx: A RedmiCar Note Lite Max S Plus, amiből az ablaktörlőt hagyták ki, de kicsit kényelmesebb az ülése, vagy a RedmiCar 9X Mini Pro, aminél nem tudod lehúzni az ablakot, de cserébe van FM rádió és infra?
-
arnyekxxx
veterán
Csak azért kérdeztem, mert a co2 csökkentésről szólt a hozzászólásod, megújulóságról szó sem volt (mondjuk ha komolyan vesszük a napelem hajtóereje is el fog egyszer fogyni, szóval ...)
nem nagyon tudunk mit kezdeni a sugárzó hulladékkal.
az energiaklub atomellenes blogjára hivatkozni ősi román szokás, persze a hozzászólásokban (mint minden atomcsapdás posztot) ízekre szedik a szerzőnél hozzáértőbb kommentelők tehát ha innen nézem egy atomerőműtámogató tartalmat linkeltél beLehet azon elmélkedni, hogy mi éri meg, de áramra szükség van és az atomerőműnél jobbat* még nem sikerült feltalálni.
* nem csak akkor és annyit termel amikor és amennyit a természet úgy gondolja, hogy termelhet, nem kell hozzá bővízű nagyesésű folyó és nem köpi tele a légkört üzemszerűen minden szarral
-
arnyekxxx
veterán
válasz #16820480 #1691 üzenetére
Szerintem egyik redmiből sem hagynak ki alapfunkciókat. Viszont nem zavar ha nem lesz a RedmiCar4X-ben mindenféle asszistencia, seggformáraállítható ülés, nyakmaszírozó, megfelel a kézzel tekerős ablak és nem zavar ha kulccsal kell nyitni, nem wifiról felhőn keresztül.
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #1693 üzenetére
Azért sokáig tabu volt náluk (is) az NFC, B20, Qi töltés, használható memóriakezelés vagy kamera. De igazából csak arra akartam utalni, hogy egyszerre fut 18 modelljük, aminek a fele csak névben tér el igazából, a maradéknál meg kb nagyítóval kell nézegetni, hogy mit tud és min spóroltak.
-
titán
válasz Somatom #1686 üzenetére
Ahol van közút, és nem tilos kerékpárral közlekedni, ott járdán tilos. A járdán közlekedésnek semmi köze a bringaúthoz, nem (csak) attól függ. Szinte sehol sem szabad járdán kerékpározni. Ahol valamiért mégis szabad járdán (mert nincs közút), ott max 10 km/h sebességgel. Tízzel, legfeljebb.
Ráadásul, ha az nem pedelec (tehát pedálozás nélkül is hajt a villany), akkor arra bukó kell, nem mehet sem járdán, sem kerékpárúton. Azonos szabályozás alá tartozik, mint egy 50ccm alatti robogó. Ahol nincs közút, ott nem közlekedhet. Ha pedig pedelec, akkor max 25. Afölötti sebességgel képes pedelec szintén robogónak minősül.
Szóval egy mondatban szabálysértések sokaságát követted el szóban. Ha ezt így előadod, és rendőr meglátja, az drága út lesz. Csörögnek a tízezrek, és még a biciklid is elkobozhatja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Petyka366
csendes tag
Szép a téma srácok, csak eddig senki nem tudott kb. semmi értelmeset hozzátenni. Érdekes, hogy nem igazán olvastam a kommentekbe, hogy "nem a tesla szarta a spanyol viaszt". Villanyautó volt a '90-es évekbe is, csak akkor nem volt mögötte egy Elon Musk aki eladja, és a lithium-os technológia sem volt elérhető. Villanyautót gyártott a Peugeot, a Citroen és a Skoda is. A legismertebb a GM EV-1-ese. Ezek azt hiszem savas aksikat használtak, és csekéj 50-60 km-es hatótávval rendelkeztek. Namost eltelt 20-30 év, leporolták ezeket a projecteket és a CO2 kibocsájtás csökkentésére hivatkozva dobáljuk a 250-300 km-es távokat sem képes megtenni autókat 12-13 Milláért dobálni. Ne fűts, mert akkor nem bír ki az autód egy BP-Nyíregy távot 120-130 km/h sebességgel. Azért ne már..... Most komolyan, aki példáúl télen ingázik egy 120 km-es távon az most sakkozzon, hogy mit ne csináljon hogy egy 12 Millás autóba? Egy 4-500 ezres autó tud fűteni meg klímázni úgy, hogy nem kell gondolkodni azon, hogy kihúzza-e hazáig, vagy majd valahol megállunk 40-50-60 percet "gondolkodni" meló után. Télen meg a fagyott szélvédőt mi fogja kiolvasztani? Komolyan kérdezem, ki az a hülye aki eladja a 25 éves Suzuki Swiftet amibe van fűtés meg klíma (igen van olyan amelyikbe van), és vesz 13 millióért egy olyat amibe nem klímázhat egy 120 km-es ingázásnál mert akkor nem ér haza délután, mert mondjuk a városba már dugó van és szippantja az aksit, nem beszélve arrol, hogy 120 helyett most inkább mennék 140-150-el mert sietek a gyerekért a bölcsődébe, oviba, iskolába. Van annyi alternatív környezetkímélő hajtásrendszer, mint például a CNG, vagy az üzemanyag cella, erre hülyéskedünk itt az elektromos hajtással.......
-
Somatom
veterán
Még mindíg semmi olyat sem írtam, ami szabálysértő lenne. Olyan nincs, hogy a főfaluban ne találkozz járdával, vagy lépcsővel. Az enyém csak annyiban nem pedelec, hogy szoftveresen ki van iktatva a 25Km/h -s korlát. Ha ezt ránézésre kiszúrja a rendőr, akkor gratulálok neki. Erre viszont senkit sem bíztattam.
Ck.:
Az én bringám terepre lett fejlesztve. Nem 7 bar -ra fújt virsliken gurul, mint az országúti bringák, hanem 2 bar körüli, 2,8 -as, pluszos gumikon, elöl/hátul légtelós felfüggesztéssel. Semmi gondja a lépcsőkkel. Terepen nagyobbakat kap.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Visszatérve a gyorsulásra.
Hétvégén két vicces jelenetem is volt Leaffel. Egy Ford Edge (azt se tudtam, hogy létezik), és egy Porsche Panamera is azt képzelte, hogy versenyzünk zöld lámpánál. Ezt csak onnan tudtam, hogy mindkétszer hangos hörgést hallottam hátulról, utána vettem csak észre őket a tükörben. A Ford Edge volt a viccesebb. Benzines dög volt a kékes füstfelhőből ítélve, amit akkor hagyott, amikor már kb 80-nal ment, mikor még mindig padlógázon sarokkal állva utolért, pedig én 60-nál már rég leszálltam a gyorsítópedálról. Hangja alapján valami V6 volt benzintemető volt. Pedig én nem hogy padlót, de kispadlót sem nyomtam (leafnek van egy kickdownkapcsolóhoz hasonló állása, ahol extra teljesítmény jön, de tök fölösleges, még 60-nál is instant kiforgatja a kerekeket, első hajtás egy szívás), csak középállásnál kicsit lejjebb a gyorsítópedálon. Szeretek azért elindulni, de nem versenyeztem. A panamera legalább belátta, hogy nem úgy megy az, és abbahagyta az izmozási kísérletet 60 után nem sokkal, és kis különbséggel lassan előzött meg.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
zseko
veterán
válasz Petyka366 #1697 üzenetére
Sehol nincs engedve, hogy 150-el menjél mert éppen sietnél. Senkit nem érdekel, hogy te sietni akarsz, a kreszt sem. Igazán rászállhatnának már a rendőrök komolyabban az olyanokra akik azt hiszik, hogy 150-el simán kóricálhatnak, mert csak. De ez csak magánvélemény, nem kell egyetérteni. Ezen, és az utolsó mondatodon kívül egyébként szinte teljesen egyetértek azzal amit írtál. De azért azt lássuk be, mint ahogy egy zil sem jó mindenkinek napi közlekedésre, úgy elektromos autó sem.
HR24.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Trollok komolyan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mini-ITX
- További aktív témák...