Új hozzászólás Aktív témák
-
nexus6
aktív tag
igen, én is így látom... sajnos annyira átalakult-átalakulóban van az autóipar hogy szerintem jó a cikk. ha csak megnézzük most mennyibe kerülnek a benzines autók akkor is ledöbbenek hogy egy alsó kategóriás kis autó is lassan 4 millió Ft-tól indul, egy középkategóriás -még erősen nem családi autó- meg 6 millió Ft-tól. persze vannak kivételek is, de a járműgyártók a megszigorított szabályokat (fejlesztéseket) is a vevőkkel fizettetik meg. az elektromos autóknál meg az a baj, hogy a finanszírozási részére még nem áltak át.
egy benzinesnek, dízelnek sokkal magasabbak a fenntartási költségei mint az elektromosnak, így ha a kettőt szembeállítjuk és a teljes élettartamra nézzük akkor hasonló értéket kapunk. persze az hogy mi lesz a 10 éves elektromos autókkal még senki nem tudja...
szóval én is úgy tartom hogy bőven elég egy városi autónak az elektromos. mondom úgy hogy jelenleg nincs is autóm. a legtöbb esetben tömegközlekedek, illetve ha a kisfiam szállítását intézem akkor bérlek autót. jelenleg azt tapasztalom hogy az emberek 1 kilométert is autóval tesznek meg, sokan. persze ebben is vannak kivételek. minthogy sokan vesznek 2 kategóriával nagyobb autót, mert tényleg évente vagy 3évente kihasználja a 800 literes csomagtartót vagy 7 ülést. most én is kisautó vásárlásban gondolkodok...[ Szerkesztve ]
Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
nemlehet
őstag
Semmi bajom a villanyautóval tényleg jó nyomaték meg a karakterisztika. De azért tedd a szivedre a kezed ez a mondat:
"adott esetben félig lebiggyesztett szájjal adja majd nekünk vissza az élvezetes városi cirkáló kulcsát, mikor hazajöttünk."
Ez még egy prospektusban is szemöldökfelhúzást eredményezne olyan marketinges. Persze meg a fű is zöldebb lesz meg az asszony is fogy 3 kilót..Én csak idén 20-szor mentem Tapolcára. Ebből ötször e-autóval (tesztcucc). Semmi szívás nem volt, bár én a végponton tudok tölteni.
Én messzebb megyek, Esztergom-Pécs. Tapolca (feltételezem Bp-ről) olyan 150-170 km, Esztergom-Pécs meg 250. Az előbbi azért a legtöbb elektromos autónak megvan ha nem nyomod és nem kell klíma vagy fűtés, az utóbbi meg ahogy olvastam a valós tapasztalatokat sajnos a legtöbb autónál igényelne legalább valamennyi útközbeni töltést. Én nem láttam gyorstöltőt egyik kúton se ami útba esik ergo azért kell ott szobrozni egy 30 percet ami az amúgy is hosszú úton elég kellemetlen. Megint ismétlem mindenre van megoldás, de ilyen áron ahogy a kocsik mennek az ember nem kompromisszumokat akar megoldani. És érdemben gyártói oldalról meg "hívő" oldalról ezeket legfeljebb szőnyeg alá söpörve látom, megoldás, terv, roadmap nincs rá.Pont erről szól a cikk második-harmadik oldala.
Oké, ez igaz, csak azért a cím és első oldal erősen click-ragebait. De lehet csak nekem van már nagyon péntek.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Somatom
veterán
"egy városi villanyautót ott, ahova való"
Ha csak az ülne autóba, akinek feltétlenül muszáj, akár nyolcajtós limuzinokkal is lehetne közlekedni a városban. A most városban autózók négyötöde símán megoldhatná a közlekedését biciklivel, rollerrel, gördeszkával, stb. Az lenne a környezettudatos magatartás, nem a villanyautó. Nekem, mint írtam, egy méretes dízelem van. Viszont, a városban bringával járok. Ennyi.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
julius75
aktív tag
Valószínűleg (fő)városlakóként neked Újpestről indulva már az M1 kivezető világvége távolságot jelent, de hidd el, ez másokkal nem így van.
A cikkben felsorolt megoldások, úgy mint munkahelyről elvinni, baráttól köcsönkérni, bérelni mind - mind tökre életszerűtlen, főleg vidéken.
Majd ha valós árban és létező mennyiségben lesz alternatíva a Suzuki Splash-tól kezdve, na akkor nyer értelmet a cikked is.
Addig csak egy butasághalmaz.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
arnyekxxx
veterán
"2019-ben a lakosság 70,5%-a városokban, illetve városi közösségekben él."
És? Én is városban élek, megyeszékhelyen kertes házban de nekem is az utcára kellene kilógatni a hosszabbítót mert ez egy ilyen kertes ház. És mit csináljon az a 80% aki a város nem családiházas részében lakik? Lógjanak esténként a hosszabbítók a lakásokból az utcákra a parkolókig? Mindenki parkolja le az autóját a legközelebbi villanykúthoz éjszakára? A városban van vagy egy tucatnyi töltőhely, kicsit sűrűn kellene állni.
-
Somatom
veterán
De, akkor a cikk tulképp kiket, hány embert szólít meg? Az elenyésző számú villanyautós pár százalékát? Na, ettől nem fog fellélegezni a Föld. Úgy is fogalmazhatnék, hogy környezeti szempontból tök mindegy. Ha pedig olyan számban lesznek villanyautók, amennyinél számítana, akkor a legkisebb probléma lenne az, hogy hatékony-e az akkukapacitásuk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Egyébként az a helyzet, hogy az, amit a cikk feszeget, hogy miért drága és nagy hatótávolságú villanyautók vannak kicsi és olcsó darabok helyett, arra úgy tűnik, hogy az az egyszerű válasz, hogy mert ez az, ami kijön a matekból.
A villanyautó drága. Megy szépen lefele a felára, de jelenleg drága. Abban a szegmensben, ahol a két másodperc alatti 0-100-zal lehet villogni, ott nem feltűnő a felára, de a városi kisautóknal brutális. Ezért volt jó ötlet Muskéktól az, hogy olyan szegmenst céloztak meg, ahonnan nem árazták ki magukat rögtön és ahogy olcsósodott a technika, úgy mennek egyre lejjebb. Igen, a Tesla 3 a maga 18 milliós kezdőárával még mindig nem az a kimondott népautó, de a tendencia látszik. Kis városi rohangálóba meg majd akkor lesz értelmes elektromos, ha meg tudják csinálni, hogy ne kerüljön az háromszor annyiba, mint a benzines társa - de ez egyelőre nem megy, ha meg már sokkal drágább, akkor nincs értelme azon fogni arányaiban elég kevés pénzt, hogy kispórolják belőle az akkut meg az extrákat.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
arnyekxxx
veterán
Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Amit irtál az mivel cáfolta?amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad
arra reagáltam amire akartam, nem tudtam, hogy kötelelező minden bekezdéshez irni valamit ha az elsőre reagáltunk. -
PPatrik
aktív tag
Mondjuk a pappas-nál minden drága, máshova kell vinni ennyi idősen Abból amit írtál a váltócsapágy ami fájó, bár 500k-ból már ha ügyes vagy komplett motor váltót cserélsz
Ahhoz képest hogy más autóknál fele ennyi idősen elreped a motorblokk, 80 ezer km után cserés a lánc, gyárilag szar a feszítő és bármikor átugorhat a vezérlés, stb, azért valljuk be ezek nem nagy hibák.
Csak hogy legyen kontextus, a családban oktató autóként üzemel egy 12 éve, most 660 ezer km fölött jár. Ajtózárból már csak egy működik és a korrózió is megvan.
Nálunk a csomagtartón lévő díszcsíkba menő vezetékkel volt gond először (szétesett az ablakmosó mert befagyott, aztán a tanulók véletlen nyomták hiába lett megmondva hogy ne, és ez rohasztotta az ajtót és a vezetékeket is), utána a többszöri szerelés után ebből a csíkból a rögzítő lyukak vége törtött ki, de ezt barkács megoldással orvosoltuk. Utána jött a nyitó mikrokapcsoló és a zár, de ezek már annyi km és nyitogatás után, hogy nem tudtunk haragudni rá. Röviden ennyi, nem akarok többet offolni.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Bizony. Ráadásul a Ford a Toyota hajtásmegoldását licenszeli, ami sztem a legjobb ma a piacon. Ezt kellene fejlesztgetni úgy, hogy több legyen az elektromos üzem. Sztem azt olyan is szívesebben venné, akinek nincs módja otthon tölteni. A benzinmotor terhelés alatt nem indítható és változó a nyomatéka. Ezt tudja kompenzálni a villanymotor. Viszont, statikus üzemben (pl. akkutöltés, országúti tempó) hatékony.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
-
7Heads Drago
veterán
És szakértők is vagytok a témában? Mert ugye az se ártana. Vagy csak az a lényeg hogy a reklám menjen
Ami manapság "okos" arra mindenre van igény. Jelentősen megemeli az iq szintet, vagyis az átlagot... Szóval lehetne mosógép, klíma, locsoló berendezés stb. is akár. Mindben van már okos kivitel.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
Ne érts félre, imádok amúgy bringázni, és ha lenne normális bringaút (széles, autóktól elválasztott sávban, a'lá hollandok), akkor simán letekerném a 2x16-ot naponta, mert annyira nem sok az Azért írtam amiatt írtam, mert a kolléga itt vehemensen tiltakozott oldalakon át, hogy őt ne próbálja meg senki rábeszélni az elektromosra, közben most meg már ott tartunk majdnem, hogy ő tukmálja a bringázást (mint valódi zöld megoldást).
Amúgy meg van olyan ismerősöm, aki az Istenhegyi út környékéről jár dolgozni az Árpád hídhoz bringával, bevásárolni is (mert nincs autójuk), és még csak nem is olyan sportos alkat, ha ránézel. Nem lehetetlen feladatAmúgy meg a tisztább városhoz egy elektromossá alakított tömegközlekedés és teherszállítás is sokat tudna tenni, de azt hiszem az még lassabb folyamat felénk.
-
titán
Elg jól kidolgozott rendszereink vannak az utólagos fizetésre már évek óta, pillanatok alatt tudjuk integrálni ebbe a rendszerbe is. A számlázás automatikus, a fizetés utólagos, a fizetés ellenőrzése szintén automatikus. A késve fizetők azonnal villognak, és automatikusan kapják a fizetési felszólítást. A mi oldalunkról elég jól ki vagyunk párnázva, nem félek ettől. A kérdés inkább a felhasználói élmény maximalizálása a lehetőségek között. Nagyon hamar döntést kell hoznunk, jövő héten teszt, azt követő héten élesedik a rendszer az első helyszínen, és néhány héten belül még kettő hely lesz. Jövő ilyenkorra pedig 12 helyszínt tervezünk.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5