Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Rolly
veterán
- jelenleg ha új autókat nézünk akkor 15-20e kmtől tan gazdasági megtérülésre esély autó vásárlás esetén. Ez alatt nem szabad elektromos autót venni... Sőt ha évi 5000 km-t nézünk környezet terhelésileg se éri meg az elektromos autó
- ha környezeti megtérülést nézzük (lengyel energiamixszel akkor soha) magyar / német energia mixszel 40-60e km-nél
- elektromos autó nem a városban füstől ahol sokan élnek
amúgy szerintem a normális az lenne, ha egy kisebb elektromos autó ami a hétköznapokra elég.... és arra az évi 1-2-10 napra bérelni egy autót... 10e Ft / nap körül már egész jó autókat ki lehet fogni... ami a megspórolt üzemanyagból simán kijön ha szükséges. ha valakinek más a vezetési szokása akkor az alapján kell mérlegelni. Lehet hibrid jó neki, de lehet sima diesel.... -
-
Ed_007
aktív tag
"ha megkérdeznénk a környezetüktől, hogy melyikbe rakjuk a kibányászott nyersanyagot, egy sportos autót hajtson az a telepmennyiség, vagy váltsunk ki vele négy városi pöfögőt, akkor melyik a reálisabb"
Nehogy már népszavazás döntsön arról, milyen autót vegyek.
-
#06658560
törölt tag
Nem szeretek annál sűrűbben megállni akkora úton, autópályán rombolva. Az meg durván három és fél óra, négy. Volt már amúgy, hogy benzines autóval Kölnből Ausztriában volt az első megállás, kibírta odáig a gép is, én is. Kutyát eleve nem autóztatok ennyit, jelenleg nem is tudnék neki megfelelő helyet biztosítani. Mentem már úgy is, hogy rakat megállással, nem befolyásolta a biztonságomat, fáradtságomat.
-
senior tag
válasz #06658560 #457 üzenetére
Amit találtam az az, hogy havi átlag 800 euróért bérelhetek autót, igaz az egy XC40-es.
Én ennyit nem költök autóraSajnos Mo-n ez nem elérhető.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tha_answer
őstag
sotetzoldeknek:
nox: nehogy azthigyjetek hogy csak a diesel erintett, a nagynyomasu benzinesek is erintettek, nemhiaba dpfezik azokat is. egyszeruen a nagy nyomason/magas homersekleten letrejovo egesireakcio mellektermeke a nox, nagyon lesarkitva. persze, ertjuk, huzzon rogton jol a kocsi, azaz alacsony fordulaton kis displacementel is... a megoldas a valtoba villanymotor, es meg is van az instant nyomatek" If we only consider those scenarios in which renewable energy sources are used during the operating phase – synthetic fuels, green electricity and green hydrogen – the pendulum swings towards the combustion engine driven with synthetic fuel. "
https://www.fvv-net.de/fileadmin/user_upload/medien/pressemitteilungen/FVV_LCA_Life-cycle_analysis_Frontier_Economics_R595_final_2020-06_EN.pdfBambano: milyen kocsikat hajtasz?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
ha környezeti megtérülést nézzük (lengyel energiamixszel akkor soha) magyar / német energia mixszel 40-60e km-nél
Környezeti mérlegre lehet találni egészen sokféle számot, de ezek extrém módon kedvezőnek tűnnek, ennél azért sokkal magasabb számok szoktak elhangozni. Pl. google első két találat:
Benzines vagy elektro? A politika már döntött
Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-Faceless-
őstag
Ez kell a népnek és a gyártók se hülyék. Iszonyat profit lehetőség eladni egy elektromos autót majd pár évvel később elkérni az eredeti árát mégegyszer akku cserére. Kellenek az ilyen, és ehhez hasonló cikkek hogy le lehessen nyomni az emberek torkán.
Ebben az életben full akkumulátoros villany autóm nem lesz, ha kikergetik a benzint akkor várok amíg lesz hidrogén addig meg buszozok.
-
doooo
veterán
válasz tha_answer #461 üzenetére
Ezzel a "sötétzöldezéssel" abszolút semlegesíted a saját mondandódat, immár sokadszorra. Ja meg az ilyen "bizonyítékokkal" is, mint amit idelinkeltél egy korántsem független lobbi-csoportosulás oldaláról, akik 65 éve igyekeznek akadályozni a valódi fejlődést a kőolaj-, és az autóipar profitszerzése érdekében... Minek neveznéd ezeket (és magadat) a "sötétzöldekkel" szemben? Sötétszürkének?
-
Ck.
addikt
válasz -Faceless- #463 üzenetére
Nincs ilyen.
-
dabadab
titán
válasz -Faceless- #463 üzenetére
Gondolom, ha kérnék bármi konkrét számot akár műszaki (hány évente kell akkucsere) akár pénzügyi (konkrétan mekkora haszon van egy akkucserén), akkor a választ várhatnám ítéletnapig
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
válasz tha_answer #461 üzenetére
de, hiába dpf-ezik, mert a nitrogénoxidok ellen a dpg nem hatásos.
a dpf a korom ellen hatásos.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ck.
addikt
válasz CanceRed #470 üzenetére
Nem kellene válaszolnom mert már ígyis csak idegesítesz, valószínű ez a is a célod, de hazugnak azért ne nevezz. 60 ezer km és nagyon sok azon múlik, hogyan van/volt az autó használva, mennyit van lemerítve, illetve fullig töltve, mennyit lóg teltitöltött akkuval a töltőn feleslegesen, hányszor dugják fel a majdnem teli töltött akkuval ismét a töltőre egy-egy “elugrok a közeli boltba”, milyen sűrűn van csak rá töltve 20 és 80% kötött, stb. Lehet kímélően használni és gallyra is lehet vágni. De tudod mit? Legyen igazad, eladom a BEV-t (ha ezek után meg lesz valaki olyan hülye, hogy megveszi), a PHEV-ből pedig végleg kiszereltetem a nagyfeszültségű rendszert és az akkut. Így rendben leszünk?
(#472)”oszd el 5-tel és simán kitelik belőle egy 4 éves EURO6 dízel. Ennyi.”
Pontosan. Az új helyett egy 4 éves használt dízel. Remek összehasonlítás, mellette pedig az év üzlete. Ennyi. Rohanok a boltba...
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Látni, hogy nem vagy otthon a témában. Ahogy az itt írók nagy töbsége sem. A villanyautó nekem is új, de pont ezért figyelek azokra akik tényleg ezzel foglalkoznak, és nem rózsaszín ködben osztják az észt. Az itt leírt villany üzemeltetési költségek köszönőviszonyban sem lesznek a valósággal.
Nézd meg Zambelly Gyuri-t a Teslaval, mondjuk a YouTubon, és utána több fogalmad lesz pl a hűtésről és az akjsi örök életéről. Mindenkinek ajánlom.
Érdemes mert ő tényleg ért hozzá.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Idézet(ek) a cikkből: "Elmegy vásárolni, munkába, hozza-viszi a gyereket, nap végéig pedig még 60 km-ig sem jutott el a napi számláló. Különféle felmérések vannak arról, hogy nagyjából mennyit használjuk autóinkat egy nap, de nagy általánosságban 35 és 60 km közötti számok jönnek ki régiótól és felmérő cégtől függően" + "Számoljunk ezzel a 60 kilométerrel, én azt gondolom, hogy ez már egy elővárosi embernek, bejáráshoz is elég lehet, nem beszélve azokról, akiknél a kerület határát is csak kéthavonta látja az autó..." + "Aki pedig tényleg ilyen hosszúkat utazik napi rendszerességgel, annak a következő pár évben még biztosan nem a villanyautó lesz a megoldás, szerintem mindenkinek jobb, ha ezt kimondjuk."
Nos, az elektromos autós cikkeknél azokról az emberekről soha senki nem beszél akik vidéken élnek és nem csak húsz-harminc kilométerre járnak dolgozni. Persze pofon egyszerű rávágni, hogy azoknak nem elektromos való és így letudni a kérdést. Ezzel mindössze annyi problémám van, hogy az euro7 szabvány belátható időn belül ténylegesen kivégzi majd a belsőégésű motoros személyautókat. Mindet. Benzinest dízelt és hibridet egyaránt. A lényegesen alacsonyabb vidéki jövedelmekből, hogy fog valaki megvenni egy alsó hangon is kétszer annyiba kerülő elektromost? Ideig óráig még elfutkosunk majd a használt autókkal de utánpótlás nélkül baromi hamar el fognak fogyni a belsőégésű motoros használt autók. És mi lesz aztán? Vesszük majd a leamortizált aksis 15éves használt elektromosokat amit minden nap töltőre kell dugni mint egy gyenge aksis telefont? Vagy játsszuk azt a játékot mint amerikában? Járunk majd különböző furgonokkal és kisteherautókkal mert azok más elbírálás alá fognak esni és azokból lesz majd dízel is? Erről például senki sem beszél.
Ez már ide OFF de köpködjük itt az újabb autókat, hogy milyen költségekbe veri az embert ha semmi baj nincs vele már csak a szimpla karbantartása is. Mindenki gyorsabbat takarékosabbat nagyobbat erősebbet modernebbet szebbet jobbat biztonságosabbat akar és közben ugyanezek az emberek rinyálnak, hogy jujj de túl van bonyolítva minden autó. Hja kérem, valamit valamiért. Amíg az ezredforduló előtt a napi közlekedésre simán megfelelt az embereknek egy szög egyszerű szívóbenzines és egy kétliteres turbódízel motortól sem várták el, hogy versenyautóként mozgasson egy másfél tonnás családi kombit addig nem volt semmi probléma az autókkal. Tehát ezt is csak magunknak köszönhetjük. Mert nekünk soha semmi nem elég. Hát magunkra vessünk. Vicces picit, hogy amikor megemlítem, hogy vidéken lakott területen kívül egy amúgy karbantartott de részecskeszűrő nélküli dízellel járkálok akkor rögtön én vagyok a környezetszennyező getzy a sötétződ fórumozók szemében (mod: igen, megkaptam ezt majdhogynem szó szerint). Az anyám akarom mondani kettes szülőm (mert így olyan haladó jurópéer ikszdé) micsoda egy bébifókagyilkost hozott erre világra mi? Az ilyenek miatt tartunk ott ahol!!4!444!4
A városi használatra szánt villanyautók pont azt a kategóriát nyírták ki elsőként ami csak mérsékelten szennyezett nevezetesen az egyszerű olcsó szívócső-befecskendezéses kis ccm-s benzines kisautókat. Gyakorlati tapasztalatból mondom a benzines skoda citigo városban elmegy hat literrel és a fapados verzió került anno három millió forintba. Mi van most helyette? Hát ugyanolyan pici ugyan olyan proli belsős elektromos minimum kétszer annyiért. Persze tudom ott az állami támogatás rá és akkor sokkal olcsóbb blablabla... rizsa. Mind tudjuk ez hogyan működik. Nagyjából a kihirdetés pillanatában elfogy és a túlnyomó többség hoppon marad pont mint black friday idején a féláron árult akciós tévére nyáladzó emberek hada. Na azok vehetik a városi kisautót arany áron. Nem tetszik ez az irány. Baromira nem.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Tehát ezt is csak magunknak köszönhetjük.
Már többször olvastam ezt az érvelést.
Ez abszolút nem így van, vagy nem ilyen értelemben.
A legtöbb idióta dologban a törvényhozók és a gyártók döntenek.Senkit nem kérdeznek meg ilyenről ez nem az átlagember hatásköre, hanem inkább(nagy) politika.
Pl :Nem akartam androidos tv-t, csak egy jó mminőségű nagyobbat. De nincs.
Nem akartam új, széteső Dsg váltót, mikor a régebbiek jók voltak, de nincs más.
Nem akartam szerelhetetlen klímakompresszort, ajtózárat, papírbútort, háromhengeres kisturbós sz.rt,de más már nincs. (vagy elérhetetlen)
Ez kényszer. -
yodamester10
őstag
A válaszaidból ítélve nem neked találták ki a villanyautókat meg ezt a cikket sem.Van akit nem lehet meggyőzni,hogy a villanyautózás jobb.A kolléga kicsit eltúlozta a fékfolyadék cserét mert nekem a GTE-n 3500ft ért cserélte a szerelőm és 1500 ft volt 1 liter Bosch belőle.És ha már kiemelted a "temetői" járatot én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni.46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban el kellene engedni ezt Magyarországon is És azt is meg kell említeni,hogy 2030 környékén szinte minden régi autónak befellegzik ebbe benne van a jelenlegi 2015-ös autóm is.
-
8th
addikt
válasz yodamester10 #477 üzenetére
46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban el kellene engedni ezt Magyarországon is.
Itt Magyarországon? Ahol a többségnek a fél-egymilliós használt autó (lenne) a realitás? Ne vicceljünk már.
-
mjani1172
addikt
válasz yodamester10 #477 üzenetére
Az, hogy jobb e a villanyautó vagy nem, szerintem felhasználási területtől függ,nyílván most ezt tolják, a többit szivatják, úgymond helyet csinálnak neki, kb mint egy teleshop reklámban az új edénynek. Az a 2030 as dátum érdekes lehet, és abban igaza van bambano-nek, hogy ez a töltögetés útközben rohadtul szánalmas,(ha utazom, számomra ez elképzelheteten, nem szeretem útközben húzni az időt) és ha nem fejlődik minden ami ehhez kapcsolódik akkor egyszerűen lehetetlen lesz ha a tömegek átülnek.
Az egész olyan érdekes nekem, pontosan olyan mint ahogy a mostani politikusok látják.
Bekerülési költség nem számít, majd megállunk 2-3 óránként nézelődni és eszegetni, ráérünk, nem dolgozunk, (fizikai munkát pláne, sőt még el is ítéljük) , a pénz úgyis jön valahonnan, majd többet kérünk. Ez agyrém.
Persze valamit kell tenni a környezetért, és jó is egy Bmw I3, nyilván Pesten belül ok, de azért nemcsak ebből áll az ország.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz yodamester10 #477 üzenetére
Csak a meló miatt évi 100 ezer Km -t autókázom. Privátban annyira már nem hiányzik az autókázás, úgyhogy engem meg lehetne győzni, mert nekem tök mindegy, hogy dízelt, benzinest, vagy elektromost vezetek. Csak nem adja ki a matek és nem tudnám otthon tölteni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Nemcsak nálad nem jön ki a matek.
Amikor kettővel ezelőtt vettem új autót, akkor 30 perc számolással kijött, hogy bizony a turbódízel verzió bőven megéri a 800 ezer Ft-os felárát a hasonló teljesítményű és felszereltségű szívóbenzines verzióhoz képest.
Most számolgathatnék 30 napig is, de akkor se tudnám kihozni, hogy egy elektromos Suzuki megéri a 15 millió Ft-os vételárát (ami több mint duplája a hasonló benzines verzió árának).
Persze most úgy tűnik, hogy megvan a megoldás erre a problémára is, ha nem vesznek az emberek önkéntes döntés alapján tömegesen villanyautót, akkor adminisztratív eszközökkel rá kell erre kényszeríteni őket. Vagy villanyautót vesznek, vagy nem autóznak, ez lesz a választás
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #391 üzenetére
Nem hiszem, hogy kellene 2020-ban Mo-on relevanciája legyen, hiszen jelenleg nincs is annyi elektromos autó jelenleg az országban. Ez egy fejlődési irány, ami megoldást kínálhat egy bizonyos problémára Tudod, van aki csak panaszkodik, hogy így is szar úgy is szar, van aki pedig gondolkodik és kitalál valamit, amitől nem lesz szar.
-
batai15
félisten
válasz Donki Hóte #482 üzenetére
Egy anyagilag sokkal jobban álló országban ez a rá kényszerítés még csak csak ,de ithol nem fog működni.
Ott ahol még a közép rétegből sem mindenki engedhet meg magának 7 milliós autót ( nagyjából ennyi most egy normálisabb felszereltségű középkategóriás nem hibrid ) és ahol sok ember 1 millió forintot tud X évente autó vásárlásra fordítani nem fog menni.
És köszönöm de dőljön be az egész autó ipar ha már suzukit is 8 9 millió körül lehet majd kapni, hibridet meg ennek a duplájáért . Ez egyszerűen abszurd , nevetséges . Úgy pörögnek a milliók felfelé hogy az vicc , kereset meg béka segge alatt .
Ismét teljesen elfog adósodni a lakosság .
Vennék elektromostat mert tök jó , erős ,nem kell váltani , helyben meg jól fogyaszt nem kell melegíteni stb stb .
De a viszonylag kompromisszum mentes elektromos autó a teslánál kezdődik .
De az is elektromos kiépítéssel is 22+M .
És azért egy Bp táv is azért tervezést igényel .[ Szerkesztve ]
-
válasz yodamester10 #477 üzenetére
"én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni": ha már így beszóltál, megkérlek, találgass már, milyen autó az, amit összehasonlítottam a temetői járattal!
csak hogy kiderüljön, tájékozottan szóltál le engem vagy se. (se).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#16820480
törölt tag
válasz Donki Hóte #396 üzenetére
Nem kell vele beszívva 100mph feletti sebességgel ütközni, és akkor nem fordul elő ilyesmi?
dabadab: Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját, de mondjuk egy városét megoldja egy éjszakára, és akkor következő nap megint töltődhet fel.
Az a másik meg majd elválik mennyire jó, de van belőle már működő megoldás már, csak finomítani kell a hatékonyságon, meg terjednie kell: [link] , [link] -
Somatom
veterán
Én ugyanúgy káromkodnék, ha Tesla -val kéne kijárkálnom németbe melózni, mint bármilyen más elektromossal. Vagy, van már belőle hétszemélyes egyterű, amivel max. egy fél órás megállással el tudnék jutni Bp -ről Ulmig? Mert ebből akkor sem kérek, ha ingyen adnák a Tesla -t.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
batai15
félisten
-
Az sem nagy biznisz, hogy telibe szennyezzük a környezetünket. Főleg a nagyvárosokat.
Az új belsőégésű járművek ára is emelkedőben van. Ráadásul az állam is besegíthet az átállásba, benzin adóemeléssel. Mintegy megelőlegezve a későbbi veszteségeinek kompenzációját.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Egon
nagyúr
Ha már a (városi) környezetszennyezés visszaszorításáról beszélünk, inkább a fűtés az, amivel foglalkozni kellene (legalábbis kis hazánkban). Jó lenne elérni, hogy senki ne fűtsön szeméttel, műanyaggal, bútorlappal stb.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Persze, mert akkor már nem volt fűtési szezon.
Most hirtelen nem találom a kapcsolódó tanulmányt, miszerint a közlekedés cca. 25%-ban felelős a komplett légszennyezésért, míg a fűtés kb. 45%-ban.
Szerk.: [link]Míg 2000-ben a lakossági fűtésből származó egészségkárosító részecskekibocsátás (PM10) az összkibocsátás 24 százalékát tette ki, addig 2013-ban már 45 százalékát. Az egészséget leginkább veszélyeztető legapróbb részecskék (PM2,5) kibocsátásának 74 százalékáért a lakossági égetés volt a felelős.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
ja, állva, ha a v8-at hátramenetbe kapcsolod, behúzott kézifékkel.
eszerint: [link] "elég nyomni neki, hogy 7,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órát."
vagyis lomha csiga.egy rendes v8-at a tesla is csak elsőre hagyja állva, másodikra már nem. másrészt a v8-ban nem csak a hangja jó, hanem a vezetési élmény is, amit a villanyosok sosem fognak tudni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gyúrósok ide!
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Vicces képek
- Robot fűnyírók
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Windows 11
- További aktív témák...
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000