Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Sztem a környezettudatos megközelítés nem a villanyautó, hanem az a kérdés, hogy "Mindenképp autóba kell ülnöm?". Ha az emberek feltennék maguknak ezt a kérdést, őszintén válaszolnának rá és aszerint cselekednének, akkor a probléma, amiről beszélünk, nem is létezne. De, a kialakult helyzetből látható, hogy az emberek nem ilyenek és ez az igazi probléma, nem az, hogy ződ autó, vagy nem ződ autó.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tha_answer
őstag
Igy van. Stuttgartban a kijarasi tilalom alatt nem volt csokkenes a legszennyezettsegben, hala az urdieseleknek. Csakez nem illik a narrativaba itt sokaknak ugye?
A szennyezes es az energiapazarlas legnagyobbresze a lakossagi futesnel kepzodik. Ezzel kell vmit kezdeni maganember szintjen.
A hippokrita tiltcsakbe a nagysagrendekkel energiasurubb meghajtast propagalokat meg az osszes legitarsasagnal banlistre tenni. Ja es hajokra sem szallhassanak.
A kozlekedes soran keletkezo legszennyezesnek csak egy resze co2 meg egyeb gazok, fekpor, gumikopas stb akad rendesen, meg egyszereuen a menesbol fakado por.
A sok elindulas megallasra uzem szempontjabol a villanymotor az idealis, marcsak a 0tol ado nyomatek miatt is, illetve kevesebb fekkopas, kevesebb fekpor.
Ugyanakkor a gumit jobban gyilkolja, es ha a 2.2 tonnas suly ala qrvanagy gumit teszunk akkor vajon mennyi reszecske marad ott az instant gumigyilkolas utan?
Varosba tomegkozlekedes, illetve barmilyen uzemu kocsi progressziv sulyadoztatasa. Bicikli meg mindenhol jo. :DCelra valasztom az idealis jarmuvet. Varosba dacia spring, hetvegi menes (hibrid)benzin, autobahn urdiesel.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de éjszaka nem süt a nap. Télen meg nappal sem túl hatékony. Az emberek zöme pedig éjszaka töltené az autóját.
Feltünhetne hogy a megtermelt energia eltárolásra kerül, amelyet fel tudsz használni éjszaka.
Az előállítása sem túl környezetbarát, avulási ideje van, és nagy terület kell neki.
Ahogy semminek sem az. A kőolajtermelésnek, annak szállításának és tárolásának sem kicsi a környezeti lábnyoma. Sőt jóval nagyobb. Avulási ideje mindennek van. Nagy terület pedig pont van a tetőkön érdekes módon.
Az a nevetséges hogy felnőtt emberek ilyen alapvető dolgokat nem tudnak, és még utána sem néznek. Hanem eszetlenül fikáznak hülyeségekkel„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
"Mondjuk nézd meg hogy fix 32,5, 65 és 130km/h között mennyi a fogyasztásbeli különbség papíron a dízelautónál."
Hatvanötig nem a légellenállás számít.
Attól függ mennyire fogyasztás optimális az adott fordulatszámon a motor. Mivel ezeket a sebességeket több váltó fokozatban is el lehet érni, nincs korrekt válasz.
Nekem az 1.6 TDCI motorral a fogyasztás minimumom a 60-70 km/óra tartományban van. De ehhez az is hozzátartozik, hogy ahol ennyivel lehet haladni, ott kevés a lámpa és útkereszteződés.
A nagyvárosi fogyasztás és az autópálya nagyjából azonos. Olyan 130-150 között még alacsonyabb. Fölötte már a légellenállás nagyon emeli a fogyasztást. (No para. Felénk nincs általános sebesség korlátázás a pályákon.)De ennek nincs jelentősége. Nagyvárosban nincs ellenfele az elektromos autóknak.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
Csatlakozási alapdíj fizetésére nem köteles:
Felhasználó, a felhasználási helyenként vételezés céljából egy csatlakozási pontra igényelt teljesítménynél, ha annak mértéke 32 Ampernél nem nagyobb -
jerry311
nagyúr
A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
Nem kell, de érdemes, ha időben cserélnek a model S hajtásában pár tömítést, akkor nem szakad össze a vízhűtés és az olajozás, bele az egész a hátsó villanymotorba. Igaz, ez típushiba, de ettől még jól megmutatja, hogy az autógyártó által "élettartamnak" nevezett periódus rövidebb, mint amire a vevők gondolnak, amikor meghallják azt a kifejezést.
-
Somatom
veterán
Akkor lécci taníts, mester! Én nem tudok olyan ficsőrről, hogy a napelem képes lenne tárolni az általa megtermelt energiát. Azt két módon lehet éjszaka visszanyerni.
1.: Helyi tárolással, vagyis akkumulátorokkal (szigetüzem). Totális zsákutca.
2.: Visszatáplálásal a hálózatba.
Ez jelenleg járható, de csak azért, mert állam bácsi kötelezi a szolgáltatót az átvételre. A szolgáltató most is szeretne ebből kihátrálni, mert ez neki nem bíznisz, mert amikor betáplálás van, akkor épp nincs rá szüksége. Ez fokozottan lesz érvényes akkor, ha az elektromos autók miatt elszaporodnak a napelemtelepek. Ha sikerül neki, akkor egyszerűen azt fogja mondani, hogy bocsi lakótelep/lakópark, tartsátok meg a nyári/napközbeni áramotokat, mert nekem nem kell, úgyhogy egy árva petákot sem adok érte.
Na, itt hasal el a napelem bíznisz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #261 üzenetére
Persze, de nem akartam a szavakon lovagolni. Csak így érthette a tárolást, mert más opció nincs. Legalábbis én nem tudok harmadik lehetőségről. Nekünk nincs olyan hegyünk, ahova érdemes lenne napenergiával felpumpálni a vizet. Meg, a téli időjárásunk sem épp optimális a napelemhez.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
danu23
csendes tag
Igen, erre a felhasználásra a mai villanyautók nem alkalmasak. Igazad van.
Én megyén belül használom, arra meg tökéletes.
Lehet fejlődik a technika, vagy majd a hidrogen hajtású üzemanyagcellás megoldás lehet ilyen esetben a jó.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
cinemazealot
addikt
válasz #26097408 #231 üzenetére
Neeeem, én egy pillanatig sem mondtam, hogy ez egyszerű. Csak tudod, az a ciki, hogy jelenleg gyorsvonatként robogunk a vesztünkbe. Ahhoz pedig, hogy ez a gyorsvonat lelassuljon (esetleg megálljon), mindenkinek áldoznia kell. Mindenkinek. Lehet ellenkezni, meg kifogásokat keresni, épp csak semmire nem mész vele. Én legalább megpróbálok tenni ellene apróbb életviteli változtatásokkal, így legalább a lelkiismeretem tiszta. Kényelmetlen? Az. Fájdalmas? Nem az. Túl lehet élni? Persze. Csökkentem vele a még nem létező gyerekem későbbi szenvedéseinek valószínűségét? Naná! Akkor?
-
axioma
veterán
Egy allitassal vitatkoznek mielott elolvasom a hsz-eket is: a cikk szerint a suzuki olcsobb mint az e-auto. En konkretan 2 eve csereltem egy suzuki alto-t peugeot ionra. 400e vs. 2,25M. De [azon az erzesen kivul, hogy dugoban allva nem kornyezetszennyezek, sot 1 eve a delejt is napelembol kapja] ezt az arkulonbozetet munkanapi 35 km plusz ha masfele is azzal mentunk, a ceges 15e/ho kedvezmenyes parkolas meguszasaval kb. 3 ev alatt hozta volna [akkor me'g a 38Ft arammal szamolva] vissza. Es persze a ket auto azert eg es fold. [A felteteles mod a covid miatt nem jarok be okan van benne.]
-
axioma
veterán
Nem akartam korai hsz-ekre valaszolni, de ion kis akku [ma pl. 72km-rel fogadott] de tud chademo-t, szoval nem feltetlen van osszefugges.
Amugy meg egy me'g korabbi, hibrid a rosszat egyesiti temahoz: range extender. Sot az i3 rex-nel is lehetne specialisabban megoldani, csak a jogszabalyi kornyezet miatt nem eri meg ha mar nem szamit elektromosnak. Pedig megoldhatna a tavolsagpara nagy reszet, es sulyban-bonyolultsagban is olcsobban, mint a 'rendesebb' hibrid. -
Somatom
veterán
válasz cinemazealot #266 üzenetére
Ó, a kifogáskeresés ismerős. Mondhatnám, hogy csak és kizárólag a környezetvédelem miatt áldoztam 1,2 millát biciklire, de sztem még magamat sem tudnám erről meggyőzni. Az igazság az, hogy a felnőtt férfit a kisfiútól csak a játék ára különbözteti meg. Én pedig imádok a bringámmal rosszalkodni. De, legalább mellékesen ződen közlekedek, még ha ez egyáltalán nem is volt szempont.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Huhh, a sokadikra nem birtam. Ulj be egy elektromosba ill hibridbe, es vezess akar sportosan, majd nezd meg h mikortol kezd a fek belepni [labadon vszinu nem erzed de a muszerfalnak lehet ilyen nezete]. Vagy nezz meg egy e-autot, az enyemnek is mondta a szerelo hogy rozsdasodik a tarcsa a nemhasznalattol... [jo, en ertelemszeruen noi modszerrel vezetek, de a legtobb lassitas nem fekpedalos - pl. Uromon at mikor mennem kell es a lefele iranyokban].
-
k-adi
nagyúr
Már a cikk címét látva biztos voltam benne, hogy fröcsögés lesz a kommentszekcióban, nem csalódtam de a kedvencem a cikkben lévő - amit itt többen is kiemeltek - "kérd el a szomszédtól a kocsit nyaralásra" rész... hát komolyan mondom, majdnem kiköptem az éppen ivott vizet a monitorra legközelebb jelezzétek a bekezdésnél valami villogó giffel, hogy itt trollkodás jön pls.
//
Kicsit komolyra fordítva a szót, ahogy az a kommentekből is látszik, a válasz egyértelmű "nem" az elég-e a hatótáv kérdésre.
- Ahhoz, hogy a kis akkukat pár naponta töltsék a userek, azaz gyakran tudják, ahhoz rendes kiépített infrastruktúra kéne, ami nincs. Tehát még mindig jobb az a variáció, mikor nagy az akku, két okból is: kevesebbszer találkoznak a userek a töltőpontoknál, és a 0-100% közötti töltés is több km-t tesz bele gyorsabban 20-80% között.
- Drágák. Ameddig 8-10 misi addig nem igazán van miről beszélni. Majd mikor jön az e-autó blackfriday és 50% olcsóbbak, na akkor... de akkor is csak ha van elég töltőpont mellé.
- Város a célfókusz, de amíg nincs sok töltőpont, addig max. a külváros, családi-övezetes peremkerültek jöhetnek szóba ahol tudod "otthon" tölteni + munkahelyi töltés. Ugyanis a városban van rengeteg panel, stb. azok hiába laknak "városban", ha nincs töltőpont a közelben akkor technikailag ugyanott vannak, mintha "vidéken" laknának, mert nem fognak kilógatni töltőt az ablakon. (kivéve max. az elvetemült egyének)
Tehát amíg nincs elég töltőpont, addig nagyon szűk réteg a célközönség. Ezt az amúgyis kis réteget felezi a magas milliós ár.
Persze, hogy mondjak valami jót is: halk, "ződ", és szépen gyorsul, fékez.
Továbbá a cikkbe kiemelve negatívumként nekem pl. személy szerint kifejezetten tetszik, hogy próbálnak futurisztikus design-okat adni az e-autóknak (ez persze nem mindig jön össze ízlésesen), ezzel is megkülönböztetve magukat a hagyományostól.. nincs ezzel semmi baj.Én nagyon örülnék neki ha sikerülne a térhódítása az e-autózásnak és láthatóan a jövő afelé megy, ezért minden ilyen cikket elolvasok mégha mobilos-portál is ez, de azért lássuk be, hogy amit a cikk akar az inkább 2030 minimum.
-
axioma
veterán
A phev tulajok kozul akinek sajatja, annak erdeke tolteni 38Ft-bol is boven, ha anyagilag nezzuk. Normal [mondjuk 2 liter alatti motoros] phev palyan nem domborit olyat, h a suv-manias megvenne az ingyen parkolas miatt [a tobbitol meg el kene venni a zoldet].
Az Amperankban - egy Berlin oda-visszaval terhelten - jelenleg 1.6l/100km benzinfogyasztas van, es csokken [ingazashoz full aram, neha szol a rendszer hogy tmk-ban meg kell jarassa a motort...] -
Tewe013
őstag
Előbb még azt írtad, h már tároljuk az energiát most meg azt, h nem csak, h nem tároljuk, de jelenleg nincs is rá szükség ami meg megint csak nem igaz. Jelenleg, ha megtudnánk oldani az energiatarolást kellően nagy méretben és megfelelő hatásfokkal Németország le is lőhetné a szénerőművei nagy részét, na ennyire nincs szükség erre jelenleg.
-
k-adi
nagyúr
a cikk címének végéről nem hiányzik egy kérdő jel ?
-
sonique
őstag
hogy kerül egy ilyen cikk egy mobilos oldalra de ha mar itt van
full bullshit ez az egész elektromos autodolog és a karosanyag kibocsajtas amig
fával tüzelnek vagy szén erömüvek vannak vagy a légiszallitas és a hajok
egy hajo és egy repülögép mennyi karosanyagot termel .. stb
maga a privát autozas nagyon kicsi porszem ebben az egészben
de könnyebb a normal emeberek torkan le tuszkolni ezt a sok bullshit el mint a nagy cégeken
amig a jelenlegi akkumulátorokat hasznaljak és azokat nem mind zöld energiával töltik addig jelentéktelen a differencia egy hagyomanyos kis fogyasztasu modern benzines motor és elektromos tarsa között, ráadásul hogy az elektromos motorok és akkumlátorok sokkal kevesebbet birnak mint a jelenlegi ottomotorok
a cseréjük pedig a sokkszorosa mind a motornak mind az akku packnak
nagy tökönlövés ez az egész amit meg akarnak valositani itt az elekromos autozassal
aztan majd jön a meglepetés hogy bazz majdnem minden auto elektromos de alig valtozott a karosanyag kibocsajtas ... de akkor már késö lessz ...
aki pedig rengeteget jarkal elektromos autoval a mai vilagban qrva nem fér bele az 1-2oras varakozas és elpocsékolt idö hogy feltöltsed az elektromos fünyirodat az autopálya szélén.
mikor mar most minden azt magyarazza hogy neki semmire nincs ideje -
axioma
veterán
válasz tha_answer #273 üzenetére
Es? En is matematikus vagyok, ossze tudok rakni 3 szambol egy negyediket ugy, hogy alatamasszon.
Aki sokat megy egy nap, az ne vegyen kis villanyautot, ebben eddig is mindenki egyetertett. Nekem meg anyagilag [is] megerte a befektetes. Es? Ez megfer egymas mellett. -
axioma
veterán
Ami csak 1x hangzott el: miert is uj autok araival jon mindenki? Hasznaltbol is van zoldrendszamos.
Es ami a lenyeg: igen, en is olvasom a cikkeket az uj e-autokrol, amiket 5 ev mulva kene megvennem. Siralmasan nincs kozte kicsi meretu, nem csak akkuban, fizikailag se... szoval koszonom a cikket, remelem en is, hogy lesz me'g fordulat es nem csak bata'rokat lehet megvenni [europasitott kis kinai pl. nekem johet].
-
Noukoum
veterán
Azért nem kell tárolni a napelemből termelt többletenergiát, mert nincs annyi napelemből termelt energia amit ne tudnánk felhasználni. Majd ha mindent megújulóból tudunk fedezni és neadjisten ennek nagyrésze napelem által állítódik elő majd akkor lesz igény a napenergia tárolására.
Csak ugye gondolom fogalmad sincs mennyi energiát állítunk elő napelem által, mert ha tudnád akkor nem jönnél ezzel a német mittudoménmivel.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ábelnovavccu
friss újonc
Ticsák beaz összesvilanyautót a 3,I4nába
be kell záratni a teslát is vége az elemes autózásnak,.
ez zsákutca a vw- gennek dajmlernek bmvének is
megmontákitt egypáran
magyarországra érvényes
mert elfogy asok villany
sakor mivellehtjárni mega hütőszekrényeket és a vasalókat is ésa vasalónőket is bekelene titani az egész világon
mert efogya vilany
a szomszédban cseucseszku is estelekapcsolta a villanyt de csak estehogy lásáskhogy nem látnak
támogatni kelene a vizzelhajtott autógyártót és a sok víuzelhajtotautófeltalálót a sokolajmiliomosnak
és ez a kicsi föld meg lennementve a sok sötét zödtől
írta Agyilag Zokni I9I3 ban etiopiában
De most 2O2O van és az olajkorszaknak nem azért lesz vége mert elfogy az olaj,,emlékezz vissza a kőkorszaknak sem azért lett vége mert elfogyott a kő hanem jön egy ujj technológia.Esetünkben a szénhidrogénnel hajtott járművek helyett VAN olyan villanyautó-akkumulátor technológia amivel tisztán villannyal megtehetsz 1000 km-t és kevesebb mint tíz perc alatt újra tudod tölteni,ennyi idő alatt tankolsz most is.Emlékszel száz éve lovaskocsikkal közlekedtek és nagy baj volt a világvárosok-belvárosaiban felhalmozódó sok lószar miatt . Meghirdették,hogy komoly összeggel támogatják azt a feltalálót aki feltalálja a legjobb lószar megsemmisítő találmányt.Született több mint száz jobbnál jobb lószar megsemmisítő találmány de senki nem kapott érte egy fillért sem mert jött Ottó a robbanómotorjával persze Ö se kapott egy fillért se de megoldotta a problémát.De 1908-ban villanyautóval tartották a járművek sebességrekordját és azóta csak fejlődött
Elon Musk egy kicsit öszekeverte azt autógyártók agyát és ezek még nem ébredtek fel de most már csak hagyni kell az egészet hadd menjen Vegyen mindenki benzines vagy dizel autót akinek csak arra van pénze vagy csak annyi az esz Lesz ötven év mulva is szénhidrogénnel hajtott jármü csak kevesebb mint most Aki felismeri a lehetöségeket és megteheti az már nem fog más jármüvet venni csak vilanyosat 3oo forint husz éve nekem száz kilóméter akkor ha véletlenül nem napelemről tőltöm valamelyik járgányt de egyhetes balatoni kalandoz is viszem a napelemeket mert ez természetes hogy huszonötéve a vizen is ingyen járok villanyal
A sötét zöldeket meg jó messzire elkerülöm akik a napelemek az akkumulátorok vagy az elektromos autók gyártása során felmerülú lábnyomot vitatják azok csináljanak vizzel hajtott autót és huzzák ki a hütőszekrényt vagy ne kapcsolják fel a villanyt vagy egyszerüen elmehetnek a 3,14csába -
válasz Ábelnovavccu #282 üzenetére
azt ugye tudod, hogy a ph! üzemeltetői meg tudják mondani, kinek a másodregje vagy, tehát csak azért csinálni egy plusz azonosítót, hogy beszólhass a rendes accod kitiltásának veszélye nélkül értelmetlen megoldás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz tha_answer #273 üzenetére
a cikkben szereplő számokkal a villanyos hosszú távú autózás az "inkább felgyújtom és belököm a szakadékba" kategória.
kösz, nagyot röhögtem így kora hajnalban...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
csongi
veterán
Az egesz mizeria egy atmeneti allapot.
A hosszutavu megoldas a hidrogen lesz.Majd azt valtani fogja a kovetkezo energia.
A kerdes az, hogy az ember kepes lesz e felulirni onmagat. Ha nem, akkor mindegy lesz, egyszeruen KO-t adunk a bolygonak.
Mindegy lesz mivel kozlekedunk, benzin vagy aram.
Aztan kb reset, es kezdehetjuk az ulesfutest tervezni a szekerekebe. :). Es ujra lesz loszar az utakon.Az az energia ami a foldon talalhato mind korlatozott. Es addig amig nem az energia keszlethez igazitjuk a letformankat addig sok jora nem kell szamitani.
Ordas nagy hiba az ervelesekebe, mikor az uj benzines motorhoz hasonlitjak az Akkumlatoros autokat, es az akkumlatort amortizaltatjak a belso egesu motort nem.
Illetve szazalekosan mekkora az aranya az uj es a hasznalt autoknak az utakon?
A belso egesu motor is amortizalodik de nagyon!!. Es az uj rendszerek, amikkel eleget kell tenni az eloirasoknak, egyre kevesebb km-t tudnak futni.
Az eloirasok betartasahoz egyre bonyolultabb a rendszer. Be kell latni, a belso egesu motorok korszaka a vegere ert. Ezzel a technikai megoldasal mar erdemben nem lehet tovabb fejlodni.
A fejlodesehez olyan anyagokat kellene hasznalni, ami megint csak korlatozott szamban all a rendelkezesre.
Az Akku megoldas is xar helyzetben van. Az elmult 30 evben a fejlesztesek altatva voltak. Most meg hiaba akkus a jarmu, ott is alapanyag hianyba esne at a dolog. Ezert a magasabb szegmensbe gyartanak jarmuvet.Ha ma 4 milio lenne egy varosi akkus auto, osszeomlana a vilag gazdasaga, de nem csak mondva, hanem valoban beallna a kress.
Egy ekkora szisztemaba energiahordozot valtani nem lehet ket lepesben.
Olyan ez, mint a ISS rohadt gyorsan megy, de megallitani nem lehet egy pillanat alatt ugy, hogy egybe maradjon. Borzasztoan hosszu a fekut. :).
Ido kell mire valtani tudunk. A kerdes megkapja e az emeberi faj? -
icp1970
senior tag
A bőven elég jelző,azért nem kicsit túlzás szerintem.
-
szerintem meg a hosszútávú megoldás a mesterséges üzemanyag lesz.
tény, hogy a belsőégésű motor jövője mostanában nem fényes. szerintem ez azért van, mert ostobák a döntéshozók, mint egy pár rendőrcsizma. sorozatban hozzák a szakmailag téves döntéseket. szerintem ezen kellene először változtatni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
"Elmondtad. Jelenleg. Még jó hogy jelenleg nincs is rá szükség."
Keresem ebben a kijelentésben az elméleti jövőidőt és azt, hogy egyébként nincs is rá szükség, segítenél megtalálni?
"Feltünhetne hogy a megtermelt energia eltárolásra kerül, amelyet fel tudsz használni éjszaka."
-
csongi
veterán
-
arnyekxxx
veterán
-
a kipufogógáz több komponensből áll. az egyik komponense a nitrogénoxidok, amiket el kellene kerülni, mert rákkeltő. ezeket egyszerű elkerülni: csökkenteni kell a sűrítési végnyomást, a kompressziós faktort, ezzel az égési hőmérsékletet. vagyis normális motort kell rakni az autóba: szívó benzinest. a nitrogénoxidokkal egy tekintet alá esik a korom.
a másik része a szénmonoxid, ebből se lenne jó sokat gyártani. a harmadik része a széndioxid, ebből nagyjából tökmindegy, hogy mennyit pufog ki a motor mesterséges üzemanyag esetén, mert a széndioxid az élethez szükséges anyag. a kajád is széndioxidból meg vízből készül, a mesterséges benzin is. ha az üzemanyag előállítást meg tudod csinálni perpillanat karbonsemlegesre, akkor az, hogy mennyi co2 jön ki a kipufogón egy érdektelen szám.
a kőolajra alapozott üzemanyagnak az a problémája, hogy most nem karbonsemleges. de ez közismert, nem fejtem ki bővebben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #289 üzenetére
Igen babám, minden olyan energia eltárolásra kerül amelyet megtermelünk napelem által. Mivel jelenleg nem használunk annyi napelemet melynek megtermelt energiáját nem tudnánk eltárolni ezért nyugodtan kijelenthetjük hogy nincs szükség több tárolókapacitásra. Tudom ám hogy nehéz a szövegértés, általános iskolás 10 éves gyereknek sem könnyű. Főleg nem ha troll az ember.. Ha nem érted, szállj ki az internetről és térj vissza 100 év múlva. Mindenki nevében köszi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Szomorú hogy az összes villanyos topikot szétrollkodja a nagy dízelfan közösség. Az még szomorúbb hogy az ilyenek még az oldalon lehetnek.
Tudtommal a szándékos trollkodásért szankció jár, jó lenne ha ez itt is érvényesülne. Mert használhatatlan a topik a nem trollok számára.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Egon
nagyúr
válasz forumpista #21 üzenetére
Ennyi.
És akkor még az olyan szempontokat még nem is említettem, hogy ha adott egy négytagú család, akkor nem ártana ha a gyerekek elférnének hátul, és esetleg a csomagtartóba is lehetne pakolni normálisan.
Mi kéthetente megyünk le a nagyszülőkhöz, és nem is annyira a hatótáv fájdalmas, hanem a fenti szempontok (hiánya egy megfizethető árú villanyautóban)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
7Heads Drago
veterán
válasz Leslie13 #245 üzenetére
Továbbá vidéken próbálja ki valaki az elektromos autózást, szerintem ott majd hogynem csak második autónak jó.
Hát szerintem meg sehol se jó ha csak 1 elektromos van otthon. Nehezen tudom elhinni hogy soha sehova nem fog kimozdulni egy városi ember. A nyári 300 km hatótáv télen gondolom inkább csak 200. És az se biztos hogy lehet tölteni ott ahova megyek.
Akkucsere program Kína: [link][ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #298 üzenetére
Köszi! Nem sokkal a hsz. -em után ráakadtam. #248 -ban linkeltem is.
Tiszta szerencse, hogy ez a probléma már idejétmúlt, mert közben kiderült, hogy végtelen, napenergiából származó áramot tudunk tárolni. Meg kéne lincselni a németeket, hogy ennek ellenére üzemeltetik a szénerőműveiket.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G