Új hozzászólás Aktív témák
-
Shyciii
veterán
"...a tegnap esti tankolás miatt 955 km-t mutat a hatótáv-előrejelzője..."
Tényleg itt tartunk még, hogy egy cikk szerzője szentírásnak veszi egy autó computere által mutatott értéket? Ajjaaaj. Csak 2db elektromossal volt dolgom, de két különböző dolog amit ők kiírnak távra, és ami a valóság.
-
titán
A mi utcánkban (Bp. kertváros, összesen 20 ház) jelenleg van: M3, i3, Leaf (2db), e-Golf, Volt, Outlader, 500, Kangoo Z.E., és kb. kétszer ennyi fosszilis. Nem állítom, hogy ugyanilyen arányok lesznek lakótelepen is, de a jelenlegi 0% jelentős bővülést hordoz magában. Lesznek, akiknek egy ideig nem lesz elérhető, de azért sokan csak azért nem gondolkodhatnak rajta, mert nincs töltési lehetőség.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Budapesten a kertváros már extrás lakóhely. Az átlagnak elérhetetlen a kertvárosi környezet. A kertvárosi fecskék nem fognak nyarat csinálni. 20 házról, húsz családról beszélsz. Én pedig egy házról és 900 családról, tippre hasonló nagyságú területen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Egyelőre az várható, hogy egy-egy ilyen 800 lakásos telepen (20 lph, 10 em, 4 lakás) néhány éven belül lesz 5-10 töltőhely, ami képes lesz kiszolgálni 8-20 autót. Ez is legfeljebb 2,5%, ami még mindig sokkal jobb, mint a most elérhető 0%. És egy bp.-i lakótelepen azért 2,5% megengedheti magának a villanyautót.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
8th
addikt
Nem. Én csupán azokért az emberekért aggódom akik halálra lesznek szopatva euro7 után mert ha akarnak sem fognak tudni benzines/dízel autót venni holott nekik kifejezetten az való. Bizonyos idő elteltével már a használt benzines/dízel autó sem lesz opció számukra mert ahogy elkezd szűkülni a piacuk azok egyre inkább megfizethetetlenné válnak majd. Nem lesz más választásuk mint a használt villanyautó abban meg nem lesz semmi köszönet. Átlag szar vidéki fizuból veszik majd az addigra számukra megfizethető 20 éves, a gyors-töltővel rég agyonbaszott aksijú villanyautókat és töltögetik majd mint a katonatiszt minden egyes nap, hogy el tudjanak járni a negyven kilométerre található munkahelyükre vele. Hazafelé pedig majd izgulhatnak, hogy nehogy lezárás/forgalom terelés legyen valamiért és kerülni kelljen 15km-t mert akkor már nem ér haza vele. Mennyit is fognak ezek az öreg gyenge aksijú vackok tudni január közepén egy töltéssel? Nyolcvan kilométert? Kis szerencsével kesztyűben sapkában nagykabátban akár százat is? Remek. Összeszorított fogakkal győzködheti majd magát a delikvens, hogy szar az egész de legalább tiszta üzemű az autója. Pff elég sovány vígasz valljuk be. Lehet minden nap tölteni őket. Baromi gazdaságos lesz, ja nem. Benzines/dízel autóval ilyen gond nincs. Az harminc éves korában is közel azt a hatótávot tudja mint ahogy a gyárból kigurult, ez a nem mindegy. A fővárosban körbe körbe menni aláírom tényleg tök fasza egy elektromos autó és tényleg lehet, hogy ott a kis távolság miatt elég lehet hetente egyszer feltölteni csak az ország kétharmada nem városlakó. Azokkal mi lesz húsz év múlva? Mivel fognak közlekedni? Lóval meg szekérrel? Mert szétnézek a környezetemben és használt villanyautóra itt szinte senkinek sem fogja futni hiába is szeretné erre erőnek erejével rákényszeríteni őket néhány barom döntéshozó akkor sem. Felénk rengeteg két-háromszázezres autó fut a mai napig. Régi swift, f astra, lanos, punto2 meg ilyen öreg szarok. Erre van pénze az embereknek. Ha az ilyen régi szarok majd egyszer elfogynak sok embernek megszűnik az egyéni mobilitás lehetősége. Még harminc év aztán csak elektromos lesz már nagyjából még használtan is. Akit pedig nem a gazdag és lehetőségekkel teli főváros környékére dobott le a gólya hanem az isten háta mögötti alföldi zsákfaluba vagy borsodba valahová az így járt.
Csak, hogy érthetőbb legyen mi is a bajom ezzel az egésszel. Meg nem nevezett dél-magyarországi kistelepülésen élek. Itt autó nélkül meghalsz. Dokihoz fogorvoshoz bevásárolni munkába járni mindenhez autó kell. Ez nem a főváros itt nem luxuscikk az autó hanem kényszerű kellék a mindennapokhoz. Lakóhelyemen már csak alsós tagozat van a suliban a felsősök pedig össze lettek vonva egy másik kistelepülés diákjaival és arra a településre járnak át tanulni. Pár éve nem kis balhé árán a már lincshangulatban lévő szülők kiharcolták, hogy a két önkormányzat finanszírozzon meg egy iskolajáratot mert addig mindenkinek magának kellett megoldani a csemetéje át és hazajutását a nevezett településre/településről. Munka mellett ez nem kis logisztikai kihívás volt. Nem volt ritka, hogy hármat négyet is fordult a gyerekekkel az a szülő aki esetleg délutános volt azon a héten és elvállalta, hogy reggel áthordja őket. Ez már szerencsére megoldódott. Az óvoda felett is gyülekeznek a fellegek mert nincs elég gyerek valószínű néhány év és azt is bezárják/összevonják és lehet majd hordani a kicsiket is valamelyik szomszédos település ovijába vagy a 15km-re lévő kisváros három ovija közül valamelyikbe. Az említett város munka szempontjából egy rossz vicc. Több műszakban túlórákkal száznegyven körül lehet keresni de ez maximum. Helyileg távol esik mindentől és ezzel szemét módon visszaélnek a helyi munkáltatók. Bárhová mész itt dolgozni szinte forintra ugyanazt a pénzt fizetik mindenhol. Megtehetik mert mindig akad annyi szerencsétlen a horgukra aki minimálbérért is elvállalja a munkát. Nem kell bért elmenniük. Ebből kifolyólag a többség a környékbeli városokba ingázik dolgozni (2x 30-50km/nap) de vannak többen akik napi szinten járnak át a 70 kilométerre lévő merci gyárba mert ott ugyanannyi munkával simán a dupláját megkeresik és kapnak mellé korrekt költségtérítést is így vastagon megéri ingázni olyan messzire is. Ezeket a távolságokat pláne télen nem tudod megtenni egy használt elektromos autóval. Amelyikkel igen azt ilyen fizetésekből nem tudják megvenni és a kör bezárult. Pont ezen ingázó emberek segge alól rántják majd ki az autót és ezzel a normális megélhetés lehetőségét azok a való élettől réges-régen elszakadt elefántcsont-toronyban ülő baromarcúak akik egy tollvonással eldöntötték, hogy a belsőégésű motort ki kell véreztetni. Mert azzal majd jól megmentjük a világot. Ez a gondolat már önmagában is egy rohadt nagy bullshit napokig lehetne elemezni, hogy miért. De mindegy. Ők eldöntötték és így lesz. Bravó fiúk. Szép volt.
-
Kinder
senior tag
Teslám van. Model3 Performance.
Annyiszor hagyom ott a V8-at elég rendesen, amennyiszer csak elindulunk.
Aztán a V8-ból kifogy a benya, én pedig Pestről még leugrok a Balatonra és vissza.
Nagyon nagyon el vagy tévedve, és még itt sok mindenki más is.Főleg, aki ilyen versenyzésre gondol elsőre.
Vezetési élmény? Hol? Városban?
Ha az kell, mert istenkirálynak érzed magad, akkor irány Mogyoród.
De a Hungaroringen is begyalulja a V8-at az enyém, de persze nyilván ezt sem hiszed el. ( Karotta cikke megvan? ) Aztán a második kör elején mindketten meghalunk a célegyenes vége után, mert nem fog a fék...
Mentem én ott pár éve egy gyári M3-as BMW-vel, ugyanúgy elfogyott a fékje az első kör vége előtt, mint ahogy bármelyik gyári V8-nak, és Teslának.
Csak módosított fékkel lehet oda menni.
Nem mellesleg az E92-es BMW is V8 volt.
Egy szuper autó, azonnal reagál mindenre. - gondoltam én ezt ekkor, aztán lett egy Teslám. Azóta az M3-as BMW gázreakciója nevetségesen lassú lett, a váltója tököl, rágógumi. Pedig egy legenda, egy M3-as BMW!
Szóval vezetési élmény? Ne röhögtess, mindenben agyonveri az enyém.Elektromos autó töltési idő?
Más. Át kell alakulni fejben.
Máshogy kell tölteni. Bele kell szőni a hétköznapi dolgokba.Biztos szétszeditek az írásom, de nem izgat, én már rég váltottam, és soha a büdös életbe nem térek vissza a fosszilishez.
Ugyanis mindenhova mindig eljutok, nulla többlet idővel.
És ha "ja, mert a buzi Teslának a legnagyobb az akksija, úgy könnyű", hát nem. Az enyém is csak 75kWh.
Ennél vannak nagyobbak, és lesznek is. Mostmár csak nagyobbak lesznek.
A kis kategóriában lesz kisebb, de ott is 50-64 kWh már most is minimum. -
batai15
félisten
Pontosan, tökéletesen le írtad , és még nem esett szó a megélhetésről sem.
A dízelek, benzinesek azért sem lesznek olyan alternatíva mert horribilis összeg a magasnyomású rendszer turbo, motor szinten tartása .
Ez már nem az a szint hogy csipegi az olajat , rá töltünk néha és megy tovább. Ha az autó le térdel ,le térdel.
És bizony egyre drágábbak a kopó részek.
Hallottam olyat hogy mazdába turbo le kotlott 700 volt .
Aza baj hogy 20 evesen sem lesz sokkal olcsóbb ez a cucc.
És ez csak egy .
Valamelyik nap bejött egy roma bácsi a boltba Pestre jár dolgoznia f astraval ,500 ezer km van benne ,1.6 benzin . !2 év alatt durván 220ezer km ment vele. És 300 ezer km körül volt benne mikor vette .
Egyre silányabbak a kocsik , régebben azt lehetett mondani egy dizelre hogy 300ezer gond nélkül elmegy .
Most ott tartunk hogy 200 ezer km körül legyen vagy fél Miska a bukszába hogy nyugodtan merj vele közlekedni.
És ez csak rosszabb lesz ahogy egyre több 1.0 3 henger szaladgál majd .
Nem tudom mi lesz itt ,de brutális dolgok várhatóak az életszínvonal tekintetben . -
batai15
félisten
Igen annyiszor hagyod ott az első 500 esetleg 1000 méteren ahányszor akarod. Ezt nem is vitatom, utána ? Azért ne legyünk elfogultak a te iranyodba sem , jó tudom mindenki a sajátját védi ,de fölösleges .
Bár v8 csak azért hozodott fel mert hangja van meg más élményt ad , de igazából tök fölösleges őket egymásnak állítani, hangsúlyozom.
Azt viszont hogy teslaval de nem érsz oda bárhová később erősen vitatom a töltési idők miatt , még akkor is ha másik autónak ugyan az a hatótáv ,csak benzines v dízel .
De ezt is hangsúlyozom nem egy a két autó felhasználási lehetősége.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
milyen pedelec? Én is akarok venni...
amúgy a diesel batároddal hogy lehet városba zöldebb? és a dieselnek mennyire jó ismerős diesele fél évet bírt mert csak pesten használta (katalizátor kezdet "köhögni"), mi a diesellel messzebbre megyünk rendszeresen nincs gondja.
#517Kopi31415 akinek való az elektromos értsd otthon tud tölteni. Annak minden reggel tele lehet az akku és nem kell tankolni se járni
#543batai15
sokkal jobb vároban az elektromos pont az indulás miatt... míg te csúsztatod a kuplungot egy jobbkezes vagy elsőbbség adás táblánál és váltasz addig én nyomok neki egyet és 50-nel megyek kikanyarodtam... így fel akkor helyre be tudok menni mint kézi vagy automata váltóval (nem sport módban)
#546batai15
ha jól tudom autópályán a maximális sebességhatár van megadva... és van egy minimum is... ettől kezdve irreleváns, hogy ki mennyivel megy a kettő között... biztos vagyok benne, hogy a dieselemmel (de tegnap az elektromossal is az m3-on) több belső égésűt hagytam le mint elektromosat (1 mert több van 2 mert úgy vezetek ahogy nekem jólesik... )
#548bambano
nem olyan retenetesen nagy akku ami a teslaban van egy m3 performance 72 (talán bruttó 75) KWh-s egy kis e208-ban meg 50 KWh van... szóval nincs hatalmas különbség (a legnagyobb most Telsanal 100-as akku) de felesleges az a teljesítmény...
Ülj bele egy 136 le 290nm nyomaték körüli elektromosba és próbáld ki (e208-cal Covid után szívesen elviszlek egy körre) 130-ig mindenre elég az ereje... 50-70-ig nincs ellenfele - max elektromos. Utána már nem virgonc, de vezetni is sokkal jobb mint egy 1 tonnás hasonló méretű autót... Mert lent van a súlypont és nagyon fekszik az úton. sokkal jobb (és élevezetesebb) vezetni mint a hasonló erejű 300 kg-mal könnyebb és nagyobb tengelytávú diesel autónkat. -
senior tag
Végre valami konkrétum. És ezek milyen teljesítményű/típusú töltők lesznek? Mennyibe kerül a használatuk? Rajtuk lehet-e hagyni éjszaka az autót, vagy a töltés befejezése után büntet? (Ha nem, és 2,5%-nál több elektromos autó lesz, akkor az konfliktusokat jelent. Ha igen, akkor felszámoltunk pár százaléknyi parkolóhelyet. Idővel egyre többet. Persze, ha minden parkolóhelyen lesz töltő, az minden gondot megold, csak ki fogja azt finanszírozni?)
Szerk: Ha már finanszírozás: mennyibe kerül egy töltési pont kiépítése, illetve a töltési (áram)kapacitás biztosítása?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
batai15
félisten
Létezik automata is ,te lehet kilősz ,meg én is (automatám van ) de sokan még normálisan sem tudnak elindulni.
Ezek szerint nem jött át,de ha nem te vagy az első a lámpánál ,vagy kereszteződésben ,akkor lényegtelen hogy te gyorsabban indulsz el ha az előtted lévő még nem tud .
A sebesség határok irrelevánsak ,mert ha a megengedett legnagyobbat nézed , általában nem használják ki , ez által meg feltartanak ,meg lassításra kényszerítik a forgalomba lévő többi résztvevőt.
Lehet te dimakusan haladsz az elektromossal ,de a nagy többség nem.[ Szerkesztve ]
-
-
Rolly
veterán
de nem mindegy, hogy 2 percet várok egy fő út mellett reggel vagy 20 másodperc után van akkora hely ahova elektromossal beférek. Automata a diesel autónk, de pont akkor lomha amikor éppen megállok és lehetne menni mert előbb szétkapcsol majd érzi a pedált és bekapcsol. Ezt azzal tudom kibekkelni, hogy sportmódot kapcsolok, mert akkor magasabb az alapjárat gyorsabban reagál a váltó így nincs ilyen para (vagyis lassabb) de akkor is mindig lassabb marad mint egy elektromos indulásnál. S nem akarom én az előttem lévőt átugrani, de mikor én jövök akkor jó, mikor index kisgáz és 50nel gurulók, annyi idő alatt míg a benzin /diesel autós még villogni és dudálni se tudott
#565 Ribi: nem tudom mi számít rendes autónak szerinted, de sose éreztem azt, hogy számomra igény lenne több 100 lóerős benzin / diesel zabáló autóra farok növelés miatt . Az a nyomaték amit tud és az az út tartás amit tud egy elektromos autó pont elég nekem lehet öreg vagyok, de lehet csak sose érdekelt a száguldás. Kényelmesen akarok utazni csendes autóval. Erő csak előzésnél fontos és főbb útra felhajtásnál... ezekben meg az elektromos jobb mint a diesel és benzin párjuk (sportosabb autók a feszesebb futómű miatt sem szimpatikusak... szeretem ha a vesekövem a helyén marad )
#566bambano:
mi számít gyengének és neked mi számít erősnek?[ Szerkesztve ]
-
-
Rolly
veterán
-
Somatom
veterán
Nekem egy Merida E-One 120/800 (2018) -asom van, de ezzel nyilván túllőttem a célon. Városi közlekedésre a trekking az ideális és abból van olyan, amit a támogatás keretein belül meg lehet venni.
Leírtam, hogy a dízel batár hogy lehet zöld. Úgy, hogy otthon marad és a bringát használom. Ha vki az év 9 hónapjában bringázik a városban és a maradék háromban benzinest használ arra a 15-30Km -re, akkor zöldebb, mint az, aki egész évben villanyautózik.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
forgonati
őstag
Szeretem ezt az oldalt, de sosem fogom megérteni miért kell ezt. Vágjátok a mobil témát, de ezek az autós cikkek... Oké, tegyük ezt félre, mert látom, hiába írja csomó ember hogy ez ide nem annyira passzol, meg nem is túl szakmai, a szerkesztők valamiért erőltetik az autós témát...
De olyasmit írni hogy majd hosszabb útra kölcsönkéred a szomszédtól... Jesszus. Egy részt miért akarnám kölcsönkérni a szomszédét, barátét? Én a saját autómat akarom használni nem az övét. Persze előfordult már hogy kölcsönkértem 1 kocsit fél napra mikor az enyém váratlanul beszart. De hogy kirándulni? Kíváncsi lennék hány ember kéri el a szomszédja autóját egy HR-i nyaraláshoz, vagy egy több 100km-es családlátogatáshoz? Kockáztatva hogy az beszarik alatta mert nem tudja hogy van karbantartva, esetleg egy balesetbe kerül vagy bármi. Ez mégis kinek hiányzik? Ahányszor hosszabb útra megyek kérjek kölcsön autót? Ez milyen baromság? Én senki autójába nem ülnék be hosszú útra, még akkor sem ha tudom hogy a szomszédom akkurátusan rendben tartja. Mert bármi történhet. Azonkívül megnézném a szomszéd fejét mikor már 3. alkalommal kunyerálom tőle a dízelét 3 hónap alatt. Bullshit.
Telefonról írok, ugyhogy a többibe bele sem megyek mert lusta vagyok annyit írni mobilról, de van pár érdekes dolog a cikkben. Ez max 1 személyes véleménynek megy el, néhány igen fura indoklással...[ Szerkesztve ]
Keelah Se'lai!
-
forumpista
tag
Figyi csak, mi lenne ha egyszer kipróbálnál egy e-autót?
Csak mert a kommentjeidből süt, hogy te még életedben nem vezettél ilyet.Hagyományos autónak nincs esélye elektromossal szemben gyorsulás terén.
És ehhez nem kell versenyezni, pont ez a lényeg, hogy még egy átlagos e-autó átlagosan közlekedve is úgy gyorsulja le a hagyományost hogy a sofőr észre sem veszi hogy bármi is történt, kicsit lenyomja a gázpedált, közben a tök csöndben Mozartot hallgat, dúdol valami dalt magában...Eközben Te a két kategóriával magasabban lévő sokszáz lóerős sokturbós autódban 3-at visszakapcsolva nyélgázon, üvöltő motorhangon, óriási füstfelhővel magad mögöd, talpig verejtékben úszva, épp utoléred Pista bácsit az e-autóval, és jól váron veregeted magad hogy nah, csak sikerült lenyomni ezt a nyomi e-autót, miközben egyszerre indultatok a pirosnál...
Szóval az e-autós nem versenyez. Neked kell padlógázas versenyt lenyomnod a benzinessel, hogy utolérd az átlagos közlekedésű e-autót.
Ha pedig az e-autó versenyezni akar, abból oltári nagy lebőgés lesz a benzinesnek.
Még egy átlag 5 személyes, csomagtartós, családi autó Tesla ellen is ezer lóerős kétszemélyes sportautó Ferrárikat kell kiállítanod hogy egyáltalán legyen bármi esélyed... -
Ribi
nagyúr
Csak nagyon vicces, ahogy egymásnak ellentmondó adatokkal dobálózol és ha a benzines / dízel 100+ LE akkor már jön a farokméregetés, de ha a zellektromos akkor az nem. Meg te mondod mindig, hogy mennyivel jobban gyorsul mint egy benzines. Ja de melyik? Eléggé egyoldalúan sarkítva hozod a témát, csak ez zavar. "párjuk" de miben? Árban? Kötve hiszem, max méretben. Ott egy fiesta ST is hasonló, csak jobb értékeket tud.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
farokméregetésre a V8 300-500 le-s autókat írtam... az e208 egy kis és nehéz autó 136 Le-vel ami kb mindenre elég amire a magyar közutakon kell. Mondj új autót akkor ami 11 millió forint és jobb vezetési komfortban mint egy hasonló árú elektromos. Ha méretben ez nem tetszik akkor ott egy új leaf azzal is lehet párba állítani ugyanolyan árú autót... almát az almával hasonlítsunk én is ezt mondom.
Nem én jövök itt a fórumon a 1,5 milliós swifttel ... Két autót úgy tudsz összehasonlítani, ha vagy az áruk stimmel vagy a felszereltségük ... máshogy nincs értelme.
Na ezzel a Ford Fiesta St-vel máris küldtél egy hasonló autót. Ami párban van a - mondjuk - e208cal. Árban egyébként tök jó ára van ahogy nézem 7,8 millió forint. És igen ezzel már hasonlítható egy e208 mondjuk...
0 - 50 kph 2.7s
0 - 60 mph 6.3 s
0 - 100 kph 6.3s[ Szerkesztve ]
-
válasz forumpista #573 üzenetére
rendben, akkor álljatok ki ellenem az itt emlegetett leaf-fel meg e208-cal egy gyorsulásra 140-ről az m35-ösön.
én rendes leszek, a régebbi autómmal megyek majd.
ha neked méregetés kell, legyen.
nekem tökre elég, ha senki nem tart fel. ha bárhol és bármikor megelőzöl, és utána nem tartasz fel, az nekem megfelel.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"... a dieselnek mennyire jó ismerős diesele fél évet bírt mert csak pesten használta (katalizátor kezdet "köhögni"...")
Lehúzás. A katalizátornak nem ehet baja. A részecskeszűrő mögött helyezkedik el, más érzékelők társaságában. A részecskeszűrő telik meg, azt kell tisztítani.
A városi forgalomnak kettő hátránya van.
A folyamatos gyorsítás ismétlődés megemeli a korom képződés mennyiségét.
A rövid utakon, főleg télen, nem melegszik fel annyira a részecskeszűrő, hogy beindulhasson az öntisztulás. Ha mégis, akkor már nincs idő a tisztulásra, meg áll a jármű.
amúgy is érdekes fejlesztés a DPF. A felgyülemlett kormot nem eltávolítani kell, hanem elégetni. Teljesen feleslegesen van szabadon engedve, szén-dioxidként.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
a villanyautó teljesen jó azoknak, akiknek az kell, mindaddig, amíg nem jönnek a süket dumák, hogy minden villanyos lenyom minden benzinest, gombokért fenn lehet tartani.
én el tudom fogadni, ha egyébként a történet a realitások talaján áll.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rolly
veterán
kinek mi ... nekem ma az volt a fura, hogy hallom a kerék által felvert koszt az autó kerékjárati ívén "csattanni" olyna halk az elektromos , de elfogadom, hogy egy jó V8 lehet kellemes.
#578Hieronymus
lehet részecskeszűrőt mondott és én emlékszem rosszul szerencsére a mi dieselünk rendszeresen fut nagyobb távokat (mostmár csak azokat) így nálunk nem volt gond csak AdBlue hibánk volt (gariba ingyen csinálták amúgy 300-400e lett volna) -
batai15
félisten
válasz #16820480 #582 üzenetére
Szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban,lehet olcsóbbak lesznek ,de ott tartunk hogy egy használt hibrid auris cc 100-150ezert futott kocsi 4 5 millió! Úgy saccolom hogy kategóriában maradva a jövőbeni autók legyen az hibrid v elektromos ugyan annyi idősen mint a mostani otto motoros kategória társaik, kb 3x 4x fognak annyiba kerülni használtan ugyan annyi idősen, hasonló futás teljesítménnyel .
Viszont erősen értéktelenedik a pénzünk , ezáltal még nehezebb lesz az élet , úgy hogy én borúlátó vagyok ,nem lesz jobb . -
batai15
félisten
Persze a csendnek is megvan a maga bája ,nem tagadom,de sosem tagadtam azt sem hogy nekem bejönnek az elektromos autók,jelenlegi felhasználással például egy amperat 2 naponta kellene tölteni . Hosszúba viszont az 1.4 benzin gyenge.
Viszont öregszik, szóval mire odakerülök már nem lesz kedvem szívni vele ,most meg nem sokkal olcsóbb mint egy új autó , és nem is vagyok olyan vastag hogy legyen egy olcsón fenntartható meg élmény autóm.
Na hátha a jövőben. -
Ribi
nagyúr
Másik dolog, hogy engem pont nem érdekel a 0-50-re gyorsítás, kő unalmasan vezetek, viszont annál jobban érdekel a 90-120-ról való gyorsítás városon kívül/ótópályán.
Sajnos most egy alap villanyos autó eszetlenül drága mint autó. Főleg úgy, hogy 2x annyi mint egy "sima autó". Többségnek 136LE sem kell, elvannak 60-70LE autókkal is. Elég sokáig volt F astránk 60 paci, mindenre is elég volt.
Ma amíg nem lehet olcsó elektromos autót venni, addig ez a gazdagok/"eltökéltek" kiváltsága. Ahogy régen a mobil telefonja is annak volt aki megengedhette magának. Csak épp most az elektromos autót rákényszerítik az emberekre. Lassan nincs választásod. Mobiltelóra nem voltál rákényszerítve.
Én lennék a legboldogabb ha elektromos autóval szaladgálhatnék, mert bőven elég lenne, de túl drága. Emellet politikusok meg tolják a kótákat felfele, lassan csakahibrid. Habár minden második autó baszom nehéz terepjáró, de háááátt azzzz nembaaaaj. (ahogy látom ez másnak is túlságosan feltűnik) Köze sincs sajnos az egésznek a környezettudatossághoz. Szimpla bisznisz az egész zöldbe csomagolva.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz forumpista #573 üzenetére
üvöltő motorhangon, óriási füstfelhővel magad mögöd, talpig verejtékben úszva, épp utoléred Pista bácsit az e-autóval, és jól váron veregeted magad hogy nah, csak sikerült lenyomni ezt a nyomi e-autót, miközben egyszerre indultatok a pirosnál...
Ez igaz, ha városon belül, pirostól-pirosig nézed az életet.
Ha viszont egy budapesti piros lámpától egy soproni piros lámpáig terjedne a figyelmed, akkor láthatnád, hogy mire Pista bácsi megérkezik Sopronba az e-autójával, addigra a belsőégésű motorral autózó olvtárs már régen elintézte a dolgát Sopronban, már meg is ebédelt és éppen indul vissza Budapestre
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
titán
válasz Donki Hóte #590 üzenetére
De ez nem lóerő, V8 meg anyámtyúkja kérdése. Sopronig bármelyik dízel ugyanannyi idő alatt ér el. Egyébként sok villanyossal is ugyanezt megcsinálod, 50kWh és 100kW töltés kell hozzá.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Egyreszt 30-40%, masreszt csak nem pest megye teruleten levo (nagy?)csaladosoknak, harmadreszt az invertertipus nem tartalmazza a gyartasi reszleteket, az enyem peldaul annyi hogy SolarEdge (gyarto) SE17K (vagyis az se megint a gyarto kodja, a 17K meg hogy 17kW-os). Es ilyen nev alatt barmikor gyarthat az SE invertert. (Na meg pont az SE nem lesz 10 ev alatt tmk cseres).
A koltozes nagyobb gubanc mert ott tuti uj szerzodes az uj tulajnak, szoval kesobb eladva kevesebbet er, mint magadnak erne ha ott maradsz. -
#06658560
törölt tag
-
axioma
veterán
A benzinkut-epitest is behajtjak valakin. Es? A kozteruleti toltes dragabb lehet mint most 230-bol (bar jol szabalyozva igazabol csak a vezereltnel kene jobb legyen), de olcsobb per 100km mint benzinnel, a megterules valtozni fog, ezt alairom. Mar most kerdezgetik a toltopont-uzemeltetok, hogy javasoljunk kapcsolt szolgaltatasokat... a benzinkut nem tudom mennyire abbol el meg hogy benzint ad el, de nem csak azzal szamol, az biztos.
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #584 üzenetére
A kisautókat megöli az EU. elektromosba irgalmatlanul drága bele a rendszer, plusz a tömeg, ami miatt kell alá sokkal jobb futómű, ami drágább, nagyobb helyet igényel, az akkunak kell a hely, vagyis az autó már nem lesz kicsi. Másik oldalról a belsőégésű motorokra annyi karácsonyfa díszt kell aggatni, hogy azokkal meg azért nem fogja tudni senki megfizetni. Pedig jó autók lehetnének, a mostaniak azok is, tapasztalatom Ford Fiestával van, azzal örömmel rohangáltam munka után, munka előtt 300km-röl/re Eisenachból/-ba, csak egy jobb ülés kellett volna bele, hogy akár az 1200km-es hazautazást is be tudjam vállalni. Ok, a Mondeo, a Karoq, a S-Max, a Passat mind kényelmesebbek, meg fullosabbak voltak, de a menetidő nem volt érdemben kevesebb, cserébe városban könnyebben mozogtam vele. És bár érzik a Fiat 500-on, hogy nagyon nem autópályára tervezték, de 120-150-ig ott is stabil, és néha be lehet vállalni ekkora utakat vele.
-
8th
addikt
Bírom, hogy az elektromos vs. hagyományos autó kérdésből mindkét oldal azonnal késélre menő harcot egyfajta hitvitát generál és kizárólag csak végletekben bír gondolkodni. De oda vissza.
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #544 üzenetére
Ez szalmabab-erveles. A cegautohoz adtak benzinkartyat, nem erdekelte a usert hogy akarhol is toltse, plane otthon ahol neki penz, nem a cegnek.
Ellenpelda a sajat amperank, ami rendszeresen a tmk miatt inditja csak a benzinmotort (pre-covid is, minusz nyaralni megy a csalad esete). -
WiZARD
addikt
Lehet, hogy 10 év alatt nem romlik el, de nem mindenki ma köti, van akinek már most 5-10 éves az inverter.
Hogy a gyártó változtat-e a modellnéven az idővel kiderül... Ha nem akkor még mindig léphet a szolgáltató.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #595 üzenetére
Nem hiszem, hogy kinyírnák a kisautókat. Most még rossz az ár/érték arányuk, de pár éven belül lemehet ez olyan szintre, ami már elfogadható.
Méretben ott az id3, Leaf, Honda E, meg elvileg a Tesla is akart valami 25e$ alatti modellt hozni valamikor, ami gondolom kis méretű lenne.