Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz Ezekiell #395 üzenetére
Ha megsérül a 20 eFt-os üzemanyagtartály és kifolyik belőle 15 eFt-nyi üzemanyag, arra csak legyint az ember, de ha a villanyautóban megsérül az akkupakk, az gazdasági totálkár
(kigyulladni pedig arányában nem gyullad ki több hagyományos autó, mint villanyos)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Pedig 2023-tól Magyarországon is megszűnik a házi kiserőművek bruttó elszámolása (vagyis az, hogy ha a te napelemed áramot termel, azt felszívja a szolgáltató hálózata és ezidő alatt visszafelé forog a villanyóra) és külön számolják el az általad megtermelt, illetve az általad elfogyasztott áramot, egymástól jelentősen különböző áron.
Vagyis neked kell gondoskodnod arról, hogy a nappal megtermelt áramodat estig tárold, amikor is betöltöd az elektromos autódba.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz cinemazealot #401 üzenetére
Nem! A 2021-től állami támogatással telepítendő napelem rendszerek esetében már 2021-ben ez lesz a szabályozás, 2023-tól minden napelem rendszer esetében megszűnik a bruttó elszámolás.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Nemcsak nálad nem jön ki a matek.
Amikor kettővel ezelőtt vettem új autót, akkor 30 perc számolással kijött, hogy bizony a turbódízel verzió bőven megéri a 800 ezer Ft-os felárát a hasonló teljesítményű és felszereltségű szívóbenzines verzióhoz képest.
Most számolgathatnék 30 napig is, de akkor se tudnám kihozni, hogy egy elektromos Suzuki megéri a 15 millió Ft-os vételárát (ami több mint duplája a hasonló benzines verzió árának).
Persze most úgy tűnik, hogy megvan a megoldás erre a problémára is, ha nem vesznek az emberek önkéntes döntés alapján tömegesen villanyautót, akkor adminisztratív eszközökkel rá kell erre kényszeríteni őket. Vagy villanyautót vesznek, vagy nem autóznak, ez lesz a választás
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz forumpista #573 üzenetére
üvöltő motorhangon, óriási füstfelhővel magad mögöd, talpig verejtékben úszva, épp utoléred Pista bácsit az e-autóval, és jól váron veregeted magad hogy nah, csak sikerült lenyomni ezt a nyomi e-autót, miközben egyszerre indultatok a pirosnál...
Ez igaz, ha városon belül, pirostól-pirosig nézed az életet.
Ha viszont egy budapesti piros lámpától egy soproni piros lámpáig terjedne a figyelmed, akkor láthatnád, hogy mire Pista bácsi megérkezik Sopronba az e-autójával, addigra a belsőégésű motorral autózó olvtárs már régen elintézte a dolgát Sopronban, már meg is ebédelt és éppen indul vissza Budapestre
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Hmm, ezt megnézném. Egy benzines autóval lazán tartom a 130-as tempót az M1-M86 autópályán kb. 170 km-en keresztül (majdnem Sopronig).
A te villanyautód folyamatos 130-as tempóval meddig bírja?
Ha meg lassabban mégy, akkor máris igaz, amit korábban írtam
(Egyébként megnéztem, Sopronban 6 elektromos töltőállomás van, tehát előfordulhat, hogy valóban valamelyik közelében lenne elintéznivalód, de ennek ugyanannyi a valószínűsége, mint annak, hogy találsz egy fehér holló párt két fehér fiókával )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Városon belüli közlekedéshez a tömegközlekedés a legzöldebb alternatíva. Amelyik városban meg nincs városon belüli közlekedés (ha ugyan van ilyen, de akkor miért hívják városnak ) akkor bicikli/robogó. Aki napi többszöri városon belüli 2-6 km-es utak megtételéhez autóba ül (legyen az a legzöldebb elektromos autó) azt meg kellene büntetni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Nagyon jó cikk, bár az itteni fórumon az elektromos autót használók a cikk minden állítását többszörösen cáfolták
Az itteni használók autója nem került semmibe, hanem ingyen kapták, sőt a gyártók az átadáskor beletettek egy nagy kosárban százezer kilówatt áramot, minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet fogyaszt az autó, az autó töltéséért nem ők fizetnek, hanem a töltőállomás tulajdonosa fizet nekik, ha bekapcsolják a klímát/fűtést, akkor 50 %-al csökken az autó fogyasztása, stb. stb.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás, amit minden politikusnak, véleményformálónak, elektromos autók használata mellett agitálónak meg kellene szívlelni.
Ez pedig az, hogy az 1900-as évek elején nem azért terjedtek el a belsőégésű motorral hajtott járművek, mert betiltották a lókereskedelmet
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Nem tudom, hogy milyen adó van Norvégiában az autókon (és az üzemanyagon), de azt a statisztikákból jól lehet látni, hogy Norvégiában 8 havi nettó átlagjövedelemből tudod megvenni azt az autót, amiért Magyarországon 20 hónapig kell dolgozni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz yodamester10 #963 üzenetére
Miért érdekes az, hogy ki mennyit ment elektromos autóval?
Én mentem többször is, nagyon meghatározó élmény, de nem befolyásolja az értékítéletemet. Többször is vezettem ilyen autót, ami elsőre átjön, az a meglepő gyorsulás. Nullától ötvenig a legkisebb villanyautó is parádésan gyorsul, de ennek hátránya is van, mindig hamarabb értem a következő piros lámpához, mintsem az zöldre váltott volna, szóval akinek van villanyautója, annak pont azt kell megtanulnia, hogy ne gyorsuljon feleslegesen gyorsan.
Mivel nem csak egyszer-kétszer vezettem ilyen autót és nem csak a kereskedés körüli bejáratott tesztkörön, ezért éreztem a hátrányait is. Az elektromos autók jelenleg valójában nehezebbek, mint egy hasonló méretű hagyományos autó. Soknak alacsonyan van a súlypontja, de nem mindnek. Amelyiknek hátul van az akkupakkja, az bizony billeg a kanyarban, egy körforgalomban tud meglepetést okozni a viselkedése.
A nagy súly (amit nem tudsz kikerülni) meg a nagy gyorsulás (amit nem kell kihasználni, de kevés villanyautós állja ezt meg), párosulva azzal, hogy a villanyautók kerekeit keményebbre fújják, mint a hagyományosakét, bizony eszi a gumikat. A villanyautó kiméli a féket, de nagyon elhasználja a gumikat.
Szóval vezettem elektromos autót (Nissan Leafet többször, hosszabb távon is), de ugyanolyan élmény volt, mint a TGV-n utazni: wow, de azért otthonra ilyen nem kéne
Ha ingyen adnák, akkor persze (nagy duzzogva) elfogadnám, de ha a vételárat, a töltést/karbantartást és az eladáskor jelentkező értékvesztést is nekem kell fizetni, akkor bizony elmegy a kedvem a villanyautótól
Mivel építkezésben vagyunk, ezért felmerült, hogy a ház elektromos rendszerét napelemes kiserőművel egészítsük ki, tekintettel egy elektromos autó töltésére, de akárhogy számoltam, életemben sem tudnék annyi kilómétert megtenni az elektromos autóval, hogy megtérüljön a pluszköltség.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Noukoum #1022 üzenetére
Tényleg nem vagyok benne a villanyautózásban, de azt ebben a topikban már többször olvastam, hogy a villanyautónak leginkább Budapesten van előnye. Csakhogy Budapest lakosságának számottevő hányada olyan házban lakik, ahol nem lehet megoldani az otthoni töltést.
Nekik a hangyák hordják bele az elektronokat az akkuba (vagy mégis a töltőállomásra mennek, de akkor a kolléga által írt előny nem létezik )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Ezekiell #1042 üzenetére
Nekem az alap közlekedési módom Budapesten belül a tömegközlekedés. Aki nem akar benzines autóval bébifókákat ölni és jégsapkát olvasztani, annak az első alternatíva nem az elektromos autó, hanem a tömegközlekedés!
Szóval a villanyautó hittérítők nem akarnak más alternatívát nézni, én igen. Budapesten belül nem a belsőégésű motorral szerelt személyautók kitiltása hozza meg az eredményt hanem minden személyautó kitiltása, hajtásmódtól függetlenül.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...