Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
EQMontoya
veterán
Jo erzessel talaltam meg a helyi expat hub pubjat, egesz vallalhato pale ale keszul helyben.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Murphy nem élt hiába. Mikor a gép indulása előtt 8 órával nyomtatnám a boarding passom, akkor baszakodik a két powerline a router és a nyomtató között. Ollé. Fél óra után működik, de nem tudom, mi oldotta meg.
Same rules apply!
-
veterán
-
veterán
-
concret_hp
addikt
telóra van 1 csomó app ami azt ígéri, hogy ha elveszne, azzal meg tudod találni v ilyesmi. melyik ezekből a legtutibb andoidra?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
tbs
addikt
-
concret_hp
addikt
válasz parandroid #45775 üzenetére
az eredeti cikkben látszik az is (ami amúgy a képre kattintva bejön )
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ladybug
őstag
válasz fokukac #45772 üzenetére
Hm...Emlekszem meg, amikor napokkal ezelött azt mondta az en draga kedvesem, hogy dehogy fogja a ph forumon megbeszelni a fiukkal az autovasarlast! Nos, mar akkor tudtam, hogy viszketnek az ujjai, mikor irhatja mar le nektek az elmult napok esemenyeit.
De, ha mar igy allunk, hogy azt vesszük meg, amelyiknek szebb a szine, akkor hatarozottan allithatom, en fogok dönteni. Ez a nök dolga. A Totalcaron is megmondtak.
Ti férfiak soha semmit nem tudtok megtalálni. A teafű a gyógyszeres fiókban van egy kakaós dobozban, amire rá van írva, hogy só.
-
parandroid
félisten
válasz BlacKSouL #45774 üzenetére
Tekintve, hogy a magyar behozatalból is mennyi megy re-exportra... Mindez csak azért nem árnyalja a képet, mert egy évvel ezelőtt is ugyanez volt a helyzet, ez meg csak változást mutató grafikon. INkább pont az a kérdés, hogy eleve a bázis hogyan nézett ki, mert az a nem mindegy, hogy a németek mihez adták hozzá a 9%-ukat, meg a portugálok mihez adták hozzá a 45-öt. Vagy az okosok földje a kettőt...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #45771 üzenetére
amúgy, a magyar autóvásárlók is sokkal jobban teljesítenek
tudom, hogy havi adat, és nem sokmindent mond, de azért szemléletes.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz parandroid #45771 üzenetére
a kanyarban se vagytok
Bleki sokkal jobban teljesít:!tetőablak mindenképpen legyen azért benne.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #45769 üzenetére
Csakazértsem. Különben is elegem van az árlistákból. Azt fogom venni, amelyiknek szép a színe.
Jah, Blekinek üzenem még, hogy tegnap délután 28 fok volt, ma valamivel kevesebb, de már kezd beborulni, és holnapra már csak max 16-ot mondanak, hogy neki is jó legyen. ez természetesen azt jelenti, hogy menetrend szerint 2 nap késésben lesztek, tehát van két napotok, hogy élvezzétek a jó időt, ha szerencsétek van, akkor a szombat első fele még talán beleesik.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
BlacKSouL
addikt
Most jó idő van. Nagyon jó. Olyan, hogy tökéletesen alkalmas hétvégi programokra. Tehát értelemszerűen most az irodában ülök.
Azonban ismétcsak hétvégén olyan idő lesz, ami egyáltalán nem alkalmas hétvégi programokra.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz parandroid #45767 üzenetére
Te nehogymár idegyere beszélgetni.
Menjél csak árlistát konfigurálni!Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BlacKSouL
addikt
Tudom, tudom, ami úgy tűnik, mintha nem lenne véletlenszerű az biztos, hogy véletlenszerű. Amikor meg majd túl véletlenszerűnek tűnik, akkor majd az nem lesz véletlenszerű.
Pelikán elvtárs. Az a gyanús, ami nem gyanús.
De azért azt kijelenthetjük, hogy most a 18-as egy különösen szerencsés szám, hogy ennyiszer kihúzzák egymás után. De azért a 19-es se kutya.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #45765 üzenetére
Vannak benne hatalmas ötletek, és már-már montipájtoni magasságokba érő poénok. Ez az egyik, a másik hasonló klasszikus ötlet, amikor megmutatják a csajnak az internetet. De említhetném akár az igazgató kilépését a cégtől, vagy még vagy tucatnyi más jelenetet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz bobsys #45761 üzenetére
Ilyen van amúgy Magyarországon is, engem is hívtak már vissza, miután nem vették fel, és leraktam.
Amúgy pedig az emergency szám megváltozott
De a hidegvért akkor is meg kell őrizni! Pláne, ha informatikus vagy
[link]Pleased to meet you - hope you guess my name
-
bobsys
veterán
Tegnap kiderult miert is adott kedvezmenyt a biztosito a lakas biztositasnal a kozelben levo tuzolto allomasra. Sajnos ki kellett hivnom a mentoket a szomszedhoz. Szo szerint 3 percen belul kiertek. Az operator pedig addig a vonalban tartott amig kiert a kocsi biztos ami biztos. Nagyon profinak tunt az egesz. Raadasul elsonek a mobilon hivtuk a 911et, de lassan kapcsolt vagy valami hasonlo a lenyeg, hogy nem akart csorogni igy a vonalas telefonon hivtuk oket ujra. 30 masodpercen belul pedig csorgott a mobil, visszahivtak, lattak, hogy kezdemenyeztunk egy hivast a 911re
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45759 üzenetére
A szín nagyon beteg, jah.
Azért ha vasfelnivel veszel Minit, hivatalosan is kispolgárnak minősítünk!Same rules apply!
-
parandroid
félisten
válasz EQMontoya #45755 üzenetére
Jajjistenem, ez a szín!!! Azt hiszem, valami kicsit eltörött bennem.
Még jobb lenne egyébként egy G90 teszt, no meg ugye ebben minden benne van, ami egy kettes Mazdában benne lehet, a félbőr belsőtől, a 16-os alukerekektől, az energiavisszanyerő rendszertől a körbeszenzorozáson és az autoklímán át a head-up displayig. Ez itt épphogy nem 20k EUR + forgalomba helyezés, azaz kicsivel több lenne, mint amilyen végső ajánlatot a Miniről kaptam - mondjuk abban manuális lenne a klíma, acél a kerék, meg nem lenne benne komplett reptéri irányítóközpont ami figyeli még a szomszédos országok légterét is. Tegnap konfigurálgattam még este, amit neten lehetett belőle (legalább felkészülten megyek a kereskedőhöz), a G90-et egy közepes(en jó) felszereltséggel 17k-ért lehet kigurítani a szalonból. Ha még erre jönne valami sondereditionos kedvezmény, amilyennel anno az ötöst vettük, akkor egészen jó ajánlat tudna lenni.
Persze még nem vezettem, a tc-sek meg annyira élvezték, hogy szívó benzines, hogy szarrá pörgették, úgy meg nem lehet vele normális fogyasztást nézni, a gyári 5,9/3,7/4,5-ös fogyiadatok, meg a 105 g/km CO2 kibocsátás viszont egészen jól hangzanak, még ha fenntartással is kell kezelni őket. Menetdinamikában meg azért a G115 biztos többet tud a maga nem egészen 1 tonnájával, és az ehhez tartozó 115 lóval.
bandus: Csak olyan modellt vegyél, ami gyárilag galvanizált (azért a kétezres évek közepe óta ez nem nagy kunszt szerencsére), és semmiképpen se törd össze, akkor nem fog rozsdásodni. Ellenkező esetekben néha ki kell lakatolni, az sem a világ vége, jobb helyeken szépen, Mo-n pedig akár viszonylag olcsón is meg tudják csinálni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bandus
veterán
válasz EQMontoya #45754 üzenetére
köszi mindkettőtöknek
egyébként arra lennék kíváncsi, ha adott típusról köztudott, hogy mely helyeken rozsdásodik, abban az esetben lehet-e tenni ellene valamit megelőző jelleggel?
BS:
neked is köszi, egy próbát megért[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
BlacKSouL
addikt
válasz bandus #45747 üzenetére
Hát... a Ladánkat anno 18 évig használtuk. Aztán mivel lottón még nem nyertem, és az anyagi helyzet relatíve keveset változott, az a helyzet, hogy emiatt, és az elégedettségi szint miatt is úgy gondolom, hogy idén, meg még vagy legalább 4-5 évig nem nagyon esedékes a Civic eladása Ha valami mégis úgy alakulna, azért szólok.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
NoLF
veterán
válasz parandroid #45735 üzenetére
A kupe 20 eves, duplalegzsak, elektromos minden, tempomat, panorama teto, 6hangszoro, abs, ALLITHATO FENYEREJU MUSZERFALVILAGITAS!
Naugye.
Megyek kirandok swanseaba tempomat nelkul, mert az nincs a kombin.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bandus #45752 üzenetére
Jah, rohadnak, mint előttem is írták, különösen, ha törnek.
Alapvetően egyben van, ha megteheted, vedd a 2.0 benzinest, azzal már egész jól megy, és annyival nem eszik többet. 1.4 felejtős, nagyon harmatos bele az a motor (ha még egyáltalán volt akkor), az 1.6 sem egy aszfaltszaggató, de azzal már vállalható, a dízel PSA, attól félnék használtan.Same rules apply!
-
bandus
veterán
a japó autós szakiktól kérdezve: mazda 3? 2007 környéki? pro-contra? én az autós topikkal vagyok úgy, mint ti a hifissel, ezér tinkább itt teszem fel a kérdést.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tildy
nagyúr
válasz gaborbol #45749 üzenetére
Tduom, ott nem lehet auto nelkul elni.
Pont most, hogy veszunk gyerkocnek autosulest(marmitn hordozot, amit lehet vinni) gondolkodtam el, hogy kb mikor lesz hozza autonk.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
gaborbol
őstag
válasz bobsys #45748 üzenetére
A 7.5 literes V8 meg engem is megremit
Annapolis - Miami az 1100 merfold azaz 200 gallon vagy 750 liter benzin oda-vissza, bar az lenne valamilyen moka. Kivancsi lennek, hany merfoldet menne az elso lerohadasig.Az asszony szerint mar igy is sok kettonkre 4 kocsi! Hiaba mondom neki, hogy nekem csak harom volt mielott idekoltozott, kutya sem volt kivancsi a Honda Civic-jere.
Eloszor egy SUV lesz, aztan jon a gyerkoc, aztan majd lesz valami a 60-as 70-es evekbol nekem is, ha lesz sajat haz.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #45734 üzenetére
Teljes mertekben igazad van! Kiveve a tempomat, mert ha kocsival megyek Bobsys fele akkor azert a 16-20 oras uton jol tud jonni.
Kulonben amit kineztem magamnak abban is megvolt mar minden fontos extra lehetosege
Csak a visszafogott 25liter/100km-es atlagfogyasztasaban nem vagyok biztos
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45735 üzenetére
Jah, ezt én is számolgattam anno, picit kevesebb jön ki, mondjuk 90k körül, de évente közel 20e megy bele a kocsiba.
A km költség igazából a lényeg, ami így szűk 60ft/km.
tildy: alapfelszereltségű autót csak káeurópában divat venni, pl. négy-öt milláért Fabiát kurblis hátsó ablakkal.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #45734 üzenetére
Nem trollkodás, én ogre vagyok...ja nem, az te vagy, én ufóbéka vagyok Na mindegy, szóval:
Ha Hondánál maradunk. A nagyobb a Civic, a kisebb a City.
Klíma mindkettőben van. AUX egyikben sincs. Kulcsos mindkettő. Tempomat olyan, hogy mikor cserélek, a kisebbikben nyomkodom az üres kormányt, és sóhajtozok kb. minden 10 percben. Esőszenzor nincs, illetve van, retinaradar Parkolóassziszt nincs, csak a nagyobbikban radar, azzal nem, de a kisebbel tolattam már fának. Ülésfűtést vettem bele utólag betehető üléshuzatot. Könyöktámasz: a kisebbikben nincs, de nagyon fura a másik után. A hátsó ledes lámpát is kihagyták mindkettőből. Na és az indexes tükör elmondom miért hasznos: éjszaka, de néha nappal is jó, mert 100-ból 95 autón úgy van az index, hogy a fényszóróval egy búrában, közvetlen mellette, így néha k.rvanehéz meglátni kereszteződésben, a szarul beállított, Vénuszra világító pilácstól, hogy a szerencsétlen most indexel vagy nem. Ellenben ha tükrön van, az elég messze van a fényszórótól, különösen éjszaka sokkal jobban észrevenni. Az egyértelmű láthatóságot javítja.
Ladánkon anno a fentiek közül semmi nem volt. Na és még egy: a Civicben van balláb pihenőlemez, a Cityben nincs, és mindig rugdosom a doblemezt.
Sőt: a Civicbe gyári fényérzékeny belső tükröt is belealkudtamNa. Most akkor mi volt a kérdés?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szőröscica
addikt
Bocsánat fokukac, ha megbántottalak, nem állt szándékomban.
-
tildy
nagyúr
válasz EQMontoya #45733 üzenetére
Szerintem arra fondolt, hogy ALAPFELSZERELTSEG. MArmint alapbol azert meg nem volt benne mindegyikben, tobbnyire rendelheto volt , vagy magasabb kofortszinten volt csak benne.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
nagyúr
válasz szőröscica #45737 üzenetére
"Azok a huszadrangú elemek azok, amiktől igazán komfortos lesz egy autó, de elhiszem, hogy a papírszfivted után ezek nélkül is jaguárnak tűnik a jazz...."2
mitől, az esőszenzortól? az ülésfűtéstől? a könyöktámasztól? - ezeket minősítettem huszadrangúnak. A többi pedig - amiket korábban soroltam fel - szerintem már 10 éve is alap volt (és a jazz-emben is van), tehát rossz emberrel vitatkozol. Attól, hogy egy autóból hiányoznak a fentiek, attól még lehet jó autó.
(Amúgy pedig minősítgess csak nyugodtan, az jót tesz a hangulatnak.)Concret: igen, az értékvesztés a legnagyobb tétel. Ha a 4,5 millás autó 5 évesen 2 millát ér, az 2,5 milla tiszta bukó, egyéb költségek nélkül. Ha ezt ciklusokban játssza el a polgár, akkor halmozott bukó. Én egyszer levezettem apámnak, hogy a bmw-i értékvesztéséből már vehetett volna egy pesti lakást, és csak úgy pislogott. De ez nem akadályozta meg abban, hogy vegyen még egyet
Na mindegy, én kiszálltam, jó trollkodást, tiszta autós topic.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
concret_hp
addikt
válasz concret_hp #45738 üzenetére
mondjuk az is hozzá tartozik h csak úgy éri meg, ha 10-12 évre megtartod legalább, a 3-4-5 évente új autót veszünk, na az tényleg jó kis bukta
vagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz fokukac #45731 üzenetére
klíma + egyre több légzsák és egyéb biztonsági felszerelések azért tizenéve nem voltak a kisautók szériafelszereltségei. (+ a listaárakból folyamatosan akcióznak, ill. egy kisebb városban sztem ha bemegyek, h kessre vennék eztmegezt, mennyit enged a feléből, bizony még párszáz K hamar leugrik) a tempomat még biztos jó dolog, a többiben nem sok minden van amivel meg lehet venni.
ill. minimálisan de nőnek is pár centiket. megnézzük az én B corsámat meg egy mait... hát van különbségvagy fullba vagy sehogy :D
-
szőröscica
addikt
válasz fokukac #45734 üzenetére
Azok a huszadrangú elemek azok, amiktől igazán komfortos lesz egy autó, de elhiszem, hogy a papírszfivted után ezek nélkül is jaguárnak tűnik a jazz....
Extrának sem nevezném őket, a 20 évvel ezelőtti konstrukciójú bmw-nkben mindegy volt, a most 10 éves, de egyébként 13 éve bemutatott Nissanomban mindegyik van, de igazából a másfél éves melós Transitunkban is megtalálhatók. Teljesen érthető, hogy peterkeT normálisan felszerelt autót szeretne a pénzéért.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz EQMontoya #45733 üzenetére
Kiskategóriás autókról van szó, ahol cirka 10 évvel ezelőtt még 13-14"-es kerekek voltak, és az extralistán olyan tételek szerepeltek, mint az osztottan dönthető hátsó ülés, a kézzel behajtható külső tükör, a manuálisan éjszakai módra állítható belső visszapillantó, a kazettás rádió, és a nagyon burzsuj esetekben az első elektromos ablak, valamint legszélsőgesebb esetben a manuális klíma.
"Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb."
Volt egy ilyen kezdeményezés, talán totalcar-on, ahol összeszedték, hogy kinek mennyibe került az autója éves, vagy havi szinten, adókkal, biztosítással, szervizekkel, sőt még tankolásokkal is, ezt én is kiszámolgattam az Opelre, ami szintén új autó volt, ráadásul az elhíresült CHF hitellel (bár nekem volt két jó évem az elején, amíg jó volt az árfolyam, meg kiszálltam belőle a futamidő vége előtt, amikor már nagyon elszállt), most megnéztem, 105k HUF havi összeg jött ki rá (persze ez az üzemanyagköltség miatt nagyban függ a futástól is), ha nem lett volna benne hitel, akkor 75k körül jött volna ki, de ugye a CHF-hitel ordas nagy bukás volt - ráadásul még bele kell majd számolni, hogy kapok vissza pénzt az egyoldalú kamatemelések miatt - éljen akedves vezető, éljen a párt! Szóval ezekkel az összegekkel a 8 évre vetítve igazából nem álltam rosszul az akkoriban kommentelők között, és úgy rémlik, hosszú távon nem volt teljesen egyértelmű a használt autók előnye sem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #45732 üzenetére
-klíma minden autóban van az elmúlt 10-15 évben.
-az AUX bemenet 2006-2008-tól szintén van az alsóbb kategóriákban is (még a Jazz-emben is van)
-USB csak kb. 2009-2010-től (2010-es Kia ceed-ben láttam már ilyet)
-kihangosító: 10k-ból eddig is megoldható volt, persze, az parasztos megoldás, tudom
-kulcs nélküli rendszer: már a 2005-ös új swift-ben is volt (igaz, csak a felszereltebben)
-tempomat, esőszenzor, parkolóasszisztens, ülésfűtés, könyöktámasz: hagyjuk már, kb. huszadrangú elemei ezek egy autónak, ilyen erővel az indexes tükröt és a ledes hátsó lámpát is beírhattad volna, azok sem jók semmire.Az én érvrendszerem továbbra is ugyanaz. Egy 2010-es autó mára elvesztette az eredeti értékének a felét, vagy egy picit többet. Használati értékben ugyanakkor kb. ugyanott van (ha rendesen karban volt tartva).
Ha a fenti "extrák" ennyire lényegesek, akkor a felük utólag pótolható fillérekből, ezért nem kell új autót venni.Persze megértem, hogy új autót venni jó, pláne, ha van pénz. Csak nem racionális, akárhogy is igyekszik az ember megideologizálni.
Ha csinálsz egy kis excel táblát, amibe mindent felviszel, az amortizációt is, akkor ez úgyis kibukik előbb-utóbb.ERgo: ha ez a vágyad, hogy új legyen, akkor vedd meg azt, amelyik tetszik, ezt nem lehet racionálisan megindokolni, kiválasztani, nem ezen múlik, hogy melyiknél hány száz ojró a felár.
Ui. amúgy ezért szeretem a japánokat, mert ott nem szaroznak ilyen extra-listával, mint a német gyártók, minden benne van alapból, azt kész.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #45732 üzenetére
Klíma, tempomat, ülésfűtés 10 éve is simán elérhető volt.
IS-ben is van digitklíma, ülésfűtés, tempomat épp nincs, mert csak az automatákhoz volt.
-Tolatóradarból a pittyegős utólag kb. 50-100 eur. Megjegyzem, a mai autók idióta formavilága miatt kell, mert a legtöbbön akkora ablakok vannak hátul, hogy texasban a redneckeknek nem lehet eladni, mert nem fér ki a kétcsövő shotgun rajta. 10-15 évvel ezelőtti autókból még tök jól ki lehetett látni.
-USB, Aux, MicroSD van az IS-ben is, 50 eur volt a kütyü, CD tár csatira kell kötni, és gyári rádióval gyönyörűen megy.Same rules apply!
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #45731 üzenetére
"Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
Én nem nagyon látok ilyet."- A klímát meg sem említem, annyira egyértelmű. Nem is feltétlenül kell automata, személy szerint a manuálissal is tök jól elvagyok, és a többzónás készülékhez sem ragaszkodok.
- Tempomat nélkül én már nem szívesen élnék együtt egy autóval - és nem csak hosszabb utakon praktikus, én azt szeretem a legjobban, hogy ha tudod, hogy valahol célszerű kínosan pontosan betartani a sebességkorlátozást, mert gyakran mérnek, vagy telepített trafi van, akkor belövöd annyira, és kész, nem kell arra koncentrálni, hogy véletlenül egy miliméterrel lejjebb nyomod a lábad, és észre sem veszed, mert annyira halk az autó, és annyira nincs sebsségérzet.
- Az ülésfűtés a világ egyik legnagyobb találmánya, sokkal elviselhetőbbé teszi a téli reggeleket, amikor fél hatkor beülök akármilyen minuszban az autóba, és 1,5 perc múlva kellemes melegre van felfűtve a seggem alatt az ülés.
- Beépített gyári kihangosító, lehetőleg kormányról, de legalább az autó kijelzőjéről vezérelve. Ezt mondjuk konkrétan kötelezővé tenném minden autóba. Hihetetlen, hogy még mindig mennyi kézben tartott telefonos őrültet látok, akár prémium autókban is. Nagy divat manapság, hogy a kihangosított telefont tartja az arca előtt a kezében, gondolom ez azért terjedt el, mert jgy le tud nyúlni a váltóhoz, ha kell, és nem kell egy kezet folyamatosan a fülén tartania, de vezetésbiztonsági szempontből egykutya.
- Az esőszenzor talán a kevésbé fontos a fentieknél, de azért az eléggé priceless, hogy nem kell többet azzal foglalkoznod, hogy a lassú fokozatnál mindig vizes marad az ablak, a gyorsabbnál meg nyikorok a lapát, mert a vizet már letörölte, de még dolgozik.
- Parkolóasszisztens, vagy tolatóradar (esetleg kamerával) megintcsak borzasztóan jól tud jönni szűk városi parkolásoknál, vagy falhoz tolatásnál. Nem azért, mert ne tudnék tükörből tolatni, csak a mai autóknak annyira ormótlan és cseppszerű, kidudorodó, és hátrafelé szűkülő a hátulja is, hogy sem a tükörből, sem hátrafordulva nem lesz fogalmad sem róla, hogy pontosan hol van az autó vége.
- Az AUX, USB, microSD helyet te is említetted, bár a régebbi autókban egy egyszerű fejegységcserével is lehetett ezt orvosolni, viszont a gyári, középkonzolba épített cuccoknál ugye alap kell, hogy legyen.
- Az első könyöktámasz kissé ízlés kérdése is, találkoztam olyannal, akinek az agyára ment, és mindig felhajtotta, vagy hátratolta, én nagyon szeretem, és borzasztóan tud hiányozni, ha nincs.
Szerk.: Amúgy emlékszem még arra az időre, nem volt olyan régen, amikor a távirányítós központizár, vagy az elektromos ablakemelő is méregdrága extra volt, most ennek a mai változata a különböző kulcs nélküli rendszerek.
"az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem"
Pedig de gonosz akartam lenni, így viszont már nem annyira vicces.
"a Jazz 1,9 M volt"
Az olyan 6-6,5k EUR, ott kezdődnek a normális használtautók.
"Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra."
Van az a szabály, amit sokhelyütt szeretnek emlegetni, ha jól rémlik, hathavi nettó jövedelmedig érdemes elmenni autóvásárlásnál. A Mazdával bőven belefértünk, a második autóval, ha ezzel kumulálódik a keret, kicsit kicsúszunk belőle. De ez nem is érdekes, korábban leírtam az álláspontomat én is, semmi gond, ha nem értünk egyet, téged is megértelek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz concret_hp #45728 üzenetére
Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
Én nem nagyon látok ilyet.@PeterkeT: az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem. a Jazz 1,9 M volt, egy összegben. Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra.
ui. és amúgy mindig igazam van...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
félisten
válasz gaborbol #45729 üzenetére
Aha, revideálnom kell az álláspontomat, ma beszéltem a kereskedővel, nem egészen úgy működik az árlista szerintem, mint szerintük, úgyhogy újra kellett konfigurálni, mert klíma az nem jár alapból, csak felszereltségcsomaggal lehet kérni, amit én kihagytam volna, mert a klímán kívül olyanok vannak még benne, hogy állítható utasülésmagasság, velúrszőnyegek, mindenféle világítás (kesztyűtartó, piperetükör, dekorfények a könyöklőn, meg egyéb világító anyámkínja), valamint okosabb board computer, és 1300 EUR az ára. Vagy csak külön klíma egy ezresért. Szóval ennyi még hozzájönne ahhoz, amit lekonfiguráltam. Ez már közelebb van ahhoz, amit tippeltél, meg kukacnak is csak igaza lett, még ha a különbség nem is nagyságrendi.
Viszont ennyiért a Poloba már akár tetőablakot is kérhetek, meg akár még valami disznóságot, mint pl a 75 helyett a 90 lovas turbómotor - nem mintha szükség lenne rá... Na mindegy, hétvégén megnézem még a Mazdát is, aztán legfeljebb megint kezdhetek mindent elölről.
A Base-t nem tudom amúgy, hogy a Mininél nálatok mi, de szerintem az itteni ONE-nak felelhet meg, ami kb annyi itt is, én a ONE First kódnevű modellel szemezek, ő kapja az új 1,2-es turbómotort, ami itt egészen kedvező mindenféle besorolás alá esik, US-ben viszont nem hiszem, hogy ilyesmivel szórakoznak még.
Azt meg, hogy felétek mi számít SUV-nak, azt el sem merem képzelni. Itt főleg a kompakt, vagy középkat. SUV-ok mennek, azok nem sokkal drágábbak egy jól felszerelt kompaktnál, vagy középkategóriás autónál, kb az egyterűekkel azonos árban mennek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gaborbol
őstag
válasz parandroid #45712 üzenetére
Szinte hihetetlen, hogy 400 euroval olcsobb csak a szuzi, latatlanba gondoltam egy 2000-3000 euro kulonbseget pl a minihez kepest. Nem szoktam nezegetni uj auto arakat igazabol, igy fogalmam sem volt rola, hogy csak ennyire minimalis a kulonbseg arban.
Most megneztem, konkretan nalunk(usa) a MINI Base arait :
2015 0 kilometers, szalonbol $25-26K dollar korul van.
2015 2-5.000 merfold $22K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2014 3-10K merfold $20K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2013 15-25K merfold $16-17K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2012 15-35K merfold $14-15K korul van MINI NEXT Certified pre owed.
2009 80-100K merfold $8-9K, nincs tobbe gyari gar, kereskedo ad ra 1-3 honapot.Most nezelodom valami hasznalt SUV utan, ami gyakorlatilag teljesen felesleges. Egy evben talan egy vagy ket alkalommal lesz kihasznalva arra akar berelhetnek is valamit, 95%-ban felesegem fog vele egymaga jarkalni, azert mert o olyat szeretne, mindig ilyenre vagyott. A SUV-oknak meg brutalisabb az ertekvesztesuk valoszinu valami 5 ev koruli joszagot valsztunk, ha sikerul talani valami normalisabbat itt a kornyeken, maganszemellytol.
-
concret_hp
addikt
válasz parandroid #45727 üzenetére
én is azt nézem, hogy pár év múlva ha cserélem a corsát, könnyen lehet h újat v ha találok megbízható előéletű pár évest fogok venni, tényleg alapfelszereltség lett nagyon sok minden, ami a mostani 5-6 évesekben nincs (hát még az enyémben )
vagy fullba vagy sehogy :D
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #45714 üzenetére
De pont ez a lényeg, hogy annyira egy árban van a mezőny, hogy talán 2k EUR a teljes spektrum szélessége, amiben mozognak (és ide nyugodtan beleértheted azokat a modelleket is, amiket meg sem néztem, látatlanban lefogadom, hogy azonos az árképzés). Szóval nyilván a személyes benyomás lesz az egyik legfontosabb tényező, ha minden másban (felszereltség, finanszírozás, motorerő, helykínálat) csak marginális az eltérés. Összességében egyébként akár stimmelhetne is az általad megadott keret, sőt, nagyon fapad (nincs klíma, nincs BC, hátul tekerős ablak, elérhető legkisebb motor) kisautók akciósan már 10k + forgalomba helyezés körül is vannak (utóbbi olyan 800 EUR), és ez nem az Aygo - VW UP - Kia Picanto kategória, hanem már a rendes kisautók. Persze menettulajdonságban, kényelemben már ezek is hozzák egy 3-4k-s használt kiasutó szintjét, de azért annyiért használtból is eléggé az alja lesz elérhető, ha normálisat keresel és az is kevés extrával, minimum hat-hétévesen. A kicsit újabb, jól felszerelt használttal meg amit nyersz az áron, azt elbukod a kamatokon - az akkor jó buli, ha le tudod tenni érte a 10-15k EUR-t készpénzben. Az utóbbi időben viszont olyan rohamosan szivárognak be a kiskategóriába a prémium extrák, hogy páréves kisautóban szinte semmit nem találsz meg abból, amit az újakban már egy közepes felszereltségi csomagban adnak. Ma voltam a Mazdánál egyébként kereket cserélni, ebben a kirendeltségebn épp nem volt kettes, viszont árlistát meg bemutatófüzetet kaptam, hááát, lehet bele kérni mindent a szartól a repülőig, ahogy egy nagyra becsült fórumtársunk mondaná (heads-up display, parkolóasszisztens kitolatásnál oldalra, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, adaptív fényszóró), de olcsóbb ez sem lesz a többinél.
Az utolsó bekezdésedre vonatkozóan meg kételkedem azért az összegben, amit megadtál, szerintem ennyit nemigen lehetne belőled egy autóért kiszedni egy összegben. Már az is nagy szó, hogy lecserélted szegény Gézát.
Az új-használt témába meg kár belemenni, de, ha tényleg így működnének a dolgok, akkor kb csak a levetett flottás autók közül lehetne választani a használtautó-piacon. A hitel meg megint más kérdés, de amíg a törlesztőrészlet nem éri el a család havi nettó bevételeinek a bőven egyjegyű százalékát, az összes felvett hitelünkkel együtt pedig hasonló mutatóban még mindig közelebb van a tízhez, mint a húszhoz, addig különösebben nem fogom magam ezen izgatni, különösen, mert szarrá vannak biztosítva a hitelek mindenféle olyan dologra, ami közbejöhet, a kamatok meg a béka segge alatt vannak (új autó hitel évi 2%, lakáshitelek már 1% alatt is, ha van valamennyi kezdő befizetésed).
Az autót meg amúgy én fogom használni, minden nap, pont azért kell, hogy ne a nagy, családi autóval kelljen folyamatosan a városban bohóckodni, meg egy emberrel közlekedni, az marad a többszemélyes, meg a hosszabb utakra (egy magyar kanyar csak magában 2k+ km), illetve akkor lesz befogva, amikor egyszerre kell a kettő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ToBeY
nagyúr
No,de hány éves Lili? [link]
-
BlacKSouL
addikt
Villámkérdés: akinek rádióvezérelt karórája van, az szokott kapni automatikusan jelet zökkenőmentesen? (DCF-77)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na most már felteszem, hátha valaki tudja a választ:
Miért van az, hogy sok skót whiskytől ég a gyomrom, mintha paprikás pálinkát innék, de az írektől meg már nem, és a bourbon-től sem? A Chivas volt az egyetlen amitől nem égett eddig. Sajnos afféle "vakteszten" is bebizonyosodott már, ahol véletlenül szúrtam ki hogy nem azt kaptam amit kértem. És tényleg. Még nem találtam meg a pontos összefüggést.
(Tegyük hozzá, hogy "bótokban" elérhetőkről beszélünk főleg)Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
nagyúr
válasz parandroid #45712 üzenetére
Igazából cuki vagy, hogy önigazolást keresel.
A lényeg, hogy van pénz, meg a hitel is ingyen van, ezért vennél 4-5 milliós (13-17 ezer eurós)) új kisautót.
Viszont ebben az esetben szerintem ne szarakodj ilyen 400 eurókon, és pláne ne is keress racionális magyarázatot, meg érveket, hanem vedd meg azt, amelyik tetszik.Én erre a leírt használatra (hogy csak néha kéne, meg majd a gyereknek) nem áldoznék 3-4 ezer eurónál többet, hanem vennék egy használt bármit, ahogy Nolf is mondta. De én csak egy kispolgár vagyok. Ha meg úgy is van pénz, akkor meg mondom, merj nagyot álmodni...!
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
tildy
nagyúr
válasz parandroid #45712 üzenetére
Mint irtam, en elol ultem, anyosulesen. Nagyon kicsi volt.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
parandroid
félisten
Kukac kedvéért lekonfiguráltam egy ötajtós Swiftet a suzuki.de-n. Alapból egész normálisan van felszerelve a két felszereltségi szintje közül a nagyobbik, plusz egy-két dolog még belement, hogy partiban legyen azzal, amiket eddig néztem (extralistát lásd lent). Saccperkábé egy jól felszerelt, 1,2 TSI Fabiával van egy árban, mire a forgalomba helyezést is kifizeted, addigra 400 EUR-val olcsóbb a Mininél (aminek az árában az szintén benne foglaltatik). Súlyban is kb partiban van a Minivel, me gállítólag az 1,2-es motorból kihozztak valami 90+ lóerőt, ami számomra kicsit hihetetlenül hangzik, de valószínűleg valahol a leszabályozás közelében tényleg meglehet annyi. Viszont kicsit sem tetszik, kívülről sem, és a beltere is teljesen más kategória, mint a Mini (vagy akár a Polo).
Persze ezek már szubjektív szempontok, de ha egyszer van itten egy féltucatnyi kisautó, amit jó alaposan megnéztem, kipróbáltam, és hetek óta konfigurátorokkal, árlistákkal, tesztekkel, meg próbavezetésekkel fekszek és kelek, akkor helyezésazonosság, vagy borzasztó közeli összpontszámok esetén mi más döntsön, mint a szubjektív szempontok?
Amúgy borzasztó hálás vagyok mindenkinek, a kérdésekkel, felvetésekkel, figyelmeztetésekkel, meg az enyémtől eltérő gondolatmenetekkel rengeteget segítettetek még n+1-edszer is végiggondolni a kérdéskört, és a baráti figyelmeztetések ellenére, egyelőre úgy érzem, hogy jó úton vagyok.
tildy: 175 cm vagyok, és kb 80 kg, aminél nem is szeretnék több lenni a jövőben sem (bár súlyátcsoportosítás terén lenne még munka), Katica alig több, mint 160 cm, a súlyát meg egyrészt nem illik leírni, másrészt nem is merem, de maradjunk annyiban, hogy mögötte még én is elférnék kényelmesen a Miniben, ha ő vezet - nem mintha tervezném, hogy valaha is hátraülök. Vittünk két 13 évest a tesztvezetésre (egy saját, meg egy kölcsöngyerek), ők mindketten 165 centi körül vannak már, teljesen jól elfértek. A ki-beszállás persze azért melós dolog, de ez minden háromajtós autóra igaz, és annak tekintetében, hogy havi-kéthavi rendszerességgel egyszer lesz használva a hátsó ülés, személy szerint nem csinálok belőle gondot - a Polot is háromajtósban terveztem venni egyébként, bár ennek az asszony valami megmagyarázhatatlan okból nem örült.
Vezettem amúgy már korábban is többféle kisautót eleget, volt a cégnél a Corsától az Ibizáig mindenféle, meg nekem is volt egy darabig Daewoo Kalosom, meg utána is volt alkalmam még olyat használni, egyedül az bizában éreztem magam kellemetlenül, de ott sem a helyszűke volt igazából a probléma, hanem az elcseszett ergonómia - pedig alapvetően az is egy Polo kéne, hogy legyen, ugyebár. Utazni meg még több autóban utaztam (többek között új Swiftben is). Szóval van összehasonlítási alapom bőven, még ha a mostani fél-egyórás tesztvezetésektől eltekintünk is, és ezek alapján abszolut semmi gond nincs a Minivel helyügyileg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tildy
nagyúr
válasz parandroid #45702 üzenetére
jo, ti mondjuk nem nottetek nagyra, de en azert parszor atgondolnam meg azt a minit. Nem vagyok ket meter magas, de kb ketret kellett hajtanom magam, hogy normalisan beferjek + szenvedtem az elso ulesen, annyira nem fert el a labam.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
NoLF
veterán
válasz parandroid #45707 üzenetére
Mindenki a maga cseresznyejenek a pogacsa, ezzel mindig igy voltam. Ha egy csoppet is konyit vki az autokhoz azert eleg nehez befurodni egy kb 5 eves hasznalttal, foleg nemet/angol kinalat mellett. SZVSZ
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
veterán
válasz parandroid #45702 üzenetére
Na az uj auto meg valami olyasmi, amit a budos eletben nem fogok venni
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #45700 üzenetére
Nekem a 2007 es prius2 bol kozvetlen atulve is csalodas volt. Van egy haverom o is ugy volt vele ahogy fent is emlitve lett. O a megane 2 kombiba volt belezugva, de anyagi okok miatt csak az 1.6 benzi johetett szoba. Mondtuk neki, hogy lassu lesz, megbizhatatlan hulladek.
O is azt mondta, hogy ez tetszik neki, ebben erzi jol magat, leszarja a tobbit es igaza is lett. -
EQMontoya
veterán
-
NoLF
veterán
Persze a kupe kategoriaba beleartozik a convertible. An is otthon bratyonak egy 4es gilf traktor cabrio, elvezetes az elmegy midenhova a maga 900 kilojaval 150 lovaval es 350 nm-erevel, es max 5ot eszik.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
parandroid
félisten
válasz fokukac #45700 üzenetére
Ha gondolod, átdobom az excel-fájlomat árakkal, finanszírozási ajánlatokkal és felszereltséggel, amit szeretnék bele (klíma, elektromos ablakok, tükrök, tempomat, board computer, gyári BT kihangosító, mindenféle csatlakozás a rádión, és lehetőleg valami normális, nem pontmátrix kijelző, eső- és fényérzékelő, parkolóradar, lehetőleg start-stop rendszer). Ha az eszemre hallgatva választok, akkor ár alapján a Hyundai i20 lett volna a nyerő, mert kaptam hozzá egy nagyon vonzó ajánlatot, viszont a finanszírozási feltételek a hitelhez rosszabbak mindenki másnál. Második a Fabia, de éppenhogy olcsóbb tudott lenni a Polonál, igaz, utóbbit 1,0-s, előbbit 1,2-es TSI motorral néztem, de kipróbáltam mindkettőt, vezetési élményre egyértelműen a Polo a jobb, a váltója például nagyságrendekkel. Alapáron a Mazda 2 is jól áll, de azt még nem próbáltam, és nem kaptam hozzá konkrét ajánlatot, csak amit a honlapon lehet legenerálni. Igyekeztem az olyan flancos dolgokat lenyesegetni, mint a nagy könnyűfémfelnik, meg a mindenféle villogó fények, dekorcsíkok, sportkipufogó, meg hasonló virtuális lóerőgenerátorok.
A Mini 150 EUR híján ugyanannyi, mint a nálam második helyezett Polo, a különbség a Polo javára az automata klíma (a Miniben az még plusz felár lenne, és csak csomagban van), illetve az eső- és fényérzékelő, amit ha nagyon akarok, 250 EUR-ért még kérhetek a Minibe is. A Mini cserébe alapból kulcs nélküli indításos, és a Poloval ellentétben hatsebességes, amit hajlandó vagyok a fentiekre elcserélni. Amin még gondolkodunk, az az elhúzható tetőablak, az a Poloba 10 EUR-val olcsóbb lenne, mint a Minibe.
Menettulajdonságokra, motorerőre kb mind ugyanazt tudja, sőt, a Polo talán még kicsit gyengébb is, súlyra meg kb egyformák. Vezetni a Minit és a Polot is jó volt, szegény Fabia kicsit olcsónak tűnt, a Hyundai pedig olyan semmilyen volt.
Szóval ha mindezeket összevetjük, egyelőre nekem nagyon úgy tűnik, hogy az a 150 EUR árprémium (luxusprofit!!!44!444!), amit a Miniért elkérnek (ha a tolótetőt is beleveszem mindkettőbe, akkor 160), az megéri a fancységet. Ennyiért egy használt iPhone 5-öt sem kapni...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
KingKress79
aktív tag
válasz Winner_hun #45692 üzenetére
Köszönöm szépen!
Eddig nem ismertem ezt a topikot.PS4: KingKress
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Diablo IV
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eGPU tapasztalatok
- További aktív témák...
- NOTHING Ear B171 TWS fehér Új!
- Eladó Asus Tuf FA507NV - RTX 4060 - AMD Ryzen 5 7535HS - 32GB
- Új Bontatlan Apple Studio Display 27 5K Retina Thunderbolt Azonnal Átvehető Deák Térnél.
- Openswim pro fejhallgatót keresek
- Modolt, prémium vezeték nélküli billentyűzet, választható switch - Keychron Q2 MAX ISO
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest