Hirdetés
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- World of Tanks - MMO
- Star Citizen
Új hozzászólás Aktív témák
-
bobsys
veterán
jol latod mivel a 4 * 45K az jelenleg a kocsim ertekenek a felet jelentene
hetkoznap nem hasznalom az autot mert 10 percre lakom a munkahelyemtol es mar mint alkalmazott dolgozom egy eve (elotte vallalkozokent napi jopar km a varosban)
hetvegere meg jo az a teli ami van, nem schumacherkedem en az utakonEnterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
dokar
addikt
az a baj, hogy sokan nincsenek tisztában a fizikával és csodát várnak a téligumitól, mert most a csapból is ez folyik.
tisztán látás kedvéért pár embernek egy kis FAQ:
-jeges úton jobb a téligumi?
-NEM-havas úton?
-NEM-vizes úton?
-NEM-száraz, de fagypont alatti aszfalt esetén?
-IGENextra - SEXRay
-
bobsys
veterán
najo akkor rarakok a vitara megy egy picit ezzel a linkel
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
oceanearth
őstag
Olvashatsz erről több helyen (legutóbb talán a TC-n volt egy cikk erről), meg pl. van a komputerbe nyomásmérő és kiírja a kijelzőn. Van amikor elindulok és vinnyog, hogy alacsony a nyomás, aztán meg megszűnik kb. 4-5 perc után, mert elkezd emelkedni a nyomás.
Sajnos a fizika makacs dolog.
"Bocsi, de akkor a menetszél meg hűti is a gumikat, valamint függ a futófelület kialakításától is, hogy mennyire melegszik? "
Igen, de elhanyagolható mértékben, sőt a felni felülete meg belejátszik a légellenállásba, ezért tértek át idén a telefelnire pl. a Forma-1-ben. Mi a modellautókkal pl. 4-5 éve csak ilyennel megyünk.
Üdv
-
Snoop-y
veterán
-
-
amol
addikt
Neked írtam volna?
Nem konkrétan a te puszipajtásaidról volt szó akik természetesen ok nélkül senkinek sem ártanak ugyebár. A dudaszó csak egy példa olyan dolgokra amik vérig tudnak sérteni bizonyos önérzetes embereket.
Dudaszó... ülj le egyes....
Ezt remélem viccnek szántad.[ Szerkesztve ]
-
-
zsid
senior tag
hivatásos tehergépkocsi vezetőként melóztam. Van sok olyan helyzet ami a KRESZ szerint szabálytalan, de pl ez a záróvonalon megfordulás ha nem veszélyeztetsz és akadályozol senkit akkor szerintem ilyen esetben az "ejnye bejnye" lenne az elvárható "normális" rutin a fakabátoktól.. Sok ilyen apró, lényegtelen hülye szabálytalanságért is néha keményen az amber pénztárcájába nyúlnak... Aki meg durván szabálytalankodik pl villamossín, vagy másokat veszélyeztet, attól meg vegyék el helyszínen a jogosítványt 20 évere, meg kapjon egy vastag csekket. Ezután lenne itt is morál. De amíg minden birkának van érvényes vezetői engedélye, addig ez nem fog változni hiába szígorították a szabályokat.
<tRucKdriFteR>
-
dragonfx
veterán
nyugi van én úgy értettem te szóltál neki hogy menjen oda...ha magától ment oda akkor nem te nyomtad fel.Ettől függetlenül én ilyet nem tennék mert nekem se esne jól..meg amugy sem mártók be snekit és ebben nem is segédkezek még akkro sme ha jogos..mindenki érje el maga az igazságát...és így egálban vagyunk a többivel....ez is büntetésnek minősül nálam...
Nem hiszem változik a morál ebben nemértünk egyet de azt tán elismerheted pár éve mikor annyi idős voltál mint én tettél a szabályokra valszeg 5 év múlva én is másképp fogom gondolni.De akkor sajnos nem kell bmw ...mert 50hez nem kell bmw...ahhoz elég a kalos matíz meg ilyenek ..de ha mégse így lesz akkor meg ugyis megoldom a dolgokat....nem kell előadni hogy te mindig mindne szabályt betartasz mint ahogy itt ezt szint emindneki teszi..azt hittem te azért egyenesen felvállalód a véleményed ahogyan én is..eddig így tettél tőled érthetetlen ez a képmutatás nem ilyennek ismertelek meg itt ...[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
de szerintme te is soxor fizethettél volna ha ezt az elvet alkalmazza mindneki.... ..ha majd azt is hozzáírod a hsz.hez figyu felnyomtama pözsós arcot de 2 hónappal ezelőtt lecsekkoltam én is az 50k-t mert köcsög módón megtettem hasonló szitut én is......ez esetben tényleg tiszta sor.
Amugy ma>>jövök le keleti nál a felüljáróról...troli ott áll..kis punto mögötte octavia szinte már éreztem ki fognak jönni de csak ugy szolidan kicsit a félsávomat elfoglalva index nnélkül..persze hogy amikor doaérek akkor rántják kifelé 2 választásom volt..1 összemegyünk...2 átlképem a záróvonalata szembejövő sávba haladva szabályt sértve....utobbit választottam..ok tudom bünös köcsög bmw-s voltam.dobjátoka köveket.
#11598>>ámmen ..gyenge láncszem vagy a közelekedési mátrixban.
11599>>én az uton mentema járdáról léptek le az utra lényegtelen.majd egy 7es bömis iylne esetben nem rántja félre mert lexarja őket és besneka bokorba legközelebb megggondolják. ..és persze még ezekutn az összetört lámpáért ő fog kiszállni és pár nyakast leosztani a figyelmetlen csíráknak.ez kell ebbe az országba kellenek ilyenek, mert különben mindneki tul sokat hisz magáról..így tán megtanulja egy részük.[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Calogero
addikt
Mai esett:
Délelőtti bevásárlásunk után kocsikázunk hazafelé a párommal, előttük egy kb 15 éves BMW haladt, majd fogta magát és megállt a kapubejárónk előtt (az utcánkban végig megállni tilos van). Kiszállt belőle egy zselés hajú 18-20 éves srác izompólóban, és egy csaj, akin több festék volt mint ruha .Szóltam neki, hogy beszeretnék állni, de csak legyintett egyet és ment tovább (legyintés alatt kilátszott hogy izompóló hónalja lyukas). Legszívesebben kiszálltam volna kocsiból, és megcsaptam volna a srácot, de párom mondta ne csináljak hülyeséget. Így maradt a békés módszer, hívtam a rendőröket, s elmondtam mi a szitu. Pár perc múlva már ott is voltak, egyből hozták a darus kocsit is Fotó elkészült bizonyításként, majd elvitték verdát. A srác megkaphatja az autóját, ha kifizeti a 30 000 Ft-os bírságot mert tilosban állt, valamint a szállítási/tárolási költséget, ami akár elérheti a 50 000 Ft-ot is.
Utána elmentem az autómért, amit 2 utcával arrébb tudtam lerakni e barom miatt, és beálltam az udvara. Akkora már ott volt a srác is, könnyes szemmel telefonált, hogy ellopták az autóját. Megesett rajta a szívem és közöltem vele, hogy nem ellopták hanem a yard szállította el mert tilosba parkolt
-
dragonfx
veterán
és jólesett megkárosítani bosszútállni rajta?
Na ennyi kb...
ezek után senki ne mondja nekem miért büntetek az uton és fogok is..mert mindenki ezt teszi majd meglátjuk ki huzza a rövidebbet."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Mr X
veterán
Én is itt tanultam meg hivatalosan vezetni, de az egész gyerekkoromat egy Veszprém megyei kisvárosban éltem le, úgyhogy van sejtésem róla, milyen rossz lehet vidék után itt vezetni. A feleségem például annyira fél a Hungárián, hogy egyfolytában a féket tapossa - pedig én ülök a volán mögött.
És akkor egy összehasonlítás: A fateromnak kb. 12 éve van jogsija, viszonylag jól vezet, de Budapesten meghal. Egyszerű okból, feléjük sem ilyen összetett útvonalak, sem ekkora forgalom nincs, tehát nem tudott rutint szerezni ennyi idő alatt sem.
"szerk: amugy nekem azt tanította meg elsőnek, hogy sohasem szabad felkapni a vizet más hülyeségén. Tekeredjen fel a fára, ha akar, de minket ne kéztessen nyugtalanságra."
És mennyire igaza is volt.
-
Mr X
veterán
Ehhez gratulálok. De amit én mondok, az az, hogy édesapád sem attól jó sofőr, hogy levezetett x km-t, hanem attól, hogy ott és úgy vezetett le annyit. Nem csak a táv hozta meg a rutinját, hanem a sok élethelyzet, amivel valószínűleg találkozott.
Ezért nem hasonlítható össze egy olyan sofőr, aki két város között ingázik mindig ugyanazon az útvonalon, és egy olyan, aki járja az országot-kontinenst, még ha ugyanannyi kilométert is vezettek le.
-
Mr X
veterán
Valaki előttem már írta, hogy nem mindegy, hol és hogyan tette meg azt a távot. Távol álljon tőlem, hogy kisebbíteni akarjam a levezetett kilométerek által megszerzett rutin jelentőségét, de ugye nem mindegy, hogy valaki Budapesten vezetett 500.000km-t, vagy az országot járva, vagy ingázva két szomszéd falu között.
Hozzászólásom erre vonatkozott, hogy szép dolog a sok levezetett kilométer, de a módja is ugyanolyan fontos.
-
-
tiv83us
veterán
Jaaaj, mar megint ez, kar volt beirnom
Igaz 350 merfold volt benne mikor megkaptuk, de ez nem oszt nem szoroz szerintem.
Nem tudom, hogy csinaltuk, de benne figyel 12k merfold es valoban meg sem all a jarmu. Hogy ki mennyivel megy azt nem tudom, de mivel nagyreszt autopalyan megy, igy 120-140km/h az atlag sebesseg.
Valoban hihetetlenul hangzik, de komolyan nem akarok bohocot csinalni magambol, holnap lefenykepezem az atveteli papirt az akkor ora allassal es a mostani odometer allast.
De ha ez a dolog ennyi kerdest vet fel, inkabb hagyjuk ezt addig isAlways Outnumbered, Never Outgunned
-
JoHnni
senior tag
Teljesen igazad van, az abs azt a célt szolgálja hogy egy átlagos sofőr vészhelyzetben besatuzik akkor tudjon vmit korrigálni, elkerülni a balesetet nem pedig álló kerekekkel csúszni... Persze aki megszokta hogy nincs abs és tapasztalatokkal is rendelkezik az elöbb megáll éés ki is védi a balesetet!
...:''[*\www.alfaamore.hu/*]'' :...
-
Khelben
nagyúr
ABS2 #10641: Én is sokat vezetek télen olyan helyeken ahol ugyancsak nincs hóeltakarítás. Van olyan abs is ami ha érzékeli, hogy túlcsúszik a kerék (ezt a jeladó folyamatos adása érzékelteti) akkor kikapcsolja a rendszert és blokkoltatja a kerekeket.
arról nem is beszélve, hogy a legtöbb 20-30 km/h alatt ki is kapcsol.
-
dragonfx
veterán
hát nem tom hogy az e30ba volt e digitklíma mint kérhető extra...most megfogtál....
e36ba tuti nincs fékerőelosztó..max. az utcsó szériafrisített 6hengeresekbe azokba minden van ....#10589>>enyémbe 2 fékpedál van...egyik az üzemi fék másikon ott vana felirat Warning!only DFX mod
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
-
nesa
veterán
Izlesek es pofonok kulonboznek ,elhiszem hogy szereted az audidat de PL szamomra a mai autok nem adnak megfelelo vezetesi elmenyt unalmasak mar a 22 eves mazdam is dog unalom.
Khelben!
Nincs ladam soha nemis volt csak anno szuleimnek KB 20 eve.
Viszont gyakran vezetek jobb kocsikat is tetszik 10 perc vigyor aztan elgondolkodok es kesz.... anyamek 1 eves Octaviaja is unalom szamora lehet jobban meg de nem ezen mullik a dolog.[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
Teljesen azonos auto azonos gumik ABS vs abs nelkuli amirol szo van .
Persze lehet ezt fokozni csillio billio elektromos szarsaggal ami a kocsi 6-10 eves korara fele mukoudeskeptelen lesz, de lehetne elektronikus sofor is ami mindig a viszonyoknak megfeleloen vezet es 20 as tablanal nem 22 vel megy hanem 20-al...
Nemis gyartanak mar igazi autokat ezek mind unalmas szarok amik ma vannak...szinte vezetni se kell....Hmm nekem az elektonikus kormany nem = a szervoval.
Lattal te mar elektronikus kormanyt ,mert amit en lattam abban nemvolt osszekoto rud...
Amugy a szervo nemhiszem hogy barmibe is segitene...a parkolason kivul sot nagy sebesegnel meg hatrany is mert olyan mintha koze nemlenne a kocsihoz mint a fos olyan lesz az egesz....[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
Ez a maszlag amit a parasztnak olvasni kell.
Nem 1 ilyen teszt volt mar ahol 1 hozzaerto sofor verte az ABS kocsit, Gondolom mindanyian nagyobb biztonsagba vagyunk ha a legtobb veszetni nemtudo kocsiaba van ABS de ez nem azt jeleni hog yelobb megfog alni kulonossen nem hoba es laza talajon.Ez az elektonikus kormany szerintem az autok 0,1% erinti hazankaban ugyhogy nemjo pelda.
[ Szerkesztve ]
-
I_Am
veterán
A kormány és a fékrendszer integrációja
A kormány- és a fékrendszer-alapú beavatkozás további lehetőségeket kínál. Az ABS - blokkolásgátló - rendszer tervezése egy sor kompromisszumot tartalmaz. Ilyen például az egyenetlen tapadású felületen való fékezés, amikor az egyik oldali kerekek alatti tapadás lényegesen különbözik a másik oldalitól. A két követelmény, amit ki kell elégíteni, nevezetesen a fékút és a vezető kormányzási korrekciója, egymással ellentétben áll. Ha csökkenteni akarjuk az utóbbit, az ún. select low stratégiát kellene alkalmaznunk, azaz mindkét oldalt a kisebb tapadású helyen elérhető fékerővel fékezzük. Ez esetben ugyan nem keletkezik nyomaték, azaz a vezetőnek nem kell azt kompenzálnia, de a fékút hosszabb lesz, mivel nem használjuk ki maximálisan a nagyobb tapadású oldalon elérhető fékerőt. A másik lehetőség, hogy a járművet a nagyobb tapadású oldalon elérhető fékerővel fékezzük. Ekkor természetesen a fékút csökken, a vezetőnek jelentősen azonban többet kell kompenzálnia - ha tud egyáltalán.
Az ABS e két követelmény közötti kompromisszumos helyzetet eredményezi. Amennyiben azonban a fenti helyzetben az elektronikus kormányon való beavatkozással már a fékezés kezdeti szakaszában tudjuk a folyamatot befolyásolni, a fellépő kitérítő nyomaték lényegesen kisebb lesz, és nagyobb fékerő-különbséget engedhetünk meg. Az elektronikus kormánnyal való beavatkozással a harmadára csökken a vezetőtől kívánt kormányzási beavatkozás, miközben a kormányzott kerekek természetesen a korábbihoz hasonló nagyságrendben kormányzódnak, mialatt a fékerő-különbség nagyobb lehet, s ez a fékút csökkenését eredményezi. Az elektronikus kormánnyal való beavatkozás amellett, hogy majdnem harmadára csökkenti a vezető beavatkozását, közel 10%-os fékútcsökkenést eredményez. Ez nagyon jelentős, mivel a forgalom biztonságára kiemelkedő hatással van. Az elektronikus rendszerek alkalmas integrálásával növelhető az egyes szerkezetek hatásossága, és egy első hallásra veszélyesnek tűnő rendszer, mint az elektronikus kormány növelni tudja a közlekedés biztonságát.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
ABE
őstag
Tesztek alapján két azonos autó esetén száraz úton, egyenes vonalú vészfékezésnél az ABS-es autó kicsit hosszabb úton áll meg (általában). Hiába nagyobb a tapadási együttható, mint a csúszási, az ABS-es autó kereke is "blokkol": megcsúszik-gördül-megcsúszik-gördül... Az ilyen folyamatos fékerő csökkentés miatt képzelhető el, hogy egy állóra fékezett kerekű autó hamarabb megáll.
Na de erről nem szabad beszélnem, meg lett mondva.
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
A megállni tilos is elég egyértelmű. A záróvonal átlépését meg nem lehet rábizonyítani ha nem érik tetten, de szerintem nem is kéne mivel egyértelmű hogy került oda, ezeket szó nélkül lehetne dádázni. Csakhogy a megállni tilosért a közterületes büntet (ezt meg is teszi szinte naponta de nem strázsál ott órákat), a záróvonal átlépéséért és a menetiránnyal szemben történő parkolásért pedig a rendőr, aki tojik rá.
-
dokar
addikt
Befejezem az előzésem és ha biztonságosnak ítélélem meg, akkor visszatérek a szélső sávba.
ezzel egyetértek, csak sokan úgy gondolkoznak, hogy "minek térjek egyből vissza, hiszen úgyis gyorsabban megyek a megengedettnél egy picivel, ennél gyorsabban a mögöttem levő se akarjon már jobban menni".
extra - SEXRay
-
erdoke
titán
Ez esetben félreértettem a helyzetet. Akadályozásnak akkor minősül, ha a tőled jobbra eső sávokban a forgalom lehetővé tenné a haladást. Természetesen nem kell erős fékezéssel visszaállnod az éppen előzött mögé. A kérdés inkább az, mikor és hogyan váltottál balra sávot. Mert ha láttad, hogy viszonylag közel jön valaki gyorsabban a belsőbb sávban, akkor jöhettél ki elé szabálytalanul.
Mindenesetre számtalanszor találkopzok olyan szituációval pl. autópályán, ahol fékezés, sőt, gázelvétel nélkül kimehetne a külsőbe, elmenne mellette a gyorsabb jármű, aztán viszahúzódhatna a belsőbe a következő előzéshez. Nem ritka az, hogy ezt egymás után sokszor előadja előtted valaki. Aztán csodálkoznak, ha (szabálytalanul) kívülről előzi meg őket az ember. Csak azt nem értem, mire gondol akkor, amikor egy 800 m-es szakaszon simán elmész mellette jobbról. Mekkora kényelmetlenséget okozott olna neki a szabályos közlekedés, azaz a jobbra húzódás?
A legjobb aláírás a héten
-
dokar
addikt
én csak annyit akarok mondani, hogy ahogy erdoke is írta, a mögötted haladó sebességéhez semmi közöd. meg még annyit, hogy egyedül a rendőr büntethet.
ha te a megengedettnél pl 20-al gyorsabban mész lakott területen belül a belső sávban és a mögötted haladó még ennél is gyorsabban jön és mondjuk a külsőben van két kocsihossznyi hely ahova besorolhatsz, akkor azt kell tenned.extra - SEXRay
-
erdoke
titán
Akkor és ott az akadályoztatás tény (bárkinek egyértelmű, hogy a belső sávban nem engeded el a gyorsabban haladót, a két járőr szava pedig elég is lenne a bizonyításhoz), a gyorshajtás viszont még csak nem is vád. Ha leintene egy rendőr szabálysértés miatt, nekiállnál óvodás szinten mutogatni, hogy dee ő is rossz fát tett a tűzre? Mivel bizonyítanád? Érdekes jogi oskolába jársz.
A legjobb aláírás a héten
-
dokar
addikt
"Bizalmi elv: azt jelenti, hogy minden közlekedõ számíthat rá – bízhat abban –, hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait.
A bizalmi elv alól azonban vannak kivételek, ezért a forgalomban nagy figyelemmel és elõvigyázatossággal kell közlekedni. Ha a szabályt valaki megszegi, másoknak is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy balesetre, vagy veszélyhelyzet kialakulására ne kerüljön sor.""A közúton mindenkinek úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon, más közlekedését ne nehezítse, kényelmetlenséget senkinek ne okozzon."
extra - SEXRay
-
#25954560
törölt tag
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
ha az 5)-ot es a 8)-at vesszuk figyelembe, akkor az _utkeresztezodesben_kanyarodo_foutvonal_ eseten a gyalogosnak elsobbsege van. tehat indexelni nem kell, mert a kresz-ben hasznalt kanyarodas definicioja szerint nem kanyarodsz, de az 5a ervenyes a 8-ra is.
gondolom ha a foutvonal nem keresztezodesben kanyarodik, akkor ez nem ervenyes.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Foglalkoznak vele, jah. Tudni nem sokat tudnak róla. 100ezer évenként van egy felmelegedési időszak, ami együtt jár a co2 szint növekedésével (meg egy csomó más változással, csak az nem divatos). Fogalmuk sincs, hogy melyik az ok és melyik az okozat pl.
Ez a co2 mizéria egy dologra jó, pénzt lehet kiszedni vele a népekből.MIndenesetre ilyen "tegyél a globális felmelegedés ellen" címszavak azoknál jönnek elő, akik az rtlklub híradójából informálódnak felmelegedésügyben
-
MPowerPH
félisten
-
zsid
senior tag
Ha a #9218ra gondolsz, akkor olvasok is. A korm. rendeletet nem olvastam el, de számomra az érthetetlen, hogy egy 80km/h-s sebességkorlátozást miért büntetnek másképp közúton, mint autópályán. Értelmetlennek tartom, még akkor is ha a korm. rendelet külön részt szán arra, hogy autópályán a 80km/h korlátozás túllépésének büntetése, a 100 fölöttiekkel megegyező módon történjen.
<tRucKdriFteR>
-
Skót
aktív tag
Aham, akkor ez a kivétel ami erősíti a szabályt
mod: pH érték --> pontosan, nem a szigor hiányából hanem a sok sötét fejből ered a közlekedési morál züllése.
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Skót
aktív tag
Értem én, hogy sebességcsökkentés miatt van kint és okkal, csak szerintem nem következetes.
Ottvan oldalt, hogy 100km/h felett (!!!) 10-20% - 30k erre a 80-as táblánál is 10%-tól már 30k és erről kérdeztem, hogy akkor erre gondolt-e PHérték kolléga és, hogy ennek így nincs értelme (sztem) a 80km/h akkor vagy az 50-100km/h közé eső részbe tartozik, vagy akkor legyen úgy hogy lakter-lakter kív-autópálya.De sztem az kicsit furcsa, hogy akkor lakott területen kívül 80-as táblánál lehet menni 20%-al többet azaz 96km/h-át de autópályán meg már csak 88km/h-át...
Erről a táblázatról mondom: [link] alsó sor %-os oszlop teteje és a 80-as táblánál oszlop.
Remélem sikerült átadni amire gondolok.
mod: a táblázat többi része ahogy nézem illeszkedik ahhoz hogy 0-50 --> 30% 50-100-->20% 100+ -->10% csak az a "100+-os résznél 80-as tábla" rész nem passzol a logikába (ha csak én nem értem akkor meg valaki sötétítsen fel hogy miért is meg hogyan van az ott)
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Skót
aktív tag
vagy erre gondol: [link]
Shadowfax ezt linkelte visszább.
Itt tényleg az van, hogy 100km/h felett (PL!!! Autópálya) és a második oszlopnál már az van hogy 10% a 80-as táblánál 88 és azért büntetnek... ez teljesen ellentmond a másiknak amit linkeltem (meg magának is)
Mert azt mondja 100km/h felett (!!) 10% de a 80km/h hogy lenne már 100 felett?[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
Skót
aktív tag
A ford márkakersekedő tulaja itt azt mondta annó fateromnak, hogy 160-ra vannak kalibrálva (ha minden igaz egyik ismerőse általá tudja aki valamilyen beszállítócégnél dolgozik és trafikat állítanak fel, nemtom hol pontosan, ne kérdezzétek)
Lehet hogy tévedett mondjuk, meg persze ez régebben volt majd 3 éve azóta megváltozhatott.Te ezt mennyire biztos forrásból tudod, hogy annyitól mérnek? (Lehet, hogy mérnek azok mindig, csak nem fényképeznek?)
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
lsc
nagyúr
Az első részét nem értem , a másodikra meg mondjuk visszaváltásnál azért kell emelned a motor fordulatszámát , hogy az adott sebességnél meg legyen a fordulatszám egyezés a két kapcsolódó fogaskerék között . Felkapcsolásnál azért nincs gond /legalább is akkora/ , mert a gázt visszaengeded , kiveszed üresbe, a ford.szám esik , és magasabb fokozathoz alacsonyabb motor fordulat tartozik , tehát ha finoman húzod sebességbe a megfelelő fordulaton "beesik" fokozatba /ha elkésel akkor meg finoman gázt kell adni /.
Egyébként az egész sebességfüggő , aszinkron váltós visszaváltásnál sem mindegy , mekkora gázfröccsöt adsz , pl. 2-esbe 30-nál nagyobb gázfröccs kell mint 20-nál /.Amennyiben valaki próbálkozik , azt saját felelősségre tegye , meg lehet csinálni , viszont a váltót a rossz próbálkozások tönkretehetik .
Az élet kegyetlen .
-
dragonfx
veterán
-
dabadab
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest