Új hozzászólás Aktív témák
-
miqlas
őstag
válasz Cray Tyler #55648 üzenetére
... én is pont így vélekedek a PVP-rõl, de nem zavar, ha megtámadnak, mert igyekszem meglépni! Eddig bejött!
42
-
BogyóBP
addikt
De írja is hogy magántulajdon és hogy belépés csak saját felelősségre. Na persze angolul. Én inkább arra lennék kiváncsi ha épp vezetek egy ilyen hajót és a manusz lekéri az övét akkor én az űrbe kiesek ott ahol épp vagyok?
ASUS ROG Strix B660-F Gaming WIFI | Intel Core i5 12600KF | 2x16GB G.Skill Trident Z5 RGB Silver DDR5 6000mhz CL36 | Asrock RX 6700XT Challanger Pro 12GB | Kingston NV2 1TB NVMe + Kingston NV2 500GB NVMe | Acer Nitro XV272up 27" | be quiet! Pure Power 10 CM 500W | Lian Li O11 Air mini | Creative 2.0
-
duvi
nagyúr
-
BogyóBP
addikt
Gondoltam hogy akkor addig megadja ghost hajónak viszont azt hiszem magán tulajdonnal nem tudsz dokkolni sem. Az küldikre lövöldözésre jó amig szét nem lőnek. Én new babbage ba szoktam menni hajót "lopni". Ott állnak a szárazföldi járgánylekérő előtt gazdátlanul amelyik unlockos azt el is lehet vinni.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG Strix B660-F Gaming WIFI | Intel Core i5 12600KF | 2x16GB G.Skill Trident Z5 RGB Silver DDR5 6000mhz CL36 | Asrock RX 6700XT Challanger Pro 12GB | Kingston NV2 1TB NVMe + Kingston NV2 500GB NVMe | Acer Nitro XV272up 27" | be quiet! Pure Power 10 CM 500W | Lian Li O11 Air mini | Creative 2.0
-
NomadND1
senior tag
Magyarul pedig itt tudtok olvasni az eseményről:
-
m0h0senator
őstag
Sziasztok,
Csak néhány infó. A single rész SQ42 polishing fázisba lépett. Ez azt jelenti, hogy a technológiák elkészültek és megkezdődik az átültetése a Persistent Univers-be.Ennek okán kaptunk egy nagy roadmap frissítést, hogy mi várható idén áprilisban ls reméljük sikerül is nekik:
Starmap Rework
Az új és továbbfejlesztett Starmap bevezetése, amely jobb vizuális megjelenéssel és használhatósággal rendelkezik, beleértve a könnyebb keresési és útvonaltervezési funkciókat.
mobiGlas Rework
A mobiGlas rendszer átdolgozása Building Blocks használatára, ami a mobiGlas alkalmazások könnyebb fejlesztését is lehetővé teszi. Ez a frissítés tartalmazza az átdolgozott Otthon, Térképek, Szerződéskezelő és Napló alkalmazásokat.
FPS Map System
Minimap bevezetése a HUD-hoz, valamint belső térképek az FPS játékhoz, segítve a játékosoknak a tájékozódást a közelharcokban.
Personal and Instanced Hangars
Új technológia megalkotása, amely létrehozza a játékos hangárjának egy példányát, hogy lehetővé tegye a rakomány, a leltár és a járművek folyamatos kezelését. A személyes hangárok a játékos lakóhelyén találhatók, és lehetővé teszik a hangár belsejének testreszabását és szervezését.
Freight Elevators
Olyan rendszerek és tartalmak megvalósítása, amelyek segítségével a játékosok fizikailag be- és kirakodhatják a rakományt a hajóikra és a hajóikról, a rakományt a hangárokba, leszállóhelyekre, garázsokba és dokkológallérokba szállítva, illetve onnan elszállítva.
Item Bank & Unique Item Recovery
Tárgy bank, kioszkok hozzáadása a PU-hoz, lehetővé téve a játékosok számára, hogy FPS tárgyakat szerezzenek be és tároljanak több helyen. Ez a kiegészítés azt is lehetővé teszi a játékosok számára, hogy visszaszerezzék az elveszett, fiókhoz kötött tárgyakat, például az előfizetői jutalmakat.
New Missions - Cargo Hauling
A teherliftek funkciót kihasználva, ebben a küldetéstípusban a játékosok nagy mennyiségű rakományt szállítanak, hogy mind az ECU-t, mind a hírnevet megszerezzék.
Dynamic Crosshair
A harci sisakok mostantól támogatják a dinamikus célkeresztet, amely gyorsabb célpontkeresést tesz lehetővé a közelharci helyzetekben.
EVA T2
Javított EVA vezérlés és animációk a zéró-G-ben való simább áthaladás érdekében. A későbbi iterációk bevezetik a korlátozott EVA üzemanyagot, és ösztönzik a Zero-G push/pull és a Multi-Tool vonósugár használatát.
FPS Loot Screen
Új képernyő bevezetése a kritikus tárgyak gyors felvételéhez, ami megbízhatóbb leltárkezelést tesz lehetővé akciódús helyzetekben.
New Character Customizer
A Star Citizen játékos karakterkészítőjének átalakítása, beleértve egy új felhasználói felületet és további testreszabási lehetőségeket.
Visor & Lens HUD Rework
A hajó és sisak HUD rendszerek átalakítása Building Blocks rendszerré a nagyobb teljesítmény és rugalmasság érdekében.
Distribution Centers
Játéklehetőségeket kínáló új, bejárható területek létrehozása vállalati ipari környezetben. Ez a kezdeti kiadás a létesítmények felszíni szintjeit tartalmazza, a földalatti területek egy későbbi frissítéssel érkeznek.
Dynamic Event: Blockade Runner
Egy új dinamikus esemény bevezetése, amelynek során egy bűnözői frakció (Nine Tails) lezár egy LEO és L1/L2 pihenőhelyet. A játékosoknak a blokádot fel kell törni, és a Quantanium egy bizonyos százalékát kell megvásárolniuk és eladniuk, mielőtt az idő lejár.
Reputation - Hostility
Új funkciót adunk a hírnév rendszerhez, ahol a játékosok a hírnév alapján barátságos vagy ellenséges mesterséges intelligenciával találkozhatnak, attól függően, hogy az adott szervezethez tartozó AI milyen hírnévvel rendelkezik.
Player Interaction Experience
A frissített játékos-interakciós élmény megvalósítása; a játékoshoz közvetlenül kapcsolódó, egymást kiegészítő funkciók és rendszerek holisztikus sorozata. A játékos állapota, a tárgyak állapota, a környezet állapota, valamint a játékvilággal és a benne lévő tárgyakkal való interakciók tartoznak e rendszerek alá.
Master Modes
Új üzemmódok bevezetése a járművekbe a sebesség, az alkatrészek és a szerepkör-specifikus funkciók kezelése érdekében. Ez a kiadás bevezeti a NAV és az SCM üzemmódokat, valamint az összes hajó teljes újrahangolását.Reménykedjünk, hogy sikerül nekik.
An odyssey through the realm of consciousness.
-
miqlas
őstag
-
Szőrös
veterán
válasz m0h0senator #55657 üzenetére
Valamint freefly event is van, aki ki szeretné most próbálni a játékot, az megteheti, bővebben itt
[ Szerkesztve ]
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
veterán
A leépítési hullám elérte a CIG-t is (mint mindenkit az iparban)
Todd Papy is elment...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
duvi
nagyúr
válasz Menthirist #55660 üzenetére
Azért a miértje nem derült ki. Pont erről beszélgetünk a Discordon...
-
VikMorroHun
senior tag
Már annak a miértje, hogy Todd Papy elment (ma láttam egy GameLinked videót, ahol rajta kívül felsoroltak még jó pár emberkét), vagy annak a miértje, hogy százasával küldik el a játékfejlesztő cégek az embereket? (Hónapok óta.)
Szerintem az utóbbira az a magyarázat, hogy a FED addig bénázott, amíg csak sikerült recesszióba taszítani az USA gazdaságát. Bár lehet, hogy hivatalosan még nem tartanak ott.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
-
wollnerd
aktív tag
válasz VikMorroHun #55662 üzenetére
És az AI?
Bár egyetértek egy másik fórum hozzászólójának a véleményével, miszerint az AI technológia még nem tarthat ott, hogy teljes mértékben lecserélje az programozókat, hiszen nem (csak) attól programozó valaki hogy tudja/ismeri a kódnyelvet és tud kódolni, hanem attól, hogy megvan az a fajta logikai gondolkodása is, amivel érti mi hogyan történik a kódfuttatás során s ennek megfelelően tud tervezni. Érti a gép logikáit.
Az a logikai gondolkodás egy játékfejlesztésnél különösen fontos.
Na, erre nem képes az AI. Szerintem sose lesz az.
Különbenis, a játékfejlesztésben nem csak a programozók vannak, hanem a grafikusok, hangmérnökök, design tervezők, tesztelők, scripttervezők, stb. (bár a programozók adják a gerincét a fejlesztésnek)
Mégis, látjuk ijesztő trendeket az általános programozók háza táján is. (lásd: programozóiskolák bezárása)PC: GIGABYTE Z490 GAMING X, Intel i7 1080K 3.8 Ghz (5 Ghz) , 32 GB DDR4 RAM, NVIDIA GeForce RTX3080, Windows 10 Pro 64bit, HP Reverb G2, Be quiet! Pure Base 500DX White ház
-
Snoke
tag
válasz wollnerd #55663 üzenetére
Off: Sok programozó dolgozik az AI fejlesztésén, konkrétan a saját sírjukat ássák, mert hamarosan nem lesz rájuk szükség, mikor a tudásukat átadják az AI-nak. Igazad van, jelenleg nem érti a logikát az AI, de mi lesz 10 év múlva? Hiba lenne alábecsülni, mire lesz majd képes.
-
Szőrös
veterán
válasz Menthirist #55660 üzenetére
Manchesterben és Frankfurtban meg nyitott pozik vannak Ezt nem nevezném leépitésnek, szimplán az van, amit már régóta susognak, átteszik a fejlesztés nagy részét, talán az egészet, Európába. Aki meg nem akar menni annak pápá.
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
veterán
válasz wollnerd #55663 üzenetére
Programozóként elmondhatom, hogy az AI jelenleg, sőt erősen a közeljövőben is, a kulimunkát tudja kiváltani. Ha tudod hogy mit akarsz tőle, akkor generálható egy 70%-os kód (ami működik, de nem feltétlen jó vagy optimális megoldás), és ez még csak nem is szoftver architektúra. Azt tényleg mindig egyedi igényre és helyzetre kell szabni.
Az AI programozás téren gyakorlatilag egy szofisztikált copy-paste gép, ami amúgy totál rendben van, a programozói munka fele is copy paste (régebbi saját vagy más kódjából, vagy a kódbázis más részéről). a LLM pedig lehetővé teszi hogy jobban megértse, hogy mit is kell össze copy-paste-elni. Emellett ha most azt mondod az ai-nak egy általa kiköpött megoldásra hogy "nem működik" (még akkor is ha igen), akkor bősz bocsánatkérések mellett elkezd egy másik megoldást generálni, gyakran sokkal szarabbat és bonyolultabbat. Nem mondja neked azt, hogy "de, márpedig ez működik".
én is használok ai-t jellemzően olyan dolgokra, amiket egyszerűen több időbe kerülne megtalálni amúgy, vagy kikísérletezni. Pl legutóbb regexp generálására használtam, egyszerűen gyorsabban megvan, mint kilegózni, mi is kell (annyit meg nem írok belőlük, hogy megjegyezzem a pontos szintaktikát). Máskor arra használtam, hogy adva volt egy megoldandó problémám, amit egy olyan nyelven kellett megoldani, amit nem ismertem (nyilván a programnyelvek magja ugyanaz, ergo értem amit olvasok, csak nem tudnék feltétlen olyat írni). Segített irányba állítani, hogy milyen irányban keresgéljek a megoldásban. De az hogy teljes, összetett programokat megfelelő minőségben generáljon, architekturálisan megfelelően, még messze van. Arról nem is beszélve, hogy ehhez a megrendelő oldalnak is pontosan tudnia kellene hogy mit is akar. A szoftverfejlesztés neheze nem a kódolás, hanem hogy olyan architektúrát kell kitalálni, ami változatos és változó igényeket is kielégít, anélkül hogy túl nagy kódváltozást okozna.
"(lásd: programozóiskolák bezárása)"
Azért itt az ai csak egy (kis) része az oknak. Az ok leginkább az, hogy világszerte leépítések voltak a covid után tech téren, egyszerűen nem volt szüksége ennyi programozóra a nagyoknak. A kis cégek/ pedig amúgy ezek egy részét fel is szívták.Az meg hogy pl Huang mit mond, inkább szól a részvényeseknek (helló 2000 milliárdos nvidia market cap). Amúgy ez a hype sok befektetőt kísérletiesen emlékezteti a dotcom lufira. Őrült nagy pukk lehet belőle, mikor rájönnek az emberek, hogy nem eszik olyan forrón a kását.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
miqlas
őstag
válasz Menthirist #55666 üzenetére
Pontosan megfogalmaztad a lényeget. Én grafikusként ugyanígy látom a dolgot. Én is használom a ChatGPT-t kisebb kódok generáltatására Wordpress oldalakhoz és Stable Dissusion-t stock fotók kiváltásához, ha / ahogy a megrendelõ igényli.
Annyit fontos lenne még megjegyezni, hogy amit ma a „nép” és a marketingesek AI-nak neveznek, az valójában NAGYON messze van az AI-tól!42
-
Star citizenbe Ai-nak a generálásnál lesz helye. Random küldik, generált szövegek... Már most is közel alkalmas arra hogy kiváltson akár szinkronszinészeket.
TizenX éves skyrimnel is real time működik már most egy moddal chatgpt roleplay, text to speech az eredeti szinkronhangokkal (akár magyarul is bár úgy eléggé törten beszél). Mindezt localba erősebb videókarival.
Szerintem ezzel is meg lehet takarítani munkát.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
VikMorroHun
senior tag
válasz miqlas #55667 üzenetére
Hát igen, nagyon nem mindegy, hogy egy nagy nyelvi modell képes generálni egy szöveget, ami megfelel az adott körülményeknek (akár programnyelven is), vagy esetleg érti is, amit készített. Ez utóbbi lesz az AI.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
-
Szőrös
veterán
Sziasztok! Gondolom páran már tudtok róla, de akinek esetleg kimaradt volna:
Elindult a Stoppos stream, egyelőre heti egyszer, leginkább péntekenként 20 órától de ez változhat attól függően éppen hogy érünk rá.
Itt átbeszéljük a heti híreket, érdekességeket, az utolsóban pedig volt némi 3.23-as gameplay is, ezt majd szeretnénk rendszeresíteni is.
Várunk titeket a twich csatornánkon.(Duvinak itt is köszi! Ha nem "cseszeget", akkor elfelejtettem volna ide is kiírni )
[ Szerkesztve ]
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
TESCO-Zsömle
félisten
Én a DC-től vagyok megcsömörlve, meg amúgy se vagyok annyira aktív. Személy szerint egyre inkább az az érzésem, hogy mire megjelenik a végleges, addigra teljesen elmegy a fejem felett a cucc és olyan hatalmas, bonyolult, összetett, olyan időigényes lesz, hogy értelme se lesz hozzáfogni. Az utolsó wipe előtt meg nem akarok úgy időt beleölni, hogy megy a levesbe. Kiváltképp, hogy tucatnyi más játékra nincs időm, amik már -relatíve- készen vannak...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
duvi
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #55679 üzenetére
Szerintem neked pont jól jöhetnek ezek a streamek. Ha nem is lépsz be a játékba, vagy csak ritkán, akkor is tudod követni a fejleményeket, vagy akár stream közben kérdezhetsz a srácoktól.
[ Szerkesztve ]
-
Szőrös
veterán
válasz TESCO-Zsömle #55681 üzenetére
A vod felkerül yt-ra, szóval bármikor megnézheted utólag.
Pro tipp: budi+wifihttps://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
Szőrös
veterán
válasz TESCO-Zsömle #55679 üzenetére
Ebben mondjuk van valami, de nézd a másik oldalát, legalább lesz mit csinálni a játékban. Nagyon sok új mmo-nál szerintem pont az a baj, hogy viszonylag hamar ki lehet pörgetni a tartalmat, aztán vagy marad az endgame content, ha van megfelelő, vagy mész a következő mmo-ra.
[ Szerkesztve ]
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Szőrös #55683 üzenetére
Az egyetlen "MMO" amibe benne vagyok, az a World of Tanks és annak is az a tanulsága, hogy én soha többet nem akarok semmiben se grindelni annyit. Ezért nem lett semmi a World of Warships-ből, a War Thunder-ből és az Armored Warfare-ből se. Haverokkal marhultunk vele egy hétig vagy kettő, de mindnek az lett a vége, hogy ránéztem a WoT-ra és konstatáltam, hogy semmibe nem akarok még egyszer annyi időt beleölni.
Nyilván árnyalja a dolgot a jó történet és a felfedezés lehetősége, ezért kedvenc zsánerem a FarCry. Elég nagy pálya, hogy bőven legyen mit felfedezni de nem túl nagy, hogy kietlennek hasson. Utóbbi lehet a gondom SC-vel, ha megjelenik. Bár ott meg ugye nem kell úgy igazán felfedezni, csak felvenni 1-2 érdekesnek ható megbízást aztán meglesni mi van a helyszínen.
De persze nyugtával a napot. Amíg nem mondják ,hogy itt a vége, megjelentünk, addig ez mind képzelgés meg meddő vita, aminek csak feltételes alapjai vannak.Sub-Dungeoneer lvl -57
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)