Új hozzászólás Aktív témák
-
Zozzant
addikt
már bocs, én nyugi tempóban mentem, de mehettem volna 180-al is, ahhoz sok ész nem kell hogy valaki gyorsabb legyen... én meg azt utálom ha így gyorsabb valaki és nem ésszel vezetéssel. Ennyit az egyszerű fizikáról, te zseni.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Zozzant
addikt
Én azért vezetek úgy mint egy állat, mert a normál tempómat így szoktam elérni egy vasúti átjáró után, a bmw-s meg azért vezetett úgy mint egy állat mert megelőzött a vasúti átjáróban úgy hogy képtelen volt megelőzni. Tudod az vesse rám az első követ... sok az álszent alak mindenfelé, osztjuk az észt meg prédikáljuk a szabályokat, az utakon meg hullanak az emberek. El kellene dönteni ki az okos, aki álszenteskedve teszi a szépet és megbotránkozik ilyen piszlicsáré dolgoktól, vagy aki 20 éve vezet B10-ben van, és arra oktatják ki hogy 180-al utolérik ha ő 90-el megy... szép...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Khelben
nagyúr
azt mondtad 90nel mentél és megelőzött, tehát nem előzheted vissza, max ha gyorshajtasz. ő viszont a kresz szerint szabálytalan volt, mert csak akkor léphette volna át a megengedett sebességet, ha a hangjelzést is használja.
más kérdés, hogy ki szeretné, ha minden éjjel fellármázná egy rendőr az egész várost azért, mert épp megy valahova. de most ugye az a kérdés, hogy mi szabályos és mi nem, nem pedig az, hogy mit illik meg mit nem.
-
Slax
senior tag
-
Akkor ez fog állni a vallomásodban, ami alapján elelősségre vonják a valódi elkövetőt. Vagy elviszed a balhét te. Ez így normális nem?
Philoxenia: Jelen esetben nem az autó lefoglalása lesz nagy érvágás a delikvensnek, hanem az eljárási és perköltségek, valamint a büntetés összege - remélhetőleg. Mondjuk egy Trabant amúgy sem valószínű, hogy elmenekül a rendőrségi Octavia elől...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Vagy feldobnám a mamát, vagy elvinném én a balhét. Valakinek meg kell tennie, totálisan abszurd helyzet az, ami manapság van, hogy egy ilyen átlátszó hazugsággal meg lehet úszni egészen extrém közlekedési szabálysértéseket is.
Nézd a másik oldalról: egy cserbenhagyásos gázoló esetében ha tudod az autó rendszámát, de az említett vallomás miatt nem tudják felelősségre vonni, az szerinted fair? Ugyanez a helyzet gyorshajtás, vagy elsőbbségi szabályok megsértése esetén, amikor esetleges bizonyíték alapján csak a gépjármű azonosítható egyértelműen.
Philoxenia: Ebben az esetben, ha nem történt bizonyítható szabálysértés, akkor valóban nincs miről beszélni. De ugyanilyen alapon nemcsak a kukoricásban hagyhatja az autót, hanem akár az út szélén is leparkolhatja szabályosan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
amol
addikt
Ha innen nézed adócsalás, ha meg onnan akkor él egy lehetőséggel.
Innen nézem. Nem azért léptünk be az EU-ba hogy még több kiskapu nyíljon az ügyeskedőknek.Tehát ha ide hoznak pénzt az jó ,ha innen visznek az nem. Ez elég érdekes felfogás.
Te miről beszélsz? Tán magyarok nem vásárolnak külföldön? Itt olyan pénzről van szó amit nem más országban fizetnek be, hanem olyanról, amit itthon NEM fizetnek be! -
amol
addikt
Hát eredetileg arról, ugyanis egy kocsogról írtam, aki a német rendszámú új mercijével index és szabályok nélkül cikázott. Erről jutott eszembe a linkelt cikk akit valakitől kaptam, és belinkeltem.
Legális vagy sem, szerintem jogom van valamit inkorrektnek tartani nem? Itt nem játékszabályokról van szó hanem arról, hogy bizonyos kismenők (mert ugye a nagymenők magyar rendszámú drága autókkal járnak) így jutnak nagyértékű autókhoz az itthon (bár mocsok módon) legális piaci ár alatt jóval. Majd villognak velük a mellüket verve hogy nekik ilyen meg olyan autójuk van, leszarnak minden szabályt ugyanis tudják hogy nehezen vonhatók felelősségre, egy csomó papírmunka stb.
Érdekes amúgy, ha az ember megnézi a topik címét nem biztos hogy ezeket a reakciókat várná azoktól akik ide írnak.
-
amol
addikt
Nincs mit irigyelnem, ez az érzés még soha nem merült fel bennem velük kapcsolatban.
Egyszerűen nem tartom helyénvalónak. Igazából azt sem, hogy és vagyok letolva azért, mert nem állok neki tapsolni hogy egyesek a magyar állam, autókereskedők, biztosítók stb. kárára ügyeskednek. Az, hogy "az államot nem sajnálom" meg igen demagóg kijelentés, ugyanis ez az az állam amitől függünk, és biztosak lehetünk benne, hogy amely bevételektől ilyen módon elesik, azokat nem fogja lenyelni hanem valahogy beszedi. Kitől? Tőlünk.Az az igazán ügyes vállalkozó, aki úgy tud eredményes lenni, úgy tud villában lakni és luxusautóval járni, hogy közben teljesen legális tevékenységet folytat, feddhetetlen és minden adót befizet, ahogy kell. Mindezt ilyen súlyos adóterhek mellett.
A közlekedési kihágásokat azért említettem meg, mert igencsak jellemző arra a rétegre aki külföldi rendszámú autót hajt, és ha visszaolvasol ez volt a témában az első hozzászólásom lényege.
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
Neked is külföldi rendszámod van hogy így véded őket? Szerinted ez a követendő példa?
Vagy a fejedbe vetted hogy úgyis Tiéd lesz az utolsó szó?Lehet , hogy én látom rosszul , v.Te fogalmazol érdekesen, de nekem ez jött le.
Óriási tévedésben vagy, de nem csak ebben. Nekem egyenesen ciki lenne.Ez azért erős általánosítás, nem? Nem lehet , hogy ilyen rendszámokkal csak feltünőbb? Esetleg tényleg külföldi a vezető és egy kicsit átjött tombolni? /Ami ilyen bírságolási gyakorlat mellett nem csoda.
De, lehet. Vedd be a kék tablettát.Aki pedig ezt csinálja az nyugodtan mondhatja azt, hogy Te milyen erkölcsi alapon szólsz bele az Ő életébe ,amíg betartja a szabályokat!
Az erkölcsi szabályokat nem tartja be, de lényegtelen. Mellesleg kinek az életébe szóltam bele? Olvastál Te olyat hogy valakinek nehezményeztem hogy miért nem magyar rendszáma van?Nem tartom korrektnek és kész. Ennyit írtam és lavinát indítottam el vele. Bravó.
-
Rover623
félisten
Háát...akik itt a szembejövők lámpahasználatán szoktak nyavalyogni, azok nem csak villantani szoktak...sokkal inkább a "felb*szom én is a refit, vakuljon meg ő is..." szitut favorizálják...
De igazad van: Khelben esetében csak feltételeztem...ha nem így szok' tenni, megkövetem...primus inter pares
-
dokar
addikt
ez esetben egyet villanthatsz, de utána ne dudáld agyon amikor a közeledben lesz
sosem felejtem el, amikor megvettem az autómat a bal kormánykapcsóló hibás volt, melynek következményeként összevissza refizett a verda. párszor rendőrökre is rávillogtam, volt hogy visszaintettek, valszeg gondolták biztos ismerős.
nem vagyok szent, néha csapatok is, de minek veszélyeztessek pökhendiségből másokat?
extra - SEXRay
-
Bubu79
addikt
Nem állítottam, hogy mindenki csak vészhárítónak használja, csupán megjegyeztem, hogy feltűnően sok autón látni
Tulajdonképpen semmi gondom vele, mert aki felrakatja, az nem kevés gondtól kímélheti meg magát - hiába fizeti a balfék sofőr biztosítója a gép hátuljának újrateremtését, , míg ez megtörténik, addig nincsen autó, nem beszélve arról, hogy egy esetleges eladáskor is lehet bukni a kis incidens okán néhány ropogós bankót..."In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
brd
nagyúr
Amennyiben ez eleje csúszott meg a kocsinak , általában egy gázelvétellel korrigálható.
No és ha nem? Akkor mi a teendő? A hátsó kerék megcsúszása szerintem könnyebben kezelhető, mert ha tapasztalata/tudása nem is, legalább refelexei vannak az embernek, ösztönösen is legalább kormányzik a csúszás irányába. Ha viszont az első csúszik meg és emiatt szintén ösztönösen kormányzik, akkor nagyobb bajba kerülhet, ha hirtelen visszanyeri a tapadását a kerék.Egyébként szerintem félreértettél. Ha a hátsó kerék csúszik meg, akkor azon nem segít fékezés, sőt, inkább ront, kivéve, ha ettől az első is megcsúszik és így legalább nem pördül meg az autó, hanem lassul és ettől lehet, hogy visszanyerik a tapadását a kerekek, de eközben könnyen a másik sávban/út szélén találhatod magad (főleg egy kanyar közben). Tehát ilyenkor egy könnyed kormánymozdulat a csúszás irányába, esetleg + gázadás (ha elsőkerekes az autó).
A gyárak szerintem azért készítik inkább alukormányzottra az autókat, mert úgy nehezebb vele megpördülni, és kezdő/tapasztalatlan sofőröknek az a legrosszabb, ha elkezd nem arra menni az autó, amerre szeretnék. Ilyenkor többnyire (erőset) fékeznek, amely ugye általában csak rontana a helyzeten, ha túlkormányzott lenne az autó.The only real valuable thing is intuition.
-
#27070592
törölt tag
Hella
Most is 80, három és fél tonna alatt. Negyven tonnára csak 70 De ha hetvennel megyek akkor minden barom megelőz vagy le akar túrni/levillog/lekürtöl, nem zavarja milyen szűk a pálya.
Kb két hete éjszaka küzdöttem felfelé az Anna-hegyen, jött mögöttem egy túlméretes konvoly két trélerrel két biztosítóval. Az első biztosítóautó simán kiszorított a kapaszkodósávba. Amíg elmentek mellettem kb 35-re lassultam vissza hogy beférjek, mert elfogyott a kapaszkodósáv... -
Integra
titán
megmondom mi a gond ezzel a gondolatmenettel.
a sunyi traffizás helyett, ahol amúgy csontegyenes és belátható az út és minden felvan újítva, ehelyett minden kereszteződéshez oda kéne küldeni csúcsidőben őket és csoportosan megbüntetni mindenkit 50e ft-ra hogy bennragadtak...
index nincsen? 30e...
biztonsági öv? 20e...
na ezt kéne cisnálni, nem pedig arctalanul a legegyszerűbb és legkényelmesebb módon hasat vakarni.
dolgozni kéne olyan dolgokért amiknek tényleg lenne is hatása...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
mert nem a gyorshajtást látom a legnagyobb bajnak ebben az országban, ilyen egyszerű.
csak erre a legkönnyebb mindent ráfogni.
pedig nem itt van a kutya elásva.
én is megyek gyorsabban ha szabad az út és úgy ítélem meg, hogy biztonságos.aki nem képes megítélni hogy kereszteződésbe behajtáskor 10 méterrel előtte mi van, és hogy ő beragad e vagy sem, attól elkell venni a jogsit. ennyi. és ez messze durvább szabálysértés mintha valaki az 50es helyen 60nal vagy 65tel megy..
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
én is megtudom magyarázni, de minek tegyem? vállalom ennyi.
lámpa mindig felkapcsolva, index mindig van, biztonsági öv is, autó mindig top állapot, mindent megteszek azért, hogy rendben legyenek a dolgok.
nem száguldozok át falvakon 150nel, nem ragadok bent a kereszteződésekben és a zebránál is mindig megállok, még ha mögöttem erre dudálnak is, a gyengébb sofőrökre figyelek és segítem őket ha a helyzet engedi, nem dudálok rájuk, mert semmi értelme, még a parkolni képteleneket se zargatom.
megteszem amit lehet, aztán a többivel nemtom mi van, nem tudok világot megváltani.
viszont fenntartom magamnak a jogot, ha valami miatt úgy hozza, akkor megszegjek minden létező szabályt, kockáztatva a jogsim. szerencsére ezzel csak nagyon ritkán éltem. de ha kellett, megtettem....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
sasa311
veterán
Egyet kell értsek Integrával abban, hogy jelenleg a gyorshajtás a "legmegbocsájthatóbb" bűn - nem extrém keretek között.
Merthogy én azt tökéletesen megértem, sőt támogatom is, hogy egy kertvárosba, ahol emberek laknak 50, neadjisten a konkrét lakóövezetbe, ahol az átmenőforgalomnak ~0val kéne egyenlőnek lennie 30 a megengedett. Nagyon helyes.
De egy főúton, ahol nincs semennyi gyalogosforgalom, vagy ha 3 km-enként van is akkor az lámpás zebrás kereszteződéssel történik, ott miért 50? A Hungárián biztonságos a 70, a Pesti úton (ami ugyan úgy teljesen elzárt 4 sávos út) már csak az 50?
Ha 40 éve a trabantnak biztonságos sebességnek ítélték az 50et (akkor tán még 60 volt?! ), akkor egy mostani jóval fejlettebb autónak miért is 50 mondjuk 70 helyett?
Félreértés ne essék, nem ész nékül akarok száguldozni, csak az olyan helyeken, mint pl. a főutak 95%-a, ahol teljesen abnormális esetben szükséges csak intenzíven fékezni (mondjuk baleset vagy idióta gyalogos esetén, aki a tilosba rohan az út közpén) szvsz nyugodtan kiverhetnének egy 70es táblát. Én úgy veszem észre az egy lélektani határ, és nagyon kevesen mennek gyorsabban ott is, ahol akár lehetne, mint pl autóúton.De integrára visszatérve, nagyon is igaz, a rendfenntartó szervel - közlekedési oldalról nézve - jelenleg az a gond, hogy ahelyett, hogy
az idiótát aki benn áll keresztbe a kereszteződésbe
vagy a barátját, aki a balos sávból 2 sávon keresztbe kanyarodik jobbra
vagy aki előzi a sort úgy, hogy jönnek szembe és a szembejövőknek kell lehúzódni, hogy ne legyen csatt
Vagy a kretént aki a belvárosban kiveri az elakadásjelzőt az út közepén és bemegy a sexshopba
stb stbHelyett azt büntetik, akit könnyű. Vagyis a tök egyenes úton, ahol valami útfelújítás után kinnmaradt a 30as tábla tök indokolatlanul beállnak egy bokor mögé és trafiznak. Hát ezt nevezem igazságszolgáltatásnak.
Annak lenne nevelő vonzata, ha beállnának az Üllőire reggel 7 és 9 között, aztán aki nincs bekötve bumm 20K, aki előzi a sort szabálytalanul bomm 50K + 6 hónap.
Annak, hogy suttyomba az 50 helyett 65el "száguldó ámokfutókat" letrafizzák és küldözgetik nekik a büntetéseket csak annyit érnek el, hogy anyázik magában a delikvens, de nem fog legközelebb 49el végigmenni az úton.
Viszont ha +bnák 20K-ra egy héten 2x mert nincs bekötve bekötné magát, meg ha beállna a kereszteződésbe és kapna a 40K-s csekket nem állna be többet...Az megint más tészta, ha valaki kilóhússzal megy városba, annak vegyék is csak el a jogsiját ha elkapják.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Rover623
félisten
A "jog" dologgal meg annyi a bajom , hogy ezzel egy gyílkos is tudna védekezni , gondolom Te is sejted milyen eredménnyel .
Ezzel nem érsz célt...Integra kemény, következetes ember...gondolom, ha a helyzet úgy hozza, simán lop, csal, embert öl...
Mert ő "fenntartja magának a jogot"...Integra! Te sem vagy jobb dragonnál...intelligensebb vagy, ennyi...
[ Szerkesztve ]
primus inter pares
-
sasa311
veterán
én se ezt mondtam, hgy ahol jó az út toljad neki. Hanem, hogyha már az a sok semmirekellő közelekdési mérnököt foglalkoztatja az állam, akkor mozgassák a kis seggüket és ahol az útviszonyok alkalmasak rá, oda tegyék ki a 60/70es táblákat.
Ez egy szar indok, hogy a KRESZ azt mondja, hogy lakott terület = 50 és punk tum. Ha semmi se indokolja, akkor igen is vegyék a fáradtságot, hogy útra külön-külön tegyenek sebességkorlátokat. Ha a 440000 vigyázz békaátvonulás meg kőcsuszamlás táblára van kapacitás erre is kéne, hogy legyen.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Nemnem, ezt nem te írtad.
Szar indok a közelekedés-felügyelet részéről, hogy azért nem mert ezt mondja a KRESZ. De miért mondja ezt a KRESZ, inkább az a kérdés.
udvariasnak , segítőkésznek , türelmesnek lenni emberfüggő sajnos, ezt szabállyal sose írod előEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
aesir
veterán
Igen ez tisztára életszerű. Elgondolkodtam egy kicsit, mit is tettem volna hasonló helyzetben és hogyan/mit éreztem volna... nagy valószínűséggel ha levágom az ügyesebb kezem 3 ujját és locsog a vérem, akkor nem kezdek ügyetlenkedni a balabbik kezemmel (félkézzel) egy szabályos szorítókötésen, merthogy tanultam, hanem kapom az ujjaimat és berobogok egy kórházba.
Nem kell kiforgatni a szavaimat, már a vége felé kzedett rosszul lenni, és végig dudált. Ez nekem azt jelenti, hogy nem néma ámokfutóként gázolt volna emberek közé, hanem elég feltűnően megkülönböztette magát. De mindegy.
Mondjuk leginkább neki volt szerencséje, mert pillanatok alatt átjutott a sokkon. Az amputációs sérülések sokkja ugyanis a nagy többségnél elég bénítóan hat.
Van saját életem...