Új hozzászólás Aktív témák
-
andersen10
aktív tag
Úgy látom a Ph fórum motor leméretezi a fotókat.
Ha még vkit érdekel feldobtam ide full res (20MP, G90) manipulátlan (Lightroomb RAW--> jpg) képeket a TTArtisan 7.5/2.0-val, ahol a sarkok is tesztelhetőek: f2, f2.8, f8f8-on szerintem nagyon szép éles főleg halszem viszonylatban, ehhez képest érdemes nézni mennyit gyengül nyitva a képszélen, sarkokban. számomra az f2.8 még egy jó kompromisszum, f2 már inkább csak akkor ha képközépi téma van és nem érdekesek a sarkok.
Valamennyi CA f8-on is jelen van, de nem vészes, utómunkával nyilván kezelhető.[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz forceberg #101597 üzenetére
Nem feltétlenül, de amikor valaki egy portréra kihegyezett FF rendszert olcsóbban tud összerakni (nem mellesleg jobb/könnyebben produkálható végeredménnyel), akkor miről beszélünk? És kérlek, hagyjuk már ezt a Dof huszárkodást. Már nagyon unalmas, hogy itt állítólag mindenki 5.6-on akar portézni.. Csak azt nem tudom, ahhoz akkor mért nem jó a telefon..
jaanoo89: nem, mert nem akarod megérteni. neked tetszik ez a váz, szerinted megéri az árát, szerintem meg nem. És nem, nem opció az OM-1 az ára miatt, ami rövidesen állítólag 900k fölé fog felkúszni. Rengeteget tud az a váz, talán még jól is, de az már szerintem az az árfekvés, amikor egyre nehezebben tud labdába rúgni a rendszer (nálam mindenképpen, mert nem szeretnék ennyit költeni, viszont itt jöhetett volna a képbe az OM-5, mert az még beleférne, de nem ezekkel a képességekkel).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #101602 üzenetére
Valószínűleg igen. Az E-M5 II-t imádom, de az a 16MPX épphogy elég, ha kicsit vágni kell belőle, már necces és sokszor zajt is kell szűrnöm. Az 50 mpx-es móddal szerintem jóban leszünk. No meg a stabi az kb. +1.5 FE-t fog meg, így nekem határozott az előrelépés, kivéve a fém vázat.
Az a problémám, hogy most költözök lakásfelújítás után végre sajátba és hát az sokat elvitt. Ha viszont nem most venném, hanem csak tavasszal, nincs rá 5 év gari. Szóval ezt kellene még fejben rendbe raknom.
Hosszútávon valami olyasmi gondolataim vannak, hogy marad az MFT a kis méret miatt és ha megtehetem, 1 célterületre (UWA) FF vagy sokkal inkább Fuji KF hogy még a számomra kedves 4:3 arány is maradjon. De kitudja, lehet nem fog ennyire érdekelni akkor már a fotózás és csak teló... Most viszont még MFT, bárhogy is számolok, nekem ez megéri és előrelépés is. -
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #101603 üzenetére
Szerintem itt most huszadrangú, hogy kinek tetszik és kinek nem, engem az zavart, hogy azt állítod, szoftveres update + logo miatt kell többet fizetni. De ez nem igaz, mert mindenki tudja azóta már, hogy ez elődhöz képest új cpu és új stabi is került, tehát valótlan ez az állítás.
A többi nem zavar, nekem tetszik, leszámítva, hogy nem Olympus van ráfirkantva, neked nem tetszik, ezzel nincs is semmi baj. -
#31733248
törölt tag
Helyezd az egészet abba a kontextusba, amelyben beszélgettünk (Oly vs. mobil). Ez egy egyszerű, hétköznapi jelenet, amelyben a fényképezőgépről kiderül, hogy nincs kellően széles dinamikatartománya, ezért a csúcsfények durván kiégnek. A többi már csak magyarázkodás, hiszen nyilván lehet expót igazítani a beégő bőrhöz, de akkor az arc árnyékos oldala lesz túl sötét. A vége úgyis az, hogy ezeket az egyszerű, hétköznapi jeleneteket is muszáj utómunkázni, pedig ezzel a gyártóval kapcsolatban oly sokszor elhangzik, hogy "nem kell raw". Egy mobil viszont automata módban tökéletesen kiexponálja a jelenetet. És amikor ezt tapasztalja a felhasználó, akkor bizony hajlamos kukázni a fényképezőgépet.
Amiről a Fuji kapcsán írsz (DR), hasonló van a Sonynál is (DRO néven fut, 6 fokozatban állítható), de egyszerűen nincs értelme minden egyes fotó előtt állítgatni a jelenetnek megfelelően és akkor még hol van a mikrokontraszt meg a többi? De még valószínűleg a vázon matatva sem tudom úgy belőni, mint a mobil AI-támogatású fejlett képfeldolgozása, amiért viszont nem kell babrálni semmit.
Az általad emlegetett "átlag Józsika" feldolgozás nélküli "instakész" fotókat akar. Én például az asszonyról készítem a legtöbb képem, ezek jelentős részénél helyes expó mellett simán elvérezne az Oly vázból kieső képe.
Nem az Oly ekézése a cél, hanem annak a bemutatása, miért veszélyes különösen rájuk nézve egy mobil. Egyszerűen azért, mert ezekben a gyakori, hétköznapi helyzetekben jobban teljesítenek.
Na de befejezem a témát, mert ilyenkor az szokott történni, hogy néhány embernél elindul a sírás, engem pedig kimoderálnak.
-
yle_greg
tag
válasz aginor #101603 üzenetére
"Nem feltétlenül, de amikor valaki egy portréra kihegyezett FF rendszert olcsóbban tud összerakni (nem mellesleg jobb/könnyebben produkálható végeredménnyel), akkor miről beszélünk?"
Szerintem az MFT, sőt, az egész cserélhető objektíves történet arról szól, hogy a felhasználó nem egy célra akar venni eszközt, hanem sok mindenre akarja használni ugyanazt a gépvázat.
Az áramos boltban most egy Pana GX9 + 14-140 + 100-300 + 42.5/f1.7 az egy 360 forintos kit + 150 + 250 ezer forint, összesen 660 ezer forint, és az egész 210 + 265 + 130 + 520 = ~ 1.120 gramm. Ezzel az élet elég nagy területe lefedhető, portrézni is szépen lehet, a teljes tömeg pedig két doboz sör és egy zacskó ropi. (De ha városi sétáról van szó, akkor nem kell a tele, ergo a cucc egy doboz sör plusz egy ropira csökken. Azt meg még a csaj is képes cipelni.)
Ugyanez FF alapokon olcsóbban lenne meg boltból? És milyen súlyban, méretben?
(És akkor még nem beszéltünk a palacsinta objektívvel való extra kis tömeg/térfogat kombók lehetőségéről)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
b.vr
őstag
válasz #31733248 #101607 üzenetére
" Ez egy egyszerű, hétköznapi jelenet, amelyben a fényképezőgépről kiderül, hogy nincs kellően széles dinamikatartománya, ezért a csúcsfények durván kiégnek. "
Az a gond hogy továbbra sem érted hogy a csúcsfények kiégésének nem ahhoz van köze hogy mekkora a dinamikatartomány, mert hogy a csúcsfény ne égjen ki az a helyes expozíción múlik! Hogy a szenzor milyen dinamikatartomány érzékelésére képes az meg majd abból látszik hogy a felhúzott rész mennyire zajosodik.
A szoftveres oldalt meg pont kifejtettem, ahogy konkrétan belinkeltem egy másik topicból hogy még mobilnál is az van hogy aki kicsit komolyabban szeretne fotózni az még mobilnál is raw-ból utómunkázik.
(mint ahogy aztán teszi ezt a saját utómunkázást a raw-ozáson kívül is sokszázmillió mobilozó amikor a filtereket bűvöli, csak éppen játékosabb formában)A "nem kell raw" meg sosem ilyenekre vonatkozott (sem a Fujinál, sem pedig az Olynál) hanem a _színkezelésre_ csak sajnos ezt képtelen voltál és vagy megérteni.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Throme
veterán
válasz jaanoo89 #101604 üzenetére
Idén váltottam EM10m2 vázról (igazából megvan még és vittem is nyaraláskor az újjal együtt) Em5m3-ra. Nekem is az egyik ok a szenzor felbontás, hogy kicsit lazábban tudjak vágni.
A műanyag váz miatt csak annyit változtattam, hogy a vállpántot elhagytam és visszatértem a nyakpántra, olvasva itt az állványmenet kiszakadásról a hsz-eket.
Egyébként semmi gondom a műanyaggal, csak ugye nívósabb, ha egy váz fémből van.Nálam nagyobb mértékű volt az ugrás, így jobb fogás is párosult az új vázhoz. Az akksinak is örültem, hogy ugyanaz. Valóban nem olyan acélos, mint a nagyobb testvérei, de valahogy igaznak bizonyul - furcsamód - hogy tovább bírja, mint az EM10-ben.
Lehet a HiRes és IBIS fejlesztésekhez erősebb proci dukál, de a többihez nem hiszem (álló videó, limit nélküli videó, custom mód Fn gombokra, talán még az ND szűrő se de fene tudja).
Igazán megkaphatnánk ezeket fw frissítéssel. Érthető okból nem fogjuk.
Nem hiszem, hogy ha az új szenzort és menürendszert még beszuszakolták volna, akkor konkurenciája lenne az OM1-nek.
-
aginor
addikt
válasz Throme #101610 üzenetére
"Nem hiszem, hogy ha az új szenzort és menürendszert még beszuszakolták volna, akkor konkurenciája lenne az OM1-nek." - szerintem sem, mert a kialakítás, markolat, két kártya, gombok, testreszabhatóság, sorozat sebessége, hossza (puffermért), stb még mindíg markánsan megkülönböztetné, viszont akkor egy korrekt, modellfrissítés lett volna. De attól tartok, hogy féltek, hogy azzal már rálépnének az M1mk3 sarkára, ami az árazást is figyelembevéve még akár igaz is lehet, viszont pont az ilyen hülyeségek vezettek a fotós üzletág eladásához.
Többiek: elfogadom, hogy Oly szemüvegen keresztül nézve az OM-5 egy nagyon fasza váz, nem is rinyálok miatta (sem másról ).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #101607 üzenetére
Ez most viszont butaság, simán csak túlexpózta, az árnyékra mérte a fényt és alapban ott van +0.3 EV korrekció is. Szimplán észerűen kellett volna eljárni.
Teszt nélkül azon lehet elvitatkozni, hogy egy nagyobb dinamikájú szenzorral ugyan ilyen expóval vajon mennyire kevésbé égne ki. -
domedee
senior tag
válasz MrChris #101612 üzenetére
@MrChris:
Nem teljesen, mert ha telítésbe megy át a csatorna, akkor onnan nincs mit visszahozni.
Abban az esetben lehet beszélni dinamika tartományról ilyen esetben, ha minden egyes pixel, ami a vitatott képen amúgy ki lenne égve, de egy másik gépen/képen nincs mert akkor benne van a képben az információ. Ha túlszaladt, akkor már nincs miről beszélni, mert elveszett az információ. Ha még a max szint alatt van, akkor van esélyed mutatni (akár az érintetlen, akár az utómunkázott képen) az információt. Azaz RAW-ozni. Hiszen onnan tudod egy adott pixel 8 bites infója helyett 12/14/16 bitet feldolgozva mutatni amit szeretnél. Itt gyengébb az MFT, bár nem direkt a szenzor technológia miatt.A jel-zaj arányod nem olyan jó, mint 35mm-esnél, vagy KF-esetén. De maga a jelerősítés képessége kb ugyanaz mindenhol. Vagy "könnyen" utolérhető. A szoftveresen növelt DR is csak "digitális" jelerősítés a legvégén.
''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
b.vr
őstag
válasz domedee #101613 üzenetére
A 12/14/16 bit megint másról szól, szemléletesen megfogalmazva:
" In effect, dynamic range can be thought of as the height of a staircase whereas bit depth can be thought of as the number of steps."De econ még csak nem is erről akart beszélni amúgy hanem az automata beállításokról és korrekciókról, és tök tévesen hozta ide mind azt a képet mind az egész témát, de hát nála ennyire futja.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
domedee
senior tag
Jójó, de ha felmentél a lépcsőn, akkor fent vagy, nincs tovább. De akkor a mobilos/SW-es cucc már inkább mozgólépcső. Szép és jó, főleg kényelmes, de ha csak mindig azzal közelekedsz, eltunyulsz, nagy lesz a hátsód és nem fogsz bírni felmenni a sima lépcsőn, mert az milyen mááááár. Ha élhetek ezzel a hasonlattal.
Kicsit mostam a dolgot az tény, de szerintem az emberek fejében is jórészt összemegy a kettő és valahol egyszerűbb is együtt kezelni az egyszeri user szemszögéből.
''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
-
jaanoo89
aktív tag
Igen, szoftver fejlesztőként tudom, hogy az nem kevés pénzt jelent. Egyébként itt tényleg a kézi HI-RES mód a vízválasztó, aki azt ki tudja használni, olyan részletességű képek érhetőek el vele, ami csak tripoddal volt elérhető az E-M5III / E-M1 II párosokkal. Ez nagy előny, felhasználhatod zoomra vagy zajszűrésre is. Sokkal nagyobb előnynek gondolom, mint hogy + 0.5 vagy 1 FE-vel jobb stabi van benne, mint az elődmodellben. Aki viszont kevésbé tudja ezt kihasználni, annak tényleg nem lesz nagy eresztés a váz, de az látja mi a jövő és eldöntheti, hogy még "olcsón" vesz E-M5 III-t vagy megy másfelé.
Többiek: Egyébként nem tudhatjuk, hogy a háttérben milyen szerződések íródtak átvételkor, lehet, hogy nem is jöhetne már firmware frissítés az Olympus alatt fejlesztett Olympus feliratú régi vázakhoz. Ez esetben tökjó, hogy itt az új gép, amihez meg már jöhet. Az idő választ ad majd ezekre. Az, hogy ilyen döntések vezettek ahhoz, hogy csődbe menjenek is erős szerintem, mert az Olympusnak nagyon régóta nem a fényképezés a fő profilja és ha fekete világban járkáltak, vagy csak simán nem megy jól a szekér, akkor mindig a fő ágat mentik, a veszteséget meg átkönyvelgetik máshová. Most fog kiderülni, mire jutnak, kaptak egy modern gyárat, alacsony logisztikai költséggel tudnak gyártani és a fő profil az a fényképezők és objektívek gyártása. Ami érdekes ebben a történetben, hogy a Panasonic nem cserélt gazdát, mégse látok ott eget rengető fejlesztéseket, a GH6-t nem tudom egyértelműen jobbnak mondani az OM-1-től, pedig ott tényleg volt idő fejleszteni. Közép kategória MFT vonalon meg nincs is, maradtak a régi vázaknál. De a Nikont se szapulták, mint késő belépőt, hogy a Z6 II és Z7 II szinte ugyanaz lett, csak erősebb cpu-val. Vagy szapulták, csak lemaradtam róla? Nincs már akkora pénz ebben az iparban, rá kell állni a szoftverfejlesztésre rendesen.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz jaanoo89 #101617 üzenetére
A GH6-nak más a célközönsége, ahova szánták ott jobb is mint az OM-1. Pl. amiért sokan morogtak (itt is) a külső SSD-re videó írást simán megcsinálták SW frissítésként...(csak, hogy egy példát is mondjak miért jó a normális USB csati, de ugye nem ez az egyetlen csati amiben jobb).
-
#31733248
törölt tag
Azt írtam, hogy "nyilván lehet expót igazítani a beégő bőrhöz, de akkor az arc árnyékos oldala lesz túl sötét". Mi nem érthető ezen? Ha az Olynak lett volna elég dinamikatartománya, akkor nem kellett volna választani, hogy a kislány arcát teszik túl sötétté nehogy kiégjen a bőre, vagy engedik kiégni a kép szempontjából kevésbé fontos részén kiégni a bőrét, hogy világos maradjon az arca. Egy mobilnál, vagy egy nagyobb dinamikatartományú fényképezőgépnél ez a dilemma fel sem merül.
Én például az ilyen korlátok miatt sem gondolkodom Olyban (a 7 vázam között az is akad). Pedig jövőre kiköltözünk Szingapúrba és bejárjuk majd a környező dzsungeleket, ahol jól jönne az Oly valamelyik időjárásálló váza, de főleg a rendszer sokat emlegetett kis mérete. De ott nem csak ez kell majd, hanem a kevés zaj és a jó dinamikatartomány is, amit viszont a rendszer nem tud hozni.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz #31733248 #101607 üzenetére
“Amiről a Fuji kapcsán írsz (DR), hasonló van a Sonynál is (DRO néven fut, 6 fokozatban állítható), de egyszerűen nincs értelme minden egyes fotó előtt állítgatni a jelenetnek megfelelően”
A Fujiról tudok nyilatkozni, ott ennek két úton is van automata beállítása, a dinamikatartomány %-os értéke is tehető automatikusra, de van egy sokkal jobb opció, a “D-Range Priority”, ami pont az olyan helyzetekre tök jó mint az itt taglalt tesztkép.
-
MrChris
nagyúr
válasz domedee #101613 üzenetére
Ez teljesen érthető, nem vagyok hüle. 2 FÉvel (~FF) nagyobb átfogású szenzornál azonosan lőve szinte ugyan ezt kapod, ilyen szituba.
Egyébként meg linkelem is, kb ez a helyzet OM5, A7RV :Most ömlenghetnék, hogy az OM milyen szépen betartotta a szabályt és nem engedte kiégni az arcot, a Sony meg még a témához való expót se tudta hozni, kiégette fehérbe fültől a járomcsontig mindent. Pedig a szájgödröcskéken jól láthatóan kapott egy nagy derítést jobbról. "Ez egy egyszerű, hétköznapi jelenet, amelyben a fényképezőgépről kiderül, hogy nincs kellően széles dinamikatartománya, ezért a csúcsfények durván kiégnek." Édeskevés volt a nagy szenzor, az okos AI/MI a fénymérést is simán elb..ta. Ilyen fényképezővel nem mennék Szingapúrba ami még az alap dolgokon is elvérzik.
Ez az egész Econ féle belekötés nem a szenzoron, fényképezőn múlik, hanem a fotóson, minden infó a rendelkezésére áll, eldöntheti mi legyen. Ha meg rábízza magát a Sony új automatikájára akkor ezt a kiégett arcot kapja.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz MrChris #101622 üzenetére
Egy dolgot látok, amiért aztán már nem is hordom sehová a D600-at: ahol xar a fény, ott FF-mel is xar lesz, legy egy ugyanolyan xar képem, csak némileg kevesebb zajjal...
Ha anno kb. poénból nem veszem meg a GF7-et, mint mini gép, akkor most nem GX9-cel, hanem mondjuk egy Z6-tal túrázgatnék.
Lennének képminőségre némileg jobb képeim, de lehet, hogy pont ugyanott nyomtam volna le az expógombot!
Ezt kifejtve: Azt vettem észre magamon, hogy ahol többször jártam már, ott készülnek hasonló képek akár évek távlatából is.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #101622 üzenetére
Ez tök jó riposzt, értékelem, de éppen a hasonló példákra írtam lejjebb, hogy "Ilyenek miatt fojtogatják a telefonok az Olyt, sőt, a nagyobb gépeket is." Én mondjuk elsősorban raw-ban fotózom, nálam az OOC jpg-k dinamikatartománya nem tartozik a lényeges szempontok közé, az átlagember számára viszont igen.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #101622 üzenetére
Lehettél volna annyira "korrekt", hogy legalább a legolcsóbb FF géppel példáloztál volna. Most mihez kezdjünk, ez egy kb. háromszor annyira kerülő Sony!
Az a baj, hogy én is terveztem jövőre dzsungelezni, de lehet szólni kéne az OM Systemnek, hogy adja el a nemrég szerzett gyárat, meg úgy mindent, mert bár úgy hirdetik, hogy outdoor kamera, valójában csak hegymászós rendszer, talán arra elég dinamikával (szigorúan csak az alacsonyabb hegyekre jó, ahol nincs hó), másra nem valami jó sajnos.
Én azért megpróbálom 1 db vázzal + 1 db telóval lehozni azt a nyaralást, hátha összejön és még értékelhető képek is születnek. -
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #101624 üzenetére
Én meg arra világítottam rá, hogy tévedés azon a képen a szenzor képességet keresni. A ~2EV plusznak ilyen fény-árnyék szempontjából nincs akkora jelentősége alig különbözik, abszolút a fotósnak, vagy a programnak kell jól megítélni és a telítettséget figyelembe véve expozíciót beállítani. Mégis az OM fényképezőgép alkalmasságát ítélted
elmeg.Ami tény, hogy a quad bayer-es mobil rawok nagyon ott vannak dinamikában, elolvadta a különbség, ezért jöhetne fényképezőbe is. Mellesleg az élességük is jobb, kicsit olyan karcos Foveon fíling.
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #101627 üzenetére
Olvasd el kérlek, milyen szöveggel indítottam:
"Nézd meg például ezt a képet, egy telefonnal nem lenne rajta ilyen feltűnően csúnya beégés."
Természetesen egy percig nem gondolom, hogy csak az Oly képes kiégetni egy képet. Az pedig kissé bosszantó, hogy egy telefon képes érdemi mellékhatások nélkül képes kiexponálni OOC jpg-ben a szükséges dinamikatartományt, egy fényképezőgéppel viszont már csak emiatt is utómunkázni kell (nem csak az Olyra gondoltam, ezért utaltam ugyanebben a hozzászólásban arra, hogy ez még a nagyobb gépeknek is problémát jelent). Ha kijönne most egy olyan váz, ami az OOC jpg-k dinamikatartományában azt tudja, mint az S22, azonnal megvenném. Főleg, ha a color science, az AI, a fehéregyensúly mérése is hasonlóan jó lenne.
"Mégis az OM fényképezőgép alkalmasságát ítélted
elmeg."Itt megint vissza kell utalnom arra, amit b.vr-nek írtam:
"Helyezd az egészet abba a kontextusba, amelyben beszélgettünk (Oly vs. mobil).
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz #31733248 #101628 üzenetére
Autókban is van automata váltó és manuális, mégis sokan a manuálist szeretik. Utóbbiból van kevesebb (csak az ára miatt nem jár mindenki automatával). Pedig a manuálissal lehet félre váltani, rosszkor váltani, tehát macerásabb, de ezzel együtt van rajongó tábora.
Fotózz telefonnal, ha neked az a jó.
Nyomsz egy gombot és a teló elvégez mindent. Neked ez tetszik.Viszont van kérdésem is.
Lehet ki kéne próbálni, hogy a fényképezőken lévő, beprogramozott pl portré mód vajon milyen eredményt adna?
Nem ezzel kéne összevetni a telefon tudását?
Gép a gép ellen, szoftver a szoftver ellen.
A sima auto mód az nagyon általános és nem tudja lefedni egyszerre a tájkép/porté/esti fények/tűzijáték/tengerpart...stb stb témákat, míg egy teló ebben fejletteb, hogy a szoftver ezt képes eldönteni és tényleg csak 1 gombnyomás... -
#31733248
törölt tag
válasz Throme #101629 üzenetére
"Fotózz telefonnal, ha neked az a jó.
Nyomsz egy gombot és a teló elvégez mindent. Neked ez tetszik."Próbáld értelmezni, amit írtam. Nem telefonnal szeretnék fotózni, hanem meg szeretném kapni a fényképezőgépben azt a tudást, amivel egy telefon többet nyújt. Ez nem csak a vázból kieső képeken segítene sokat, hanem az utómunkát is megkönnyítené.
-
asdf_
veterán
válasz asdf_ #101631 üzenetére
Nagyobb gépen is pont ugyanilyen lenne, hasonló beállítással ott is szar lett volna ez a kép, mobil/fényképezőgép vita meg minek? Egyik fényképezőgépben sincs a mobil néhol parasztvakító, néhol irreális eredményt hozó turbózása (néha még a fehéret is képtelen eltalálni, nem hogy azt, hogy mit kene ténylegesen megügyeskedni) , és ott sem tudom követni a dolgot, hogy ajnározzuk, hogy a mobil többszörös expóból kiügyeskedett nagydinamikájú képe mennyire fasza, és hogy ennek hiánya öli majd még az Olympus-t, meg a fényképezőgépipart, aztán mégis egy fényképezőgépet viszel magaddal. Persze, hiszen szenzorméretből eredő zaj, egy templomban még egy mft kitobihoz képest is százszor elesik egy mobilos fotó. Bizonyos körülmények között, bizonyos embereknek jobban tetsző képet, és elég szűk esetben jobb ooc képet ad egy mobil a nagy dinamikával meg a kamubokeh-val, mint egy nem utómunkázott fényképezőgépes kép. Az átlagnépnek ennyi elég, ezzel ki is nyírták a kompakt kamerákat, meg félig a belépő mirrorless-t és belépő tükröst. De ebben ennyi van, nincs több. Aki utómunkázik, akinek 4+ obija van, az nem fog telefonra váltani.
A feature-öket meg kb. az összes gyártó extrém patikamérlegen mérte, hogy mit rakjon bele egy gépbe, hogy ne kannibalizálja a saját portfólióját, néhol teljesen szándékosan visszafejlesztettek, csiga sebességel jöttek új dolgok, hogy maradjon puskapor későbbre, a mobilos ügyeskedést átrakni fényképező sw-be ezekhez képest űrugrásnyi lépés lenne, jelen környezetben, csökkenő piaccal, szerintem lehet erre várni, de nem érdemes, nem fogják meglépni, nem ilyen kaliberű dolgokra vannak berendezkedve (és ez persze magával vonná azt is, hogy ahelyett a szemetek helyett, amik a fényképezőgépek mobilos appjai jelenleg jellemzően, ott sóval behint, nulláról újraír elven kellene normális appot csinálni).[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz #31733248 #101630 üzenetére
Akkor meg válassz a fényképezőbe előre beprogramozott programmódok közül és megkapod ami kell.
A fényképezőkben is van ma már előre definiált képi mód, art mód.
Vezérlő tárcsa SCN és ART opciókTe meg próbáld értelmezni a fényképezők használati útmutatóját, hidd el sokat segít!
Azt is próbáld értelmezni, hogy az auto mode az nagy általánosságokra van kitalálva, ezért sikerülhet kiégett/bebukott képet készíteni, nem nagy kaland.
Azt is értelmezni kell, hogy a fényképezővel többet kell gépészkedni, aki ezt választja tudja miért teszi.Mindig ezt csinálod, féligazságokat pufogtatsz, de a teljes képet nem vagy hajlandó (képes) tudomásul venni. Ugyan ezt csináltad dslr, milc fórumokban.
Még jöhetsz azzal is, hogy szar az MFT (de minden más kategória), mert nem lehet vele telefonálni, meg internetezni, meg szkenelni, meg sok egyéb dolgot se tud. bezzeg a samud (ami 3-4 év múlva féltéglát ér mert el kell adni a samu26-ot is)De mondom, használd a telefont és légy vele boldog, itt senki nem fogja eldobni az mft rendszerét és nem áll át mobilfotósnak. Főleg nem egy szándékosan valóságtorzító üzenetet tartalmazó, féligazságon alapuló (általános auto mód) fénykép alapján.
Azzal meg itt szerintem senkit nem hatsz meg, hogy mobillal ez 1 gombnyomás... oké, nyomkodd azt.... jelzem még egyszer FF huszárok kikoptak innen... most jöhetnek a mobilhuszárok
.. hogy vannak szerencsétlen lelkületű emberek, akiknek az a nyomor jutott, hogy belépjenek egy közösségbe és csak fikázzanak. Megvan a vonulat a milc-cel, sony-val és most a mobillal... ki tudja még mivel, hány fórumon keresztül... de túlélhetők, ahogy van még dslr (persze nem a fénykor), van mft.#101631asdf_
Sokszor úgy is az volt a gond, hogy nem pörög a fórum....
... hidd el, ahogy máshol, itt is fel fogja adni... még lehet lesz addig pár pengeváltás...[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz asdf_ #101631 üzenetére
Akkor harmadszor is beteszem, hátha így könnyebb lesz megérteni:
"Helyezd az egészet abba a kontextusba, amelyben beszélgettünk (Oly vs. mobil)."
Koncentrálj erre. Az elmúlt években a mobilok elkezdték felfalni a fényképezőgépek piacát, alulról felfelé haladva. Először még csak a kis szenzoros kompaktok jöttek, ma már viszont a cserélhető objektíves világot pusztítják. Nem csak azért, mert kicsik és mindig a felhasználónál vannak, hanem azért is, mert fontos dolgokban többet tudnak a fényképezőgépeknél. Például abban, hogy ízlésesen feldolgozott, tökéletesen kiexponált jpg-ket köp ki a váz - amiben az Oly (is) egyértelműen rosszabb egy telefonnál. Ettől még senki nem szarozza le a rendszert, mindössze azt próbálom megértetni, hogy nem csak a kis méret és a hordozhatóság szól a mobilok mellett, hanem ez a tudástöbblet is, ami az átlagos felhasználónak a legfontosabb szempontja.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz #31733248 #101634 üzenetére
"a mobilok elkezdték felfalni a fényképezőgépek piacát, alulról felfelé haladva"
oké, akkor a boldogságod meg is van!
4 évente veheted is a 300k huf telókat, addigra majd kinyírja neked a gyártó, hogy legyen mégjobb.
Kis méret, hordozhatóság.... ja volt ez a "buta" telefonok idejében, meg a kezdeti oksotelóknál... most hol kicsi a 6-7" mobil?
Keresőben még mindig többet látok, mint egy mobil kijelzőjén erős napsütésben.
"mert fontos dolgokban többet tudnak a fényképezőgépeknél"
mondom én, hogy eljutunk a telefonálásig, meg a netezésig, vagy zseblámpáig... -
theporcupine
tag
De jó, hogy kitöröltem az első reakciót, amit erre írtam tegnap. Felesleges, parttalan vita, értetlenkedéssel.
Csak annyi apró megjegyzés, hogy igaz, a fotósok keresték és várták a fejlesztéseket az elmúlt 190 évben, de közben a meglévő rendszerrel készítettek elképesztően jó képeket. Az amatőrök technicizmusát meg lenézték. A fejlődés nem annyira a képek jóságát javította, inkább kényelmesebbé, gyorsabbá tette az elkészítésüket. A fotós megoldja 10-12EV-vel és talán gondol rá, hogy egyszerűbb lenne 20EV-vel, de azután dolgozik tovább. Pistikének meg mindegy, mert nem is tudja, hogy mitől rossz, vagy a jó a képe. Már írtam a példát, hogy amikor fotós iskolába jártam, megkérdezte egy ismerős, hogy "mit kell ezen tanulni, fogom a telefont, odatartom a virághoz, megnyomom a gombot."
A "hétköznapi" napsütéses fotót nem csak azért nem készíti így el a fotós, mert rossz az expó beállítás, hanem mert csúnya, kemény árnyékokat ad a nap.
Egyébként pár év múlva, nem is kell fényképezőgép, mert az MI-nek bemondod az okoseszközödbe, hogy "sétálok New Yorkban, az 5th Avenue-n a Flatironnal a háttérben, Keanu Reevesszel az oldalamon délután kettőkor, augusztusban közepes esőben, minket néző mosolygó tinilányok gyűrűjében és pár másodperccel később lesz egy ilyen képed, tökéletesen expóval.
Biztos lesz ilyen szenzor a fényképezőgépekben is hamarosan, de a mobiloknak sokkal nagyobb szüksége van ezekre a trükkökre a kis érzékelő miatt, talán ezért jelent meg itt előbb ez a fejlesztés.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
asdf_
veterán
válasz #31733248 #101634 üzenetére
"Helyezd az egészet abba a kontextusba, amelyben beszélgettünk (Oly vs. mobil)."
Ha figyelmesen olvastál, abba helyeztem. Ugyanakkor még most is, harmadszor is Oly vs mobilt írsz fényképezőgép vs. mobil helyett. Talán ha nem írnál így hülyeséget, nem generálnál szándékosan vitát, nem ugranának a nyakadnak.
(nem, nem érdekel, hogy egyszer, utólag(!) odaírtad az Oly mögé, hogy is.)Az elmúlt években a mobilok elkezdték felfalni a fényképezőgépek piacát, alulról felfelé haladva.
Aztán nem pont ugyanezt írtam? Meg az is kikövetkeztethető belőle, hogy amilyen elképesztően tohonya -szerintem- a fényképezőgép-ipar, ez folytatódni is fog?
Ugyanakkor erősen valószínűsítem, hogy egy tücsökpöcsnyi és egy fényképezőgépes szenzor kiolvasási ideje, ennek megismételhetősége, ennek energiaigénye eltér, így a gépben az on the fly HDR-nek fizikai korlátai is lehetnek (vagy egyes gépeken ott van, csak be kéne kapcsolni , bár telefonon nem csak HDR, hanem minden más fittyfranc is van, és legfőképp, az ott a rendszer része, hogy menet közben hatalmas számítási kapacitással belenyúlunk a képbe, itt meg gondolom, félig-meddig utólag kellene beékelni egy ilyet), de a legnagyobb korlát természetesen, hogy telefonból évente eladnak 1,4 milliárd(!) darabot, minden évben a legújabb technológia kerül a top telefonokba -mert állítólag minden évben új telefonra van szükségünk-, egy szaros telefonban PDAF meg lézeres fókusz van, amíg a hülye Panasonic még mindig egy kontrasztalapút rak egy GH6-ba is és szívatja magát telibe vele, ugyanakkor egy fényképezőgép termékciklusa elképesztően más, nem egyszer a két egymást 2-3 évvel követő gépben is deka ugyanaz a szenzor volt, csak eddig a csúcsban, most a belépőben. Ezek együtt (ezeréves szenzorok, darabszámkülönbség, termék életciklusa már önmaga korlátozza, vagy akár lehetetlenné teszi, hogy ugyanazt a legújabb parasztvakító csodacuccot várja az ember egy fényképezőgépben, mint egy telefon fotóappjától.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz #31733248 #101634 üzenetére
" Például abban, hogy ízlésesen feldolgozott, tökéletesen kiexponált jpg-ket köp ki a váz"
Az a nagyon nagy baj hogy nem vagy tisztában fogalmak jelentésével (sem azzal hogy dinamikatartomány, sem azzal hogy expozíció) és ezért folyamatosan hülyeségeket beszélsz.Leírtam már (nincs benne semmi újdonság, évek óta rengeteg cikk volt már erről, csak összefoglaltam), a mobilok azért falták fel először a kompaktokat, aztán pedig egyre jobban a cserélhető objektíves gépeket (és megy emiatt egyre jobban minden gyártó a felső kategória felé) mert mobilja (sarkítva) mindenkinek van, mindig kéznél van, mindig online _és_ elég jó képeket készít egyszerűen ahhoz amit a nagy tömegeknek megfelelő.
Továbbá, és most ez lesz a fontos, a mobilok egyre erősebb teljes értékű számítógépek (legjobban ez most az Apple-nél látszik talán, mobil/tablet/laptop/desktop/workstation már mind ARM) emiatt a feldolgozás (amit fotós berkekeben utómunkának szoktak nevezni) az igazi erősségük, és nem csak a különböző app-okban utólag (pedig ha más nem lenne már ez is hatalmas versenyelőny hogy közvetlenül rendelkezésre áll, nem kell a képeket sehová áttölteni, hanem rögtön szerkeszthető és megosztható) hanem már közvetlenül a fényképezés során is képfeldolgozás történik (hiszen maga a camera-app is egy app)
Te ezt szeretnéd, nincs ezzel semmi gond, csak ennek semmi köze sem konkrétan a m43-hoz sem semelyik konkrét fényképezőgépgyártóhoz, akkor már jobb helyen lennének a magvas gondolataid az általános topicban (bár érdekesség ott sem lenne persze, hiszen ahogy írtam is ezek az elmúlt években számtalan cikkben ezerszer leírt dolgok)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Lassú Víz
őstag
válasz asdf_ #101632 üzenetére
Ezzel a patikamérlegen adagolt szoftverekkel rendesen el is baltázták a dolgot. $50-200 közötti szoftverekkel nagyságrendekkel jobb képet lehet kihozni a régi vázból, mint egy $1000+ -os vázcserével. Főleg ha a szenzor ugyanaz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
#31733248
törölt tag
válasz asdf_ #101632 üzenetére
"ajnározzuk, hogy a mobil többszörös expóból kiügyeskedett nagydinamikájú képe mennyire fasza, és hogy ennek hiánya öli majd még az Olympus-t, meg a fényképezőgépipart, aztán mégis egy fényképezőgépet viszel magaddal"
Ha időnként valamiért szükségét érzem annak, hogy Bayreuthba utazzak néhány napra egy komolyzenei tetralógiáért, akkor már nem is hallgathatok metált? Ha mást nem is, legalább a Quad Bayert nem fogadnád el? Dehogynem.
Azért írtam éppen az Olyt, mert őt érzem most leginkább a mobilok által fenyegetett helyzetben, nem mondjuk a Sony full-frame-et. Egyrészt a kis szenzorméret, másrészt a technika miatt, harmadrészt azért, mert a jelenlegi tulaj sokkal inkább egy süllyesztőnek tűnik, mintsem egy K+F fellegvárnak.
Mindig meg tudsz lepni valamivel, egyrészt jól emlékszel rám a DSLR-topicokból (ahol soha nem jártam), másrészt egy Szingapúrba költöző atyafinak azzal vágni oda, hogy "4 évente veheted is a 300k huf telókat", igazán ütős érvelés.
Fotózhatsz úgy profin, hogy közben örülsz az új, többet/mást tudó technikának, egyebek mellett ezért veszünk különböző objektíveket is.
"A "hétköznapi" napsütéses fotót nem csak azért nem készíti így el a fotós, mert rossz az expó beállítás, hanem mert csúnya, kemény árnyékokat ad a nap."
Mi általában csak három-négy napot dolgozunk egy héten és ha az idő engedi, egy-két napot kirándulással (utazással) töltünk, olyankor sokszor fotózunk is, még ha kemények is a fények. Biztos, hogy elrontjuk és kár meglőni ezeket a képeket?
-
Throme
veterán
válasz #31733248 #101640 üzenetére
Látom a kötözködős utálkozásod mellé nagy fokú szenilitás is társult az évek során...
(és ez csak egy példa, nem fogom feltúrni a fórumokat (pl a dslr vásárlóst), annyit nem érsz)Az pedig semmit nem jelent hogy külföldön élsz... ott is lehet valaki munkanélküli homeless, vagy wc pucoló... (lehet venni hamisított eszközöket )
Kár, hogy nem az ottani fórumokat tiszteled meg a fikázással. Még az időeltolódással sem kéne bajlódnod. Lehet onnan már kitiltottak... -
jjeahh
nagyúr
Nincs türelmem normálisan végigolvasni ezeket a hozzászólásokat, de elképesztő, hogy ennyi év után amikor visszatérek ide, azzal szembesülök, hogy még mindíg a sony s az ff vita megy. Sőt, van még alább, mostmár a mobilok. Pedig ha többször lenne szó az mft gépekről, obikról, talán többet olvasnék, sőt, ha néha valaki 1-2 képet is beszúrna, az maga lenne a csoda .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vond
MODERÁTOR
válasz jjeahh #101643 üzenetére
Itt van egy kis érdekesség. Az egyik nyári esküvőn egy Canon-os fotóssal dolgoztam. S ha már így összejöttünk, rácsavartam a G9-re a Sigma 35mm f/1.4-esét. Viltrox speedboosterrel szépen be is figyelt az f/1.0.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz jjeahh #101645 üzenetére
Igen, az AF-es. De nem használtam így az összeállítást, csak eszembe jutott, hogy speedboosterrel nekem f/1 lesz az f/1.4-ből, és poénból kipróbáltuk. Aztán ment is tovább a meló mindenkinek a saját szettjével, ami nálam most már egy jó ideje egy Sony A7III + Tamron 28-200 (plusz f/1.8-as 35mm és 85mm fixek), mellette meg a G9 + speedbooster + Sigma 10-20. Tök jól beállt ez a kombó most nekem. És nem, nem akarom eladni az MFT-s cuccokat, hiába van mellette Sony FF. Még a kis GX80 is megvan, a palacsinta 12-32-vel. Meg itt van még a 12-35 II, meg a 14-140 III is. Második, harmadik kamerának nem is kell ennél tökéletesebb. Néha használni szoktam a GX80-at is többkamerás szertartások, egyéb felvételek alatt.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
jjeahh
nagyúr
Nagyon elgondolkoztam én is nemrég a G9-en, mert vágyok a "profi" feelingre, a tankszerű vázra, de nekem hatalmas az a gép. A7s-t anno én is rengeteget használtam Panák mellett, szerettem, de nem jobban, mint a Panákat, attól függ, mire kellett használnom épp a gépet. Most Oly van és imádom, de hiányzik néha a Panák ésszerűsége, valahogy jobban a "kezemre játszottak". Amit nagyon-nagyon sajnálok, hogy nincs a GM1, GM5-nek utódja, azonnal feladnám a szeretett Oly színeket és cserélném is le a vázat egy olyan pici gépre. Szvsz ma is meg lehetne oldani, ha mondjuk kihagyják a komoly videós tudást, esetleg a stabit is, valszeg szinte az összes modern ficsőr beleférne egy annyira apró vázba. Akkor végre újra gyakrabban vihetnék magammal fényképezőgépet montizni, mert simán beleférne a mezzsebbe
Én is itthagyok egy tegnapi tekergős képet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Throme
veterán
válasz #31733248 #101642 üzenetére
megint félremagyarázod a hsz-t ahogy szoktad!
.. vagy csak megint elfelejtetted mit írtál ebben a hsz-edben (de ismét szívesen segítek neked):#101640Econ
"jól emlékszel rám a DSLR-topicokból (ahol soha nem jártam),"Nemcsak a hosszútávú memóriával van gond, de a rövidtávúval is ezek szerint
Econ fikázást olvasni meg nem kell messzire menni, csak pár hsz-t visszaolvasni.... már aki akar...
Új hozzászólás Aktív témák
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Filmes gép gyűjtemény
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.