Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Corsair90
tag
válasz Hasaggymeg #111042 üzenetére
Megvolt az összefoglaló, de nem tudom hogy mennyire lehet rugalmasnak lenni ezekben a paraméterekben.
Egyébként igen, a Deca-nál van egy ilyen táblázat is a leírásban:
S-es méret: 1,50-1,65 m
M-es méret: 1,66-1,82 m
L-es méret: 1,83-2 mUgyan azon az oldalon pedig egy másik:
155 - 173 cm M- 26"
173 - 185 cm L- 28"
185 - 195 cm XL- 28"[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz cozmo #111092 üzenetére
Emlékeim szerint a jogszabályban "fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel" van, tehát nem csak a kukásmellény a jó. Mondjuk ha előre látom, hogy esetleg sötétedés után fogok hazaérni akkor azért viszek magammal, olyankor már nem annyira van meleg sem.
Hátsó prizma nekem is matrica de a nyeregtáskára van ragasztva (gyárilag valamiért mindegyiken fehér van). Elsőm nincs, de van 2 lámpám. Küllőprizma helyett meg elfogadott a reflexcsíkos gumi.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #111067 üzenetére
Ja és elfelejtettem a lényeget. Ha mászol és a szikláson meg meg torpan a lendület akkor az alábbiak megfizethetetlen előnyt jelentenek az újbóli megindulásnál.
Könnyű tubeless kerekek, nagy tapadással kis gördülési ellen 29"-os méretben. Minél könnyebb bringa és rider. Alacsony kormánnyal, hogy ne emelkedjen el az eleje.
Olyan nyereg aminek az orrára ki tudsz ülni. Spd pedál mert a hátsó lábbal mindíg tusz húzni. Egyenletesebben, körkörösen terhelve a pedálokat "nem rugdosva" nem pörög el a gumi, mert akkor leszállás lesz a vége. Ez utóbbit, a kerék kipörgés megfogását egy hipergyors reteszelésű racsni orvosolhatja még. Nem véletlen van dt-nek 54-es napkereke. Ez 54x pozícióban tud reteszelni egy teljes körbefordulás közben. Félelmetes[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
ZolkoW
őstag
válasz DjKoxi #111094 üzenetére
banyek, ezt a kis gyeprészt annyira nem használják, hogy bepenészesedett?
más: mellényből van direkt biciklis is, azon okosabban vannak a fényvisszaverő csíkok is (figyelembe veszi, hogy előre dőlve hajtasz), háta hálós... nekem van egy Elastic márkájú, csak mérges vagyok rá, hogy nincs zsebe, szóval ha ráveszem egy mezre, turkálhatok alatta..
Egyébként a fekete kerékpáros ruházatot kb. betiltanám, kivéve télenBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
tacto
aktív tag
válasz Napfénysüti #111087 üzenetére
Igen, bar egy nagyon nagy, borzasztoan eros bringasnak mar lehetnek masok a preferenciai, en konkretan pehelysulyban vagyok, ha befogyasztok , es messze nem csucsformaban. Az uj Tiagra ehhez epp jol parameterezett.
(#111085) 6030D: igen, most elszorakozom meg vele, de szerencsere van meg tarcsiban SH51 (ami amugy is hatarozottabb, erosebb) es nem utolsosorban, tok jo a Click'r pedalhoz is.
[ Szerkesztve ]
-
cozmo
őstag
válasz jjeahh #111052 üzenetére
(#111064) 6030D: Talán van sisakomon, és cipőmön apró prizma, de nem vörös. Neked sem világit a mezed, kukás mellényt meg szerintem te sem hordasz. Mert az tényleg gáz, vagy belerohadsz, vagy lobog. Pedig településen kivül az is kötelező lenne.
A cipőmön levő prizma és a sisakom könnyen saras lehet tehát akkor max a lámpám tesz láthatóvá.
A prizma lámpa hiba esetén védi meg a segged, az idő előtti tragikus elhalálozástól.Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Jester01
veterán
válasz Jester01 #110879 üzenetére
Továbbra sem küldött semmi értesítést a rose, de a csomag viszont megjött 1 hét alatt.
Cipő + első kerék kérdéskörhöz: azért nem mindig van idő a megfelelő pedálpozícióval kanyarodni például ha kiugrik eléd egy gyalogos. Aluljáróból emelkedőn feljövet meg tekerni kell a 180 fokos visszafordítóban is.
Jester
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #111085 üzenetére
Első körben lehet nézek valami ismerőst, akinek van, hogy ne fussak lukra, de YouTube szerint már össze lehet hozni a Stratos párosodást.
-
6030D
őstag
válasz Toobee #111075 üzenetére
Pántot? Nekem itt ezt ajánlották és tényleg jó.
tacto: az 51 és az 56 között nem csak az a különbség, hogy az 51 csak oldalra, az 56 meg nagyobb erő hatására felfelé is nyit?
Fújd be olajjal a balos pedál rugóját. Úgy sem?[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #111042 üzenetére
Azért remélem nem lesz gondom belőle, mert nagyon hosszúnak találom a stucnit.
(#111056) kentucky
ninety-six 1000 hfs
-
tacto
aktív tag
Egy picit kellemetlen, fura elmeny, gondoltam megosztom, hatha valakinel is fennall (ha masnem, a jovoben) SPD-fronton.
Vettem egy nagyon olcso ujfajta,Shimano Click-r modellcsaladba tartozo pedalt a varosimra, amihez alapbol a hozza dizajnolt, ujfajta SH-56 stopli jar.
Nem is neztem a kompatibilitast, miutan minden kombinacioban mukodott: uj pedal a regi, sima SH51-el, masik pedal (PD-M970) az uj stoplival.
Viszont feltettem ma egy regebbi pedalt (PD-M780), es nem dokkol rendesen a balos. Amugy a korabbi stoplikkal tokeletes, sot a jobbos ezzel is, de a balos nem ok az SH-56-al.
Lehet, valami hulye minimalis egyedi eset, de a rugon allitva, lazitva sem. Nem az igazi a dokkolas. Ugyhogy, az en egyeni konzekvenciam alapjan ezek nem teljesen csereszabatosak, legalabbis nem totalisan, ezzel a regebbi XT-vel epp nem feltetlen.(#111027) pc360: ne bantsd mar azt a szegeny Tiagrat , az uj, rancfelvarrast kapott nagyon komoly kis cucc lett, tudom, mirol beszelek, regebben Dura Ace, Campa Record, meg Ultegra volt a bringaimon, a mostani Specin ez van, gondoltam, hagyok egy kis idot magunknak, nos, klassz kis szett.
[ Szerkesztve ]
-
Ļantos
aktív tag
Valakinek fully akciósan? [link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #111061 üzenetére
A múltkor ha jól emlékszek itt többen azt írták, hogy az átalakított felni és a gyárilag tl ready felni között nincs sok különbség, kb. bármit át lehet alakítani. De gondolom ha te meg sem említetted akkor nem ez a tapasztalatod a témában, vagy eleve nem kockáztatnál
deny330: 45k szervizre sem kevés ha figyelembe vesszük, hogy a jelenlegi montimat 100k-ért vettem anno használtan . + meg is kell venni a fullyt, szal ha a szerviztől eltekintünk, már önmagában is drága.
Ļantos: Na ez fillérb*szó...
Más: ha már láthatóság, vajon egy ilyen vacak segít, hogy előzéskor rendesen kikerüljenek? [link] [link] [link] [link].
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz kentucky #111070 üzenetére
Egy Charge Plug 2-t vettem pár hete.
(#111076) Hasaggymeg
Azok már szép távok egy-egy napra
Úgylátszik nálatok is az aktív pihenés a preferáltabb. Nekünk most nagyon jó bringás időnk volt, kellemes 26-28 fok körül felhős éggel. Igaz, így is sikerült bringásra égnünk, értsd bicepsz alsó fele piros felső rész fehér, ugyanúgy combnál is[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
válasz StLui #111065 üzenetére
parkr, StLui: köszi! Online megvan már az is szuper, bár nem értem h az app-ban miért nincs benne, ez teljesen érthetetlen számomra.
App-ban sajnos nálam menet közben középen vagy bárhol továbbra is csak sima átlagsebesség jelenik meg, current speed nem. Ezt sem teljesen értem, mert így nem tudom bike computernek használni, pedig olyan jó lenne mostmár egyszerre egy app-ot használni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #111066 üzenetére
Mi a zasszonnyal múlt héten nyomtuk...ugyanott.Igaz nem egy seggel,de ezek voltak: Balatonakarattya-Siófok-Balatonakarattya (Búúú!),BA-Tihany-BA (Na ez már valami),BA-Badacsonytomaj-BA ( ),BA-Tihany-BA (az egyedül volt,tehát ami kifér a csövön),így 7 nap alatt lett 535 km.Egyszer brutálisan eláztunk,értsd vizet úgy öntöttem ki cipőmből. ...jah,és ezért kell a kormányszarv és nem kell a 2,5"-os gumi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #111064 üzenetére
A több fényvisszaverő felület csak jobb, szóval én senkit nem győzködnék a fényvisszaverő (meg bármilyen törvényben előírt kiegészítő) ellen... .
A küllőkre már elfogadják az ezüst színű pálcikákat is, az nem is olyan gáz. De személy szerint lesz*rom, nekem az első keréken van két narancssárga macskaszem, kivéve a másik bicón, amire elfelejtettem átrakni az új kerék miatt (de legközelebb talán nem felejtem el). És KÜLÖN vettem prizmát előre-hátra, csak még nem tudom, az elsőt hogy fogatom fel úgy, hogy nagyon ocsmány ne legyen, a hátsó kevésbé vész, mert azt ráakasztom a nyeregtáskára. A matrica elöl és hátul szerintem nem ideális, a ferde csövek miatt. de a semminél biztos az is több. Jópárszáz hsz-szel ezelőtt betettem a fehér bicómról képet, elöl két nagy fehér matrica van a villán, de szerintem nem néz ki nagyon ótvarul, és valamennyire biztos látszik. A rendőr nem tudom, hogy elfogadná-e, igazából nem hallottam még olyanról, hogy kötözködtek volna, de inkább úgy igyekszem csinálni, hogy ne lehessen belekötni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Acef
addikt
Sziasztok,
fékpofát szeretnék venni a Rose-tól.
Az alábbihoz nincs kép.
Ez nem csak betét/gumi, hanem komplett fékpofa?
A leírás alapján ez jó lehet pl. az én saccon outi fékemhez? [link][ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz Toobee #111063 üzenetére
Nem, ez csak a belső - folyadék közti különbség. Külső, felniszalag ugyanaz (tubeless volt alapból is) na meg persze tubeless szelep. (az is stans)
Nem a súly miatt váltottam, csak mindent megmérek ha tudok.
Nincs tapasztalatom a performance vonallal, így nem tudom milyen az addix-hoz képest, de elvileg a keverék is más. -
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #111046 üzenetére
[link]
Ennyit tartalmaz a szett.A röcögés mit jelent? Serceg benne a kosz, vagy kottyanása van? Ha kottyanása van, akkor én mindenképpen cserélném, ha csak kosz került bele, akkor is szét kéne szedni, és óvatosan csapágyakat bontani, hátha menthetőek. A forgáspontokat viszont mindenképpen érdemes tapasztalt műhelyre bízni, kellenek hozzá speciális szerszámok és szigorúan pontos nyomatékra kell húzni.
A kis kotyogástól, vagy sercegéstől másnak nem lesz baja, de azt azért nem érdemes megvárni amíg már durván elkezd lógni, az már nem fog jót tenni a váznak az biztos. Bár engem ez annyira zavarna, hogy szerintem a legkisebb kottyanásra vagy sercegésre, nyikorgásra cserélnék ott mindent.
Szerintem lehet hozzá rendelni csapágyat, meg tudom nézni. De az is lehet, hogy szabvány méretű, és kapsz csapágy boltban is.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #111052 üzenetére
Nem belepofázni akarok, de ha engem kérdezel tuti azt mondanám, hogy a forgáspontoktól való félelem a sok sár miatt nem teljesen jogos. Csak, hogy említsek egy példát; haverom a bringáját tavaly szezon elejétől egészen tél végéig használta. Ezt úgy képzeld el, hogy kb juniustól augusztusig csak terep túrákra mentem vele heti 1-2x (ezek ilyen 40-60km es távok per túra), utána ahogyan kezdődött a suli, ő napi szinten átjárt szomszédos faluból gyakorlatra és suliba bringával, ez úgy oda-vissza 10km, ennek kb 60% -a terep. Persze ez így nem hangzik soknak, de szeptember elejétől február végéig sok km összejön, ha az ember 7 napból 5x megcsinálja hóban, esőben, sárban, szárazságban. A lényeg amit mondani akarok, hogy neki tél végére kellett egy lánc csere és a forgáspontokat kellett kicserélnie, plusz a kormánycsapágya beázott úgy 2x. Ha ilyen használat mellett neki csak tél végére jöttek elő a bajok, akkor nem hiszem, hogy olyan keveset bírnának ezek a forgó alkatrészek. A teló szervíz is annyi volt nála, hogy olajcsere + pucolás, + első telóba kellett neki egy szimering csere. Ha jól tudom ő 45 ből úszta meg az egészet, de a teló szervizek így is később lettek megcsinálva, szóval ez nem az egyben ott hagyott összeg.
Mindenesetre nem rábeszélni akarlak, csak szerettem volna élni az elő példával, hátha esetleg adsz neki egy esélyt ebből kifolyólag a későbbiekben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nubreed #111062 üzenetére
Nem.
(#111046) trialboj ...dehogy tudnál nyolcvanat menni,legfeljebb az elején amíg a placebo elhitetné veled mennyire sok az a 2,5kg.Kis túlzással egyetlen keményebb tekerésem előtti/utáni súlykülönbségem is van annyi.Inkább az van amit (#111045) cozmo is ír,a versenykörülmények közötti kigyorsítások,gyors kaptatók,stb.-nél lenne másodpercekben,vagy értékes kalóriákban mérhető az a súlykülönbség,vagy esetleg ha nekimész valami brutálhosszú emelkedőnek,ahol minden csepp erődre szükség van ahhoz,hogy ne toljad.Amúgy amatőr szinten még ott is többet számít éppen milyen passzban vagy,mint az az 1-2 kg.Magyarán a súlycsökkentés csakis akkor éri meg ha versenyzel,vagy tényleg sok a felesleges pénzed,hisz ha kiszámolod ennek nagyon sokba kerül kilója.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
Hévégén végre tekertünk egy nagyobbat az új bringával
Szombaton Balatonkenese - B.füred 70km, vasárnap B.kenese - Siófok-sóstó 30km-t mentünk a bringaúton végig.Koskormányos bringán eddig max 500 métert ha ültem, szóval abszolút új volt a dolog számomra. A bringa nagyon tetszik, élvezem a fürgeségét, könnyűségét. Alapból a vázra merőleges kormányrészt fogom és csak lejtőn illetve ha fékezni kell teszem előre a kezem a váltókarokra. Ez kicsit zavar, hogy fogást kell váltani, nincs az ujjam folyamatosan a féken mint pl montinál, de kirándulós tempóban amúgy nem zavaró, a városban majd a héten még kiderül.
Előre dőlve azért már kicsit kényelmetlenebb, ha lehet ilyet mondani, a karjaim, vállam jobban fáradnak az tuti, de jó, hogy sok helyen lehet fogást találni és váltogatni mikor hogy jobb.
A gumikat 4 barra fújtam (700x42 méret), ebből mindenképp vissza kell venni, bár nagyon jól gördül, eléggé ráz, megnézem majd 3 bar környékén is.
A BB5 fékek már kezdenek bekopni, nem lesz ez rossz szerintem, de az egyenes kormány + hidrós fékek ötletét még mindig nem vetem el, lehet idővel csere lesz.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz dabgergo #111048 üzenetére
Ebben volt két óra sörözés, azért nagy a különbség (na jó, azalatt én 1 sör, 1 kóla, 1 kávé)
Én amire használom az órát:
ébresztés, rezeg, nem keltem fel a családot
futás, bringázás mérése, nem merül a teló, plusz néhány adatért elég a csuklómra nézni (az új már ismeri a teniszt is ami engem érintene) padon futásnál távolságnak nem sok köze van a valósághoz.
rezeg ha hívnak, üzenet, email érkezik
pulzusmérés csuklón nagyon pontatlan, mint általában.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
őstag
válasz cozmo #111058 üzenetére
Nem, nem basznak el, mert tuti, hogy a sisakodon, cipődön meg a mezeden is van fényvisszaverő. De gondolom akkor a küllőkre is raksz, hogy oldalról ne üssenek el.
Közben rájöttem (a kaja ihletet ad), a cicaszem valószínű onnan ragadt benn a szabályban, mert régen dinamós lámpát használtak, ami nem világított (ha jól tudom egyik sem), ha nem forgott a kerék. Tehát lehet, hogy bekapcsolta a lámpát, de ha megállt, nem látszott.
Az elemes/akksis lámpákkal ilyen probléma nincs, ezért kérném a törvény módosítását.Vasinger!: Itt mondjuk 20, tehát el tudom képzelni, hogy kevésbé felkapott boltokban máshol is találni ennyiért, de Velence nincs is annyira messze, egy fürdéssel összekötöd és megcsinálják. Vagy érdeklődj valami triatlon fb csoportban, ott biztos megmondják az összes itthoni lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz JackFeryll #111059 üzenetére
Külsőből is könnyebbet vettél? Én most nem akartam túlköltekezni, úgyhogy a nehezebbik gumikat vettem Roes-ról a tubelesshez. Nekem 90 ml folyadékot töltött be Runner kerekenként. Mivel én külsőt is váltottam, ezért nem éreztem, hogy mi a különbség a belsős rendszerhez képest, csak az volt a fura, hogy a Nobby úgy fog, mint a picsa. A hátulja csúszkált össze vissza, de az első kereket nem tudtam kihozni a sodrából. Köves lefeléken rohadtul jól jött.
Ezeket vettem 20 EUR/db áron
Nobby Nic Addix Performance: 745 gramm
Racing Ralph Addix Performance: 685 grammSzinte a duplájáért, 37,9-ért meg vannak ezek
Nobby Nic Evolution Line Addix Speedgrip: 670 gramm
Racing Ralph Evolution Line Addix Speedgrip: 595 gramm -
nubreed
veterán
19" vázmérettel rendelkező bringát ti megvennétek kb 190 cm magas embernek?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #111052 üzenetére
Az alkatrészek ára senki előtt nem ismeretlen, megnézheted a webshopban. Nyilván ha nincs anyagi lehetőség akkor nincs miről beszélni. Tulajdonképpen egyetértünk, csak abban nem, hogy egy 3 évenkénti forgáspont csapágy csere, meg a 3000km utáni tag kis szervíz ára, indok lehet egy trail fully ellen.
Mindenképpen tesztelj, mert elmélkedni egy dolog, a gyakorlatban kiferülhet, hogy változik a mostani álláspontod.
Egyébkén a tubeless-hez nem elég a tubless-t támogató külső, a felnidnek is tudnia kéne. Amit kizártnak tartok abban a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz cozmo #111058 üzenetére
Ezért hordok magammal pótlámpákat és néhány gombelemet . De mivel a törvényeket is szeretném betartani amennyire lehet, ezért én is beszerzek köv. kör rendeléssel egy prizmás lámpát. Jelenleg nekem matrica van elöl-hátul, az is megteszi, de esztétikusabb és egyszerűbb lenne, ha a lámpában lenne a prizma all in one.
JackFeryll: Akkor kb. jól tippeltem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cozmo
őstag
válasz 6030D #111055 üzenetére
Lehet bármi... van hogy rámsötétedik mikor munka után végre tudok tekerni.
Csapatás közben beázik nem kapcsol be. Elbasznak
Kontakthibás lesz belemész egy gödörbe kikapcsol. Elbasznak
Elfelejted felkapcsolni. Elbasznak
Tehát a prizma nem csak a KRESZ és a fakabát miatt kell. Hanem hogy ne nyomorékként nézd a youtube-on, hogyan bringáznak a többiek.[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Vasinger!
nagyúr
Érdeklődni szeretnék, hogy BP-n vagy Vác környékén hol van olyan hely ahol készítenek "Body Geometry Fit" beállítást Ez alatt azt értem, hogy a megfelelő nyeregmagasságot, annak dőlésszögét, SPD cipőt, kormányszár magasságot és hosszat stb. beállítják helyesen.
Egyedül a Speed-way-ről hallottam, ahol létezik ilyen Body Geometry Fit beállítás (link) de ennél kicsit olcsóbb megoldás után nézelődnék.
Nem versenyzés szintű pontosságot szeretnék, csak egy általánosat.
Mindenkinek köszönöm előre is a tippeket!
-
6030D
őstag
válasz cozmo #111053 üzenetére
Annyit tekersz sötétben? Ha igen, akkor meg úgyis kapcsolsz lámpát, nem? Ahol számít a cicaszem, ott épeszű ember már úgyis felkapcsolja a lámpát. Világosban meg nem számít semmit.
Ezért sem értem a jogszabályban az első/hátsó cicaszem fontosságát. Gyakorlatilag csak azt fedezik le, hogy ha elfelejted felkapcsolni a lámpát, akkor látnak. De ha nem felejtem el, akkor minek?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #111044 üzenetére
Ja, tuti jobban ismered az alkatrészek árát mint én, nem akartam goromba lenni, csak nagyjából azt próbáltam leírni, hogy miért nem játszanak nálam a fullyk . Pluszos merevek vonzóak számomra, majd ha odajutok, hogy leváltsam a jelenlegi XC-t, biztos ki fogok próbálni egyet és meglátjuk. De az még messze van, szerintem a mostani montimban van elég potenciál ahhoz, hogy tuningolgassam lassan, pl. majd valszeg kap új telót meg ha a gumim elkopik tyúkbelesítem. Jelenleg 13.1kg, már csak a teló cserével is ledobok róla úgy 700 grammot, tubeless-el együtt gondolom kb. 1kg-t, a jelenlegi Schwalbe belsőim elvileg 220 grammosak.
cozmo: 10.6kg . Neked van carbon Lapierre-d?
Monyos: Nézz be Lidl-be is szerintem, gyakran látok ott én olcsó Crivit órákat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
eddie1978
senior tag
Lehet csak nekem új, de van új alu Canyon Inflite.
-
6030D
őstag
válasz trialboj #110946 üzenetére
Egy órás versenyen nem nagyon kell közben enni. Ott a banán csak placebo volt, mert az kb a verseny után szívódott fel. Max a cukor szívódik fel belőle előbb, de ha az a kicsi cukor számított, akkor már rég eléhezett.
Előtte másfél napig kell sok szénhidrátot enni, meg esetleg előtte tolni mondjuk egy gél-t vagy valami gyorsan felszívódó szénhidrátos löttyöt. Meg sok-sok vizet. Kulacsba híg izó, azt benyomod mászások tetején és rendben leszel.Kicsit visszatérve az outis témához: néha gondolkodom rajta, hogy jó lenne, de sokszor van olyan útfelület itt a környéken, hogy még az aszfaltos montival is fáj. Eszembe is szokott jutni, hogy na ez tuti felütéses defekt lett volna egy virslivel. A tegnapi körünk vége felé utolértünk egy Nella Trek-es outist Kismarosnál, és elkezdtünk 3-an forogva menni. Szegénynek volt küzdés, mert a csatornafedeleket (értsd: 5-7 cm-rel vannak besüllyedve) mi is kerültük a 2,2-es gumival, de a pici repedéseket nem mindig, és amikor hátul voltam csak azt láttam, hogy szegény annyit bunnyhoppozik, mint mi egész nap az erdőben.
Ja meg átmentem egy döglött nyesten, bár az nem huppant nagyot.cozmo: mé' kell neked az a prizma? A jogi részét értem, de amúgy miért?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #111021 üzenetére
Pont ezt akartam írni én is. Tornázhatod le a bringa árát komoly pénzekért, grammokat nyerve, de mikor mész egy hosszabb túrára beraksz a táskádba még 1 kulacsot, v viszed a multitoolt, és egyből visszajött az egész.
Az én össztelós xc-m 14kg volt lecsupaszítva, jelenleg 14.5 órákkal pumpával lámpákkal. Nem tudom mi a legnehezebb alkatrész talán a nevenincs sunringle felni, de annyira nem is érdekel. Írta valaki korábban, hogy egy nehéz bringával edzettebb leszel, és mikor eljutsz majd arra a szintre hogy leváltsd, óriási előny lesz a súlycsökkentés, viszont átlag bringásként nem biztos hogy észreveszed.
Nem tudom hogy aránylik ez pontosan. Ha a mostani 14.5 kg os bringámmal megyek egy 60kmes távot ami után elég fáradt vagyok, akkor egy 12kg os géppel 80 at tudnék menni? Csak mert szerintem ha nem vállalsz be extrém távot, akkor úgy osztod be az erődet hogy egy 85km túráról is hazaérj, max a végén már nagyon lassan gurulsz.
Persze ez hobbi felhasználás, aki versenyezni szeret vagy a strava az élete arra semmi nem igazi innen
(#111004) Runner_fxr
"én bringámhoz konkrétan 80 euro egy csapágyszett a forgáspontokhoz"Azért ez szerintem brutál ár, ha azt nézzük hogy kapsz érte 6-10db csapágyat... mást is tartalmaz?
AMúgy azt megkérdezhetem, hogy ha nem cseréled a csapágyakat mikor kicsit röcögni kezdenek pl a forgáspontoknál, azzal elméletileg nem teszel kárt más alkatrészben, ugye? bergamont fastlane 7.0 2015 höz lehet még ilyesmit kapni, vagy a régebbi bringák ilyen szempontból bajban vannak? A hétvégi saras verseny után szeretném átnézni, habár remélem még nem kell cserélni egyiket sem.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
cozmo
őstag
válasz Hasaggymeg #111021 üzenetére
Elfelejted egy vér XC robbanékonyságát, aminek hatalmas élvezeti faktora van!
Egy ilyen könnyű tubeless kerékszettes, géppel mind felfelé mind lefelé lefosod a bokád. Nekem most 10.6kg os a gép. És hihetelen jól irányítható, kényelmes a rugalmas a karbon nyeregcső miatt, minden bringázás, verseny egy élmény.Kivétel Szilvásvárad mert idén az nagy szopás volt.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #111009 üzenetére
Azon az árszinten, ez normális súly, súlyról igazából nincs is értelme beszélgetni, 150-200k értékű bringák esetében.
jjeahh: Ne érts félre, természetesen én nem akarok a zsebedben turkálni, nyilván ha nincs pénz a drágább bringára akkor nincs és akkor az ember marad annál ami van. Nyilván más élmény egy össztelós gép, de ha nincs rá keret, akkor nincs.
Viszont te konkrétan a forgáspontok és a hátsó tag karbantartását emelted ki ennek kapcsán, én erre reagáltam, hogy ezek nem olyan nagy tételek egy ilyen bringa esetében, illetve egyéb alkatrészekre több pénzt el lehet költeni, amiket meg akkor nem említettél. Nekem nem kell bemutatni, hogy mennyi egy komolyabb gép karbantartása, tudom jól, hogy sok, minél komolyabbak az alkatrészek, nyilván annál drágább a karbantartás, és nyilván minél több a fokozat, a vékonyabb láncok és sorok hamarabb kopnak.Mivel te csak terepen használod a bringát, 2000-3000km után mindenképp ajánlott a kis szerviz a tagon és villán. És úgy kb a 4. alkalommal meg nagy szerviz, tömítésekkel, szimmeringel együtt.
Egy 11-es rendszer esetén már tudsz hátul 46-os sorokat használni, ez bőven ad áttételt fölfelé, lefelé meg síkon nyilván lassabb lesz, mint a 44-el elöl, de viszont igazából egy Trail gépre nem is való 3-as 42 vagy pláne 44-es tányérral hajtómű.
Szerintem el lennél teljesen jól az 1X-es vagy 2X-es 11-es rendszerrel.Én nem leszólni akartam a bringád, mert 14kg, tisztában vagyok vele, hogy ebben a kategóriában ez egy átlagos, normál súly. Csak megemlítettem, hogy egy ugyan ilyen súlyú, modern össztelós jobban fog mászni. Hogy miért számítanak a komolyabb alkatrészek? Hát mert merevebbek, sokkal jobban átviszik a nyomatékot. A kerekek könnyebbek, a gumik jobban tapadnak, a hajtás merevebb, a váz is is merevebb.
Nem rossz alternatíva a 27,5" plus-os merev, ha tényleg egy igénytelenebb bringára vágysz, ez is jó lehet, de nyilván nem lesz össztelós élmény, viszont stabil, jól tapad és kényelmesebb mint a mostanid.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz J.C.G. #111034 üzenetére
Csak csínján a stucnirövidítéssel,nem csak a kerékpár méretén változtat,de idegessé teheti a kormányzást is.
(#111038) Corsair90...összefoglaló megvolt? Mert ha igen akkor átsiklothattál a mérettel kapcsolatos részen,hisz az L aligha jó 192cm magassághoz.Deca is másképp ajánlja. Amúgy meg új kerékpárt ennyiért nem kapsz ilyen felszereltséggel máshol,ha meg még tetszik is (amin én kissé csodálkozok,de ez legyen az én bajom) akkor nincs más hátra,mint előre.
Monyos...Ha utána sem akarod eldobni,ez egy megbízható darab.Nálam 2 éve megy télen,nyáron ,esőben,szárazban miután drágább és többet tudó társai meghibásodása után a faék mellett döntöttem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz dabgergo #111040 üzenetére
Utóbbi kettő előfizetés nélkül is van az biztos, elsőt nem tudom, mert egy kínai, Amazfit órával mérek, csak utólag adom át a Strava-nak, de ez általában beállítás kérdése, hogy mit mutasson
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
dabgergo
őstag
Kérdés Strava-t használókhoz:
az lehetséges, hogy nem tudja menet közben kiírni az aktuális (nem pedig átlag) sebességet az alkalmazás?
Ill. utólag nem mutat külön moving és total time-ot?Rosszul nézem vagy ezek tényleg nincsenek meg?
-
-
Corsair90
tag
Sziasztok!
Tegnap voltam a Decathlon-ban és eléggé elnyerte a tetszésemet ez a kerékpár: [link]
Kérdésem az volna, hogy mennyire vállalható ez a márka, kategóriájában milyennek számít? Ár-érték arányban mennyire jó?
Igényeimnek szerintem megfelelne, nem vagyok profi, amatőr alkalmankénti kerékpározó vagyok. Tervezem hogy időnként a párommal elmennénk együtt kisebb-nagyobb túrákra.
Illetve nem tudom hozzám mennyire illik az L-s méret ebből? 192 cm magas és 105 kg vagyok.
Minden tanácsot és segítséget előre is köszönök. -
ShiTmano
aktív tag
válasz pc360 #111027 üzenetére
"14 kilóval banyek inkább falat szoktak verni, nem bringázni. Ilyen géphez maximum a légkalapácsot érdemes hasonlítgatni"
Én csak erre reagáltam. A montisok legalább 80%-a ilyennel bringázik(vagy rosszabbal) nem a falat verik vele. Persze mindenki szeretne sokkal jobb, könnyebb gépet, de azért az túlzás, hogy ezeket nem lehet élvezni. Nyilván mindenkinek mások az igényei, de szerintem a Tiéd magasabb mint az átlagé.
Magyarországon a 150ezres kategória is sok embernek egy havi fizetése, és mindemellett még ki kellene fizetni a rezsit is. Sajnos ez van.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ZolkoW
őstag
válasz nubreed #111029 üzenetére
Ja, nekem volt pár ennél olcsóbb Cateye, végülis beváltak. Talán abba tudnék belekötni, hogy ha nem a kormány egyenes részére raktam a tartót, akkor hajlamos volt eldeformálódni, és akkor nem érintkezett jól, főleg esőben, de ez gondolom, mindre igaz lehet
Ez meg amit néztem korábban, de ehhez még egy 5-ös a szenzor, tehát szintén 15-re jön ki: [link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #111032 üzenetére
Most készülök elvinni valahova,(tegnap vettem meg) de nem tudok frankó szervizest a környékemen ahova elvihetem és biztos kezekben van. Ajánlottak egyet majd felhívom őket. Az előző tulaj 5 kg pluszban van tőlem. Egy rövidebb stucni fog kelleni és egy másik lakat amelyik nem veri szét a vázat.
-
Monyos
aktív tag
Tudnátok ajánlani egy olcsóbb, gyorsan beszerezhető sebesség/megtett távolság mérő berendezést?
Semmi komoly képességre nincs szükség, egy hetes túrára készülünk és jó lenne látni a napi/összes megtett távolságot.
5 ezer környékén már elfogadhatóak a vezetékes típusok?
Nem tudom, hogy fontos-e, de 27.5” montira lesz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz DrDobos #111002 üzenetére
Jó kerékpár,kissé drágállom.Kis embernek,tökéletes állapotban olyan 120-130-ért jó ár lenne...szerintem.
(#111023) J.C.G....szép gratula,körhátszelet hozzá.Szervizelve mikor volt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nubreed
veterán
válasz ZolkoW #111024 üzenetére
Én közben ezt találtam:Cateye Strada Cadence
Az ára itthon 15 körül van, Ebay-ről meg van olcsóbban is. Mivel a mostani alap computerem is Cateye, ami csak sebességet mér és távolgásot és semmi baja, remélhetőleg ez is jó lesz. Még nézelődök, de ha nem találok mást akkor lehet ez lesz. Itt van egy rövid videó róla:[link]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
pc360
addikt
válasz ShiTmano #111026 üzenetére
Valóban, az már a tisztességes kategória. De a hozzászólásom lényege épp az volt, hogy ne keverjük már a belépő és a tisztességes szavakat. Ha egymás mellett szerepelnek, akkor számomra az azt a kategóriát jelenti, amiért érdemes pénzt kiadni, az pedig nem a Tiagrás, 14 kilós új izé 140 ezerért. És főleg nem hasonlítgatom trail bike-okhoz.
Igen, általánosságban ez a helyzet (már megint a mennyiséggel érvelünk?), és én erre írom, hogy nem valami jó (micsoda eretnekség!). Értő olvasás ON plz!
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
ShiTmano
aktív tag
válasz pc360 #111016 üzenetére
Szerintem egy kicsit túltolod ezt a tömeg kérdést. 11-12kilós montik már igencsak nem a belépő kategória. A ~11kilós az konkrétan már 5-600ezres karbon cuccok. Pl. ez 10kiló alatt meg konkrétan milliós gépek vannak. Szerintem is a ~14kilósak a 150-200ezres -nem is annyira- belépő gépek. A 12alatti gépek már igencsak zsebbenyúlósak, komoly setuppal vagy nagyon minimál szettel. Ráadásul általában pedál nélkül mérik. Mi userek meg pedállal. Nekem csak a pedálom több mint fél kilós, igaz nem gagyi. Alis szarrákönnyített pedállal, elöl egy tányérral, nagyon minimál cuccokkal talán el lehet érni a 11-12kilót relatíve olcsón, vagy pedig karbont kell venni drágán. A 26-os korszakban, v-fékkel voltak a jobb gépek alu vázzal 11kiló felett vmivel. Persze lehet linkelni használtat, vagy extrém példát, de általánosságban szerintem ez a helyzet. De lehet vkinek az 500ezres a belépő kategória.
Peace!Szerk: ja, meg persze nem S-es méretről írtam.
(#111021) Hasaggymeg +1
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #111021 üzenetére
Amúgy most mérgemben lemértem a bringámat, rugós telóval, fém kulacstartóval, lámpákkal, meg minden bizb*sszal felszerelve 13.1kg, nem is tűnik olyan rossznak belépő XC-hez képest . Egy levegős telóval, tubelessel, ilyesmikkel gondolom simán le lehet szorítani 12kg fele. Mondjuk kíváncsi lennék miért ilyen "könnyű", vajon a 7005-ös alu váz miatt? Mert amúgy nem csavarodik, elég merev a bringa, legalábbis ugyanolyan merevnek tűnik, mint a haverok 6061-es alu vázas Scott, Kellys, Specialized montija, pedig azok 14-15kg körül vannak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz nubreed #111022 üzenetére
én is kerestem tavaly, aztán kettővel is befürödtem, végül maradtam a telefon + BT érzékelőnél
A gyors válasz az, hogy épp 15 körül láttam az ebike.hu-n olyat, ami vezetékes, és külön kiegészítőként meg lehet venni hozzá a pedálfordulat szenzort, az ár emlékeim szerint azzal együtt volt ennyi. Én kifejezetten vezetékest kerestem akkor.
kínaiból előbb rendeltem egyet, ami helyett rosszat küldtek, a csak sebességmérős változatot. Majd máshonnan rendeltem XLC-t, amiről azt gondoltam, legalább valami félkomoly márka, mivelhogy láttam már itthoni boltban is, na az olyan hulladék volt, hogy visszakértem a pénzt. Végül helyi boltban vettem egy Bontrager BT-os kombó érzékelőt, az jól működik, de csak görgőn használtam télen. hátsó villára megy, egy kis külön kar van rajta a sebességszenzornak. A telefonos megoldáshoz még, hogy egyik hétvégén pont teszteltem, mit bír a telefonom folyamatosan bekapcsolt kijelzővel, és moderált fényerővel gond nélkül el tudok biciklizni pár órát, nekem térkép kin szokott lenni rajta, egyébként a Locus meg is tud jeleníteni pár adatot, amit ezek a szenzorok küldenek, csak akkor -nekem úgy tűnt- egyéb pl. edzőprogramok már nem tudnak kapcsolódni hozzájuk. A Wahoo volt, amivel megjelenítettem egyszerre a sebesség, pedálcsapás, és mellkaspánt adatait is, nem is volt olyan egyszerű, hogy mind menjen egy képernyőn...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nubreed
veterán
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy nem drága (tehát ne a 40.000 Ft -os mezőnyben nézzük, hanem max 15 ezerig) olyan bringás mini computert ami méri a pedálfordulatszámot? Nem kell, hogy vezetéknélküli legyen.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #111016 üzenetére
A kerékpár súlya olyan egy kicsit mint az autók fogyasztása,azzal nem igazán villog egyetlen gyártó sem,mert ésszerű és megfizethető kereteken belül nem nagy a mozgástér.Még olyanok honlapján is mint a Specialized,vagy a Giant nehezen találod a súlyra vonatkozó adatokat,és ha mégis megtalálod,az pedálok nélküli S-es méretre vonatkoznak.Egy mai karbon Cube 12,4 kg,az én 2014-es alumíniumom meg 12,7,amit nem neveznék eget-verő fejlődésnek.Magyarán ha nem könnyíted sz@rrá tubelesstől karbon kulacstartókig,aligha tudod hozni a gyári adatot valaha még egyszer...és akkor a pedálokon kívűl rápakolsz egy multiszerszámot 2 kulaccsal és csak nézel,hogy jéé,14 kilósak lettünk. ...és akkor még mindig csak az összsúlyod 20%-át teszi ki a kerékpár.
(#111017) SirKero ...tenyered akkor terheled ha nagy a kerékpár és erősen előre kell dőlj,vagy kissé előre billen a nyereg és ez miatt csúszol előre,de ez utóbbi esetében érzed is,hogy folyton csúszol előre és vissza kell ülj.A kormánynak,hacsak nem teljesen egyenes,van egy íve,mely rosszul állítva,szintén terhelheti a kezeid.Ha minden rendben akkor még markolattal,vagy más fogással próbálkozhatsz...meg esetleg megszokással.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #111019 üzenetére
A mennyiség, az előfordulási ráta még mindig nem indok semmire. 14 kiló egy merevfarúnak k. sok. Fact.
Ismerem, hogy mit adnak ennyi pénzért. Nem a bringást nézem le nyilván, hanem az ilyen elszállt árakat, ami miatt nagyon sokan nem élhetik át, hogy mire képes egy jó eszköz. Miközben én is csak áhitozom rá egyelőre, viszont már volt benne részem.
Nem könnyebb, hanem minőségibb, és tudja is azt, amire ajánlják. Egy ilyen 140 ezres gép nem hiszem, hogy 2 hétnél (vagy esetemben pár alkalomnál) tovább húzná olyan terepen, amire a traileket használják. Ég és föld, amit összehasonlítani próbáltál, ezért gondoltam kicsit beleugatni.
Persze, sokat lehet segíteni a cserékkel, de ha megnézed, hogy mennyi is egy belépő tisztességes hajtókar, sor, kerékszett, és nem utolsó sorban teleszkóp, akkor könnyen összeadódik a duplája is annak a 140 ezernek. És akkor jó eséllyel ott ragadsz egy vázzal, amit bár ne vettél volna meg teljes bringa formájában.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz pc360 #111016 üzenetére
Egy kicsit ezzel most nem nézted le a bringások többségét, meg engem is? Mert felénk a 90%-uk belépő XC-vel nyomja, köztük én is és biztos vagyok benne, hogy többet terepezek, mint sok full XT szettes montis, szal nem a falat verem vele . Igaz, relatív kinek mi a tisztességes belépő, én olyanra gondoltam, mint az enyém, aminek a váza rendben van, a teló nem hullik szét két bunny hop után (minimum valami rugós RS vagy XCR), az áttétel mászáshoz is megfelelő stb, szal olyan montira gondoltam, ami nem esik szét terepen, ahová való. Ilyent szerintem 130-150k-tól újan is be lehet szerezni és általában ezek 14kg körül vannak. Ha neked futja 14kg alatti bringára, annak örvendj, de ettől még fölösleges lenézni más belépő montiját, mert semmit nem árul el arról, hogy mennyit teker és milyen körülmények között vele. Mert mi az ami igazán lényeges, ha nem ez? Amúgy meg a pluszos deore-slx szettes trailok sem könnyebbek semmivel.
cozmo: Ha lenne ilyen egyáltalán, tutira drága lenne ja... és legyen 2x vagy 3x hajtás is rajta
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SirKero
őstag
válasz DUB Inc. #110892 üzenetére
(#110932) Hasaggymeg
Üdv nektek.
Nem nagy a váz 21-es ( L ) viszont a nyereg dőlés szögén nem lehet állítani csak előre-hátra. Jobban megnézve ( vízmértékkel is alátámasztva ) a kormány magasabban van mint a nyereg de mégis nagyon a csuklóimon van a testsúly.
Ilyenkor előre vagy hátra állítsam a nyerget? Van értelme ezek után emelni a kormányon?Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
pc360
addikt
válasz jjeahh #111011 üzenetére
Mi az, hogy tisztességes belépő? Szerintem az, ami nem 14 kg (hanem leginkább 2-3-al könnyebb), és minimum Deore szett van rajta. Különben vagy nem tisztességes, vagy nem belépő. 14 kilóval banyek inkább falat szoktak verni, nem bringázni. Ilyen géphez maximum a légkalapácsot érdemes hasonlítgatni, nem trail vs xc fejtegetésbe bonyolódni. + attól még, mert a többi belépő is 14 kg (magyarul kőbalta kategória), attól nem válik varázsütésre legitimmé az indok, és nem fogja elsöpörni a dögletes túlsúlyt.
Viszont ennek is van előnye: megfelelő edzettséget érsz el vele, és sokkal jobban fogod értékelni, mikor felülsz egy tisztességes gépre utána.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #111012 üzenetére
Tegnap mentem először a tubeless rendszerrel. Előtte elég sok defektem volt, akkor döntöttem el, hogy átállok, mikor egy köves lefelén 40-50 között valahol a hátsó 1 pillanat alatt elengedte a nyomást és örültem, hogy megálltam. Szombaton, a Giant-tel is defektem volt, szóval gyűjtöm nagyon őket. 2 bicajozásonként szereltem Előre Nobby Nic ment fel, ez nagyon jó döntés volt, állatul fog, hátra a Racing Ralph néha picit kevés volt. Lehet beáldozom egy próba erejéig a tekerhetőséget és rendelek hátra is valami kapaszkodósabb gummát.
-
cozmo
őstag
válasz jjeahh #111013 üzenetére
Merev villás, plusszos, karbon, tubeless, XC-vel valósággal repülnél felfelé. Lefelé meg szerintem megoldanád szintén. Van ott már hozzá technikai tudás. Na ez lenne neked az igazi fillérbaszó gép. Csak megvenni lenne drága.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #111004 üzenetére
Na, közben elszállt a netem. Talán a jövőben egy ilyenből vagy Kellys Gibon 30-ból egy régebbi modellt leárazva majd még esetleg beszerezhetek, persze szigorúan úgy, hogy előtte kipróbálnám, egy XC-hez képest milyen érzés egy merev pluszos trail... Ezek hasonlóan igénytelennek tűnnek, 2x rendszer van rajtuk, 22-36T áttétel megvan és a pluszos gumik konfortban előrelépésnek számítanának, + télen is bátrabban tekernék terepen. No de mindegy, úgyis fölösleges ez az egész elmélkedés, mert egyelőre a vékony pénztárca miatt maradok a jelenlegi XC-mnél. A jövőben majd amikor váltok, arra remélhetőleg teljesen letisztulnak bennem a dolgok, hogy pontosan mit szeretnék, mire lenne szükségem és mi az arany középút, ha csak egy bringám lehet lejtőzni, mászni, télen-nyáron tekerni és 100km+ aszfaltos túrákra is. Attól tartok végül úgyis oda lyukadok ki, hogy a legjobb 50-50% mindenevő és legigénytelenebb bringa egy merevfarú XC
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #111009 üzenetére
Az enyém Saint pedálokkal,2 kulacstartóval,dög-nehéz Decas belsőkkel,csengővel és első+hátsó lámpa tartóval meg computer tartóval,mágnessel, 13,5kg.
jjeahh...attól a sok forgásponttól én is irtózok,egyetlen kis recsegés a kétségbeesésbe tud kergetni. ...minden hajtáskenésnél a nyeregcsövet is ki szoktam venni törölni és kenni,hogy véletlenül se ropogjon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #111003 üzenetére
Ja, egy ilyesmi valszeg nekem frankó lenne... vagy kitudja.
Runner_fxr: Kb. az összes belépő XC 14kg fölött van, ebből később esetleg lehet faragni, pl. teló cserével, tubelessel stb., de a lényeg, hogy igazából az én gépem nem számít túlsúlyosnak, sőt, belépő fronton teljesen átlagos. Az alkatrészek minősége nem értem ilyen szempontból miért számít, én azt hittem, hogy az áttétel a lényeg, a súly, meg az, hogy ne legyen túl magassan a kormány, mert akkor mászáskor nem lehet az első kereket a földön tartani. Igazából egy trailt amiért visszalépésnek éreznék, azok talán pont az alkatrészek, pl. egy 1x rendszerrel nem tudom lenne-e olyan áttétel, ami helyettesíti egy XC 22-36T áttételét felfelé és lejtőn meg síkon biztos vagyok benne, hogy hamar kevésnek érezném az első tányért, jelenleg a 44-11T-t teljesen kihasználom és trail fronton 44T első tányér egyszerűen nincs.
Én értem, hogy egy trail fully nagy élmény, de te pénzügyileg gondolom jelenleg nem úgy állsz mint én, ezért nem tartod olyan nagy dolognak, ha ki kell adni valamire pár tízezret, mert nem érzed meg annyira, nekem viszont nagyon számít, sajnos mostanában nem megy úgy a szekér ahogy szeretném.
Akkor vegyük a költségeket sorra:
- egy fullyt először ugy-e meg kell venni. Még szép, hogy alapból sokkal drágább, mint egy tisztességesebb belépő merev XC.
- hátsó rugóstag karbantartásával járó plusz költségek. Én télen is tekerek. Sárban is. Sokat, napi szinten, terepen. Évente hányszor kellene megejtenem egy kisszervízt? 3x-4x? Mondjuk, hogy 4000ft egy kisszerviz, az már 12-16000ft, + nagyszerviz mennyibe fáj, 10k? Csapágyszett 25k... és lassan ott tartunk, hogy a hátsó rugóstag szerviz árából egy merev XC-t komplett le tudnom szervizelni házilag + talán még pár alkatrésszel tuningolhatom is. Majd a maradék pénzből elutazok a hegyekbe, kibérlek egy vendégházat és a belemet is komontizom. És még a többi trail alkatrész karbantartását szóba sem hoztam...
- pl. 1x rendszer, mert trailokon az az általános manapság. Neten fellelhető vélemények szerint sokkal hamarabb kopik, gyakrabban kell láncot cserélni, hamarabb megeszi a sort meg a hajtást is, ezek megint plusz ezrek, tízezrek és hopp, mindjárt ott lyukadunk ki, hogy a trail fully éves szervizelése + a magasabb ára miatt annyival több lenne a plusz költség, amennyibe a jelenlegi komplett XC bringám sem került az összes tuningal, karbantartással együtt, amit eddig megejtettem rajta
Szóval ha most, ebben a pillanatban meglenne a keretem rá, valszeg akkor is 2x meggondolnám még, hogy trailt vegyek-e, bármennyire is szimpatikusak. Egy merev pluszosat elfogadnék, de úgy érzem még arra is többet kéne költenem mint egy merev XC-re. És nekem pont az lenne a célom, hogy tartós és igénytelen bringám legyen, amit bármikor szét tudok kapni itthon is.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
minas
aktív tag
Honnan lehet tudni, vagy hogyan jelölik a hosszú fogú lánctnyért?
A webáruházakban ez az infó így külön nem nagyon található. Még mindig az 1x8-as váltón rágódiom, de sajnos 48T NW lánctányér ha van frankó áron, akkor főleg 104-es lyukkörrel és 4 pontos hajtókar rögzítéssel. Én ekkora tányérhoz inkább 5 pontos rögzítést és legalább bcd 110, vagy 130-ast szeretnék. Ilyen meg alig. Tehát valószinüleg marad a hosszú fogú tányér, vagy olyan hajtómű, amin/amihez van a tányéron láncvédő/terelő, hogy ne akarjon lemászni a lánc. Külön a vázra rögzíthető láncterelőt sem szeretnék, mert ennyi erővel ott maradhatott volna az első váltó. -
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #111004 üzenetére
Ha azt vesszük, hogy az én alu Endurom is 14kg pedállal együtt, akkor valóban nem olyan jó súlyú az az XC. (Nem rosszindulatból és hencegésből írtam, csak amolyan megerősítésnek, hogy tényleg elég nehéz az a 14kg egy XCnek. Bár tény és való, hogy az enyém nem is alsó kategóriás alkatrészekből van összedobva, de mint mondtam, semmi esetre sem akarok hencegni, vagy ilyesmi.)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kentucky #111005 üzenetére
Hát az biztos, hogy amennyiben új bringáról van szó, az árral nehéz versenyezni. Viszont vedd számításba azt, hogy ha bringát váltanál, ezt eladni nem lesz könnyű menet, ha sikerül is, csak fillérekért. Illetve ezek a vázak azért igen erősen kérdésesek. Csodák nincsenek, ha ugyan azt tudná, mint pl egy Canyon, ami ráadásul csak egy webshop-os cég, közvetlenül a gyártótól tudod rendelni, akkor nem ennyibe kerülne. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a váz pontatlan és túlzottan rugalmas.
[ Szerkesztve ]
-
kentucky
őstag
Ha már fully, Btwin RockRider 560S-ről vélemények? Spec alapján bestbuy.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz G@ben #110887 üzenetére
Ha a váz ferde, akkor annak elég egyértelmű jelei vannak. A kormányt rendesen csavarja valamelyik irányba. Elengedett kormánnyal bringázni nem mindenki tud, meg ha egy alap bicóról van szó, aminek a kerekei szinte biztos, hogy nem tökéletesen egy nyomon futnak, akkor azzal megint csak nem könnyű elengedett kormánnyal menni.
Toobee: Jól nyomtad az XC-vel, lejöttél mindenhol, nem is lassan. Egy jó fully-val keményen fogod tolni!
(#111001) jjeahh: Szerintem te túl dimenzionálod ezt a fully karbantartást. A forgáspontokhoz igen ritkán kell nyúlni, és ha ki is kell cserélni pár év múlva, akkor se egy kifizethetetlen összeg, az én bringámhoz konkrétan 80 euro egy csapágyszett a forgáspontokhoz, pedig a Cannondale nem az olcsó bringák közé tartozik. Egy tag kis szerviz pár ezer ft. Viszont az élmény, amit hozzátesz, az ennél sokkal többet ér. Szóval ha emiatt nem veszel ilyen gépet, hibát követsz el. Ennél több pénzt el lehet költeni külsőkre, fékbetétre, láncra, sorra.
Egy 14 kilós XC egyáltalán nem mászik jól. Nem csak a súlya miatt, hanem a többi alkatrész miatt is, mivel nagyjából minden belépő kategória. Egy kb. ugyan ennyi kiló, de minőségibb alkatrészekből összerakott trail gép, 120-130mm körüli úttal, nem, hogy nem mászik rosszabbul, hanem inkább jobban.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #111001 üzenetére
Ezt láttam kint valamelyik kirakatban, hogy elég impozáns darab. Azt hiszem valahol tesztelték is, és pont ezt írták, hogy szinte semmivel sem mászik rosszabbul, lefelé meg nagyobb élmény.
-
DrDobos
őstag
Sziasztok!
Ismerősömnek szeretnék segíteni, sajnos nem sokat értünk a kerékpárokhoz. Ezt nézegette, milyen lenne szerintetek? A gép főleg a hegyekben felfelé lenne használva, (aztán persze lefelé is ) de semmi nagyobb veretés, vagy ilyesmi.
Előre is köszi a segítségetSamsung Galaxy A55 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz pittlaren #110997 üzenetére
Jaj nekem a fully bármennyire jó is neeem keeell, én amennyi és amilyen körülmények között bringázok, egy merev montin is állandóan javítanom, takarítanom, zsíroznom, olajaznom, cserélnem kell valamit, egy plusz teló és egy fél tucatnyi forgáspont már anyagilag csődbe vinne...
Amúgy ja, erős a gyanúm, hogy egy könnyebb trail szinte semmivel nem mászik rosszabbul, mint egy 14 kilós XC, fejcsőszög és rövid stucni ide vagy oda. Persze mivel én még nem próbáltam, csak tippelek... vagyis no... valami régebbi 26-os laposabb felsőcsöves 130mm rugóutas gépet próbáltam már, de az egyrészt nehéz volt, másrészt meg az áttétele sem mászásra volt belőve, a mai trailok viszont súlyban és áttételben hozzák, amit egy XC.cozmo: Kösz, ez valamenyire segít elképzelni a nyeregcsövön
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- iPhone topik
- Apple asztali gépek
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest