Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #113182 üzenetére
Ez most honnan jött?
Tegnap este megnéztem, laza volt húztam rajta és eltűnt a kattogás . Még csak a lakásba néztem meg, holnap megyek tekerni. -
flash-
veterán
Hali
Van egy kis gondom a stravával
Elindult bejon hogy fogadjam el a szabalyzatzot, elfofadom, belépek de ahogy ramegyek mas ember edzésének egyik szakaszára ujra kidob es megint keri a bejelentkezest..
Ez egy hete van kb..
Otlet? -
jjeahh
nagyúr
válasz INMOTEP #113195 üzenetére
Sajnos egyet kell értsek Runner-el, ezen a hajtástól, fékektől kezdve a kerekekig mindent cserélni kéne ahhoz, hogy megbízzak az alkatrészekben és akkor még mindíg ott van a váz, ami nem valami bizalomgerjesztő... Ha komolyabban is meghajtod néha, akkor az életed is múlhat rajta. A legalapabb fatbike amit érdemes lehet megvenni, az szerintem a Mali Mamut, de ha terepen is használnád, ahová való, akkor minimum egy ilyen, ez nem 400k, hanem tudtommal 260, de legalább már megbízható minden rajta és a vázra lehet alapozni, ezt ha később, ahogy kopnak az alkatrészek tuningolod is, idővel egész komoly fatbikeot faraghatsz belőle. Ha meg pluszos is elég, akkor a Marin Pine Mountain szériát gyakran leakciózzák, a sima merev villás modellt nemrég 160k-ért szórták, a Pine Mountain 1-et meg 200 körül. Na most ezek olyan szinten más liga, mint a fatbikeod, hogy nem igaz... ergo szerintem egy új bringával jobban járnál, mint a jelenlegi átépítésével. De persze ez csak egy vélemény, ha neked a Polymobil megfelel és rá mered bízni a testi épséged, hajrá. Mondjuk a sarki kocsmáig sétatempóban én is el mernék menni vele, de arra meg minek fat bike...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INMOTEP
őstag
válasz Runner_fxr #113190 üzenetére
Mellesleg nem is illő összehasonlitani egy könyebb fatbike -ot sem egy kőnyű mtb al .Ez nem erről szól,csak azt irtam hogy mihez képest könyebb
-
INMOTEP
őstag
válasz Runner_fxr #113190 üzenetére
Nem egy 400 ezer ft os kerékpár de ezt én át fogom alakitani a saját igényeimhez , a kormánytól az utolsó csapágyig .Mielőtt megkérdezi bárki miért nem vettem egyből komolyabbat .Pont azért mert amit én akarok beépiteni azt a 400- ezer ft osba sincs benne .És sokkal olcsóbban meguszom igy is .A súlya szerintem akkorsem nagy .Van egy cruiser kerékpárom az magában 20 kg és hol a kettő egymáshoz .Én ezt nagyon akciósan vettem igyis ,alap kerékpárt kerestem
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #113193 üzenetére
Hogy mit mondtak és mi a valóság az két külön dolog. Nem hinném, hogy berohadt a fékkar.
Egyébként ezek a komolyabb montik nagyon igénylik a törődést, én kb minden bringázás után szöszölök vele valamit. Múltkor is fellazult az egyik forgáspontom, a nyeregnél egy minimálisan lehetett érezni, de az alsó forgáspont elég laza volt. Sokan vannak akik csak használják, aztán mondjuk minden 10. bringázás után lemossák meg átnézik. Az alatt rengeteg minden történhet, ha az én bringám azóta csak használnám amióta megvettem, karbantartás nélkül, már egy rakás kaka lenne, ezt csak úgy példaként megemlítettem.
Még én is azt mondom, hogy az új mindig megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #113192 üzenetére
Nagyker azt írta visszahívás miatt kell cserélni őket, bolt meg mondta, hogy úgy be voltak rohadva, hogy azzal nem tudta mit kezdeni.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #113191 üzenetére
A tesztbringákkal inkább az a baj, hogy azokra a legtöbben nem vigyáznak. A forgáspontok nem tudnak szétrohadni, elkopni tudnak, akkor kotyogóssá válik, de ezt lehet érezni ha a nyeregnél emeled a bringát, ha ez megtörténik akkor cserélni kell a csapágyakat, aztán megint jó. Hogy most a leendő bringa mennyire volt karbantartva azt franc se tudja. Ha élőben látnám könnyebb lenne megmondani. Ki kell venni a kerekeket, agyakat ellenőrizni, hogy futnak a csapágyak, hajtást ellenőrizni, telókon minden állítási lehetőség működjön, kotyogások ne legyenek. És az általános esztétika is legyen rendben. Bovdenek se szoruljanak.
A fékkarok lehetnek azért is szarok mert elestek vele párszor és elhajlott.[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #113190 üzenetére
Egy kis segítség kéne.
Gyanús, hogy a megrendelt bringát a tesztnapok után le"gőzborotvázták", be a raktárba, következő alkalommal megint. Ezért, legalábbis a rendes karbantartás hiánya miatt rohadhattak be a fékkarok. persze ez csak feltételezés. Mi van ha mindene ilyen, és 1-2-6 hónap után kiderül, hogy teló, forgáspontok, akármi szét vannak rohadva. Ezt vajon megcsinálják az éves garancián belül? Vagy mondhatják, hogy tartottam karban rosszul, és elhajtanak, hogy ez nem garis hiba?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
zoli03
őstag
válasz INMOTEP #113165 üzenetére
Erről kb semmi kép nincs. De mivel a fatbikeoknak általában szélesebb a középcsapágy házuk, így ha simán ráraksz egy első váltót, nem lesz jó. Ha van valami váltótartó konzol a vázon, akkor szerencséd van. Ha nincs, akkor tudsz venni adaptert, amire tudsz rakni direct mount váltót.
-
JHONNY 79
aktív tag
Defektmentesítő folyadékból van ajánlott?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #113171 üzenetére
Lazíts a gyorsszáron hangyányit és úgy rakd vissza,majd hallgasd még újra.
6030D...azt a villámhárítót már nem a féktesthez,hanem egyenesen a láncvillához kell kötözni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
linuxuser666
tag
Hasznos infó:
Kaposváron a dreambike-ban ha nyerget veszel elviheted próbakörre.
Láttam hogy pár napja volt ez téma itt hogy vannak-e ilyen boltok.
Nekem ott mondták hogy el lehet vinni egy hosszabb körre, és ha nem lett baja, de nem jött be akkor visszaveszik, és választhatsz másikat. -
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #113175 üzenetére
Próbáld meg, hátha...
Innentől már csak drukkolni tudok, hogy mégse a vázad legyen elrepedve.[link] -
INMOTEP
őstag
Már ha a kerekeknél tartottok , elkezdtem felujjitani egy cruisert agyváltós stb .Lógott a tengely és már kiváncsiságból szétszedtem hogy mi a baja ,csapágyak miatt .. Összeraktam és azóta nem hajt csak körbeforog a hajtás ,mi a lehet a gond szerintetek ?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #113171 üzenetére
Igen, ez jó ötlet, csak előfordulhat, hogy a kölcsönkeréken a sor meg a te vadiúj láncod nem fogják szeretni egymást. De te is leszedheted a sort, menézed alatta a kazettát, nem sérült-e, váltógörgőket kiveszed, megtakarítod, stb. Az a baj, hogy nem feltétlenül ott kattog, ahonnan hallod, a váz tudja vinni a hangot rendesen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #113168 üzenetére
Nekem a pedál szokott ugyanígy kattanni minden körbefordulásnál. Ha megtakarítom helyrejön. Ha még nem volt meg, én szétszedném a pedált, kitakarítanám és újrazsíroznám. Ha már megvolt, akkor nem szóltam.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #113168 üzenetére
Ez talán a jobbik eset, mert be tudod nagyjából határolni, hogy hol lehet a hiba. Sort nézted? Ha tényleg a váz van elrepedve, akkor nyilván attól kattog, csak azt meg biztosra kellene tudni. Nem kicsit lenne szívás, ha egy vázcsere után is ugyanígy kattogna.
Mondanám, hogy vidd szervizbe, de sajnos rossz tapasztalataim vannak, emiatt (is ) döntöttem úgy, hogy ezentúl csak én nyúlok a bringámhoz. -
Mezga Aladár
veterán
válasz chubby2o6 #113167 üzenetére
Ha állok fék behúzva és bármelyik pedált 10 óra állasba teszem megfeszítem a hajtókart és kattan. Menet közben is minden körbefordulásnál kattan.
A bringát fejreállítva és úgy tekerve is elő tudod csalni a kattogást? nem
Ha menet közben kiállsz a nyeregből és úgy tekersz, akkor is kattog? igen
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #113158 üzenetére
Szia! Egyáltalán nem biztos, hogy a hajtás kattog. A bringát fejreállítva és úgy tekerve is elő tudod csalni a kattogást? Ha menet közben kiállsz a nyeregből és úgy tekersz, akkor is kattog?
Ha mindkettő nem, akkor próbáld meg, hogy kiveszed a nyeregcsövet, alaposan megtisztítod, benyúlsz valamivel a nyeregvázcsőbe, azt is kitisztítod, aztán zsírozd meg jól a csövet, rakd vissza, a bilincset alaposan húzd meg.
Nemrég én is szétcoptam magam emiatt, ráadásul nekem csak akkor kattogott, ha menet közben tekertem ( ha csak gurultam, akkor nem ), de akkor mindig, otthon viszont nem tudtam sehogy sem előidézni, így rájönni sem az okára. Telót szétszedtem, nyeregcsövet cseréltem, hajtóművet, pedált cseréltem, minden sz@rt megpróbáltam, mert hát menet közben nem is nagyon tudtam megállapítani, hogy honnan is hallom, csak valahonnan lentről.
Ne részletezném nagyon, de kb. már ott tartottam, hogy bevágom az első busz alá a bringát, vagy szétflexelem a p.csába.
Aztán jött a szikra, a nyeregvázcsövet meg a nyeregcsövet megtömtem tojásszivaccsal, a gyorszáras bilincset meg lecseréltem egy ilyenre [link] Azóta többnyire csönd van odalent. Néha még most is be-bekattan, de mostmár elviselhető gyakorisággal, és nem olyan intenzíven, mint előtte. -
6030D
őstag
válasz JHONNY 79 #113113 üzenetére
Raktam is ma rá újat, ilyen lett.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
INMOTEP
őstag
Kérdés , adott egy fatbike csak hátsó váltós kivitel 7 sebesség shimano ....Ha előre veszek egy 3 as lánckerekes hajtást rendes mtb -ét és hozzá első váltót jó lehet ? Valaki csinált már ilyen átalakitást ?
-
INMOTEP
őstag
válasz Runner_fxr #111475 üzenetére
Hello ,ehez csak annyit füznék hozzá hogy nemrég vásároltam egy fatbike -ot .És elkell mondjam nem érzem nehezebbnek mint egy rendes mtb -ot .Lemértem 16.5 kg , én elégedett vagyok vele
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #113158 üzenetére
Nekem sem ártana . Mondjuk rossz idő esetén én is pihenek annyit.
A pedált szedted szét?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
D@ve89
tag
válasz Runner_fxr #113145 üzenetére
Köszönöm (meg mindenki másnak is), mégegy kérdésem lenne: a gyári legolcsóbb Suntour rugós teleszkópot érdemes például ilyenre cserélni? ROCK SHOX PARAGON GOLD Amennyiben ez jobb (elvileg az), miben nyilvánulna meg? Ha pedig nem érdemes, akkor ezek mire vannak?
-
Mezga Aladár
veterán
válasz jjeahh #113157 üzenetére
Nekem hetente 2 nap kell. különben lekvár leszek, még-jobban mint egyébként.
Más: kattog a bringa közepe, mindkét oldalon a hajtókar kb 10 óra állásánál kattan egyet a hajtás, bármelyik lánckeréken van a lánc. Ki lett cserélve a középcsapágy, lánc, lánckerék csavarok, ellenőrizve a pedálok. Semmi. "Biztattak", lehet a váz repedt el.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #113156 üzenetére
Igen... olyankor kitekerek Somlyóra
trialboj: Nem rondák, erdőbe én a lehető legvilágosabbat választanám. Mármint amelyiknek a lencséje nem túl sötét. Az UV-t azok is tuti szűrik, max erős napsütésben kellemetlen lesz, hogy nem sötétít semmit.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
Esetleg hallott valaki erről a márkáról, szemüveg témában? SIROKO TECH
ELég egyedinek tűnik, melyik szín lenne az ajánlott ha erdőben is használnám? Lehető legtisztább v inkább sárgásabb?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz #16729600 #113153 üzenetére
Dehogy . Itt ha lejtőzni akarsz, mászni kell, de ezzel nekem nincs is problémám, szép lassan le lehet küzdeni bármennyi emelkedőt . No meg ha 2-3 pálya lenne, ott meg lehetne oldani a liftet (tudtommal a hargitán meg is oldották), de az egész kárpátokban képtelenség lenne
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
-
trialboj
őstag
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
őstag
Én ilyen görbe vázú Alboint nem is látok neten, csak az újat. Mindegy. Az erkélyes tárolás nem nagy előny. Illetve ha bármit cserélni kell, akkor jöhetnek meglepetések. Lánccsere 3-6000 Ft, hátsó sor csere 4-10e Ft, hajtókar, fékek, bowdenek, csapágyak, bármi lehet.
Ha jó haverok vagytok, és nem akarja egyik sem a másik kárát, akkor menjetek be egy szervizbe és kérjetek állapotfelmérést vagy egy nagy generált, az sosem árt. Mondanak rá egy szervizdíjat és megegyeztek a többin.
De így látatlanban, főleg ha nem alu szerintem 10-30e között valahol. Tényleg az állapoton függ.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D@ve89 #113134 üzenetére
Én úgy érzem, hogy amire a Cross bicajt kitalálták, oda elegendő a 315-ös fék ereje. Persze tehetsz rá egy kicsit komolyabbat, nyilván növelni fogja a komfort érzetedet, ezért mondtam, hogy egy Deore szintig érdemes lehet elmenni. A Deore fék egy újjal meg fog állítani bárhol, a 315-ös 2 ujjas.
Shy: Az erkélyes tárolás nagy negatívum, és sok jót nem sejtet. Ezek a bringák nagyon le tudnak pusztulni, kívül, belül. Sajnos így látatlanban, senki nem fogja tudni neked megítélni. Csak abból tudok kiindulni, hogy kell neki egy nagy szerviz, az pedig nem olcsó. Pár alkatrész cserével, minimum 20 ezer ft.
A kérdés, hogy az első váltó problémát mi okozza? Lehet fékváltókar cserés, annak darabja 5000 ft. A kerék állapota is kérdéses, ha kuka az agy, akkor kell új kerék, aminek darabja 6-7 ezer ft. Kérdéses a külsők állapota, darabja minimum 3500ft. Egy teljes átbovdenezés biztos kell, ez 4000 ft. Kérdéses a hajtás állapota, lánc, sor, hajtómű. Sor kb 5000, lánc 2000. meg kell nézni a kormánycsapágyat is, ha azt is cseréni kell, akkor az is egy 3000-4000 ft-os tétel. Egy ilyesmi bringa újonnan 85-90 ezer ft. Érdemes átgondolni.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Mezga Aladár #113142 üzenetére
Átlagra méreteznek, nem "csöppkékre". A legjobban ők járnak, a kicsik és a nagyok szívnak.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #113140 üzenetére
136 a szélességem . Néztem a Vanguard nyerget tetszik, csak nincs fehérben. Méretben hasonlóak 155 mm széles. A 144 kevés volt nekem (smp well). Mindenhol csak csöpke emberekre méreteznek.
(#113141) ro_bert17 : Jogos.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz Mezga Aladár #113139 üzenetére
Nem tudsz rendesen hátra csúszni rajta, és kitart a combodnál?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #113137 üzenetére
Szélességben elég neked? Nekem Vanguard van a bébébétől,az jó.Ami a túl széles nyerget illeti nem lehet hátránya,hacsak az nem,hogy azok nem szűkülnek orruk irányában elég hirtelen,így ott lesznek kényelmetlenek egy keskeny csípőjű kerékpárosnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
+1 "buta" kérdés.
Milyen problémát okozhat ha valaki a fenékméreténél szélesebb nyerget vesz? Tegyük fel csak a hátsó rész szélesebb a combok közötti "csőr" nem. -
Mezga Aladár
veterán
Hali!
Országútira milyen bandázst tudnátok ajánlani? Rezgéselnyelő hosszú élettartamú.
Más, a selle smp well visszament, a hullám eleje nyomott. Most egy BBB BSD-142 Echelon nyereggel szemezek.
Valakinek tapasztalata van/volt vele? -
eddie1978
senior tag
Volt másfél évig 8000 szériából XT fékem. Mentem vele télen nyáron egész évben. Nem vettem észre a nyomáspont vándorlását. Szerintem egy nagyon jó fék. Elöl 180, hátul 160mm tárcsa volt. Fogott rendesen. Inkább a SID RL hajladozott 50-60-ról fékezésnél.
Mentem még két éve a 300 és 500 sorozatból való fékekkel. Azok is jól fogtak.
[ Szerkesztve ]
-
Shy
tag
válasz 6030D #113124 üzenetére
Szia!
A tulaj azt mondja ez egy Gepida Alboin, kb 2005-ös, a rozsda a kormányon lévő szarvakon látok csak a kerékpár többi részén nem. Úgy tudom erkélyen volt tárolva, ami nyitott volt. Nem kellene pontos beárazás csak nem tudom eldönteni ez kb 10000, 20000, 30000, 40000 Ft-ot ér stb, nyilván egy rozsdahalmazt nem fogok megvenni, ütött kopott a váz a bal oldali váltóval gondok vannak az biztos szervízt igényel és kb ennyi az összkép. Ja és elméletileg acélból van nem aluminium.
Köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
D@ve89
tag
válasz Hasaggymeg #113130 üzenetére
Vegyük úgy, hogy laikus kérdés volt.
Runner_fxr: városi terepen, tötymörgő tempóban alapvetően nincs vele gond. Ha meg jövök hosszabb lejtős helyen, akkor én úgy érzem, lehetne több is benne, főleg, ha finomabban, kevesebbet kellene húzni a fékkarokon. De lehet csak irreálisak az elvárásaim. Olaj nincs rajta, jártam már úgy egyszer, az nagyon más.
-
robee19
tag
válasz JHONNY 79 #113108 üzenetére
Avery matt/fényes lamináló fólia. Érdemesebb a drágább autófóliát megvenni, mert az olcsó pár éven belül csúnyán rá tud égni. Azt követően pedig szabad kézzel már eltávolíthatatlan. Nyomda és dekorellátó üzletekben kapható.
http://www.nyomdaker.hu/termekek/ontott_laminalo_foliak_3d_feluletekre
[ Szerkesztve ]
-
-
-
6030D
őstag
válasz D@ve89 #113122 üzenetére
Városba bőven elég az alap Shimano fék. Nekem 395/6 van, mindenre elég. Ha be van koptatva a tárcsa meg a betét, akkor úgyis a gumi tapadása lesz a küszöb. Ha most nem vagy megelégedve vele, akkor vidd el olyan szerelőhöz, aki normálisan lelégteleníti.
Ha nem akarod terepen csapatni, én nem cserélném.Shy: homályos képről nehéz bármit mondani. Kellene vagy a pontos típus, vagy a főbb alkatrészek gyártója, kategóriája. Bár egy rozsdás bringa mindig necces, az nem a nappaliban lett rozsdás. Ha kívül van rozsda, akkor a csapágyakban is lehet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
tacto
aktív tag
Szia, biztos segitenenek, de a par nem reszletes, nem hajtasoldalrol keszult foto lehet, csak felelötlen velemenyeket szülne. Nem ismerem a modellt szemely szerint, aki igen, - es ha minden az eredeti allapotaban van - talan könnyebben hozzaszol. Ahogy nezem, többfele felszereltseggel, szettel aruljak, legalabbis mostansag. Ahogy nezem, talan regebbi Alivio, legalabbis a fekvaltokar?
Meg valami: biztos vagy benne, hogy nem alu? A vazscövek merete, formaja alapjan en megis arra gyanakszom.[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
Sziasztok!
Előzőekben taglalt fék kérdéshez térnék még vissza. Szeretnék egy kicsit normálisabb, komolyabb féket a bringámra. Maga a kerékpár csak egy alsókategóriás (Kellys cliff 90), de már pár dolgot az elmúlt másfél évében cseréltem rajta alsóbb kategóriás shimano cuccokra, hogy kicsit élhetőbb legyen. Jelenleg a legolcsóbb shimano M315-ös hidraulikus fékek vannak rajta. Ezek lennének váltva valamire. Ami szóba jöhet: SLX, XT, esetleg a ZEE.
Kérdés a következő: Melyiket kellene vegyem? Érdemes-e beruháznom a ZEE-be, egyáltalán az XT-be, vagy elég az SLX?
Alapvetően városi közlekedésre, munkába járásra használom a bringát. A jelenlegi fékek jók, csak lehetnének jóval erősebbek is, néha alakulhatnak ki érdekes szituk, amikor nem árt lehető legrövidebb féktávon megállni. Hétvégente szoktam menni kirándulni, túrázni itt Budapest környékén, fel Normafára vagy ilyesmi, lejtőkön lefele bizonyos határok között ha lehet, szeretem kicsit megengedni gyorsabban. Ilyenkor azért a mostani fékek bőven kevesek és félek mindig, hogy gyorsan túlmelegednek.
SLX-ről túl sokat nem tudok, csak hogy azért elmarad az XT-től fékerőben.
Elsőnek XT-t akartam venni mindenáron, de olvastam a problémáiról, ami elbizonytalanított. Plusz a felhasználói kézikönyvében olyan érdekesség van, hogy ne használjuk 160mm-nél nagyobb tárcsával, mert akkor túl erős lehet a fékhatás és elveszthetjük a kontrollt. (Első tárcsának 180-asat tennék, most is az.)
A ZEE biztos nagyon jó, viszont annak a kézikönyvében azt írják, hogy utcai használatra nem ajánlott, mert annyira erős.
Ezek alapján tudnátok okosat mondani? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Shy
tag
Srácok pls a beárazásban segítsetek, egy kb ár is jó lenne mert tényleg fogalmam nincs mennyiért vegyem meg ezt a kerékpárt. Ha rossz helyen kérdezősködök szóljatok, bár a kommentekből úgy tünik az árfolyamok a kisújjatokban van. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
StLui
veterán
válasz 6030D #113115 üzenetére
Speci nagykertől van, tesztbringa az országjáró turnájukról, most átvitették a boltba, ahol nekiálltak "összerakni" és kiderült a bibi. Nem árulták eddig ők, most kezdik fölrakni a maradékokat, és a tesztbringákat.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
őstag
válasz StLui #113111 üzenetére
Én ettől függetlenül még mindig elvinném egy olyan szerelőhöz egy teljes szét-összére, akiben bízol. Egy héttel később fogod használni, de nem lesz később olyan, hogy jajj, ha ezt megcsináljuk... Jobb a békesség.
Eleve ezt a fékkar mizériát sem értem. Árulták, volt valakinél. Senkinek nem tűnt fel, hogy nem jó? Eladásnál úgyis meg kell csinálni, akkor miért nem addig? Ezek után mi van a többi alkatrésszel? Természetesen nem akarom senkinek a boltját rontani, csak kérdezem.JHONNY 79: nekünk is Thule van, a normál mtb belső pont annyira ráfeszül, hogy nem mozdul el később. A felrakáshoz is kell küzdeni egy kicsit. Ettől függetlenül a fólia sem hátrány, csak ügyesen kell felrakni, hogy ne látszódjon. Én inkább a jobb tartó-kerékpár kapcsolat miatt raktam fel.
ZolkoW: nekem az van a hajtókaron (meg a Brytonon..), sima A/4 öntapadós fólia. Jó az is, csak alsó csőre rövid.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsohi
őstag
A JensonUSA oldalán 19.95$-ért kaphatóak most a 26"es Continental X-king ProTection és Der Baron ProTection Apex külsők, a szállítás Magyarországra elég húzós, de ha többet rendeltek nagyon jó üzlet. Rendeltem én mind a kettőből 4-4-t, főleg, hogy ide ingyenes a posta.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz Hasaggymeg #113109 üzenetére
A kar ezen részén van csak repedés, más sérülés, karcolódás nem látszik rajta. Nem tudom mi történt vele, így vettem, de nem vettem észre rendellenes működést.
6030D: Thule Freeride van a tetőcsomagtartón. A belső nem rossz ötlet, de nem gyűrődine fel, amikor a csőhöz tolom a pofát? A fólia védené a fényezést egyéb sérülésektől is, azért is gondoltam rá.
-
StLui
veterán
válasz 6030D #113093 üzenetére
Azért a legjobb lenne ha megjönnének a fékkarok és kedd-szerdára összeraknák. Arra sincs időm, hogy elvigyem a Focus-t valahova, hogy rendbe tegyék az első telót. Kiderült, hogy nem örült neki, hogy 2016 ősze óta nem néztem nyomást, és hiába fújtam most bele, nem jön ki 160-ra, csak 120-130, és így nem működik a "szintállítás" se rajta (120-160). Szóval most féket rendelni és utána szervízbe rohangálni, lehet egy hónap múlva sem tudnám használni, de két hét tuti mire eljutok vele valahova.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
JHONNY 79
aktív tag
A vázra milyen fóliát érdemes tenni? Nem szeretném ha a kerékpárszállító megkarcolná, illetve a fényezést is meg szeretném óvni. Alsó csőre és a kormánycső köré tennék. Az Obiban láttam átlátszó öntapadós fóliát, az is jó lehet erre a célra? Vagy van esetleg ajánlottabb verzió?
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz JHONNY 79 #113101 üzenetére
Az első link Aliexpresses lenne, de szerintem itthon is lehet sok helyen kapni ilyet, mondjuk nem néztem utána. Úgy tudod levenni a fedelet, ha a rajta lévő két csavart kitekered -amiből az egyik torxos, ha jól emlékszem- utána le tudod venni a fedelet. Ha felfelé áll a kar akkor nem szükséges légteleníteni, mert nem folyik ki az olaj, de azért biztonság esetére becsöppenthetsz egyet cseppet becsavarás előtt.
A nagyobbik csavar a légtelenítő, ez imbuszos, a másik asszem torx.Jah, és ha ki van tekerve a légtelenítő csavar, ne huzigáld a fékkart.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #113102 üzenetére
A fékkarral van valami probléma, azt írta StLui. Nyilván nem azt mondom, hogy használhatatlanok a Sram fékek, de én személy szerint többször találkoztam hibás Sram fékkel, mint Shimano-val. A légtelenítése is macerásabb, és nem mindig lesz tökéletes. Shimano-nál egyszerűbb, gyorsabb ez a folyamat, és nagyon ritkán vannak gondok a légtelenítési folyamat után. Ráadásul az asványi olajjal is egyszerűbb dolgozni mint a DOT-al. 4 dugattyús Sram guide-nál is probléma a gyengülő fékhatás, hosszabb ereszkedéskor. Shimano 4 dugattyús fékeinél ilyen probléma nem jellemző, nyilván kell bele a fémes betét. A Sram fékkarjait sem tudtam megszokni, legalább is egy shimano után elég fura nekem. 1 ujjas fékezés esetén könnyen ráhúzod a kart a középső ujjadra. Hacsak nem töltöd túl a féket olajjal, de akkor meg a beállítás lesz macera, az is lehet állandóan csilingelni fog a tárcsa, mert olyan közel lesz a betét. Rengeteget szívtam már ezekkel a fékekkel, hidd el, nyugisabb a Shimano, minden szempontból.
-
Shy
tag
A képek minőségért bocsi, nem jön le a képeken de kopottas a váz a szarv pedig a kormányon elég rozsdás. Összességében viseletesnek tűnik, de nekem a használhatóság a lényeg. Munkába járást tervezem vele az napi kb 3-4 km maximum. Köszi
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
Shy
tag
Sziasztok fórumtársak!
Egy beárazásban kérném a segítségeteket, kb 15 éve kerékpároztam utoljára gyerekkoromban és ezt a gépet szeretném egy barátomtól megvenni. Ez elméletileg egy régebbi Gepida ez még nem aluvázas, ma hazatekertem vele próbaképpen jól működik az első váltó akad javításra szorul de más hibát nem tapasztaltam. Továbbá lámpákat kell rá vásárolni, hogy a rendőr ne büntessen meg ha megállít. Mi a véleményetek ez így mennyit érhet, így az infók és a képek alapján? A segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Kell, vagy rakom el?!
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #113090 üzenetére
A gubanc sak az, hogy Sram, vagy valami más is? Oké, ha még a boltban lehet beszámíttatni, frissiben, az egész más, de gondolom a Sramok sem annyira használhatatlanul rosszak újonnan.. de én nem ismerem őket. A sok szóbeszéd miatt vettem inkább Shimanót másodszor is, M500/M501karral, és most azt tervezem, hogy az egysebin visszacserélem az első tárcsát 160-asra, mert úgy érzem, elég lesz, és a kisebb tárcsa kevésbé hajlamos nyolcasra, szóval mindig kevesebb gondom volt vele. Magyarul a nagyobbik S-nél tényleg a középkategória is vállalható.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- JavaScript topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest