Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #113191 üzenetére

    A tesztbringákkal inkább az a baj, hogy azokra a legtöbben nem vigyáznak. A forgáspontok nem tudnak szétrohadni, elkopni tudnak, akkor kotyogóssá válik, de ezt lehet érezni ha a nyeregnél emeled a bringát, ha ez megtörténik akkor cserélni kell a csapágyakat, aztán megint jó. Hogy most a leendő bringa mennyire volt karbantartva azt franc se tudja. Ha élőben látnám könnyebb lenne megmondani. Ki kell venni a kerekeket, agyakat ellenőrizni, hogy futnak a csapágyak, hajtást ellenőrizni, telókon minden állítási lehetőség működjön, kotyogások ne legyenek. És az általános esztétika is legyen rendben. Bovdenek se szoruljanak.
    A fékkarok lehetnek azért is szarok mert elestek vele párszor és elhajlott.

    [ Szerkesztve ]

  • zoli03

    őstag

    válasz StLui #113191 üzenetére

    Érdemes egyből darabjaira szétszedni. Főleg egy tesztbringát. Ahogy Runner_fxr, arra nem vigyáznak az emberek, én se úgy használnám, ahogy a sajátom.
    Én most hétvégén szedtem szét a Radonom a forgáspontjait (400 km után), mert valahol recsegett, meg nem egészen úgy mozgott, ahogy elvártam. A rugóstagnál ugye nincs csapágy, az átmenő csavaron fordul el a rugóstag, az teljesen száraz volt. A láncvillánál levő csapágy úgy van megoldva, hogy kettő kicsi van egymás mellett oldalanként. Mindkét szélső darált kicsit, zsír nem volt bennük semmi. A többi csapággyal nem volt gond. Kipucoltam mindet, újrakentem, a recsegés megszűnt, és egész máshogy mozog a hátulja, kb úgy, ahogy az elején elvártam volna.
    Telót is érdemes szétszedni egyből (egy új biciklinél is), nemhogy egy tesztbringánál. Nagyon sokszor kevés az olaj a csillapításban, nem szórakoznak vele, hogy belőjék a pontos mennyiséget, inkább kevesebbet raknak bele, attól baja nem lesz, csak nem zár le olyan jól.
    Szóval vagy megcsinálod magadnak a teljes szervizt, vagy elviszed valakihez, akiben teljes mértékben megbízol.

Új hozzászólás Aktív témák