Hirdetés
-
GAMEPOD
Új hozzászólás Aktív témák
-
GypsFulvus2
őstag
Én a QTP3 Redimized verziót ajánlom. Ez a Reduced and Optimized szavakból jön, tehát az erdeti QTP 3 -nál kisebb gépigényű. A készítő maga sem ajánlja a QTP 3 régi, 1K-nál nagyobb felbontású texturáit:
"I don't recommend using larger textures anyway, no matter your hardware, as Oblivion is not optimised for modern hardware - if you use overlarge textures and many mods, especially mods that add new NPCs, your FPS will go down significantly" -
woryz
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12796 üzenetére
Most valamit nagyon elnézhettem, mert a Qarl's texture Pack 3-ban a nexus csak "old files"-t hoz. Onnan kell(ene) letöltenem, vagy elnéztem?
-
GypsFulvus2
őstag
Sajnos nincs tökéletes megoldás az Oblivionnál. Ha komoly látvány javulást szeretnél, akkor muszáj belemenni és pepecselni vele. Nekem alsó hangon két teljes hétvégém ment el vele, míg ilyen lett. Másfelől a Skyrim moddolása sem egyszerű. Próbáld ki az Obliviont úgy, hogy hagyod az eredeti grafikát + ráteszed a Quarl's texture pack-et (QTP 3). Azt tényleg egyszerű felrakni. A texturák részletesebbek és szebbek lesznek, viszont a látótávolság, és a távoli tárgyak betöltése nem változik, illetve nem lesznek olyan effektek, megvilágítások, víz felület stb., mint OR-el. A semminél több. Szerintem amúgy a játékban beállítható max. grafika is vállalható még manapság is. A játékmenet és a világ elég izgalmas ahhoz, hogy a kicsit már kopottas grafikát hamar elfeledje az ember, szóval szerintem mindenképpen kezd el a játékot. Ha a Skyrim tetszett, jó eséllyel ez is tetszeni fog.
-
woryz
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12794 üzenetére
Köszi!
Szerintem akkor az OR-t nem fogom kipróbálni, túlzottan pepecselősnek tűnik nekem, és se időm, se kedvem ennyire belemenni a részletekbe...
Most meg kezdek elbizonytalanodni, hogy egyáltalán bármennyit is beleöljek a játékba vagy maradjak a Skyrimnél... -
GypsFulvus2
őstag
Oblivion Reloaded. Telepítés előtt gondosan olvasd végig az egész anyagot, readme-t, stb. különös tekintettel az install útmutatásra. Ez nem egy olyan "felrakom, oszt' kész" dolog. Ha lesznek kérdéseid (feltehetően lesznek) akkor kérdezz itt. A Recommended Oblivion Ini settings" részben vannak olyan beállítások, amelyek mellett szaggat a játék a legtöbbünk konfigjával. Ha ezt tapsztalod, akkor javaslom: ezeket az értékeket beállítani a telepítése után. A BSE file-ok invalidálásához vagy Wrye Bash (én ezt ajánlom), vagy Oblivion Mod Manager kell.
Ha Oblivion Script Extender-t (OBSE) is használsz (sok mod igényli, és az OR-hoz is kell), akkor bármit is ír az OR az install utasításoknál, soha NE indítsd a játékot a gyári launcher-rel, csakis az OBSE loader .exe-vel. -
woryz
senior tag
válasz
MasterMind #12788 üzenetére
Kerestem az OR modot, de nem találtam meg... Mi is az pontosan?
-
woryz
senior tag
válasz
MasterMind #12788 üzenetére
Köszi! (mondanám, hogy értem, de ez eddig nem igaz.
) És ezeket simán lehet NMM-vel telepíteni, vagy kell valami extra dolog hozzá?
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12790 üzenetére
Tökéletes. Köszönöm
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12789 üzenetére
Igen, ez ismert hiba. Mindegyik végijátszásomnál jelentkezett; előbb-utóbb korrumpálódnak a save file-ok. Az unoff patch-ek sem javítják. Nálam ez a mod oldotta meg a gondot.
-
MasterMind
tag
Érdekes hiba jött elő tegnap nálam. Kiállító vitrinek, nyíló ajtók, romokban található nyomógombok és hozzájuk tartozó dolgok, tüzek (összefoglalva talán grafikai scriptek?) mozgása laggol. Tapasztalt valaki ilyesmit?
-
woryz
senior tag
Sziasztok!
Szeretném kicsit feltuningolni a játékot grafikailag, de nem szeretnék annyi időt elb.szni a moddingolással, mint anno a Skyrim-nél tettem (nem, nem azért mert annyira sok modot tettem fel, hanem szimplán nem tudtam eldönteni, hogy miket tegyek fel
). Nincs egy erőgépem, de azért talán kicsit tudnék hozni a grafikán.
Bármiféle tipp / ötlet / tanács jöhet.
Gépem:
Gigabyte GA-PH67-UD3-B3
QuadCore Intel Core i5-2400, 3200 MHz
8GB DDR3-1333
ASUS Radeon R9 270x (2 GB)Thx előre is!
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12761 üzenetére
Huh, jó sok minden történt, összeszedem a gondolataim.
A víz 1024-en, az Oblivion.ini-ben:
bUseWaterReflectionsMisc=1
bUseWaterReflectionsStatics=1
bUseWaterReflectionsTrees=1
bUseWaterReflectionsActors=1
bUseWaterReflections=1
továbbá a Water.ini-ben lehet játszadozni és még tovább emelni a víz szépségét:
reflectivity = 1
shoreFactor = 1.5
Máshoz nem nyúltam, pedig lehetne érdekes dolgokat alkotni. Nagyon jók a képeid.Egyedül csak valamilyen élsimítást hiányolok. OR SMAA bekapcsolva?
Szeretek fotózgatni a való életben, a screenshotokat is próbálom beállítani, hogy megfelelő fényviszonyok, időjárás legyen, ezért tűnhetnek szebbnek, de ugyanazt használjuk.
Godrays és a RamDisk között nem látok kapcsolatot, gondolom újrafuttattál mindent, amit ilyenkor szükséges, patch rebuild stb. Esetleg újratelepítés? A heap visszakerült 5-re, be kellett látnom, hogy túl sokat vesztek nélküle outdoor-ban, és annyit nem CTD-zik, amitől játszhatatlan lenne. Plusz megtanultam sűrűn menteni. Nem egyszer kellett már teljes ayleid romokat, bányákat újrakezdeni.
Nagyon felcsigáztatok már a Nehrimmel, habár annak ellenére, hogy azért tűrhetően gügyögöm az angolt, nem szeretek angol nyelven játszani, kiakadok ha bármit nem értek.Ha már Wrye Bash, nagyban megkönnyíti az életet, hogy a quicklaunch bar-ra az összes segédprogram kirakható, amennyiben ezek a programok az Oblivion főkönyvtárba lettek telepítve:
Az uGridstoLoad egyébiránt szerintem így sem jelentéktelen. Igenis számít, hogy a player körül milyen messzire rajzolja ki a near textúrákat, főleg a növényzet esetében.
A Lush&Gaudy esetében egyetértek, az egész mod önmagában használhatatlan, egy teljesen más világot teremt. Viszont kiválogatva belőle az érdemi textúrákat, a gyáriakkal kombinálva egy nagyon kellemes, színes egyveleget ad.
Az aktualizált moddolós cikk tervben van, nem mondom, hogy mostanában leszek vele kész, de szeretném majd idővel mindenképpen megírni. Nem tudom hova fejlődhet még a játék moddingja, lehetnek-e még komolyabb fordulatok, az OR létezése önmagában is bámulatos, még van benne annyi, hogy beletegyenek egy-két extrát.(#12782) vajaskifli: Ez a Gaudy féle landscape lod? Mintha én is próbáltam volna ezt, de eléggé elüt a közeliekhez képest.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
#89091072 #12784 üzenetére
Sokat dobnak a látványon és a hangulaton, majd meglátod. A képeiden azonnal észrevettem a hiányukat.
Az All Natural-ból a Weather kell csak, az Improved trees and flora -ból az 1-2 rész (egymásra épül), illetve én feltettem még a Bark-ot (fakéreg texturák) is.
MasterMind föntebb linkel mod listájából a Lush and Gaudi féle növényzet modon (nagyon ízléstelen csiricsáré szerintem), és a Real Lava-n kívül (valamelyik modnál nem ajánlják a használatát, ha jól emlékszem az OR-nál írták, mert ütközik valamelyik shaderrel). mindegyiket feltettem, amit ő is. -
#89091072
törölt tag
válasz
GypsFulvus2 #12783 üzenetére
Nincsenek fennt, de akkor ha hazaérek feltétlen feldobom rá.
-
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12777 üzenetére
Ha odakerülsz, szólj és segítek a beüzemelésben. Van azóta pár tapasztalat és modocska ami megkönnyíti vele az életet, de nem igen írnak róla, mert az Ob-val ellentétben a Nehrim nem jutott el addig, hogy kiforrjon annyira, hogy minden probléma közismert legyen.
Amugy igazából végigvittem, hasonló állapotban vagyok, mint Oblivionnál a Champion of Cyrodiil+nagy questek készen. Egyrészt készülgetek is vele a logout cikk megírására, így Nehrimet és Artkwendet kószálom keresztül-kasul, hátha találok olyasmit ami eddig kimaradt. Nameg kíváncsi vagyok hogy maxolt, vagy aközeli karakternél hogy működik a leveling rendszer. Másrészt meg rohadtjó ott lenni, de lassan ideje visszatérnem, hiányzik Cyrod is
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
#89091072 #12778 üzenetére
Nincs mit. Majd írj, hogy sikerült.
MasterMind felvetette már, hogy ír egy aktualizált moddolós cikket; nem tudom mennyire gondolta komolyan. Nekem ehhez nincs elég tudásom; igazándiból csak azt csináltam, amit ő meg Varla már leírtak, meg gondosan átolvasgattam a readme-ket, és itt-ott változtattam az ízlésemnek megfelelően. Nincs olyan technikai háttértudásom, mint nekik (meg lusta is vagyok...). A lore terén más a helyzet.
-
#89091072
törölt tag
válasz
GypsFulvus2 #12777 üzenetére
Húúú, nagyon köszönöm!
Kellene már csinálni egy felújított maximum oblivion cikket. Nem hozná össze valaki?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
#89091072 #12776 üzenetére
Nem azt használom, amire a linked mutat, hanem ezeket
Nálam is szaggatott, még RAMDisk-ről is, amíg MasterMind javaslatára ezeket az értékeket adtam meg:
C:\Users\*User*\Documents\My Games\Oblivion\Oblivion.ini:
uGridDistantCount = 30
uGridsToLoad = 5
Bethesda Softworks\Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\Grass\Grass.ini:
MinDistance = 9000.0
MaxDistance = 11000.0A QTP3 és Bomret packokat, meg én is feltettem, és a fönti beállításokkal elbírja; egy-két helyen, cellahatáránál picit beszaggat, de nem veszélyes. A Stutter Remover-t használom, de nem módosítottam. Ez a heap valamilyen fejlettebb memória-kezelés, ami felülírja a motorban lévő eredetit. Ha módosítod, fps-t nyersz vele, de instabilabb lesz elvileg a játék. Nálam stabil, 4-5 óránként van egy-egy crash, és mivel elég jól fut, nem laggol sokat, ezért nem piszkáltam. A WB-ben nyilván használom a lock load order-t, az alap, viszont ne felejtsd el feloldani, amikor BOSS-olod egy-egy új installer telepítése után.
Varlaisaran: Itt nem blur, van, hanem köd, vagy valami hasonló jelenség. Játszd csak végig a Nehrimet, ráérsz megint Tamriellel foglalkozni. Én elleszek ezzel pár hónapig, aztán jön egy clean install és rá a Nehrim.
-
#89091072
törölt tag
válasz
GypsFulvus2 #12770 üzenetére
Köszönöm szépen!
Nagyjából ugyanezeket a modokat szedtem össze én is. A RAEVWD-hez feltetted a QTP3 és a Bomret texturák LOD packet? Én feltettem, de laggol mint az állat. Pedig ssd-re tettem és ramdiskről fut.
Létezik a RAEVWD-hez egy optimizált update: Link Ezt használod?
Pár HD modot is feltettem (arena hd, imperial city hd, landscape hd, improved cuccok, weapon improvement project) de nem bírta szegénykém. Bíztam benne hogy egy gtx970 azért elbír vele.
Az Oblivion Stutter Remover-t végül is használod? Olvastam valamelyik mod leírásánál, hogy ott az iHeap értéket ne felejtsük el módosítani (default 450). De az nem volt nekem egyértelmű, hogy ez mi is. Ez fontos lehet a CTD szempontjából?
Wrye Bash mellett én nem használom az OBMM-t. A WB nem ragaszkodik annyira a BAIN szabványhoz (persze én is azt preferálom inkább), bemásolom a könytárakat és az esp fájlokat és simán kezeli. De ha használod mellette, akkor javaslom a lock load order használatát.
Na mindegy, uninstall és kezdem elölről.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12772 üzenetére
Én el tudnék képzelni rá egy adott rádiuszon kívüli finom blurt a távolba. Így oldották meg a Nehrimnél is. Akkor ugye nem volt ilyen modok, így a gyári LODot kellett valahogy élhetőbbé tenniük. Néhol egész realisztikus.
Az ugrids attól még kellhet, mertugye a cselekmények-eventek távolságát is az befolyásolja, bár ilyen technika mellett annak tényleg nem jut más szerep. Ez az OR úgy látom kezd igencsak kiforrni. Átfutott az agyamon, hogy viszatérek Cyrodba és építek egy szép setupot én is, de majd meglátjuk... a Nehrim egyelőre nem akar engedni -
válasz
GypsFulvus2 #12768 üzenetére
Gyilok, hogy Sercen romjaitól is látszik a Belda előtt álló szobor teteje..
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12771 üzenetére
Igen, egészen távoli részeken is betölti az objektumok és a fák egyszerűsített texturáit. Több szintje van a távolságtól függően, mit tölt be, és több, eltérő részletességű textura csomagból is lehet választani pl. városok esetében. Imádom, amikor Imperial City hídjáról vagy éppen Chorrolból is látszik a Frostcag. Ráadásul valahogy beépíti az Illumination-t is: éjjel messziről nézve is világítanak pl. a templomok ablakai. Az UGridstoLoad szerepe jelentéktelenné válik, ha fenn van az OR+RAEVWD kombináció.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12768 üzenetére
+1. Ez komoly lett, megérte a munkát. A LOD külön királyság, főleg hogy úgy látom, a távoli kopár részeket el is effektezi(?), képről legalábbis ugy látszik.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
#89091072 #12769 üzenetére
Persze, szívesen. Bár én is 95%-ban MasterMind leírásait és útmutatását követtem. A legnagyobb különbség, hogy én egy-két kivételével a Wrye Bash-t használtam (ezt ajánlom mindenkinek) installáláshoz és az archiveinvalidation-hoz (de azért a az Oblivion Mod Manager-t is feltettem, egyszer-kétszer szükség volt rá). A Wrye Bash listái:
Ez ugye már BOSS-olt, helyes sorendben lévő modsorrend. Ezen a listán nincs rajta a 4gb_Patch_plus_Ram_optimization nevű mod, ami a memóraikezelést javítja, illetve a BOSS, ami beépül a Wrye Bash-be, ahogyan az Oblivion Script Extender (OBSE) is. Ezeken kívül a BETTER NIGHTSKY v1.2 -t és Bomret's Texture Pack for Shivering Isles with meshes from USIP-46162-1-0 nevű modokat tettem fel, amelyek nincsenek a Wrye Bash listáján (OBMM-el tettem fel őket, mert a BAIN-nal (A Wrye Bash telepítő szabványa) nem voltak kompatibilisek) Az IFVM az az improved fruits vegetables and meats -et jelenti. A csomag lelke az OBSE és az OR (Oblivion Reloaded), valamint a RAEVWD nevű distant lod-ért felelős mod. Utóbbihoz van Shivering Isles kiegészítő is, illetve a működéséhez kell egy lod generátor; én a TES4LodGen -t használom. Illetve erősen ajánlott hozzá a egy RAMDisk, hogy arról fusson. Az OR telepítése különös óvatosságot igényel, mivel a readme-ben leírt sorrend nálam hibát okozott. Bármit is ír, ha egyszer az OBSE fenn van, és vannak rá épülő modok (lesznek bőven) akkor onnantól kezdve szigorúan csak a az OBSE_loader.exe -vel szabad indítani a játékot, bármit is írjanak az OR readme-jében.
Szerintem olvass vissza egy-két oldalt; ettől a hsz.-től kezdve, az sok kérdésedre előre is vlaszt adhat. Illetve Varlaisaran klasszikus logout-os cikkeit használtam fel (főleg a 2. részt, az még bőven aktuális), illetve Katt régi cikkeit is átnéztem, mielőtt nikiveselkedtem volna. -
#89091072
törölt tag
válasz
GypsFulvus2 #12768 üzenetére
Egy mod listát kérhetnék? Annyira szépek a képek, hogy neki kell állnom oblit hegeszteni itt a húsvéti semmittevés alatt. Aztán jövök még kérdezni ha elakadnék.
-
CJ4567
nagyúr
válasz
GypsFulvus2 #12766 üzenetére
Fallout 4-ben is jópár olyan dolgot felfedeztem, ami eddig mod volt. De bezzeg az 1280x1024 támogatást ki kell venni
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12765 üzenetére
A Skyrimben sok más modder ötletét is felhasználták. Pl a harcrendszer az szinte teljesen megegyezik az Oblivion Deadly Reflex modjával. Ez sztem nem baj, sőt. A Fallout New Vegas HC módja is a Fallout 3 modjaiból született, és nagyon jót tett a játékmenetnek.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12764 üzenetére
Egész addig én sem, amíg egy Artkwendről (mármint a Nehrimen belüli) nem akartam találni egy térképet, úgy botlottam bele. Ez is egy TC, de az egésznek kicsit techdemo íze volt, (hullámzó víz, szélre érzékenyen hajladozó fű, főzés, leszedhető gombák, meg hasonlók) vagy inkább valamiféle "erődemonstráció", hogy mit nem tud még a Morrowind (mivel ekkor már volt Oblivion) a Nehrim lore-t leírásból nem látom hogy volt-e, szerintem még nem. De igazából a Nehrim is ugyanez, 2010ben debütált, és bizony nem gyengén odavert azzal amit tudott.
De erről jut eszembe... és nektek is fog, ha végigértetek rajta. Ezer és egy dolog van benne, ami érdekesmód visszaköszön a Skyrimből, néhol szinte direktben ugyanazok. A teljes crafting rendszer, beleértve az ingotok, eszközök használatát, smelting, hunting/állatbőrök feldolgozása, bányászat, baking/cooking, Dragonscale armor set, ésmég ezernyi dejavu lesz majd... ugyan lehet találgatni hogy ki kitől, de nem lennék meglepődve ha az a verzió lenne valós, amire ebben a pillanatban gondolok...
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12763 üzenetére
Aha. Úgyis a Nehrimmel akartam kezdeni, csak időm nincs játszani mostanában. Erről az Arktwend-ről még nem is hallottam. Fura, hogy ilyen címmel nincs köze a TES-hez, hiszen ez egy tipikus dwemer név.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12762 üzenetére
Már a Nehrimben is létező, sőt aktív helyszínként említik Enderalt abban a szakaszban, amikor feltárulnak a játékos előtt a magasabb összefüggések, főleg a Shadow God-á válás idején. Mivel már a Nehrim is sokszor komolyabb és meredekebb a TES lore-nál, így ennek megfelelően az összefonódás is jóval mélyebb mint pl akár a Morrowindtől a Skyrimig, így véleményem szerint erősen ellenjavallt az Enderal játszása anélkül, hogy a Nehrim ne lett volna meg. Semmit sem fog érteni az illető -ezzel porig rombolva az egész lényegét- ha az Enderallal kezd.
De ugyanez van a Morrowind "Arktwend" kiegjével is (az is SureAI termék), mivel Nehrimben Arktwend (Stormwend) kulcsfontosságú helyszín, főleg lore szemszögéből, de a Nehrim az egész igazi kezdete.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12750 üzenetére
Amúgy lassan elkészül a Nehrim folytatása, az Enderal is. Először sajnos németül. Azt nem tudom, hogy a történet folytatása-e, vagy különáló játék.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12760 üzenetére
Szép lett. Nálam a víz nem ilyen szép; csak 512-es a water ripples érték az OR-ben; kipróbálom 1024-en is, hátha nem szaggat tőle jobban.
Sajnos hétköznap este 8-9 körül érek haza a melóból, ezért csak hétvégente van időm játszani, de majd felteszek pár képet. Főleg nagy látótávolságú képeket gyártottam; a RAEWVD teljesen lenyűgözött. A közelképeken a te játékod szebbnek tűnik. A godrays-ban nem vagyok biztos, hogy működik nálam: amikor a RAM-Disket próbálgattam, egyszer letöröltem a Z meghajtó tartalmát, hogy megbizonyosodjak róla, hogy tényleg arról tölti a DistantLOD-okat. Persze volt backup-file, amit utána visszamásoltam. Mégis, mintha attól kezdve a szép napsugarak (mint a te utolsó képeden) eltűntek, és a vannilla játék erőtlen napkorongját látom. Pedig az OR-ban be van kapcsolva a godrays.Heap 0 és 1 között kb. hány % az FPS nyereség? Mostanában nálam is vannak random fagyások, de csak 2-3 óránként jelentkeznek.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12759 üzenetére
Lássuk a képeket!
Érdekes, nálam ilyen akadályok nem voltak, habár én használom az OR Combat Mode-ját. Camera Mode-ot is csak azért kapcsoltam ki, mert elvette a célkeresztet. Közben a heapet újrapróbáltam, fut 0,1,5-ben is, visszaállítva 0-ra nem kevés FPS-t veszítek, viszont tényleg stabil, így maradt az 1-es állapot, amolyan aranyközépútként.
Közben mutatok egy bug-ból származó before/after képet.
Kalandozásaim, mostanában jól haladok, sikerült elkapnom a vámpírkórt, de kigyógyultam, durva a quest.
Napra pontosan 10 éve jelent meg a játék, és félelmetes látványt nyújt. -
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12757 üzenetére
Igen, gyerekjáték volt...
F11 működik, el is kezdtem képeket gyártani. bReplaceHeap állítását meg sem próbáltam, az első indítás óta hibátlanul fut 0-val.
Végre sikerült a target lock-ot is kikapcsolni. Felesleges, és gyakran nagyon kellemetlen funkció, ami a több ellenfél elleni harcot gyakorlatilag lehetetlenné teszi, és a harc közbeni szabad mozgást is megakadályozza. Nem is értem, mi járhatott annak a fejéban, aki ezt ilyen módon beletette... Volt egy másik bug is, nevezetesen, ha vízbe merülök, ott sem tudok harcolni: ha előveszek egy fegyvert, akkor folyamatosan ellőkapja-elteszi-előkapja-elteszi az aktuális fegyvert. Ha másnak is gondja lenne vele: az OblivionReloaderdEsp.ini -ben kell ezt is kikapcsolni. Jó, hogy van már vagy 5 féle különböző ini... -
válasz
GypsFulvus2 #12756 üzenetére
Sima PrntScreennek működnie kellene, hacsak ki nem lőtted iniből. Vagy Steam, F11 képernyőmentés.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12756 üzenetére
Igen, emlékszem rá. Fogalmam sincs, hogy az OR készítői milyen konfiggal jutottak arra, hogy az 50 majd jó lesz, habár gyanítom, hogy mellőzték a RAEVWD+QTP3 és egyéb dolgokat az érték megállapításánál.
Screenshot F11-el és printscreen gombokkal is működik nálam, az egyik a gyári a másik az OR, most meg nem mondom, hogy melyik melyik.bReplaceHeap ezekszerint Nálad tökéletesen fut, nekem default 0-ás értékkel el sem akart indulni a játék, de teszek majd vele egy újabb próbát, mert valóban vannak stabilitási problémák.
Örülök, hogy összejött, ugye nem is volt olyan nehéz?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12754 üzenetére
Az uGridDistantCount = 50 -et amúgy az OR telepítés előtti recommendation-ből vettem.
Most már érdemes lenne képeket csinálni, de hogyan tudok screenshotokat lőni, ha kikapcsoltam a Camera Mode-ot (idegesített)? -
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12754 üzenetére
- A játszhatatlan azt jelentette, hogy sok helyen 10-12 fps volt. Ami nem csoda, mert uGridDistantCount = 50 -re volt állítva.
Most 30-ra visszavettem, és máris nagyságrendekkel jobb lett. Picit be-beröcög néha, de ez már bőven jó. Annyi különbséget vettem észre, hogy 50-re állítva gyakorlatilag kompromisszum-mentes volt; az Oblira annyra jelemző "közeledek és elkezdi kirajzolni" jelenség egyáltalán nem jelentkezett, míg 30-on néha már megtörténik. De még így is nagyon szép, köszönöm a a tippet.
Azon gondolkodtam, esetleg az uGridDistantTreeRange=30-at is le lehetne venni kb. 25-re mivel a fákat még így is nagyon mesze kirajzolja: Hermaeus Mora kecójánál állva még Imperial City szigetein lévő fákat is látom a 30-as értékkel.
A Grass.ini két értéke nálam MinDistance = 9000.0 és MaxDistance = 11000.0 , de ez nekem teljesen elég, szépen kirajzolja a füvet egészen messzire is.- Ami az interiorokat illeti, a bányákban, romokban legyen is sötét, ez korrekt így, csak az zavar, hogy a kastélyok nagytermeiben is olyan sötét van, mint egy putriban, ahol lekapcsolták az áramot.
Egy Countess ne olyan fényviszonyok között tartson audienciát, mint a kedvenc kocsmám legsötétebb sarka. Chorrol kastélyában volt ez nagyon zavaró, a többiben eddig még nem jártam. Egy-két kocsmában meg szó szerint nem találtam a kijáratot, olyan sötét volt. Nem ártott volna szétválasztani a lakott objektumokat a dungeonoktól a megvilágítás shaderek tekintetében.
- bReplaceHeap
Egyelőre az alapértelmezett 0-n van. Tudom, hogy gyorsulna, ha 5-re állítom, de a modder is írta, hogy ezzel sokaknál csökkent a stabilitás, szóval vacillálok rajta. Annyira sokat jelentene? A játék most atomstabil. 6 óra összjáték-idő alatt egyetlen-egyszer volt crash, annak elenére, hgy xarrá van moddolva, így nem szívesen bolygatom tovább, ha nem muszáj. Ez a heap elég drasztikusan megváltoztatja a memória-kezelést, ha jól értettem a leírást. -
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12753 üzenetére
Nyilván relatív, hogy kinél milyen FPS értékek játszhatatlanok, de a cellahatároknál nálam is beakad a játék. Ha sűrű erdőben vagyok azért, ha nyílt terepen sok LOD elemmel akkor azért, ha egyik sem, akkor meg csak azért is, mert miért ne...
Persze más kérdés, hogy a nálam lévő "beakad" mennyire azonos vagy nem az, mint a Nálad lévő "játszhatatlan". Én együtt élek vele, de számomra nem is drasztikus.
Első körben ezeket a paramétereket nézd meg:
C:\Users\*User*\Documents\My Games\Oblivion\Oblivion.ini:
uGridDistantCount = 30
uGridsToLoad = 5Bethesda Softworks\Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\Grass\Grass.ini:
MinDistance = 10000.0
MaxDistance = 12000.0Interiorok fényerejével kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, egyes helyeken (bányák, romok, barlangok) valóban elég sötét van, de számomra ez sem zavaró oly mértékben, ahogy leírtad. Beállítást én nem találtam rá.
OSR inijében a bReplaceHeap értéket átállítottad 5-re?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
GypsFulvus2 #12749 üzenetére
Most volt egy kis időm újra tökölni vele. Feltettem a RAEVWD-t a RamDisk-re onnan fut. Gyönyörű a látvány, de játszhatatlanul laggol. Nincs rá befolyással, hogy a merevlemezről, vagy Ramdisk-ről fut (kipróbáltam, töröltem a RamDisk meghajtójáról a file-okat, erre eltűnt minden távoli objektum, szóval biztos, hogy onnan fut), játszhatatlan. Egyes helyeken tökéletes, aztán elérek egy cellahatárhoz, ott leesik kb 10 fps-re, majd 10 m-el később újra jó. Feltettem a Stutter Removert, de semmi sem változott; nem látom, hogy bármit is csinálna, vagy segítene. Így kénytelen leszek inaktiválni a RAEVWD-t, ami nagy kár, mert impozáns látványt nyújt. Durva, amikor Imperial City hídjáról látszik a Frostcag Spire tornya a hegytetőn... (egyben megmutatja, milyen kicsi is Tamriel a játékban, ha megvan a normális látótávolság).
Azt tudja valaki, hogy az OR-ben lehet-e valahol növelni a belső terek fényerejét? Nyilván az volt a cél, hogy a dungeon-ok darkosabbak legyenek, de ez már túlzás; Chorrol kastélyában nem látom a tőlem 3 m-re álló stewardot. Ha látni akarom, mi van a közvetlenül előtem lévő polcon, akkor starlight varázslatra van szükségem; ennek így már semmi értelme. Ha meg növelem a gammát, akkor a külterek lesznek túl világosak. Ebben az OR-ben amúgy is elég sok idegesítő, játékmenetet szerintem rossz irányba megváltoztató cucc van, ezeket sorra ki is kapcsolgattam. Jobb lett volna, ha maradnak csak a grafikánál.
-
Ha valakinek szüksége lenne rá, akkor én szívesen tárolnék nagyobb fájlokat hosszabb időre (felhőben + helyi gépen biztonsági másolattal), mert rohadtul utálom mindig modoláskor, hogy húsz helyről kell beszerezni a cuccokat.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
MasterMind #12748 üzenetére
És ez is egy jó ötlet. Az enyém jópár éves, kezd is elavulni; megírásakor az akkori modding top szintet képviselte, de már jócskán túlhaladott, főleg az OR után. Valamint szándékosan kerültem a honosítást, mert -nem alaptalanul- komoly kockázati tényezőnek ítéltem a furcsa technikai megvalósítása miatt. Viszont ha sikerült egy jól körbetesztelt, replikálható környezetet összerakni vele, akkor legjobb idő hogy megoszd egy egységes, alapos valami formájában; sokakat érdekelne, főleg newbie játékosokat. Ha rászánod magad, és nekiállsz, tudok segíteni ha kell, illetve felhasználhatod az enyémekben levő know-howt is, ha esetleg szükség lenne rá.
Nehrimről tényleg semmi info magyarul, de még angolul is gyér, német cucc lévén. Itt viszont az a jó, hogy a létező, kb 20db(!) mod sok vizet nem kavar, hogy kelljen róla írni, illetve az önmaga egy sok mod egybegyúrása, azért is néz ki úgy ahogy, és tud annyit, mint amit. Így jobban körülírható az a sok plusz amit ad, illetve az egész storyline. Szerintem nekiállok, ahogy lesz idő, írogatom, aztán majd lesz belőle valami.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12747 üzenetére
Én is örülnék neki, ha lehetséges spoiler mentesen kivitelezni.
MasterMind: Köszi a tippeket, csak azóta sem volt időm megint játszani vagy moddolni. Az új munkahelyemen hard testingnek vetnek alá éppen... Remélem a most következő hosszú hétvégének legalább egy részét fel tudom erre használni.
-
MasterMind
tag
válasz
Varlaisaran #12747 üzenetére
Szerintem jó ötlet, úgysem találtam róla semmilyen magyar nyelvű leírást. Spoilerekkel azért óvatosan, de egy a sztorit vagy annak elejét bemutató, amolyan játéktesztesen megírt cikk mindenképpen hiánypotló alkotás lenne, főleg, ha még a modding lehetőségeit is beleveszed.
Bennem is megfogalmazódott a gondolat, hogy készítsek egy a Tieidhez hasonló leírást az Obli felmoddolásról, immáron 2016-os környezetben, a magyarítással és minden egyéb csinnadrattával, de még érlelem ezt a projektet, először is végig kell játszam, ami nem halad mostanában jól, ki kell próbáljak még rengeteg modot, ami javítja látványt vagy az immerziót és nem utolsósorban az engedélyedre, szakmai tudásodra és akár részvételedre is szükség lesz, amennyiben érdekes lehet számodra a dolog
De erre majd térjünk vissza, ha már ott tartunk
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
MasterMind #12746 üzenetére
El is gondolkoztam hogy mi lenne, ha írnék a Nehrimről is egy nagy logoutot, akár több részest. Lenne mit, de nem vagyok benne biztos hogy nem rombolja le a first time playerek élményét, mertugye spoilermentesen nehéz lenne mit írni.
-
MasterMind
tag
válasz
Varlaisaran #12745 üzenetére
Szeretem az ilyen sztorikat, úgyhogy majd meglesem.
Időközben töltöttem fel screeneket a jelenlegi állapotról ide, ha esetleg valakit érdekel. -
Varlaisaran
senior tag
válasz
MasterMind #12739 üzenetére
Sokkal inkább magasabb röptű, elvontabb gondolatokat áraszt az egész, mintsem egy játék. Van bája, néha gyönyörű, mutat egy szép arcot (Vyn), de mögötte hideg, rideg, önző, néha depresszív, koszos, lelketlen, mint általában mindennek a mögöttes dolgai. Sokkal inkább felismered benne a "valós" valóságot, ahol nincsenek hősies szólamok, sz*rt nem ér te életed sem, és simán eltaposol (kell is, és fogsz is) bárkit hogy elérd a célod, amit igazából nem is értesz. Akkor sem igazán ha végigvitted. Vagy egyszerűen meghalsz. Emellé még szövevényes is az egész, néhol nagyritkán felbukkannak az ismert klisék, de azok jó németesen széttorzítva, nyersen. Elég sok "földi" kérdésre-gondolatra is ad egy sor lehetséges választ, igazából ez az über az egészben. A táj, az épületek valamennyire, meg az Oblivionos grafika vissza fog köszönni, de itt minden máshogy van. Ha nekiállna valaki, akkor készüljön fel egy-két hónapos menetre, de inkább több, ha first time player
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
GypsFulvus2 #12743 üzenetére
Na, csak sikerült nagy nehezen. Köszönöm a türelmed. Nem rendszergazdaként indítottam a programot, azért nem tudtam létrehozni eddig.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12742 üzenetére
De hol van a file, amit elmentek?? Nincs .img kiterjesztésű file-om, amit elmenthetnék. Feladom
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12740 üzenetére
Vagy üsd be kézzel az elérési utat, vagy a sor végén a kis mappaikonnal, ami egy "mentés másként" feature.
-
válasz
MasterMind #12739 üzenetére
Nincs, Vyn világán játszódik.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12739 üzenetére
Bocs az értetlenségemért, de itt nekem valami alapvető gondom van a megértéssel.
Mi az ördög hozta létre neked az Oblivion.img file-t, ami az elérési út végén van? Hiszen éppen ezt szertném létrehozni az egész procedúrával. Nem tudok elérési útvonalat megadni egy még nem létező file-hoz. Azt hittem ez az eszköz éppen arra való, hogy ezt a file-t létrehozza.Nehrim: Semmi köze a TES vilgához, gyakorlatilag egy független játék, amit indie fejlesztők hoztak létre a szabad idejükben az Oblivion motorjával. Ingyenes. Hangulatában, játékmenetben sokkal inkább a klasszikus RPG-kre hasonlít, mint at Oblivionra.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12738 üzenetére
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12737 üzenetére
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12736 üzenetére
Törölj minden lemezt amit eddig csináltál. Nagy plusz gomb (Indításkor csatolt új lemez) -> Itt van egy olyan felül, hogy "Képfájl neve (opcionális)", alatta látsz egy kis fehér lap ikont, ez lesz a képfájl létrehozás, arra kattints rá, állítsd be a paramétereket, a lemez típusa mindegy, és hozd létre az egészet újra. Mentés képfájlba opciót pipáld be, ha létrehoztad a képfájlt, akkor engedni fogja.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12735 üzenetére
Van egy RAEVWD nevű Distant LOD csomag, amelyből egy LOD generátorral lehet megcsinálni a tényleges látványt. Namost ez gyönyörű, de istentelenül szaggat meég a legerősebb VGA-CPU páros mellett is. Erre azt találták ki, hogy a lod generátorral módosított RAEVWD textúracsomagot rámásolod egy RAM Diskre, annak használatát beállítod az Oblivion Reloaded-ben (OBGE utódja), és hogy ne kelljen minden bekapcsoláskor újra másolgatni, ezért létrehozol egy képfile-t is, amire a RAM Disk tartalmát minden kikapcsolás előtt a rendszer rámenti. Tehát gyakorlatilag egy permanens RAM Disket hozol létre, és így az OR a távoli objektumokat a memóriából töltögeti ki-be, így nem kell a jóval lassabb PCI-E porton keresztül kommunikálni. Na, ennek a folyamatnak az a része nem megy, ahol az ajánlott programmal (SoftPerfect RAMDisk) képfile-t kellene létrehozni.
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12734 üzenetére
Valóban véglegesnek nem mondanám, de a félbehagyott dolgokat egy kivétellel (Treomar) befejezték. Nem is a bugosság a baj, hanem az érthetetlen random instabilitás, bár ennek okára lassan kezdek rájönni, a mamory purge-al, és/vagy a hdd precache-val lehet összefüggésben.
Ez a ramdisk téma ezt nem értem, mire kell ez, vagy hogy?
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12733 üzenetére
Köszi! Amikor utoljára, sok-sok éve Obliztam, a Nehrimből még csak az első verziót adták ki, ami erősen hiányos, befejezetlen, meg instabil volt. Akkor félbe is hagytam. Tudom, hogy azóta van egy végleges verzió is. Előtte viszont szeretném végigtolni az Oblit, mert 5 év után szerencsére már rengeteget felejtettem belőle. Ehhez viszont működésre kéne bírni a RAM Disket, ami egyelőre nem megy...
-
Varlaisaran
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12732 üzenetére
Egyben biztos lehetsz: nem fogod megbánni a beleölt temérdek időt. Az érzés, amikor túl vagy pár questen, ami már eddig kétszer több mint az Oblivion MQ-ja, kezded magad nyeregben érezni, aztán azon kapod magad, hogy még sehol sem tartasz, egyre-másra jönnek az újabb fordulatok, történések, még MQ után is... ez nálam a 3. végigjátszás, de mind egész más szálakon, módon sikerült, mintha minden alkalommal másik játékot tolnál. A fast travel nemlétén felül egy a fenéje az egésznek, a random instabilitás, amivel anno Katt is szenvedett. Van hogy elmegy hetekig gond nélkül, aztán benyitok a házamba vagy kinyitok egy ládát és CTD... már zsigerből nyomom az F5öt, mielőtt egy ajtón átmennék.
Ha nekiállsz szólj, és dobok pár (nem immersion-romboló) modot amivel kicsit könnyebb-jobb az élet. -
GypsFulvus2
őstag
válasz
Varlaisaran #12731 üzenetére
Szép. Nehrimet is pótolni kéne egyszer...
SoftPerfect RamDisk-hez konyít valaki? Nem tudok rájönni, hogyan lehet vele lemezképet létrehozni.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12729 üzenetére
BOSS rakta össze, de amikor a gyári launcherrel indítottam, megint összekavarodott (pedig be volt kapcsolva a "lock load order" - ez is azt mutatja, hogy a gyári launcher használatát minden körülmények között mellőzni kell). Azóta újrarendeztem őket és szép zöld lett minden a "Mods" fül alatt. Azonban ez a beszürkült installereken nem segít, azok változatlanul szürkén vannak kiemelve az "Installers" fülnél.
A szürke kiemelés jelentése: "Some files present in the package will not be installed. This can be due to having a complex structure only partially handled by BAIN, or having file types that BAIN skips. This can sometimes be fixed by telling BAIN that the package Has Extra Directories by ticking that option in the right-click menu."
Ami azért furcsa, mert a balul sikerült indítás előtt ezek nem voltak szürkével kiemelve, tehát a BAIN maradéktalanul felismerte és installálta őket.
Újratelepíteni csak akkor fogom, ha konkrét hibát tapsztalok a játékmenet alatt; eddig ilyen nincs (kopp-kopp-kopp).Ha van még türelmed, kérdeznék a RAMDiskkel és RAEVWD-el kapcsolatban is. De ha eleged van belőlem, szólj nyugodtan, megértem.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12727 üzenetére
Én nem ingame állítottam a OR beállításait, hanem a saját ini-jéből. Ezt megtalálod itt: Oblivion\Data\OBSE\plugins. Nálam ez így néz ki:
[Main]
WindowedMode = 0
FoV = 90.0
WaterReflectionMapSize = 1024
WaterManagement = 1
FarPlaneDistance = 283840.0
AnisotropicFilter = 4
ScreenshotPath = \Screenshots
ScreenshotType = 1
CustomEffects = 0
FrameRate = 1
RamDisk = 1
SaveSettings = 1
CombatMode = 1
CameraMode = 0
EquipmentMode = 1[FrameRate]
Average = 40
Gap = 3
Delay = 10
FadeStep = 0.5
FadeMinObjects = 10
FadeMinActors = 10
GridStep = 1
GridMin = 5[RamDisk]
Drive = Z
LodFiles = 1
FarNifFiles = 1
LowResTextureFiles = 1[CameraMode]
HUDReticleOnBowing = 1
Chasing = 0
OffsetX = 0.0
OffsetY = 16.0
OffsetZ = 4.0
NearDistanceFirst = 2.0
NearDistanceThird = 8.0
DialogFirst = 1
DialogThird = 2
DialogOffsetX = 50.0
DialogOffsetY = -10.0
DialogOffsetZ = 10.0[Shaders]
EnableWater = 1
EnableGrass = 1
EnablePrecipitations = 1
EnableHDR = 1
EnablePOM = 1
EnableSkin = 1
EnableTerrain = 1
EnableBlood = 1
EnableShadows = 1[Effects]
EnableUnderwater = 1
EnableWaterLens = 1
EnableGodRays = 1
EnableDepthOfField = 0
EnableAmbientOcclusion = 1
EnableColoring = 0
EnableCinema = 0
EnableBloom = 1
EnableSnowAccumulation = 0
EnableBloodLens = 0
EnableMotionBlur = 0
EnableLowHF = 0
EnableWetWorld = 1
EnableSharpening = 0
EnableSMAA = 1[Develop]
CompileShaders = 0
ShadersFolder = 0
TraceShaders = 0
TraceFiles = 0
TraceCulling = 0Ami 0 az ki van kapcsolva, ami 1 az be.
Illetve minden effektnek meg shadernek (többek közt a fű, víz) is van saját inije a finomhangolás végett, ezek itt vannak: Oblivion\Data\Shaders\OblivionReloaded\. Ezeket is lehet piszkálgatni, de csak óvatosan.
A karaktermozgás FPS nézetben azért ilyen (főleg fáklyával, mert valós FPS nézet, látod a lábaid, ilyesmi. Egyébként ezt a CameraMode beállítás okozza, nálam ez kikapcsolt 0 állapotban van.
Újratelepítés kérdését magaddal kell megvitatnod, amit én eltudok mondani az az, hogy én körülbelül 10x telepítettem újra az elejéről az egészet, míg nagyjából mindent felfogtam, hogy mi, hogyan akar működni, mit és hogyan tudok beállítani, stb, de mondjuk a 10-ből 5 a magyarítás miatt volt. Kellett hozzá lelki erő...
A TES4LODGEN tényleg csak egy exe, ami újragenerálja a LOD-hoz köthető fájlokat ide: Oblivion\Data\DistantLOD\. Ne kérdezd a technikai hátterét, ennyire én sem mélyedtem bele, csak futtatnod kell, és ha az utolsó sorban majd azt látod, hogy bezárhatod, akkor kész.
Ezt a load ordert a BOSS rakta Neked össze? Nekem elég nagy összevisszaságnak tűnik, mivel hasonló modokat használunk, lentebb megtalálod egy képen, hogy nálam hogy néz ki. Innen töltsd le. -
GypsFulvus2
őstag
válasz
GypsFulvus2 #12727 üzenetére
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12726 üzenetére
Igazad lehet; azt hiszem az okozta a hibát, hogy szolgai pontossággal követtem az OR install utasításait, és az Oblivion launcherrel indítottam a 3. lépésnél (Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality, the HDR, no antialiasing). Akár tetszik neki akár nem, ha van már telepítve mod, ami OBSE-t használ, ezt a lépést nem szabad megtenni, és ragaszkodni kell az obse loader indításhoz. Amikor a gyári launcherrelvel indítottam, akkor azonal visszatért a kilépéskor lefagy hiba (jelezve, hogy a Fast Exit nem működik).
Azóta sikerült a besárgult hátterű modokat anneal-lel helyreállítanom, de a szürkévé váltakat nem lehet. Mindettől függetlenül a játék (új játékot kezdve) hibátlanul fut (legalábbis eddig semmi hibát nem tasztaltam, sem laggolást) Ismét kimásztam a csatornából, és Imperial City és környékén bolyongok. Minden mod működni látszik, még az OR-is. Nem tudom, érdemes-e újrakezdeni a telepítéseket, mivel egyelőre jónak tűnik a működés, a szürke hátterű modok ellenére is. Csatolok egy képet az installerek állapotáról, hogy lásd, hogy néz ki most a cucc.Megtaláltam az OR ingame menüt, de egyelőre nem sok lövésem van, hogyan állítsak rajta (vagy állítsak-e egyáltalán). Sok dolog (pl. ambient occlusion) disabled-en van alapból. Te állítottál valamit ezeken, és ha igen miket? Nem tudom, te hogy vagy vele, de a karakter mozgása nem szimaptikus nekem, pl. fáklyával semmit sem lehet látni, mert kvázi az arce előtt tartja a fáklyát, vagy az alap futás sebesség is túl gyors. Egyszer lefeküdtem aludni, és nem találtam melyik billentyűvel lehet felkelni... Nem értem, miért akarnak mindent a saját ízlésük szerint megváltoztatni, és csak grafikai/környezeti hatásokat kerestem... no mindegy. A víz szép lett, de a képeken szebb, azon is lehetne még állítani. Tanács esetleg?
Most már tényleg csak a RAMDisk meg a RAEVWD és TES4LOD maradt hátra, de ezek a legbonyolultabbak.
Ez pl. "- Regenerate the DistantLOD folder with TES4LOD" gőzöm sincs it jelent. A TES4LODGEN egy exe file, és a Readme-je katasztófa, nincs benn semmi arról, mi ez és mit csinál tulajdonképpen, hol és hogyan kellene alkalmazni. -
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12725 üzenetére
Az Oblivion.ini-nek semmi köze az OR és egyéb más modok működéséhez, ha törlöd a következő indításnál automatikusan legenerálja azt default értékekkel. Én magam is töröltem amikor erre kért a leírás. Hozzá kell tegyem, hogy semilyen modot nem telepítettem BAIN installerrel, mindent vagy OBMM-mel vagy manuálisan, de őszíntén szólva nem ebben látom a hiba okát. Még melózom, ha hazaértem megpróbálom megvizsgálni a kérdést. Addig dobj egy listát a telepített modokról.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12723 üzenetére
Nos a válasz: De igen, elkúrta. Az egészet. A QTP3 besárgult, 5 másik fontos installer beszürkült. Az "anneal all" -ra kattintva a Wrye Bash lefagyott, feladatkezelővel kellett lelőni, godolom olyan adatokat keresett, amelyek már nincsenek meg. Megpróbálom visszamásolni a Wrye Bash által módosított ini backupját. Ha nem sikerül, két napi munkám elszállt. Azt hiszem nem kívánok többet foglalkozni ezzel az OR-el. Túl bonyolult, túl sok mindenbe belenyúl.
-
válasz
GypsFulvus2 #12721 üzenetére
Hát akkor ne töröld csak nevezd át.
Mit jelent egy sima szöveges fájlnál hogy "átalakult egy szerkeszthetetlen téglalappá"?semmi, lassú voltam
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12721 üzenetére
Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd onnan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12721 üzenetére
Ismerem az érzést, nyugodtan törölheted. Szerintem kézzel praktikusabb szerkeszteni amúgy az init mint Wrye-al, akkor nem lesz ilyen átláthatatlan. Ha ez mégis megtörténik DiffCheckerbe bemásolva ezt a nagy halmazt majd olyan kimásolva megint átlátható lesz. Elvben
-
GypsFulvus2
őstag
Nos, eljutottam addig, hogy minden kész, már "csak" az OR-ot kellene feltenni. Azt írja, hogy "- Delete the Oblivion.ini to reset settings to default (the one in Documents\My Games\Oblivion)"
Na, most, azt látom, hogy a Wrye Bash nagyon durván átalakította az eredeti ini file formátumát, egy szinte szerkeszthetetlen téglalappá. Ha most az OR kívánalmai szerint törlöm az ini-t, az nem fog zavart okozni a Wrye Bash működésében? Van valamilyen kihatása a modok működésére? -
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12719 üzenetére
Még volt annyi erőm, és kiderítettem. A Bashed Patch nem legalul volt a mods fülnél, ezért gondolom ami alatta volt, azt nem importálta. Most már (nagyjából) világos, hogy működik; gondolom annak mindig legalul kell lennie, akárhová is rendezi a BOSS. Így másodjára már sikerült, és megjelent a zöld keretben a kis pötty, tehát minden rendben. A Citadel Door Fix-nél viszont azt írja a Rebuild alatt, hogy "The Following flile has Master file Error". És hogy rendezzem a load ordert. A BOSS nem változtat a helyzetén, szóval még nem tudom, hová kéne ezt tenni, hogy teccen neki. Addig is inaktiváltam.
Tervezem még az Improved Trees and Flora 1-2 -t, illetve az Improved Fruits Vegetables and Meats-t is telepíteni, de az általad javasolt Lush_and_Gaudy_Floriana_Requiem-et nagyon csiricsárénak láttam a képek alapján. Utóbbit azt hiszem kihagyom. Mára elég volt, elfáradtam, holnap délután folyt. köv. A segítséged még egyszer köszönöm, sokat jelent -
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12718 üzenetére
Ennek mindenképp derítsd ki valahogyan az okát, mert a bashed patched nem az a megkerülhető történet, vannak modok amik enélkül nem vagy nem megfelelően működnek.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12717 üzenetére
1. Azt hiszem, akkor az OSR-t csak akkor telepítem, ha konkrétan akadozást tapasztalok, addig nem.
2. Igen, megpróbáltam importálni, de hibaüzenetet dobott a folyamatban. Már nem emlékszem pontosan mit, de valami a master file hivatkozással volt kapcsolatos, ez után inkább deaktiváltam és uninstalláltam, Holnap megnézem még egyszer. Hasonló hibaüzenet volt a Rebuild Patch -re klikkeléskor az Oblivion Citadel Door Fix .esp esetében is (az UOP része ez), ezért azt is deaktiváltam. Ha jól értem a leírást, akkor, minden load order változáskor meg kell csinálni a Rebuild Patch-et, tehát gyakorlatilag minden BOSS futtatás után.
3. Ja, igazad van, figyelmetlen volam, köszönöm, így már világos.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12716 üzenetére
1. Én is beakadtam itt anno, használom OSR-rel együtt, úgy emlékszem az obse_loader.exe-t megpatcheltem pluszba, de én is úgy olvastam, hogy csak az oblivion.exe-nek van rá szüksége.
Patchelés és az OSR telepítése után alaphelyzetben CTD, ezért az Oblivion\Data\OBSE\plugins mappában található OSR config fájlban a bReplaceHeap értéket át kell írni 5-re.
Hát elő-előfordulnak amúgy random CTD-k, fogalmam sincs, hogy ez okozza-e, de érdekes módon mostanában kevesebbet kapok, pedig nem változtattam semmit.
2. A Grass Overhaul .esp-jét importálni kell a Bashed Patch, 0.esp-be. Ez a fájl a Wrye Bash velejárója, és fontos. Magába integrál a használt modokból adatokat, hogy stabilabbá tegye a játékot, a Grass Overhaul esetén az egész .esp fájlt. Jobb klikk a Bashed Patch, 0.esp-re: Rebuild Patch -> Látni fogod, hogy baloldalt kiemelten lesznek a beintegrálásra váró dolgok. Ezekre rákattintva láthatod jobb oldalt, hogy mi tartozik az adott kategória alá. Alaphelyzetben kipipál mindent, amit magába akar építeni, nincs más dolgod, kattints a Build Patch-re. Ha mindent ok, akkor a Grass Overhaul .esp-je elől eltűnik a pipa és egy pötty kerül a helyére.
3. Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality: ez a launcherből indítható alapbeállítások: Kép, míg a másik az ingame. Itt az ajánlott beállításokat kell alkalmazni. Minden más amit nem említ külön, az maxon. -
GypsFulvus2
őstag
válasz
MasterMind #12713 üzenetére
Köszi szépen, holnap megpróbálkozok vele. Megnézem akkor ezt a PuhánTökéletes RAM lemezt is
Sajnos az SSD-m nem elég nagy ahhoz, hogy az Obli egészben is ráférjen. Nem vagyok nagy spíler ezekben, úgyhogy lehet, hogy kell majd a segítség, jelentkezem majd, ha kell.
Viszont, ha már itt vagy mg egy-két kérdés.1.Te használtad a 4 GB memória patch-et? Ha igen, akkor milyen exe-kre és dll-ekre alkalmaztad? genndy tanácsára én csak az Oblivion.exe-re csináltam meg eddig; a játék hibátlannak tűnik, de nem tudom, egyáltalán működik-e a cucc. A topicjában írják azt is, hogy Oblivion Slutter Remover-rel is van valami gondja, hogy nem mindegyheap algoritmust használ. Nem tudom, érdemes-e a Stutter Removert megkockáztatni, mivel a szerzője is ezt írja:
"This plugin now has the ability to replace the Oblivion heap manager with a variety of alternatives, most of which are MUCH faster on multithreaded workloads. Unfortunately, changing the heap implementation seems to cause Oblivion to become unstable for some users. I'm not certain if this is due to a flaw in my method of replacing the heap, or if this is due to bugs in Oblivion that happen to not crash with Oblivions vanilla heap. "
Nálad rendben működik?2. A Grass Overhaul-t, amit javasoltál, a Wrye Bash problémásnak jelzi. Ha installálom, akkor a mod fülnél dőlt betűvel jelenik meg, ami annyit jelent: "A plugin that is recommended to be imported and deactivated (ie. tagged with Deactivate)." Ha mégis aktiválom, akkor vörös keretet ad neki, ami azt jelzi, hogy deaktiválni kell, különben problémát fog okozni. Nálad elvileg fenn van; volt ilyen gondod vele? Egyelőre inkább deaktiváltam.
3. Az Oblivion Reloaded-nél a következő nem világos: Azt írja az insallálásnál, hogy "- Run the launcher and set the resolution, graphics to highest quality, the HDR, no antialiasing" (kiemelés tőlem). Míg az ajánlott beállításoknál azt írja, hogy "Shadows on grass = Off" és "Specular Distance = 50% " , ami közel sem a max. beállítás. Ezt az installálás előtt gondolom pontosan be kell állítani, hogy ne legyen gondja a shaderekkel. De most akkor melyik, a max (grass shadow on, és sp dist 100%), vagy amit az ajánlásoknál ír? Te hogy állítottad be?
Holnap még biztos lesz még kérdésem, előre is köszönöm a segítséged!
-
válasz
MasterMind #12713 üzenetére
Szerintem jól akartad írni, de rosszul sikerült: a RamDisk pont hogy a memóriából csíp le egy darabot, ami meghajtóként látszik. Aztán hogy a képfájlt hová kéred hogy mentse RamDisk progiból való kilépéskor/kikapcsoláskor, az már mindegy, de a kikapcsolás tudja lassítani amikor kiírja az adatokat, ezért lehet érdemes SSD-t választani.
Arra én is kíváncsi lennék hogy hogy van megoldva a könyvtárak használata (ugye mindennek a Data mappa almappáiba kell mennie). Akkor hogy látja őket a játék ha számára egy külön meghajtón vannak? Be kell csatolni symlinkkel?Egyébként már egy SSD is nagyon meg tudja dobni a teljesítményt (Oblinál, Skyrimnél, Fallout 3-4-nél egyértelműen, érzésre feleződnek a betöltési idők), erre érdemes az egész könyvtárat átdobni.
-
MasterMind
tag
válasz
GypsFulvus2 #12708 üzenetére
A RAEVWD az eddigi tapasztalataim szerint a legvasigényesebb mod (főleg, ha együtt hajtod a többi grafmaxolós moddal), nálam RamDisk nélkül játszhatatlanul laggolt. A RamDisk nem csinál mást, minthogy egy választott merevlemez (SSD-ből célszerű) tárhelyéből létrehoz egy virtuális RAM-ot külön meghajtóként megjelenítve (mintha egy pendrive lenne), és az lenne a lényege, hogy a readmeben leírt mappákat és tartalmakat rámásolod, majd ezeket a LOD elemeket innen tölti be a játék. Részletes technikai hátterét nem ismerem, de nálam működik hibátlanul, kisebb textúra bugok vannak, például egy-egy távoli falomb villog, de semmi komoly.
Telepítése: én a SoftPerfect RAM Disk-et használom, a képfájl generálással megszenvedtem (ami arra hivatott, hogy a gép kikapcsolása után megőrzi a virtuális RAM-on tárolt fájlokat, különben minden újraindítás után vissza kell másolni mindent), ha nem megy szólj és leírom részletesebben.
Örülök, hogy használsz Wrye Bash-t, találó volt a jellemzésed: "Az Alapok Alapja".Az OBSE, BOSS, OBMM trión kívül még a TES4LODGEN is beleintegrálható, amire szükséged is lesz, ha a RAEWVD mellett döntesz, ugyanolyan rendszerességgel kell használni mint a BOSS-t.
Ha telepíted a RAEVWD-et, és az Animated Window Lighting modot akarod használni, akkor mindenképpen ezt telepítsd előbb, mert a RAEVWD együttműködik vele, nagy fun, hogy a távolból is világítanak éjjel az ablakok.(#12698) vajaskifli: wow, ma is tanultam valami újat
-
válasz
GypsFulvus2 #12711 üzenetére
Launchert hagyd, nem csinál semmi lényegeset.
-
válasz
GypsFulvus2 #12709 üzenetére
Leírom amit tudok:
- az LAA patch az maga a 4GB patch exe. Hivatalos neve Large Allocation Available, vagy valami hasonló handabanda.
- NEM kell felülírni az összes dll-t. Csak amit az Oblivion használ. Tehát az OBSE dolgait nem. Viszont az Oblivion.exe-t tutira (attól még hogy mivel indítod a fő fájl akkor is az Oblivion.exe lesz, azt hívja meg az OBSE is. Különben nem indulna a játék egyáltalán).
- atimgpud.dll : ezt én se tudom; binkw32.dll : ez viszont igen, a Bink videólejátszó moduljához kell. Ezeket hagyd békén.Egyébként én az összes dll-t békén hagynám és csak az oblivion.exe-re ereszteném rá a patchet.
De próbáld ki, mindegyikből csinál backupot, ha nem indul azt hamar észreveszed, aztán visszapakolod a backupokat. -
GypsFulvus2
őstag
Na, beleütköztem az első olyan dologba, amit nagyon nem értek. Van ez a 4 GB-os patch, ami elvileg nagyon fontos lenne, mert a tervezett modokkal biztosan nem lesz elég a gyári 2 GB, amit az Obli ki tud használni. Az alkotója biztos nagyon ügyes, de readmy-t, vagy install guide-ot biztosan nem tud jól írni... Hogyaszongya:
"For 64 bit Windows Operating Systems (e.g. Windows 7 or 8 64 bit) with 4gb+ ram
1st.) Use the 4gb utility downloaded here to apply the LAA patch to all .exe and .dll related to oblivion. You just open the program and select which files to patch and click open on each. The program makes backups of the original files automatically (with a ".Backup" file type you simply remove to overwrite the patched file if need be)."Először is, mi a Hermaeus Mora pöcse az a LAA patch? A letöltött file-ban egy "4 gb patch" nevű.alkalmazás van, semmi egyéb. Jól értem, hogy ezt elindítva az ÖSSZES .exe és .dll kiterjesztésű file-t felül kell írni az Oblivion főkönyvtárban?? Az OBSE által használtakat is (obse editor, obse loader stb)? Ha felülírom vele az Oblivion-exe-t és az OblivionLauncher.exe-t, az gondot fog okozni, nem? Hiszen azokat nem használom elvileg, amióta az Obse loader-rel indítok. Ha megváltoztatja az obse loader-t, (és az eredetit eltárolja backup-ként), az összes modul, ami az obse-re épül, el fog tudni indulni? Van még egy atimgpud.dll file is (gondolom valami a VGA-mmal kapcsolatos cucc), meg egy binkw32.dll (gőzöm sincs mi az), ezekre is alkalmazni kellene? És mi van a DATA alkönyvtárban lévő OBSE alkönyvtár dll file-jaival, azokra is alkalmazni kell?? Ez az egész így egy összetákolt sufnituningnak tűnik... valamit tuti el fog baltázni a fönti exe-k és dll-ek közül.
Hálás lenék, ha valaki érthetően elmagyarázná, hogyan működik ez.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
#89091072 #12707 üzenetére
Köszönöm, ez segített a kilépésen!
MasterMind: Ha még ere jársz, érdekelne, hogy az Oblivion Rebuild RAM Diskes varázslása hogy működik és mennyire fontos? Nem használtam még RAM Disket eddig, és "csak" 8 Giga RAM van a gépemben, illetve egy eleve bonyolult rendszert nem szeretnék még bonyolultabbá tenni. RAM Disk nélkül a RAEVWD, vagy más Distant LOD-ot javító program laggolást okozna? Jól haladok amúgy, Wrye Bash, OBSE, BOSS, OBMM, valamint az unoff patch-ek, illetve az első texture packek (QTP, Bomret) fenn vannak, eddig hibátlanul műlödik. Kimásztam a csatornából, hogy az OR-ot és a többit már szabad ég alatt tesztelhessem, de az OR telepítése előtt dönteni kéne, hogy RAM Diskkel, vagy nélküle.
-
#89091072
törölt tag
válasz
GypsFulvus2 #12706 üzenetére
A kilépéshez egy obse plugin kell, a FastExit.
Az Unofficial patchek mind kellenek, nem okoznak fagyást.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
Rendo84 #12705 üzenetére
Jó'vanakkor megnyugodtam, hogy a kilépési fagyásnak nincs számottevő jelentősége. Tudom mire vállalkoztam, még a "hőskorban" egyszer már xarrámoddoltam, de akkor még nagyon más eszközök voltak, meg akkor landscape és új történet modokra hajtottam rá. Most már olyan rég játszottam vele, hogy az eredeti történetet akarom újra max grafikával. Úgy nézem, hogy a Wrye Bash lesz az alapok alapja, mert abba minden más eszköz (OBSE, BOSS, OBMM) integrálható.
-
Rendo84
senior tag
válasz
GypsFulvus2 #12704 üzenetére
Legalább pár napig te sem fogsz akkor még játszani.
Egyébként nekem steames verzióm van és nálam is kilépéskor hibát ír. A sorrenden pár alkalommal próbáltam finomítani, de nem sikerült megszüntetni. Nem minden alkalommal csinálja amúgy. Pedig nekem nincs is szét moddolva, csak a QTP3 és a Magyarítás és annak dolgai vannak fent.
-
-
válasz
GypsFulvus2 #12702 üzenetére
Ezt már nem tudom, nem használok WB-t.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz
genndy #12701 üzenetére
Értem köszi, akkor ignorálom ezt a hibát. A többi unoff patch-et is letöltöttem, de még nem installáltam őket, mikor az első után megjelent ez a hiba. Lehet, hogy bepróbálkozok ezzel a Refurbish-el, utálom, hogy millió .esp van a data könyvtárban. Az src akkor ezek szerint a source rövidítése (godolhattam volna), kihagyom, köszi.
Még valami: a Wrye Bash dokumentációjában egy szót sem szól az archive invalidation-ről. Ha vele installálok egy modot (több mod erősen ajánlja, pl. az unff patch-ek is) a BAIN használatával, akkor nincs is szükség archive invalidation-ra?
-
válasz
GypsFulvus2 #12700 üzenetére
Knights.esp miatt fagy ki előszeretettel kilépéskor. Az legyen az utolsó a betöltésben. Meg a DLC-khez is készültek unoff.patchek, próbáld azokat is fölrakni úgy, hogy a Knights meg annak az unoff. patche az utolsó.
Azt a Refurbish-t nem próbáltam.
src nem kell, az csak a forráskód (ha valaki bele akar nézni vagy módosítani gondolom). Játékhoz nem kell.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest