Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7498 üzenetére
Felülről a 2. lépcsőfokon kell 1800 körül lennie. Ha feljebb állítod, jobban fog feszülni a lépcsős tárcsához a rugó, később fog ki is kapcsolni. A csavart kel befelé tekerni, amelyik a lépcsős tárcsára fekszik fel. Hideg motornál padlógáz, majd beállítod kézzel a 2. legmagasabb fogra a csavart, ezután beindítod a motort(gázpedálhoz nem szabad nyúlni), és addig tekered befelé a csavart, míg 1800 nem lesz az alapjárat. A csavaron van egy fehér műanyag kupak, azt le kell törni, ha még soha nem volt állítgatva(ezalatt a gázhoz nem szabad érni).
Ha teljesen bemelegedett, akkor a meleg alapjáratot kb. 850-re kell emelni, az már nyáron is alacsony volt.
700 körüli alapjáratot nem tart meg a favi motor télen, ezért szoktam nyáron lejjebb venni, télen, meg jobban ráadni.[ Szerkesztve ]
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Az a kérdésem hozzátok ,hogy Ti mennyire halljátok búgni a difit ?
Nekem 70-es tempónál már elég jó hallani ,és 80-90-nél már búg nagyon . A motorhangot nem is hallani ,csak az erős búgást ,..már kellemetlen ,olyan a hang mikor zuhan le a repülőgép.A váltáskor jelentkező rántást valószínű ez okozza ,mert már cseréltem gumibaktól kezdve kardámcsuklót ,kipufogót ezmiatt ,de még mindíg ránt.
Váltócsere lesz itt ... ...Pedig mindig ellenőriztem/cseréltem az olajat.
SKODA FORMAN
-
Retro DJ
aktív tag
Nem kételkedem a teszt hihetőségében.
Amit én tapasztaltam személyesen a Hankook abroncsokkal, hogy sokkal halkabb a hangjuk, száraz körülmények között egy 10 éves (de napot alig látott) Matador abroncstól eltérően nem csikorgott még forszírozott kanyarodáskor sem, inkább tapadt, érezhetően könnyebb lett a kormány (azt mondja a feleségem, olyan mintha légpárnán menne az autó).
A tesztek szerint egy összességében egy átlagos abroncsot vettem.
Retro
-
rob210
nagyúr
-
Marczi80
tag
Most akarok 2 télit venni, ezért végigkérdezek mindenkit. A kollegám váltig állítja, hogy a Matadortól jobbat még nem vett.
Mosk 2 hétig Felvidékszerte szaladgálunk. A hét első felében Beringo Matador téli gumival, tegnap C3 Matador téli gumival. Igaz még nem fagy, de nem panaszkodhatok, mert jópár helyzetben nem is vettem észre semmit. A keddi nagy esőben voltunk Pozsony-Poprád-Pozsony távon. Egész nap zuhogó eső, az autópálya megpördült autókkal tele. 130nál észre sem vettem, hogy nem száraz az út.In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rob210
nagyúr
Na egy kis érdekesség a Hankookhoz is szervesen csatlakozva
Nem kicsit Barum reklám, pedig én Barumot biztos nem veszek, az nálam már csúfosan megbukott.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
Retro DJ
aktív tag
-
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7482 üzenetére
Oldalt ahogy felfogatod, azokat a csavarokat fellazítod és az egész szívatót el lehet fordítani. Ha a kocsi bal oldalára állsz és leveszed a légszűrőházat akkor a szívatón látszanak a csavarok. A képen látható állás a nyári
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
-
rob210
nagyúr
válasz Atuska75 #7474 üzenetére
értelmezési probléma van.
Ha 30 a kiinduló amiből 3at visszakapnak akkor miért 30-2 miért nem 27-2?
Szóval a 30-al ne számolj, mert 27-et fizettek ki.
2 még a pincéré lett, tehát a teljes összeg 27, ebből 2 a pincéré és 3 amit visszakapták a 30-ból, de most már off-ba teszem.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Na, ma kicsit másként figyelte meg a feleségem a reggeli procedúrát.
Indít, megtart egy picit gázzal és indítás után elengedi a gázt, akkor megtartja az emelt fordulatszámot magától, de ha elindul, és eljut az első kereszeződésig, akkor már nincs fordulat és leáll.
Javaslatok?
Retro
-
rob210
nagyúr
-
-
Atuska75
tag
Srácok fel tennék egy találós kérdést, Íme: [link]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
Retro DJ
aktív tag
Tiszta sor amit írsz. Annyi sok a rugó azon a karbin, hogy nem szívesen bontom meg (legalábbis eddig), mert nem fogom tudni összerakni.
Mesterséges melegítsére, hűtésre dolgozik a bimetál, ezért nem tudom, hogy mi a baja!
Lehet, hogy hétfőre összeszedem a bátorságom és szétborítom.
Egyébként nyáron már egyszer játszotta ezt, akkor megfújtam kenőanyaggal, megjárattam, eddig jó volt.
Azonban most a feleségem használja, és míg kiér a városból háromszor áll meg a motor .
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Kicsit már fáraszt a Favorit hidegindító rendszere.
Második reggel játsza el, hogy bármennyire is lenyomjuk a gázpedált, nem hajlandó beugrani szívató állásba.
Tegnap reggel megpróbáltam egy kicsit megkenegetni, de ma reggel már újra nem működik.Legszívesebben átalakítanám kézire...
Van valami tipp, hogy mit lehet még tenni? (A bimetál siprálrugót vizsgáltam, működik).
Köszi!
Retro
-
rob210
nagyúr
-
gs20
tag
Isten ments, hogy okoskodni próbáljak, de:
-kis méretű lapos csavarhúzóval a "C" alakú rögzítő rugó alá kell nyúlni, és kicsit hátrahúzni, hogy a párhuzamos részen üljön fel, akkor ütögetés, rángatás,stb nélkül, kisujjal leemelhető a gázteleszkóp a gömbről.(egyébként ha cserés, és magas az autó tulaja, érdemes a kicsit nagyobbat venni, ekkor feljebb hajlik a hátsó ajtó. Nekem alapból ilyet adtak az autósboltban, lengyel gyártmány, kb 2-3 centivel volt hosszabb a gyárinál, marha nagy előny, hogy ezzel már nem fejelem le folyamatosan a felnyitott csomagtérajtót)
E=MZ²
-
robesz76
csendes tag
Sziasztok! Hátsóajtó teleszkóp cserénél ki csavarni a csavart az ajtóból vagy mi a trükkje a cserének?
-
-
-
-
Retro DJ
aktív tag
Pajtasok!
Nagyon szomoru vagyok. Atallitottam a legszuro rendszert teli allasba, mert a gaz miatt kivettem a meleglevego harmonikajat. Most, visszatettem es 200 km alatt megvett legalabb 20 liter gazt. Lattam. Mar odauton, hogy dus a keverek, de arra fogtam, hogy hideg a szonda es hulyeseget mutat, de nem .
Most, hogy latom az eredmenyt kivettem a csovet es kicsereltem a gyorsitoszivattyu membranjat. Most mar nincs benzin szag.Ja es meg csinaltattam a gumit is, a fenire rakott suly mellett eresztett a levego. Tisztesseges volt a gumis, nem kert penzt.
Retro
-
vecsepapa
csendes tag
Hogy egy kicsit offoljam a témát Retro munkáján felbuzdulva a mai termés. Persze az eredeti állapotról nekem sincs képem Max még mikor az autón volt tavaly dísztárcsa nélkül. Ha lesz rá igény előkukázom azt is
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #7440 üzenetére
A megduzzasztás, nem jelent oldást.
Nekem most a renault olajdeklije is azzal van felrakva, mert a gyári tömítéseket hiába em be, ez renault betegség.
Amióta ez a "getva" van közte semmi szivárgás.
Nyugodt szívvel merem bárkinek ajánlani.
Drágábban ugyan ezt az anyagot a loctitle is forgalmazza, ha érdekel valakit megadom a típusszámát, de tényleg ugyan ez.Renault power
-
darius
tag
Úgy néz ki, hogy csak lelazult az ablakmosó motorról a műanyag cső. Kicsit visszavágtam, visszatoltam.
Először nem akart spriccelni. Az ablamosómotor kábelei útban voltak, ezért leszedtem, vissza meg richtig fordítva csatlakoztattam Most már jó. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #7430 üzenetére
Semmit, minden olajcserénél szárazra törlöm.
A szelepfedél alatti parafát gumira cserélktem, ott nem ereszt.
Az olajkád alá csak papír megy, az van ott pasztával, hát nem csont száraz, de nem is folyik orrán-száján.
Pici por mindig odaragad körben a kád illesztésénél, ami azt jelenti, ereszt, de nem vészes.A gyertyák alaltti fedél alá szintén kapni gumi tömítést, az megoldja ott a gondot.
Nekem csak a kád szokott csajtos lenni, de előző tulaj meghorpasztotta alulról, azon sem lepődnék meg, ha nem lenne egyenes.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Az olajdekni és a gyertyák alaltti fedél közlében találok némi olajat. Hiába húztuk érzéssel után a deknit, nem lett jobb, cserélni kellene a tömítést.
Az autószerelő barátom azt mondta, hogy a mai autóknál használt tömítővel bekenjük, és az lesz olyan jó mint a parafa tömítés. Alapvetően én a gyári megoldásokra esküszöm. Kérdezem tőletek, hogy Ti mit alkalmaztok?
Retro
-
gs20
tag
Bocs fiúk, (veletek) inkább nem csókolózok, de én ilyen ablakmosó motort használok már mindenben, évek óta:
http://www.autoalkatreszklub.hu/product_info.php?cPath=77_145&products_id=2731
Olcsó, és gond sem volt még vele, pedig szolgál már 2 favoritban (az egyiben 2db) 1.5 éve, kispolszkiban 3 éve, és szuzukiban 1 éve.
Előny, olcsó, eddig megbízható, és a gyárinál sokkal nagyobb a folyadékszállítása, sokkal jobban veret.
Hátrány: ha egyszer elromlik, ez nem szétszedhető.(Amúgy én is javítgattam egy ideig a gyárit, fél évig jó volt, aztán megint elkezdett ereszteni...)
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #7425 üzenetére
Csókollak! Párszor kifejtettem véleményem az utángyártottról. Ez viszont egy olyan alkatrész, ami elromlása max kellemetlen, de nem vészes. Ez másfél éve tart, ráadásul az autó eleje sem úszik az ablakmosóban...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
Szia!
Engem az ablakmosó motor szívatott meg, ott folyt el kb. 4 l
Egy kis érzékkel szét lehet szedni, és letömíteni. Persze engedhet még a cső csatlakozásoknál is. Tegyél a csatlakozásokhoz egy papírtörlő darabot, az azonnal megmutatja, hogy ha egy csatlakozás rossz.Ablaktörlőt keret nélkülit vettem, a sofőr oldalon 500 mm, az anyós csak 475-öst kapott. A gyári méret nekem (90) 450 mm volt.
Retro
-
darius
tag
Itt az ősz, megjött az eső, előbújtak a problémák. Valahol szivárog az ablakmosóm, mert 1 hónap alatt eltűnt 2 liter, és annyit tuti nem locsoltam el. A vízsugár is gyengébb, de szemre nem tudtam megállapítani, hol szökik a folyadék. Tippek?
A másik az ablaktörlő, ami már inkább csak maszatol. 475 mm-est vettem, mert nem voltam tisztában a méretekkel. Használhatom, vagy vigyem vissza mielőbb?[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #7413 üzenetére
Nem vagyok ma tul szerencses, feltettuk a teli garniturat, es az egyik kerek a hasznaltak kozzul ereszt .
Kedden vihet gumishoz is a verdat, kiraly...Egyebkent a teli abroncsokkal nagyon szepen fut a verda, csendesebb lett, meg a kormany is konnyedebb. Nagyon jol fogja az utat, remelem zimaban sem lesz ra panasz...
Retro
-
Atuska75
tag
Ez is tény. Mindazonáltal az eredmény ugyanaz: az emberek gondolkodásmódján és vezetési kultúráján kellene változtatni. Az már megint más kérdés hogy az olyan állatok mint aki a múltkor jött mögöttem 110-nél kb 2 méterre az vajon télen, havon milyen követési távot hagy. (bár félek ugyanakkorát)
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap kifogyott a gáz, és átkapcsoltam benzinre. Ezután kis idővel benzinszagot éreztem...
Amikor megálltunk akkor az autó körül is megjelent az átható benzinszag...
Szerencsésen hazaértünk, egy lámpával nekirontottam az motortérnek, és kiderült, hogy a nyíllal jelölt alkatrésznél szivárog a benzin...
Van ennek valamilyen tömítése vagy csak kompletten cserélhető?
Sajnos erről az alkatrészről pont a forró kipufogóra csöpög a benzin, szóval nem egy életbiztosítás.
Retro
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #7409 üzenetére
"Azért van a sok baleset télen mert, sok hülye úgy gondolkozik "egész télen csak 3 alkalommal megyek ki a kocsival arra én nem szerelem fel"
Ne haragudj, de ezzel nem értek egyet.
Szerintem azért vannak a balesetek, mert az a sok hülye nem a téli útviszonyoknak megfelelően vezet: sebesség megválasztása, követési távolság, stb.
Ilyen szempontból még rossz is a téli gumi: a gyökér azt hiszi, hogy felrakta, minden oké, aztán ugyanúgy nyomja tovább mint nyáron.Ami kiakaszt néha, az a híradó szövege: "baleset a köd miatt" "baleset a hó miatt"... nem a köd meg a hó miatt, hanem azért, mert nem annak megfelelően vezetett a gyökér...
Na mindegy. Nekem már fent vannak a téli papucsok, hólánc a csomagtartóban, jöhet a tél.
Ja, amúgy van egy garnitúra 155/80-as téligumim eladó, akár favorit felnivel együtt.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Sanyo91
csendes tag
válasz Atuska75 #7409 üzenetére
Ok,koszonom,de mar utana sikerult megtalalnom a neten nekem is a valaszt,de megis jobb ha megerositenek benne .hat a teli gumi nalunk ugy van hogy kotelezo de csak akkor ha az uton ho van,ugyhogy az alol is lehet kibuvot talalni,de nekem az utodon egesz evbe most teli gumi volt ugyhogy nem kell rakosgatnom de mar jovore szeretnek nyarikat venni,de muszaly felnit is venni de itt nalunk ami tetszik draga
-
Atuska75
tag
válasz Sanyo91 #7408 üzenetére
Csak bizonyos esetekben kötelező és olyankor ki van táblázva egyébként nem kérik, de ha olyan helyre mész ahol tábla jelzi akkor ott meg büntetnek ha nincs.
De amíg nincs hó addig ezen ne aggódj mert itt csak hófüggő. Az a gyönyörű ebben az országban hogy, még a téli gumi sem kötelező csak ajánlott. Azért van a sok baleset télen mert, sok hülye úgy gondolkozik "egész télen csak 3 alkalommal megyek ki a kocsival arra én nem szerelem fel" Pedig egy úton is érhet meglepetés akár az indulási ponttól 15 méterre is.[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Sanyo91
csendes tag
olyan gyors kerdesem lenne hogy nalatok kotelezo-e a holanc?,mert keszulok magyarba es hirtelen nem tudom(a valaszotokat elore is koszonom)
-
vecsepapa
csendes tag
Villanyosok segítség.
A szép kék ledezésem meghalt a kapcsolófények + a műszerfalban is 3 meghalt.
Ennyit tudtak volna azok a ledek vagy mitől hánytak be?"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Atuska75
tag
Igen ugyan ez fog vele történni csak azzal a különbséggel hogy, nem hegedálunk hanem egyszerűen csak felfúrjuk 7-esre bele megy az új stift és kész. Viszont itt nem csak ezzel van baj hanem az alsó fogaskeréknek a stiftjével is. Ott ugyan ez lesz csinálva és megy tartalékba.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #7398 üzenetére
Az elosztó tengely 2 db-ból van, a két darab egy vállas kapcsolóidommal kapcsolódik egymáshoz. A felső elosztótengelyhez a kapcsolóidom úgy csatlakozik, hogy mind az idomon, mind a tengelyen van egy asszem 5ös furat, és át van dugva egy stift. Na a tengelyben a furat verődik ki, és vele együtt a stift kopik el.
Megoldás: elosztó szétszed, tengely felhegeszt CO-val, idommal összepasszít, új furat kifúr, új stift, és öröm-bódottág, évekig újra jó az elosztó
Már 3 elosztóval játszottam ezt el (2 a 2 favoritban+1 tartalék)E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #7397 üzenetére
Pedig de.
Sőt, amit én sem nagyon akartam elhinni: 90-nél kevesebbet eszik mint 80nál.
Igaz, én játszottam a fúvókákkal korábban, de az eredmény az, hogy 2600-2800 körül van egy olyan tartomány, ahol nagyon jól megy és fogyaszt.
75-80nál határozottan erőlködik ötödikben, nyomni kell nek mondjuk harmad gázti, 90-95nél viszont kb 1cm-t kell csak nyomni a gázt, és vidáman megy.
Úgy gondolom oka volt, hogy miért lett 93-tól a rövid váltó alap a favoritokban is.E=MZ²
Új hozzászólás Aktív témák
- Töltőtoll kedvelők/használók topicja
- alza vélemények - tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Óra topik
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Tippmix
- További aktív témák...