Új hozzászólás Aktív témák
-
Zewa
senior tag
Én kb 13-15 éves voltam amikor vezetni tanulni egy vajszínű Skola 120L-en. (5 gangos)
Vater régi munkás autója volt. Nagyon kiszolgálta magát. Kb ~350ezer km lehett benne mikor el lett adva. A motorral semmi gond nem volt bár egyszer kellet hengerfejet cserélni benne.
Dombon felfele mikor 1esből 2-esbe akkor elég gyengus volt de én szerettem."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Zewa
senior tag
Lehet. Szeritnem nagyon ki autó volt az a Skodu! Kellemes utazó tempo 100-120 között de egy kis hátszéllel vitte a 150-t!
Mivel hátul van a motorja ezért szervo nélkül is könnyű tekerni a kormányt.
Bár elég idiótán néz ki hogy gyárilag magasan van az eleje."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
#64791808
törölt tag
"mert, hogy az már nem SKODA"
"Egyébként én nem mondtam, hogy nem Skoda a Fabia meg az Octavia, stb.stb."
I like követekezetes pípül, de igen, az is skoda, csak nem az ótvar szar régi túlmelegedős vacak technikás, hanem újabb, jobb... Ugye milyen szar, mikor valaki bunkó az emberrel minden ok nélkül?
-
fero02
veterán
Manapság már alig van 1-2 ilyen kocsi...
Mindenki vesz újat 6746544616486346841 év hitelre, persze szigorúan 1.2 MPI-t, mert az csak 4 liter eszik, aztán meg csodálkoznak, h mégsem.
Hülye világban élünk. Ez van.
Ez a topik inkább csak nosztalgiázni jó. És ezt nem sértegetésnek vagy piszkálásnak szánom!
Skoda - Egyszerűan nagyszerű!
-
DeadMeat
veterán
Senki nem nezett ki onnan,szemely szerint en biztos nem.
Nem bantottal meg,es orulok a kezdemenyezesnek,de szvsz elfertek az uj skodakkal egy helyen is.
Szemely szerint meg nincs semmi bajom a regebbi skodrikkal,jo,megbizhato autok meg mindig,ha erto kezek hasznaljak.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
DeadMeat
veterán
Ja kapott egy computert,meg tobbpontu befecskendezest a foswagentol,de minden mas ua.
Es hogy a skoda mit ad az autoihoz?Minoseget,annak ellenere hogy a gazda egy csomo jo dolgot letilt tole.Pl motorterszigeteles,meg hasonlo aprosagok.Es megis "jobb" az adott skoda mint a vw megfeleloje.Szerintem...HAt hogy belehet-e tenni nemtudom,de lattam en mar karon varnyut Index skoda topikjaban tedd fel eme kerdest.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
#64791808
törölt tag
Hát, egy qrva automata váltót fejleszthetnének a csehek...
Egyébként értem az álláspontodat, csak arra akartam rávilágítani a magam módján, hogy egyoldalú elutasító voltál, ugyanis nem mondhatod rá, hogy az nem skoda, mert ilyen elven kb 10 autógyár létezik a világon, mert akkor eleve az Audi, a Seat, a Skoda és a Lamborghini nincsenek, VW mind. Peugeot és Citroen sincs, PSA, nincs Saab, Opel, stb, csak GM. Érted.
Egyébként pedig nem érdekel, ki tervezi, a Skoda Superb például cseh ötlet, marhanagy kocsi, baromi jó áron, nincs konkurenciája!
Csak az a qrva automata váltó!!!!!!!
-
Agostino
addikt
Üdv.
Húha, eddig nem is vettem észre, hogy van ilyen topic, mielőtt záródik kis nosztalgia részemről - remélem nem haragítok senkit magamra, ha leírom.
Sajnos a Favoritunk nincsen már meg, eladtuk jópár éve, de anno nagyon szerettem. Bordó jószág volt, emlékszem, a régi "sárgaskodánkat" - mi csak így hívtuk a Skoda 120-ast - váltotta. Jöttem haza apuval a suliból, asszem 1. vagy 2. osztályos lehettem, mellesleg autóbuzi, semmi más nem tudtam rajzolni, minden márka fejből ment, stb... Ballangtunk a parkoló felé, keresem hol a régi hintó, erre odasétáltunk a zsír új Favorithoz, hát, néztem egyet, elhihetitek. Nagyon tuti jószág volt, volt árokban többször is, de semmi baja nem lett. Végül valami tömítési hiba miatt adtunk túl rajta, sosem láttam többé, pedig kerestem az utakon, mert gazdára talált.
Amúgy meg tudjátok mire voltam anno nagyon ráindulva, minek akartam kicsi fejjel bebújni a csomagterébe? A Formannak! : )))))
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
NoLF
addikt
-
NoLF
addikt
nemtom nekem a boltban ahol a felnit vettem skodri favcsira azt mondták 4*100 kell. vagy lehet olyan csavarokkal adták, nem értek annyira hozzá
185/60 meg a váltóméret, 14"hoz az illik most a 15ös felnimen 195/50 van.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
george11
senior tag
5,8-6 liter (ezt eddig nem olvastam) Szerintem akkor ne piszkáld
Valamit valamiért. Teljesítmény, csak üzemanyagból lesz
Én a mostani gépemmel jó, ha a 10 litert tartani tudom, bár ez nem skodri (80% város 20% országút)"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
-
george11
senior tag
Ha jól veszem ki, akkor [link] ezen a képen a fekete basz a vákumos szabályzó.
De így a képek alapján ember nem mondja meg, hogy mit-hova
Kérdezd meg a szerelőt, aki a karbit beállította, hogy át lehet-e alakítani, látatlanban nem akarom marhaságot mondani"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"
-
drake911
csendes tag
hát már kidobtam azokat :S
de pontosan azok kellenének amit a spirál hajt meg(az benne van a legbelsejébe) de amin a fogaskerék van a vashenger azis szétment mind a 2ő úgyh az a 2 rész hiányzik ami eljuttatja a spiráltól a számsor fogaskerekéig!(2henger + 2fogaskerék)
Ha nemgyullad ki az üzemanyag minimumjelző lámpa azt h tom orvosolni?(izzó az működne)
[ Szerkesztve ]
-
drake911
csendes tag
20ikán érek haza a balatoni nyaralásból úgyh nemhiszem h eltok menni...
Múltkor szedtem szét a műszerfalat és kicseréltem benne minden olyan izzót ami nemégett! Szval más lehet a probléma...Lehet vmi csatlakozó szétcsúszott az úszónál, egyik ismerősömnek is ilyen problémája volt csak neki suzukinál, majd ha lesz időm leszedem a hátsó ülést és megnézem alatta a csatlakozást!
Visszatérve a km órához: eltod küldeni postán akkor nekem? Mit kérnél érte cserébe?
[ Szerkesztve ]
-
drake911
csendes tag
Tnap délután érkezett meg a csomag
Egyből neki is láttam a szerelésnek....2 órából összedobtam egyet ami működőképes! Vissza is szereltem majd elindultam tesztelni, sajnos a sebességet nemjól mérte mert a mutatót nem jól raktam vissza ,mert aztán rájöttem h a nulla sebességhelynél kell ráhelyezni majd átrakni a fém pöckön! Na elindultam újra és klappolt minden!Felújítottama az ablaktörlőket is majd rakok fel pár képet h mien lett!
Még egyszer köszönöm a csomagot!!!
-
darius
tag
Végre jutott időm átszerelni a kilométerórát. Szépen megtisztítottam meg minden, valamit mégsem csináltam jól, mert a sebesség mutató nem esik vissza nullára, hanem 10-re...
Biztos a spirál bekötésekor nem volt megfelelő a sorrend, vagy a fene tudja. Holnap ismét nekiesek -
darius
tag
Szia Rob! A múltkoriban beszéltünk arról, hogy mit is kell csinálni akkor, ha nedves-párás időben nehezen indul a gép. Ha jól emlékszem, akkor az eloszótfedél szigetelését javasoltad, de már nem emlékszem pontosan, és lassan beköszönt megint az a fránya idő.... A elosztófedelet kicseréltem, nem ártott neki viszont tömítést, meg neki való helyet nem nagyon láttam. Kéne egy kis help.
Amúgy az óra rendesen teszi a dolgát, már nem is zavar, hogy nem nulláról indul. ez legyen a legkisebb baja!
A benzinszag okát én is a abban két csőben keresném. Én tavaly cseréltem az enyémen. -
darius
tag
Köszi a választ. A végén még teszek bele egy kávéfőző tömítést
Egyszer mindent el kell kezdeni. Ha kiveszed a hátsó ülést és felhajtod a kárpitot, akkor először ki kell pattintanod egy fém fedelet. Olyan, mintha egy festékesdoboz zárófedele volna. Innentről kezdve adja magát a dolog. Egy nagy csavaros kupakba torkollik két, kb 40 cm-es benzincső. A méretük mintha eltérő volna. A kocsi alján pedig láthatod, hogy hol érnek véget.
Egyedől a szűk hely miatt gyúlt meg a bajom nekem ezzel, illetve nem árt valamilyen krémet használni, amikor cseréled újra a csövet, mert nem fog felcsusszani egykönnyen. -
ChRiS_RS
aktív tag
Egy pedál mitől törik el? Nekem a 20 éves Csodámon még az eredetik vannak, pedig elég kemény a kuplungja.
Ja.. ha már itt vagyunk, egy kérdés: az mitől lehet, hogy amikor a kuplungot felengedem elinduláskor akkor van, hogy ritkán de rángat a kocsi. De nem a gyújtásnál ismert rángatózást értem alatta, hanem valami más félét. Az egész kocsi csúnyán beleremeg. Féltengely lesz, vagy mi?(egyébként egy 2 éves Sachs kuplung van a kocsiban)
A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.
-
darius
tag
Ma nekiláttam a fűtéscsapnak. Kaptam a boltban hozzá még két kis műanyag gyűrűt és hozzávaló tömítést, de nem jöttem rá, ugyan hová is való. Azzal a bowdenes megoldással szívtam egy jó negyedórát az tuti. Végül csak összecsavaroztam.
Majd bőszen nekiláttam a hideg-meleg választó karnak, aminek következtében ugyan simán csúszik a két végállás között, csakhát valami megszakadt a szerkezet belső részében... Én voltam az erősebb
Na majd legközelebb megpróbálom orvosolni.Korábban volt olyan problémám, hogy nem működött a hátsó rendszámtábla világításom, mostanra viszont sikerült orvosolni egy új csatlakozóegységgel, ami a hátsó ajtóba való. Szemlátomást a réginek se volt különösebb baja, csak dolgozni nem akart mindig.
Lengéscsillapítók terén mindössze annyi tapasztalatom van, hogy az enyimen 4 éve ki lett cserélve mind a négy.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Szerencsére nekem sem melegszik túl.
Menet közben megtaláltam a hiba forrását, a fűtéskarra két bowden van felfűzve, az egyik lecsúszott. Valóban ügyes kézre lesz szükségem...
Menet közben foglalkoztam egy keveset a középső műszeregységgel is, kivettem egyszer-kétszer, aminek az lett a vége, hogy az új spirál is szétesett. Ekkora gagyit. De baj nem jár egyedűl, a fűtőmotor se akar működni. Szóval csináltam magamnak bőven elfoglaltságot -
ChRiS_RS
aktív tag
Kicsit kiegészítelek, ha nem baj. ;) (Nekem a fűtés jó a 120-asomban, kábé a 2-3. perctől kezdve langyosat fúj és onnantól tovább melegszik.)
Először is, remélhetőleg a ventillátor rendesen tudja a levegőt az utastérbe küldeni.
Meg aztán reméljük nem hengerfejes a kocsi (nézd meg az olajbetöltő sapkát, ha nincs habostúrós szmötyi a tetején és körülötte megnyugodhatsz. Mondjuk ez elő tud akkor is fordulni, ha rövid távon használod a kocsit)
A fűtéscsap és a gomba valóban lehet még ok. A fűtéscsap azért mert nem tudod megfelelően elzárni, (a fűtéspanelről nem tudod rendesen átállítani, érdemes a bowdent és a házat átnézni) a gombánál pedig az alacsony hőmérsékleten leadott jel lehet probléma, ezutóbbinál csak a csere segíthet.A műszerfalvilágítás cseréje nem ördöngősség, de kell hozzá kitartás és némi kézügyesség. Elölről a négy óratartó csavart kitekered, a kormányburkolatot eltávolítod, alányúlsz és kiakasztod a kmóra spirálját. Előrebillented a műszereket és jöhet az izzócsere. Visszafelé fordítva.
[ Szerkesztve ]
A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.
-
Joci77
csendes tag
na egy cipőben járunk mert már régóta tervezem járom a bontókat de idáig mindig csak töröttet tudtak volna adni (már egyszer teljesen kiszedtem belőle mindent )még az üveget is
festés volt,
a rögzítések első ránézésre ugyanaz - nem kell semmit átalakítani de majdnem mindent kellene cserélni (-sok píz)
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- PHP programozás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mesterséges Intelligencia topik
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- További aktív témák...