-
GAMEPOD.hu
BUÉK!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laca1212
őstag
válasz Dluinet #101076 üzenetére
Az nem segítség, ha e autó fogalmatlanul ajánlasz egy nem túl jó hírű e autót.
Tiltásomtól még más látja amit írok. Hátha hasznos neki/k...
Amúgy köszi a "korrekt" válaszod e autós tapasztalataid firtató kérdéseimre. A tiltás jó válasz, megoldás mindenre és egyben rád nézve...hát... 😁
[ Szerkesztve ]
-
Exian
addikt
válasz Dluinet #101047 üzenetére
Náluk minek?
Amúgy lehetne, eszméletlenül vicces, aki ismeri Rózsadombot (itt lakunk), itt vannak a városban az egymáshoz legközelebb lévő buszmegállók. Hihetetlen távolságra képesek voltak rakni. Pl. a posta, és utána a Csipke utcai megálló, NINCS 200 méterre a kettő, konkrétan 150 méter a kettő megálló közti távolság. Ennek mi értelme? szóval, vihetném őket egy megállót, 150 méterre.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Dluinet #101007 üzenetére
Ezek szerint nem jött át.
NEM ezzel szeretnék fűteni. Hangulat szempontjából szeretném használni alkalomszerűen max heti 2x. Mint ahogy írtam is..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
őstag
válasz Dluinet #100889 üzenetére
20k a villany és azt mondják drágább lesz, mert azt is még emelni fogják, hiába megy szinte ingyen az áram mostanában, az nem nekem lesz ingyen. Sajnos nekem is az a bajom, hogy bármit számolok, nagyon sok év múlva jönne vissza bármilyen beruházás. A ház szigetelt, a fűtés nagyon jó és a mérethez képest nem sok hiába gáz. Összességében egy 1-200k-t lehetne spórolni évente szerintem, de ahhoz napelem és új légkondik kellenének (5 darab) szóval nem tudom hogyan jönne ez nekem vissza. Ténylegesen a kiakasztható napelem érné meg, amit nem engedélyeznek. Olcsó, gyors beruházás és csökkenne a számla. Ezért kéne szakember, aki mondana okosat, vagy azt, hogy igazam van, hagyjam. Ha lesz új pályázat, akkor nem hagynám veszni, legalább kicsit visszakapok. A múlt évi is megérte, de akkor volt fontosabb, mint ez.
A privát “ajánlást” köszi, megfogadom. -
őstag
válasz Dluinet #100885 üzenetére
Nem az a vágyam, hogy megmondja mi éri meg majd a jövőben, hanem az, hogy megmondja mit érdemes pont az én házamon. Azaz kijön, megnézi milyen költségek vannak, milyen rendszerek működnek jelenleg és megmondja mivel érdemes kiegészíteni.
Egy példa: tippem szerint napelemes rendszer lenne a jó. Nagyjából eltüntetné az áramszámlát, mert a folyamatos fogyasztás nem nagy egész évben (1 db számítógép, 2 hűtő meg az alap amit fogyaszt a sok bedugott kütyü), amikor a nagy fogyasztás van az a tél és a nyár. Azt kell eldönteni mit jobb szerelni. Az kisebb részt érdekel, hogy mit döntenek. -
kbela365
tag
válasz Dluinet #100861 üzenetére
Tegnap olvastam, hogy ~88 milliárd éppen a kórházak adóssága az orvostechnikai beszállítók irányába. EU-s forrás nem érkezik, márpedig nagyértékű műszer és eszközbeszerzés az elmúlt 20 évben nagyjából csak EU-s forrásból történt. Hiánygazdálkodás, tartozások, csökkenő színvonal. De amúgy mit is akarunk, Gy***ány alatt talán jobb volt? Nem, nem volt jobb, de lehet hogy nem azért váltottak az emberek, hogy ugyan olyan legyen. Ráadásul ha ugyan azt csinálom, mint a másik, akkor semmivel nem vagyok jobb nála. Szóval nagyjából oda jutunk lassan, hogy Or**n=Gy***ány, csak előbbinek jobb a kommunikációja, habár az utóbbi is velünk van még.
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Dluinet #100861 üzenetére
Pedig nagyon egyszerű lenne megoldani ezeket. Csak 1 törvény kellene:
Minden képviselő + gyereke + unokája + szülei + nagyszülei a körzetének legrosszabb orvosi és oktatási intézményeit veheti csak igénybe.
Mivel mindenkit képvisel, amíg a legszegényebbek nem tudják igénybe venni, addig fizetős orvosi és oktatási intézménybe sem mehetnek.
Vagy megjavulna mindkét intézmény típus vagy eltűnnének a politikusok.[ Szerkesztve ]
Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Ricsi.M
tag
válasz Dluinet #100617 üzenetére
Csabival én befürödtem, autóklíma ügyben. Jó fej volt, de telefonban előző nap le volt egyeztetve az autó típusa, évjáratra pontosan, elmentem a megadott időpontra a város másik végébe, majd kiderült, hogy nincs hozzá való szelep nála, ami kellene. Megígérte, hogy utánanéz, keresni fog még este vagy másnap, hogy tudja-e vállalni, van-e valahol ilyen szelep a városban, amit meg tud venni. Azóta is hív (1 hónapja kb.).
MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
-
Aby_2014
aktív tag
válasz Dluinet #100825 üzenetére
Igen erre gondoltam, az egész projekthez alig lett meg a szükséges támogatottság.
Panelekben a legjobb a közüzemi támogatottság csövön jön a meleg a gázra átalányt fizet mellette meg bérbe lekvárfőz, meg a fűtéskiegészítést csinál és ugyan úgy "filléreket" fizet én meg a családi házban azt se tudom mivel fűtsek villany, fa.. egyik drágább mint a másik a gázt meg lassan jobb kikötni ...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
Aby_2014
aktív tag
válasz Dluinet #100816 üzenetére
Dluinet: Plusz költség és plusz költség ezeket a lakóközösségnek is támogatni kell(ene) így is nem kis vitát szült az egész rendszer, illetve annak létjogosultsága.
Ez inkább ilyen... hogy is mondjam presztízs kérdés volt - gyorsan hozzá tenném nem a mi részünkről- hiányzott mint üveges Tóthnak a ....Exian: Jogos, én is agyf@szt kapnék ettől... Nem gondoltuk, hogy ilyen problémát is okoz(hat) a rendszer. Elnökünknek még nem mutattam a videót, de bizti tetszeni fog neki
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
samu2062
senior tag
válasz Dluinet #100779 üzenetére
Igen, észrevettem én is.
Vicc, amit művelnek.
Az előbb felvette egy nő, aki közölte, hogy oda nem mehet, mert teltház van. Kérdem kit tud ajánlani, hát ő különben sem ér rá ezen gondolkodni, mert épp egy kutya van náluk. Vigyem állatorvoshoz.
1. Én itt dolgozom, nem tudom sehova vinni
2. Én vigyem? Saját költségen? És utána mi lesz vele? Ők miért vannak?
A Facebook-on ott virít nagyban, hogy utaljam nekik az adóm 1%-át.
Hát hogyne. -
Ajándékok
aktív tag
válasz Dluinet #100755 üzenetére
Ha jól tudom az autógyárak eléggé összefonódtak bankokkal. Nekik kellene "taxi" szolgáltatást indítaniuk, ahelyett, hogy eladják az autókat.
Velük, szerintem nem sokat tudnak kezdeni a taxisok. Föleg ha van eszük és kezdetben megelégszenek alacsony haszonnal esetleg megelégszenek annyi haszonnal, amennyi eladás esetén lenne.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Dluinet #100747 üzenetére
Erre lenne jó az önvezető elektromos gyűjtő taxi.
Valószínűleg olcsóbb lehetne, mint a mai tömegközlekedés és ha jogszabályokkal támogatva elterjedne, felére csökkenhetne az autók száma.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
-
-
válasz Dluinet #100740 üzenetére
Igen, ez nekem is gáz, de paff, mondom, az is elfogadhatatlan, hogy autóval menjek.
Ha brutál olcsóbb lenne, akkor itt Fehérváron pl. tuti megszűnnének a dugók. Azért jár mindenki autóval, mert rossz a busz, és azért rossz a busz, mert hiába van tele, így is csak 3-400Ft-os jeggyel éri meg.
@Cpt. Pirk : Itt a 300Ft-os buszjegy időszakában (nemtom most mennyi) és 450-es benzinnél az volt, hogy autóval a 4km-re levő munkahelyem fele annyiból megvan, mint busszal.
550Ft benzin környékén már egál lett volna. 8L fogyasztással számolva.
Heti 3 napot járok be... bérlet vastagon nem éri meg...Autót meg amúgy is tartanék, mert egy Fehérvár-anyám-anyósék kör se nagyon jön ki egy hétvége alatt busszal, és sokszor agyig rakva megyünk.
Mutogatni való hater díszpinty
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Dluinet #100740 üzenetére
Hogy jön ki olcsóbbra az autó? Ha csak a normál benzin árát nézzük és nem számoljuk a kötelező árát, az olajcserét, a kopó dolgok időszakos költségét, akkor is elég rosszul áll az autó, mert:
A negyedéves tükebusz bérlet az 20880Ft. Jövőre 700Ft-os benzin árat jósolnak, azzal kb. 30 liter fog mindössze kijönni ebből az összegből. Mondjuk 7 literes városi fogyasztás mellett olyan kicsit több mint 5km-t tehetsz meg ennyiből (5 napos munkahéttel számolva). - feltéve, hogy egyedül használod az autót a munkába járásra.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
válasz Dluinet #100736 üzenetére
Minden máshol is tömöttek a buszok. Ami nem, az meg ritkán jár.
Kedvem nekem sem szokott lenni, de most komolyan azért pöfögjek benzint, hogy a s3gg3m bejusson melóba meg vissza? Ha nem esik, és 0 fok felett van, akkor persze szívesebben oldom meg bringával, időben is kb. ott vagyok, ahol autóval.
+ingyen kondi.@Cpt. Pirk : Az ilyennek javaslom a fehérvári, laposvári, veszprémi tömközt. Fél-egy órás követések , bár talán olcsóbban, mint a pécsi
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Dluinet #100725 üzenetére
Amerre én járok munkaidőben reggel meg délután -kertiből Verseny utcába-, az autóval halál mert bedugul az egypúpú híd, vagyis hát hidak mert a kétpúpú se sokkal jobb... Anno Pécs a Mecsek és a vasút között terült el, az egész kertvárosi rész később épült oda, a hidak meg nem ennyi autóra lettek kitalálva.
Sokáig buszoztam, régebben kertiből ki a Zsolnay negyedbe, a 60-as busz kegyelmére voltunk bízva ami néha késett, de általában 5-10 perccel korábban ment el, mint kellett volna neki...
Visszatérve a mostani útvonalra, kertiben még hagyján, de az autóbusz állomásnál ha elindulnék haza, ott azért meg kell nézni, hogy milyen emberek vannak mert bizony összeszedi a környékről a problémás arcokat és már örülök, ha csak a "szokásos" megállókban bagózók miatt kell bosszankodnom. Ha a bőrgyárnál szállnék fel, ott meg egy putri mellett van a megálló, ott is voltak már necces helyzetek a balhés arcok miatt...Aztán mikor végre megjön a 24-es busz ami az útvonala miatt mindig szóló busz, állandóan tömve is van... Ezeket a hosszú járatokat anno nem gondolták át eléggé és azóta sem jöttek rá, hogy fasság.
Aztán ha feljutsz a buszra, akkor a busz meg áll a hídon a dugóban, mert a bőrgyárnál lévő lámpa szándékosan fogja a forgalmat kerti felé...Ezeknek a tapasztalatoknak az lett a következménye, hogy vettem egy rollert és egyenlőre tavasztól őszig ha nem esik, akkor azzal járok melózni. Se autóval se busszal nem lehet olyan hamar megjárni ezt a távot, mint azzal. Azóta se dugó, se problémás arcok.
Btw csütörtökön elment előttem egy bazi drága Mercedes, de kb. 25-tel a régi kertvárosban, mögötte vagy 5 autó torlódott fel. Nézem a sofőrt, a dagadt faszinger basszus jobb kezében a telefonját lapozgatta amit az anyósülésen tartott, eközben nem is nézett előre. Szia uram, gázolás érdekel?[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
rnrn
aktív tag
válasz Dluinet #100639 üzenetére
Scrum Institude
Angol nyelvű a vizsga (góg fordító, ha kell, segít).
@0xmilan, köszi! -
Exian
addikt
válasz Dluinet #100604 üzenetére
Youtube Premium előfizetésem van, de az a rendes kártyámról vonódik és annak normál havidíja van. Most(anában) egészbiztos nem regisztráltam semmit, sehol, főleg nem a webkártyával. Az a baj, hogy többet nem látok, hogy mire vonnák le, csak ennyit, hogy "Kereskedő: Google" és hogy 0 Ft és hogy a webkártyámról szívná le a nulla forintot (nem is értem).
-
válasz Dluinet #100514 üzenetére
12-ért nem is.
Én benéztem az Oriont 10-ért (összekevertem valamivel, amit olcsóbban árultak) de szerintem 15-ért elmenne.De hát ha nem viszik 12-ért, akkor ugye a megfelelő helye az a kommunális szemét (Oda szokás dobálni. )
@Ance : Nem, csak a Vestel 10 éve is gagyi TV-ket gyártott, meg ma is (Orion, Hyundai, Technika, stb. az Vestel). Philips meg nem feltétlen.
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
őstag
válasz Dluinet #100505 üzenetére
Csak tévéokosítót használok ezeknél, a nyaralóban központi antenna és tévéokosító volt benne, mindegyik működött. Alapvetően nem is értem minek tuner már a tévékbe. Nekem spec. felesleges. A képminőséggel nem értek egyet, de nem mennék bele ilyen vitába. A héten voltunk szállodába, ahol egy 42-es új Philips alap tévé volt hányingert keltő képminőséggel, szóval szerintem nem előre haladunk. Mielőtt felmerül az alap samu és Lg tévék is olyanok.
-
-
-
IO.sys
őstag
válasz Dluinet #100400 üzenetére
Már fennáll egy ideje a dolog, hosszabb úton jobban lesz, aztán városban újra előjön. Az lenne a terv, hogy kiszedik, lehetőség szerint megpucolják vagy csere. Az alsóról van szó a 2 közül. Szokott olyat is csinálni, hogy gázadásra nem gyorsul, hanem mintha fékeznék. Olyankor leállítom, újra elindítom (restart) és minden jó utána. Mondtam már többször a Norka Tamásnak de egyszer se tudta megfigyelni. EGR csere 3-4 éve volt.
[ Szerkesztve ]
凸_(ツ)_/¯ // -Valamit kiírt a gép!... -Az a dolga!...
-
-
-
Ajándékok
aktív tag
válasz Dluinet #100066 üzenetére
De a teljesítményével vigyázz!
Nekem 24g-s van. 5 perc működés után egy 5-10 m2-es helyiségben már nem lehet megmaradni.Nagy raktár kis helyen! Anyagáron eladó ~200m hosszú rakódófelületű gördülő polc rendszer. A helyigénye csak 3.6m*1.4m. Akár egy lakáscserét is megspórolhat vele!
-
blaca83
őstag
-
-
s7evcsenko
addikt
válasz Dluinet #100028 üzenetére
Öregedés, wikipédia:
"Például a legtöbb abroncsgyártó ezért azt tanácsolja az autósoknak, hogy öt év használat után évente egyszer ellenőriztessék abroncsaikat, és cseréljék ki őket, ha elérték a 10 éves kort."Ám igazad van, mindenki döntse el maga, hogy mikor cserél.
"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
s7evcsenko
addikt
válasz Dluinet #100019 üzenetére
"Miközben a modern gumik 4 év használat után elöregednek."
Erről van valami tanulmány?"Akkor nézd kilométerre.
- 3 év alatt a négyévszakos fut 3×15000= 45000 km
- 6 év alatt az szezonális fut 6×7500= 45000km"
Tök mindegy mennyit futnak, ha egyszer bőven a kopásjelző felett van a minta.
gumikopástól függően, ha teszem azt 100ezer km-nél érné el a kopásjelzőt, akkor az nekem kb 12 év mire lejárom négy évszakossal.
vagyis ha 6 évnél cserélném, akkor még mindig benne hagytam a gumiban a felét."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
s7evcsenko
addikt
válasz Dluinet #100014 üzenetére
Miért lenne a garázsban?
blaca83:
Mi már 4 éve használunk 4 évszakost asszonnyal 2 autón, és nagyon meg vagyunk elégedve vele.
Semmi különbséget nem veszek még észre rajta, mint újkorában, igaz hóban nem volt szerencsém tesztelni idén sem.[ Szerkesztve ]
"Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
s7evcsenko
addikt
válasz Dluinet #100011 üzenetére
nem ugyan annyi, mert a idényes gumik a garázsban állva is öregednek, nem csak a használattól, főleg, ha nem a kopás miatt kell végül cserélni.
Ha a szezonos gumi elmegy 5-6 évet, akkor a négy évszakosnak is el kell mennie annyit szerintem.
A technológia fejlődik véleményem szerint, így kétlem, hogy a mostani gumik hamarabb öregednének, mint régebben, igaz nem értek hozzá, csak ezt feltételezném laikusként."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
a2d2
addikt
válasz Dluinet #100008 üzenetére
A 3 év szerintem nagyon kevés, persze km függő is.
Én 5-6 évente cserélem a szettet. (Nekem külön van téli-nyári).
Mi mondjuk kb 15e-et megyünk egy évben - 2020-ban covid alatt 8-at sikerült
Szóval nálunk tényleg csak az évek számítanak meg a kikeményedése.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Exian
addikt
válasz Dluinet #99922 üzenetére
Aha, köszi. Akkor még kiderülhet az is, hogy fizetni kell az én lakáson belüli órám ELŐTTI elzárócsapért is.
Még egy ravasz kérdés, de nem várom el, hogy erre tudja bárki is a választ itt: ha nekem ennél az óránál nincs is melegvíz felhasználásom egyáltalán, akkor kérhetem, hogy szereljék le ezt az órát? Mert mi megszüntettük a konyhát ott, ahol ez a melegvíz bekötés van és 3 éve nulla az órán mért fogyasztás. Legjobb lenne nekem, ha ki lenne az egész iktatva, órástul, elzárócsapostul, mindenestül. Egyedül valami légtelenítő szelepet kellene beépíteniük, mert mivel zárószint, volt már rá példa, hogy légtelenítenem kellett nálunk, mert az alattunk lakóknál az egész részen nem volt megfelelő melegvíz ellátottság, mert nálunk levegősödött, mivel mi nem használjuk. Csak mondjuk elég szarügy volt csap nélkül légteleníteni, úgyhogy csak úgy tudtam, hogy az eredeti konyha felé menő cső végén lévő zárócsavart tekertem ki...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
őstag
válasz Dluinet #99843 üzenetére
Az utolsó sorozat (kb. 2022. novemberi) nagyon rossz minőségű lett. A Maps mindig azt rakja fel. Ha a Google Earth-ön nézed PC-n, úgy tudod állítani az időállapotokat. Egy sorozattal visszalépve (kb. 2021. November) jobb lesz. Ki kell kapcsolni hozzá a 3D épületeket. Az sajnos egy régi felvétel (a kertünk változásán látom), viszont nagyon jó minőség.
-
Exian
addikt
válasz Dluinet #99838 üzenetére
Ahogy hcl-nél, nálam is jó. A 3D-s épületmegjelenítés is megy. Szép és jó minőségű minden. Nálad lehet valami furcsaság.
Google Earth programban mi újság? Ott sem jó? Nekem akkor volt minden felületen rossz, amikor VGA kártya problémám volt. Nem ment talán az OpenGL vagy franctudja milyen dolog valami miatt megfelelően, és addig nem volt normális megjelenítés.
[ Szerkesztve ]
-
-
Exian
addikt
válasz Dluinet #99741 üzenetére
Ja, hát persze, tudni kell bánni velük de ha ezen átlendülsz, meg ők is, akkor te vagy nyeregben
Amúgy már elég rég voltam, akkoriban még tűrhető árak voltak. Mondjuk én új cuccok áraihoz mértem (főleg faanyagot, lécek, gerendák, stb), azt nemtudom, máshol kapható bontott árak milyenek lettek volna.
Fatelepes új faanyaghoz képest jó árak voltak. Persze az új, ez meg bontott.
[ Szerkesztve ]
-
MZsoltee
veterán
válasz Dluinet #98859 üzenetére
Az üzemanyag mesterségesen olcsó itthon és sok helyen a világban. Nincsen belekalkuláva megfelelő könyezetterhelés. Fordított módon lenne jó a fenntarthatóság miatt az üzemanyag ára. Nem olcsóbban, hanem sokkal drágábban kellene adnia lakosságnak. Ha mondjuk nem 500Ft lenne egy liter, hanem mondjuk 3000, akkor teljesen másképp nézne ki mondjuk egy 10k-15k-s bérlet. Európa az utóbbi 4-5 évtizedben éli meg a motorizációt. Nincs rá megfelelő infrastruktúra. Sok helyre nem szabadna beengedni az autókat, vagy ha mégis relatíve drágán. Nem normális dolog, hogy mindenki közterületen tárolja az autót és olcsón tankol. Nem jó irányba vezet. És nem az a rossz, aki él a lehetőségeivel, igen én is autózom, hanem az, azok, aki ilyen körülményeket teremtenek.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Csepy
őstag
válasz Dluinet #98858 üzenetére
Sehol, értsd és olvasd, SEHOL nincs "közösségi" közlekedés, mint ahogy működő kommunizmus sem. Mindeig van, aki jobban, van, aki rosszabbul jár. Ez mindig igy volt és mindig is így lesz. Ha ezen változtatni szeretnél, csak saját magadat szivatod.
Amúgy a bérletárak már 5 éve nem emelkedtek. (most majd lehet, hogy fognak, de ez várható. Kinek mit intézett a kormánya, ugye). Körülnéztem és minden városban, amit felsoroltam és aminek van saját közlekedési vállalata, ugyanennyi a bérlet, mint nálunk. Nálunk a buszjegy drágább, 100-150 Ft-tal, de a bérletek tejesen pariban vannak.
[ Szerkesztve ]
Regards: Csepy
-
MZsoltee
veterán
válasz Dluinet #98851 üzenetére
Ebben a menetrendben nem feltétlen a gyakoriság a probléma, hanem az ütemtelenség. Aki kitalálta, hogy 20-40 perces követéssel közlekedtet buszt azt talán jobb lenne elküldeni. Az ütemes menetrend mindenhol alapnak kellene legyen.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Csepy
őstag
válasz Dluinet #98854 üzenetére
Szóval autóval jobban és olcsóbban tudsz közlekedni, ha ahová te költözöl önszántadból, ott feltúrja az utat, persze nem a busztársaság? Értem. Nincs több kérdésem.
Amúgy érdekes, mert rendszeresen jártam diákomhoz Bálicstetőre, heti 3 alkalommal, 2 évig, és sosem volt félig sem a busz sem oda, sem a város felé. Nyilván nem megy olyan helyekre gyakrabban a busz (hétvégén meg pláne nem), ahol nincs rá igény. Ez TÖMEG közlekedés, ha tele a busz állandóan és mutatkozik rá igény, nem ennyi busz menne arra. Az, hogy neked, mint 1 embernek ez igényed lenne, sajnálom, de nem értetted meg a tömegközlekedés lényegét akkor. Az ilyen helyeknek, ahol laktál és ahol laksz bele kell legyen kalkulálva az, hogy erősen peremterületek, Bálicstető meg egyre inkább gazdag környék, a szomszéd kutyája is saját kocsival jár és valszínűleg ezért sincs akkora igény a sűrű buszjáratra arrafelé. Én is random kiszúrhatnék olyan járatokat, amik ritkán járnak (pl a hőerőmű felé, meg a finn utcába csak napi 6 járat van csak, sőt István akára, amikor jártam dolgozni, volt napi 4 járat, de megoldottam gond nélkül, mert felfogtam, hogy peremkerületek, és idióta lenne, aki oda sűrűbb járatokat tervezne), de pár kiragadott példától még igenis kifejezetten jó Pécs vonalhálózata és tömegközlekedése. Ne budapesthez hasonlítsd, hasonlítsd, Kaposvár (vicc), Miskolc, Győr, Sopron, Kecskemét, Nyíregyháza tömegközlekedéséhez. Szeged-Békéscsaba közös tömegközlekedése ugyan szontén nagyon jó, ahogy Debrecen is, de ott is van olyan óra, amikor egyáltalán nem jön járat.
[ Szerkesztve ]
Regards: Csepy
-
Csepy
őstag
válasz Dluinet #98851 üzenetére
Hát, ne is haragudj, de a halál faszáról HÉTVÉGÉN nem lesz sűrűbben sehol busz.
Kifelé 20 percenklént jár, csak nem mindegyik megy le a völgybe, hanem megy egyenesen tovább fehérhegynél. Amúgy, ha nem balfék valaki, akkor nem kell 40 percet várni, mert 20 perc VAGY 40 perc a maximális várakozási idő, attól függően, mikor mész ki a megállóba (a 40 perc amiatt a busz miatt van, ami megy tovább Fehérhegynél). Hétköznap itt is 20 prcenként, sőt, csúcsidőben 15 percenként járnak a buszok.
Én uránvégnél lakom, semmi gond a várakozási időkkel, hétvégén sem.Hadd kérdezzem meg, te esetleg testileg sérült vagy? Elnézést, nem szándékozom személyeskedni, csak nekem uránvégről a teso bejáratig 4-5 perc, ha sietek, 7-8, ha nem. Amúgy, ha bolt kell a szigeti úti sarki Spar is ott van az állomástól 2 perc sétára. Posta konkrétan az állomás széle mellett 2 méterrel, gyógyszertár a posta mellett közvetlenül.
[ Szerkesztve ]
Regards: Csepy
-
Csepy
őstag
válasz Dluinet #98833 üzenetére
-Rendszeres időközönként járnak a buszok, sosem várok a belvárosban, illetve a nagyobb külvárosi területeken (uránváros, kertváros, gyárváros, meszes) 10 pernél többet semmire, de nagyon sokszor még annyit sem. Délelőtt sem jellemző, pedig akkor ritkábbak a járatok. Még Somogyban is 30 percenként jár a belváros felé, sőt, egyenesen uránba (nekem haza) busz, pedig az Mordor alsó a javából.
-Az esetek 75-80%-ában van ülőhelyem, amikor leszállok, a maradék alkalommal 1-2 megállón belül lesz szabad hely. Ez alól max a csúcsidőszakok (7-8 között és 16-17 között) kivételek.
-Az átszállási pontok? Annyi átszállási pont van, hogy felsorolni sem lehetne. Árkád, Pláza, Csontváry, Uránvég, Budai állomás, Főpályaudvar, Vásárcsarnok... mind mind olyan helyek, amiken vannak ügyintézési pontok, ahogy te felsoroltad, maximum 5 perc sétával, vagy egyenesen a helyszínen.
-Nem vettem autót, nem tartom fent, nem szervizelem, nem kell odafigyelnem az idiótákra (és az általuk okozott kárra az én kocsimban) az úton, nem kell tankolnom, takarítanom a kocsit és mindez nagyságrendek nagyságrendével olcsóbbá teszi a tömegközlekesédt. 3 hónap alatt költök a negyedéves bérletre 20ezret. Az évi 80ezer Forint. Annyiból ne mondd nekem, hogy megtankolsz, fenntartasz egy kocsi, adót fizetsz, biztosítást fizetsz, és még vettél is egy kocsit.
-Én nekem még 37 év alatt nem sikerült megáznom megállóban. Oké, nálam van ernyő is.
-Melyik megálló van az Everest tetején, vagy a magány mocsarának közepén? Ki merem jelenteni, a megállókat kifejezetten jól meg lehet közelíteni.
-Jól működnek a buszok? Hát, hozzák azt, amit pesten a BKK, saját tapasztalataim alapján. Nem a legmodernebbek (mondjuk az elektromos buszok eléggé új cuccok, nem csak nálunk). Nyáron van klíma, ami általában szart nem ér (ebben jobb a bkv), téen van megfelelő fűtés (sőt).Sajnos az utóbbi időben romlott a közlekedés minősége és bizony járatok is maradnak ki a semmiből, de összességében az országban semmiképpen nemtartozik a rossz tömegközlekedések közé Pécs. Éltem Cambridge-ben; világváros, a világ 2. legjobb egyetemével, méretében és lakosságában összehasonlítható Péccsel. A tömegközlekedés siralmas és kurva drága. Biztos vannak sokkal jobb helyek is ebből a szempontból, azt nem állítom azért, hogy nem így van.
Regards: Csepy
-
-
dunc
nagyúr
válasz Dluinet #98840 üzenetére
Ma kivételesen buszozottam. Mondanom se kell, hogy a busz késett, az induló állomás után a 2, megállónál, már 8 perc késés.......És aztán jött az utána lévő busz, mert a "késő" igazából elegánsan kimaradt.....És ma még nem volt túl hideg de a plusz 10 perc várakozás nem esett jól.....BP n simán vállalható a tömegközlekedés....
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Spórolós topik
- A Keychron K2 HE rapid trigger billentyűzet tesztje
- Politika
- Asztalos klub
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX SCAR III makulátlan állapotban.
- VADI új MacBook Air M3 15" 8/10/16 16GB 256GB 3év gar, MAGYAR BILLENTYŰZET!
- Akció! Dell Latitude E6420 laptop (14/i5-G2/8GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép játékra! I7 13700K / RTX 3090 / 32GB DDR4
- Vadonatúj Barrow external cooling box