Hirdetés
- PlayStation 5
- Máris elérhetőek a WarCraft sorozat első két részének remaster kiadásai
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- PlayStation 5 Pro teszt
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- Age of Mythology: Retold teszt
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #68600 üzenetére
Igen, az egü hozzáadott egy viszonylag "sztenderd" súlyú 5 grammos görgőt. Ez egy jó kiindulási alap. Átlag cuccnál a legtöbb esetben kb 4 és 6 gramm a két határ, ami között helyezkedik el valahol az optimális súly. És ezt ha nem is tízedre, de legalább 0,25 gramm pontosságra illik belőni egy rezonátornál a tökéletes eredmény érdekében. Sokan csak fél gramm pontossággal lövik be, pedig számít az a 0,25 gramm is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz dugynok #68602 üzenetére
Siófoktól nem messzire egy kisebb városba Itt már szabadon van hely mindennek és mindenkinek. Bonci jól van és már van mellé egy másik is akit menhelyről mentettünk ki. Köszönöm az érdeklődést
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz koxkids #68604 üzenetére
Nagyon jó és minőségi darab. Viszont hiába nem rezonátor, valamennyire majd utána kell görgőzni. Lejjebb kell majd kicsit menni a görgőkkel a gyári csőhöz képest. Nem sokkal, csak minimálisan.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #68605 üzenetére
Jelenleg Malossi Multivar variátor van a gépezetben 7gr-os görgőkkel.
Akkor görgő csere kéne? -
Topikgazda
válasz koxkids #68606 üzenetére
Egyszer raktam fel egy ilyen csövet a gyári helyére és úgy emlékszem, hogy kb fél grammal lejjebb kellett menni. A gyári méretű görgőkkel is használható volt, de fél grammal kevesebbel volt az igazi. Egy grammal lejjebb meg már sok volt neki, átesett a fordulat a hasznos tartományon. Próbáld ki a 7 grammossal is, de én előre bekészítenék egy 6,5 grammos szettet is.
Ha szükség van rá, akkor multivariátornál is ugyanúgy utána kell hangolni mint egy gyárinál ha pl egy csőcseréről van szó és nem ugyanolyan kerül vissza rá.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #68607 üzenetére
Köszi a segítséget.
-
klykkly
tag
Sziasztok
Tegnap összeraktam a robogómat. 50cc 4T suzuki address. Még nem indítottam el mert nem volt otthon olaj.
henger és dugó csere volt.
Úgy raktam össze hogy a dugattyú a felső holtponton legyen. A vezérműlánc a felső fogaskereket a jelöléshez állítsa. Ez oké is. de ma reggel azon gondolkoztam a dugattyú ugye kétszer van fenn. honnan tudja a motor hogy mikor kell szikrát adni? Mármint melyik felső holtpontnál a kettő közül? vagy minden felsőnél van szikra is?Bocsánat ha túl nagy hülyeséget kérdeztem
-
Topikgazda
válasz klykkly #68611 üzenetére
Baromi jó kérdést tettél fel. A hagyományos értelemben vett 4T motorok (legtöbb autó, nagymotorok stb) minden másodig felső holtpontnál ad csak szikrát ahogy az a nagykönyvben meg van írva. De ilyen kis egyszerű 4T motornál is mint pl a tied jó eséllyel kétszer ad. Ugyanúgy működik mint egy "rendes 4T", mert hiába ad mind a két felső holtpontnál szikrát, az egyiknél nem tud berobbantani semmit sem. A gyújtáson múlik minden, hogy milyen van rajta. Nem tudom, hogy a tiedén milyen lehet, de szerintem ad mind a két felső holtpontnál.
Ha valamit rosszul tudok akkor majd javítanak.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
klykkly
tag
válasz sityupityu #68612 üzenetére
Igen szerintem is így működik csak elsőre fura volt az elméletem. Butaságnak tűnt.
Az egész azért jutott eszembe mert,mi van ha nem indul majd?. Lehetséges e 360 fokkal elfordulva összerakni? Mert akkor látszólag minden ok csak épp nem indul szitu van.
Azóta feltöltöttem olajjal és megnyomtam a gombot. pöcc röff elindult
Persze azt még nem tudom hogy szerencsém volt vagy valóban mindkét holtponton van szikra....Már csak az idomok vannak hátra.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
klykkly
tag
válasz sityupityu #68614 üzenetére
kb 20 éve nem szereltem mocit (apró dolgokat nem számítva). Akkor is csak simsont . Büszke is vagyok hogy elindult
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz klykkly #68613 üzenetére
nem kötözködés, de ha 360-al elforgatva rakod össze, akkor ugyanott vagy én már csak mókából is vennék egyszer egy blokkot, hogy szétszedjem, összerakjam, annyira varázslatnak tűnt régen az egész
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
klykkly
tag
válasz BlackPriest #68616 üzenetére
Nem veszem annak de nincs igazad. Gondold át kicsit. 4T ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
siti
őstag
válasz sityupityu #68612 üzenetére
ha abból indulunk ki, hogy a főtengelyen a tekercsek minden fordulatnál feltöltik a kondit és ki is sül, akkor kipufogásnál is szikrázik egyet. szerintem. elméleti alapokon elgondolva.
(és 360 fokra ugyan azt kapod, az hogy felső holtpont után egyszer a szívó egyszer meg kipufogó szelep nyit, az mindegy, csak egy fordulattal odébb vagy)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
adam_454
tag
Igazából attól függ, hogy mi hajtja meg a gyújtásért felelős alkatrészt, legyen az a megszakító vagy Hall alapú jeladó, legyen egyszerű a gyújtásvezérlés vagy a motorvezérlő komplex elektronikája legyen érte felelős. Pl a legtöbb autónál a vezérműtengely hajtja meg, így ott a 360 fokonkénti gyújtás a tengely szempontjából tökéletes. Abban az esetben ha ez az alkatrész a főtengelyen van, akkor minden felső holtponton szikrázni fog (kivéve ha valamilyen áttétel kap hajtást a főtengelyről, pl egy bolygómű van közbeiktatva). Szóval az elmélete nagy vonalakban ennyi, megvalósításban viszont 4T (kis)motor gyújtását nem láttam még darabjaiban.
-
Telda
addikt
Hali!
Lehet hülyeség, de elképzelhető hogy ha én keverem kézzel az üzemanyagot, nem pedig az olajpumpa, akkor valamelyest megnő a fogyasztás? -
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68623 üzenetére
Dehogynem. Ha egy csomót melléönt közben
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz sityupityu #68625 üzenetére
Ha már a szikráról beszélgettünk múltkor, itt van egy baromi látványos videó.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
őstag
válasz sityupityu #68626 üzenetére
1:50-től szépen látszik, szikra, gyújt, ég, majd kipufog, hopp szikra megint a semmibe. egy dologgal többet tudunk.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
forandor
tag
válasz sityupityu #68626 üzenetére
Ó igen, egy ilyet akartam linkelni, aztán kiment a fejemből.
-
Na összeszedtem egy 3,5X40-es reisser csavart az új gumival.
A gumisnál meg tudják úgy csinálni,hogy nem szerelem le a kereket hanem elgurulok vele,és úgy foltozzák be??
Vagy ezt mindig belülről szokták csinálni??
Elvileg nincs belső benne. -
Topikgazda
-
válasz sityupityu #68631 üzenetére
Király.
-
őstag
Sziasztok!
A tegnapi szép időre való tekintettel, elővettem a motort, gondolván kicsit beröffentem, járjon picit a nagy téli pihenőben. Ez nem ment olyan egyszerűen, kb 10 percig rugdostam, majd ezt feladva betettem az akksit, de önindítóval sem ment könnyen, aztán egyszer csak elindult egy határozott rúgásra. Nyáron is felfigyeltem erre, ha állt egy hétig akkor szenvedés volt elindítani. Ennek lehet valami fő oka, vagy csak szimplán kiszárad a karbi és ennyi idő kell mire megszívja magát? Miután elindult, utána pöccre indul ..
Motor: Aprilia SR50 Stealth LC - Minarelli
Csak ha mégis gond lenne vele, inkább a télen még rendbe rakom.
Köszi. -
Topikgazda
válasz koxkids #68633 üzenetére
Elméletileg létezik az a dolog, hogy hosszabb állás után nincs vagy csak kevés üzemanyag van a karbiban, de 1-2 indítás vagy rúgás után ennek meg kell szűnnie. Én az automata szívató részét átvizsgálnám, annak a hibája is szokott ilyet okozni, hogy hosszabb állás után nem indul. Konkrétan azért, mert pl egyáltalán nem működik. Sokan úgy gondolják, hogy ha nem működik a szívató (legyen az manuális vagy automata), akkor egyáltalán nem lehet beindítani a motort, pedig ez nem így van. Ilyenkor van az, hogy hosszabb állás után rugdoshatja az ember pár percig, hogy beinduljon. Mindennapos használat mellett nyáron ebből semmit sem lehet észrevenni a meleg és a rendszeres használat miatt. Aki manuális szívatós motort használ az alá tudja írni ezt, hogy nyári melegben kb egyáltalán nem kell használni a szívatót. Tehát én első körben itt keresném a probléma okát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
őstag
válasz sityupityu #68634 üzenetére
Köszi, akkor átnézem a szivatót, lehet nem is működik hiába húzom..
-
Mattb
senior tag
Na a mai szép idő (Érd -4 fok...) rászántam magam a karbi piszkalasara. Irtam régebben, hogy nagy gázra lefulladt a motor, az utcaban levo dombra, amire azelőtt 2 személlyel röhögve mentunk, engem nem bírt felvinni.
Szoval lapos csavarhuzo zsebbe es mehet a menet
Sikerult beállítani a karbit. A légszűrő meg lett csinálva a multkor, pvcbol melegítettunk egy kb 10centis darabot mert nem fért be a légszűrő haza. Na a lenyeg hogy 15-20 perc alatt megtalaltam a jo állást. Nyitni kellett rajta masfel fordulatot. Mostmar ismét ugy húz, ahogy azt elvárom(Megjegyzés: 80folott nagyon hideg van )
-
forandor
tag
válasz perge666 #68630 üzenetére
koxkids
Nekem működik a szivatóm (kézi), mégis ugyanez a szitu. Szintén Aprilia fekvőmina. Mondjuk nálam a benzintank alul van, és szivattyú hozza fel a benzint. Benzin csöveket, visszafolyást gátló szelepet cseréltem, karbi kapott új tömítéseket. A hiba továbbra is fennáll, bár most már egy hét után kevesebb rúgással is beéli.Ha beindul, akkor meg nagyon pörög (majdnem mintha 1/3 gázon húznám), füstje sincs, tehát igen sok a levegő. Ilyenkor visszább veszem a szivatot, hogy ne pörögje szét magát, és fokozottan adom rá. Majd szépen lassan telítődik, és vissza is kell venni teljesen a szivatót máskülönben lefullad.
De adott még egy hasonló korú piaggio, ejtőtankos. Hosszú állás után kész tortúra elindítani, de ha elindul, akkor teljesen normális az alapjárat. Itt nem tartom kizártnak, hogy az automata szivató a ludas.
-
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz perge666 #68638 üzenetére
Ez nem ideiglenes megoldás, de szerintem a gumis azt fogja mondani, hogy szedd ki a kereket hozzá. Egyébként az előbb hibásan fogalmaztam, a kereket kell leszedi hozzá, a gumi az maradhat. Aztán lehet, hogy bevállalná úgy is a gumis, hogy nem veszed ki. Ember válogatja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #68640 üzenetére
650ft-ért lehet ilyen készletet venni,ami 4 lyukra elegendő,és még gumishoz sem kell vinni.
-
Topikgazda
-
válasz sityupityu #68642 üzenetére
Na igen.....
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #68634 üzenetére
Hosszú állás után van, hogy 50-et is rúgok a mocin, mire elkapja. Nyáron is. Télen szokott kelleni a szívató, mindig, de 200-500 méter után már visszanyomom nullára általában, mert menet közben nem kívánja.
Most nyáron is kellett egy negyed szívató egyik indulásnál, mert nem volt alapjárat. Napi első indításnál, vagy 8 óra állás után rúgni szoktam, nem kínzom a kis akkut indítózással, mert nem a pöcc-röff esete. Indulni indul, de nem hiszem, hogy pár km alatt feltölt az akku.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
nekem a hobbi autóm szokott sokat állni, kell egy flakon hidegindító otthonra,m jól tud jönni
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
őstag
válasz macilaci78 #68644 üzenetére
Hmm, így akkor lehet hogy semmi baja a motornak?
szerk.:
(#68647) sityupityu Az lesz, átnézem jól műkődik-e a manuális szivató, meg szerintem átpucolom a karbit is. Bár picit félek tőle, van pár cső az LC miatt[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz koxkids #68646 üzenetére
Ő ezt tapasztalta, én az ellenkezőjét. Az a legtisztább ha leellenőrzöd amiket kell, és akkor már tiszta lesz a kép, hogy mi is a hiba.
Bár jobban értelmezve azt is hozzátette, hogy szívató a nyári indítást megelőzően azért kellett, mert előtte állt hosszabb időt a motor. Én is azt írtam, hogy akkor nincs nagy szerepe nyáron a szívatónak, ha kb minden nap használva van a motor.
És akkor ott valami nála sem jó, ha szívatóval rúgja rá azt az ötvenet. Ez nem derül ki pontosan az irományból, majd felvilágosít."Hosszú állás után van, hogy 50-et is rúgok a mocin, mire elkapja. Nyáron is"
De gondolom nem szívatja magát azzal, hogy direkt nem használja a szívatót.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
A robogók karosszéria elemei milyen műanyagból készülnek? ABS? Van egy viszonylag komolyabb hőlégfúvóm, ilyen digitálisan állítható elég nagy tartományban. Ehhez látom hogy viszonylag olcsón van hegesztő fej. Gondoltam rendesen megcsinálom a burkolaton a repedéseket és töréseket mert szeretném majd fényezni. Olcsóbb lenne megvenni ezeket az eszközöket mint másik elemet vagy elvinni valahova. Csak az a gond hogy látom 5 különböző hegesztőrúd van és az anyagnak megfelelőt kell venni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest