-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68191 üzenetére
Félelmetesen hülye alakja van annak a nyomólapnak a második képen
sokkal jobb vele a moci a haladós tartományban, így nagyon nem érdekel hogyan néz ki
max az a hülye magas púpja ne lenne"A": tegyük fel hogy a rugócsere segítene, akkor a szíj előfeszített állapot nem lenne gond?
Azt nem látom át, hogy csak a rugó erősség változtatással visszajön-e az egész rendszer egy olyan állapotba, ahol a görgők súlya számít?"C": nem inkább a "D"-re gondoltál?
Persze jó lenne csak nyomólapot venni, ami remélhetőleg nem kerülne annyiba mint a komplett vario.
De gondolom ezt a legnehezebb megoldani, hogy pont olyan legyen ami nekem kell...Lehet elmegyek forgalmival meg a variátorral a kezemben a boltba, és meglátjuk mit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Nem értem, a kis rugóknak mi köze a szíjhoz? Hiszen az A esetében a kuplungrugókról beszélünk nem? Milyen előfeszítésre gondolsz?
Igen, bocsánat elnéztem. A D megoldásra gondoltam.
Milyen boltba mész be? Gondolod, hogy tartanak raktáron olyan viszonylag ritka multivariot ami neked kell?
Amúgy megmondom őszintén, hogy sokszor úgy beleviszel már engem is a sűrűbe, hogy azt sem tudom, hogy ki kivel van.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KisTé
tag
válasz macilaci78 #68190 üzenetére
4et az 500as Suzukim is nehezen eszik, nem tudom mik voltak eddig alattad
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68203 üzenetére
Amúgy megmondom őszintén, hogy sokszor úgy beleviszel már engem is a sűrűbe, hogy azt sem tudom, hogy ki kivel van
pedig nem ez a szándékom!
csak próbálom a komplett rendszert egyben vizsgálni, hiszen minden mindenre hatsással van mint tudjukMilyen előfeszítésre gondolsz?
[a képes hsz-ban írtam]
a nyomólap ugye "vastagabb", tehát az egész "görgők+dob+szíj+tárcsa" rész kijjebb esik a főtengelyen, és pont ezért írtam, hogy valszeg ezért lett hatástalan a görgőcsere, mert egy kis motorfordulatváltozásra is egyből elkezdi feltolni a szíjat, és így a magasabb fordulat miatt a kuplung is sokkal hamarabb pörög fel, és kapcsol
ezt hívtam én előfeszített szíjnak , ami kicsit furán hangzik itt, de szerintem érthető ( )Bolt:
amit itt ajánlottatok, 11 kerület talán...majd visszakeresem
abban bízom, hogy van valami katalógusuk, amiből talán tudnakk mazsolázni, meg ugye a tapasztalatuk....[ Szerkesztve ]
-
martillo
tag
Ha motorvasarlasban semmi tapasztalatom nincs es nem szeretnek se bakot loni, se azt hogy megvezessenek, akkor milyen lehetosegeim vannak BP-en?
Van olyan megbizhato/elismert szerelo, szerviz, ahol foglalkoznak motor atvizsgalassal vasarlas elott, mint autoknal?
Illetve 50ccm eseten csak egy sima adasveteli irodik az uzlet soran? Van egyeb kotelezettseg a vevo reszerol?Ha off topic ez itt, akkor elnezest!
Szerk.: az osszefoglaloban az adatbazis file nem elerheto
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Értem mit mondasz. Ha kompletten az egész variátor (külső tárcsa, belső tárcsa, nyomólap) kifele vagy befele kerül pár millimétert az igazán semmit sem számít. Vagy ha számít is valamit akkor sem számottevően. Sokszor jártam már én is úgy, hogy a gyári variátor helyére berakva egy másikat (hiába készült ahhoz a típushoz) nem stimmeltek a távolságok és "csalni" kellett kijjebb vagy beljebb pár milit.
#68206) martillo Majd a fővárosiak segítenek, én nem ismerem az ottani szervizeket.
Csak egy adásvételi kell más nem.
Az adatbázis nemsokára javítva lesz.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #68208 üzenetére
Simán bekajálhat egy 2T 50-es 4 litert. Meg ugye az sem mindegy, hogy milyen 50-es és hogyan közlekedünk vele.
(#68204) KisTé Ez érvényes ide is. El lehet egy 500-as 4Tmotorral mászkálni 4 literrel, de kérdés, hogy milyen 500-as és hogy mész vele?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68207 üzenetére
Ha kompletten az egész variátor (külső tárcsa, belső tárcsa, nyomólap) kifele vagy befele kerül pár millimétert az igazán semmit sem számít.
Ha ez igaz, akkor tényleg elég lenne a kuplungrugó csere, aminek nagyon örülnék. De nagyon félek attól, hogy megveszem pl azt az 5K-s rugó szettet, és mégsem lesz jó.
"Csalni" nem tudok sajnos a távolsággal, mert nagyobb a nyomólap. Ha kisebb lenne, akkor könnyen kihézagolnám. Esetleg a hátsó (kuplung) részt tudnám hézagolni kifelé (ha lehet egyáltalán), de ha nincs értelme, akkor nem piszkálnám.Szerk:
Az normális következmény egyébként, hogyha nem megfelelő erősségű a rugó, akkor hatástalan a görgőcsere???[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #68211 üzenetére
Én is így gondoltam eddig, és ezért is tartok attól, hogy a pofavisszahúzó rugó cseréje nem fogja megoldani a gondom, hiszen nálam a drasztikus súlycsökkentésű görgő csere sem hozott változást (lásd visszább: 63g->27g)
-
Topikgazda
Srácok!
Siti fórumtársnak köszönhetően ismét elérhető a robogó adatbázis az összefoglalóban. Egyenlőre olyan formában, hogy sajnos szöveget nem lehet kijelölni benne, de legalább elérhető. Később majd javítva lesz ez is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
dtsdexter
csendes tag
válasz BlackPriest #68208 üzenetére
Egyet se félj, az SR beszívta a 7-t is ... sok függ attól, hogy mennyire téped neki a száját. Főleg ezeknél a tunning robeszoknál.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
KisTé
tag
válasz sityupityu #68209 üzenetére
Elhiszem, én direkt körbeolvastam mielőtt motorokat vettem melyik dinamikus és alig fogyasztók királya királyai meg melyik igénytelen szervízköltségű a motor amúgy GS500E, 4,4 volt a legtöbb eddig.
-
suste
veterán
Nem 11. Kerület, hanem 11-es út , Motorline.
Bent voltam most, nagyon rendes, segítőkész társaság, de sajnos ők sem találták meg ezt a motort a malossi katalógusban, így nem tudtak ajánlani variátort (még drágát sem ).
Szóval marad a rugó szett vásárlás, és reménykedés, hogy valamelyik jó lesz hozzá..... -
Topikgazda
Az nem is fog sokat enni mert nem egy "lóerőbajnok", főleg ha finoman járkálsz vele. De amúgy nagyon jó kis motor, nagyon jól és könnyen kezelhető gép, a motoros iskolák máig kedvelt darabja. Annak idején én is kipróbáltam a vizsgahelyemen a régebbi változatát, de sokat nem tudtam vele menni mert én korlátlanra mentem egyből, egy 650-es bandit-tal kellett vizsgáznom. Ég és föld volt a rutinpályán a különbség súlyban és kezelhetőségben a két motor között a GS 500 javára.
Én egy gsr 600-al kezdtem az utcai nagymotorozást, jelenleg már több mint két éve egy gsxr 1000 k8-am van. Na most az a helyzet, hogy én is el tudok mászkálni 6 liter környékével szinte nulla kigyorsításokkal, és amilyen hamar csak lehet minél nagyobb fokozatba téve a motort, de könyörgöm, a lóerők negyedét nem használom ilyenkor ki. Mert ha rendesen húzom neki, akkor szerintem a 14-15 litert úgy megeszi mint a pinty!
Egyébként a te motoroddal is tutira meg lehetne etetni többet mint 4 litert. Hiába nem egy magas fordulatra tervezett és csak kéthengeres gépről beszélünk, akkor is. De ezt nem vitaindítónak szántam.
A továbbiakban a nagymotorokról ne offoljunk itt, ezt csak azért írtam le, hogy baromira felhasználás függő, hogy mennyit eszik egy motor, különösen a nagymotorok.ui: mielőtt kérdezed (más is volt már aki megtette) nem, nem járok az itteni a nagymotoros topikba és nem is fogok.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
Kicsit talan off, de esetleg vki Fejer megyebol ismeri ezt a kereskedest vagy hallott rola barmit?
180-ert az Aerox-a csabito, de nem tudom mennyire rizikos a dolog -
BlackPriest
őstag
keeway focus esetén izzó cseréhez merről kell támadni? az egész lábtér burkolatot le kell szedni hozzá, vagy kipattintható a lámpatest, esetleg szemből?
köszi!
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
válasz martillo #68222 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen módon tud garanciát adni arra, hogy valóban csak 8800-at futott. Látom, hogy kb mind Ausztriából behozott motor amit árul. Ettől függetlenül ennyit simán megér szerintem, az aerox-ok drágák, nagyon tartják az árukat. Ha tetszik és nincs messze, akkor érdemes megnézni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Mattb
senior tag
válasz martillo #68222 üzenetére
Sokszor láttam a hírdetéseit. Nem az a stílusú hírdetés akit szívesen felhívnék. Egyáltalán nem kedves, amikor kerestem motort, abszolút nem éreztem rajta, hogy el is szeretné adni a motorokat. Amit nem értek, mert ezért hozza be őket, potom pénzért. Piaci árhoz képest többmindent is magasabb árakon szoktam látni nála (mondjuk 1-2 még mindig nála van amióta én kerestem kb 3-4 hónapja)
-
dtsdexter
csendes tag
Sok ilyen van, pedig effektív költsége lássuk be nem sok van, kb a szállítás, maga a motor ára ami nem sok esetben haladja meg a 100€-t ... Ami nálam van Malaguti is 67€ volt olaszból ... nagyjából egyetlen költsége a lemosáson kívül egy új akksi volt, meg a szállítás. 100e HUF ért már vihető is ... Legalább nála megvolt minden papírja, tehát kb 60-ért tudom honosítani és biztosítással forgalomba helyezni.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
forandor
tag
válasz BlackPriest #68223 üzenetére
Az első idomot le kell szedni, ugyanis arra vannak belülről rácsavarozva a lámpatestek.
-
Topikgazda
Egy kis Colombiai virtus.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #68229 üzenetére
Elég f*sza.
Én biztos nem álltam volna oda az út mellé mint ahogy az a sok ember..... -
Topikgazda
-
martillo
tag
válasz sityupityu #68194 üzenetére
Esetleg errol lehetne kerni egy gyors velemenyt a szakavatott szemektol?
Ezt akar meg is neznekm szemelyesen, ha olyan a megitelese, de a bajom az, hogy fogalmam nincs, hogyan ertekeljem majd a latottakat szemelyesen Neztem az osszefoglaloban a tanacsokat, de ugye bringazni se tudok konyvbol megtanulni... -
dtsdexter
csendes tag
-
Topikgazda
válasz martillo #68234 üzenetére
Ne tűnik rossznak, érdemes megnézni. Hogy megéri-e az ott helyben dől el, mert e rakás apróság van ami ugye a képeken nem látszik. Ha rendben a van a futómű a fék és a motor, akkor elméletileg megéri. A gyári kipufogóra azért kérdezz rá, hogy megvan-e még, és ha igen, akkor azt kérd el. Csak azért mert nem biztos, hogy neked tetszeni fog egy ilyen sportcsővel felhúzott motor aminek nagyobb a hangja és jobban pörög mint egy gyári konfiguráció. Ja, és próbálj alkudni mindenképp.
suste Nem mindig kell rosszra gondolni. Persze "jó" ha bizalmatlan vagy, de lehet, hogy egyszerűen csak megunta a motort és mást akar. Sokan vannak így.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
Esetleg Pestiek tudnak ajanlani olyan vkit/helyet, aki atnez egy ilyen motort vasarlas elott???
-
Topikgazda
válasz martillo #68240 üzenetére
Előbb csak telefonról néztem, de most gépen is jobban szemügyre vettem. Nagyon szép ez a motor. Ilyenkor a képeken szoktam nézni a környezetet is, ami szintén nem egy putri, hanem szép rendezett (persze nem mindig lehet erre adni). Mindenképp nézd meg.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Egyébként nem tudom, hogy tudjátok-e, de 1200000 környékén van a legújabb aerox ára. Vicc.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #68242 üzenetére
Ezek kulonosen azert viccesek, mert egy uj YS125 (Ok, tudom nem 50-es) 900k korul megkapsz [link].
De hogy egy kategoria legyen, egy 2016-2017-es Aprilia SR 50-es 0 km-es modellt 650k korul, vagy egy RS4 50-es motort 1,1 millaert.
Es akkor meg csak Yamaha/Aprilia vonalon neztem szet.
Szoval boven tudnek mit valogatni 1 milla korul 50-125cc kategoriaban az Aerox araert[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #68244 üzenetére
Nyilvan, ha 1 millioert venni akarnek uj motort, akkor nagyon nem ez az 50-es kategoria lenne amiben keresgetnek.
-
perge666
veterán
válasz nyogo83 #68245 üzenetére
Engem is elég sokan megszóltak mikor megvettem nemrég a Derbit 900-ért,hogy ezért nagy motort veszek,meg hogy nem ér annyit.........
Ez szerintem mindenkinek a saját döntése,én nem bántam meg,arról nem is beszélve hogy csak B-s jogsim van és már nem is tervezem nagymotorból. ( munkába járáshoz a leggazdaságosabb nekem az 50-es )
Azóta csak ráülők és megyek,minden gyári,semmi gubanc.
Munkatársam azt hiszem 240-ért vett valami új kínait a Jászmotornál.
Előttem 1 hónappal vette,és menet közben rezonál ( zörög ) a motoron néhány alkatrész,már másodjára cserél benne első ízzót,
a hátsó kerék üt mint állat,múlt héten érezte hogy ráz az eleje is és le volt lazulva az anya......Ja és ma hazafelé indulva az esőben nem indult neki a motor,nem tudom hogy jutott haza mert én eljöttem.
Szóval én inkább fizetek felárat minthogy szívjak.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #68248 üzenetére
Na jó,de kinek mi a kínai,nem is olyan régen itt valaki a Derbire is azt hitte hogy kínai.
-
Topikgazda