-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blizzrd
aktív tag
válasz sityupityu #67348 üzenetére
Azt irtam, hogy elorol hallom, de megeskudni nem mernek ra, es nem fordulatfuggo. Allohelyben nem hallom. Forgalomtol fuggetlen , random hallom kanyarban, egyenesben.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz blizzrd #67356 üzenetére
Szerintem kerék csapágy lesz az. Lehet, hogy már jó száraz. Hidegen még elcsúsznak a golyók benne, aztán ahogy mész vele, bemelegszik és passzentosabb lesz. Ezért nem hallani "melegen"
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Malloy
újonc
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni két probléma orvoslására ami egy 50 es yamaha aeroxon jött elő.
Az első hogy a fordulatszám mérő nem működik egyik napról a másikra megszűnt mozogni
A Másik gond hogy a benzinszint jelző nem megy le kiindulási pontig ha üres a tank. ( 1/4 et mutat mikor már nincs benne benzin)
Mik lehetnek a gondok ? sokba kerül a javítás ?
Mindenféle tippet tanácsot előre is köszönök. -
macilaci78
nagyúr
Tegnap este vettem észre, hogy a sebességmérő mutatója lomha. Piros lámpánál megállva már álló motornál is még 15-20 km/h sebességet mutat...
Malloy: Nekem egy Yamaha BW's SPY-om van, az üzemanyagszintjelző már régóta gatya, de nekem fordítva. Eleinte a 0-0,5 tartományban volt csak, tehát tele tanknál is felet mutatott, és kb fél tanknál már üreset... Aztán egy az egyben megszűnt működni: nullát mutat, gyújtás nélkül meg 1/4-et. Most változott valami, 1/2-et mutat, de ez sem igaz.
Ehhez a típushoz egy francia webshopból találtam a tankba való szintjelző egységet, kb 60€ szállítással együtt. És nem biztos, hogy ez a hiba. Ha kiveszem a jelenlegi egységet a tankból, és forgatom, mérhetően változik az ellenállás. Ha a mutatónak adok változó feszültséget, a mutató is változik. De hogy most az úszót felemeli-e a benzin a csőben, azt nem tudom. Úgyhogy vettem egy szál bükkfatiplit, forrasztópákával bejelöltem rajta a negyedeket és nívópálcának ott a csomagtartóban, indulás előtt meg ellenőrzöm a szintet. A tipliszál nem volt 300 Ft sem, páka helyett meg bicskával is faraghatod.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #67151 üzenetére
Megjött, Redmi 3 megy bele, széltében jó, hosszában kb 2 centivel több a tok. A tokban van egy vékonyabb és egy vastagabb szivacs is, mindkettőt benne hagyva a telefon stabilan áll Ipaky tokkal együtt. A fóliával együtt is kellően pontos a kijelző tapicskolása. Könnyen szerelhető, állítható, stabilan tartja a pozícióját.
Az oldalsó gombokhoz nagyon nehezen lehet nyomáspontot találni, kb mint amikor egy szűz fiú a sötétben tapogat egy szűz lányt... Rázkódik, nagyon, de amikor jó az aszfalt, akkor jól használható. A nyak, talp, minden fém, viszont maga a lepattintható tok hátulján a nyakra illeszthető rész műanyag, tippre hamar elkopnak a kis körmök és egyre lazábban fog járni. Van egy kis szem a hátulján, ebbe egy nyakpántot fűztem, rá a tükör szárára, így ha le is törne, legalább nem kell a Hungárián visszafordulnom a telómért.Nem bántam meg a vásárlást, sokkal kényelmesebb így, mint zsebben lévő telóval navigálni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #67361 üzenetére
Hát, zsebben lévő telefonnal nem is igen lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Elso fektarcsa cserenel a tarcsat tarto csavarokat be kell ragasztozni/festekezni hogy rendesen a helyen maradjon?
-
blizzrd
aktív tag
válasz yodamastah #67365 üzenetére
:/ Holnap kene cserelnem, viszont nincs ilyenem...
-
gabe_
őstag
válasz yodamastah #67365 üzenetére
Én anno menetrögzítő nélkül raktam föl az új első féktárcsát, jól meghúzva a csavarokat, semmi gond nincs.
A Haynes robogó szerelős könyvében sem írják, hogy kellene valami menet rögzítő...Sovány szakácsban sose bízz!
-
yodamastah
őstag
Persze a szervíz kéziköny a mérvadó. Meg az is tény hogy ha jól meghúzod, nem fog az kilazulni.
Mindenesetre fékrácsára szoktak rakni, én legalábbis eddig minden motoromnak a szerelési kézikönyvében ezt láttam, és így is raktam fel őket Ja és bontáskor is látszott, hogy gyárilag is raktak rá.Szerintem egy kis festék vagy körömlakk is elég ha nincs más hirtelen kéznél
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #67369 üzenetére
Van kimondottan olyan, hogy csavarrögzítő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #67370 üzenetére
Gondolom, azzal nem a csavarfejet kened össze.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
rwin5
őstag
Nagyjából letettem a robogó témáról, de most találtam ezt nem kéne utazni érte semennyit sem, viszont ahogy az eladó is írja kicsit visszafogottan de eléggé szépet csúszhatott vele valaki, szerintetek így mennyire korrekt az ár amennyiért adják, illetve kellene valamire jobban odafigyelni, hogy egyéb helyen is sérülhetett?
Bármi tanács hozzá? (bevezetőt-összefoglalót olvastam már 2x is)
ez meg a másik volt amin agyaltam [link]
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #67371 üzenetére
Nem, azzal nem, de félresiklott itt az egész beszélgetés.
Itt most az a kérdés, hogy kell-e kenni vagy sem. Én személy szerint soha sem kentem be féktárcsacsavarokat menetrögzítővel. Inkább olyan helyen használom ahol, nagyobb rezonancia van, vagy valamiféle mozgása van az alkatrésznek. De ha valakit megnyugtat, akkor az nyugodtan bekenheti, kárt nem csinál vele.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Hol csúsztak azzal az aerox-al? Nincs azon semmi csúszás nyom. Az a minimális karc a tárolásból eredhet. Nagyon szép állapotban van. Teljesen reális az ára pláne annak tudatában, hogy az aerox-ok mindig is drágábbak (használtan is) mint a többi robogó. Hasonló korú és állapotú aprilia sr mondjuk 200-220 környékén lehet kb, tehát ez az ár teljesen rendben van.
A második linkhez csak annyit fűznék hozzá, hogy ha ennyi pénzt rá tudsz szánni, akkor már majdnem új robogóban is gondolkodhatnál.
Egyébként valószínű, hogy nem az eladó a robogó építője is egyben, mert akkor tisztában lenne azzal, hogy a tuning árát a motor egyben hagyásával nehéz megkapni. Ilyenkor jobb külön eladogatni mindent. Egyébként ha az alkatrészeket nézzük akkor baromira megéri azt az árat amit érte kérnek, csak a kipufogó 70-80 ezer forint rajta. Ráadásul a leírás és a képek alapján is eléggé igényesen van megcsinálva az egész (egy normális fényezés minimum 50 ezer forint). Sokkal több pénz van ebbe a robogóba beleépítve mint amannyit kérnek érte.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
wolf13
őstag
Sziasztok.
Szerintetek van arra lehetőség , hogy Piaggio NRG MC3 - nál a tankot nagyobbra cserélném ?
Találnék hozzá olyat ami kompatibilis vele? Sajnos 4l -t elfogyasztok akkor már villog a fisszajelző.És nem mindig a kút fele haladok el.
Köszönöm a választ előre is.
-
BenQhunria
tag
Sziasztok.
Vásároltam egy robogót 1 hete, azóta vettem bele teljes variátor szettet illetve variátor szíjat.
Valami zörög(csörömpölő hang) ha áll , ha megyek vele akkor is,viszont ha jobbra megdöntöm a motort akkor teljesen elhallgat.
És nem a motorból. illetve az idomok mozgásából jön a zaj.
Aprilia sr 50 fekvő minarelli, léghűtés.[ Szerkesztve ]
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
yodamastah
őstag
válasz sityupityu #67373 üzenetére
Most már így hogy belepofáztam, megnéztem egy 97es aerox szervíz manuált, és ott is ott van hogy csavarrögzítőzd be a féktárcsa csavarokat. Ez gondolom egy kis túlbiztosítás mivel fékről van szó, de van ott is vibráció meg hőingadozás bőven.
-
macilaci78
nagyúr
válasz wolf13 #67375 üzenetére
Én egy 2 literes kis üzemanyagkannát szeretnék venni, mert az még elfér az ülés alatt és hely is marad mellette. 5 liternél kisebbet még nem láttam, de azt nagynak tartom.
Azért akarok kimondottan üzemanyagkannát, nem PET palackot, mert mások a testarányok és nem akarok tölcsért is tartani mellette, vagy szipkodni a csövet az út szélén.Bontsd le az idomokat, oldalsó idomok, nyereg, csomagtartó és látod, hogy lenne-e hely nagyobbnak. Nekem formára öntött tankom van, kerülgeti a vázat, egyebeket, nem lehet nagyobbra cserélni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
wolf13
őstag
válasz macilaci78 #67378 üzenetére
Köszi, megnézem , hogy férne el.
Esetleg neked ez a kanna?
[ Szerkesztve ]
-
siti
senior tag
válasz macilaci78 #67380 üzenetére
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
enginev3.0
félisten
A hülye fejemmel a hűtőfolyadékba öntöttem kb 2deci olajat
Mitévő lehetek?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
gabe_
őstag
válasz enginev3.0 #67383 üzenetére
Ez nem kérdés, le kell cserélni a hűtőfolyadékot.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
macilaci78
nagyúr
válasz enginev3.0 #67385 üzenetére
Ha nem járattad meg a motort így, akkor lehet, a tartályt, amibe töltötted, külön kezelném. Az eltérő fajsúly miatt felül lesz, nem keveredett, így talán nem kell átmosnod az egészet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
enginev3.0
félisten
válasz macilaci78 #67386 üzenetére
Sajnos járattam
2 hűtőfolyadékos csövet látok, az egyik a hengerre megy, a másik pedig a egy másik részhez
A hengerről nem tudtam levenni, hozzáférhetetlen helyen van, a másik csövet levettem, sok kifolyt belőle, de a tartályban még mindig van
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
macilaci78
nagyúr
válasz enginev3.0 #67387 üzenetére
Nem értek hozzá, de tippre ez is olyan, mint az autókban, vagy a PC-ben: tartály, hőfelvevő, hőleadó, szivattyú.
A motor a hőfelvevő, a radi a hőleadó.A sorrend szerintem:
tartály->pumpa->motor->radi->tartály.
Ha a radi felőlit vetted le, akkor az a tartály tetejére csatlakozott, így a tartály felől nem jött ki víz. Ha a pumpának adsz folyamatos áramot pl gyújtás nélkül direkt 12 V-ot az akkuról, akkor az szépen végig tolja az egészet. Csak a tartályban mindig legyen víz...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #67388 üzenetére
Ha a pumpának adsz folyamatos áramot
???. Azt nem villanymotor hajtja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
senior tag
válasz sityupityu #67389 üzenetére
van elektromos is, bár nem tudom fejből ki mit használ, mert nálam levegő hatja
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
enginev3.0
félisten
Átmostam jó sokszor desztillált vízzel, elég tiszta lett a végére, se a víz tetején nem voltak olajfoltok, de a kifolyó vízben
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
gabe_
őstag
válasz enginev3.0 #67391 üzenetére
Akkor mehet bele a fagyálló. Érdemes alumínium barátot keresni. (bár az is lehet, hogy már csak olyat kapni)
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Letezik olyan, hogy a sztender rugo meggyengul? Par honapja vettem ujat, a gyarival megegyezo, sot talan picit meg rovidebb rugot, es egyre inkabb azt veszem eszre, hogy menet kozben a kozepsztender baromira ingadozik. Rugocsere lehet a megoldas? -
Topikgazda
-
perge666
veterán
Üdv.
Szerdán vettem egy új Derbi Senda 50 Xtreme motort.
Debrecenbe van itt valaki aki jártas garanciális szervizelésben?
Ajánlották a Gold Way Motor KFT-t, de még nem sikerült velük felvenni a kapcsolatot.
Érdről hozták, és mondták hogy 500 km után olajcsere és fojtások kivétele lesz esedékes, ezt szeretném velük letárgyalni.
Még eddig szűk 70 km-t mentem a motorral szóval még ráérek, de nem akarom az utolsó percre hagyni. -
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Van egy Piaggio NTT robogóm, ami 1.5-2 éve nem ment és most szerettem volna használni, de baja lett sajnos. Standeren beindul, jár a mootor, terhelésre befullad, pl ha el akarsz vele indulni, nincs ereje.
Mi a legvalószínűbb baja szerintetek?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Winne
nagyúr
válasz enginev3.0 #67399 üzenetére
Sajnos annál komolyabb a gond és vizes a robogó.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen