-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
üszök
őstag
válasz enginev3.0 #66598 üzenetére
Ha festve van a fekete az gáz. Akkor festeni kell,viszont előtte rendesen alá kell kezelni, ha pattog a festék azt le kell szedni,és utána gittelni csiszolni kell. Ha csak napszítta fakult,arra a szilikon spré jó lehet. Be kell fújni jó vastagon, 1 napig állni hagyni majd gőzborotvával leveretni a felesleget. Nem fog csúszni,és egész tűrhető fénye lesz a műanyagoknak.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz enginev3.0 #66602 üzenetére
Lehet ha találsz valakit aki megcsinálja,de ahhoz is alá kell dolgozni mint a feséshez,mert át fognak látszani a hibák.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Debilon
addikt
válasz Predator2 #66600 üzenetére
a robogó minden olyasmi, amin nincs sebességváltó, és variátoros automata váltó van rajta (aprilia sr, kymco agility, aprilia scarabeo, stb.)
váltós ötvenes (amit B kategóriával lehet vezetni, szerintem nem nagyon van) simson-ok, aprilis rs-ből talán van
B125 arra jó lehet (kb. 40k a tanfolyam), hogy megtudd szeretnéd-e ezt csinálni, hosszabb távra is szeretnéd-e, akár váltós motorral akár robogóval
a vicc kategória, meg szerintem arra vonatkozott ezzel kjapcsolatban, hogy nem igazán van értelme a korlátai miatt ami maximum 125 cm3 ÉS 11KW teljesítmény ÉS 0,1 kw/kg teljesítmény/súly arányú motorha meg már tanfolyam, akkor érdemesebb A2 kategóriát csinálni, ami 35KW teljesítményig jó és 0,2 kw/kg-is
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Topikgazda
válasz mumtaz #66594 üzenetére
Totál elbeszéltek egymás mellett.
(#66587) forandor Te léghűtéses robogóhoz való nagyobb lapátokkal rendelkező ventilátorról beszélsz, de neki vízhűtéses a robogója. Neki a hűtő elé kéne egy kapcsolható ventilátor amikor a melegben egy helyben áll, és nem éri a hűtőt semmi menetszél.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66605 üzenetére
Pontosabban a hűtő mögé kellene.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66607 üzenetére
Az nem baj.
De egyébként tényleg elsiklott egymás mellett a gondolat.De valami ventillátor akkor is kell. Lehet, hogy elnézek valami quad boltba. Ahogy néztem, ott van igazán választék.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66609 üzenetére
Kínai quadokhoz láttam webshopban szinte univerzálisat. Jó, hogy nem az, de van rajta négy tartó. Az meg már elég, mert akár vágható is méretre.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
Azért csak felvetek még egy dolgot. Rezonancia.
Na itt vannak gondok. Az szerintem tuti, hogy a robogókban azért annyira nem ügyelnek a gyártók a kiegyensúlyozottságra. Valamennyi, hangyányi eltérés mindig van valahol. A Jetforce-aim mindketten küzdően k ezzel. Az újnál példáúl egyrészt gyorsításnál jön elő ritmikus rezonancia. Ez persze változó, így valószínűleg a főtengely és a hátsó tengely rezonanciája erősíti egymást.
Ez még nem annyira zavaró, csak hallani/érezni. Az viszont rosszabb, hogy a hátsó varió tengely nagyobb fordulatánál elkezd baromira zúgni és rezonál az egész motor. Lehetne itt mindent tökéletesre centrírozni, dehát az is marha nagy macera.
Gondolom a kontrasztrugó is erősít rajta. Ezek a boltokban kapható, kontrasztrugóhoz való gumigyűrűk tényleg használnak valamit?
Meg azt nem tudom, hogy esetleg egyebet nem lehet tenni, hogy legalább a váznak kevésbé adja át?-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Gyurifumi
csendes tag
Szép napot mindenkinek!
50ccm robogó vásárlással kacérkodom. Eddig begyűjtött információk alapján 2T lenne az ami nekem jobban feküdne, mivel fürgébb mint a 4T-k.
Viszont meg vagyok lőve, hogy a rászánt keretből egy új Keeway vagy pár éves olasz?
Olvastam sok mindent a Keewayről, no a 10 évvel ezelőtti hozzászólások nem relevánsak, 2017 van.
Jelenleg annak új árát megfinanszírozhatónak tartom. Érdemes 2017-ben vásárolni, javult a minőség?
Értékesítő naná dicséri, itt talán akad aki inkább használ is ilyet. Mi a tapasztalat?
Ebből a keretből jó pár éves olasz vagy japán jön ki, ismeretlen előélettel. Érdemes?
Szempontok:
- nem akarok bütykölni, nem is fogok
- szükséges szerviz igény könnyű és megfizethető legyen
- napi használat 10-15 km városban, néha azon kívül pöfögés
- hosszú távra tervezem, nem cserélgetni éventeKezdőként még annyit, az hogy milyen bukót veszek, teljesen egyéni meglátás?
Mennyivel, miért előnyösebb a nyitott bukó, mert úgy gondolom a zárt biztonságosabb, és egy fejem van.
Viszont a zártat talán nehezebb tárolni. Ebben is szívesen fogadok tanácsot.Előre is köszönöm a tanácsokat!
-
mumtaz
senior tag
Még egy kérdés vetődött fel bennem.
Anno a régi jetforce-omra vettem egy egy Gianelli Extra V2 kipufogót. Gondoltam én, hogy ugye karbison sok haszna van, a TSDI-n meg nem lesz talán előnye, de hátránya végképp nem. Nos akkor lett hátránya, mert a gép szinte egyáltalán nem ment.
Azért lett volna jó, mert a gyári már nagyon viharvert volt, meg ez csak jobban is néz ki. Viszont nagyon visszafogta a lovakat. Gondolom a hasznos fordulatszám tartomány olyan értékre tolódott, amit a TSDI az elektronika miatt nem tud elérni.
Az új jetforce mondjuk kipörög kicsit a pirosba, ami a régihez képest plusz 1500 rpm.
Mondjuk ez annyira nem érdekel a tuning szempontjából. Inkább az lenne a kérdés, hogy át lehetne-e hangolni a gianellit a gyári karakterisztikájára.
Illetőleg az is lenne kérdés, hogy ki lehet-e "mérni" valahogy a gyári kipufogó karakterisztikáját.
Vagy egyáltalán hogyan kerülhetne fel a gianelli úgy, hogy a gyárival megegyező értékek megmaradjanak-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #66613 üzenetére
Sok esetben a gyári hátsó tárcsa idővel deformálóik, persze ez nem törvényszerű. Viszont az utólag vásárolt olcsó hátsó tárcsák (6-8-10 ezer) mindegyike egy kalap sz@rt sem ér. Szinte kivétel nélkül mindegyik üt, valahol valamilyen tojás van be és ezt baromira megérezni menet közben. Ha esetleg a gyári tárcsa deformálódott annál természetesen ugyanez a helyzet. Gyári alternatívának a Top-nak a tárcsáját tudom egyedül jó szívvel ajánlani. Sajnos az ára kb a háromszorosa mint egy olcsónak (átlag kb 25 ezer), viszont nagyon minőségi munka, tutira nem üt sehol. Ami undorító még a gagyikba, hogy találkoztam már olyannal is (Teknix, ami annyira nem is gagyi, 9-10 ezer volt a tárcsa), hogy nem nyitott ki annyira mint egy gyári, tehát alapból csökkent a motor végsebessége.
A gumigyűrű használ valamit, de ha "beteg" a tárcsa mint amit feljebb írtam, akkor sok javulást ne várj."Inkább az lenne a kérdés, hogy át lehetne-e hangolni a gianellit a gyári karakterisztikájára."
Kb ki van zárva. Miért nem veszel akkor egy gyárit hozzá?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66616 üzenetére
"Kb ki van zárva. Miért nem veszel akkor egy gyárit hozzá?"
Nincs az a pénz. Főleg, mert újat nem lehet kapni, a használt meg ugyanolyan, mint az enyém. 2009-ig gyártották a mocit.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
gabe_
őstag
Régóta szenvedek és kísérletezgetek különböző rugókkal, súlyokkal, hogy a kuplungom ne nyisson olyan hamar elinduláskor.
Most vettem egy komplett bontott kuplungot, ami tiszta rozsda volt, de az a több hónapos, vagy lehet hogy több éves is, de a ferodol szinte új volt rajta.
Szétszedtem, megcsiszolgattam, a pofák kivételével olajban áztattam, majd találomra kiválasztott rugókkal összeraktam.
Végre, felpörög rendesen elindulásnál, ki tudok lőni a pirosnál.
Majd teszek fel képeket[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Redneck
veterán
válasz Gyurifumi #66614 üzenetére
Engem is érdekelne, 1+1 év garanciával, lehet vennék egy Keeway robogót városi szaladgálásra. Tudom-tudom, használt olasz, vagy japán, de a használttal rossz tapasztalataim vannak, plusz én sem vagyok szerelő, nem is akarok az lenni.
Bukóból én a zártban bízom, az a legmegbízhatóbb az olcsóbbak között. Mindenképp minőségit érdemes csak venni, ahogy írtad, csak egy fejed van. Shoxnál néztem az előbb, 30-40 papírért vannak egész korrekt sisakok.
Szerk:
Visszatért a jó idő, egy év után újra megcsapott a jó öreg 2T illata. Lehet hogy a pénzt inkább egy jobb autóra költöm (elég nagy az esély), de szívesen vennék egy új robogót is.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
forandor
tag
válasz Redneck #66619 üzenetére
Ha már kínai, nem muszáj újan venni. Ezeknél elég gyakori a valós pár ezres darab.
Nem fogsz vele őrült gyorsulásokat csinálni, ha akarod sem ugrik ki alólad (főleg nem újan bejáratósan, fojtottan). Nagytestű lomha, de 65km/h fölött van a vége komolyabb piszkálgatás, na meg fojtás nélkül.
A sajátom egyáltalán nem volt kímélve, egy hónapja taknyoltam is vele aszfalton, a motor csak vígan pöfögött tovább az árokban, semmi baja nem lett, nekem meg lett egy divatos farmerem.Ha mondjuk újan kéne robogó, és ha lehet kapni 200K körül (Keeway, Motowell), akkor lehet vennék. Az enyémet használtan vettem párezer km-el. Tudtam, hogy hogy fogom használni, úgyhogy semmiképpen sem vettem volna újat.
Mondom ezt úgy, hogy most egy Apriliam van.
(#66607) sityupityu, és tényleg, nem tudtam, hogy vizes.
-
gabor9991
őstag
Minarelli gyújtással képben van valaki?
3kj csak berúgóval indul nálam is, végigolvasgattam itt a hozzászólásokat, hasonló problémával láttam küzdöttek néhányan, azonban a megoldást a problémára pontosan senki nem kapta meg, így megkérdezem újra, mi lehet ilyenkor a hiba, hátha tudja valaki mit kell ilyenkor megnézni.
Berugóval hidegen-melegen rendesen beindul.
Önindítóval nem.Tekeri rendesen, de csak akkor van szikra, ha kiveszem a gyertyát, gyertyával nincs.
Önindítót leszereltem, kontaktokat megtisztítottam, tengelyt megkentem.
Ez után úgy próbáltam ki, hogy egy autó akkut közvetlenül csatlakoztattam az önindítóhoz, így az akku gyengesége és az indítórelé hibája kizárt.Tekeri rendesen, de szikra nincs
Ha kiveszem a gyertyát, akkor van, így fülre ugye a fordulat sokkal nagyobb ilyenkor.
Olvastam már ezzel kapcsolatban sokmindent, több helyen is tévesen ilyenkor arra gondolnak, hogy az önindító túl nagy áramot vesz fel és a gyújtótekercs már nem képes a szikrát létrehozni, de ez ugye nem igaz, mert külön áramkör a két dolog.
Így arra a megállapításra jutottam, hogy a fordulat nem elég a szikra létrehozásához, ha benne van a gyertya és önindító forgatja a motort.
Viszont berugóval a legnagyobb hidegben is beindult, pedig úgy gondolom a fordulatszám nem nagyobb olyankor.
Ha valaki képben van, írja már le, mi lehet hibás? -
mumtaz
senior tag
Tudod, ki akart itt anno "kilőni"?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #66617 üzenetére
Utángyártott sincs hozzá?
Én sokáig óckodtam az utángyártott csövektől, de egyszer egy 34-es honda dio-ra bekockáztattam egyet és kellemes csalódás volt. Tajvani gyártmány, és az égvilágon semmi kivetnivalót nem találtam benne. A felfogatás meg minden hajszálra megegyezett a gyáriéval, nem kellett faragni. Ez kb 4 éve volt és a mai napig tökéletes. Majdnem napi használatban van a robogó (ismerősnek adtam el).--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66624 üzenetére
Itt sajnos az a baj, hogy pl. az Extra is erre való. Pontosabban a karbis változatra, amin egy az egybe ugyanez a henger van. De akkor is más a karakterisztikája a motornak. Elég, ha csak azt nézzük, hogy ez picit több levegőt kap, meg alacsonyabb a maximális fordulatszám, mint a karbisnál. A karbis magasabb fordulaton adja le a teljesítményét, mint ez, hiába azonos a henger és részben a blokk is.
Amit kapni lehet kipufogókat, azokat írják mindkettőhöz, de csak kb. annyira jó mindkét változathoz, hogy felmegy rá.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Pl. ludsimon másról sem beszélt, csak kilövésről.
Nagyon megkönnyeztük, mikor ki lett tiltva egyéb okokból.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KisTé
tag
SA16J Yamaha Jog ZR Evolution-ba valaki fejből, hogy milyen gyertya kell tudja esetleg.... vagy szétszedjem ?? csak tartaléknak akarok venni nem rossz csak nehogy bármi legyen
-
mumtaz
senior tag
Zavar? Nem mentél még Ditech/Purejet/TSDI robogóval. Asszem akkor aztán vagy meg tudnád, mi a türelem, vagy értékelnéd a mostani robeszt. ;-)
Egyébként egy karbisnak nem szabadna olyan lomhán felpörögnie.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
blizzrd
aktív tag
válasz dtsdexter #66534 üzenetére
Nos szétkaptunk a motort, nem találtunk kifejezett hibát, sem a kábelezésben, sem a csatiknál. Viszont....tank elvileg 6,3 literes, eddig mindig csak 4 litert tankoltam bele, megkönnyítve az olaj hozzáadagolását. Tankolás után szintjelző a maxon. Mentem vele egy cirka 10-20 km-et és utána kezdett el a mutató összevissza járni, aztán ahogy közeledik a 100 km-es táv felé, lent is marad nullán. Létezik, hogy a tank kialakítása miatt szívok vele és idegesítem magam?
-
huniross
tag
válasz gabor9991 #66622 üzenetére
Szedd szét az indítót, nézd meg, hogy a perselyek mennyire vannak megkopva. Takarítsd ki, a kommutátort pucold meg és ha jók a perselyek mehet össze kis zsírral. Berúgáskor szerintem nagyobb a fordulat (bár rövid ideig), mint indítózáskor, így lehet a motor nincs már toppon. A gyújtást valóban nem tudja gyengíteni az indító, mert külön van teljesen.
-
mumtaz
senior tag
No hát csak nem bírtam magammal. Átraktam a régi Jetforce-ról a 70-es hengert. Vannak furcsaságok. Egy az egybe átraktam a hengerfejet is. Ez most meghozta az eredményeket. A régi végsebességén nem változtatott ez a henger, ez meg GPS szerint 84km/órát megy. Mondjuk a régi soha nem pörgött 8,5K fölé még lejtőn sem. Ez sík úton képes kipörögni 10000-ig.
Brutálisan megy, bár ez nem volt cél. A célom mindig csak az volt, hogy ne vérezzen el a Budai hegyekben és fel tudjak jönni vele a Hegyalja úton anélkül, hogy ki akarnának vasalni.Eredetileg mondjuk nem terveztem, hogy megbontom a jól működő gépet, hiszen 3 hete is nálam az első útja az volt, mikor lábon hazajöttem vele Újpestre Siófokról. És nem volt semmi baj. Aztán bele pakoltam még 600km-t.
A kaput az tette be, hogy a XVI. Kerületben egy pöcsfej úgy döntött, hogy egy lámpától való elindulás után megelőz, csak szemből is jöttek és kiszorított az út szélére, ahol egy böszme nagy kátyú volt. Azóta a jobb (első) telóm szimeringje mellett ömlik az olaj és elszakadt az injektorom vezetéke is, annyire felütött.Ezért döntöttem úgy, hogy inkább átrakom a 70-es hengert, hogy jól "ki tudjak lőni".
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
freelanced
addikt
Srácok ! Ha meg van a KRESZ onnantól mennyi idő kb letenni a többi részét az A2-nek?
Illetve a saját motorral való vizsgázás hogy muködik?
Koszi!
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
csongi
veterán
válasz freelanced #66637 üzenetére
Időjárás függő, és hova tud bezsúfolni az oktató, illetve a párod hogy ér rá, vagy tud e valakivel össze tenni.
Le lehet zavarni 4 hét alatt is.
Saját motoron Műszaki, Biztosítás legyen meg, működjenek rajta aminek kell.
És ha lehet ne tudják meg ha te mentél vele a vizsga helyszínre . -
gabor9991
őstag
válasz huniross #66634 üzenetére
Kössz, de ahogy írtam is, ezek már megvoltak, nem lett jó.
Henger és trafó kb, egy éves, inkább az lenne a kérdés, hogy ilyenkor amikor pont azon a határon van a fordulatszám indításkor, hogy betekert gyertyával nincs, kitekert gyertyával van szikra akkor a gyújtásrendszerben melyik alkatrész van elhasználódva?
A lendkeréken a mágnes?Jeladó?CDI?trafó? -
huniross
tag
válasz gabor9991 #66640 üzenetére
Szikra vagy van, vagy nincs. Ha kint van, akkor bent is van, az tuti. Ha nem lenne betekert gyertyával, akkor nyilván rúgásra sem indulna. A motor elhasználódása lehet ebben az esetben a gond. Mondjuk, ha olyan 5 másodpercig tudja forgatni az indító, akkor a legszarabb kompresszió mellett is be kellene indulnia.
Én is ezzel a problémával küszködtem, nekem a főtengely van elhajolva, ami valószínűleg egy régi tulajnál történt szíjszakadás következménye lehet. Viszont nekem az indító nem is tudja egyenletesen forgatni, hanem hol gyorsabban, hol lassabban tekeri. Úgy láttam meg, hogy mi a baj, hogy levett dekli mellett egy aksis fúróval a főtengelyt megforgatva beindítottam. Esetleg nézd meg, hogy így hogy indul, bár kicsit veszélyesnek tűnhet, mert ha beindul gyorsan le kell rántani a fúrót
Egy 17-es crowa fej kell hozzá, meg egy valami, amivel meg tudod tekerni. -
freelanced
addikt
Egyébként mekkora méretig ajánlottak a 250-es motorok ( pl. VTR250 ? )
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
gabor9991
őstag
válasz huniross #66641 üzenetére
Kössz a választ, és (#66643) forandor-nak is, leírom újra a problémát, hátha nem volt érthető ahogy feljebb írtam.
Két gyertyával teszteltem egyszerre, egyik a hengerben a helyén volt, egy másik pedig kívül, itt ellenőriztem, hogy van-e szikra.
Szóval a betekert és kitekert gyertya közötti állapotok között az a különbség, hogy a betekert gyertya mellett mivel van megfelelő kompresszió, hiába forgatja az önindító a főtengelyt, kb. 350fordulattal percenként, nincs szikra a másik, a blokkon kívüli gyertyán.Az önindító nemhogy 5 másodpercig, talán 5 percig is képes lenne forgatni, mert egy autó akkut kötöttem közvetlenül az önindítóra és így forgatta is rendesen, de hiába, nincs szikra ekkora főtengely fordulatszámmal.
Amikor kiveszem a gyertyát és tényleg nincs kompresszió, ilyenkor megérkezik a szikra a gyertyára mivel jóval gyorsabban tud forogni a főtengely.De a szikra ilyenkor is sárgás-fehéres színű, nem pedig kék.
Önindító kitakarítva, tengelye megkenve, henger+gyújtótrafó kb. 1 éves.Viszont a berúgókarral, szinte az első fordulatra elindul.
Mikor megvettem, olyan kopott volt a henger, hogy át lehetett látni a gyűrű és a henger fala közt, de pöccre indult önindítóval is.
Olvastam olyan esetről, amikor a lendkeréken elgyengült a mágnes és így már nem volt képes megfelelő feszültséget előállítani a tekercs.Ilyen lehet?A sárgás szikra milyen hibára utalhat?
Nem akarok tízezreket elkölteni ilyesmire, de, ha esetleg valami könnyen vagy olcsón javítható ok lehet emögött, lehet megcsinálnám.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz gabor9991 #66644 üzenetére
Én kezdek erősen gyanakodni rá, hogy esetleg a CDI-ben már fárad a kondenzátor. Ez nem javítható, mert az egész ki van öntve műgyantával.
Mondanám, hogy forrassz össze egy új CDI-t, de ahhoz tudni kell rendesen forrasztani. Nem áll sok alkatrészből, de azokat be kell szerezni, viszont egy CDI kb. 1200 Ft-ból összerakható.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
őstag
Az Aprilia SR50 '98 LC-hez szeretnék új kipufogót, mert nagyon szét van a gyári.
Milyet javasoltok? Szeretném ha halk lenne , nem kell annyira sport dob rá.
Jelenleg ilyen van rajta.Ez mennyire sport dob?Mehetne akár rá ilyen is?
Mit ajánlotok? Vegyem inkább azt ami rajta van?
Multivario és gyári kuplung van rajta.
Köszi !Bálint
-
Potrien
senior tag
Sziasztok.
Meg szeretném kérdezni tőletek,hogy a Motowell magnet city 2-ütemű-kismotorról mi a véleményetek?
Újat ,vagy keveset futottat gondoltam.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest