Hirdetés
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- World of Tanks - MMO
- Star Citizen
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patentcsávó
tag
válasz t_a_m_a_s #1193 üzenetére
Köszi, olvastam már sok tesztet és hozzászólást, mindhárom gép szimpi...
Ismeretségemben nincs senkinek ilyen gépe sajna...
Voltam MM-ban és megfogdostam mindhármat és mindhárom tetszik is...
Talán a D60 hátrányára írnám a liveview hiányát és a 3 pontos élességállítást...
Viszont a 18-105 obi meg nagyon nyerő hozzá...Majd én tudom...
-
t_a_m_a_s
addikt
Gondold át az előző hsz-ekben leírtakat, és - mint azt Degeczi is mondotta volt - mindenképpen rendszerben gondolkodj.
Nekem csak Nikonos fotós ismerőseim vannak, így a márka szinte adott volt. A legalapabb belépő D40 mellett pedig azért döntöttem, mert azt gondolom, hogy ha van időm és tehetségem a fotózáshoz, akkor ezt is, mint bármelyik másik egyszerűbb, tanuló gépet lecserélem majd valami komolyabbra. Ha nincs tehetségem, akkor pedig jó áron van egy fényképezőgépem, amivel nagyságrendekkel jobb, élesebb családi fotókat tudok majd "kattogtatni", mint egy kompakttal vagy bridge géppel. Nem én találtam ki (nyilván ), de osztom azt az álláspontot, hogy egy jó objektív gyengébb vázzal még mindig jobb, mint egy csúcs váz gyenge objektívvel. Ezért is elég nekem a D40, inkább az objektívparkra igyekszem majd koncentrálni....
Remélem segítettem
Holnap majd jól beletépünk...
-
nicoka
tag
Végülis nekem is ilyen kérdésem lenne, hogy kezdem kinőni a kompaktot, úgy érzem, hogy sokkal jobb képeket tudnék készíteni, hogyha manuálisan tudnám beállítani az értékeket. Néztem a Canonokat ott az 1000D és a 450D jöhet szóba. Ezek persze kitobival, meg a többi is természetesen. Azt Nikonból a D40-et és a D60-at. Ezeket is kitobival. 1-2 éven belül egy + obi is lehetne. Mit ajánlotok? Ezeket a gépeket, természet-, utca-, ember-, kül-, beltéri fotózáshoz használnám... Meg tulajdonképpen mindenre. Melyiket érdemesebb venni, melyiknek lesz/van nagyobb obi kiínálata? Összetétel, megbízhatóság szempontjából...stb.
-
pacorro
aktív tag
válasz johnjohn #1189 üzenetére
Az 1000 D rettenetesen lebutított műanyag cucc lett. A 450 D mindenképpen komolyabb.
És tegyük hozzá, hogy még a 450D is rettenetesen műanyag.
"Helytelen a képeimet a valósághűség szempontjából megítélni, mert nem bizonyos dolgokat vagy lényeket ábrázolnak, hanem vonalakból, síkokból és színekből alkotott önálló organizmusok." - Ernst Ludwig Kirchner
-
Degeczi
nagyúr
válasz Patentcsávó #1191 üzenetére
egy ilyen döntés nem is egyszerű, elkapkodni sem érdemes
nem egyszerűen a váz + kitobi(k) kiválasztásáról van szó, hanem a teljes rendszeréről, pl.:
- később milyen egyéb obikat vehetsz hozzá
- milyen vakukat
- milyen programmal dolgozhatsz föl RAW képeket
- később milyen nagyobb vázra tudsz továbblépni, ha komolyabban kezd érdekelni a dolog és már kinőtted a most választottatezért valóban érdemes ismeretségi körben szétnézni, az sokat segíthet
-
jeni
félisten
válasz Patentcsávó #1191 üzenetére
Pentax K200D amig van még a boltokban,nyerőgép ez jobb mint a Pentax K-m
Canon EOS 450D esetleg Canon EOS 40D
Nokin D60 KIT ami stabilizált obival
Sony A300/A350
Olympus E510/E520 -
t_a_m_a_s
addikt
válasz Patentcsávó #1191 üzenetére
Én - saját tapasztalatom alapján - szintén a D40 v. D60 + 18-105 VR mellett érvelnék.
D40-em van, 18-55 és 55-200 duplakittel. Nekem kezdőként a D40 váz teljesen megfelel, de most már biztos nem akkora a D40 és D60 közötti árkülönbség, hogy nem érje meg D60-at venni.
Objektívek terén én azt tudom mondani, hogy a sima mezei 18-55 kitobit én nagyon szeretem, lakásban, kiránduláson szerintem teljesen megfelel, szép képe van, és nem foglal sok helyet. Az ok, amiért nemrég beruháztam a 18-105 VR-re, az, hogy lusta vagyok obit cserélgetni (illetve sok szituációban féltem, hogy kosz megy a gépbe, így inkább nem cserélgettem), illetve az 55-200 kitobim nem VR-es, ami a 200-as végén már hiányzik (vagy csak nekem remeg a kezem... ) Sokan dicsérték-dicsérik itt a fórumon ezt az objektívet (egyenlőre nekem is bevált), talán nem véletlenül. Szerintem jó az ár érték aránya, és egy darabig elvan vele az ember fia/lánya... Aztán majd vesz valami 70-300-at, meg valami nagylátót. Meg polárszűrőt, meg távkioldót, meg új, nagyobb táskát, meg állványt, meg... MINDENTBölcs tanács, hogy olvass minél több tesztet, véleményt, fórumot, fogdosd meg valahol a kiszemelteket, stb. (az legalább jól elbizonytalanít )Illetve nézz körül az ismerősök között, kinek milyen cucca van, hátha lehetőséged nyílik egy közös fotózásra, az mégiscsak jobb, mint bemenni a boltba megtapizni
Holnap majd jól beletépünk...
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1191 üzenetére
igen, el kell mélyülni a témában, ha már kiadsz ennyi pénzt. és persze megtapizni a versenyzőket, fogásra neked melyik passzol, menüje számodra melyiknek logikus - ez is fontos, szeresd használni a gépet.
duplakities stabilizált gépet kapsz már amúgy 120k-ért is: Pentax K-m. -
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1185 üzenetére
én azért eléggé örülök neki, hogy vázba épített stabis gépem van, így nyugodtan tudok válogatni 20 évnyi obifelhozatalból, nem kell újat, drágát vennem a képstabi miatt. főleg hogy biz. obifajták nem is léteznek stabival, pl 50/1.7. illetve vettem 25k-ért egy számomra megfelelő olcsó kis telét, stabisat pedig (nem kitben) legolcsóbban 80k-ért kapsz pl. Nikon-ra.
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1184 üzenetére
hogy kell-e neked live view, azt te tudod, a Canon-féle kivitelezés mondjuk erősen félmegoldás, nem fogod tudni kompakt fényképező módjára használni.
van Canon 17-85 IS, 125 ropi körül [link]. nemtom, milyen minőségű, rossznak biztos nem rossz, de 2x annyi mint a Nikon 18-105. sztem egy alap Canon gépre ilyet feltenni túlzás, ez inkább egy 40D/50D-re való. akkor már inkább racionális egy 1000D kit 110-120k-ért és mellé az 55-250 IS ami tudtommal elég jó. -
Degeczi
nagyúr
válasz Patentcsávó #1185 üzenetére
az
csak pár szempont:
- általában hatékonyabb, különösen telében
- a keresőképet is stabilizálja, míg a vázban lévő csak a végleges képet
- emiatt az AF rendszernek is könnyebb a dolgaez nem jelenti azt, h a vázba épített rossz megoldás lenne - de ha már azt kérdezed melyik a jobb, az a szempontjaid alapján egyértelmű
-
Patentcsávó
tag
válasz rumos14 #1178 üzenetére
Amiket linkeltél, mindegyik esélyes, igazából én is ezeket néztem és ezek a favoritok, na meg a canon 1000/450 ugyanigyen stabis változatban...
A canonokban van Liveview, ez lehet döntő érv vagy tök felesleges, mert eddig is elvoltak az emberek nélküle?
10-20e differencia nem érdekel, inkább most szánom rá a többet, mint utólag a keserű szájíz...
Legalább már leszűkült 3 esélyesre a mezőny...
A Canonnak is van 18-105 stabis obija nem aranyárban?Köszi
Majd én tudom...
-
johnjohn
addikt
-
johnjohn
addikt
válasz Patentcsávó #1180 üzenetére
A Pentax sem esett ki, ott a vázban van a stabilizátor, tehát minden Pentaxos obival működik.
-
nicoka
tag
[link] Ez egy kezdőnek, obival, természetesen a KIT obival 18-55mm jó lenne nem? Amúgy, hogy ott van utána az IS za mitjelent?
-
t.imi
addikt
válasz philoxenia #1152 üzenetére
Mennyire jók ezek az aksik? Olympusba nézek hasonlót.
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1174 üzenetére
mellélőni tutira egyikkel sem fogsz. ha nem akarsz később obikat venni, akkor egy D60 18-105 VR kombóval [link] biztosan jól jársz. ha még ennyire sem kell a tele, akkor egy 18-55-ös kit obi is megfelelhet [link]. de gondolom a 18-105-ös nem csak átfogásban, hanem minőségben is jobb a 18-55-nél. makróra még egy költséghatékony Raynox előtét jól fog jönni, és akkor már végképp a 105-ös végű obi fog neked kelleni. aztán majd ha magába szippant a téma, jöhet a D90 és az obik serege
szerk: ez [link] is megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Patentcsávó #1174 üzenetére
"CCD, míg másikban CMOS. A CMOS jobb? Azt olvastam, hogy kevesebbet fogyaszt"
ez a gyártó szempontja, nem a sajátod - az ő dolguk mit hoznak ki belőle
pl. a CCD-t használó Nikon D70 sokkal tovább működött egy töltéssel, mint a CMOS-t használó kortársai...két jó kamera képeit nézve meg nem mondod melyik használ CMOS-t, melyik CCD-t
ezzel együtt az új modelleknél általános kezd lenni a CMOS, a már említett gyártói szempontok miatt (pl. a zajszűrést is egyszerűbb megoldani, mert nagy részét már a chip elvégzi)
az obiban lévő stabilizátor mindig jobb megoldás, míg a vázban lévő akár egészen régi obikkal is működhet, és csak egyszer kell kifizetni, a váz árában
belépőszintű gépet keresve viszont aligha valószínű, h régi obikat vadásznál hozzá, a kitobik pedig gyakran stabilizáltak, jó áron -
Dare2Live
félisten
válasz Patentcsávó #1174 üzenetére
én most "ocsón" tuti D40 + 18-105VRt vennék arra amit te írsz.
jellemzően az obis stabi és a CMOS a jobb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Patentcsávó
tag
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket, mert én sem tudok dönteni...
Kompakt gépről(canonA70) térnék át első tükrösre, mert szeretnék jobb képeket és gyorsabb gépet. Csak magáncélra, hobbira kellene nem mindennapi használatra, ott viszont lenne minden kategória(nyaralás, tájkép, természet, portré, makró, épület, kül-beltér...).
Már sok tesztet és fórumhozzászólást elolvastam és valamelyest sikerült leszűkíteni a kört.
Árkategória:
Canon EOS1000D, 450D
Nikon D40, D60
Pentax K200D
A felsorolás csak ábécé jellegű!Nem akarom feltétlen 2 év múlva lecserélni, bár ki tudja mit hoz a jövő.
Nem csak az alap obi, hanem egy tele obi is lenne vásárolva hozzá. Stabilizátor kapcsán egy kicsit megkavarodtam, hogy melyik a jobb megoldás, a vázba épített stabilizátor(pentax) vagy az obiban lévő(canon, nikon)?
Másik kérdés, hogy valamelyikben a szenzor CCD, míg másikban CMOS. A CMOS jobb? Azt olvastam, hogy kevesebbet fogyaszt...Anyagilag sem tudom megoldani, hogy minden hónapban váltsak obit-vázat és nem szeretnék mellényúlni.
Nagyon köszönöm a válaszokat, bocs, ha hosszú voltam!
PatentMajd én tudom...
-
Dtomi
őstag
Próbálj ki egy ilyet nem egy nagy összeg, legutoljára ilyet vettem mikor meglett az új 10D és hibátlanul teljesít.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
Nekem mindíg tovább bírja, de ebbe nem igazán gondoltam bele eddíg a feltevésig mivel simán a 2000 mah nak tulajdonítottam a küönbséget. És szerintem ez meg is van. Pedig nyomtam nem 1x 2-3 órás multiexpót.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Dtomi
őstag
válasz Mercutio_ #1164 üzenetére
Nincs tapasztalatom más géppel ilyen mód ezért nem azt írtam a BP-511 és 511A akkukat ismerem, ezért írtam így. Még anno az első 300D be vettem 14 ért egy kodakot a pálvölgyiben, a mai napig azzal az egyel használja a gépet a srác.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
madgie
titán
-
Dtomi
őstag
Nem biztos, hogy hülyeséget beszélsz bár azt sem hiszem hogy álltalánosítani kéne. Én ilyeneket használok két 300D két 10D 20D 30D-be is és nem, hogy ugyan úgy de sokkal jobban bírják mindegyik gépbe. Ezekszerint phottixot nem kell venni.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
madgie
titán
Elnézést, másfél éves 40D használat tapasztalata alapján tuti hülyeséget beszélek. Persze lehet, hogy csak az általam használt két Canon-Phottix produkálja ezt... meg előtte az E-1-ben a kínai utángyártott. Ja és előtte a Nikon D70-ben is két darab csinálta ugyanígy. De biztos nincs igazam...
(hét közepén is volt pár hosszú expós képem... nem győztem kiszedni a 40D-ből a két Phottix-ot, nem bírtak túl sokat abban a helyzetben)
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Nem csak Canonnal esküvőifotóznak így lehet, hogy más márka utángyártottja gyengébb mint a gyári aksi
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Dtomi
őstag
Ha egy középkategóriás géppel 10-20-30-40-50D vel valaki elmegy egy esküvőre, és két akkuval nem nyom le egy fullos szettet, az azonnal felejtse el az esküvőfotózást. itt sokkal több mint 1000 képről beszélünk. Én kettő akkuval bármikor szívroham nélkül kétnapos rendezvényt végigfotózok töltés nélkül. Nekem a 3500 forintos akku mikor megvettem is tovább bírta sokkal a 30D be mint a zsír új gyári canon. És, hogy a sorozatsebességnek lenne e köze az eredeti és a nem ultragagyi akkuk között azt maximálisan kétlem.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Mercutio_
félisten
válasz philoxenia #1161 üzenetére
Valamivel gyorsabban merül az utángyártott - de tölteni is gyorsabban lehet - viszont amatőr használat során nem hiszem, hogy gyakran okoz gondot az a plusz fél perc, ha előbb lemerül és cserélni kell
Persze egy esküvői fotósnak muszáj gyárit használni, mert ott nem mindegy, hogy 2X vagy 4X cserél aksit egy lagzi alatt, de aki pénzt keres vele, az ne ezen akarjon spórolni.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az én akksijaimat már a Z2 se szereti általában, ráadásul szerintem már nem tudná rendbehozni az IPC sem őket...
Féltem az utángyártottól én is, de eddig nem tapasztaltam lényeges különbséget a gyárihoz képest, mondjuk én keveset vakuzok, a képeket meg laptopra szoktam lementeni, nem törölgetek fotózás közben túl, gyakran, általában csak akkor nézem meg őket a K10D-n, ha gyanús, hogy valami nem stimmel.....
Persze ennek vannak hátrányai is, de nekem csak hobbi a fényképezés, nem akarok pénzt látni belőle..Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
Allien
veterán
válasz philoxenia #1157 üzenetére
Lehet, rosszul értelmeztem, szoktam ilyentet.
Amúgy, tényleg sokat számít a töltő. Pontosabban az, hogy a gép mennyire finnyás, mert a kompaktom lazán megy, míg a tudvalevőleg finnyás Pentax K200D-m már köpködött pár régebbi akksimra. De, beruháztam egy IPC-re, és megérte. Egyrészt ez is tud relative gyosran tölteni (3 óra), másrészt a karbantartó funkció tényleg hasznos lett, az akksijaim nagy része már "megfelel" a K200D-nek is. Ergo, megérte az árát egyenlőre.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
*Ropi*
félisten
Nem használok utángyári akkukat, teoretikusan írtam az előzőket. A 40D-hez a gyári akkum van, meg a portrémarkolatban 2500-as Energizer Ni-Mh-k, nem volt még panaszom rájuk. Nyárig le lesznek cserélve Eneloopokra, vagy valami hasonlóra, pusztán csak a villanyszámla miatt.
Konzultáljatok KTTech-hel, ő utángyári akkukat használ nagy megelégedettséggel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem azt írtam, hogy drágább, csak azt, hogy nem olcsóbb.... Nekem nagyjából már vagy 20 -25 akkum van, de két év után jellemzően nagyon megbízhatatlanok, max zseblámpába jók, mondjuk nincs hozzájuk szupertöltőm, csak a normál gyáriak /Varta/ ha most vennem kellene alacsony önkisülésűt, akkor is kellene minimum 8 + egy IPC töltő, a gyári akku és töltő viszont adott volt, a váz árában benne volt, így csak az utángyártott akksi 3500+ posta volt amit költenem kellett.... Még két-három akkut vehetek tehát nagyjából ugyanabból a pénzből.
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
Allien
veterán
válasz philoxenia #1152 üzenetére
Most miről is beszélünk? AA-s akksi miért is lenne drágább? Igaz, nem árt egy normális, IPC akksi karbantartó, ami 9E pénz, de, egy relative mezei töltő is sokáig elégséges. nekem pl van egy gyorstöltő, 1,5 óra alatt tölti fel az akksit (ez még normálisnak minősül). 4 db 2500-s akksival volt 6E pénz. Itt a PH-n vettem SAFT akksikat, darabja 200 huf volt, és vettem szintén itt a PH-n Varta Ready akksikat 2000/csomag (4db). Ezen felül, még megvan az eredeti elemek, amiket adtak a géphez, az energyzer Li-Ion-os elemek. Mivel vakuim is vannak, ergo Nekem tutira ez jobban megérte, mintha valami spec akksival lenne felszerelve.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
*Ropi*
félisten
válasz Degeczi #1154 üzenetére
És tényleg. De akkor mivel kevertem össze, a 350D-ével? Tudom, hogy valamelyikhez van majdnem 2x kapacitású (legalábbis az van ráírva ) akku. Azért, ha csak az árakat nézem, az utángyáriból 4 darabot tudok venni egy gyári áráért Ha csak ugyanakkora a szuflája, mint amannak, már akkor is jobban jártam.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Degeczi
nagyúr
a Canon 40D-hez BP-511A típusú akku jár, ami 1400 mAh-es gyárilag - és azt nyilván nagyjából teljesíti isutángyártottak között viszont igen gyakori, h csak vevőcsalogató parasztvakítás a "nagyobb kapacitás", egyébként nem ritkán gyengébben teljesítenek az eredetinél
vannak persze jó utángyártottak, de azok specifikációja jellemzően nem is tér el durván a gyáritól
-
*Ropi*
félisten
válasz philoxenia #1152 üzenetére
Édesanyám 6131-e 2 napot bír max., ha beszél is rajta, akkor csak 1-et.
Utángyártott akkukból mindig lehet nagyobb kapacitásút venni (ráadásul olcsóbban). Canon 40D-hez pl. a gyári 0,75 AH-s és kb. 20.000.-be kerül, az utángyári meg 1,4 AH-s, de csak 5000.-et kóstál.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #1149 üzenetére
a telefon eléggé más ebből a szempontból, mert minimális a fogyasztása: többnyire 10 mA-es nagyságrendben mozog az áramfölvétele, és a maximum is csak 1-2 tized A
egy kamera ennél egy nagyságrenddel kér többet, 1 A-t is meghaladja a fölvétele bizonyos helyzetekben, ami az akkumulátor számára sokkal nagyobb terhelés, így ott jobban kijön ha már nem 100%-os az állapota
Li-ion akkuknál egyébként a rátöltéssel nincs is gond, viszont hosszú távon (mondjuk több hónap) tárolni nem célszerű teljes töltöttségen, mert akkor lassan bár, de visszafordíthatatlanul romlani kezd a kapacitása
(telefonnál ebbe sem futottál bele, hiszen a töltés után azonnal el kezded használni) -
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz philoxenia #1145 üzenetére
Éppen csak az élettartamukat csökkenti...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Allien
veterán
Hehe, akkor mekksúgom (me én se tudtam), hogy Kenon-ra raknak pl Pentax Limited obikat is elvetemült FF-re vágyó Pentax-osok.
(tehát canon vázra buherál Pentax obit)Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
*Ropi*
félisten
válasz philoxenia #1145 üzenetére
Igazából azok se, de még mindig jobban, mint a Nikkel alapúak. Ez is csak marketing...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Mercutio_
félisten
válasz philoxenia #1130 üzenetére
Azt az eneloop, ready2use AA elem-aksik is bírják nem?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
madgie
titán
válasz Degeczi #1137 üzenetére
Bezony. Most is ez van, az 5D mark II-vel. Mivel elektronikusan vezérli a blendét, és videó módban ráadásul automatikusan rekeszel. ha kell (ha nem), így mindenféle ND szűrőkkel vágják át az automatika fejét. Vagy esetleg adaptereznek valami régi, kitűnő full manuális objektívet (itt jön képbe a sok régi, tuti Nikkor cucc) ócsóbbé', és akkor mindenki boldog
-
ígyvanferi
addikt
Például ő: http://matebence.hu/. Bár csak pár évvel ezelőttig használt Canon gépen Nikon objektívet (főleg MF teléket), míg igazán elismert nem lett, azóta a Nikon szépen ellátja mindennel. És igen, függetlenül attól, hogy Kent Rockwellt nem szeretjük, így van.
pilóta: ha az érdekel, hogy miért van így, arról viszont fogalmam sincs. Talán Kent leírja, még nem olvastam azt.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
pl. a "Halott menyasszony" bábfilm is Canon kamerákon készült, Nikon obikkal...
ott az volt az oka, h a Canon obik elektronikusan vezérelt rekeszelésűek, csak az exponáláskor ugranak be, és ez okozhat némi eltérést az egyes képek exponálásában
normál felvételeknél persze ez teljesen elhanyagolható, de amikor filmként nézed egymás után a képeket, a legapróbb világosság-ingadozás is észrevehető, zavaró
a "nem G" fajta Nikonokon még mechanikus a rekeszelés, így ott könnyen meg tudták oldani a teljesen fix rekeszt
-
sowi
őstag
errol van szo azert persze kent fenntartasokkal olvasd, de a lenyeg a lenyeg, bar nemtom ki akar canonon nikon obikat hasznalni, sztem hulyeseg az egesz
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
nagyúr
válasz ígyvanferi #1132 üzenetére
Egy apróság van még komolyabb előnyként a Canon gépe mellett, nevezetesen, hogy Canon rendszeren használhatóak a Nikon objektívek, viszont fordítva ez nem működik.
Ezt kifejtenéd bővebben?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1132 üzenetére
A D200-zal még nem találkoztam élőben, de a 40D-t szemrebbenés nélkül tekerem ISO1600-ra, szinte az az alapértelmezett.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
ígyvanferi
addikt
A jó öreg mérleg erőteljesen ki van már billentve...
A motorsport-fotózáson kívül a többi nálam is szerepel a palettán. A természetben való ügyködéshez meg ugye nem árt valami masszív, strapabíró gép. És ismét megerősítést nyert, hogy a D200 ilyen.
Egy apróság van még komolyabb előnyként a Canon gépe mellett, nevezetesen, hogy Canon rendszeren használhatóak a Nikon objektívek, viszont fordítva ez nem működik. Nagy hülyeségnek hangzik, tudom, de mégis itt motoszkál a fejemben. A lehetőség...Ez az ISO dolog egyelőre lényegtelen. Bár ezt csak mint filmes technikával fényképező mondom, nyílván, ha megvan a lehetőség, ki is fogom használni. Eddig csak 100-as és 200-as filmre fotóztam. Egyszer azért kipróbálhattam egy fekete-fehér 3200-as filmet. Az nagyon tetszett, idős családtagokról készült pár (szerintem) jó kép, főleg persze a film jellegéből adódóan. Szóval a magas ISO-n gyengébb képminőség jelenleg nem izgat.
Jónak tűnik az a Sigma 10-20mm F/4-5.6. A Tokina még mindig picit kívánatosabb, az 1 (2) Fé különbség miatt. De az ultra-nagylátó a legkevésbé szükséges egyelőre. Alapzoom, makró, telezoom, aztán jöhet ez. Tehát ezzel még ráérek.
-
sowi
őstag
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
en is lejjebb nyomnam, mert 30D es d200 kozott vaccillaltam eleg sokaig, vegul d200 lett belole, magas ISO-n tenyleg gyengebb mint a 30D de ezt leszamitva arra amire nekem kell eszmeletlen jo (turazas, termeszetfoto es neha motorsport), hihetetlen massziv cucc, kollegam szombaton vett egyet maganak miutan latta az enyemet es oda meg vissza van tole, pedig o is asszem 30D-t nezegetett, nagylatonak en egy hosszas valogatas utani sigma 10-20-at hasznalok
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #1122 üzenetére
ha 5.6-ra van tervezve az AF rendszer, 6.3-on még működhet, az még minimális, 1/3 blendényi különbség
másrészt a fénymérés és fókuszálás gyakran vmivel a max névleges rekesznél tágabb nyílás mellett történik (legalábbis a rekeszbeugratást használva látható, h picit összeszűkül, holott elvileg maximális értéket kérsz)
mindenesetre a gyengébb fényerejű obik nem is a pontos és gyors fókuszálásról híresek...
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1111 üzenetére
Valóban, a Nikkor 80-200 nem VR-es, elnézést, úgy tűnik hallucináltam
-
sbazsi
veterán
válasz rumos14 #1123 üzenetére
márkapreferenciának ott a Canon. meg nem mondom miért, de afelé kacsingatok a leginkább.
lehetőleg akksis, és sd kártyást szeretnék, bár tudom, hogy épp a memkari a legolcsóbb, de mindenem sd kártyás, a notik megeszik, nem kell külön olvasó hozzánem hiszem, hogy vennék hozzá nagyon sok obit, leginkább csak egyet, a gyárin kívül. bár ki tudja, mennyire leszek fotómániás.
mert pl a mostanival nem nagyon szeretek zoomolni, mert zoomolva nem a legjobbak a képek. pedig néha jól jönne.tegnap elmentem egy Obi előtt, és megállapítottam, hogy ott nem lehet obit venni.
-
nagyúr
válasz rumos14 #1122 üzenetére
Amikor fókuszál, akkor a legtágabb rekeszt használja, csak utána ugrasztja be a rekeszt f22-re, ha már megvan a fókusz. Próbáld ki, a legtöbb gépen van gomb, amivel megnézheted, milyen a kép ha f22 (nem fogsz látni semmit ).
Amelyik f5.6-nál nagyobb, az hazudik a váznak.Aki él és nem boldog, az téved!
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
sztem nagyon sokan vagyunk, akik nem M(anual) módban, manauál fókusszal lőnek. én személy szerint A módban, a rekesz állítása nagyon fontos a mélységélesség miatt. nem rettegek attól, hogy esetleg minimálisan alul- vagy túlexponált lesz a képem, mert raw-ban lövök, bőven lehet korrigálni kicsit kiégett részeket is.
nem kell egyáltalán szakinak lenni DSLR használathoz, sztem kb. elég ha tisztában vagy az iso, a záridő, a rekeszérték és a mélységélesség fogalmával, képre való hatásával. P módban meg főleg Scene módban használni DSLR-t mondjuk kicsit furi dolog. -
sbazsi
veterán
Csak példaképp: Canon EOS-350D fotós felszerelés eladó
Canon EOS-350D váz (kb. 19.000 expoval) + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 objektív + GP tartalék akku + 2 db Kingston 1 GB CF memóriakártya (65.000 Ft); -
ígyvanferi
addikt
válasz Degeczi #1118 üzenetére
Így azért mindjárt érthetőbb, hogy miért is L-es (de mindenesetre nagy fényerejű, ergó profi) objektív a kitétel. Köszönöm, ez igen hasznos.
Bár a telekonverternek inkább a Canonos változatnál lenne jogosultsága, tekintve, hogy egyelőre Nikonnál a Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G VR IF-ED tűnik a megfelelő választásnak. Ugye itt már csak az eqv. 450 mm-es gyújtótáv miatt sincs nagy jelentősége (persze nem is tudnám használni, már ezt is tudom). Az eredetileg a Canonhoz nézett EF 70-200 mm f/4 L USM objektívből is ~450 mm-es "lesz" konverterrel, de ugye ott nincs stabilizátor, ami ennél a gyújtótávnál már elég problémás.
Szóval most ott tartok, hogy egy használt Nikon D200-as, Tokina 11-16 mm 1/2.8 AT-X Pro DX, Nikkor AF-S 16-85 mm f/3.5-5.6G ED VR DX, Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G VR IF-ED, Sigma 150 mm f/2.8 EX DG HSM APO Macro IF. Igyekszem mind használtan beszerezni. Egyelőre csak a gép és az alapobjektív az aktuális/sürgős.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz ígyvanferi #1117 üzenetére
minden kameránál így van:
az AF rendszerek f/5.6-ra vannak belőve, annyi minimum kell nekik (nem fénymennyiség, hanem minél inkább a lencsék széleiről érkező fénysugarakra van szükségük)
mivel a fényerő értékében az "f" betű a fókusztávot jelenti, a kifejezés a fókusztáv és a rekesz hányadosát jelenti
márpedig egy ilyen konverterrel megnöveled a fókusztávolságot, a rekesz azonban azonos marad = jelentősem romlik a fényerő!
egy 1.4x konverter 1 blendét vesz le (felezi a fényt), egy 2x konverter 2 blendét (negyedeli)
így 1.4x konverter mellett f/4, 2x mellett f/2.8 obira van szükséged ahhoz, h ne romoljon f/5.6 alá a fényerő...
-
ígyvanferi
addikt
válasz ígyvanferi #1111 üzenetére
No, még azt akartam az előzőben kérdezni, hogy Nikonnál is van olyan korlát, hogy a telekonverter csak (egy-két kivételtől eltekintve) L-es objektívekkel használhatóak? (persze nem rockwelli L-es Nikonokra gondolok... de értitek)
[ Szerkesztve ]
-
sbazsi
veterán
huhh....
sok okosságot olvasok, egy részét nem is értem.
jelenleg mint írtam egy casio z850-esem van. (meg van egy s7000 a családban, azt csak ritkán használom.)ehhez képest ha jól sejtem bármelyik dslr gép nagy ugrást jelent. nem vagyok biztos abban, hogy meg fogok tanulni full manual módban fotózni, tehát valszeg automatában vagy félautomatában fogom nyomni.
számomra sok "profi dolgot" írtatok. amihez nem biztos hogy értek. (bár próbálok utánaolvasni,de a tapasztalatot nem lehet elolvasni)
tehát ne egy profi géppel, és annak gazdájának profi tudásával gondolkozzatok, hanem egy ultrakompakthoz próbáljatok viszonyítani. gondolom, hogy nem egyszerű, de szerintem nem vagyok egyedül,aki venne egy tükörreflexest, de ennyi mindenre figyelni...
elriasztjátok az egyszerű halandót
tehát aki "suzukiból" akar "mercibe" ülni annak ne a "bentley" legyen az összehasonlítási alap. -
Szten Márs
nagyúr
-
Chapel
addikt
válasz Szten Márs #1107 üzenetére
"Once Ken tested a camera, he said I cant even put Canon on this one,thats how Pentax was born"
Köcsög
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
*Ropi*
félisten
válasz Szten Márs #1110 üzenetére
Nem, eladtam (beltérre sok volt a kezdő 28 mm, most 17-50 van), de szerintem meg tudom dumálni az új tulajával, hogy megmutassa neked. Amúgy is jön hozzám Pénteken, PS-t tanítok neki.
Tamronokról általában annyit érdemes tudni, hogy a színképük kicsit melegebb (sárgásabb) a Canonokénál, meg hogy vásárlásnál nagyon ki kell próbálni őket, ugyanis nincs kalibrációs lehetőség, ha nem pontos a vázaddal, akkor bukta (illetve nem szabad megvenni). Notival kell menni a randira és a monitoron pixelvadászkodni, nincs más lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
ígyvanferi
addikt
válasz Degeczi #1106 üzenetére
Érdekesek, amiket írsz róla. Na, ezek után azért jóval kevesebb hitelt adok az írásainak. Igen, komoly színorgiát jelentenek a képei, ez nekem is feltünt. Van azért egy-két írása, amik ezek után is tetszenek, pl. amit a ultra-nagylátószög használatáról írt, vagy, hogy nem kéne ennyire jelentőséget tulajdonítani a felszerelésnek. Ez főleg úgy egészében tetszik.
*Ropi*: kössz a fordítást, erős értelmezési gondjaim voltak, különösen a középső mondattal. Az L-es poént persze értettem.
Szten Márs: igen, a 28-75-öshöz hasonlítva írtam, hogy inkább a másik.
Már a 16-85-ös Nikon is olcsóbb, egy hajszállal, mint Canonon megfelelője. Képminőség miatt pedig még inkább a "sárgák" felé billen a mérleg.
Bárcsak lenne Nikonéknak is 4-es fix fényerejű telezoomjuk. Akkor már nem is lenne kérdés az egész. Bár az az AF-S 70-300VR is megfelelő, ha jobban meggondolom. Nem ragaszkodom mindenáron a fix fényerőhöz. Ugye a tele vége sem ugyanott van, mint a 200-asoknak ( ), stabilizátoros ráadásul. Az AF-S 70-200 F/2,8 VR túl drága, még a 80-200-as is. (annál ráadásul én nem látok VR jelölést sem a digifénykép oldalán)
A makrók akkor egyelőre tárgytalanok, már csak azért is, mert azok kitárgyalása már tényleg nem a gépes topikba való.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Ja, hogy a 28-75-höz képest jobb átfogása. Így már értem. Igen, tudom, hogy árban kb megegyeznek, nézegettem mindkét objektívet elég sokszor, és ami azt illeti a Tamron 28-75 igencsak benne van a távlati fejlesztési tervemben, amint vettem egy telét, a következő lépés az az objektív lesz, szóval kifejezetten érdekel vele kapcsolatban minden tapasztalat (Ha esetleg most is a birtokodban van és élőben is meg tudnám fogdosni esetleg hnap, az még jobb lenne )
-
*Ropi*
félisten
válasz Szten Márs #1107 üzenetére
A 17-50 Tamront nagyobb nyitó látószöge miatt írtam beltérre, de ha nem annyira fontos, akkor a 28-75 meg a majdnem "L"-es képminőségű (mindkettő volt / van a birtokomban, jó üvegek nagyon). Árban nagyjából megegyeznek.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
Ken Rockwell érdekes figura, leginkább az érdekes teóriáiról és megalomán túlzásairól híres.
"Ken Rockwell once designed a zoom lens. You know it as the Hubble SpaceTelescope." - "For every 10 shots that Ken Rockwell takes, 11 are keepers." "Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one."
K.R. egyszer tervezett egy zoom objektívet, most Hubble űrteleszkóp néven ismerik.
Bármelyik 10 fotóból, amit K.R. készít, 11 tökéletes.
K.R. egyszer rendelt egy L-es objektívet a Nikontól, és kapott is.Az első kettőt magadtól is érted szerintem, a harmadik poénja meg az, hogy a Canonnak vannak csak L-es lencséi (a "Luxury" jelölése), a különlegesen jó paraméterekkel rendelkező objektívek kapják.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
Felmerült ugye az, hogy a Nikon objektívebbek drágábbak, mint a Canon megfelelőjük. Én ezt így gyors átnézés alapján nem tudom megerősíteni, bár csak pár modellnél hasonlítottam össze. Nos, a 17-85 IS USM párja Nikonnál az AF-S 16-85 VR, ami valóban drágább, de ilyen összegeknél a különbség aligha mondható jelentősnek - képminőségre pedig a Nikkor jóval jobb, kifejezetten ajánlott vétel. Nikon: [link] Canon: [link]
A 3rd party objektívek, mint a Sigma és Tamron értelemszerűen ugyanannyiba kerülnek, itt nem lesz különbség.
A 70-200-as objektívnél viszont bajok lesznek. A Nikonnál vagy megveszed az AF-S 70-300VR-t, ami kb. a Canon 70-300 IS USM-nek felel meg (nem mellesleg nemhogy drágább lenne Canon megfelelőjénél, de olcsóbb ), de ez ugye nem egy fix fényerős 70-200... vagy pedig van az AF-S 80-200 F/2,8 VR és az AF-S 70-200 F/2,8 VR. A 80-200 nehéz megmondani minek felelhet meg, így nem is teszem, a 70-200 pedig a Canon 70-200 F/2,8 IS USM-nek. Az áruk rendkívül hasonló (az akciós árat nézd, ahol van), viszont a Nikkor 70-200 F/2,8 VR APS-C-s gépre valami bődületesen jó objektív, minden bizonnyal jobb Canon párjánál. Viszont áruk miatt ezek az objektívek ugye nem nagyon jöhetnek szóba, gondolom... esetleg a fennt említett 80-200 F/2,8 VR, ami azért csak F/2,8-as, csak-csak képstabis (a VR ugye azt rövidíti) és igencsak jó képminőségű objektív hírében áll.Azt hogy érted, hogy inkább egy Tamron 17-50 az átfogása miatt? Mert az ára/képminősége miatt megértem. De átfogásban pont roszabb, mint egy Nikkor 16-85, vagy Canon 17-85. A Sigma makrókat abszolút dícsérik, a 150-est kb az egekig magasztalják, de a 105-öst is szokták dícsérni. A Tamron 90mm-es makróobjektívjéről is kizárólag csak jókat hallottam még, szóval makróoboban szerintem nagyon nem foghatsz mellé.
Ken Rockwellről már írtak neked egy kis összefoglalót Az aláírásom egy "Facts about Ken Rockwell" oldalról van, a Chuck Norrisos szövegek mintájára készítették.
-
Degeczi
nagyúr
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
sokmindent lehet róla mondani - de a "korrekt" nem az első dolog, ami eszembe jutna...
pl évekig hamisított kép volt a nyitólapján, amin azzal villogott, h a Nikontól szerzett egy balkezeseknek szánt filmes tesztvázat
rendszeresen "tesztel" (!) úgy vázakat, objektíveket, h még a kezében sem járt, csak a paramétereket veti össze egy olyannal, amit ismer
amit elégedetten használ, azt az egekbe dícséri jobb típusokkal szemben is: pl. a Nikon 18-200 nála minden más zoomot lever, de az SB-600-as vakut is jobbnak tartja a 800-asnál
a képein annyira ordítóan túltelíti a színeket, h a "Ken-esen szaturált" már önálló fogalom lett
ezek után gyorsan hozzáteszem, h ettől még benézek néha az oldalára, és nem csak nevetni: rengeteg hasznos infót is találtam már ott, különösen régebben, a D70-hez
de erősen szűrővel kell kezelni ait ott olvasol... -
ígyvanferi
addikt
válasz Szten Márs #1104 üzenetére
Húha, ez igen. Köszönöm szépen ezt a kis helyzetképet. Egyre szimpatikusabb a Nikon. Egyébként nem is volt eszemben 40D-t vagy annál újabbat venni, csak az lepett meg, hogy már a 6-osnál járunk (illetve hamarosan). Szóval most kicsit leljebb nyomja a mérleg serpenyőjét a D200 (amúgy is ).
Ken Rockwell nem egy korrekt figura? Ahogy az objektíves topikban keresgéltem, többször felbukkant a neve, nem épp pozitív felhanggal. De pl. a Tokina 11-16-os cuccát az ő írása alapján néztem ki magamnak. Pár fotótechnikai cikkét is elolvastam, hasznosnak mondanám őket. Látom az aláírásodban is ő szerepel, de az nem sikerült még értelmeznem.
*Ropi* : 17-85-öst, jelentem, elfelejtettem. Akkor inkább a 17-50-es Tamron, az átfogása miatt. Az egyébként tartalmaz valami USM-nem megfelelő motort (csak a Canon rövidítéseit ismerem)? A 17-55-ös Canon már túl drága, az kilőve, valószínűleg. Viszont a 70-200 IS változata is kicsit húzós. Nyílván hatalmas előny a stabilizátor, de talán meglennék nélküle (jó állvány, ISO állítás, ha nem is az egekig). "...de ha nagyon jóminőségű szeszt ittál, a 15-ödöt is."
Az a 150-es Sigma jónak tűnik, sokan dícsérik. Persze a többi Sigma makrót is, úh ez inkább majd pénztárcafüggő lesz.
Esetleg a két zoomra írhatnátok Nikon megfelelőt. Most az ultra-nagylátót hagyjuk.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1102 üzenetére
Huhh, ez egy kicsit hosszabb lélegzetvételű dolog lesz.
A Canon EOS 60D még nem jelent meg, viszont az EOS 50D már egy ideje a piacon van, kapható. Dtomi arra célzott, amikor azt mondta, hogy nem tenne egy fillért sem a Canon középkategóriájába, hogy a gyártó hozzáállása az utóbbi időben nem tűnik valami fényesnek - és ezért fél már előre a 60D-től, meg szerintem sokan mások is. Erről már sokszor írtunk, egyszerűen arról van szó, hogy látszat-fejlesztéseket csinál, olyan dolgokat erőltet, ami a laikusok figyelmét felkelti, de egy tapasztaltabb fotósnak vagy csak simán egyáltalán nem hasznos, vagy egyenesen rossz. Az EOS 50D mintapélda erre. A 10MP-es EOS 40D után a szokásos termékciklus fele (!!!) után bedobták, 15MP-es szenzorral, értelemszerűen egyszerűen azért, mert a 15MP hatalmas marketingtényező. A valóságban ennek viszont szinte semmi előnye, a kisebb elemi pixelméret miatt romlott a dinamika, zajban sem javult, sőt egyesek szerint romlott, és APS-C szenzoron 15MP-elt csak a legjobb fixek rajzolnak ki, szóval a plusz felbontás mégcsak realizálódni sem tud nagyon. Viszont kihoztak egy új képfeldolgozó rendszert, fejlesztették a CMOS-t... ha várnak még egy keveset és ezeket a fejlesztéseket egy 12, vagy a megapixelháborúval merészen szembemenve 10 MP-es érzékelőn hajtják végre, akkor kifejezetten látható előrelépést tudtak volna elérni zaj terén és minden bizonnyal dinamika terén is, de ők ehelyett, hogy tényleges, a képminőséget javító újításokat vezessenek be, inkább a marketingérték üres növelésére mentek - szóval látszik a hozzáállás. Ezen kívül persze történt fejlesztés, jobb LCD, meg fókusz finomhangolás objektívekhez, ezt is szivesebben láttuk volna egy nem elmebetegen elszállt MPszámú érzékelős modellen.A másik az, hogy kapkodnak. Látszik ez már nagyon jól az EOS 40D-n is. Rengeteg panasz érkezett arra, hogy a zárak idő előtt tönkremennek, millió firmware frissítést adtak ki hozzá, stb...
Más modelleken is látszik, hogy a Canonnal mostanában nem okés minden. Az EOS 5D utódja, a nagyon régóta várt EOS 5D mark II gyakorlatlag ugyanazt az AF rendszert kapta, mint az elődje - pedig már az elődjében is talán ez volt a leginkább kritizált dolog. Egyszerűen azért, mert ez nem egy hatalmas marketingfaktor.
A Nikon a D3-mal és a D700-al bebizonyította, hogy mer szembeúszni a megapixel-árral, és mindösszesen 12MP-elt rakott a fullframe szenzorára, miközben más gyártók bőven 20 MP felett pakolgatnak fullframera. Meg is lett az eredménye: soha nem látott, elképesztően zajmentes magas ISO értékek. A középkategóriában a D300 is igen ütősre sikeredett, nemes egyszerűséggel beletették a profi kategóriás D3 51 pontos AF rendszerét, ezen kívül 150 ezer expóra tervezett zárat kapott - ilyeneket sem nagyon láttunk még középkategóriában.
Lényeg a lényeg: A Canonban az utóbbi időben sokan csalódtak, a Nikon pedig igen sok embert vonzott magához. Ez nem azt jelenti, hogy a jövőben is kötelezően folytatódni fog ez a tendencia a két márkánál, nem látunk a jövőbe. Annyit tudunk, amennyi már megtörtént. Na meg ezeknek a dolgoknak a megítélése is elég sokféle lehet, amit írtam vedd inkább egy tényfelsorolásnak, nem igazán szeretném most ezt mélyebben fejtegetni a saját szemszögemből.
A D200 jó gép, kifejezetten. De magas érzékenységen (tényleg magasra gondolok ) hátrányban van az EOS 30D-vel szemben zajra, ez egyértelmű. Ettől függetlenül Nikon fronton egyértelműen nagyon megéri.
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1098 üzenetére
17-85 Conant felejtsd el, akkora CA-ja van, hogy mellette csak egy kis kép is fér el a szenzoron... Helyette második szériás (ezek jóval pontosabbak) 17-50/2.8 vagy 28-75/2.8 Tampon, illetve ha nagyon sok pénzed van, akkor 17-55/2.8 IS Conan (ez egy nagyon jó üveg, de k*rvára túl van árazva). A 70-200 4L-ből az IS-est vedd, elismerten a Conan legjobb zoomja, kézből a 30-adot simán kitartod 200-on vele, de ha nagyon jóminőségű szeszt ittál, a 15-ödöt is. Makrónak a 150-es Simát ajánlom, csak jót hallottam róla. A Tokina képszéleken jóval rosszabb, mint a Conan 10-22, én ez utóbbit használtam sokáig.
Update: azt vedd figyelembe, hogy a normálisabb Nikon üvegek jóval drágábbak a Canonos megfelelőiknél.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
ígyvanferi
addikt
válasz Szten Márs #1100 üzenetére
Az sajnálatos. Ennek nem jártam utána, csak kiválasztottam, ami szimpatikus volt, hát meg is van az eredménye. Tetszett a stabilizátor, az USM, az átfogása is tökéletes mindennapi használatra. De akkor valami mást nézek. Igazából egyelőre csak egy tűnik megfelelőnek: a Canon 24-85 mm f/3.5-4.5 USM. Esetleg nem Canon gyártmány, hasonló paraméterekkel, és megfelelő képminőséggel? Bár ez már nem ide tartozik, csak mégis egészében nézve a helyzetet könnyebb ajánlani is, talán.
Dtomi: örülök annak, amiket a 30D-ről írtál. Újabb erős érvek mellette, Szten Márs is azt ajánlotta. (Nem is tudtam, hogy már a 60D-nél tartunk. Leragadtam ott, hogy a 40D a viszonylagos újdonság, és érkezik az 50D.)
Na igen, a Nikon D200 is izgatja a fantáziámat. Ahogy néztem az elmúlt két év Az év természetfotói válogatást, a képek kb. fele D200-zal (esetleg D300-zal) készültek (Sok volt a 20/30/40D is.), ami azért jelenthet valamit. Csak hát az már 120 ezernél kezdődik. Hogy megéri-e a különbözetet... Bár ezt elsősorban nekem kéne eldönteni. 30D D200.[ Szerkesztve ]
-
Dtomi
őstag
válasz ígyvanferi #1098 üzenetére
300D 10D 20D 30D közül én a 20D-t szerettem legkevésbé, saját tulajdonomba nem volt soha de kb 1 évig használtam. A 300D-t jobban szerettem, Mikor eladtam az első 10D-m majdnem megsirattam és 1 hét múlva vettem egy vadonat újat. Ez a mai napig is meg van és meg is marad. 20D akkor nem érte meg a pénzét szerintem mikor az volt a sláger, emiatt kicsit haragudtam a canonra, és a markolattal is gondjai voltak eleinte (nem csak a nálam lévőnek) de egy idő után megszűnt. A 30D-t legalább annyira szeretem mint a 10D-t A canon szerintem legmegbízhatóbb gépe a régi 1D-k mellett a mai napig. nem hullik szét a zárszerkezete, nem döglik meg se a redőny se a segédtükör tartó mehanika 1 ismerősömnek se volt soha semmi baja a géppel, nem adtak ki hozzá kéthetente új firmware-t egyszerűen működik, és kész. sokkal jobban testreszabható képbeállítások mint a 20D, több képet tud sorozatba ISo kijelzés a keresőbe és 1/3 os lépésekben állítható érzékenység ezek miatt sokkal jobban megéri mint a 20D szerintem. Viszont ha ezek után kéne tanácsot adnom én 1 forintot nem fektetnék canon középkategóriába ha most kezdeném. 40-50D-nek semmi értelmét nem látom a 60D-től meg hidegrázásom van látatlanba, tudatlanul. Ha nem lehetne használt 1D-t kapni eladtam volna mindenem az utólsó darabig. Nikont vennék a helyedben pl. egy használt D200-at nikonnál most és ezután is lesz igazi középkategória. Persze csak ha nem elégszel meg pl. egy 20-30D teljesítményével.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest