-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz ígyvanferi #647 üzenetére
Thufirhawat jutott rólad eszembe.
Nagyon ajánlom olvasd el az "önéletrajzát" [link]
Aztán pedig nézd meg a képeit/makroit.
Meg vagy elégedve a makro képei "szemcsézettségével, a makro obija rajzával, a szinekkel"?
Igen?
Ha nem mivel nem?
Kiváncsian várom a válaszokat.Én a helyedben:
-Első körben:
1000% nem vennék 450Dt. És 100% nem vennék 30Dt. Hanem nem szütyögnék és megvennék egy új 40Dt 188ezer forintért. [link] Karácsonyra otthon is van, lehet vele próbálkozni a karácsonyfa mellett.
btw mivel a 420EXet nem kell elcserélned meg is van az a +38ezer forint + ami ehez kell.Ott tartunk, hogy van egy 40Dnk. Obit egyelőre nem néznék rá hanem hazahoznám a boltból és kipróbálnám a 2db régi obiddal, megnézném milyen a rajzolata az "alapobinak" meg a tamronnak. Nem kizárt, sött valószínű, hogy 18*13as nyomatig vagy 1920*1200as monitorfelbontásnál nagy sírás nem lenne a rajzolattal, ha pedig vmelyikkel mégis máris tudod mit kell venned. Persze ha plakátokat szoktál nyomtatni vagy 30"os a monitorod akkor azonnal ki fog tünni, hogy ezek az obik nem tökéletesek, de ez nem jellemző.
Ez lenne a kezdés az első kör.-Második körben:
Megnézném, melyik obira van a legnagyobb szükségem és vennék egy olyat. Mivel ez 90% a makroobi lesz átnéznék pár makros honlapot, hogy mivel dolgoznak.-Harmadik kör:
A két alapobi cseréje. Ha vmelyikkel meg vagy elégedve akkor azt nem is kell lecserélni.Én így csinálnám és tudom nem járnék rosszul. Persze én nem vagyok te.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1098 üzenetére
Első körben a fő kérdésedre a válasz: azt hiszem teljesen 100%-osan egyértelmű, hoy inkább egy használt EOS 30D, mint egy új EOS 1000D. Nem is lehet kérdés. Viszont azt a 17-85 IS USM-et gondold meg, szidni szokták, mint a bokrot, a tulajok nagy része nagyon nincs megelégedve a képminőségével...
-
Dtomi
őstag
válasz ígyvanferi #1098 üzenetére
300D 10D 20D 30D közül én a 20D-t szerettem legkevésbé, saját tulajdonomba nem volt soha de kb 1 évig használtam. A 300D-t jobban szerettem, Mikor eladtam az első 10D-m majdnem megsirattam és 1 hét múlva vettem egy vadonat újat. Ez a mai napig is meg van és meg is marad. 20D akkor nem érte meg a pénzét szerintem mikor az volt a sláger, emiatt kicsit haragudtam a canonra, és a markolattal is gondjai voltak eleinte (nem csak a nálam lévőnek) de egy idő után megszűnt. A 30D-t legalább annyira szeretem mint a 10D-t A canon szerintem legmegbízhatóbb gépe a régi 1D-k mellett a mai napig. nem hullik szét a zárszerkezete, nem döglik meg se a redőny se a segédtükör tartó mehanika 1 ismerősömnek se volt soha semmi baja a géppel, nem adtak ki hozzá kéthetente új firmware-t egyszerűen működik, és kész. sokkal jobban testreszabható képbeállítások mint a 20D, több képet tud sorozatba ISo kijelzés a keresőbe és 1/3 os lépésekben állítható érzékenység ezek miatt sokkal jobban megéri mint a 20D szerintem. Viszont ha ezek után kéne tanácsot adnom én 1 forintot nem fektetnék canon középkategóriába ha most kezdeném. 40-50D-nek semmi értelmét nem látom a 60D-től meg hidegrázásom van látatlanba, tudatlanul. Ha nem lehetne használt 1D-t kapni eladtam volna mindenem az utólsó darabig. Nikont vennék a helyedben pl. egy használt D200-at nikonnál most és ezután is lesz igazi középkategória. Persze csak ha nem elégszel meg pl. egy 20-30D teljesítményével.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1098 üzenetére
17-85 Conant felejtsd el, akkora CA-ja van, hogy mellette csak egy kis kép is fér el a szenzoron... Helyette második szériás (ezek jóval pontosabbak) 17-50/2.8 vagy 28-75/2.8 Tampon, illetve ha nagyon sok pénzed van, akkor 17-55/2.8 IS Conan (ez egy nagyon jó üveg, de k*rvára túl van árazva). A 70-200 4L-ből az IS-est vedd, elismerten a Conan legjobb zoomja, kézből a 30-adot simán kitartod 200-on vele, de ha nagyon jóminőségű szeszt ittál, a 15-ödöt is. Makrónak a 150-es Simát ajánlom, csak jót hallottam róla. A Tokina képszéleken jóval rosszabb, mint a Conan 10-22, én ez utóbbit használtam sokáig.
Update: azt vedd figyelembe, hogy a normálisabb Nikon üvegek jóval drágábbak a Canonos megfelelőiknél.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1102 üzenetére
Huhh, ez egy kicsit hosszabb lélegzetvételű dolog lesz.
A Canon EOS 60D még nem jelent meg, viszont az EOS 50D már egy ideje a piacon van, kapható. Dtomi arra célzott, amikor azt mondta, hogy nem tenne egy fillért sem a Canon középkategóriájába, hogy a gyártó hozzáállása az utóbbi időben nem tűnik valami fényesnek - és ezért fél már előre a 60D-től, meg szerintem sokan mások is. Erről már sokszor írtunk, egyszerűen arról van szó, hogy látszat-fejlesztéseket csinál, olyan dolgokat erőltet, ami a laikusok figyelmét felkelti, de egy tapasztaltabb fotósnak vagy csak simán egyáltalán nem hasznos, vagy egyenesen rossz. Az EOS 50D mintapélda erre. A 10MP-es EOS 40D után a szokásos termékciklus fele (!!!) után bedobták, 15MP-es szenzorral, értelemszerűen egyszerűen azért, mert a 15MP hatalmas marketingtényező. A valóságban ennek viszont szinte semmi előnye, a kisebb elemi pixelméret miatt romlott a dinamika, zajban sem javult, sőt egyesek szerint romlott, és APS-C szenzoron 15MP-elt csak a legjobb fixek rajzolnak ki, szóval a plusz felbontás mégcsak realizálódni sem tud nagyon. Viszont kihoztak egy új képfeldolgozó rendszert, fejlesztették a CMOS-t... ha várnak még egy keveset és ezeket a fejlesztéseket egy 12, vagy a megapixelháborúval merészen szembemenve 10 MP-es érzékelőn hajtják végre, akkor kifejezetten látható előrelépést tudtak volna elérni zaj terén és minden bizonnyal dinamika terén is, de ők ehelyett, hogy tényleges, a képminőséget javító újításokat vezessenek be, inkább a marketingérték üres növelésére mentek - szóval látszik a hozzáállás. Ezen kívül persze történt fejlesztés, jobb LCD, meg fókusz finomhangolás objektívekhez, ezt is szivesebben láttuk volna egy nem elmebetegen elszállt MPszámú érzékelős modellen.A másik az, hogy kapkodnak. Látszik ez már nagyon jól az EOS 40D-n is. Rengeteg panasz érkezett arra, hogy a zárak idő előtt tönkremennek, millió firmware frissítést adtak ki hozzá, stb...
Más modelleken is látszik, hogy a Canonnal mostanában nem okés minden. Az EOS 5D utódja, a nagyon régóta várt EOS 5D mark II gyakorlatlag ugyanazt az AF rendszert kapta, mint az elődje - pedig már az elődjében is talán ez volt a leginkább kritizált dolog. Egyszerűen azért, mert ez nem egy hatalmas marketingfaktor.
A Nikon a D3-mal és a D700-al bebizonyította, hogy mer szembeúszni a megapixel-árral, és mindösszesen 12MP-elt rakott a fullframe szenzorára, miközben más gyártók bőven 20 MP felett pakolgatnak fullframera. Meg is lett az eredménye: soha nem látott, elképesztően zajmentes magas ISO értékek. A középkategóriában a D300 is igen ütősre sikeredett, nemes egyszerűséggel beletették a profi kategóriás D3 51 pontos AF rendszerét, ezen kívül 150 ezer expóra tervezett zárat kapott - ilyeneket sem nagyon láttunk még középkategóriában.
Lényeg a lényeg: A Canonban az utóbbi időben sokan csalódtak, a Nikon pedig igen sok embert vonzott magához. Ez nem azt jelenti, hogy a jövőben is kötelezően folytatódni fog ez a tendencia a két márkánál, nem látunk a jövőbe. Annyit tudunk, amennyi már megtörtént. Na meg ezeknek a dolgoknak a megítélése is elég sokféle lehet, amit írtam vedd inkább egy tényfelsorolásnak, nem igazán szeretném most ezt mélyebben fejtegetni a saját szemszögemből.
A D200 jó gép, kifejezetten. De magas érzékenységen (tényleg magasra gondolok ) hátrányban van az EOS 30D-vel szemben zajra, ez egyértelmű. Ettől függetlenül Nikon fronton egyértelműen nagyon megéri.
-
Degeczi
nagyúr
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
sokmindent lehet róla mondani - de a "korrekt" nem az első dolog, ami eszembe jutna...
pl évekig hamisított kép volt a nyitólapján, amin azzal villogott, h a Nikontól szerzett egy balkezeseknek szánt filmes tesztvázat
rendszeresen "tesztel" (!) úgy vázakat, objektíveket, h még a kezében sem járt, csak a paramétereket veti össze egy olyannal, amit ismer
amit elégedetten használ, azt az egekbe dícséri jobb típusokkal szemben is: pl. a Nikon 18-200 nála minden más zoomot lever, de az SB-600-as vakut is jobbnak tartja a 800-asnál
a képein annyira ordítóan túltelíti a színeket, h a "Ken-esen szaturált" már önálló fogalom lett
ezek után gyorsan hozzáteszem, h ettől még benézek néha az oldalára, és nem csak nevetni: rengeteg hasznos infót is találtam már ott, különösen régebben, a D70-hez
de erősen szűrővel kell kezelni ait ott olvasol... -
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
Felmerült ugye az, hogy a Nikon objektívebbek drágábbak, mint a Canon megfelelőjük. Én ezt így gyors átnézés alapján nem tudom megerősíteni, bár csak pár modellnél hasonlítottam össze. Nos, a 17-85 IS USM párja Nikonnál az AF-S 16-85 VR, ami valóban drágább, de ilyen összegeknél a különbség aligha mondható jelentősnek - képminőségre pedig a Nikkor jóval jobb, kifejezetten ajánlott vétel. Nikon: [link] Canon: [link]
A 3rd party objektívek, mint a Sigma és Tamron értelemszerűen ugyanannyiba kerülnek, itt nem lesz különbség.
A 70-200-as objektívnél viszont bajok lesznek. A Nikonnál vagy megveszed az AF-S 70-300VR-t, ami kb. a Canon 70-300 IS USM-nek felel meg (nem mellesleg nemhogy drágább lenne Canon megfelelőjénél, de olcsóbb ), de ez ugye nem egy fix fényerős 70-200... vagy pedig van az AF-S 80-200 F/2,8 VR és az AF-S 70-200 F/2,8 VR. A 80-200 nehéz megmondani minek felelhet meg, így nem is teszem, a 70-200 pedig a Canon 70-200 F/2,8 IS USM-nek. Az áruk rendkívül hasonló (az akciós árat nézd, ahol van), viszont a Nikkor 70-200 F/2,8 VR APS-C-s gépre valami bődületesen jó objektív, minden bizonnyal jobb Canon párjánál. Viszont áruk miatt ezek az objektívek ugye nem nagyon jöhetnek szóba, gondolom... esetleg a fennt említett 80-200 F/2,8 VR, ami azért csak F/2,8-as, csak-csak képstabis (a VR ugye azt rövidíti) és igencsak jó képminőségű objektív hírében áll.Azt hogy érted, hogy inkább egy Tamron 17-50 az átfogása miatt? Mert az ára/képminősége miatt megértem. De átfogásban pont roszabb, mint egy Nikkor 16-85, vagy Canon 17-85. A Sigma makrókat abszolút dícsérik, a 150-est kb az egekig magasztalják, de a 105-öst is szokták dícsérni. A Tamron 90mm-es makróobjektívjéről is kizárólag csak jókat hallottam még, szóval makróoboban szerintem nagyon nem foghatsz mellé.
Ken Rockwellről már írtak neked egy kis összefoglalót Az aláírásom egy "Facts about Ken Rockwell" oldalról van, a Chuck Norrisos szövegek mintájára készítették.
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
Ken Rockwell érdekes figura, leginkább az érdekes teóriáiról és megalomán túlzásairól híres.
"Ken Rockwell once designed a zoom lens. You know it as the Hubble SpaceTelescope." - "For every 10 shots that Ken Rockwell takes, 11 are keepers." "Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one."
K.R. egyszer tervezett egy zoom objektívet, most Hubble űrteleszkóp néven ismerik.
Bármelyik 10 fotóból, amit K.R. készít, 11 tökéletes.
K.R. egyszer rendelt egy L-es objektívet a Nikontól, és kapott is.Az első kettőt magadtól is érted szerintem, a harmadik poénja meg az, hogy a Canonnak vannak csak L-es lencséi (a "Luxury" jelölése), a különlegesen jó paraméterekkel rendelkező objektívek kapják.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
ígyvanferi
addikt
válasz ígyvanferi #1111 üzenetére
No, még azt akartam az előzőben kérdezni, hogy Nikonnál is van olyan korlát, hogy a telekonverter csak (egy-két kivételtől eltekintve) L-es objektívekkel használhatóak? (persze nem rockwelli L-es Nikonokra gondolok... de értitek)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz ígyvanferi #1117 üzenetére
minden kameránál így van:
az AF rendszerek f/5.6-ra vannak belőve, annyi minimum kell nekik (nem fénymennyiség, hanem minél inkább a lencsék széleiről érkező fénysugarakra van szükségük)
mivel a fényerő értékében az "f" betű a fókusztávot jelenti, a kifejezés a fókusztáv és a rekesz hányadosát jelenti
márpedig egy ilyen konverterrel megnöveled a fókusztávolságot, a rekesz azonban azonos marad = jelentősem romlik a fényerő!
egy 1.4x konverter 1 blendét vesz le (felezi a fényt), egy 2x konverter 2 blendét (negyedeli)
így 1.4x konverter mellett f/4, 2x mellett f/2.8 obira van szükséged ahhoz, h ne romoljon f/5.6 alá a fényerő...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1111 üzenetére
Valóban, a Nikkor 80-200 nem VR-es, elnézést, úgy tűnik hallucináltam
-
sowi
őstag
válasz ígyvanferi #1105 üzenetére
en is lejjebb nyomnam, mert 30D es d200 kozott vaccillaltam eleg sokaig, vegul d200 lett belole, magas ISO-n tenyleg gyengebb mint a 30D de ezt leszamitva arra amire nekem kell eszmeletlen jo (turazas, termeszetfoto es neha motorsport), hihetetlen massziv cucc, kollegam szombaton vett egyet maganak miutan latta az enyemet es oda meg vissza van tole, pedig o is asszem 30D-t nezegetett, nagylatonak en egy hosszas valogatas utani sigma 10-20-at hasznalok
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
*Ropi*
félisten
válasz ígyvanferi #1132 üzenetére
A D200-zal még nem találkoztam élőben, de a 40D-t szemrebbenés nélkül tekerem ISO1600-ra, szinte az az alapértelmezett.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
nagyúr
válasz ígyvanferi #1132 üzenetére
Egy apróság van még komolyabb előnyként a Canon gépe mellett, nevezetesen, hogy Canon rendszeren használhatóak a Nikon objektívek, viszont fordítva ez nem működik.
Ezt kifejtenéd bővebben?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Mercutio_
félisten
válasz ígyvanferi #1276 üzenetére
e-digital üzlet a mammutban.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1276 üzenetére
Én sajnos találtam több helyesírási hibát ennél
De majd kijavítgattatom
Egyébként de, az objektívnél is van tere bejutni, és ha mechanikailag nem is teszi tönkre, a képére nem biztos, hogy jó hatással lesz.philoxenia:
Köszönöm
Átnézem még egyszer, és a helyesírási hibák jegyzékét átdobom privátban, ha nem gond Sajnos erre kevés figyelmet fordítottam az írásnál.... -
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #1280 üzenetére
Én inkább a Duna plázai Saturnt mondanám ideális helynek fogdosáshoz, de a Mamutos Edigital is megfelelő, csak ott kérni kell a gépeket, nincsenek kiállítva - legalábbis a DSLR-ek nincsenek. A Saturnokban be szoktak lenni kapcsolva a gépek, van bennük aksi és töltés is, a Media marktban is lehet ugyanúgy fogdosni, de ott nincs bennük aksi.
Amúgy az objektív szigeteltségéről is ugyanúgy lehet tájékozódni, mint a vázéról: ilyen-olyan leírásokban benne van. Meg vanak sorozatok, amikről tudjuk, hogy szigeteltek, pl az összes L-es Canon.
-
Doom
aktív tag
válasz ígyvanferi #1412 üzenetére
Ez rendkívül érdekes, az edigital honlapján azt írják, hogy nincs.
Viszont most megnéztem a digitcam-et, ott meg azt írják, hogy van (D60-ra is). Akkor valszeg az utóbbi az igaz. De hogy ilyen pontatlanok legyenek az edigitalnál, nem gondoltam volna... -
sowi
őstag
válasz ígyvanferi #1796 üzenetére
a d200ban van MLU
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
taxy
csendes tag
válasz ígyvanferi #4599 üzenetére
Ismét a KM 7D-t javaslom.
Blendebeugrasztás, tükörfelcsapás van, stabilizátor a vázban, szép jpegeket csinál, nagy, világos prizmás keresővel rendelkezik. 60 körül megkapod szép állapotban kéz alól, marad bőven objektívre. A kitobi nem a legjobb, de kellemes Minolta üvegeket találni rá a maradék keretből. A beercan sorozat legendás, és manapság már nagyon olcsón meg lehet csípni.
A legnagyobb hártánya, hogy ritka, és akinek van, az nem nagyon akarja eladni. De ha van időd és türelmed keresgélni akkor szerintem érdemes. -
johnjohn
addikt
válasz ígyvanferi #4599 üzenetére
Ez egy használható kit.
Itt még olcsóbb !
Bár nem középkategória, de elég jó.[ Szerkesztve ]
-
taxy
csendes tag
válasz ígyvanferi #4612 üzenetére
Manuál objektív? Az tényleg macerás. Ezért veszek én is AF-eseket.
A nyolcvanas évek közepén már divat volt az AF. A beercan se manuális, és 20-30k-ért megkapod. Mondjuk nehéz, kirándulni nem valami kényelmes vele.
http://www.dyxum.com/dforum/topic11307.htmlSzóval nem mind manuál fókuszos, ami régi ám... És nem kell tőlük félni. A régi jó fém/üveg objektívek nagyon szépen tudnak rajzolni. Persze ez igaz az összes gyártó termékeire.
A 450D sem rossz választás, de ha stabilizátort szeretnél, akkor olyan objektívet kell venned, amiben van, és ez eléggé megnyomja az árakat. Vázba épített stabit a Pentax/Sony-Minolta/Oly ad. Nem tudom ez fontos szempont-e nálad.
-
máyköl
veterán
válasz ígyvanferi #4599 üzenetére
Tehát azt írtad ezek között gondolkozol:
Canon 30D, 40D
Nikon D70(s), D80
Oly E-520
Nos, úgy látom eléggé képben vagy. Tehát azt ugye tudod, hogy az Oly-nak a vázában van a képstabija, a Canon-nak Meg a Nikon-nak meg az objektíveiben (nem mindegyikben)?! Tehát ebből a szempontból az Oly egyértelműen előnyösebb. Azt írtad természet fotátóznál. Ide egy tele kelleni fog. A normálisabbak 70-80k Ft. környékén kezdődnek. Tájat is írtad, ide egy nagylátó kell. Ezeknek nem tudom az árát, szerintem 50k körül lehet egy korrrektebbet kapni, de ez csak egy tipp. Növényt is szívesen fotóznál, ide egy makróobi kell, 50k-et ide is nyugodtan számolhatsz. Tehát ezek még csak az obik, és már 170-180k -nél járunk. Persze nem kell mindent egyszerre, érdemesebb fokozatosan vásárolni az obikat, egy kitobit meg úgyis kapsz a vázhoz, az ideiglenesen jó nagylátónak.
A lényeg: Előbb próbáld meg eldönteni, hol legyen a képstabi, úgy könnyebb lesz elindulni. Kis segítség: vázban lévő képstabi: (Sony, Pentax, Oly), obiban lévő képstabi: (Canon, Nikon).
Máyköl
-
Hooper
őstag
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #4634 üzenetére
Csak kíváncsiság: ha egyébként a kisebb márkákat bevállalnád (Oly-t vennél ugye), akkor a Pentaxtól miért tartózkodsz?
-
Slowman
aktív tag
válasz ígyvanferi #4634 üzenetére
Jó hát én csak következtettem, de kiderült, hogy nem jól ne kövezettek meg légyszi .
Hát ha nem akarsz sokat költeni akkor az Olyt ajánlanám mindenkinek ezt szoktam mondani, ha jó JPG minőséget olcsón jó objektívet akar és megelégszik egy alapzoom-al a 14-54-el és a 40-150-el (ugye ez 2x-es cropos váz), de nem gond a kis kereső. Ezek általános felhasználásra tökéletesek szerintem és nagyon jó minőségűek. Ezentúl az Olynak van az egyetlen életképes porleválasztó rendszere és frankó JPG motorja van. -
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #4637 üzenetére
Persze, meg, csak kíváncsi voltam
-
Slowman
aktív tag
válasz ígyvanferi #4637 üzenetére
Úgy látom te már fejbe eldöntötted, hogy mit akarsz venni .
-
Slowman
aktív tag
válasz ígyvanferi #4640 üzenetére
Akkor már csak az a kérdés melyik jön ki jobban anyagilag.
-
Hooper
őstag
válasz ígyvanferi #4640 üzenetére
Nekem van 1 tippem
Egyébként én Canon-t nem vennék a helyedben.. ha csak nincs pénzed egy drága Les obi park összehozására akkor semmi előnyt nem jelent.
Az új szériás nikonok sokkal okosabb szerkezetek.Olyposokkal én sose voltam kibékülve..sony ugyanez. Belépő szinten nem nyujtanak sok alternatívát.
[ Szerkesztve ]
-
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #4634 üzenetére
Kérdés: azt már sejted, hogy melyik makrót akarod majd megvenni?
Nekem az az érzésem, hogy ez az obi a vásárlás fő tényezője, ami a vázra is kihat majd.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
máyköl
veterán
válasz ígyvanferi #4634 üzenetére
Tehát azt írtad, a képstabi nem lényeges szempont nálad, nagyon ritkán kell csak, mert úgy is van állványod, és ritkán hiányzott eddig a képstabi. Tehát a szavaidból azt vettem ki, hogy nem igazán fogsz vásárolni képstabis obikat, haa Nikon vagy a Canon mellett döntesz. Akkor meg végülis nem azért választanád a Pentaxot, az Oly-t, vagy a Sony-t mert abban van vázban lévő képstabi. Ezért én ebben a helyzetben egy jófajta, Canon-t, vagy Nikon-t ajánlanék, mert: a stabi ugye nálad nem számottevő szempont, nagy objektívválaszték (a Pentax, Sony, Oly objektívválasztéka elég gyér, a használtpiacon), valamint több tartozékot tudsz rá vásárolni, olcsóbban.
Amilyen párosítást ajánlanék: Canon 30D + 70-300mm IS (telénél azért jól jön a stabi, ez tagadhatatlan) + Sigma 17-70 f/2.8-4.5.
Máyköl
-
Slowman
aktív tag
válasz ígyvanferi #4667 üzenetére
De lehet, csak éppen Pentaxon van élesség visszajelzés és fénymérés is egyszerre ezekkel a régi MF-es objektívekkel. Egyébiránt ha régi filmes AF obit raksz C/N vázra nem biztos, hogy lesz AF-ed. Pl ha belépő szintű vázad van, mert azokba nincs a vázba AF motor, akkor azoknál AF-et bebuktad, ezek csak USM(Canon)/AF-S(Nikon)/HSM(Sigma) obikkal képesek az AF-re.
Röviden lehet, csak nem olyan nagy buli, szvsz. élesség visszajelzés nélkül C/N sötét keresőjébe nem nagy élvezet fókuszálgatni .
ps.:
szerintem attól a sigma 17-70-től nem kell hasra esni (jó az ha kihagyhatatlan áron van egy használt). akkor inkább egy kis gyűjtögetés után tamron 17-50/2.8.[ Szerkesztve ]
-
johnjohn
addikt
válasz ígyvanferi #4672 üzenetére
A Canonhoz van chipes M 42 adapter, így a váz kijelzi a fénymérést, és becsippan a fókusz elérésénél.Manual üzemmódban kis gyakorlással remekül lehet használni a manuálfókuszos obikat. A Nikonhoz lencsés adapter kell a végtelen- fókuszhoz, a Canonnnál nem kell hozzá lencsetag. Van Canon FD -Eos adapter is, ez lencsével dolgozik.
-
Slowman
aktív tag
válasz ígyvanferi #4672 üzenetére
Igen de Pentaxnál van mindkettő anélkül, hogy bármit kéne csinálnod. Szvsz itt vitathatatlanul a Pentax jött ki győztesen ebből a történetből. Tele mellett nem hinném, hogy olyan nagy gond lenne, meg ez egy cropos vázon tökre benne van az alap zoom fogalmába. Amúgy meg ez ha kell azért tud végig 2.8-at, meg kicsit jobb felépítésű szerintem minden tekintetbe (azt mondják). Ettől függetlenül én is jobb szeretnék egy 17-70/2.8-at de olyan nincs mivel én is jobb szeretem a tele tartományt nem nagyon használok nagylátót. De ha ezek közöl választani kéne én inkább a 17-50/2.8-at választanám (jelen álláspont szerint, úgy hogy egyiket sem próbáltam még. aztán még változhat a véleményem később, mondhatni "a rendezőség a változtatás jogát fenntartja" )
-
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7309 üzenetére
HI
Ez így kevés
Mire kell? általánosan legyen egy dslr? videó? jó magas iso? tele vagy nagylátó?
És hasonló dolgokAmit javasolnék:
Kx (jó magas iso, van videó,váz-stabi, limited lencsék bár nem occó)500D (jó maga iso, bár jobban mossa a részleteket, jó videó, sok obi, de a jobbak nem olcsóak, vannak 3rd party obik is, de azok minősége hullámzó)
Nikonból inkább egy még garanciális D90-et javasolnék.
Oly 620 (szuper hg shg obik nem occoért, nem kell raw fájlokkal szórakozni mert a jpg képek is szépek, picit zajosabb az előzőeknél, van jó váz-stabi, standard obik elérhető áron és jó minőséggel, kihajtható lcd, tele és macro fotózásra előnyös)
Messer
-
rumos14
nagyúr
válasz ígyvanferi #7309 üzenetére
rengeteg mindent végig kell gondolnod. ha veszel egy vázat, nem csak egy vázat veszel, hanem egy rendszer, egy elérhető objektívpark mellett is döntesz.
ezért olyanokat írj le, hogy milyen objektív(ek)re lenne szükséged? videó felvétel szempont? és persze alap, hogy a kinézett gépeket fogd kézbe, kapcsold be, próbáld ki. Sony használóként engedd meg, hogy felhívjam a figyelmed a Sony A500-ra, kitben 150k, belefér a keretbe. illetve a tükör nélküli rendszereket is érdemes legalább megfontolni.
használt gépek közül Nikon D90, Canon 50D is beleférhet a keretbe, ezek valóban egy fokkal komolyabb gépek és fotózás szempontjából egyáltalán nem számítanak ma sem elavultnak. -
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
HI
A sigma makrók vannak oly bajonettel is!
(milyen filmes gép? mert ha vannak komolyabb obik, érdemes az adapterezhetőséget is nézni)
media, saturn..ezekben lehet tapogatnimakróban az oly 620 jó gép: kihajtható lcd, jobb mélységélesség, LV..
a 35-ös oly makró 50-60e körül van..Makrónál előnyben vannak a jó LV-s, kihajtható lcd-s gépek!
szerintem nézd meg az alap kit-eket, + számold mellé az adott rendszer alap makró obiját.Messer
-
nesa
veterán
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
A sigma Makro obik pont elerhetoek olyra is PL 105/2,8 itt van az osszes obi ami elerheto.
Olynal magas ISOn kicsitt tobb a zaj de valalhato,nekem regebbi vazam van E510 az PL ilyen 1600 on ,nemszoktam hasznalni csak multkor kivancsi voltam, itt semmi extra szures nincs igy esett ki, az E620 jelentossen jobb, az E520 kb ugyenez.
Ja es ha ekv 28-600mm leakarsz fedni nem PRO de jo minosegbe az oly verhetetlen a konkurensekhez kepest es meg belefer egy nagyon jo fenyeros fix is.
Nezd at az osszes rendszert melyik neked a legjobb.
-
BEE
addikt
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
A kitben kapható alapobikban az Oly nagyon jó, dícsérik mindenhol.
A K-x szenzora a legjobb a mezőnyben jelenleg, ez nem csak magas ISO-t
jelent, hanem dinamikát és színvisszaadást.
A Canon, Nikon gépeket nem ismerem, de azoknál a legbővebb a választék
a kiegészítőkben, használt holmikban.Makróban a Sigma 105-öst meg a Tamron 90-est minden bajonetthez kaphatsz,
mindkettő kitűnő darab.
Ha viszont drága a makróobi, akkor a Pentaxon minden bonyolítás nélkül
használhatsz M42-es obikat, ami még mindig olcsóbb és kitűnő minőség.
A többi tipusnál is megoldható, csak kicsit nehezítve van.
A 4/3 kisebb szenzormérete elvileg előny lehetne a jobb képkitöltés miatt,
de dinamikában és zajban mindig hátránya lesz a nagyobb szenzorokhoz képest.
De ez sem jelenti hogy nem lehet vele makrózni,
ezt jól bizonyítják Roboter kolléga képei.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
nesa
veterán
válasz ígyvanferi #7317 üzenetére
Az E620 nak Dinamikaban sincs szegyenkezni valoja, az alap zoom kit 14-42 + 40-150 obi van ez kisfilmen 28-300mm fed le de ha 14-42 + 70-300 akkor 28-600mm azzal a kis hibaval hogy van pici ures resz ,szerintem ez nemnagygond baris nekem.
Az obiparkokat nezd at,(a tul olcso obik minosege kb olyan is) Olympusnal 2 vel kell szorozni ,canon 1,6 ,nikon-pentax-sony 1,5 .
-
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7317 üzenetére
HI
Indulásnak a legjobb a 620 és a Kx.
oly 40-150 obit 30-40e körül kapsz használtba, 2 féle van, egy könnyebb és egy nehezebb, ami fényerősebb picit. a 70-300 újonnan 100e, de az már elég jó obi.
Mindkét gép nagyon jól adapterezhető: m42 a leggyakoribb, az oly-ra szinte mindent rá lehet tenni.Így lesz olcsó teléd és makró obid.igazából ezekkel bőven el lehet lenni. Gondolom nem opció a millás beruházás, mert akkor a canikon kilőve.
Messer
-
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #7337 üzenetére
Általánosan jellemző, kb. mindegyik Pentax-ra. Azt jelenti, hogy 1/3-2/3 Fé korrekciót kell használni, témától függően a helyes expozícióhoz. Van viszont egy manuális 50-esem, ott manuálisan, zöld gombbal történő fénymérésnél helyesen mér, tehát objektívfüggő is a dolog.
Vigyázz, 150-es Sigma macro nincs Pentax-ra, csak 105 vagy 180!
No stress, no work Today!
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #7339 üzenetére
RAW-ban fotózva bőven van annyi tartalék, hogy ne legyen zavaró. Amúgy meg beállítod +1/3 EV-re az expókompenzációt, és úgyhagyhatod, többé nem kell hozzányúlnod általános helyzetekben, meg van oldva. Persze, gyakorta a helyzethez igazodva kell alakítani az expókompenzációt, de ez minden márka minden gépénél így van. Ezért létezik az expókompenzáció gomb.
Amúgy hidd el, vannak ennél jóval nehezebben kiismerhető és szivatósabb fényméréssel megáldott gépek is a piacon... -
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #7339 üzenetére
Az a baj, hogy az expokorrekció másképp működik a vázon és másképp a konverterben. A vázon az üzemmódtól függően a rekesz/záridő valamelyikét módosítja. Pl. rekesz-előválasztásban a záridőt, P módban akár a kettőt egyszerre. A konverterben viszont csak az ISO emelés marad. Ennek megvannak a hátrányai, viszont csúnyán alé/fölé kell exponálni, hogy látszódjon. Az 1/3-2/3-1 FÉ nem gond RAW konvertáláskor sem. A hisztogramot viszont tényleg folyamatosan figyelni kell és törekedni kell a pontosságra a helyszínen, akkor nincs gond az utómunka során.
No stress, no work Today!
-
BEE
addikt
válasz ígyvanferi #7337 üzenetére
Ez a " némely helyzet " elég ködös megfogalmazás.
Nekem K10D van, néha mellémér, de annak az okát általában megtalálom a képen.
Meg én RAW-ot használok, és az elbír annyit.
Az expokompenzáció része a fotózásnak.BEE
Olyat el tudok képzelni, hogy valaki nem tekeri koppanásig az obit,
az okozhat kis alexpót.[ Szerkesztve ]
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #7350 üzenetére
Én is a használt közép felé terelnélek, mivel nem vagy kezdő.
Pl. 40D 120e pénz körül van. Csak a váz.
No stress, no work Today!
-
BEE
addikt
válasz ígyvanferi #7350 üzenetére
" Hú, ezzel vissza is kanyarodtunk az eredeti problémámhoz, miszerint új vagy valamivel komolyabb használt. "
Ezt sajna neked kell eldöntened !
Gondold végig, hogy mire van nagyobb szükséged ?
Egy olcsóbb, egyszerűbb vázra, amiben esetleg a középkategóriát megütő
szenzor van és garanciális ?
Vagy egy lutri állapotú használt gép sokkal több szolgáltatással ?
( A D90 szenzora jobb mint a K-x )Ne felejtsd el hozzászámítani az objektívek árát, azokat is hol mennyiért kapod !
BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7350 üzenetére
HI
egy mostani, garis, esetleg még fejlettebb vázzal nem nyúlsz mellé..
De tényleg, először nézd és fogdosd meg, meg számold össze a tervezendő obik árát is az egyes márkáknál..
jó a canikon, ha a váz árának 2-3x-t költöd mellé üvegre.sony-kat is nézd meg, nem rosszak, ott is van visszafelé minolta obi választék.
Kx: gyors sorozat és 1/600 sec záridő belépő szinten,meg egy rakat érdekes dolog: pl auto ca javítás, HDR...Ha találsz még garis D90-et használtba, az még esélyes.
Esetleg panasonic G2-t is nézd meg, érdekes kis gép.
Messer
-
Degeczi
nagyúr
válasz ígyvanferi #7390 üzenetére
110 nagyon sok a D80-ért (hacsak nem vmi obival együtt), bőven 100 alatt (80 körül) mennek!
az, h a D60 másfél évvel fiatalabb modell, a jobb JPG motorban (ha RAW-t használsz, nem számít), és CCD porlepergetésben nyilvánul meg (ez sem komoly szempont, ha nincs ilyen, akkor is elég pár havonta megfújkálni a szenzort), egyébként lényegesen szűkebb szolgáltatásokra képes, belépőszintű modell, míg a D80 már haladó (legfontosabb különbség, h a D80 minden AF-es obival teljesen kompatibilis, nem csak a motoros változatokkal)