Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
Számomra a legnagyobb előny az, ahogy egy MILC váz a kezed alá dolgozik, és az alkotói tevékenységre koncentrálhatsz. Nem kell minduntalan elvenni a szemed elől a gépet, hogy lásd, jó lett-e az expo. Látsz az evf-ben sötétben is, a szenzor erősítése miatt. Nem kell rapbulis módon bólogatni a több kilós szettel a szemed előtt, hogy fókuszt állíts, a MILC a teljes mezőben fókuszál. Emberi szemre, ha az a téma. Nincs újra kalibrálás, egy fókusz sík van, és az a szenzor síkja. Ugyanaz a fókusz rendszer működik, ha keresőn fotózol, mint az, amikor a fejed felett tartott géppel fotózol, vagy boka magasságban.
Ja, és a kizárólag elektronikus módon, tökéletesen hangtalanul, sorozatfelvétellel, frame-enkénti újra fókuszálással működő zár már csak hab a tortán.
Pici babát, játszó gyerekeket, aprócska kápolnában egy vallási szertartást, pici teremben családi ünnepet, egy beszédet, nem zavarsz meg a csattogó tükörrel.A fénymérés itt is tökéletesen jól működik, köszöni, jól van, nekem nincs bajom vele.
Én sokkal inkább választom ezt, mint még egy hangyabokányi dinamikát, lag nélküli optikai keresőt, meg még egy kicsi akku időt. Ezek nüanszok. Különösen úgy, hogy az akku technológia folyamatosan fejlődik, az a7III akkuja már bőven jó. Na meg ott van egy 20 ezer mAh power bank a fotós táskában, amiről baromi sokszor újra tölthető, és fotós szinten nézve fillérekért dobták utánam. Az akku idő kiterjeszthető, csak utána nézés kérdése. Az evf késleltetés is fejleszthető. A dinamika már most mérföldekkel jobb a "drága hobbi" gépekben, attól, ahol mondjuk 10 éve a top gépek voltak.
Viszont azok a dolgok, amik a tükrös gépekből hiányoznak, nem tehetőek bele. Ezt el kell fogadni.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
Én a szemkövető / teljes képmezős AF pontosságán kívül sok különbséget nem érzek (ezt meg valamennyire biztosan lehet még fejleszteni DSLR-en is csak ugye minek, ha elsodorja a MILC "árvíz"), súlyban sem akkora a különbség, amit a súlyeloszlás, fogás és kezelés ellensúlyoz.
Kivéve, ha az ember kompromisszumot köt az optikai minőség terén, nagyon kevés az olyan ami kicsi és 'prémium' de annak meg is kérik az árát, ld. a most bemutatásra kerülő FE 35 1.4 GM.
Amikor elkezdődött a Sony A7 vonal, még 474g volt, az A7SIII most már 699g (nem 700 ) és fog még hízni tovább az A9III stb. meg persze folyamatosan jönnek a fényerősebb objektívek is, még mindig könnyebb valamivel, de azért nem ugyanaz a súlykategória és csak zsúfoltabb, nem olyan fogású.
A fénymérést meg csak ki kell tapasztalni, ahogy én vettem észre, szerintem kiszámíthatóbban működik egy modern DSLR-nél meg csinál állandóan apró módosításokat (meg igazából a mai szenzorok elvileg pont abba esnek hogy na neadjist' mellémegy, akkor is elég jól vissza lehet már hozni).
A legtöbb ilyen összehasonlítást eleve régebbi gépekkel végzik, mivel arról váltottak át és az új ugyanolyan drága lett volna, mint MILC-re váltani.
Pl. egy 6D Mark 1-en sokkal halkabb a mechanikus zár, mint a MILC gépek túlnyomó részénél, (igaz ebben a módban lassabban is működik). Az elektronikus zár nem kompromisszummentes, de ha ez a cél, ezt is elérhetővé tudják tenni DSLR-en is, az esetek nagy részénél nincs olyan nagy szükség rá, vagy épp pont LED-es a megvilágítás és problémákat okoz.
A DSLR-el jobban kell tudni fotózni, nincs annyi technikai segítség, adott esetben nem olyan hordozható, de nem is lesz annyira "komputerizált" az élmény mint egy okostelefon esetében, kb. ennyi a fő különbség. Viszont ha úgy nézzünk mint hibrid kamera, akkor persze megnő a MILC előnye, a videó felerősödése az, ami még nagyobb ebbe az irányba tolja a dolgokat., de úgy tűnik jelentős azoknak a száma, akik szimplán egy fotós kamerát szeretnének és nem kérnek a többiből.
De szerintem azért folyik ez a csapból minden gyártótól (kivéve a Pentax ), mert kevesebb alkatrészből áll, olcsóbb legyártani (a Canon az R rendszer bemutatásakor azt állította, hogy ez nem igaz, de ki tudja...), és kb. ugyanolyan vagy még magasabb áron több profitot termel, sokkal rövidebb a modellciklus (lehet kétévente cserélni, ha nem akar "lemaradni" az ember vagy akkor inkább megmarad a gagyibb EVF, stb. dolgoknál mint egy lassabb, gyengébb okostelefon) ugyanez a helyzet az optikákon a mechanikus manuális fókusz hiányával, stb. stb. a technikai fejlesztésekért kifizetődőbb pénzt kérni, mint azokért, ami gyártási költségeket is növeli, meg egyáltalán muszáj újat kitalálni, hiába elég jó már az is, ami van és nem szabad kifejleszteni a végtelekig, nehogy ne legyen ok venni a következőt -
topikk
senior tag
Érdekes interjú a Sigma vezetőjével.
Azt várja, hogy 2021 -ben eléri az alját a fotóspiac és nem lesz további csökkenés. Illetve jönnek a Z és RF Sigma obik.
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Optikák terén vannak olyanok, amik egyszerűen nem tudnak kicsik lenni, akkor meg kiegyensúlyozottabbak egy hasonló, jó fogású vázon."
MILC =/= kis méret
Anno az Olympusnál nagyon tolták a marketing PR szöveget, hogy mekkora forradalom egy aprócska gép egy aprócska objektívvel, de igazából sosem volt kőbe vésve ez valamiféle főszabályként. Sőt a jelenlegi felhozatalban az L-bajonettes full-frame Panasonic gépek kifejezetten nagyok.
Az látszik a piaci trendekben, hogy aki MILC-re vált, annak van némi igénye a valamivel kompaktabb és könnyebb felszerelésre, de nem bármi áron. Így kezd mostanra valahol kiegyenlítődni a dolog.
---
Más téma: Nagyon úgy fest, hogy utód nélkül szűnik meg a Nikon D3500 és D5600 gyártása és ebben a kategóriában már nem fog DSLR-t kínálni a gyártó. Tekintve, hogy ez a kategória zsugorodik a legnagyobb tempóban (miután a kompaktok már gyakorlatilag a múlté), nem biztos, hogy rossz az ötlet, csak az időzítés kérdéses, hiszen még mindig sok fogy belőlük. Nagyon meg kell tolni a Z50 marketinget és kell alá is egy új belépő DX váz, különben tökön fogják rúgni magukat.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4604 üzenetére
Azt írja Hogan a 2021-es jövendölésében, hogy érkezhet egy váz (Z30) a Z50 alá, ezek összefügghetnek. Amúgy fura ez a nagy titkolózás a Nikonnál, ha világosan elmondnák mikor / mi érkezik az inkább segítené őket.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #4604 üzenetére
Z50-nek nem csak marketing kellene, hanem legalább pár fix APS-C objektív Z mountra. Most a kályhacső zoomon kívül nincs más.
May the Force be with you!
-
p_adam
addikt
Annyival nem lennének olcsóbbak, mint a FF f/1.8-as objektívek, a régi DX DSLR objektíveket meg lehet adapterezni, ha valakinek csak az alacsony ár számít.
Meg itt van az előbbi cikk, miszerint a Sigma a Z / RF bajonettre is hoz ki majd objektíveket, nem nehéz kiszámítani, hogy crop szenzorra mik lesznek azok, ha jönnek.Szerintem a Sony-n kívül semelyik másik gyártónak nem éri meg túlságosan foglalkozni mindkettővel ahelyett, hogy a FF részt bővítik lefele, amennyire csak lehet.
A Leica még fog kiadni egy CL2-t, de ott se hinném, hogy új crop objektívek jönnek hozzá a meglévőkön kívül, arra is jó lehet a Sigma is, ha csak a vázra volt pénz...
A Sigma 18-35mm f/1.8 EF egyébként már egy 8 éves objektív és még mindig fogy rendesen mert kb. szinte mindenhez jó, FF-hez is, ha a 4k60p 1.5x crop módban megy.
Kíváncsi lennék, mit mondanak a tervezők, hogy ennyi idő után lehetséges-e csinálni belőle egy kisebb, jobb változatot a MILC gépekhez (és mennyiből lehet kihozni)[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerinem arra apellálnak, hogy majd adaptereznek az emberek, meg talán már tudják amit mi nem és ha belép a Sigma oda is, mint hivatalos, licencdíjat fizető third party gyártó, akkor az f/1.4-es Contemporary sort simán ki lehet rá adni.
Mindenesetre a Nikon lépéseit nagyon nehéz megfejteni, mert azt világosan értjük mit akar a Canon, Sony, Fujifilm, Panasonic, de az ő húzásaik valahogy nem akarnak összeállni valamilyen logikus és következetes dologgá.
De kíváncsi vagyok a 2020-as eladási számokra (már amikor végre itt lesznek), mert a 2019 a Nikon számára még mindig a DSLR buborékban létezést jelentette, alig adtak el MILC-et (még az Olympus is jobban teljesített).
-
vihartigris
őstag
válasz Stauffenberg #4604 üzenetére
A Nikon előbb a gyártást átteszi Japánból idegen országba, majd most ez a hír.
Próbálkoznak életben maradni, de ...bármi reciproka a semmi
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4608 üzenetére
Az év vége valószínű jó lett nekik, vagy gondok vannak a gyártási kapacitással vagy a kettő együtt. December elején rendeltem egy (hivatalos) webshopból egy Z 85 1.8-at, most éppen január végére ígérik a szállítást... Amikor végre vennék a népek akkor nincs mit
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #4609 üzenetére
A Nikon egy elég jó piaci pozícióban van (globális harmadik hely, nem sokkal a Sony mögött) és a márkanév is nagyon erős, nekik a bajuk elsősorban az, hogy az összes mainstream gyártó közül ők a legkisebb cég, így nekik elsősorban a pénzügyi dolgokon kell úrrá lenniük, ennek része lehet a portfólió áramvonalasítása (gyk: gyomlálás), amivel gyártási kapacitásokat meg fejlesztési erőforrásokat lehet optimalizálni, meg ugye önmagában a gyártás elköltöztetése is másik országba.
Az persze az érem másik oldala, hogy hosszútávon nem lehet majd megmaradni a piacon egy jól kiépített MILC rendszer nélkül és ez az ami esetükben problémás. Nem az ahol tartanak, hanem az, hogy átlátható és érthető kommunikáció nélkül a potenciális vásárlók fejében sem áll össze a koncepció, hogy mit is akarnak a közeli vagy távoli jövőben. Ilyenkor mindig a Fujifilm jut eszembe, ami már az X-rendszer indulásánál rögtön elkezdte kommunikálni, hogy milyen objektívek jönnek még (kb milyen látószöggel, kb milyen fényerővel), ebben pedig bíztak a vásárlók. A Nikonnak meg ráadásul ott van a világ egyik legnagyobb objektív választéka, amit fel lehet adapterezni, azt sem lehet mondani, hogy a vásárlóknak addig nincs mivel fotóznia.
-
Mirman
őstag
válasz Stauffenberg #4611 üzenetére
A Fujit leszámítva melyik gyártó közvetít még konkrét víziót ? Mi a Sony, Canon hosszútávú terve azon kívül hogy minél több gépet adjanak el ?
-
nozs23
addikt
Mi a Sony, Canon hosszútávú terve azon kívül hogy minél több gépet adjanak el ?
Minden gyártónak ez a terve.A Panasonic már elég nyilvánvalóan a hybrid/videócentrikus gépekre fókuszál.
A Sony pedig minden szegmenst le akar fedni célvázakkal (A7 belépő, A9 sport, 7R nagy felbontás, 7S videó) és ehhez ott van már nekik third partykkal megtámogatott brutális obipark, igazából konkrét vízió nem is kell nekik, mert bárki tud náluk válogatni.
A Canon pedig most ezt kezdte el komolyan venni az egészet az idei vázaikkal, ott is kiforratlan kicsit a dolog (nekem), de legalább idén nagyon oda tették magukat. -
PuMbA
titán
A Canon és kiforratlan szavak egy mondatban? 2. vázzal azt hozzák, mint Sony a 4.-ikkel... a Sony volt évekig a kiforratlanság példája: A7, A7 II, A6000, A6300. Egy rendes LCD-t meg EVF-et alig bírtak / bírnak belerakni a gépeikbe, ami a Canon-nak elsőre sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Maradjunk annyiban, hogy azért kitaposni az utat nehezebb, mint egy kikövezett úton megérkezni később. Ráadásul azért amikor kijött az A7 a gyártástechnológia se ott járt, mint most, és a felhasználói igények se voltak ilyen tiszták.
Mire a Nikon, meg a Canon beszállt a MILC piacra addigra a felhasználok fejében is kezdett az a köd feloszlani, hogy DSLR=fotózás, és van élet azon túl is.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
nozs23
addikt
Nem tudom miért kell egyből ugrani és védeni a hűn szeretett márkát. Én az irányukra gondoltam, mint kiforratlan. Az idei vázak kicsit mindent tudni akartak, de videóra nagyon kompromisszumosak, és drágábbak is mint a konkurencia. Tehát nem tudom, hogy például tisztességes hybrid/videó centrikus vázat fognak-e hozni, vagy hogy lesz-e elérhetőbb árú normális belépő modelljük (nem RP). Az meg normális, hogy hamarabb léptek nagyot, mint a Sony, tekintve a fényképezős múltjukat, meg azért már látták, hogy mi kell a piacnak.
-
PuMbA
titán
" Én az irányukra gondoltam, mint kiforratlan."
Az irányuk teljesen kristálytiszta, hiszen megmondták nyilatkozatokban: a Sony-t le akarják győzni és elsők akarnak lenni a MILC piacon Videóra ott a Cinema EOS vonal. Mi kiforratlan számodra? Ebben az évben jön az RP alá modell és az RP és R közé is. Lesz nagy felbontású gép, amit jelenleg eltoltak és APS-C-s váz is (R7, ez már tesztelés alatt), valamint a sportfotós modell év végén (R1).
#4620: Én legalább le tudom írni az irányt, amit te hiányolsz, de te nem tudod leírni, hogy miért nincs irány. Viszlát.
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
A Sony fotózós múltat valahogy fel kéne már dolgozni a fiataloknak...
az idősebbek tudják hogy a Sony felvásárolta a Minolta komplett fényképezőgép üzletágát 2005 táján. No a Minolta azért sokáig csuda dolgokat csinált. például kihozta az első AF rendszert a többiek előtt.
Szóval nem a TV gyártás technológiájából indultak neki a fényképezőgép gyártásának. Ja és a videokamera piacon sem utolsók... Arról nem beszélve hogy az érzékelő gyártással kiszolgálják a Nikont, Pentaxot is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
p_adam
addikt
Ezt mondjuk csak ezt Sony-s mondja hogy túlárazott, ha egyszer olyan dolgok vannak benne amik kérdéses, hogy egyáltalán megjelennek-e más kamerákban. Az A7IV valószínűleg 1.5x crop 4k60p lesz és ugyanennyibe fog kerülni, túlmelegedés kérdéses, ha az A7SIII is képes rá 12 megapixellel, majdnem ugyanannyi mint az R5 45 megapixellel, ahhoz képest azért ne tekintsük olcsónak.
Egyelőre a Sony-nak az A7III az egyetlen normális FF hibrid kamerája (de a mai szinten azért már pár dolog hiányzik belőle, EVF, kijelző terén az A7C mellett a legalacsonyabb szintet képviseli), az összes többi el van tolva valamelyik irányba, tehát összességében nem tekinthető jobbak, másképp épül fel, ennyi. Persze az A9 S-Log és hasonló dolgok senkit sem zavarnak, mert Sony, ahol mindenre van egy "célmodell" és az új A9-be már belekerülhet majd, mert lesz árazva (valami új modell lehet, nem hiszem, hogy rétegelt 8K szenzor lesz benne).
Csak azonos szemléletmódra lenne szükség, de a "brutális obipark" (amiből jelentős hányad nem is olyan jó már, a Canon esetében meg ez az EF objektíveket jelenti, nem ugyanaz a kettő, egyiknek ez az előnye, a másiknak meg az) nem erre utalnak, így az egész csak kardozgatás, nem értelmes eszmecsere. -
nozs23
addikt
Nem vagyok "Sony-s" és azt sem írtam, hogy túlárazott. Az ilyen kiforgatást nem annyira csípem. Azt írtam, hogy drágább, mint a konkurencia. Ami igaz is. Pro-t és con-t bármelyik mellé fel lehet hozni, tehát azt sem lehet írni, hogy 100%-ban indokolt a felár, mert mindenben jobb lenne.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Csak egy tipp: Néha nem érted miért vádolnak fanboykodással. Ezért. Nem flame-et akarok, csak szerintem gondold végig kétszer, mielőtt ezeket leírod.
A Canon hosszú évekig csak alibizett a kiforratlan APS-C gépeivel, alibi objektív fejlesztésekkel és látszott, hogy semmi mást nem csinál, csak meglévő DSLR gépekből kipattintja a belsőt és beletuszkolja egy kisebb vázba, videóban is folyton le volt maradva (1,5x crop 4K-ban, azt is Dual-Pixel AF nélkül... hagyjuk is).
Szerintem a Canon most érkezett meg, az R5 és az R6 is tök jó gépek ha valaki nem a legdurvább, legfingatósabb videó módokban akar filmezni velük és az objektív fejlesztést is nagyon komolyan veszik. De ha már ezen a síkon akarunk beszélgetni (de inkább ne akarjunk), mint gyerekek a homokozóban, hogy kinek az apukája erősebb, akkor legalább ne legyünk szemellenzősen elfogultak. A Canon nem fele annyi idő alatt jutott el oda, mint a Sony, mindkettő a MILC-ek hajnala óta a piacon van, az egyik megúszni akarta az első 6-7 évben, míg a másik az úttörő gyártók közül a legerősebb piaci szereplőként húzta maga mögött az egész iparágat.
-
p_adam
addikt
A többi ellenpontra meg nincs reakció, az A7III-at kivéve melyik a tisztességes hibrid váz a Sony esetében, ami a mai szemmel nézve elég régi? Ha egy 3 éves géppel szemben nézzük, persze hogy drágább, de a konkurencia az A7IV vagy A7RV, stb. inkább ezekhez képest kéne nézni - csak akkor azok meg újabbak és tudnak valami újabb, jobb dolgot (bár tényleg kíváncsi leszek, hogy az olcsóbbik miben lesz korlátozva az A7SIII-hoz képest), és mindig ugyanaz lesz a szemléletmód.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Igazából én az A7 III-at sem tartom olyan nagyon tisztességes hibrid váznak. Ami jó az 4k minőség, de az is 8bit, a FHD szintén nem túl acélos.
A IV-ről meg egyelőre felesleges spekulálni, mert semmit nem tudunk róla.
Ha hybrid-ről van szó, szerintem a Lumix S5 a legjobb ár-érték arányú gép a piacon, amit lehet is videós munkára használni (ha nem kritérium az acélos video AF), az új fw-el gyakorlatilag egy kis S1H egy-két rétegigénytől eltekintve és pár napja még 685-ért adták ajándék akksival meg egy 140k-s gimballal. Ha ezt mindet leszámolod, akkor mondjuk egy R6 pont 2x annyi, és mégegyszer, nem azt mondom hogy most az S5 jobb, de van amiben jobb, van amiben rosszabb, csak hát fele annyiért elnézőbb az ember. -
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #4626 üzenetére
"1,5x crop 4K-ban, azt is Dual-Pixel AF nélkül... hagyjuk is"
Ez igaz, de ha erre olyan nagy szükség lenne a célközönségnek, akkor nem tudtak volna az M50-el ilyen szintű eladásokat produkálni. Nem csak fotós kameraként lett népszerű, ami azt mutatja, hogy nem csakis azon múlik minden, hogy melyik kamera mit tud papíron, hanem azon is, hogy mire van ténylegesen szükség. Persze ez azt is jelenti, hogy sok embernek ez nem felelt meg, de leginkább az 5D (Mark II) szint volt az, ahol sokkal korábban megjelent az igény a komolyabb videós képességekre, és ott is volt a legnagyobb csalódás a későbbi modelleket illetően - bár az az igazság, hogy egy 5D IV / EOS R vagy akár EOS RP tudás sok esetben még mindig bőven elegendő ahhoz képest, amire a kezdetekben szükség lehet videó terén és legalább ezt a szintet is egyre elérhetőbbé tették, ill. teszik.
"egyik megúszni akarta az első 6-7 évben"
Ez így van, de ez általában úgy van előadva, hogy a Canon-Nikon "elkéstek", mikor az is látszik, hogy ez a kezdetektől így volt tervezve, mert van és a jövőre nézve is lehet további előnye annak is, hogy később kezdték.
Az RF Cinema vonal belépő szintje a Canon esetében erősebb lesz. A RED is adaptálta ezt a bajonettet, még a Blackmagic is átveheti. A Sony pedig az A7SIII vázat teszi oda, lehet "kampányolni" a messzemenően jobb specifikációk, dinamika és ISO FF szenzorral, vagy 8-bit 4k60p de beépített ND-s, teljesen videóra tervezett APS-C kialakítás, jól bevált EF vagy új RF objektívek között.
Ugyanúgy lehet előnye akár annak is, ha pl. egy Pentax még később kezdené (esetleg csatlakozik), ezt még szerintem nem lehet előre biztosan megjósolni, függ az innovációtól. (valószínűleg egyértelmű nyertes nem lesz, csak egyik dologban A hoz jobb döntést, a másikban meg B, aztán kicsit még jobban egymáshoz közelebb alakítják a dolgokat) -
p_adam
addikt
Az S1/S5 szerintem eléggé videóra fókuszált állóképes kamerák, profi videóra valóban nincs égető szükség követő fókuszra és eléggé jól megoldott a manuális fókusz támogatása, az S1 EVF szuper, de állóképek terén már kiütközik, hogy sehol nincsenek egy R6-hoz képest az AF (vagy fps, stb.) terén.
Szóval messze állnak attól, hogy igazán jó hibrid kamerák legyenek, ilyen alapon akinek elég a 8-bit 4k30p videó egy A7III-al jobban járnak, mint hibrid kamera, mert ott az AF is elég jó.
És ehhez még hozzá lehet számolni az L-mount E-mount RF-mount közötti különbségeket...van bőven, a váz vagy egy kit korántsem minden.Az árak összehasonításánál nem csak az itthoni árakat, pillanatnyi akciókat kell nézni, nyilván azért akciózzák most a Panasonic gépeket, mert sokat rendeltek és annak arányában nem fogynak olyan jól, a Canon-ra meg várni kell. Majd ha túl sok lesz a raktárkészlet (ami most nem valószínű), akkor lejjebb viszik.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
de állóképek terén már kiütközik, hogy sehol nincsenek egy R6-hoz képest az AF (vagy fps, stb.) terén.
Hát látod itt megint egyéni igények játszanak. Engem spec nem érdekel magas fps, a Pana követő fókusza már teljesen elég fotóra szerintem, ha nincs extrém igény. Emellett ott a kicsit nagyobb felbontás, high res mode, live composite, és nincs minőségvesztés elektronikus zárral, ami az R6-nál elég jelentős (engem spec ez rettentene el legjobban, mert 70%-ban így fotózok).
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #4626 üzenetére
Nem tudom. Azt mindenki tudja, hogy a MILC átállás nem egyről a kettőre fog menni és tavaly még mindig az 5D Mark IV-et, 24-70 f/2.8 és 70-200 f/2.8-at kölcsönözték pl. a LensRentalstól a legtöbben. Hova sietett volna a Canon, amikor még most kezdődik a MILC aranykorszaka? Az EOS M gépeknél tényleg alibizett a Canon, de azok nem profiknak szánt MILC-ek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
De basszus, ez a te állításod volt, hogy a Canon fele annyi idő alatt megcsinálta, amit a Sony. Ez nem igaz egyszerűen, mert ahhoz a technikai és technológiai fejlettséghez eljutni, ahol most vagyunk az nem ment egyik napról a másikra, míg a Sony az elejétől fogva tolta a fejlesztésbe az energiát, addig a Canon az első 6-7 évben lábat lógatva alibizett.
Én igazat adok abban, hogy ahol most tart az nagyon más minőség. Csak ennek a kijelentésednek nem volt semmi értelme, mert egyrészt a MILC ipar jelenlegi állása szempontjából amúgy is tök irreleváns mi volt a múltban, másrészt pedig még csak nem is igaz.
-
p_adam
addikt
Én használom most is (gondolom a jelenlegi firmware-el az S1 és S5 majdnem ugyanaz), teljesen más szint a Canon-hoz képest és ez a pulzáló működés is csak idegesíti az embert az elektronikus keresőben, nem csak az számít, hogy gyorsan odatalál vagy jelzi a kereső, hogy megvan a szem, ha egyszer nincs mindig meg. Fotózásra szinte bármelyik másik FF MILC jobb élményt ad, az AF az egyik legfontosabb az átlag hobbi vagy profi felhasználók számára, akik ilyen összegekért keresnek gépet. A high-res mód miatt szerintem nem cipelnek magukkal állványt a felhasználók, elvileg inkább ez volna az IBIS értelme, hogy ne kelljen, nem hiszem hogy pont ezért választana valaki ilyen gépet.
Elektronikus zár itt van az A7III kb. ugyanazt tudja, mint a Panasonic gépek, tehát állóképeknél rolling shutter kicsit jobb a Canon esetében meg 20fps se rossz, igaz kevesebb módba nem lehet kapcsolni, tehát elég sok képet lő ebben a módban.
Meg ahogy írtam, rendszerben kell gondolkodni és az AF miatt az L-mount optikákról sokkal nehezebb valakit meggyőzni mint a többiről, aki R6-ot vesz, az valószínű birtokol valamilyen objektívet hozzá, tehát nem fog S5-re váltani, ha csak nem eseményeket rögzít (bár azt mással is lehet). -
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #4633 üzenetére
" míg a Sony az elejétől fogva tolta a fejlesztésbe az energiát, addig a Canon az első 6-7 évben lábat lógatva alibizett."
És amit a Sony fejlesztett az ingyen elérhető volt a Canon-nak? Sony odaadta az IBIS-ét, a BIONZ X procit vagy az eyeAF algoritmust? Canon-nak például saját szabadalma van az IBIS-ére. Nem értem, hogy mire gondolsz
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #4634 üzenetére
Mert egy jó és megbízható autó, aminek szervizelése sem egy vagyon 500.000km-es példányok is vannak jószerivel. Nem véletlenül lettek céges autók.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Én is használtam, engem annyira nem zavart, egyértelműen jobb egy normális PDAF, de az, hogy sehol nincsenek szerintem kissé túlzó.
Amúgy nem a rolling shutterről beszéltem, hanem a dinamikáról: [link] Külön ki is emelték a DPreview-s tesztben, hogy eshutterrel jelentős minőségvesztés van. Bár a többiről nincs eshutteres példa, gondolom azért mert anno azt is tesztelték az A7III-al (és a többi jelenlegi 24mp-es gép is ugyanezt használja) és ott semmilyen különbséget nem találtak a full eshutteres és egy mechanikus zárral készült kép között (nekem is ez a személyes tapasztalatom), tehát gondolom ez Canon-szenzor specifikus dolog. Direkt beraktam egy MFT-t is a compare-be, szinte azzal van egy szinten, ami gyakorlatilag 2EV veszteség.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #4638 üzenetére
Ez igaz. A Canon az általános fotós brand Uncsi kinézet, semmi felhajtás és működik.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
Egyszer úgy találkoznék veletek élőben, ha elmúlik ez a bezárt helyzet. Sokszor csak figyelek, egy-két troll hsz-szel, de amúgy állati sokat lehet tőletek tanulni, vannak itt nagyon hozzáértő emberek. Kíváncsi lennék egy élőszereplős baráti beszélgetésre egyszer, valami jó helyen, jó kajával stb.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Amit sokan elfelejtenek, hogy mekkora szimbiózisban él gyakorlatilg minden iparág más rokon iparágakkal és beszállítói hálózatokkal, legyenek azok félvezető gyártók, mikroelektronikai beszállítók, akkumulátor beszállítók és így tovább. A Sony mérhetetlen nyomulása magával húzta ezeket is, amikből az egész iparág profitált.
Fejleszthetsz bármit, ha arra aztán a beszállítói hálózat képtelen lesz mert nem létezik még a gyártástechnológia vagy mert nem győzik gyártási kapacitással.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #4644 üzenetére
Erről nem tudok sok mindent Én csak abból tudok kiindulni, hogy a Canon szenzorok sokáig "sehol" nem voltak, hiába volt a konkurenciának (pl. Nikon) sokkal jobb szenzora 8 évvel azelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ez így nem összevetés, az A9 széria az egyetlen, ahol lényegében megegyezik a dinamika elektronikus zár esetén is. Nyilván azért, mert mechanikus zárral sem tud többet, a rétegelt szenzort elsősorban nem arra tervezték.
Nem egy új dolog, az összes többi kameránál ugyanúgy csökken a dinamika (növekszik a zaj az árnyékoknál, de amikor a Pentax-ot linkeltem nem arról volt szó, hogy mindegy hogy 6 5 vagy 4 értéket lehet húzni egy file-on, a linkelt teszt ha jól látom +6EV?), de eleve annyi van, hogy ez nem igazán probléma, ha pedig eltekintünk az ISO 100 képektől mert nem valószínű, hogy ez a mérvadó, akkor még tovább szűkül a különbség. Ahogy az előbb linkelt valós képeken látszik. Az A7S-nél is csökkent de sosem ez volt a probléma amikor így használtam, hanem a rolling shutter, ez sokkal fontosabb mert adott irányú mozgás kissé bemozdulhat akkor is ha magas a záridő, és ez sok képet elrontott. Szóval ebben én egyáltalán nem látok nagy különbséget (inkább gyakorlati előnyt a Canon javára a gyorsabb kiolvasás miatt, bár az, hogy csak 20fps szükségtelen de gondolom az AF követés így működik hatékonyan)Az AF terén viszont valóban nagy a különbség, ha olyan a téma, ami ezt igényli is, értem én hogy egy G9/GH5 továbbfejlesztve elegendő, de ma már nem itt tartunk, a MILC elvileg a fejlődésről szól, az AF ugyanolyan fontos, mint a videós képességek.
Ez még nagyjából rendben is van addig a pontig, ahol az ember elkezd egy 70-200/2.8 vagy 85/1.4 objektívekbe invesztálni, ahol még nagyobb a különbség, mint egy 24-105/4 kit esetén, és adaptálni sem lehet használható szinten.Erre céloztam az L-mount Alliance kapcsán, itt jön szépen vissza a kezdőáras kedvezmény, a Panasonic a Sony Canon Nikon után a legutolsó helyen lehet csak a rendszereket vizsgálva, nagyon kevés felhasználó van, aki tényleg nem csak úgy veszi ezeket, hogy manuális optikákat rakjon rá vagy Canon EF objektívekkel fókuszáljon kézzel - amik valóban kiválóan működnek is.
Ár/érték arányban a Panasonic jó lehet annak a rétegnek, aki pont azt keresi, amit tud de az is kétségtelen, hogy AF-ben nem kicsi a különbség akár egy "tegnapi" EOS R-hez képest sem.[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Ez így nem összevetés, az A9 széria az egyetlen, ahol lényegében megegyezik a dinamika elektronikus zár esetén is. Nyilván azért, mert mechanikus zárral sem tud többet, a rétegelt szenzort elsősorban nem arra tervezték.
Ez az info honnan jön?A DP-nél letesztelték anno rendesen A7III féle 24mp-es szenzort: [link]
And if you're confused about when the camera drops to 12-bit – which is the only time you'd see these drops in DR – the only combination that diverges from 14-bit is when you shoot compressed Raw in (any) continuous drive mode. All other combinations of Mechanical or Electronic shutter, drive mode or Raw type are 14-bit.
Mondom nekem a gyakorlati tapasztalatom is ez, de az tuti, hogy akkora különbség nincs mint az R6-nál.Erre céloztam az L-mount Alliance kapcsán, itt jön szépen vissza a kezdőáras kedvezmény
Az egész alliance vicces, mert hiába volt valami olyan kommunikáció, hogy DFD kompatibilis minden milc obi a Sigma-tól, fasorban sincsenek AF terén a Panasonic obikhoz képest. Amiből jelenleg tényleg elég kevés van és drágák is. Ez sajnálatos, ja. -
p_adam
addikt
Az hogy egy Raw formátum 12-bit vagy 14-bit teljesen más, mint hogy mekkora a dinamikája és itt van egy teszt, hogy ez mekkora problémákat okoz, ennél a veszteségesen tömörített Raw is nagyobb probléma, bár azt ugyanúgy nem lehet észrevenni
Van rá teszt
Nem tartom megbízhatónak ezt az oldalt kamerák összehasonlítására, de az tökéletesen látszik, hogy az A9 dinamikája nem változik, a többi kamerának meg igen (ahol tesztelték)
Az alap AF rendszer a probléma és a Panasonic objektívekkel is csak elfogadható szintű - (legalábbis a Canon-hoz képest, más régebbi kamerákhoz képest lehet hogy jónak számít).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Digitális detox a Nokiától
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Yettel topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- DIGI Mobil
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RC modell földön, vízen, levegőben
- További aktív témák...