Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
FujiFilm GFX 50R/ 43.mm x 32.9mm sensor/ 64mm lens f/8
Canon 6D/ 35mm ff sensor/ 50mm f5.6
FujiFilm XT-3/ 23.6mm x 15.6mm sensor/ 35mm f4
Panasonic GH5/ Micro 4/3 sensor/ 25mm f2.8Így minek hasonlítani ha a blende és a mm is korrigálva van a crop faktornak megfelelően?
Próbáljanak mondjuk egy full frame f1.4 vagy 1.8 -t kihozni az M4/3 -al.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
Aztat írja, hogy 1920-ra vannak méretezve, de olyat én nem találok, csak ezeket a kis képeket. Az első és az utolsó a leggyengébb. Egyik sárgás, másik lilás, utóbbi illene a Panához. Középsők meg mondjuk a Fujik. Inkább szarsági sorrendet állítanék, mint azt hogy melyik melyik.
kovsol: "Így minek hasonlítani ha a blende és a mm is korrigálva van a crop faktornak megfelelően?" A szenzorról, vázról szól a rejtvény, nem a DOF felismeréséről, méricskéléséről.
"Próbáljanak mondjuk egy full frame f1.4 vagy 1.8 -t kihozni az M4/3 -al." Mi értelme van? Nincs hozzá olyan objektív. Ott a DOF szimulátor. -
lugosi
MODERÁTOR
-
Stauffenberg
Topikgazda
"Én használok MFT f1.2 obit és már annál is legtöbbször túl kevés a DOF teljesen nyitva, 99%-ban rekeszelem"
Ez nem tudom ez miként segít azokon, akiknek az MFT f/1.2 (~FF f/2.4) kevés ott és akkor, amikor szűkebb DOF-ra vágynak.
"FF 1.4 mennyire használható, tényleg ez lenne a FF értelme?"
Milyen látószögről/tárgytávolságról beszélünk? Nekem is van MFT cuccom és mondjuk már egy Oly 45mm f/1.8-ra is azt mondom, hogy kellemesen lehet vele mosni a hátteret portrénál, de ez pont egy népszerű féligazság lenne. Szerintem az MFT főleg a széles látószögnél (valahol ekv. 35mm körül) kerül igazán látványos hátrányba egy FF rendszerrel szemben. A látványos alatt azt értem, hogy itt fogy el annyira az MFT, hogy már nehéz fenntartani a háttérmosoda illúzióját. Ez egy kicsit már az ekv. 50mm-re is igaz szerintem. Ezek pedig népszerű látószögek.
-
brickm
őstag
A színek másabbak mindegyiknél, IPS panelen látszik. De egyik képet se mondanám rosszabbna/jobbnak a másiknál. Illetve RAW-ban fotózva ez mindegyiken egy színre hozható eltérés még szerintem.
Amúgy az egyes képnek a legjobb a dinamikája.
A 3-as meg a legélesebb kép. Szinte már túlságosan is.Én a kettest választottam legjobbnak, érdekes a többség nem, hanem a négyest. Azért azt, mert annak a második legjobb a dinamikája a kiégett rész mellett még van némi textúra, de nem túl éles a szakáll, meg nem is maszatos, mint pl az egyesnél.
Szerintem a 6D a kettes kép.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem veszem kötekedésnek, de te se vedd az enyémet (mert nem annak szánom).
Nekem sajnos ez megint egy olyan MFT-s mindent magyarázni akarásnak tűnik, ami szerintem halál felesleges. Aki MFT-t vesz (nekem is van, többek között), az tudja mik a rendszer előnyei és gyengéi és nem a gyengéi miatt, hanem azok ellenére választja.
"ha csak a legkisebb DOF a cél"
Miért lenne _csak_ az a cél? Akkor ennyi erővel a befordított, makró közgyűrűzött MFT objektívek 2 centiről verik a 0,8 méterről készült FF szenzoros portrékat... csak hát ugye ezzel csak megkerültük azt amiről ténylegesen szó van.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Általában ilyen doboz objektíveket (box lens) és direkt erre kihegyezett broadcast kamerákat használnak. Ezen a fotón egy Sony HDC-4300 van, amiben három darab 2/3" szenzor van (minden színcsatornához saját, így nézd a felbontóképességét). Ez egy 2015-ös modell, már vannak újabbak is (HFR, HDR képességekkel is akár), de azok is 3x 2/3" szenzorosak.
-
Mercutio_
félisten
-
-
Stauffenberg
Topikgazda
Idézet ugyaninnen:
"The S1R's Depth from Defocus system performs well, though it doesn't track moving subjects in depth (movement toward / away from the camera) as well as competitors"
Ez mondjuk nekem a G80 esetén nem nagy cucc (eleve nem nagyon fotózok ilyeneket), de az S1 és S1R nagyon nem ez az árkategória már.
-
Neck
veterán
Unfortunately, the focus 'wobble' through the S1R's viewfinder can be distracting, perhaps exacerbated by the shallower depth-of-field of a full frame sensor, the much higher-resolution viewfinder, or the increased speed of the autofocus communication and movement.
Nem próbáltam - de ez eléggé idegesítőnek hangzik.An unfortunate consequence of the contrast-based AF system is that the camera can hesitate to fire the shutter with erratically moving subjects, due to the autofocus system playing catch up or hunting. This can mean missed shots with faster moving subjects.
Ez viszont gáz ebben a(z ár)kategóriában.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
hibavissza
veterán
Van köztük 30 Euro és mindeközben a Z6 miben nem rosszabb, mint egy A7III? Ez egy induló rendszer. Ha picit is komolyan gondolnák ezt a mirrorless témát kanikonék, akkor kihozták volna féláron a vázat, hogy elinduljon a forgalmazás. Most ott vannak, hogy beleállnak a földbe. Így aztán lehet jövőre törlik az egész vonalat. Erre én nem ajánlgatnék senkinek ilyesmit.
Persze lehet észhez térnek, mert a hírek lefelé bővítésről szólnak. A Z6 kb. 600 Euróért lenne jó ajánlat. Annyiért széthordták volna és most lehetne kitolni a natív túlárazott üvegeket és indulhatna a balekok lehúzása.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Egyébként ha nagyobb szenzor lesz egy mobilban, és tartani akarják ezt a két-három-négy fene tudja később hány kamerás kivitelt akkor fizikailag nem fog beleférni annyi üveg, ha akarnak egy UWA, Normal, és egy potré optikát is bele.
Vagy ha zoomban gondolkoznak akkor ott van példának mondjuk egy RX100VA-as gép egy 8,8-25,7mm(eqv24-70) f1.8-2.8 objektívvel is jócskán nagyobb méret mint egy mobil az 1" szenzorral is már.Lehet valami forradalmit akarnak villantani? Vagy ha cserélgetős lesz rajta az objektív, akkor meg elveszti ezt a zsebből előhúzom és bármikor tudok fotózni koncepció.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Frászt zárkóznak. Ennek a koncepciónak semmi értelme, többen próbalkoztak már hasonlóval és a piacnak nem kellett.
Túl vastag ahhoz, hogy kényelmesen elférjen a zsebedben, ha meg fotózni akarsz, akkor vinned kell hozzá valamiben az objektíveket, ha elférnek táskában azok, akkor egy dedikált fotós váz is, cserébe nem húzza a zsebed a mobilod.
Itt már inkább arról szól a sztori, hogy a fényképezőgépek kaphatnak a jövőben olyan oprendszereket, mint az Android.
-
.mf
veterán
"Ha szenzorméretben is felzárkóznak a telefonok (nem erre a készülékre gondolok, hanem a folyamatra ha ez lesz az irány)"
Márpedig nem ez lett az irány.
2012, Nokia Pureview 808: 41 Mpx, 1/1.2"
2015, Panasonic CM1, 20.9 Mpx, 1"
2017, Huawei P20 Pro: 40 Mpx, 1/1.7"
2018, Huawei P30 Pro: 40 Mpx, 1/1.7"Azóta nem voltak ekkora szenzorok, a döntő többség továbbra is 1/3.6" - 1/3" - 1/2.3", ritkán 1/2" szenzorokat használ.
"nagyon szorongatott helyzetben lesz az m4/3"
Miért is? Ha van rajtuk valódi kistele (soknál nem kistele, hanem csak FF-eqv 50-60 közötti a "tele"), akkor az 1/4" meg 1/3.6" szenzorokkal FF-eqv 70-80 mm körüli f2.4-gyel. Hol van ez egy 10-20x akkora m4/3 szenzortól + 45 (FF-eqv 90) f1.8-tól is?
Ellenkezőleg, ha majd az Oly és Pana rájön, hogy a mobilos praktikákat fényképezőgépen is lehet csinálni, pölö expo-sorozatból grad-ND / HDR vagy zajszűrt esti kép, vagy egy villámgyors focus stacking sorozattal milyen meggyőző kamu bokét lehet csinálni, akkor a nagyobb szenzoroktól pár casualt át tudnak csábítani.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Hát nem Expo-sorozatból zajszűrt esti képet már a NEX-valamelyik is tudta már az alsóbb kategóriában is, először 2012-ben láttam használat közben és lepődtem meg, hogy már f.gépen is vannak ilyenek (már mobilon is volt, csak még messze nem működött ilyen jól). Ugyancsak volt benne expo-bracketingből HDR-ré automatikusan összetett kép. Szintén Sony MILC-eiben nem tudom melyik generációtól (A7-ben 2013-ban már biztosan) volt f.gépen belül app store (Sony Playmemories), és köztük volt a digital grad-ND is. A kamu boké csak egy fél lépés a gépen belüli focus stackingtől, ami már benne van pár gépben.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez már egy kicsit bővebb lista, mint amit korábban adtak, de ezen sem látszik, hogy mi-milyen sorrendben akar érkezni és a koncepciót sem értem:
1. Van egy csomó átlagos fényerejű fix, ami mellé egy szál 50mm f/1.2-t tudtak bejelenteni 2021-ig történő beérkezéssel, amúgy meg ezen kívül csak a Noct 58mm f/0.95 van rajta unatkozó olajmilliárdosoknak.2. Fel van írva két kompakt fix objektív, de csak gyújtótáv értékekkel, még közelítőleg sem akarják megmondani, hogy mi lesz a kompaktság ára mondjuk fényerőben. De ha az f/1.8-as sort nézem, mint jelenlegi standard, akkor sok jóra a magam részéről nem számítok.
3. Van egy csomó zoom, amik feléről semmi mást nem tudni, csak az átfogást, kétséges számomra, hogy ezek tényleg megjönnek 2021-ig. Amúgy a meglévő három zoomból kettő ugyanarra az átfogásra van kitalálva, csak egy fényértéket ad pluszban a drágábbik. De mondjuk még a zoomok terén nagyjából látom pislákolni a koncepciót.
Szóval ha jól értem 2021 előtt ne is számítsak f/1.8-nál fényerősebb portréobjektívre, de még egy szűkebbre sem (120-135mm körü)? Köszönöm! Megvettem! Mondjuk a Noct 58mm f/0.95 helyett a mérnöki munkaórákat tolhatták volna abba is, hogy f/1.2 körüli pro fix sort építsenek, ha már ennyire beharangozták a Z-bajonett előnyeit, hogy mennyire könnyű rá nagyon fényerős objektíveket tervezni.
-
p_adam
addikt
A 24-70/2.8 már megvan, 14-24/2.8, 70-200/2.8 és 50/1.2 meg érkezőben (meg várható még sok más is), de azért ezekhez úgyis egy némileg nagyobb váz lesz majd az ideális, azért nem lehet őket hibáztatni, hogy a jelenlegi vázakhoz megfelelő méretű és súlyú 1.8-as objektíveket terveztek (a Canon esetében meg pont erre panaszkodnak)
Itt tényleg az alacsonyabb szintű integráltság a régebbi dolgokkal, ami miatt nem tudnak megfelelő eladási számokat produkálni, de erre reagálva le is esett a Z6 változatok ára elég rendesen, lehet BF akcióban se lesz már ennél számottevően kevesebb.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ezeknek az alapját célszerű a belpiaci áraknál keresni, ahol az R olcsóbb mint a Z6, tehát utóbbit lehetetlen ilyen áron beszerezni.
A Z 50/1.8 S szintén olyan áron megy, ami kérdéses, hogy termel-e egyáltalán bármiféle profitot (a világon bárhol máshol lényegesen drágább, 3 év gyári garancia nélkül)
A Sony 55/1.8 (ami egyébként szintén adaptálható a Z vázakra) dupla áron megy, kisebb, könnyebb, finomabb háttérmosás de elég sok benne a CA, a Nikon egy újabb tervezés, összevehető vele, és sokkal olcsóbb.Itt nyilván arról van szó, hogy sok a készlet és el kell adni, vagy abban reménykednek, hogy akkor már valami mást is választanak a jövőbeli vásárlók a Z palettáról, ezért a behívó még kedvezményes, és önként lemondanak a nyereség jelentős részéről.
Sajnos amellett hogy papíron nagyon erős a Z6, amit lehetett bele is tettek, de gyakorlatban igen sok első generációs hiba van benne, amiket egy szoftverfrissítés nem fog kiküszöbölni, és az XQD sem volt a legjobb döntés és a támogatás sem olyan széleskörű. (A Canon a fordítottja, papíron gyenge, kimaradt belőle ez-az, de szinte minden egyes dolog, ami benne van, jól működik, meg egy nagy, integrált rendszer része)
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ezért sem siet a Canon. Akik 6-8 évig használnak egy gépet, azok majd váltanak valamikor MILC-re. Sima 1DX 2012-es, van sok 5D Mark IV, amit használhatnak 2022-23-ig, amikor a Canon és Nikon már készen lesz a MILC portfóliájával és tudnak választani, hogy Sony, Fuji, Nikon vagy Canon-nál maradnak.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
Ez nagyon jo! En (egeszseges onkritikaval) L30%-on inditottam, es most L5%-nal tartok. Ellenben ugy gondolom, hogy azt nagyjabol ertem, hogy mukodik a gep, az sokkal jobban erdekel.
(#1625) Mercutio_
"Én a kevésbé radikális "csak 1 fix obival járom a várost/tájat néhány hétig" módszert javaslom, az is lelassít, és megtanít adott látószögben gondolkodni."
Ezt en is nagyon jo modszernek tartom, kiprobaltam regebben. (Igy jottem fel L2%-rol 5-re.) Azert tartom ezt sokkal jobbnak, mint a filmes modszert, mert ha hazaersz, rogton meg tudod nezni nagy monitoron, es vissza tudsz emlekezni, mit csinaltal. (Bocs az egyes szam masodik szemelyert, altalanos alany akar lenni.) Esetleg valogatni is tudsz, vagy jegyzetelni...
Ugy emlekszem, Rapid136 ajanlotta ezt a modszert, ezutonis koszonet neki! Meg amugy mindenkinek![ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Nikonék (eladási) görbéje eközben úgy tűnik, lekonyult.
A GX80-am szenzora betegeskedni kezdett nemrégiben + az obikat is meguntam, így kicsit körülnéztem a piacon. Kicsit izzadtságszagúnak tűnik, de jó nézni, hogy a MILC-szakmát korábban kukázó (nikon1) nikon nagy sietségében fűt-fát megígér és egy tényleg jó gépet (z6) piacra is dobott.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
80hun
addikt
-
Ő dolga, hogy legalább a sony és zeiss tabokra ránézzen a dpreview-n
Más, érdekesség: az állítólag teljes-szenzort kiolvasó z6 elég látható aliasing-ot produkál.
#1640: Tökéletes . Egyébként hiányoztam a piacról az elmúlt kb 4évben, nagyon feltűnt, hogy idén egymást érik a cashback akciók és a vázak alapára is brutálisat esik.
Az 5.6/500-as rajongói obi 3600$-os árcéduláját dughatják oda, ahonnan proktológus fogja kiműteni. Igérni mondjuk igértek 200-600-ast, csak az ugye vmi álomvilágban létezik jelenleg, a kiváló rajzú sony 200-600-at meg 2 hete megpaskoltam egy 30ezres kisváros sarki fotósboltjában...[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Erősen garifogyasztott példányok 1000EUR magasságában szoktak menni errefelé, ami azért nem ugyanaz, mint amikor a lezárt dobozából veszel elő egy újat.
Nem tudom, mi a baj mostanság a másodkézből eladókkal, de nem egy árat láttam már, ami konkrétan magasabb a mostani akciós bolti áraknál. Az ilyennél rá se kérdezek, hogy mennyit enged a feléből, ha már egyszer egy évig nyúzta a cuccost (+persze lelkesen kiírja a hirdetésbe, hogy akkor mennyit fizetett).
#1674: Megtaláltam, mégis létezik nálunk (és egész Európában) a program, csak néhány bolt tudja
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Igen, de a koncepció mögötte pont az, hogy nem ugyanazt a képet kapod. Zajban vizuálisan egyformák lesznek, de minél közelebb vagy a base ISO-hoz, annál szélesebb a dinamikád, ezért érheti meg alulexponálni és utólag világosítani.
Mármint annak éri meg, aki éjszaka fotóz olyan témát, ahol a dinamika sem elhanyagolható szempont.
-
topikk
senior tag
-
jmakk
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmgyűjtés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ford topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Horgász topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...