Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pana userként kerülöm a részrehajlás látszatát. Bár Fujim is van, szóval lehet mégis buktam ezt...
De az összefoglalóban minden ott lesz a Pentaxtól a Leicán át a Hasselbladig (szóval a minden is), csak hogy bedobjak pár gyakran (okkal vagy ok nélkül) elfelejtett gyártót is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ironizáltam. Amúgy szerintem halál lényegtelen, mert nincs jelentősége annak, hogy mik lettek megemlítve a nyitó hozzászólásban és mik nem.
Btw topik kulcsszavaknak mehetnének ezek:
MILC, CSC, mirrorless, tükör nélküli, fényképezőgép, kamera
Meg ha lehet gyártók neveit belevenni, akkor azokat is:
Panasonic, Fujifilm, Olympus, Sony, Canon, Nikon, Pentax, Hasselblad, Leica, Kodak, Xiaomi, Samsung, Sigma, Ricoh, DJI, Blackmagic
Nem kell a sorrendbe semmit belelátni, csak ahogy éppen eszembe jutottak.
-
PuMbA
titán
"Totál más gyújtótávon, más napszakban, ráadásul más évszakban készült képek"
Jobbat nem találtam, de a híd és az épületek biztos pont. A 18-55-ön f/11 van, a Panán meg f/8. Ezért kérdeztem, hogy esetleg van-e még olyan tesztoldal, ahol mindkét obit tesztelték hasonló helyről?
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
-
Speeedfire
nagyúr
Nem rekeszelném, max annyira, hogy kellően éles legyen.
De épp ezaz, hogy nem sikerül ennyire elkülöníteni. Zárt helyen meg főleg. Kint egész jól elvagyok a sigmával ([link], [link], [link]), de bent nem az igazi számomra a pana 20 1.7 ([link], [link], [link]).
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
p_adam
addikt
Minél magasabb a framerate, annál több a fogyasztás és a termelt hő is, nem kizárt, hogy a következő generációban többet közt egy új akksival orvosolják majd, addig meg X-T3 meg a plusz grip tudja felvenni legjobban a problémával a harcot (de szerintem annyira nem is jellemző, hogy lassításra történjen egyszeri hosszú idejű rögzítés)
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az ügynökségi fotós azzal dolgozik, amit az ügynökségtől kap, az ügynökségnek meg az van a polcon, amire leszerződik a gyártóval, egy AFP, AP, Getty, Reuters és a többiek hatalmas flottákat lízingelnek. A Sony pedig az egyéb médiajelenlétei miatt és mert cégcsoport szinten jóval nagyobb, mint a Canon és a Nikon, sokkal előnyösebb alkukat tud kötni.
A Sony meg ma már tart ott, hogy van mit beadni egy ilyen lízingelt flottába. Az sem utolsó, hogy legyen megfelelő Pro (!) szervizhálózat mögötte és a tartósság is a helyén legyen, mert hiába egy jobb ajánlat, ha az ügynökség azt mondja, hogy ezeknek a kritériumnak nem felel meg, hiszen ha a terepen fingik ki a kánikulától a gép vagy nem bírja a port, fagyot és a többi bántalmazást, akkor megette a fene az egészet. Meghibásodások meg így is előfordulhatnak (akár felhasználói hibából is), ekkor meg legyen emberi közelségben a pro szerviz.
Három gyártó alkalmas ma erre:
Canon Professional Services (CPS)
Nikon Professional Services (NPS)
Sony Imaging Pro Support (SIPS)Ezek meg egy nagyobb eseményre (pl: olimpia) ki is települnek, így helyben van cseregép, alkatrész, gyors tisztítás, stb. Ebben a Sony még nem tart ott, mint a két másik, de szépen építgetik ki ők is egy pár éve már (nagyon helyesen). A Sony felfogta, hogy a két fő konkurensének nem pro vázait is azért veszi sok amatőr, mert látja a profik kezében a márkát, a profik szívéhez (meg az ügynökségekhez) vezető út pedig többek között ezen keresztül is vezet.
-
csacsi77
senior tag
Ez a része nem zavart, de az igen, hogy szinte kicsavarta magát a kezemből a szett.
Ez a bajom egyébként, hogy szeretnék ff vázzal nyomulni, de a rávaló obik meg igen nagyok. Én zoom-párti vagyok, ha lennének is kicsi, könnyű fixek én azzal sem lennék kisegítve.
Emiatt őrlődöm, hogy mi is lenne a legjobb.
Fuji X-T3?
Sony A63/4/500?
Canon RP?
Nikon Z6?
Persze a legjobb az lenne, ha a Sony végre kiadna egy f/2,8-as 16-55 mm-es obit és akkor azzal ellennék. De várhatok rá, mint az ausztriai életszínvonal elérésére.Öreg fater megoldja!!!!
-
vond
MODERÁTOR
A7III + Sigma 35 1.4 a VOLT-on.
Nagyon durva, hogy ilyen távolságnál is milyen háttér, illetve előtér mosás van.VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pont erről beszéltem pár napja, hogy éppen ez a 35mm, 50mm környéke ahol szerintem az MFT már komolyabban elvérzik az FF-el szemben ha mélységélességről beszélünk, nem is kell szarrá mosni a hátteret, de egyszerűen teret, háromdimenziósságot tud adni a fotónak, hogy normál látószögnél, nagyobb tárgytávolság mellett is tud valamennyire mosni.
Portrézni szerintem MFT-vel is jól lehet, valódi széles látószögnél meg már a legtöbbször halál mindegy a háttérmosásról beszélni. Csak ez a kettő közötti traktus foghíjas.
-
Muerte68
addikt
Ha ilyen igényeid vannak akkor szerintem vegyél egy Fuji-t és ott lesz a 18-55/2'8-4- és meg van oldva a probléma
Használtan már a XE2-XT10-20 sem drága a 18-55-max 80- és van egy elég univerzális szetted nagyobb szenzorral ami kiegyenlíti a 2-2'8-közti különbséget.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
kovsol
titán
Milyen profil és milyen beállítás mellett készült.
Ez meg ugye 1080p nem is 4k, és Sony gépeknek a 4K ami nagyon részletgazdag. Arról meg ne is beszéljünk mennyivel magasabb ISO -t bír el videóban egy A7III.És felmerül bennem a kérdés, hogy a Sony jpeg képe miért 802KB ha a G85 képe meg 1,3MB, miközben a Sony 50Mbit/s felvételre képes 1080p 24p mellett, míg a G85 1080p 30p mellett 24Mbit/s -t tud csak.
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
A Sony teljesen elhanyagolta a FHD felbontású videót, nem a 0,8 vs 1,6MB miatt van az eltérés. Majdnem mindegyik vázával ilyen. Eddigiek alapján úgy tűnik nem is akar ezen változtatni, dísznek hagyta meg mint a Panádban a VGA videót. Canon még vacakabb volt aztán az M5 vagy mi óta javult valamennyit az élessége...
4K-ban már sokkal jobb a helyzete a Sonynak, valszeg a 6k-s okosságnak.Ha megnézed a GX9 meg még egy hangyányival élesebb FHD-t tud a G85-nél. A géped egyébként elég kiegyensúlyozott és jó képességű, ez is a hátránya Olyan mintha erről elváltva pár dolgot nyernél, viszont veszítenél is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nézd ezt onnan is, hogy kell-e neked egyáltalán az ultra magas ISO. Könnyű elbűvölődni tőle, de ha szinte sosem járatod meg extrém kevés fénynél, akkor mit is nyertél vele?
Tök jó az A7 III, de én az MFT-t elhagyva csak azért venném, mert fotózok is. De ha videó orientációjú lennék, akkor inkább GH5 + Ext.rec., az már elég erős érv még egy A7 III-al szemben is.
Nem beszélve arról amit a Fujifilm művel manapság, a semmiből jött a videós rész náluk 1-2 év leforgása alatt és tiszta libabőr belegondolni mi lesz velük mondjuk újabb 1-2 év múlva. Nagyon sok iszonyú pénzekbe kerülő cinema kamera crop szenzoros. A Super35mm (kb. APS-C) egy teljesen legitim professzionális formátum.
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
kovsol
titán
"Az az A6300 4K azért nagyon durva. Na ezt nevezem én élességnek. Még az A7III-nál is jobb. Valamit ott nagyon eltaláltak"
lehet segített neki, hogy az 100Mbit/s nem 50Mbit/s el tesztelték
Egyébként én jobban szeretem az A7III 4K videóját, mint az A6300ét. Volt mind a kettő, és egy darabig párhuzamosan is használtam őket. A gyakorlati használhatósága a két kamerának nagyon más. Az A6300 rolling shutter nagyon problémás tud lenni még lassú mozgásnál is sokszor.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
madgie
titán
Na mit gondolsz, miért van X-T3-am? Nem a fotó miatt, a sorozatfelvétel, hiperszuper követő pont nem érdekel (sőt, sokat szívok vele, most is az egyik a szervizben van fotó-nyavalya miatt).
A videója eszméletlen éles, nagyon jó a dinamikája és a színei, akár out of cam is, Eterna + DR400-zal. És ugye 4K/50p, lassítani is frankón lehet belőle.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hát meg most jelentették be a kedvező(bb) árazású Sony FE 35mm 1.8-at is, ami szintén nem egy hatalmas darab (bár ebből a szempontból a Canon RF verzió talán jobb, ugyanolyan kompakt, van IS és még olcsóbb is).
Nekem amúgy egy relatíve kompakt 35mm, 50mm, 85mm sor, mindegyik f/1.8-al bőséggel elég FF-re és így a Sony már teljes ebből a szempontból és egyik felsorolt objektív sem egy kifejezett pénztemető. Itt is méretben a a 85mm f/1.8 lóg csak ki egy kicsit, de még ez is versenyképes mondjuk egy Sigma 56mm 1.4 vagy a Leica 42,5mm 1.2 mellett és teljesen jó balanszban van egy A7-szerű vázzal.
Sőt én amúgy simán vennék egy olyan Sony FF vázat, ami kialakításban inkább az A6xxx sorozatra emlékeztet.
-
Mercutio_
félisten
Stauffenberg: Valamelyik olcsó Sony f1.8 fix (35, vagy 50-es) butítása, hogy rekeszelt értéken állít AF-et (és mér fényt?) ez kevés fényben kellemetlen tud lenni.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
mikrofon
addikt
Nem kenyérkeresésre használom, nem ebből élek....
Ha ebből élnék, ha ez lenne a fő tevékenységem, akkor komoly számítással tervezéssel kezdeném, hogy mi az a szükséges eszközpark, amivel a legnagyobb hasznot termelhetném, tehát milyen piacra készíteném a képeket, ehhez milyen eszköz szükséges és mit tud kitermelni, ellátni... ez alapján venném a felszerelésemet.... Hogy több maradjon más hobby-ra, vagy másra költhessem a nyereségem..... Feltéve ha lenne...
Gyanítom, hogy ez valahol a közép kategória lenne.Benne van a súlyos lóvé mindkettőben.
Ez így igaz, csak nem mindegy, hogy mennyi az annyi.... (pont ezért nem írtam le az első HSz-be....)
Magam is meglepődtem mikor "downgrade"-eltem, hogy mennyi pénzt szettem ki.....
És állítom, hogy ugyan úgy kiszolgál a második is....Természetesen ha az előtte utána szettet minőségi kategóriába kell sorolni egyszerre, akkor a Sony-s az abszolút felső, míg a Fuji a felső-alsó kategória, vagy a közép-felső kategória.... Ami elválasztja öket azok már elég specifikusak....
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
-
mikrofon
addikt
"Mennyire más volt a 100-150 ezres bridge-ek világában (minden szempontból)."
Az utóbbi időben kevésbé, de amikor az MFT vonalon kezdtem, tehát mikor elindultam hegyre, akkor elég sokat, gondoltam rá... Most mikor downgrade-eltem újra eszembe jutott....
Amúgy én ezzel kezdtem a fotós pályámat: Sony DSC-V1.... Vagyis akkor amikor már saját magamat tartottam el.
Gyerekként nagyapámnak volt egy ilyen KODAK JUNIOR 620 édesapámnak meg egy Zenit-E egy szem objektívvel. Mindkettővel játszadoztam.... Mikor rátalálta a szekrényben a Kodak gépre annak idején azt hittem az egy játék eszköz... Aztán nagyapám felvilágosított, hogy lehet még filmje is van....
90-es években néztek is rám bambán a környéken, mikor már harmadik helyen jártam, hogy van egy 620-as roll filmem hívják már elő, meg vennék is..... Aztán persze én néztem, hogy sajnos az a pár film használhatatlan volt már amire fotóztam.....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós kamerák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motoros topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...