Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Kár, hogy már nem csinálnak olyan teszteket YouTube-on, mint régen, hogy például felgyújtanak egy DSLR-t vagy nekimennek autóval állványra kirakva és elrepül méterekre vagy vizet eresztenek a belsejébe és lefagyasztják. Pedig tényleg jó lenne egy ilyen teszt MILC-ekkel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"tehát a feje felett döntik el, mit adnak majd a kezébe."
Így van és azt adják a kezébe, amivel a legtöbb profitot tudja hozni az elvárt minőséggel. Ilyen egyszerű Egy termék sikeressége csak ezen múlik. Profittermelési képesség az árához képest. ROI. Ha egy új termék nem nyújt elég pluszt ebben a mutatóban az előzőekhez képest, akkor az nem lesz elterjedt.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Érdekel valakit, ha nekem nem jön be a lenovo, és én HP vagy Dell notebookot akarok? A legkevésbé sem."
De teljesen jól tudsz dolgozni a mostani Lenovo-val is, nem? Attól, hogy vennének neked például egy HP-t, amit te szeretsz, nem fogsz jobban dolgozni hirtelen. A lényeg, hogy az eszközzel el tudod-e végezni a munkát és nem hátráltat, maximum kis mértékben.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Értem. Én egyáltalán nem indukáltam vásárlási döntést, csak megjegyeztem, hogy a Sony a9 nem mindenben veri a Canon 1DX-et és ez igaz is. A Tony videó alatt többen megerősítették ugyanezeket a lehetséges problémákat az a9 tulajok és hogy mivel tudják valamivel enyhíteni őket. Innen indultunk a másik topikban
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
De nem tudja, mert mindent akar. Madarat, épületet, portrét, sportot, tejutat, ballagást, gyereket és minden mást is amit felsorolni sem lehet 400 oldalnál rövidebb terjedelemben.
Nem azért mert hülye, hanem mert még nem találta meg a helyét, hiszen nulla előélete van, nem tudja hol egy szenzornak vagy AF rendszernek a korlátja és azt sem tudja, hogy mely témákkal fogja tényleg jól érezni magát és mik fogják majd untatni.
A fórumos kioktatástól meg aztán mentsem meg a jó ég. Azért is szálltam ki ezekből a topikokból, mert egyrészt a kérdezők sokszor csak megerősítésért jöttek, hogy a tejfölöspohár entry-entry-entry-level Canon DSLR jó lesz-e a mindenre (is) és lebeszélhetetlen róla, másrészt meg vannak a tényleg minden tanácsot megfogadó vásárlók, akikre aztán össztűzként zúdul egy csomó egymásnak ellentmondó információ, mert mindenki kötelességének érzi, hogy a saját preferenciáinak helyességéről győzködjön egy kezdőt.
És egyébként vegye meg nyugodtan a tejfölöspohár entry-entry-entry-level Canon DSLR-t, sőt vegyen rögtön hozzá egy 50mm f/1.8 II-t, le lehet ezeket a cuccokat sajnálni, meg savat köpni rá, de ha mellé van türelme fotózást is tanulni, akkor nagyon gyorsan sokkal messzebbre eljut ebben az alkotó/dokumentáló tevékenységben mint az, aki fórumokra jár pixelmaszturbálni és ennél többet nem hajlandó beletenni ebbe az egészbe.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az a Sigma 56mm f/1.4 egy kiváló objektív ennyi pénzért, az egyetlen bajom vele, hogy MFT-n egy kicsit szűk már az ízlésemnek és van egy Olympus 45mm f/1.8-am, amiért milliméterenként nagyjából egy ezrest fizettem. Van persze minőségi különbség köztük, de ár/érték arányban csak az új árakat nézve hoznám ki jobbnak a Sigmát (és az sem érdekel, hogy jóval nagyobb a 45mm 1.8-nál, mert a G80-on elférne bőven).
Az A6000 meg szerintem még idézőjelben sem érdemli meg a "csak" jelzőt, a mai napig egy teljesen kiváló váz, főleg fotóra, de sok ügyes videós is a mai napig ezzel tolja.
-
jmakk
őstag
Honnan vetted ezt a S30/1.4 gyengét?
"Versus the Sony E 35mm F1.8 OSS
When it comes to sharpness, especially wide-open, the Sigma significantly outperforms the Sony. This performance advantage remains throughout the aperture range. In fact, the Sigma is one of the sharpest lenses available for Sony E-mount, outperforming much more expensive options backed by brand recognition stamped on the lens barrel. Bravo, Sigma." Published Sep 12, 2016Az OSS viszont előny, az tény.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Hát persze, hogy pont jó ez így, az emberek élvezik, ha nem fér be az ujjuk a markolat és objektív közé, nem látják a legprofibb gépknél sem, melyik SD kártya van épp a gépben, mert évek óta konzekvensen fordítva van benne az olvasó a gépeikben, élvezik az emberek a 14 almenükre osztott menüket. Egyértelmű, hogy az expókoerkciós tárcsához ragaszkodás is óriási dolog olyan gépnél, ami alapvetően PASM működésű (és még a hagyományos záridőtárcsa, rekesztárcsa felépítésű Fuji is évek óta odatesz egy C állást, amivel a tárcsákkal villámgyorsan korrigálsz félautomata módban). Az egyre nagyobb markolat is óriási fícsör, ha kisujjad a levegőben lóg. A 2015-ös szintű EVF is király az A7III-ban, de cserében még úgy villog, mint valami százeres belépő MILC keresője.
Tökre elhiszem, ha valaki szereti a Sony-t, mert qrvajó az Eye-AF benne, jó a dinamika, szereti az IBIS-t FF vázban, jó az akkuideje (újabban). Azt kevésbé, ha valaki azt mondja, hogy átgondolt az ergonómiája. Nyilván szubjektív téma ez de eddig élő embertől még nem hallottam, hogy gyakorlati szempontból értelmes a Sony menüzése. Soha, senkitől.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nekem nincs kicsi kezem, de a korai Sony APS-C vázak tökre kézre álltak. A kisujjam teljesen lelógott a markolatról, kényelmesen behajolva a váz alá (amolyan extra támasztéknak).
Azt sokkal kevésbé bírom hosszútávú fotózás közben ha a kisujjam nem tud mit kezdeni magával, nem tudja eldönteni, hogy meg tud kapaszkodni vagy le akar csúszni.
De amúgy nem lennék ergonómiatervező, nem csak a kézméret számít, de az is, hogy az ujjaid behajlítás után hova esnek kényelmesen, ez is változó.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az A7 III egy belépő FF gép, nem ennek kellene az APS-C verzióját elkészíteni. Ott van a Nikon aki például a D5 mellé hozta ki a D500-at, amire lehet azt mondani, hogy ideális másodváz vagy ideális APS-C alternatíva ha szűkebb a büdzsé.
Így értettem a high-end APS-C-t. Meg nagyjából egy éve vagy másfél éve pletykálják, hogy ki fog jönni az A9-nek egy APS-C megfelelője, mint igazi high-end váz a maga formátumában.
A A6100 meg egy jó racionális váz, maradt még régebbi generációkról elég alkatrész raktáron, így ott is egy A6400 belű gép köré legóztak össze polcon maradt alkatrészeket úgy, hogy ez egy vloggert ne verjen földhöz (hol érdekli szerencsétlent, hogy az EVF a kőkorszakból származik). Csak ugye ez kissé prosztó dolog úgy, hogy előtte pár hónappal azért még piacra dobták az A6400-at, megkerestek vagy száz ismert influencert, hogy minden wannabe vloggert bevásároltassanak A6400-ból.
-
kovsol
titán
Azért a Fujifilm X-T3 ott van árazással, mint az A6600, és sok mindenben jobb a Fuji.
És a fujinak van egy azért megfizethető egész fényerős alap zoomja is amivel kitben is árulják, mégpedig a XF 18-55mm f/2.8-4
Hiába jön a Sony 16-55 f2.8 ha az annyira drága lesz, hogy legtöbben nem fogják tudni megengedni maguknak.És az A6600 továbbra is ugyan azt a szenzort használja amit még az A6300-ban mutattak be. A Fuji, meg már váltott egy modernebb szenzorra.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
p_adam
addikt
Az A6600 egy szimpla facelift, új proccesszor, firmware, új akksi, meg egy felnyíló kijelző, nem pedig egy high-end váz, akkor minimum két SD kártyahely lenne és az ergonómia is sokkal közelebb lenne az A7 szériához.
Ahogy kijön az új csúcsmodell az újabb generációs szenzorral és áttervezett vázzal (amihez pl. a 16-55/2.8-at is szánják az ára és mérete alapján), egyből nagyot eshet a használt ára, mert az valóban jelentős mértékű ugrás lesz.
És utána majd még késleltetniük kell az olcsóbb változatokat is, mert egyből visszavetné ezeket a mostani "új" variánsokat is. -
Stauffenberg
Topikgazda
Nem tudom, biztosan én vagyok rosszul bedrótozva vagy csak annyi sajtóanyag landolt már a postaládámban életem során, hogy egyszerűen túl magas már az ingerküszöböm ami kivált egy elégedett csettintést.
Az A6500 fókuszrendszerével amúgy mi a baj? De tényleg. Nem tudja az ugráló gyerek közelebbi szemét 240 Hz-es frissítéssel (csak mondtam egy számot) folyamatosan követni csak az arcát? Ez már annyira 2016...
Ugyan már egymás között vagyunk, nem olvassa az asszony a fórumot, akinek elő kell adni a beruházás létjogosultságát. Ez egy bullshit. Tök jó a fejlődés, ne érts félre, meg a videó alatt is működő Real Time Eye AF is, de azért aki ettől hanyatt dobja magát az talán túlságosan is hajlamos az impulzus vásárlásra.
De mondom: Talán velem van inkább a hiba.
-
PuMbA
titán
Igen, csak aki nem profi azoknak valóban kell 11fps meg mikrofon jack, füles jack, S-Log 3? Ezt nem értem, ahogy a Canon 90D-nél sem, hogy nincs két kártya slot, de a gyors fókusz választó joystick-ot rátették, ami nem profiknak egyszerűen nem kell. Kinek csinálják ezeket a gépeket? Valahogy nem tudok rájönni, hogy hogy gondolkoznak most a cégek, hogy ez miért jó, amit csinálnak. A régebbi gépek esetén jobban látható volt, hogy pontosan mit akarnak, kiknek szánják a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
Azért annak van bája, amikor a zenész ugrabugrál a színpadon a kamera meg rajta tartja a fókuszt az arcon sorozatfelvétel közben. Tudom, a profinak ez nem kell, ő egy középső fókuszponttal megoldja DSLR-rel.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem mindannyian félreértitek a lényeget arról, amit Karl Taylor mond. Besétálsz a kereskedésbe és bármelyik géppel is jössz ki, már rég nem az lesz a szűk keresztmetszet abban, hogy tudsz-e vele jó fotókat készíteni. Vegyél csak egy Pana GX80-at, vagy egy Sony A6000-ret, de már egy első generációs A7 is tök olcsón megvan, urambocsá' vegyél egy belépő DSLR-t, csavarj rá egy rendes objektívet és ha így sem megy, akkor nem a géppel van probléma.
De most komolyan, melyik váz nem elég arra, hogy az alexpós fotódat még kicsit megtold? Melyik nem tud a hangya pöcsére is élesre állítani? Melyik nem tud olyan dinamikát, ami már rég túl van az analóg filmen?
Abban meg nem lennék biztos, hogy ő vagy akár bárki más egy MF felszereléssel kiválóan élesre állít, ez a "hangyapöcse is legyen éles a 100 megapixeles fotóból a szart is kikroppolva" mániákus élesség üldözés egyáltalán nem volt jelen az analóg érában (a sztorimesélő stílusokban biztosan nem, a fal méretű tájképeket készítőknél talán, de az a téma meg nem szaladt el és gyakran nem is középformátumot, hanem inkább nagyformátumot használtak rá). Aki ezt hiszi, az sosem fotózott filmre, ahol a fókuszálási tökéletlenségek nem számítottak főbenjáró bűnnek. Én azzal kezdtem apám Fujica ST-F gépével, igaz SLR volt, de nem cserélhető objektíves, csak egy 40mm f/2.8 volt rajta. A keresőben egy nyamvadt törőék segített, nem egy EVF meg focus peaking. Eljártam vele a fotószakkörre az iskolában és bár akkoriban már szállingóztak befelé a 2-4-6 megapixeles digitális gépek, de horror áron, szóval sokáig maradt még a film. Karl Taylor egyik analóg fotója sem lesz soha olyan pontosan fókuszált ha egy nagyítóval közelről nézed, mint amit a jelenleg kapható legelmaradottabb AF rendszerű váz ki tud sajtolni magából.
De ha az elmúlt éveket nézem, akkor például gyakran kijártam utcai fotózni (!) egy szaros belépő Fujifilm X-A1 vázzal, meg egy adapterezett Pentax-M 50mm f/1.7 manuál objektívvel ha olyan hangulatban voltam és nem azon keseregtem, hogy nincs szemkövető fókuszom, ami még röptében is elkapja az ágyúból kilőtt ember hozzám közelebb eső szemét. Pedig ott volt mellette több más gép is amit vihettem volna. Most már bő 1 éve nem vettem elő, de lehet leporolom és sétálok velük egyet délután ebben a gyönyörű októberi napsütésben.
Nagyjából 10 éve olvasom folyton a fórumokon, hogy azért kell az újabb váz, mert a gyerek belemozog és az újnak VÉGRE olyan fókuszrendszere van. Aztán kijön a még újabb váz és ami addig tökéletesen jó volt, hirtelen lesüllyed a szar, "nem tudok vele egy jó fotót sem lőni" kategóriába. A fórumokon állandóan az önigazolósdi és az öngyőzködés megy, vagy csak az asszony felé kell kitalálni egy jól eladható kifogást arra, miért kell megint a közös kasszából százezreket kivenni egy új gépre. Hát a tökéletes gyerekfotóért, hiszen felnőnek és kell majd öreg korunkra a sok tökéletes gyerekfotó, ami azonnal megnyom egy gombot a feleség hormonközpontjában és nyílik a pénzcsap.
Félreértés ne essék, az új technológiák, ide értve az új AF rendszereket, egyre jobb szenzorokat, egyre bővebb szolgáltatásokat amiket belezsúfolnak egy modern vázba, azok mind nagyon jó dolgok, odadolgoznak a fotós keze alá, de ez önmagában kevés bármire is. Karl Taylor nem a tökéletesen éles, tökéletes dinamikájú és tökéletesen zajmentes fotóról beszélt. Hanem a JÓ fotóról. A JÓ fotó és közted pedig nem a felszerelésed áll, hanem a belefektetett energia. Nem kell MF gépet használnod, nem kell filmet sem használnod, nem kell csigalassú AF-et használnod, nem kell olyan gépet használnod ami már ISO 800-nál értékelhetetlen eredményt köp ki, ezeken már mind túl vagyunk. Erről szólt a videó és tökre egyet tudok érteni vele.
Btw azért hozok pár példát arra, hogy a Fujifilm X-A1 és a manuális Pentax 50mm f/1.7 mire volt elég (bocs a minőség miatt, éppen nem otthon vagyok, így az FB/Insta tömörítéssel kell együtt élni). Mielőtt itt kritika érne, én notóriusan az a fotós vagyok, aki sosem tud kellően elégedett lenni magával, nem a magas lóról óhajtok beszélni. De amellett kiállok, hogy a fotózás többről szól, mint a mérnöki értelemben vett pixelkukkoló tökéletesség.
-
Plexicushio
senior tag
A főzős hasonlat tetszik, de én inkább azt mondanám, ő az, aki egy régi single speed bicajjal is felteker a hegyre, mert edzett, én viszont puhány pöcs vagyok, kell az ebike, hogy ne haljak bele.
Ez ott hibázik, hogy nem, nem érsz fel egyikkel sem; mivel mindkettővel defektet fogsz kapni útközben, ha hiányzik a "knowledge", hogy mit kell kikerülnöd a gumival, hogy sikeresen feltekerj. Ő viszont felér mindkét cangával, csak az egyikkel hatékonyabban/gyorsabban.
Így lenne pontos az analógia.[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
Ezért jó a Fuji fb csoport ott nem csinálnak ilyet 😉
Jó dolog a szemfókusz de lehet anélkül is élni én azokon a gépeken sem használtam amin volt, egyszer egy iskolai rendezvényen használtam mert fej fölött kellett fotózni és így legalább eltaláltam a gyereket
Portréhoz hasznos lehet de máskor meg lényegtelen van e.
Az biztos hogy a filmes géppel fotózás megtanítja embert hogy ne csináljon fölösleges képeket, legalább emiatt mindenkinek ki kellene próbálniLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
Ez nem sznobizmus, nem mondtam hogy jobb volt egy másik látásmódot ad, kicsit jobban átgondolja az ember mit csinál minek mi a következménye.
Ezt a digitális fotózás mellett gondoltam nem helyette ,de látom hogy ez nem nagyon jött át pedig úgy írtam hogy próbaképpen nem helyette.
Lehet hogy párezer expóval kevesebb kellett volna ha nem csak ahoz az egy módhoz meg a technikai ficsőrök-höz ragaszkodnál ennyire.
Én kipróbáltam minden féle módot amihez hozzáférnek,a régi filmes géptől a filmes slr gépig szoktam polaroidra is fotózni manuálozni stb..
Szerintem az a hozzáállás hogy csak a digitális, meg aki mást is kipróbál az sznob az sokkal gyepesesebb gondolkodás mód,de ha nektek az a jó akkor tegyétek csak nem kell sznobozni meg hőbörögni ha valaki nem így gondolja.
Vagyunk egy páran szerintem.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
-
kovsol
titán
A videóban meg is említi, hogy a Sony 85 f1.8 -t választva közel vagyunk árban.
Egyébként 85mm -re sok 1.4 és 1.8 objektív van Sonyra. Amikor én vettem még az enyémet három volt: Sony 1.8, GM és a batis.
Élességgel nincs gond egyikkel se, de ugye az élesség az csak egy tulajdonság a sok közül.Amúgy mikor ilyen videókat nézek, és a színt is megemlíti, akkor kíváncsi lennék, hogy LR-ban pl milyen szín profilt töltött be? Én kipróbáltam, hogy lövök egy jpeget, meg LR-ban beállítom ugyan arra a színprofilra, és a jpegnek más a színe valójában, mint amit az adobe gondol camera profilként.
May the Force be with you!
-
Nna végre volt időm a videót is megnézni.
Horribile dictu ezeket a portrékat, amikor a modell nem szalad el, simán meglőheted hasonló minőségben egy 400EUR-s a7+az említett FE1.8/85-tel és feleannyit se hagytál az eladónál, mint az x-t3 + 1.2/56 kombóval (=2450EUR). De ha nem feltétlen akarunk a lejárt garis használt múzeumi tárgyak között keresgélni, van ugye a kereken 2kEUR-ba kerülő z6+z1.8/85 páros is.
A fuji amúgy a színeivel szokott engem a lábamról levenni, ha hozzáértő kezekben van - na ez itt nagyon nem jött össze, szegény modellnéni úgy besárgult mint rajkóék amikor kitört a hepatitisjárvány a telepen.
Az élességtesztben nekem vmi nem kerek, annak a fuji 56nak ennyire nem kellett volna elkenni a képszéleket, nem lehet, h félrement a fókusz, vagy csak szimplán fókuszsík-görbületről van szó, ami csak téglafalon rögbiző csótányok fotózásánál "baromira fontos"? Egyébként ja, kizárólag portréra használt obinál nem sértődünk meg, ha mosoda a képszél. Csakhát ha az ember nem hivatásos portréfotós, és nem egy pickup platóján szállítja a fotósfelszerelést, akkor egy obit jobb híján többféle dologra is használ.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
kovsol
titán
Ha veszel mondjuk egy olyan FF objektívet, ami megéri az FF szenzoron is kirajzolni a 20Mpixelt, és azt rárakod ugye egy APS-C gépre azon persze, hogy szar lesz.
Ha belegondolsz, hogy ilyen 24-26Mpixel APS-C szenzorok vannak. Ahhoz olyan FF üveg kell ami 50-60Mpixelt ki tud rajzolni FF szenzorméretben.
Egy Sony R4-re se ugye a gagyit rakják, hanem a high end profi üvegeket. Na most egy R3-R4 pixel sűrűségével meggyező APS-C gépre meg senki nem fog tenni ilyen üveget, mert a váz árának többszörösébe kerülhet.Egyébként jellemzően az APS-C üvegek elég hitványak, és örülhet az ember ha felét tudja annak amit a szenzor megkívánna. Itt gondolok ilyen sony, canon, nikon csoda zoom objektívekre, amivel egy átlag aps-c felhasználó szaladgál. Nem csoda, hogy van a megdöbbenés amikor megveszik az első értelmes fix üveget a gépre.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Rapid136
őstag
Csak szólok hogy EGYFÉLE gyújtótávolság van, ami az objektiv fizikai (vagyis megváltoztathatalan) paramétere és nem függ az érzékelőmérettől...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
PuMbA
titán
" másfelől mivel kis DOF nincs"
Telével elég könnyű kis DOF-ot csinálni, a 100-500-assal is könnyű lesz f/7.1-gyel FF-en Én APS-C géppel EF-S 55-250mm f/4-5.6 obival 250mm-en (FF ekv. 400mm) f/5.6-on csináltam 1-1,5cm-es DOF-ot úgy, hogy madarat fotóztam 3m-ről és a madár eleje volt csak éles. Aztán foghattam a fejem, hogy még az f/5.6 is milyen sok. f/8 vagy f/11 kellett volna, de azt már a szenzor nem bírta volna ISO-val és használhatatlan lett volna a kép.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hiú emberek vagyunk és szeretjük azt gondolni, hogy egy high-end crop váz helyett mindig jobban járunk egy belépő Full Frame vázzal (amivel aztán nyakunkba szakad egy Full Frame rendszer is, annak minden előnyével és hátrányával).
De azért ez erősen mérlegelendő kérdés, meg kell nézni a kínált objektíveket, méretet, váz felszereltséget és a fotózott téma igényeit. Ma már nagyon sok pro fotós is letette az esküt a Fujifilm mellett. Na meg egyre több videós is. Tök jó váz videóra egy Sony A7 III, de egy X-T3, vagy még inkább X-T4 sok tekintetben túl tudja teljesíteni. Na meg videóra az S35 szenzor (kb. APS-C) még a legfelsőbb szintekig bezárólag is jelen van, akár soktízezer dolláros mozis kamerákban is.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem azért van mindenkinek eltérő fogalma arról, hogy mi zsebre rakható és mi nem, mert mindannyian másféleképpen öltözködünk. Ha te megmondod, hova gyömöszöljek be egy ilyen vagy ilyen nadrágba egy A5100-at a PZ16-50-el együtt, akkor komolyan ki is próbálom. Vannak "játszósnak" teljesen sztenderd farmernadrágjaim, kicsit öblösebb zsebbel, de abba sem tudok kényelmesen elpakolni egy fényképezőgépet, legyen bármilyen kompakt is a maga nemében (fizikailag belefér, de nem kényelmes). Tudom létezik az oldalzsebes nadrág műfaja, de olyat felnőtt férfi ember az erdei túrán kívül máshova nem vesz fel (senki ne vegye magára, csak trollkodok).
Régen mikor bejöttek a MILC-ek nekem is ilyen ábrándok voltak a fejemben, hogy majd olyan aprók lesznek ezek, hogy simán el lehet tenni nadrágzsebbe őket. De nem lehet a fizikát átverni, még ha be is tuszkolod, nem kényelmes így járni. Erre tökéletesen jó egy mobil vagy nagyon maximum egy Sony RX100.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Sőt még a hátizsáknak meg az autó üléseinek is lehetnek zsebei. Én abból a zsebből indulok ki, ami mindig nálam van, nekem is vannak téli, átmeneti kabátjaim meg dzsekik, amikbe el lehet rakni egy kisebb MILC-et, de ez ritkán vigasztal, mikor a napi csúcshőmérséklet már a 25 fokot nyaldossa, ami a május és október közötti periódusban elég gyakori ezen a szélességi körön.
De persze túl liberális vagyok ahhoz, hogy megmondjam ki-mit-hova dugdosson ha jól esik neki.
Én a magam részéről úgy vagyok vele, hogy ahova nem vagyok hajlandó legalább egy kisebb méretű táskát sem magammal vinni, az pont annyira fontos, hogy egy mobil is elég oda.
-
lugosi
MODERÁTOR
Az amazonos árakat nézegetem elsősorban, ott nem volt igazán csökkenés azokban amiket nézek. Ha valami 1500 eur volt januárban, és 1500 eur most is, akkor szerintem annak nem változott az ára (ha euróval fizetsz érte, akkor lényegtelen hogy hogy alakul annak az árfolyama tetszőleges valutához képest).
Bár nem írtad, hogy mit kellene világpiaci viszonylatban átgondolni, átgondolom. Következtetés: világviszonylatban gazdasági leállások, munkanélküliség van, mind a fogyasztói, mind a céges szegmensben bevételcsökkenés. Ez keresletcsökkenést jelent. Ez nem kimondottan árfelhajtó hatású, de lehet hogy újabb törvények vannak a közgazdaságtanban mióta tanultam.
A vágyaimon kívül az áresést a kereslet csökkenése, és a gyártók illetve kereskedők forgalomcsökkenése, ebből következő bevételcsökkenése is indokolja. Ha ez semmi, akkor semmi sem indokolja. Illetve, ha úgy gondolod, hogy éppen ellenkezőleg, tehát áremelés a reális válasz, akkor szerintem nem értelek, de ez biztos az én hibám. -
Stauffenberg
Topikgazda
Én nem vagyok biztos benne, hogy léteznek ezek az MFT-be való BSI szenzorok, de ha van forrásod, akkor én örömmel fogadom, lelkesítő lenne számomra.
Az oké, hogy a technológia adott és a Sony ezt már megcsinálta APS-C-re, de egy fél fokkal bonyolultabb ez annál, mint lenyisszantani a szélekből és belereszelni egy MFT vázba, még ha nyilván nem is akkora meló, mint a nulláról fejleszteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Külpolitika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- További aktív témák...