Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz Rapid136 #169 üzenetére
Az egyik legtöbbet használt 'megjelenítő eszköz' immáron az okostelefon, és most meg majd ezekkel a hajlítható verziókkal (amik majd pár év múlva sokkal olcsóbbak és népszerűbbek lehetnek a kihaló tabletek helyett is) újra megjelennek a 4:3, 1:1 és hasonló képarányok, és mostani lehet "túl széles" vagy "unalmas". Nincs szabvány (nincs 'baklövés') és később se lesz, csak egy adott trend, ami mindig változik, lehet rajta okoskodni, de ettől még ez a lényeg.
-
mikrofon
addikt
válasz Rapid136 #193 üzenetére
és az a7III-hez jön az új firmware, ami tovább tökéletesíti a szem fókuszt....Valamint az A7III-nek igen jó a szenzora is...
Ha már szakmai topik és szenzor, akkor érdekességképpen itt vannak a DXO mérési eredményei.
Nikon Z6 vs Canon EOS R vs Sony A7 III
Nikon Z7 vs Sony A7R IIIKíváncsi leszek a Pana új FF vázát hová mérik. Ráadásul a Canon R van legalul így kérdés mennyivel alá jön az RP.... A Nikon és a Sony egyelőre elég közel van egymáshoz.
-
kovsol
titán
válasz Rapid136 #193 üzenetére
A7II vs A7III akkora ugrás, hogy nem is egy dimenzió.
Témához:
Sony 50mm 1.8-t egy nap után küldtem vissza. Nem tudom ajánlani. AF lassú, hangos, olcsó műanyag, képe se valami jó.
Sony 85mm 1.8 remek objektív. Éles nyitva is, és pontos, gyors af. Mérete jó egyensúlyban van az a7 vázakkal. Az egyik legjobb értékű Sony objektív. Különösen ajánlott ha olcsó objektivet keresel portezni.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #465 üzenetére
Nincs elfelejtve, de nem véletlenül emeltem ki, hogy ez máshol sem drámai, aki kivan azon, hogy a 24mm már nem pont ekv. 35mm, mert ahhoz 23mm kell egy 1.52x crop vázon, az szerintem menjen el remetének a hegyekbe.
Ami inkább gond az FF és APS-C-t párhuzamosan futtató gyártóknál, hogy az APS-C sokkal kevesebb figyelmet kap. A Canon például már év elején leszögezte, hogy most egy darabig az égvilágon semmilyen más objektívre ne számítson tőlük senki, csak EOS R-re fognak lapátolni, miközben szegény EOS M-re is ráférne némi törődés.
Sony kb ugyanez amióta elindul az A7 vonal. Ha akarsz az A6400-ra egy kb. ekv. 35mm objektívet, akkor arra ott a Sony FE 24mm F1.4 GM, ami nagy, nehéz és drága, na meg legfőképpen FF-re van. Vagy kicsit olcsóbban, de szintén nem túl olcsón egy Sigma 24mm f/1.4 DG Art. Szóval a több formátumot hajtó gyártók esetén látszik, hogy a figyelem mindig a preferáltabb formátumra irányul és simán hagynak lyukakat.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Rapid136 #716 üzenetére
8/a
eshutternél már mozgó alkatrész sincs (talán az expo gomb kiv) a folyamatban. (oder távkioldó)
6/xyz ebbe szoktak belekötni, hogy de őők látják a tízezred másodperces késést lv-ben, ezért nem jó a milc. képzelem micsoda kín lehetett nekik nézni az analóg tv adást 24fps-ben
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
brickm
őstag
válasz Rapid136 #741 üzenetére
Persze. Meg mondom az M50 nek alapból kisebb a gyári akkuja. 7-vagy800mA. Illetve mondom én EF obival használom. A saját ef-m obijával jobban bírja. De nem gáz. Rendeltem hozzá akkut, meg UsB töltőt, power bankról lehet csapatni.
Sony megy usb tápról is amúgy,nem? Ez hiányzik az enyémből kicsit.
-
konyi79
addikt
válasz Rapid136 #779 üzenetére
Ettől függetlenül a Sonynak ugyanúgy él már a pro support szolgáltatása. Sőt, itthon is van megoldás, ha valaki egyeztet a kereskedővel.
Persze ahogy írod, nem egyik napról a másikra fog menni. De az biztos, hogy jövőre az Olimpiára nagyon keményen odateszik, nem véletlen jönnek most is a nagytelék. Nem fogják sajnálni a pénzt, a marketing értéke ott legyen a tudósításokról a Sony vázakkal. -
konyi79
addikt
válasz Rapid136 #816 üzenetére
Kár ezen panaszkodni. Sokszor mi sem vagyunk különbek, be kell látni. Vagy csak én, én vállalom.
Teljesen megértem azt, ha valaki szeretne egy telefonon vagy kompakton továbblépni, mert nem tetszik neki amit a monitoron vagy nyomaton lát. Elindulna valamerre, de semmivel sincs tisztában. Én is kb így kezdtem, ismerős. Szóval menjek el egy tanfolyamra? Aztán minek?
Bennem nem volt soha semmi fotós ambíció, azon kívül hogy nekem örömet okoz egy-egy jobban sikerült kép, vagy csak jó érzéssel tölt el ha húzhatom a szarjaimat magammal az erdőben. Ebből megélni setudnékszeretnék,mert nem bírná el a hülye hobbijaimat.Úgy látom ez nem annyira jól kereső szakma
Szóval a művészeti képzéseket meghagyom másoknak, én meg maradok annál, amihez értek.Ettől függetlenül szívesen segítek másnak, majd egyszer ő is segít másnak, meg rájön ha beilleszkedik a közösségbe, hogy miért illik visszaolvasni.
Hacsak valaki nem tesz az ügyért komám, akkor semmi nem fog megjavulni, de nem ám.
-
.mf
veterán
válasz Rapid136 #1211 üzenetére
"Emellett még egy ujabb hibalehetőség a vázban sajnos."
Elég ritkán hallani az IBIS meghibásodásáról
Az EM5-öt bő 3 évig majdnem naponta használtam; azóta már ritkábban: amikor nem fotózási céllal megyek kirándulni, hanem csak úgy, hogy legyen nálam valami gép; vagy ha baja eshet (amennyire padlón van az ára, és amennyit ez már kibírt, ezt már nem féltem annyira).
Amennyit ez kibírt: 3-4x dőlt fel erős viharban állványostul, volt pár motorbalesetem vele: legnagyobbnál 100+-szal landoltam, de volt olyan is, hogy terepen hegyre fel lefulladtam és a hátizsákban lévő tokjában ráestem - a 20-ason a Hoya szűrő betört, de működött tovább. Két hete egy rock-metál-hc-punk fesztivált fotóztam vele, simán bementem vele a pogó széléig, kapott pár ütést, de semmi baja
Rengeteg dolog van még a vázban, ami meghibásodhat - és az obik még mindig érzékenyebbek nála az odaütődésekre, leejtésekre, stb.Csizmi, kösz a kísértést Akkor sem a repülő volt drága - úgy emlékszem 70k volt Bp-London-Tromso retúr a nekem megfelelő időpontokra. Itt sajnos nem lehet azt megcsinálni, hogy csak odaugrasz majd gyorsan vissza - nagyon időjárás- és szerencsefüggő, ha biztosra akarsz menni, 2 hét, és nálam is ez volt, az első héten csak néha a felhőkön átszűrődve láttam. A 2 hét összesen 400-450 körül volt: 70 repjegy, 230 szállás, pár extra téli cucc Decából és Sportsdirectből (visszanézve fele felesleges volt), helyi utazás (buszbérlettel nem volt annyira drága) és kaja (ez viszont annál inkább).
TVamos: fapados repjegy nem sokkal drágább (ha egyáltalán) és sokkal gyorsabb.
Az Ice Hotel úgy emlékszem kib-- nagyon drága.
Akár Nikon 1-gyel is lehet, ez úgyis állványos, hosszú záridős téma, csak legyen hozzá széles vagy UWA obid, lehetőleg fényerős. EM5 + 12 f2, 17 vagy 20, 25, 45-tel lőttem ált. f2.2-2.8-ra rekeszelve, 5-20s-os expók voltak ISO 200-400 körül, úgy emlékszem. Az EM5 simán bírta, csak akksikat zsebre kellett tenni (és a kaját is - első nap éhen maradtam, amikor a hátizsákból elővettem a szendvicset, és konstatáltam, hogy mirelitre fagyott )
A kezelés kesztyűkben (tbsz! külső + belső kesztyű) szar, mert a külsőt le kell venni, hogy kezelni is tudd, ezzel egyből elgémberedik a kezed, vállból és könyökből nyomogattam a gépet. Ami még nagy szívás, hogy fél-egy órát állsz egyhelyben a TL miatt, totál átfagynak a lábaid (elgémberedik, nem érzed, szúr, fáj, mindenféle volt), ha nem mozogsz. Ha már mozgás: vigyél vagy szerezz hótalpat, valami kicsi alibi-hótalp vagy barkács is jó lehet - néha vagy épp elbírt, vagy betört alattam a kemény felső réteg, combközépig kicsit nehézkes hóban menni. Na meg a szél... a jégkristályokkal, mint csiszvászon... meg bajszon-szakállon jégcsapok, ahogy a leheleted rádfagy... a szépségért meg kell szenvedni, naFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
topikk
senior tag
válasz Rapid136 #1295 üzenetére
Az ott nem egy E-m1 X a pasi kezében?
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1295 üzenetére
A Nikon sokkal inkább függ a pro felhasználóktól, mint a Canon. Utóbbi egy hatalmas vállalat, amelynek a fő bevételi forrása még csak nem is a fotózás (bár a képalkotáshoz köze van: Nyomdaipar, vállalati imaging eszközök, broadcast rendszerek és eszközök, stb) és a fotón belül is dominálják a consumer piacot nagyon durván. A Nikon pedig a mainstream gyártók között az egyik legkisebb (céges szinten, nem eladásokban). Számukra a fő bevételi forrás a fotó (nagyon hangsúlyosan) és igaz, hogy a consumer piac is nagyon fontos nekik (ebben sem gyengék), de a haladó és pro felhasználók jelentik számukra az élet-halál kérdést.
Az Olympus reklámja pedig aranyos, én is jót röhögtem rajta anno, de egy évtized sem volt elég nekik ahhoz, hogy 5-6%-nál nagyobb piaci részesedést érjenek el az MFT gépeik (ezt is az első pár évben érték el, azóta stagnál, mondható az is, hogy pont ekkora rá az igény, persze a Panával együtt már kijönnek 8-10% környékére). Szóval ez a "megmutatták a jövőt" dolog annyira nem igazolódik, 10-ből 1 fotósnak fontos ilyen szinten a méret/tömeg kérdés, hogy mellette elfogadják az MFT kompromisszumait. Én szeretem az MFT-t, de például egy pro felszerelést már nem építenék fel rá, én is csak azok táborát erősítem, akik inkább hobbi/szaladgálós másodrendszerként tekintenek rá.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1301 üzenetére
Az idézett rész a Canonra vonatkozott. A Nikon még most is a legjobban beágyazott pro fényképezőgép gyártó (értem én, hogy pár hónapja már a Sony adja el a legtöbb FF vázat, de azért ne tegyünk úgy, mintha innentől a Sonynak nem lenne más dolga, mint hanyatt dőlni).
A Z-rendszer kapcsán pedig inkább az a csoda, hogy úgy tudták ezt összehozni (beleértve a debütálás utáni hónapokat is), hogy közben folyamatosan a pénzügyi csőd fenyegette őket a fejlesztés ideje alatt. Nem olyan mega-multi vállalat ők, mint a Canon vagy a Sony, akik irdatlan pénzeket tudnak R&D-be beleborítani stresszmentesen, mert ha el is úszik a zseton, legfeljebb pár részlegvezető repül, de amúgy cégcsoport szinten meg sem kottyan.
A Nikon teljesítménye (számomra) sokkal inkább tiszteletreméltó heroikus küzdelem, mint az a maszatolás, amit a Canon csinál. Én csípem a Sony-t, igazi katalizátora a piacnak, de amiért most őket dicsőíteni szokás, az leginkább a jó időérzék következménye, idejében váltottak tükörről MILC-re és ez az üzleti (!) döntés mára alaposan beérett. Csak aztán nézzük meg azt is, hogy milyen gyakran kellett új generációkat bemutatni az egyes vázakból, mert kiforratlanok voltak és hány early-adopter bukott sok pénzt azon, hogy 1,5 évvel később ott volt az az új váz, ami már olyan volt (majdnem), mint amilyennek a kezében lévőnek lennie kellett volna. A Sony a vásárlók faszával verte a csalánt, amit most viszont sokan elfelejtenek, mert a kellemetlen altáji csípős érzés elmúlt.
Persze aztán ettől még simán lehet, hogy a Nikon megy a levesbe, ők látták az aggasztó számokat, mondtak egy all-in-t és az eredményre várás közben is gőzerővel fejlesztenek. Ha megcsinálják a stabilizálódást és be tudnak állni egy szilárd globális harmadik helyre, az komoly mutatvány lesz. Én még nem írnám le őket, van ott még tartalék a DSLR felhasználók felől (akik egyelőre SOKKAL többen vannak, mint a Sony FF felhasználók, ezért mondtam azt, hogy a tavaly elért FF eladások a Sony részéről még nem jelentenek automatikus győzelmet).
-
PuMbA
titán
válasz Rapid136 #1307 üzenetére
Értem, de a Sony a felhasználói tapasztalatok / kérések miatt javítja folyamatosan az ergonómiát, tehát az emberek többségének azért számít. Ha mindenkinek oké lett volna a sima A7 ergonómiája, akkor most is azt használná a Sony. A Canikon DSLR gépek ergonómiája évek óta változatlan, mert eljutottak arra a pontra, hogy az emberek többségének tetszik. Az biztos, hogy a technikai specifikációkkal sok felhasználót megfogott a Sony, szóval csak jól csinálták a dolgokat, de most már az ergonómiájuk is kezd beérni
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1843 üzenetére
"úgy ahogy a rekeszbeugrasztás is okafogyottá vált"
Ezzel óvatosan. Az AF rendszerek még mindig igénylik a fényt a hatékony működéshez és a folyamatos élőképhez sem mindegy, hogy 1/8 vagy 1/60 mellett olvas ki, meg minek akarná valaki zajtengerré változtatni az élőképet, ha pár fényértéknyit rányitva még tiszta tud lenni. De az igaz, hogy ha f/5.6-on is van elég fény, akkor felesleges fullra nyitni a rekeszt, kiküszöbölve a szférikus aberráció hatását. Szerencsére a mai vázakon már van arra is megoldás, hogy csak akkor ugráltassa a rekeszt, ha a kevés fény indokolja.
"Nem hinném hogy a vadászpilóták valaha is visszasírnák a klasszikus mutatós műszereiket a sisak plexijére vetitett információk helyett"
Az OVF teljes közvetlensége és nulla közeli áramfelvétele azért még most is tud fegyvertény lenni sokaknál, amin nem múlik az életed, szemben a vadászpilótával. Én is szeretem az OVF azonnaliságát, meg azt, hogy nem ragad ki úgy a környezetemből, de az EVF előnyei ma már nagyobb prioritást élveznek Nálam. Attól még elfogadom, ha valakinél más a sorrend és nem tartom baromságnak.
-
válasz Rapid136 #1843 üzenetére
0.2sec EVF lag mondjuk egy repülő madárnál kicsit sok, de nagyon valószínű, hogy a következő MILC-generációban ez valahol 0.05sec körül lesz.
Az angol fórumokon leginkább frusztrált trollok védik már csak a DSLR becsületét, sokszor szimpla féknyúz "bekiabálásokkal". Az olyan profik, akiknél tétel ez a 0.2 vs 0.05sec nemigen fórumoznak.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1849 üzenetére
"Jó, de ez megintcsak szubjektiv, oké az akku élettartama jobb, viszont magára a képalkotásra nincs közvetlen hatással"
Ahogy az EVF-nek sincs hatása magára a képalkotásra. Kényelmi funkció az EVF és ha valakinek az általa nyújtott előnyök nem számítanak előnynek, de az OVF közvetlenségét meg szereti, akkor nem látom be miért is kéne róla lemondania.
A 0.2 sec késleltetés az EVF-ben pedig valóban sok (bár nem tudom ez mennyire egzakt mért érték, ha már elhangzott itt, jöhetne rá valami forrás), aki videojátékozik, az tudja, hogy ez a 200 ms az bizony rengeteg idő, főleg amikor még erre rakódik rá a beviteli eszközök késleltetése is (mint nálunk a shutter lag). Én mondjuk nem érzem 200 ms-nek a késleltetését az EVF-eknek (mármint a jobbaknak), de érezhetően van, olyan 100 ms környékére saccolnám, ami még szintén nem ütné át egy videojátékos legalsó ingerküszöbét sem. Valahol 50 ms alá bemerészkedve lesz az, hogy az emberek 99%-nak bár észrevehetetlen lesz.
Én pont ezért szeretem azt, hogy az egyik szememmel az EVF-be kukkolok és a másikkal élőben követem a témát, egyikkel komponálok és követek, másikkal meg az időzítést nézem. Ez nagytelénél nem működik, de klasszikusabb utcai fotós látószögeknél rendben van. A nem elszaladós téma (pl: portrézás, tájképelés) meg amúgy persze teljesen mindegy ilyen szempontból.
-
kovsol
titán
válasz Rapid136 #1863 üzenetére
Néha ki kell kapcsolni mondjuk ezt a Live View -t.
Erre pl akkor szükség van, ha egy manualis flash kioldót használsz, aztán belövöd mondjuk f8 1/125 ISO100 -ra és csak a nagy feketeség látod. Fókuszálni se tudsz. Kikapcsolod aztán úgy látod a képet, mintha optikai keresőn át néznél. Szép világos lesz minden, és már élvezheted is az EYE AF -t.Ezt pl meg is említi az A7III manualja: [link]
When you use a third-party flash, such as a studio flash, Live View Display may be dark for some shutter speed settings. When [Live View Display] is set to [Setting Effect OFF], Live View Display will be displayed brightly, so that you can easily check the composition.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1863 üzenetére
"Az EVF-ben azt a képet látod ami az érzékelőre kerül, élességgel, fehéregyensúllyal al- és túlexpoval együtt"
Fehéregyensúly: Tök őszintén, szoktál Kelvint állítani kézzel egy kalibrálatlan EVF-re hagyatkozva? Vagy AWB-t használsz vagy egy szürke/fehér kártyát a manuális beállításhoz. De javíts ki a tévedek. Ezt az érvet nehezen tudom életszerű viszonyok között elképzelni.
Túl- és alulexponálás: Azért egy DSLR fénymérőjét használni nem rakétatudomány. Régen én is állítottam a fénymérési módokat a jelenet függvényében, amióta MILC-et használok szerintem még sosem vettem ki default középre súlyozottból, mert az élőképre (+ Zebra) tudok hagyatkozni az exp. korrekcióhoz. Kényelmes? Igen. Megváltotta az életem? Nem.
Élesség: Ez a része tök rendben van, valóban előny a szenzor síkjába helyezett AF érzékelő, ahogy az EVF-ben belenagyítás az élőképbe is tök jó tud lenni néha. De ezek simán működhet(né)nek a hátsó LCD-n is. Makrós haver mondta azt pár éve, hogy ha a hangya faszának élességét kell ellenőriznie, ott a hátsó LCD, nem fog azért rálocsolni a váltásra ~1 millió forintot, hogy az FF DSLR szettet lecserélje egy FF MILC szettre.
"a MILC rendszer rövidre zárta az érzékelő/kereső kapcsolatot, kiiktatva egy felesleges mechanikus szerkezetet ami gátolta a fejlődést"
Az EVF technológiai előnyei kristálytiszták, szerintem nekem sem kell bemutatni őket (pont az előbb fejtettem ki, hogy már nem mennék vissza OVF-re). Csak arra akartam kilyukadni, hogy nem kell ezt sem túldimenzionálni. Egyesek ezt valami forradalomként élik meg, én egy kicsit mérsékeltebb állásponton vagyok (meg az egész MILC műfaj vonatkozásában is).
Evolution, not revolution. Gyakran ez a három szó jut eszembe ilyen társalgások közben. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1869 üzenetére
De most akkor technológiáról beszélünk, vagy a balfasz amatőrről, aki nem tudja használni? Eddig azt mondtad, hogy a technológiáról és csakis a technológiáról van szó.
Abban egyetértünk, hogy a DSLR egy zsákutca, nem lehet már az ésszerűség keretein belül hova érdemben fejleszteni, még lehet reszelgetni rajta itt-ott, fognak is még, de már érződik egy korszak vége. Abban is egyetértünk, hogy a MILC a jövő.
De én nem tartom forradalminak. Anno az SLR-ek megjelenése forradalmi volt, mert egy addig megoldatlan problémát orvosolt, kiküszöbölte a parallax hibát, amit az átnézeti vagy TLR kereső okozott. Az AF megjelenése is forradalmi volt, mert szintén megnyitott olyan lehetőségeket, amik a kézi fókuszálással nehezen vagy egyáltalán nem megoldhatók. A digitális gépek megjelenése is forradalom volt, talán nem kell magyarázni miért.
Ezek jelentőségéhez mérve, én a MILC műfajt és az EVF-et sokkal inkább tartom egy fontos evolúciónak, de nem fújnám fel jobban a jelentőségét a ténylegesnél. Egyelőre nem alkalmaz egyik gyártó sem marketingesként. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Rapid136 #1871 üzenetére
"és most a MILC technológia egy eddig megoldatlan problémát orvosolt azzal hogy a keresőben VALÓBAN azt látod amit fotózni fogsz és szinte teljes kontrollod van a képalkotásban"
Én ezt két részre osztanám:
1.) Nem a MILC technológia hozta be az EVF-et, de még az élőképet sem. Ezekre eddig is volt lehetőség, az EVF egy nagyon régi találmány már, gondolj csak a régi videokamerákra, vagy a nem tükrös EVF-es bridge/kompakt gépekre. Szóval ezek közül egyiket sem a MILC-ek orvosolták először. Élőkép meg már előbb volt DSLR-en, mint ahogy az első mai értelemben vett MILC megszületett volna.2.) Ezek előtt nem volt teljes kontrollod a képalkotásban? Lehet csak simán elbeszélünk egymás mellett, vagy csak nem értem mit akar ez jelenteni. DSLR-en is volt már csúcsfényre súlyozott fénymérés, hogy elkerüld a kiégést. Tényleg annyira fenekestül felforgatja egy fotós életét, hogy nem egy OVF-ben lévő fénymérőről olvassa le amit kell, hanem lát egy élőképet már a keresőben is, mindezt úgy, hogy a hátsó LCD-n erre már 10+ éve van lehetősége amúgy is? Én továbbra is a fénymérőt figyelem az expozíciónál, hiszen az élőkép nem semleges, hanem a Jpeg képprofilt akarja visszaadni, az oda beállított kontraszttal, de tapasztalatom szerint a csúcsfény kompenzációt nem tudja az élőképen megjeleníteni, így simán lehet, hogy ami az élőképen kiégettnek tűnik, az még éppen becsúszik határ alá a valóságban (ezért jó kitapasztalni, hogy hány százalékra érdemes belőni a Zebrát, amiről tudod, hogy ha éppen csak felvillan, még mindig tudsz RAW-ból visszarántani és a kész Jpeg-et is be tudja majd húzni a csúcsfény kompenzáció).
-
-
Mercutio_
félisten
válasz Rapid136 #2226 üzenetére
A fizikai (szenzortól független) gyutáv ugyan fix, de a user a saját vázán elérhető FF-ekvivalens látószögre lesz kíváncsi, ami a szenzor méretétől függ, tehát pl. aps-c-nél szorozni kell az obira írt (fizikai) értéke(ke)t.
Az, hogy a köznyelvben keveredik a fizikai gyutáv és az (ekvivalens) látószög, illetve egyszerűsítve fogalmaznak és egyfajta "ekv. gyutáv"-ot használnak ahelyett, hogy azt mondanák, "X objektív olyan látószöget ad, mint Y objektív FF-vázon" a végeredmény szempontjából nem sok vizet zavar.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
tvamos
nagyúr
válasz Rapid136 #4148 üzenetére
Biztos olyan az A6400-e is, ezt nem tudom, ennyire nem melyedtem bele a temaba. Az az elmeletem, hogy minek testreszabni, legyen pont jo ugy, ahogy van... Nem! Viccelek! Ezt nem tudtam, de majd utana nezek.
Amugy az A7III-at is tudom "webkameranak" hasznalni? Tudod... hogy fullosan vezerlem a szamitogeprol minden funkciojat, es tudok exponalni is.
(#4149) Neck válasza tvamos (#4147) üzenetére
Franko cucc! Nem az en gyujtotavom, de tetszetos.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
PuMbA
titán
válasz Rapid136 #4169 üzenetére
Ez is igaz. Fotós suliban is mi kezelési bajlódás volt, akinek kevesebb ideje volt MILC-e, hogy akkor Sony-kon milyen AF beállítás is legyen stúdió fotózáskor, mert volt, hogy nem talált fókusz, míg tükrösökön minden ment, mint a karikacsapás. Nekem csak annyit kell tudnom DSLR-en, hogy ai servo vagy one-shot fókuszban vagyok, illetve hogy single vagy continous shootingba. Mindenfajta fotózás le van fedve ezzel. Ha most ideadnának egy MILC-et, akkor próbálgatnom kellene jó pár alkalommal, hogy most sportra ez a mód, portéra meg az, mire kikristályosodnának a dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...