Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
Igen, azt a múltkor már néztem, hogy az A7SII-nek nem sok értelme van az A7III ellenében, mert utóbbi is majdnem hozza azt az érzékenységet, viszont általánosságban meg jobb gép. Főleg, ha félig fotóra is kell.
ISO6400 és 25600 az pont két FÉ. Nyilván a fizikát, a jóval kisebb szenzorméretet nem lehet megkerülni. De nem olyan rossz az a GH5 magas érzékenységen sem. És basszus, milyen "régi" gép már.
Van itt valaki, aki használt huzamosabb ideig GH5-öt és A7III-at is, fotóra és videóra is?
(#998) vihartigris: Igaz, de ekkora különbséget nem okozhat az eltérő(?) JPG tömörítés. Meg annak más lenne a karakterisztikája is. Abból eredhet a más fájlméret, hogy pl. a Sony képén hatékonyabban lehet tömöríteni, nincs rajta annyi apró részlet. Bár aztán ki tudja.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
A Sony teljesen elhanyagolta a FHD felbontású videót, nem a 0,8 vs 1,6MB miatt van az eltérés. Majdnem mindegyik vázával ilyen. Eddigiek alapján úgy tűnik nem is akar ezen változtatni, dísznek hagyta meg mint a Panádban a VGA videót. Canon még vacakabb volt aztán az M5 vagy mi óta javult valamennyit az élessége...
4K-ban már sokkal jobb a helyzete a Sonynak, valszeg a 6k-s okosságnak.Ha megnézed a GX9 meg még egy hangyányival élesebb FHD-t tud a G85-nél. A géped egyébként elég kiegyensúlyozott és jó képességű, ez is a hátránya Olyan mintha erről elváltva pár dolgot nyernél, viszont veszítenél is.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz MrChris #1002 üzenetére
Az az érdekes, hogy az 1080 High Frame Rate képnél nem látom azt a nagy előnyt a GH5 nél már.
4K eredménynél meg az infoban írja, hogy 50Mbit/s nem a 100Mbit/s van beállítva a Sonynak, amit nem teljesen értek miért.
Sony esetén 1080p -re más profilt kell használni, mint 4K -ra. Az detailst máshogy kell beállítani, és javul az eredmény egyébként, de az ilyen teszteknél a gyári profilt használják általában.
(#1001) vond videóra az GH5 sokkal többet tud nyújtani én úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nézd ezt onnan is, hogy kell-e neked egyáltalán az ultra magas ISO. Könnyű elbűvölődni tőle, de ha szinte sosem járatod meg extrém kevés fénynél, akkor mit is nyertél vele?
Tök jó az A7 III, de én az MFT-t elhagyva csak azért venném, mert fotózok is. De ha videó orientációjú lennék, akkor inkább GH5 + Ext.rec., az már elég erős érv még egy A7 III-al szemben is.
Nem beszélve arról amit a Fujifilm művel manapság, a semmiből jött a videós rész náluk 1-2 év leforgása alatt és tiszta libabőr belegondolni mi lesz velük mondjuk újabb 1-2 év múlva. Nagyon sok iszonyú pénzekbe kerülő cinema kamera crop szenzoros. A Super35mm (kb. APS-C) egy teljesen legitim professzionális formátum.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #1004 üzenetére
Kicsit más téma, de eszembe jutott a hozzászólásodról: a fociközvetítésnél milyen teleobjektívet és milyen szenzoros kamerát használnak? Néztem a Copa America-t tegnap és döbbenet amikor ráközelít egy portréra, tökéletes a fókusz, az arc éles, a háttér meg teljesen elmosódik.Mindez mondjuk 30-50 méterről.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Általában ilyen doboz objektíveket (box lens) és direkt erre kihegyezett broadcast kamerákat használnak. Ezen a fotón egy Sony HDC-4300 van, amiben három darab 2/3" szenzor van (minden színcsatornához saját, így nézd a felbontóképességét). Ez egy 2015-ös modell, már vannak újabbak is (HFR, HDR képességekkel is akár), de azok is 3x 2/3" szenzorosak.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #1004 üzenetére
Őszintén? Nem annyira égető az ultra magas érzékenység. Csak hát a FF miatt mindig elindul a vezérhangya a fejemben. Főleg, mióta majdnem minden nap találkozok a kolléga A7III-sával.
Leginkább talán lagzikon tolnám fel az ISO-t, meg mondjuk néha sötétebb meccseken se jönne rosszul, ha nem kéne megállnom 3200/6400 körül, és tarthatnám mellette az 1/1000-et, vagy legalább 1/500-ot fotóban.
Bár most elvileg érkezik hozzám egy Rokinon 12mm f/2. Azzal azért beljebb leszek a lagzikon, amikor nagyon kevés a fény, és nagylátó kell. Már amennyi meló lesz. Mert ez is elég esetleges egyelőre.
Nálam fotó-videó kb. 50-50%. És mindenképp kell valami megfizethető tele, vagy méginkább egy hosszabb zoom, mint pl. MFT-n a Pana 14-140. Ez mondjuk megint egy mínusz az FF mellett, mert ott gyakorlatilag van egy nagyjából mindenki által lehúzott, elég sötét 24-240, oszt csókolom. És az is 300k, kint meg talán 200-250.
Gondolkozom egyébként egy GH5+12-35II-n is, kintről nagyjából 500k lenne, bár nem tudom, be mernék-e vállalni ekkora összegű külföldi vásárlást. De ugyanez a szett itthon közel 800k. Elpasszolva a G80-at, a 12-60-at, a manuál 12-t, meg esetleg a 25 f/1.7-et, már nem is kéne olyan sokat hozzátenni. És akkor vázban is lenne előrelépés, meg kitobiban is. Hmmm...
_________________Ja, elképesztő, mit fejlődött a Fuji ilyen téren az elmúlt 1-2 évben. Látszik, hogy komolyan veszik, és értenek is hozzá. Most ránéztem pl. hogy mit tud egy X-T3, és nagyon durva. Van egyáltalán annak a váznak valami komoly hátránya mondjuk egy GH5-tel, vagy A7III-mal, vagy a jobb, APS-C-s Sony-kkal szemben?
_________________(#1002) MrChris: Ja, jó kis gép ez a G80. Hogy rohadna meg. Nem könnyű róla váltani, még elméletben sem.
Az az A6300 4K azért nagyon durva. Na ezt nevezem én élességnek. Még az A7III-nál is jobb. Valamit ott nagyon eltaláltak.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
Topikgazda
-
kovsol
titán
"Az az A6300 4K azért nagyon durva. Na ezt nevezem én élességnek. Még az A7III-nál is jobb. Valamit ott nagyon eltaláltak"
lehet segített neki, hogy az 100Mbit/s nem 50Mbit/s el tesztelték
Egyébként én jobban szeretem az A7III 4K videóját, mint az A6300ét. Volt mind a kettő, és egy darabig párhuzamosan is használtam őket. A gyakorlati használhatósága a két kamerának nagyon más. Az A6300 rolling shutter nagyon problémás tud lenni még lassú mozgásnál is sokszor.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
Ez azért van mert valójában a szenzorból nem 1080 sort tud kiolvsani HFR esetén. Ezt a 'csalást' minden gyártó kénytelen alkalmazni, mert a szenzor adottsága, hogy mely felbontáson mennyire képes, meg persze a többi alkatrész is. Ráadásul ezek nem egyeznek meg a 4k, FHD, HD-val de még a 16:9 képaránnyal se, ezért folyamatosan interpolálnak. Ebben van előnye az A7S-nek meg a GH5S-nek, hogy elvileg nincs szükség linescippre, se felbontás számításra.
Pl. a Sony APSC 24MP-es szenzora ezekre a kiolvasásokra képes:
A GH5-é meg ezekre:
Aztán a vázgyártó eldönti melyikkel bír el a processzora, memóriája, melyiknél hogyan melegszik az érzékelő CPU...Az lenne a király, ha lehetőség lenne eleve a Drive Mode valamelyik Readoutját beállítani, aztán majd utómunkánál mindenki azt csinál vele amit akar
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Na mit gondolsz, miért van X-T3-am? Nem a fotó miatt, a sorozatfelvétel, hiperszuper követő pont nem érdekel (sőt, sokat szívok vele, most is az egyik a szervizben van fotó-nyavalya miatt).
A videója eszméletlen éles, nagyon jó a dinamikája és a színei, akár out of cam is, Eterna + DR400-zal. És ugye 4K/50p, lassítani is frankón lehet belőle.
-
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #1006 üzenetére
Látom a képről, broadcastra is jó az MC11
(Sony body + Canon lens) -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1013 üzenetére
Hja. Bár amúgy ebben az iparban eléggé univerzálisak a csatlakozások, gyakorlatilag minden ilyen doboz objektív B4 bajonettel csatlakozik. A mozis iparban meg elég elterjedt az Arri PL, Canon EF, Leica M és egy magára valamit is adó kamerán nem adapterezés megy, hanem cserélhető maga a bajonett is.
topikk: Volt szerencsém ilyen objektívet kipróbálni szakmai gyakorlaton. Ekkor már túl voltam pár olyan gépen és objektíven, amik önmagukban is egy autóval egyenértékű pénzbe kerülnek. De ezek már egy belvárosi lakás árát kérik el, még tüsszenteni sem mertem 5 méteres védőtávolság tartása nélkül. :D
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #1006 üzenetére
Hogy témába vágóan milc is legyen egy ilyen objektívvel, nekem ez a kedvencem. Főképp a repülős és siklóernyős zoom.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1016 üzenetére
Igen, klasszikus anyag. Még talán valamelyik videós portálon láttam kiposztolva anno. Szerencsétlen GH4 úgy csimpaszkodik a végén, hogy meg kell zabálni. :D
Btw ezekből a dobozokból szépen megél a Fujifilm is. Na meg ha valakinek kérdés lenne, honnan van náluk ennyi know-how hogyan kell bitang objektíveket tervezni... Hát innen.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #1009 üzenetére
Én egy tök amatőr otthoni felhasználó vagyok, ezért a saját kereteim között nem tudom elképzelni, hogy az ibis miért lehetne hátrány.
-
hibavissza
veterán
Azért van jó pár szituáció amikor bezavar.
- sorozat felvételnél tuti a berázás, illetve hosszabb vagy extrém rövid záridőknél csak otthon, monitoron észrevehető random berázás (ez témafüggően lehet gond),
- kézből lőtt panorámánál megtréfálhat mikor illesztenéd,
- követő fókusz gyengébben dolgozik, mint egy stabilan letámasztott gépnél,
- videónál csak erős rutin és szerencse konstellációjánál nem ránt be, ha mozgatod a kamerát (egy gimbalt nem vált ki teljesen)
- nem mindegy, milyen pozícióban szállítod a kamerát. fektetve elég keményen kotyog benne a szenzor (értelemszerűen itt nem segít, ha kikapcsolod)Szerencsére ki lehet kapcsolni. Ha nem felejted el.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1020 üzenetére
Hiába kapcsolod ki az IBIS-t, ez csak azt jelenti minden elektromágnes rögzített állapotba kerül, de erős vibrációnál (pl: autóra rögzítve) így is képes a szenzor rezonanciát felvenni.
Fotónál amúgy mindegy, nem igazán fog bezavarni a kikapcsolt IBIS, de videónál lehet olyan felhasználási mód, ahol az OFF állás sem segít.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #1021 üzenetére
Lehet. Én még nem rögzítettem autóra. Sejtettem, hogy nem véletlenül jelent meg IBIS nélkül a GH5s.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1022 üzenetére
Itt tesztelik hómobilon (3:15 körül indul ez a rész): [Youtube link]
Persze az átlag felhasználók döntő többsége sosem fogja ilyen körülményeknek kitenni, de attól még létező igény. Na nem mintha a Panasonic MFT vázak amúgy túlmelegedősek lennének, de az is az IBIS-mentes konstrukció mellett szól (általánosságban), hogy a szenzor közvetlenül egybeépíthető a hőelvezető bordákkal/csövekkel és jobban kordában tartható a melegedés.
Egy olyan videós, aki amúgy is gimbalt/dollyt/tripodot/glidecamet vagy bármilyen egyéb stabilizálást használ, annak az IBIS csak egy halál felesleges funkció, ami néha még hátrány is lehet.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #1020 üzenetére
Nahát, mindig tanul valamit az ember, eszembe se jutott volna ezek közül bármelyik is.
Én sose kapcsolom ki az én gépemnél, de látom, hogy vannak azok az esetek, amikor ki kell. -
jmakk
őstag
Csámcsogni...Mini full frame MILC
-
Mercutio_
félisten
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az URL-ből ítélve a hír egy korábbi verziója azt állította az fp-ben is Foveon szenzor van, meg itt is volt erről hozzászólás, de ez nem az a váz. Most bemutatkozott az fp hagyományos Bayer BSI-CMOS szenzorral és mellette bejelentették, hogy fejlesztés alatt van egy másik váz Foveon szenzorral.
-
lugosi
MODERÁTOR
Éppen most láttam twitteren. Jó hír, egy pancake obival milyen jó lenne. (Nem nekem, mert nekem a m4/3 is túlzás amire a gépet használom, de sokaknak jól fog jönni. Én arra gondolok, hogy hiába a kompakt váz, ha FF-en nagyobb obi kell hozzá, akkor máris úgy néz ki mint egy tukán a nagy csőrével.)
-
kovsol
titán
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Nekem erről az jutott eszembe, hogy asszonynak van egy M100-as kis gépe, és felraktam rá egy canon adapterrel a 24-70 f2.8 -t, és egyszerűen használhatatlanná vált a grip hiánya miatt ilyen nagy objektívvel.
Egy A6000 szériás váznak legalább van egy kis gripje.
Ha lehetne bővítői exrákkal akkor jó is lehet viszont.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
M100 fogása egy borzalom. 10mp-et bírt a kezemben, mert az ujjaim kicsavarodtak és nem jöttem rá, hogy hogy is kéne ezt megfogni normálisan, pedig a nagymamámnak nagyobb keze van. Nekem szinte lány méretű Gyárilag EH31-FJ-s markolattal kéne adniuk ezeket a kis gépeket.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
Igy egy kicsit másképen fest az FP
Jól látom hogy a kijelző alatt szellőzőnyílás van?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Total Commander
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazon
- 3D nyomtatás
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...