Új hozzászólás Aktív témák
-
tirszin
senior tag
-
Neck
veterán
válasz tirszin #4454 üzenetére
Ezt meg lehet lőni fix fókusszal is, ha annyira elé akarsz fókuszálni.Vagy DMF (nem tudom, más vázakon mi a neve), amivel single AF-el ráfókuszálsz, de bele tudsz tekerni az eredménybe.
De ez bűvészkedés, ha nem akarsz ennyit tökölni vele, szerintem neked pontos autofókusz, és tágabb rekesz kell, mondjuk pont az az 50mm f1.4, amit írtál...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
m3ss
veterán
válasz tirszin #4454 üzenetére
nem teljesen ertem, hogy mi ez az elorefokuszalas amit csinalsz, de 3-bol 2 kep itt front fokuszos amugy. persze lehet az ujrakomponalas miatt, de ha nem amiatt van, akkor nezz utana a fokusz kalibracionak esetleg...
ne talalomra shiftelgesd, hanem csinalj fokusztesztet..elemek, tesztabra. kedvenc idotoltesem volt tukros gepen ez a procedurahttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
"Feleslegesen nagy a mélységélesség még a modell arcához is.
Ezért pár százalékkal előbbre fókuszálok, ami még a portrénak belefér, így hátteret picivel jobban el tudom mosni.
Persze lehet ezt úgy is, hogy fix fókusz után hátrébb dőlök, de fókusz eltolással kényelmesebb és pontosabb."
visszaporgettem, ez ugye csak vmi trollkodas
kalibrald be az uvegeket es a vazat rendesen, aztan hasznald a fokuszpontokat. ne dolongelj, ki hallott mar ilyet portrenal
az hogy nem tudja az af lekovetni a bringazokat, es te tudod hogy fix sebessegnel mondjuk -4 af shifttel pont jo lesz az is eleg mokas de azt mondom legyen, neha kapcsold be. de portrezasnal dolongelsz hogy jobban mosd a hatteret, wtfhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
vond
MODERÁTOR
válasz tirszin #4454 üzenetére
Most nem azért, de minek ez a - gondolom sok munkával összerakott - háttér, ha utána meg minél jobban el akarod mosni? Mennyit ad hozzá a képekhez, ha egy kicsit homályosabb? De ha tényleg ez a cél, akkor szerezz egy 50mm körüli f/1.4-es, vagy f/1.8-as objektívet, és csináld azzal.
Ja, az utólag rárakott buké köröket én nem erőltetném. Akkor inkább lógass be valami fényt a lencse elé.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
tirszin
senior tag
Értem, köszönöm a tippeket!
A pontos fókusz nem könnyű gyerekkel, mert eléggé nincs nyugalomban. Modhatni több hibát hoz be, mint amennyit én dőlök pl hátrébb. Folyamatos fókusz lehetne a megoldás erre, de az mecerásabb egy 5D - vel, mint vállalni az átkomponálás alatti elmozdulást.
Bár már vettem egy 50 f1.4-et, de azzal sem lesz egyszerű, mert a kisebb dof mellett méginkabb ki tud belőle mozdulni. Szóval ide most pont jól jönne egy magától mindig a szemre találó milc követő AF-el, amivel bátran mehetne az f1.4 is.A hátteret azért szeretném elmosni, mert bár ott van és tényleg volt vele munka, de jobban néz ki, ha nem annyira direktben, csak éppen felismerhetően látszik.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
m3ss
veterán
válasz tirszin #4459 üzenetére
azert ez egy 5d3-mal nem egy megoldhatatlan feladat, normalisan kalibralt uveggel. atkomponalas nem azert rossz mert elmozdul alatta a portrealany, hanem mert mashova kerul a fokuszsik. kepekkel
hasznald a fokuszpontokat, vagy ha porges van valami automata fokuszpontvalasztos funkcio is biztosan van ezen a vazon. az utolso kepnel lehet a karra merne arc/szemfelismero hianyaban, az elso kepnel meg a dobozra, de rekeszelve meg expo happy modban azert csak lesz hasznalhato.
amugy vond +1, nincs baj ezzel a hatterrel.de elotte kalibrald be az obit rendesen tesztelve. olyan nincs hogy pontos tukros objektiv, csak tul nagy a dof, hogy eszrevedd merre teveszt. meg rosszul elvegeztt af teszt. legyen tema elott es mogott is vmi, mint itt.
jol megvilagitva, jo szogbol, sok tesztfotoval, akar tobb targytavrol, vegpontokrol ha olyan a vaz/obi. nekem olyan obim nem volt, ami 0 kalibracioval lett volna a legpontosabb...aztan ha adtal neki +2-ot , kezdheted a tesztelest elolrol. fel ev mulva tavasszal detto. akkor igazan fun, amikor sigma obin mindezt 4 fele targytavon kell csinalni. par ezer ilyen tesztkep, es udv a milc userek kozott[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
tirszin
senior tag
Köszi a tippet, megnézem akkor újra a fókuszát. Még amikor vettem (8-10 éve), akkor lőttem össze az 1d-vel, aztán évek múlva, csak naggyázva, 2-3 képpel néztem meg az 5D-n és ott nullán is hagytam. Az 50 1.4-et pedig még időm sem volt feltenni az 5D-re. Gondoltam, a helyszínen lesz az 1. próbája.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
nozs23
addikt
Eléggé off, de durva mit hozott az Apple idén a ProRaw fájlokkal. A computational photography-ból származó adatok (nightmode, smart HDR, Deep Fusion) gyakorlatilag benne vannak a RAW fájlokban és sokkal normálisabban szerkeszthetőek, mint a mezei mobilos RAW fájlok: [link] (elég 4:10-től nézni szerintem)
-
madgie
titán
Pár napja már megnéztem a DNG-ket, tényleg egész jó, bár az iPhone mindig ügyes volt a dinamikával, csak a júzerek nagy része nem tudja, hogy a legtöbb esetben a világos részre kell böknie és akkor ahhoz felhúzza szépen az árnyékokat.
Egyébként tegnap pont iPhone 12 Pro videókat vágtam, spanyol nyaraló, nem messze a tengertől, elég eszement, néha mit művelt ott is a dinamikával. -
topikk
senior tag
És akkor ki venné a 12 PRO-t? Az autókban is ugyanaz a dízelmotor 150 vagy 190 vagy 230 lóerős.
Kíváncsi lennék ennek mi lehet a praktikus felhasználása, és milyen izmos HW kell az utómunkához.
-
nozs23
addikt
Nyilván elbírta volna, ugyanaz a proci, -2GB RAM igazából nem oszt, nem szoroz náluk, tavaly az egész széria 4GB-al volt. Én is hiányolom ezt az alapmodellekből, mert amúgy a Mini nagyon szimpatikus lenne, de mivel ez lenne nálam a legfontosabb új funkció, így az kiesett.
-
madgie
titán
15 másodpercig töltötte be nálam a Lightroom a Pixel Shiftes DNG-t, aminek amúgy 1.44 GB a mérete... elég lesz ennyi infó?
nozs23: az iPhone-oknál amúgy az Andoridhoz képest spórolós ram-méret pont a fényképezésnél jön ki: betolsz egy egyszerű portrémódot és sok esetben kiürít mindent a háttérből, 4 gigás modelleknél is. Nem tudom, hogy ez az erősen számolós ProRaw mennyire lenne hajlamos erre, meg ja, elvileg ha hajlamos is, akkor is tudhatná, de termékszeparálnak. -
MrChris
nagyúr
A mobiltelefonoknak 'hála' a képalkotásban a fényképezőgépek eljelentéktelenednek, már az ehhez értők sem látják benne a jövőt. Gyanítom, hogy a legtöbb fényképezőgéppel történő fotózás a nyaralásokon történik és az jelenleg takarék alatti lángon megy. Ez pénzügyileg eléggé leamortizálhatja a gyártókat. A még fejlettebb mobiltelefonok jövőre, meg az után valamint a turista szünet még jobban csökkenti az érdeklődést a fényképezőgépes fotózás iránt.
-
Mercutio_
félisten
Ugyanaz ami az Olympus m4/3-os vagy a Pentax APS-C vázaiban alkalmazott pixelshift esetén. Több részlet, és/vagy jobb dinamika. Bárhol ami nem mozog használható.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
madgie
titán
Miért baj, hogy belekerült? Miért baj, hogy mondjuk reprós célokra, tárgyfotóra lőhetsz ilyet is? Inkább az a gond vele, hogy iszonyú béta még, magától össze se tudja rakni a multishot képeket, egy fapados PC program kell hozzá, ami egy másfél gigás DNG-t köp ki magából.
-
MrChris
nagyúr
G9-nél ilyet nem látok, itt van egy sima és a highres párja a kitobival. Ide-oda váltogatva, megbámulva szinte megegyezik.
Ami viszont jól látszik 1:1 nézetben, hogy némely helyen több részlet jelenik meg. A kéknyelű reszelő barázdáin, ami 20mp-en szürke zsizsik az highresben jól elkülönülten recés. Vagy a pénzérmék élének barázdái előjönnek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4470 üzenetére
Szerintem ez egy nagyon erősen leegyszerűsítő magyarázat és a Koelnmesse sem csak erre hegyezi ki a Photokina beszüntetését. Itt eleve több probléma találkozik:
1. A tradicionális fotóipar zsugorodikNézőpont kérdése, hogy ez baj-e, szerintem nem feltétlenül, mert leginkább a teljesen amatőröket, alkalmi fotósokat veszítjük el sorainkból, ők már egyre inkább megmaradnak a mobilok mellett. A gyártóknak viszont baj, mert zsugorodik a piacuk, kisebb bevétel mellett pedig egyre kisebb költségvetés is jut a részvételre expókon. És akkor elérkezünk a következő ponthoz.
2. Az expózás műfaja is válságban van
Már a Covid-19 előtt is mutatkoztak a válság jelei a nagyszabású expózásban, ez a résztvevőknek egyre nagyobb terhet jelentett és amikor a legnagyobb nevek szállnak ki, az lavinát indít el. De voltak expók amikből presztízsveszteség nélkül nem lehetett kiszállni, most viszont a Covid-19 jó ürügyet adott rá. Kicsit kitekintve a nyomdaipar felé (elvégre rokon iparág és a nevek is sok átfedést mutatnak) a Drupa a vírus miatt maradt el, de ők átvitték (egyébként rohadtul innovatív módon) az online térbe az egészet. Viszont a Heidelberg bejelentette, hogy a 2021-re átszervezett rendes expóra sem fog már elmenni, ami akkorát szólt, mintha a Canon jelentette volna be, hogy ha lesz jövőre Photokina, akkor sem megy el rá. A Heidelberg CEO pedig megmondta szarozás nélkül, hogy a Drupa büdzséből egyébként 50 kisebb lokális rendezvényt is meg tudnak tartani, ami meg csak róluk szól és a vendégeknek sem kell a fél bolygót átrepülni (ahogy ez sok kiállítóra is igaz, elképesztő logisztikai igénye van ezeknek).
A Photokina nem a fotóipart temeti ezzel a lépéssel, hanem ennek a fajta expózásnak van vége. A Covid-19 csak felgyorsított egy már egyébként is elindult folyamatot. Vagy mondjuk úgy, hogy az expózásnak voltak alapbetegségei és a Covid-19 csak bevégezte.
-
nozs23
addikt
válasz MrChris #4480 üzenetére
Nezd meg itt: [link] A lemeretezett ISO 1600-as high res kep zajban megegyik egy base ISO-n (200) keszitett normal fotoval. Es meg mindig tobb reszlet van rajta, mint a normal foton. Ez tobb mint 2 FE elteres es ez a kulonbseg konzisztens alacsonyabb ISO-n is csak nem ennyire latvanyos, sajnos az arnyek felhuzos osszehasonlitasba nem tettek bele a high res mode-ot, de ott is ugyanezt a kulonbseget latnad, egy high res mode-al keszult foto sokkal nyuzhatobb, ergo jobb a dinamika.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
-"A lemeretezett ISO 1600-as high res kep zajban megegyik egy base ISO-n (200) keszitett normal fotoval. " Igen ezt látom.
-"Es meg mindig tobb reszlet van rajta, mint a normal foton." Ezt is látom, ugyan ezeket tapasztalom.
"Ez tobb mint 2 FE elteres " Ezt már nem annyira értem, zajban (iso) és részletben meg van a 2 fé, de én azt érteném a dinamika növekedésen, hogy a világos&/sötét részek később buknak feketébe, ég ki fehérbe. Pl templom ólomüveg ablaka tipikus eset.
Mivel a G9 highres-t csak állványról tud ezért eléggé adja magát hogy szinte mindig csak alap iso-val készítsük. Ha lesz rá alkalom akkor kipróbálom, eddig csak a zajmentes, részletesebb, élesebb kép tűnt fel, nagyobb fény-árnyék átfogás nem. -
tirszin
senior tag
válasz Stauffenberg #4481 üzenetére
Jó gondolatok, teljesen egyet tudok érteni!
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
lugosi
MODERÁTOR
Igaz nem milc, de hátha titeket is érdekel, jön a Zeiss ZX1 teszt a dpreview-n.
[link]Egy kicsit ledöbbentett, hogy (tudását elismerve mint próbálkozás az erősebb "computational photography" behozására, ha ez annak számít) az árába majdnem belefér egy Leica Q2 és egy Fuji x100v együtt. Vagy 2db x100v és 1db Sony RX1RII. Látom, hogy nagyon tuti az lcd, meg van 512-es tárhelye, meg beépített ezmegaz, de ha azt nézzük, hogy egy 6000 usd-s kamera, ami drágább mint egy nagyobb felbontású, jobb fényerejű optikával szerelt Leica, akkor lehet hogy nem látom ennek a piacát Lightroom ide vagy oda (megnézve a cikket, backfókuszos kamera úgy, hogy a szenzoron van az AF?).
Szubjektív, de ez a fényképezőgép nekem irgalmatlanul ronda.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nehéz ezekre a gépekre nem MILC-ként gondolni csak azért, mert ráheggesztették az objektívet, ezek azért érezhetően messze nem csak egyszerűen "prémium kompaktok" és minden technológia ami bennük van az lényegében a MILC tesók felől jön.
Szóval csak félig tekinteném Off-nak ezeket a gépeket itt (a Sony, Fujifilm saját gépeit is).
De érezzük, hogy ez a vas inkább a tech kuriózumokra vágyó gyűjtőknek szól. A koncepció is igazából baromság, semeddig nem tart a telefonodra átdobni egy fotót és ott megszerkeszteni ha éppen ez a vágya valakinek (én is szoktam). Még kényelmesebb is, mint a fényképezőgépet markolászva görbézni a Lightroomban.
Én a részemről inkább vennék egy Fujifilm X100-ast játszósnak és a maradékból még egy tetszőleges MILC rendszerre is marad, mellé meg egy tepsibb telefon és/vagy iPad fotószerkesztésre. Én már a korábbi ZX1 híreknél is elmondtam, hogy ostoba koncepció, inkább abba az irányba kéne fejleszteni, hogy minél simább, zökkenőmentesebb legyen az átjárás a fényképezőgéped és a mobilod/tablet között, hogy ne egy testüregi motozás élményével vetekedjen az appok használata. Lenne pár ötletem amit ha valaki megcsinálna a gyártók közül, sokan borulnának a lábukhoz csókolgatni.
-
brumi1024
veterán
válasz Stauffenberg #4487 üzenetére
Egyetertek, vagy ha mar ebbe az iranyba megyunk, akkor inkabb a computational photography-t lehetne hazasitani komolyabb szenzorral, lencsevel.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz brumi1024 #4488 üzenetére
Részben egyetértek, vannak dolgok amik jól jöhetnek (pl: fejlett zajszűrés, GoPro szintű elektronikus stabilizálás, stb), de nem várom azt a világot, ahol a mobilokhoz hasonló, AI-ra támaszkodó algoritmusok gyurmázzák ki a végeredményt. Nem azt mondom, hogy a fotózás halálát jelentené, de nagyon nagy mértékben kivenné az alkotó kezéből a kontrollt és mélyítené azt a problémát, amit a mobilok már elkezdtek, hogy aki fotózni akar, annak nem kell értenie az expozíció alapjaihoz sem (pedig annyira bonyolult témakör, hogy egy 15 perces Youtube videó lezavarásával megérthető, de ha ezt mondod egy smartphone junkie-nak, hisztérikusan lebasz, hogy nem azért költött 350 ezer forintot egy telefonra, hogy aztán még tanulnia is kelljen bármit a fotózásról).
Egy olyan korban élünk, ahol a marketing szakma már sikeresen átnevelte az embereket arra, hogy mindenki maradjon nyugodtan hülye, semmibe nem kell tanulást és energiát fektetni, mert X-egységnyi pénz elköltésével minden pótolható. Költsd el a mi mobilunkra a pénzed, mert tőlünk kapod a legjobb algoritmust legkevesebb hozzáadott tudás mellett. Nem az a baj, hogy valaki így megússza a RAW kidolgozást (lásd: Fujifilm), hanem ez magával hozza a teljesen beleszarós mentalitást is, hogy aztán az expozíció mellett a kompozícióhoz sem akar már érteni senki és kinevelünk egy olyan generációt, amelyben a fotózásnak (mármint az igazinak) már nincs értéke.
Ül egy csomó reklámszakember egy tárgyalóban és ha abban kell dönteni, hogy a termékük reklámozásához egy fotóst kérjenek fel és menjen plakátokra az anyag, vagy osszanak szét pár tucat influencernek ajándék példányokat, hogy azok pózoljanak vele retekszar fényképeken, akkor utóbbit választják (a kettő nem zárja ki egymást, de érezhető az áthangolódás iránya). Nem látnak értékbeli különbséget egy profi reklámfotó és az influencerek mobillal elkattintott szar szelfijei között. Főleg mert azok sem, akik a reklám célcsoportja lesznek, mert ők már rég meg vannak etetve az igénytelenséggel és nem utolsósorban a hagyományos reklámszakma egy szabályozott környezet, nem ábrázolhatsz bármit, nem állíthatsz bármit, míg az influencerekkel való reklám etikai határai eléggé el vannak mosódva.
-
nozs23
addikt
válasz Stauffenberg #4489 üzenetére
Nem tudom, én annyira nem látom, hogy a computational photography befolyna a rendes fényképezőgépek piacára.
Az egész azért van kitalálva, hogy kompenzálják a hangyányi szenzor/optika párost. Másrészt szerintem masszív r&d-re van szükség normális hardver és szoftver kifejlesztéséhez.
Az tény, hogy simán használnak mobillal kattintgatott fotókat marketingre óriási cégek is. -
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #4489 üzenetére
Szerintem azt a részt még nyugodtan megcsinálhatná valaki, hogy X darab RAW pixeleiből átlagolva ad egy új RAW-ot. Szerintem még a bemozdult RAW kihagyása is megoldható algoritmussal, a mai CD technikák RAW-ra eresztésével. Meg lehetne csinálni vázon belül, nagyot ugrana a zajszűrés. A többit majd abból beállítom én.
Hasonlóan a High res mode-hoz, de inkább úgy megvalósítva, ahogy PS-ben van.
Valami ilyesmire gondolok, csak RAW végeredménnyel, vázon belül.Profi fotós vs Influencer: Van pénz mind a kettőre, a baj akkor van, ha a profi fotós nem a mobillal lövi a csodaszép képeket (azt hiszem, a Huawei és a Samsung is eljátszotta már, hogy mobilos fotóként reklámozták a FF vázzal készült képeket )
A közösségi média korában (sajnos) a potenciális vevők egy része jobban tud azonosulni egy olyan emberrel, aki "csak kattintgat" a mobilokkal, és erről csinál videót (a.k.a. egy közülük), mint egy olyannal, aki profi és ez a munkája. Ez magával hozza a színvonalat, és azt is, mit várunk el az új masináktól...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4489 üzenetére
A hajmeresztőbb része az, amikor profit azzal bíznak meg, hogy influenszer-szelfi szintű anyagot kérnek, beállításban, utómunkában, mindenben.
Egyébként a Sonynál nagyon értékelem azt, hogy az A7S III-ba beleraktak egy frankó giroszkópot, meg van hozzá szoftver, ami ki tudja ezeket az adatokat olvasni és eszméletlen frankó utólagos stabilizációt csinálni. Ezt kéne a többieknek is csinálni, egy csomó olyan dolog van, amit a "kissebbektől" el lehet nézni és értelme is van (ez is ott van a GoPro-ban, meg pl az iPhone-ban is, Hyperlapse-nél). -
Stauffenberg
Topikgazda
"Nem tudom, én annyira nem látom, hogy a computational photography befolyna a rendes fényképezőgépek piacára."
A computational photography már befolyt ide is, vázon belüli panoráma, HDR vagy hi-res módok is ehhez a területhez tartoznak.
"Az tény, hogy simán használnak mobillal kattintgatott fotókat marketingre óriási cégek is."
Nem a konkrét eszközről beszéltem, hanem arról, hogy nagy különbség van egy rendes reklámkampányhoz készülő anyag és aközött, hogy oda van adva egy influencernek a cucc, az meg posztoljon róla csodaszépeket.
Tegyük fel egy étrendkiegészítő céged van, az oldschool módszer szerint felkérsz egy témába vágó híresebb olimpikont vagy EB, VB bajnokot, hogy legyen a reklámarcod, modellfotózások, profi tárgyfotók, neadjisten reklámfilm készül, amit terjesztesz egy szabályozott környezetben (offline, online, broadcast, stb). Nem állíthatsz olyan dolgokat a termékedről, amik nem felelnek meg a jogszabályi előírásoknak, mert a versenyhivatal darabokra szed. Ehhez képest az influencer kampány rohadt olcsó, csak megkeresel 10 fitnesz cicababát, akik láttak már konditermet belülről, jól tudnak pucsítani a Lupa Beach-en és felajánlod, hogy fél évig kapja tőled a porokat és vitaminokat, meg mellé egy kis költőpénzt, na ezért cserébe mindent (is) posztolnak (szar fotókon) a termékeidről a követőiknek, olyan dolgokat sugalmazva, amikért amúgy GVH bünti jár.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mintha azt olvastam volna, hogy a Fujifilm GFX100 csinálja azt, hogy a pixel-shift hi-res mód kimenetét RAW-ba menti, de ez simán jelenthet valami tömörített (de nem Jpeg) fájlt egy RAW konténerben. Nem ástam bele magam ennél mélyebben, nagyon nem fenyeget a veszély, hogy akár csak bérlés szintjén is dolgoznom kelljen vele.
Aminek sok értelmét nem látom, ezért utálom a Google Photos-nál is, hogy a hamarosan megszűnő korlátlan opció ellenére a RAW csak egy konténer és SEHOL nem hívta fel erre a figyelmet... volt egy pár száz fájlom, amit így buktam az elején (azóta rendszeresen backupolom a mobilos RAW fotókat PC-re is), Lightroomba visszatöltve őket rögtön lejött, hogy egy tömörített fájlon dolgozom, függetlenül a .dng kiterjesztéstől.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Bocs mindenkitől, de a nemrég megint megvariált fórum motor nem engedi, hogy egyszerűen copy & paste beillesszem, hogy kinek és melyik hozzászólására reagálok mert rögtön a fél weboldalt kijelöli, így tüntető jelleggel mindent szépen kiporciózok külön-külön hozzászólásokba. Nem hiszem el, hogy ezt tizenakárhány éve nem lehet gatyába tenni végre, hogy egyazon felhasználótól egymás után leadott hozzászólásokat összefűzze, vagy a válasz gomb megnyomására a már szerkesztés alatt lévő hozzászólásba beillessze, hogy innentől ez egy új válasz.
Na de vissza a válaszomhoz:
Az A7S III nagyon príma kis cucc ilyen szempontból, én már a GoPro esetén is letettem a hajam attól a szoftveres stabilizációtól, nem véletlenül hoztam példának. Szerintem a GoPro nagyjából ezzel mentette meg magát a csődtől, mert ahogy jött fel az olcsó kínai konkurencia képminőségben, úgy zuhantak be a GoPro eladások pár éve és kellett valamit gurítani, amit a többi nem tud. Mondjuk az A7S III előtt volt már az Olympus E-M1X is, ami már rögzített gyro adatokat, de az Olympus nem igazán tudta magát közel fúrni a videósok szívéhez.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4495 üzenetére
De az E-M1X-nél csak az IBIS mozgását szabályozta a gyro, nem? A7S III-nál meg a GoPro-nál pont az a lényeg, hogy utólag dolgozik vele egy szoftver és igen, crop lesz emiatt, de nagyon szép mozgás.
Szerk: GFX100 multi-shot még fapad, 16 RAF-ot ment el külön, azt egy saját szoftverrel rakod össze utána PC-n, aminek az eredménye lesz egy kb másfél GB méretű DNG.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mondjuk a 400 megapixeles territórium eleve már olyan felhasználási terület, ahol nem szeretik az on-the-fly megoldásokat.
Volt alkalmam már megnézni, hogyan dolgoznak azok, akik 200+ megapixeles fotókat készítenek festményekről meg egyéb műtárgyakról és a Phase One meg a Hasselblad hasonló megoldásai is így működnek.
Nyilván mi ahhoz vagyunk szokva, hogy kézből (legrosszabb esetben állványról) megy a hi-res mód, a gép össze is rámolja egyetlen fájlba és örülünk neki, hogy nem mi szívtunk az utómunkával, de ahogy a Fujifilm implementálta az teljesen megszokott a maga területén.
A GFX100-ból számomra sokkal érdekesebb a pár napja leleplezett IR verzió kifejezetten asztrofotóra, na abból megnéznék egy patikára összerámolt 400 megapixeles kész kimenetet. -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4497 üzenetére
De érted, egy mappába se rakja a 16 fájlt, meg semmi, bogarászd ki te. Ez nem on-the-fly kérdése, inkább azé, hogy nem 2006-ot írunk, kicsit dolgozzon már az ember keze alá a gép, akkor is, ha medium format megoldásról van szó. Egyébként elégedett Fuji userként is borzasztóan béna nekem a GFX 100 koncepciója, megfoghatatlan, burkolat nélküli markolat, összevissza gombokkal, olyan, mintha egy koncept-kamera került volna gyártásba. Nem akartam káromkodni, de majdnem mintha a Pentax gyártotta volna
-
Stauffenberg
Topikgazda
Abszolút értem, meg egyet is értek azzal, hogy csak azért, mert megszoktunk valami bénaságot, nem kell úgy is maradnia az idők végezetéig (én a mobilos appok fájdalmas bénaságán szoktam rendszeresen puffogni). Csak ezeket általában tethering módban hajtják, ott a gigabites csatlakozó rajta és már eleve a számítógépen megoldod a rendszerezést. A Capture One eleve a Phase One saját tethering és RAW konverter eszközének indult (utóbbi vonatkozásában nem is tudott túl sok egyebet az alapfunkcióknál), csak aztán rájöttek, hogy ezzel pénzt lehet keresni ha nekimennek konkurenciaként az Adobe-nak (és milyen jól tették).
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #4494 üzenetére
A G9 is tud RAW-t menteni a 80 megapixeles Hi-Res fotókból. Ha 40 MP-t állítok be, valamiért akkor is 80 MP-es RAW-t ment. De végülis mindegy. Azért elég brutál minőséget lehet ezzel elérni, persze csak statikus témáról. Azt mondjuk még mindig nem értem, hogy miért kellett maximálizálni az érzékenységet ISO 1600-ban. Pont magasabb értéknél lenne nagyon hasznos, mert az ISO 1600-as 80 MP képek leméretezve olyanok zaj és dinamika szempontjából, mint a base ISO 200-as 20 MP fotók.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Futás, futópályák
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HBO Max & OD topic
- Villanyszerelés
- További aktív témák...