Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz brumi1024 #4488 üzenetére

    Részben egyetértek, vannak dolgok amik jól jöhetnek (pl: fejlett zajszűrés, GoPro szintű elektronikus stabilizálás, stb), de nem várom azt a világot, ahol a mobilokhoz hasonló, AI-ra támaszkodó algoritmusok gyurmázzák ki a végeredményt. Nem azt mondom, hogy a fotózás halálát jelentené, de nagyon nagy mértékben kivenné az alkotó kezéből a kontrollt és mélyítené azt a problémát, amit a mobilok már elkezdtek, hogy aki fotózni akar, annak nem kell értenie az expozíció alapjaihoz sem (pedig annyira bonyolult témakör, hogy egy 15 perces Youtube videó lezavarásával megérthető, de ha ezt mondod egy smartphone junkie-nak, hisztérikusan lebasz, hogy nem azért költött 350 ezer forintot egy telefonra, hogy aztán még tanulnia is kelljen bármit a fotózásról).

    Egy olyan korban élünk, ahol a marketing szakma már sikeresen átnevelte az embereket arra, hogy mindenki maradjon nyugodtan hülye, semmibe nem kell tanulást és energiát fektetni, mert X-egységnyi pénz elköltésével minden pótolható. Költsd el a mi mobilunkra a pénzed, mert tőlünk kapod a legjobb algoritmust legkevesebb hozzáadott tudás mellett. Nem az a baj, hogy valaki így megússza a RAW kidolgozást (lásd: Fujifilm), hanem ez magával hozza a teljesen beleszarós mentalitást is, hogy aztán az expozíció mellett a kompozícióhoz sem akar már érteni senki és kinevelünk egy olyan generációt, amelyben a fotózásnak (mármint az igazinak) már nincs értéke.

    Ül egy csomó reklámszakember egy tárgyalóban és ha abban kell dönteni, hogy a termékük reklámozásához egy fotóst kérjenek fel és menjen plakátokra az anyag, vagy osszanak szét pár tucat influencernek ajándék példányokat, hogy azok pózoljanak vele retekszar fényképeken, akkor utóbbit választják (a kettő nem zárja ki egymást, de érezhető az áthangolódás iránya). Nem látnak értékbeli különbséget egy profi reklámfotó és az influencerek mobillal elkattintott szar szelfijei között. Főleg mert azok sem, akik a reklám célcsoportja lesznek, mert ők már rég meg vannak etetve az igénytelenséggel és nem utolsósorban a hagyományos reklámszakma egy szabályozott környezet, nem ábrázolhatsz bármit, nem állíthatsz bármit, míg az influencerekkel való reklám etikai határai eléggé el vannak mosódva.

Új hozzászólás Aktív témák