Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
En kivartam, amig 4998 SEK lett a Canon M50. (Azota nem nezem, mert lehet, hogy megolcsobb.) Nekem ez volt az, amit fajdalom nelkul ki tudtam fizetni.
Igy nem is nagyon erdekel, ha valamit megkapok 23000 helyett 19990-ert. Az meg, hogy vazakkal ugyeskedjek nekem nem megy. Ez igaz.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
kacsento1
senior tag
Így van, én is tudatosan próbálom építeni a szettemet. Tudom, hogy Sony esetén okt-nov-dec időszakban vannak a legjobb árak, akkor érdemes a leginkább vásárolni. Év közben is be szoktak futni akciók, de ilyenkor több kedvezmény is összejön egyszerre. Én a7iii-at 509e-ért vettem, és ha várok 2 napot, akkor 479e lett volna (kis mázlival behúztam az 5 év garit is rá ). 85mm 1.8-at 157e-ért, és ezt mind itthon edigitalnál. Most várom, hogy a 35mm 1.8 lemenjen 170 alá (volt 160 alatt októberben). Viszont majdnem elcsábultam, mivel jelenleg a 24-70z-t is meg tudnám venni 149e-ért, csak sajnos arról nem sok jót olvastam, ezért nem mertem belevágni. Szóval ha van idő, és ki tudod matekozni, akkor sok pénzt lehet spórolni.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Két különböző dologról beszélünk. Eredetileg azt írtad, hogy "a computational photography-val megtámasztott telefonos kép eladhatóbb ennek a fiatal rétegnek", erre írtam, hogy a sok milliós mintával dolgozó Airbnb a profi fotósokat ajánlja a meggyőzőbb eredmény miatt.
Azt nem is kétlem, hogy egy telefonnak alkalomadtán gyorsabb a mintavételezése, a feldolgozási kapacitása, vagy jobbak az algoritmusai. Nálunk (Sonyn) ez a panorámaképek lövésekor ütközik ki igazán. Míg a telefonnal kézből pásztázol és gyönyörűen illeszt, a fényképezőgépnél viszont rendszeresen újra kell indítani a sorozatot, mert valami nem jött össze. Legalábbis az A6300-on, lehet, hogy az újabb gépek már jobbak e téren.
HDR módban nálunk nem készül raw, csak jpg. Egészen jól dolgozik, de maximum csak 6 EV különbséget lehet beállítani, ami napsütéses ablakkal szemben már nem nyújt tökéletes eredményt, pedig szélesebb dinamikatartományt fog át a telefon auto HDR-jénél. E téren sokkal jobb a bracketing sorozat, ott maximum 3 EV-s lépésekben 5 fotó készülhet, viszont a HDR-rel ellentétben ezeket a váz nem fűzi össze, utólag kell. Ilyenkor már van raw is. Ha kisebb a dinamikatartomány, akkor hasznos lehet a DRO-t a legmagasabbra állítani, ez elég jelentősen felhúzza az árnyékokat egy lövésnél is, így legalább nem kell semmit illeszteni.
-
PuMbA
titán
[link] Már javában "tesztelik" a Canon R3-at, olyan körülmények között, ahova szánják - G7 találkozó Olimpiáig valószínűleg minden kiderül, de végre megjön a Sony A9 (II) Canon konkurense.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
[link] Van egy olyan érzésem, hogy a filmes kamerák sose fognak kimenni a divatból és mindig ott lesznek a digitálisok mellett Meglesz a DSLR -> MILC váltás, de mellette ugyanúgy marad a film. DSLR jövőjét nehéz megmondani, de jó ideig biztos maradnak.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ez így téves megállapítás, ha nem az összes kamerát vesszük egy kalap alá.
Egyes filmes kamerák ára (kb. szinte az összes Hasselblad, Leica M, Contax T2, Canon EOS-1V) az utóbbi pár évben a többszörösére emelkedett a kereslet növekedése miatt.
Kb. ott tartunk, hogy értékesebbek (divatosabbak), mint mikor 20 éve "divatban voltak" mivel az Instagram jelentős része abból áll, hogy filmes kinézetet próbálnak utánozni - ami még mindig nem ugyanaz, mint filmre fotózni.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Profiknál a reneszánszukat élik pár éve a filmes gépek, rendszeresen használják Direkt azért is linkeltem be, ha valaki nincs például tisztában, hogy folyik egy mai, modern előadó fotózása, Ugyanígy a reklámanyagokban is divat a filmes gép, ezt még fotósuliban mondták nekem. Az utóbbi pár évben a "80-as évek kora van", ez a zenében is észrevehető, mert visszatértek ezek az elemek és így a fotózásban is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Úgy divat, mint Fiat 500-at venni, nem fog az eladási listák élére törni, de aki kicsit belekóstolna valami (ma már) különc dologba az bele fog kóstolni.
A Fujifilm pedig amúgy letarolta pár éve az analóg piacot az Instax rendszerrel, borzasztóan népszerű, be tudsz menni egy MediaMarktba és megveheted a gépet, nyersanyagot, mindent újonnan. Nagyon rég nem volt ilyen.
Ebayen is kezdenek szépen felfelé kúszni a használt gépek árai. Pár éve a nagy hipszter aranyláz idején ez csak a vintage gépeket érintette, ma már kezd áttevődni a hangsúly azokra a gépekre, amik mai értelemben véve is jól használhatók (kb mint egy modern tükrös, van benne jó fénymérő, AF, automata filmtovábbítás, stb) vagy újonnan olyan nagyon drágák voltak, hogy most 20 év elteltével meg tudják venni.
Nem fogja visszavenni a helyét a digitálistól ez biztos. De amúgy egy marha jó hobbi, én is mindenkit bátorítok, hogy próbálja ki ha sosem fotózott még analógra. Ha igen, akkor is, hogy lássa mai tudással mit tud belőle kihozni.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #5562 üzenetére
Úgy lenne az igazi, ha lenne helyem a fekete-fehér hívást és nagyítást megoldani (azaz tudnék itthon neki helyet kialakítani). Pár évvel ezelőtt mondták az eddig bejáratott helyemen (utolsók egyike a városban), hogy ezt most még megoldották, de többet ne nagyon vigyek fekete-fehér filmet, mert nem éri meg előhívni, nem keverik be a vegyszert hozzá. 6 filmes vázam van, párat akkor vettem, amikor a digitális nagyon felfutóban volt, és potom áron szórták ki sokan a filmes cuccokat, de van 35 éve a birtokomban lévő gépem is. Nekem az analóg korszakban sokkal nagyobb érzelmi értéke volt a fotózásnak, viszont elismerem, hogy a digitális sokkal praktikusabb.
-
Neck
veterán
válasz Stauffenberg #5562 üzenetére
Az eléggé speciális. Az esküvőkön divat lett "szelfizni" vele, emiatt népszerű. Mindenki megveszi, egy esküvőt használja, aztán áll a polcon.
Viszont, én is szívesen követek olyat, aki időnként filmre fotóz, valahogy olyan színeket csal elő, amit élvezet nézni. Pl. Thomas Heaton.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #5562 üzenetére
Illetve a filmnél lehetőség a medium vagy akár még nagyobb formátum. Tudjuk, hogy milyen képe van egy IMAX filmes kamerával készített filmnek. Olyan dolgokat lehet csinálni, amit digitálisan nagyon nehéz vagy iszonyat pénz. Nagyon nagy képstílus tárház
[ Szerkesztve ]
-
zümzümm
senior tag
Üdv Milc Felhasználók!
Segítsetek légyszi és osszátok meg a tapasztalatitokat Z6ii, Z7ii - S5, S1 vázakkal kapcsolatban. Csak fotós oldalról, mert videózni nem szoktam. Ami igazán érdekel, az a felhasználói élmény. Mik azok amiket a legjobban szerettek és utáltok ezekben a vázakban/rendszerekben. Illetve nagyon fontos a szemkövető AF hatékonysága. Sajnos fontos kritérium, hogy az állatok (kutyák-macskák, utolsó sorban madarak) szemeit hatékonyan kövesse (szűk és tág blende esetében is) mert négylábúakat ugyan úgy fotózok mint kétlábúakat.
És hogy mért Nikon és Pana...? Teljesen subjektív, leginkább a színek miatt. -
konyi79
addikt
válasz zümzümm #5567 üzenetére
Ha nem videóra kell, szerintem a Pana közel felejtős, főleg természetfotóra.
A Z6ii-vel meg megint vannak anomáliák, néha elég betegesen ragaszkodik a végtelenhez ha egyszer oda tévedt, kisméretű mozgó témát nehezen találja meg. Szóval a két a témára jelenleg legalkalmatlanabbnak tűnő gyártó felé húzol. -
zümzümm
senior tag
-
ph_5.5
aktív tag
válasz zümzümm #5570 üzenetére
Z6II - emberi szemfókusz teljesen jól működik. (ha jól rémlik utolsó fw van fent)
A macskánkon 1x próbáltam, azzal sem volt baja. (2.8-as tele és 85 1.4 tuti jól kezeli)
Ember esetén meg 24mm-en is jó a szem AF kivéve olyan fényviszonyoknál ahol bokros környezet van, össze-vissza beeső tűző napfény. (ez teljes mezős szemkövető af-re érvényes) Széles mezős AF (szemkövetéssel) itt jobb hatékonysággal megy.
Stúdióban a héten kb 2000 expo ment bele modellekkel. (2-3 meló alatt) Nem volt AF hibás kép egyetlen esetben sem. Akkor sem ha közben elfordult a modell. Simán átáll nagyobb négyzetre és a fejen tartja az élességet. Úgy érzem túl vanez misztifikálva hogy melyik mennyivel jobb... -
bb0t
senior tag
Sziasztok!
Van egy Olympus EPL-3 típusú gépem a 14-42-es alap obijával és egy 40-150-es obival. Ezen kívül van hozzá vaku, töltő, 1 gyári és két utángyártott akksi. Évek óta nem használom, így felmerült bennem, hogy eladom, de az érzelmi értéke miatt még nem döntöttem el. Első körben szeretnék rájönni, hogy van-e rá kereslet, el tudnám-e adni, és ha igen milyen áron mozognak ezek. Tudtok ebben segíteni?Talán azoknak való leginkább a hatalom, akik nem vágynak rá. Azoknak, akiket (...) a sors állít az élre, akik szükségből öltik fel a palástot, s aztán maguk is meglepődnek rajta, mennyire jól illik a vállukra.
-
PuMbA
titán
[link] Jön az R3.
-
topikk
senior tag
Mit gondoltok a Nikon Zfc-rol? Nekem izzadsagszagunak tunik, meg milyen Z obikat lehetne hasznalni vele ami stilusban megy hozza?
-
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez egy átrajzolt Z50 lett, bár legalább az árbeli különbség nem olyan nagy, meg erre is lesz pár hónap múlva akció. Csak ez megint egy olyan lépés a Nikontól, amire joggal kapják azt a kritikát, hogy nem azt csinálják, amit most éppen kellene.
Ha már kiadnak egy retro gépet, akkor rohadtul ne egy újracsomagolt Z50 legyen. Semmi szükség két azonos tudású gépre, miközben az egész DX formátumot egyetlen modell jelenti (illetve kettő, de tök ugyanazt tudják). Vagy legyen valami ütős haladó DX váz belőle (de natív "haladó" DX objektívek hiányában eléggé bugyuta lenne), vagy legyen belőle egy kicsit olcsóbb gép, akár kicsit alacsonyabb tudással 650-700 dollár körül, erre már mondhatja nyugaton sok mindenki, hogy megveszi pusztán szórakozásból, jó lesz majd utcai fotózni, utazgatni vele és már hopp, be is van húzva a Z-rendszerbe a user.
Ennek így nem volt még itt az ideje. Pont ahogy a Noct időzítése is baromság volt, egy PR öngól.
-
Neck
veterán
Aki amúgyis egy kitet vesz, és soha nem vesz másik obit hozzá, az akár ezt is veheti
Már csak azért is, mert itt nem is nagyon tud másik obit venni hozzáViccet félretéve - ha már Nikon APSC termék jön ki, miért nem obi? Egyszerűen nincs obi a Z50-re se, és ahelyett, hogy legalább 1-2 obit bejelentenének hozzá, inkább kihoznak egy Z50-et retro feelingben. Tapsvihar.
Semmi nem szól emellett a Fujikkal szemben.
Még α7c is inkább, mint ez. Az feleennyire se retro, de legalább van hozzá obi bőven.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
tvamos
nagyúr
Nekem nagyon tetszik, masodik kameranak jo lenne, mondjuk egy Z6-2 melle. Ha lenne ennyi fotos budget-em....
Az en szememben a szenzor a hibaja, ez szerintem mar keves volt akkor is, amikor a Z50-ben kijott, most meg nagyon keves. No nem a felbontasra gondolok, a 20 Mpix nekem ok, de szerintem tul sok a zaj magas ISO-n.
(#5582) Stauffenberg
Szerintem jo otlet ket egyforma tudasu vaz, kulonbozo kezelo feluletekkel, egy modern, meg egy retro. Nincs ezzel gond. Csak nem artott volna egy rancfelvarras, amit mondjuk a Z50 is megkap, egy mk2 kiadasban. Keves ez manapsag mar!(#5583) Neck
"Semmi nem szól emellett a Fujikkal szemben."
NIKON. Es ez sokaknak eleg is lesz.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
PuMbA
titán
válasz vihartigris #5581 üzenetére
Azért jött egy 14-35 f/4 Meg a Canyon interjúban elhangzott, hogy még most kezdik az olcsóbb obik bevezetést. Ráérek, 2027-ig van hivatalos javítás a gépemhez. 2024-ben minden MILC rendszer teljesen kiforrott lesz és lehet választani, de minden gyártónál már elég jó a fókusz, szépen felkapkodták magukat 2 évvel ezelőtthöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Kb. ez a Z fc pontosan az a kamera, amit ezen 2014-es Nikon Df teszt végén képzeltek el.
Elég sokat kellet várni rá, de nem lett rossz, 2021-ben az 1000$-os árszint nagyjából megfelel annak, amit 2014-ben még a 700$ képviselt, persze ezek a belépő szintű hobbigépek nem fognak új technológiát kapni.
Kai W véleményét osztom maximálisan, remélem sikeres lesz, és majd akkor megcsinálják FF szenzorral is, manuálozni tökéletes lenne.
Bár nekem úgy tűnik, hogy az IBIS, két kártyahely, jobb EVF + LCD, nagyobb akksi, nagyobb objektívek, sokkal magasabb árszint mind-mind ellene szólnának.Az A7c összehasonlítást nem értem, az most is 1750€, ez meg indulóáron 900€ (100€ engedménnyel), vagy egy fokkal érdekesebb a 28/2.8 kit 1150€-ért.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Akinek nem felel meg a Z50 tudása, annak a Zfc sem fog. Akinek megfelelt a Z50 tudása, az már megvette magának, ha pedig az objektívek hiánya miatt mégsem, azon a Zfc piacra dobása sem segít.
Tegyük fel, hogy a Fujifilm kihozza valamikor az X-T40-et, ami igazából az X-S10 tudását hozza kb hasonló árban, ott viszont van választék felfelé és lefelé (tudásban is, árban is). Itt viszont nincs és szerinem az ilyen Zfc-hez hasonló dolgok (lásd még: Sony A7c) akkor férnek bele, ha a rendszered már teljes.
Így viszont csak a nyafogók alá adják a lovat, hogy a Nikon megint nem azzal foglalkozik, amivel igazán kéne és hajlok rá, hogy igazat adjak nekik, pedig a Zfc nekem tök szimpatikus váz. De mi a tökömet csavarjak rá? Legalább egy modern, kicsi, kompakt, megfizethető 23mm, 35mm és 56mm fix sort hozzanak ki rá. Nem kell semmi nagy truváj, csak legyen korrektül megmunkálva az üveg, nem kell teletolni korrekciós lencsetagokkal, hogy nyitva is saroktól-sarokig patent legyen, aki ilyet akar, menjen FX-re.
-
tvamos
nagyúr
Egyszeruen nem adhatjak olcsobban, mert akkor "olcso", azt meg nemmindenki "engedheti meg" meganak, hogy olcso Janos legyen. Szerintem ez egy divatcucc. Lehet, hogy a Nikon helyeben egy rangefinder kivitelt is csinalnek belole, teljesen ugyanezzel a belsovel. A leheto legkevesebb kulonbseggel.
(#5588) Stauffenberg
Itt egyaltalan nem a tudas a lenyeg, hanem hogy fancy retro cucc legyen. Ez az. Engem is megvett."Így viszont csak a nyafogók alá adják a lovat"
Ez elkerulhetetlen, azok akkor is nyafogni fognak, ha a Nikon akar mit csinal. A Sony-sok meg "sz@r CaNikon"-ozni fognak, akar mi is tortenik.A Z50-nel kene valamit domboritaniuk, mert az szerintem nagyon le van maradva a konkurenciahoz kepest, plane az arahoz kepest, es nincs egy jo APS-C vaz, mint annak idejen a D500 volt.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egyáltalán nem olyan magától értetődő, hogy az emberek mindent megkajálnak, ami retro. Ez egy nagyon nehéz piac, mert a retrózás alapvetően érzelmekre hat, nem számszerűsíthető, de nem árt ha van mögötte némi számszerűsíthető, racionálisan is megközelíthető tudás is (ez az amire a Fujifilm nagyon ráérzett).
A Zfc akkor szimpatikus bárkinek is, ha a Z50 is az volt már. Ha nem, akkor a retro ruci sem segít ezen.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5590 üzenetére
Kb. egy Canon M50 és M6 Mark II között helyezkedik el tudásban, de utóbbival ellentétben benne van a kereső és a forgatható kijelző, a célközönségnek ez pont elegendő lehet ezzel a külsővel.
A Fuji gépekből annyi különböző modell van (újonnan vagy használtan), hogy pont ettől nem lesz olyan különleges. Az X100 11 éve legalább még tényleg az volt...[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
"a célközönségnek ez pont elegendő lehet ezzel a külsővel."
Annak a célközönségnek, akiknek a Z50 is elegendő. Mi lesz azokkal, akiknek nem az? A retro külsőtől hirtelen azzá válik? Nem azt vitatom, hogy akinek a Zfc megfelelő, annak ne felelne meg. Lyézusom!
"A Fuji gépekből annyi különböző modell van (újonnan vagy használtan), hogy pont ettől nem lesz olyan különleges."
Oszt mégis messze sokkal több MILC-et eladnak, mint a Nikon, pedig utóbbi a világ egyik legnagyobb felhasználói bázisán ül, mégsem tudja őket átcsatornázni.
"Az X100 11 éve legalább még tényleg az volt..."
Bevált recept. Mai napig népszerű másodgép. Valószínűleg több DSLR tulajnak van valamilyen X100 gépe, mint ahány MILC user használja. Többen nekifutottak, hogy a formulát leutánozzák, senkinek sem sikerült.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5593 üzenetére
Nem, ahogy a Nikon Df sem azoknak szólt, akiket a D6xx/D7xx érdekel, már az előbb is linkeltem a videót, egyáltalán nem ugyanaz a benyomás a két gépről, és az sokkal kevésbé fontos, hogy a tudásuk eléggé hasonló.
Ez egyszerűen nem erről szól, ezért is értelmetlen számomra ez a megközelítés. Egy sokkal tetszetősebb design szimplán azért, mert a Nikon-nak van hova visszatekintenie, a filmes SLR kameráikhoz (és sajnos a Df-b látszik, hogy hiába lenne még jobb egy optikai kereső, egy olyan gép túl nagy, nehéz, drága és arra a bajonettre már aligha fognak fejleszteni).
Akinek tényleg a tudással van a baja, annak valószínű lesz később egy sokkal drágább Zf váz is.
A jövő meg nem arról szól, ki adja el a legtöbb kamerát, hanem hogy ki tud megfelelő profitot termelni kevesebb darabszámmal is, és az APS-C gépek esetén is kezd eljönni az az árszint, ahol már inkább nem foglalkoznak vele, hanem felfele váltanak. -
Stauffenberg
Topikgazda
A Df egy kiforrott DSLR rendszerbe érkezett bele, belefért egy gegnek. Amiről én beszélek, hogy ez megint magában hordozza a PR kudarc esélyét, mint a Noct objektív, amit túl korán dobtak piacra és azt az érzést keltette, hogy a Nikon inkább a niche dolgokra fogékony pénzes gyűjtőknek dörgölőzik szívesebben, minthogy a rendszer alappilléreinek felépítésén dolgozna.
A Nikon legfőbb baja, hogy a PR-ja a béka segge alatt van. Jók a vázak, jók az objektívek, mégis messzire kerülik az emberek, mert van egy általános vélekedés, hogy nem a rendszer építésével foglalkoznak. Nem tudom ettől a képtől a Zfc segít-e majd eltávolodni. És tudod mit? Ha DX-ről beszélünk, akkor osztom a véleményt, hogy marhára nem rendszerépítéssel foglalkoznak.
-
nozs23
addikt
Én nem vagyok oda az ilyen kamuretro designért, de ez még jópofa is lehetne, ha lenne mellé mondjuk 3 kis hasonló stílusú fix, de a drága féltégla Z obik vagy az adapteres megoldások mellett ennek nem sok vonzereje van. Az a markonyi f/nemtúlfényes natív APS-C obi nem menti meg.
-
Neck
veterán
Én is! Mindazonáltal, az én véleményem az, hogy jó lett volna, ha obit, obikat hoznak. Akár emellé az új váz mellé, akár helyette.
nozs23: pontosan így gondolom én is
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #5596 üzenetére
A Canon és a Nikon esetében az APS-C két dologra jó:
a) Könnyű, kicsi hobbigép, amit főként a kit objektívvel fognak használni, utazás vlogolás, stb. Ezekre a Z fc megfelelőnek tűnik és a felára is reális a design tekintetében és a 28/2.8 és 40/2 is jók lehetnek valamire crop vázon is, az áruk meg valóban emészthető (pl. egy a Sony 40/2.5 G 600$-t kóstál, jobban megépített, de árban sem ez a kategória).b) Profi sportfotós váz FF mellé, ami jól együttműködik a méregdrága teleobjektívekkel, D500 mintájára. Lesz ilyen is, de addig minek, amíg a 400/2.8, 600/4, 200-600/5.6-6.3, stb. ki sem jöttek.
A kettő közé ott van haladóknak a FF.
Felesleges jobban foglalkozni az APS-C objektívekkel a FF kárára.
[ Szerkesztve ]