Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32598 üzenetére
Nekem 1 éve van vadriasztó sípom és azóta teljesen elkerülnek az út mellett álldogálok és nem tudhatod mikor ugrok eléd encounterek.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32598 üzenetére
A vadrisztó síp azért nem teljesen hülyeség
Hogy finoman fogalmazzak: erről erősen megoszlanak a vélemények
-
DigitXT
nagyúr
Szegény szarvas: nem tudta, mi az a megkülönböztető jelzés. (Szegény mentős!)
-
Ace owner
addikt
válasz bitpork #32580 üzenetére
Fogd fogyókúrára a Gazsit..
Egyébként én most raktam le a jogsit és autópályán nem igazán jártunk. Városkapu felöl elmentünk Káposztásmegyer felé, megyeri hidat pont kikerültük, mentünk max 100zal, egy alkalommal. Ennyi.
Osztálytársamnak meg most olyan oktatása van hogy csak néztem.. Mgvan szabva hogy X órát pályán, X órát nappal forgalomban, X órát sötétben. Csak pislogtam, mi meg csak mentünk vagy 4-5 útvonalon kb..Galaxy Fold 4
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32586 üzenetére
Ez valóban fedi a dolgok nagy részét. Ugyanakkor a vezető azon képessége hogy jól mérje föl a lehetőségeit -akár saját, akár autójáé- már messze nem kezelhető konstansnak és megbízhatónak. Itt a Rezesovás dolog kapcsán, a ribanc hitte hogy kezeli a helyzetet / a másik autó vezetője szintén ebben a hitben volt. És tessék az eredmény.
MOD: (#32588) philoxenia: én a tejfeles szájúakat látom friss nagy vasakban is. És valamiért nem hiszem h mindegyik egy Senna reinkarnáció - rgo nem vagyok biztos h tudják uralni azt a nagy teljesítményt.(#32587) Khelben: mint ahogy ezek ellenkezőjére sincs statisztika. De nem is erről szólt az észrevételem, pusztán arról hogy az autó önmagában nem determinálja egy baleset elkerülhetőségét v bekövetkeztét. Plusz Az én tapasztalataim azt mutatják hogy a nagy autók tulajai igen is sokat spórolnak a "kell"ből, mert ha már kiadott tizen-huszon milliót a kocsiért, akkor arra ne kelljen már költeni. Algyő-HMVHely között egy ilyen paraszt bmw-s a nyári gumijaival gyk kivasalt egy 156os kombit vezetőstül anno. Csak mert nem akart költeni. És nem sokadik tulajos nagyvas volt!
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32584 üzenetére
A közlekedés biztonsága nem a vezető vezetési képességein /reakcióidő stb. /múlik elsősorban, hanem, hogy komplexen mennyire tudja ezt kezelni. Ha az "öreg" 0.5s -mal később fékez, de 30km/h-val kevesebbel megy mint a fiatal, ki áll meg hamarabb? Az a lényeg, hogy mindig a képességeidnek és az állapotodnak megfelelően közlekedj. A fiatal könnyebben becsüli túl a képességeit, tapasztalat. Ritka a száguldozó tata. Persze előfordul nyilván. Egyébként a "kis" sebességtúllépés mindig relatív, százalékban nem több a 160 a 130-hoz képest, mint a 62 az 50-hez, de a fékutak különbsége nyilván nem ugyanaz...
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
válasz Khelben #32583 üzenetére
Papíron. Mert ugye ez feltételezi hogy mindkét autó a tökéleteshez közeli állapotban van. Ám a való élet az hogy valóban jól karbantartott autó kevesebb van mint a roncshoz közelítő. A sofőrök eltérő képességeiről nem is beszélve : mert ugye egy ijedt idős ember valószínűleg közel sem rendelkezik olyan fizikális - mentális képességekkel mint egy fiatalabb, esetleg "nem vak ez a ló, csak bátor" gondolkodású.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Khelben
nagyúr
Az autópályás 160 km/h-s közlekedés szempontjából igen.
Azt tudtad, hogy a Suzuki Swift 2 méterrel hamarabb áll meg 100-ról, mint a 7-es BMW? Pedig a 7-esben kb. űrtechnika van a Swifthez képest. Annyiban tud többet a BMW, hogy ha egymás után háromszor fékezel 200-ról 100-ra, akkor még mindig fog a fék. A Swiftnél meg felmelegszik és nem fog annyira. De egy 160-ról 130-ra lassítás szempontjából semmi különbség a két autó között. -
Khelben
nagyúr
Ha rendben vannak a fékek, akkor ugyanaz a féktáv. Megint csak fizika. Kis autó - kis lendület, nagy autó-nagy lendület. A nagy autókon nem azért van nagyobb fék meg 4 tárcsa, hogy hamarabb megálljon, mint a kisautó, hanem azért, hogy ugyanakkora úton álljon meg. Ugyanez igaz a menetstabilitásra.
-
bitpork
nagyúr
Azért mert egy ótó "nagy", meg más a technikai szintje, még nem feltétlenül kell benne vakon bízni. Az allaroad is nehezen áll meg 130ról, pedig mindene rendben van. Csak 2 tonna a szentem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
IreN!CuS
őstag
válasz Khelben #32576 üzenetére
Szerintem meg az alapvető probléma ,hogy a jogosítvány szerzésnél nem visznek fel autópályára -vagy legalább gyorsforgalmira- kisebb autókkal -ahogy én látom kevés oktató oktat "nagy" autóval - így érzenék a tanoncok mit szabad és mit nem arról nem is beszélve ,hogy az éjszakai vezetés is kimarad és a többi.
Én amikor megszereztem a jogsit és először mentem fel pályára furcsa volt nagyon és figyelnem kellett ,hogy ne csináljak hülyeséget , mert ami 60nál nem para 130nál már lehet az.Én úgy szálltam ki az oktatómtól ,hogy egyszer eltoltam ~105-ig mondta ne tovább , utána 130 soknak tűnt elsőre.[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
Khelben
nagyúr
Kb. a legutolsó szempont 160-as tempónál az autó. Ott van még előtte a forgalom, a többi közlekedő, az út vonalvezetése, amit 130-ra találtak ki, stb. Én is szoktam 150-nel menni az autópályán, amikor nincs körülöttem senki. De amikor forgalom van, akkor egyszerűen érzem, hogy ez sok és lelassítok. Hiába "kicsit magasabb kategóriás" az autóm, a fizika ugyanúgy érvényes rám és ha a kisautós a külsőben 120-130-ra számít (és 100-nak érzékeli a sebességemet, mert fogalma sincs, mennyi az a 160) és úgy kezd el kamiont előzni, akkor feldughatom magamnak mind a 6 hengeremet
-
-v-
addikt
válasz Khelben #32572 üzenetére
Hát nem tudom... csak azért volt jó, mert nem volt forgalom. Ellenben ahol picit is nagyobb volt, érződött - most a másik oldalról is - , mennyire nem jó ez, hogy ekkora sebesség különbségek vannak ...
Sajnos még a 100-nál is vannak, akik lassabban mennek, kamionok, fostalicska ladák stb. Szóval előzgetni ugyanígy kell így is... ellenben mivel a belsőben meg mennek normálisan 130-140-et, sőt ne adj isten 160-at (úristen!!! ), vissza harmadik aztán csőgáz, hogy a forgalom ritmusát felvéve tudjak előzni ... -
biga
őstag
A legtöbb mai átlag autó (tehát nem a felső kategória, hanem a sima átlag családok hétköznapi autója, pláne magyar viszonyok között) max 120-130-ig érzi jól magát. Ez általában jól látható akár a fogyasztáson is. Nem véletlen a dolog, és az sem véletlen, hogy Európa autópályáin is max 130 (sok helyen még annyi sem!) a megengedett sebesség (és igen, még Németországban is "ajánlott" a 130 azokon az útjain, ahol ennek ellenére nem tilos magasabb sebességgel hajtani, ha ezzel nem veszélyeztetsz senkit. A többi pályaszakaszon meg a németeknél is 120 jellemzően a megengedett.).
Szerintem az, hogy egy sebességtúllépés mennyire durva pusztán annak függvénye, hogy a megengedetthez képest számított sebességkülönbség egy esetleges ütközés esetén mennyire lehet veszélyes. A legtöbb mai ató 30-35 km/h sebességkülönbségű ütközést tud jó eséllyel hatékonyan védeni, minden e feletti tartománynál már egyre inkább a szerencse fog egyre inkább számítani. Tehát a 160, ami ezen logika mentén az alsó határ, tehát nevezhető durva sebességtúllépésnek. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az itt tárgyalt eset, ahol szerintetek "csak" 160-al ütközött (ment?) a minimum kb 100-al (hisz leelőzte a max 90-el menő kamiont), de inkább a hírek szerint 120-130 körüli sebességgel közlekedő autónak és ebbe több ember belehalt. Ez az összes körülménytől függetlenül is az én véleményem szerint a durva jelzővel illethető.
Félre értés ne essék, minden jogosítvánnyal rendelkező ember felnőttnek tekinthető, és így maga eldöntheti, milyen módon közlekedik. De egy felelősségtudattal (de legalább gerinccel) csak legeletnyit is rendelkező felnőtt vállalja is cselekedetei következményeit. Én nem nagyon érek rá a gyereknevelés és a mindennapi hajtás mellett hónapokat kórházban/tárgyaláson/előzetesben tölteni, így eleve igyekszem elkerülni az ehhez vezet(het)ő helyzeteket. Gondolom az én gondolkodásommal van baj...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-v-
addikt
"Magán vélemény e mellé: ha szerinted ez nem durva sebességtúllépés, akkor mi az? (...) A160 az már szerintem durva"
Pff
Más: tegnap óra szerint 100-120-szal mentem oda vissza a pályán.. tiszta stressz mentes Szépen lementem jobbra aztán totalcar égésteret meg zenét hallgattam.. nem kell azon stresszelni, miért nem takarodik már le 100-al előlem stb. Mondanám, hogy megpróbálom legközelebb is, de pályán a 100 olyan mintha állnék, az meg irritál
[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
Abban a videoban valóban ezt mondták, de korábban ez ütközési sebességnek volt megadva, ami azért nem ugyan az. Pláne, hogy ilyenkor a számított sebességtartomány alsó szélét használják ilyen ügyekben.
Magán vélemény e mellé: ha szerinted ez nem durva sebességtúllépés, akkor mi az? Csak a 200 feletti sebességek? Ha 130 helyett 140-el megy, az enyhe. A160 az már szerintem durva, mert a többiekhez képest legalább 30km/h a sebességkülönbsége, nagyobb járműveket számolva minimum 70!
Szerk: és ahogy bitpork is írja, mindezt úgy, hogy mellé eleve nem volt alkalmas még szabályos sebességgel való vezetésre sem...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Khelben #32564 üzenetére
Tudom és értem. Viszont - ha jól értelmeztem a rendelkezésre álló pár cikket, mint forrást (természetesen a fenntartásokkal együtt), akkor valóban elég extrém módon kellett annak a Puntosnak elé vágnia, hogy ez megálljon.
Persze nem vagyok baleseti műszaki szakértő, és a cikkek írói sem azok, de gondolom az ügyészségnek van pár ilyenje, nekik valamiért mégsem merült fel ez az eshetőség. Részrehajlók lennének? Minek?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Azért a bíróra is lehet lassan furcsa szemmel nézni. Hogy lehet ennyire élerszerűtlen, nyílvánvalóan csak a jog kisebb hézagait kihasználó érveket akár csak megfontolás tárgyává tenni? Olyan érzésem van, mintha a bíró "nem merne" egyértelmű döntésre jutni, ami akár valamilyen nyomásgyakorlást is jelezhet a bíróra.
Nem az a gond, hogy megvizsgál minden aspektst, na de a fizika törvényeivel ellenkező (fejen állva úgy inni, méghozzá állítólag halálfélelemben(!), hogy még csak ki se lőttyenjen a pia, az azért közel áll ehhez, illetve az itt említett elé vágó Puntos is súrolja ezt) illetve az életszerűséget nélkülöző (50x-es adag gyógyszer pl) "bizonyításokat azért illene azonnal leseperni az asztalról.Szerk: de persze ez mind csak spekuláció és szigorúan személyes magánvélemény. Ezt csak azért közlöm, mert anno egy itteni, hasonló véleményemre alapozva (ami mellesleg megegyezett azzal, amit valóban láttam és amiből a következtetéseket levontam) lehazugoztak egy kicsit hasonló ügy tárgyalásán, mikor a "felsőbb" osztály tagja ellen vallottam.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz whitezo88 #32560 üzenetére
A végén még kiderül, hogy szegény ártatlan szlovák hölgyet a gonosz csúnya Puntosok vitték balesetbe! Igenis követelnie kellene, hogy a hozzátartozók kártérítést is fizessenek szegény ártatlan lánynak!
(Közben hallgassunk a durva sebességtúllépésről, az alkoholos és drogos befolyásoltságról - hiszen a "Szakértő" szerint ez mind magyarázható a teljesen életszerű 50x-esen adagolt gyógyszerrel (veletek is biztos előfordul naponta, hogy 2 kanál helyett 2 üveggel vesztek be), illetve a drog - bár kimutatták - de nem megfelelő módon, illetve formai hibákat vétettek ugyebár). Na meg hallgassnk a szemtanúról is, aki szerint már km-ek óta - vélt vagy valós sérelmek miatt - veszélyeztette a Punto-st.
Tudom egyébként, hogy az ügyvédnek ez a munkája, de azért ehhez kell ámm em kis vékonyságú bőr, és gondolom a gerinc teljes hiánya is.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
DigitXT
nagyúr
-
MaciG
addikt
válasz plömplöm #32552 üzenetére
És ezt folytatván (amit idéztél) ...állni a belátott távolságon belül.
Itt a "belátott távolság" az nem az ahol a gyerekek játszanak, hanem az út vége, következő kanyart stb.
A gyerekes része a szabály második fele vonatkozik, miszerint: minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Szóval nem mid1 ,hogy a belátott távolságon belül tudsz megállni, vagy pedig úgy, hogy egy olyan akadály előtt amire számítani lehet.
BANZAII
-
Möhe
addikt
egyikötök a paragrafusra hivatkozik (ami valljuk be hogy sokszor nem életszerű) ,másikotok meg az életszerű helyzetre hivatkozik ( ami üti a paragrafust)
a szabál az szabál ,de hogy be is tartják.......?
elbeszéltek egymás mellett -
plömplöm
őstag
a "minden körülmények között", és az "amire számítani kell", nos, eléggé nem ugyanaz. javíts ki, ha tévednék
"Példa: ha az út mellett rohangál három kétéves gyerek, akkor nem mehetsz el mellettük 50-nel akkor se, ha 3 km-re ellátsz, mert számítanod kell rá, hogy esetleg kifutnak eléd."
kivéve persze, ha a gyerekek és az út között van egy kétméter magas vaskerítés, mert akkor nem kell számíts arra, hogy kifutnak eléd. vagy de, mert hátha valamelyikük csáknorrisz fia?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
MaciG
addikt
válasz plömplöm #32547 üzenetére
mert akkor pld mi értelme lenne a vadveszély tábláknak?
Az, hogy akkor azon a szakaszon számítani kell ilyen álltokra. Persze másol is lehet (kollégám elé a városban ugrott ki egy őz), de ott nem kell rá számítani. Nyilván nem úgy kell vezetni, hogy minden előtt meg tudj állni, csak az előtt amire számítani kell egy adott helyen és szituációban
Ha meg zöld a lámpa neked akkor pl nem kell arra számítani hogy valaki neked jön, mert neki ugye piros. DE persze ettől függetlenül neked jöhet, de akkor nem te vagy a ludas.[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #32549 üzenetére
Nem tehetek róla, hogy nem érted a kreszt.
Szó nem volt arról, hogy bármikor meg tudj állni minden előtt. Arról van szó, hogy ha 50 métert látsz előre a ködben, akkor nem mehetsz annyival, hogy 50 méternél több kelljen a megálláshoz. Hiszen ha 50 méterre látsz és 60 méterre van valami az úton, neked meg 70 méter kell a megálláshoz, akkor nekimész. -
plömplöm
őstag
válasz Khelben #32548 üzenetére
önmagadnak mondasz ellent, ha ennyire ragaszkodsz a mondanivalódhoz, részemről befejeztem. próbálj mindig úgy haladni a megengedett sebességgel, hogy akármi történik, ne csak olyasvalami, amire számítanod kell, te meg tudj állni. csak ne előttem tedd ezt, köszi
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #32547 üzenetére
Nem értem, hogy mit nem értesz. Az én értelmezésem szerint ugyanazt írtad, amit én. A második résznek semmi köze a zöld lámpához, ott nem kell keresztező forgalomra számítanod.
Az első rész viszont egyértelmű, nem mehetsz olyan gyorsan, hogy a féktávolságod nagyobb legyen a belátott szakasznál. Ha 90-nél 50m alatt állsz meg és éjjel a lámpád 40 méterre világít, akkor nem mehetsz 90-nel. Vagy ha egy kanyar mögött áll egy kocsisor vége és te a kanyarból kiérve későn veszed észre és beléjük mész, akkor te leszel a hibás a fenti paragrafus első része alapján. -
plömplöm
őstag
válasz Khelben #32545 üzenetére
"Tehát minden körülmények között meg kell tudnod állni a belátott távolságon belül. Pont."
ööö, pont nem. mert akkor pld mi értelme lenne a vadveszély tábláknak? ahol nincs vadveszély tábla, ott nem kell arra számíts, hogy eléd ugrik egy kivilágítatlan őz. vagy pld ha zöld a lámpa pld a váci úton, te akkor is hússzal mész hetven helyett, mert mi van ha mégis jön valaki? ehh...
"minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
étem?
és: [link]
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #32545 üzenetére
Teljesen ugyanezt írtam, csak lehagytam az elejét, mert szerintem mindenkinek egyértelmű az, hogy nem vezetünk vakon. Erre írtam régebben, hogy ha neked a lámpáid pl. 50 méterre világítják meg este az utat tök sötétben, te nem mehetsz annyival hogy a fékutad több legyen 50m-nél hiába enged többet a limit, mert számodra ekkor a belátható út 50m és nem több.
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
"Ugyanis ugyebár úgy kell vezetni, hogy meg tudjunk állni minden olyan akadály előtt"
Sokan félreértelmezik ezt a paragrafust.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Tehát minden körülmények között meg kell tudnod állni a belátott távolságon belül. Pont. Új gondolat: és minden olyan akadály előtt, amire az adott körülmények között számítani kell. Példa: ha az út mellett rohangál három kétéves gyerek, akkor nem mehetsz el mellettük 50-nel akkor se, ha 3 km-re ellátsz, mert számítanod kell rá, hogy esetleg kifutnak eléd.
-
MaciG
addikt
válasz DEV_NULL #32536 üzenetére
Szerintem se hibás a kormányzati sofőr. Ugyanis ugyebár úgy kell vezetni, hogy meg tudjunk állni minden olyan akadály előtt, amire az adott körülmények közt számítani kell. És ugyebár az illegális rally versenyzők nem ilyen tényezők. A civil integető meg nem hatósági személy ,szóval mért kéne megállni ha integet?
BANZAII
-
plömplöm
őstag
válasz philoxenia #32537 üzenetére
sztem ha az a ralliautónak álcázott elméleti 20/100mázsás szikla nullával állt volna az úton, akkor az audi is megállt volna és nincs ez az egész. ha valaki, akkor én nem szívlelem a jelenlegi gárdát, de ebben az esetben a rallis volt a f@sz. közutakat nem sajátítunk ki, és kész. ha én microsoft szervereken akarok gyakorolni, akkor bemehetek az infoparkba úgy, hogy odaállítok valakit a bejárathoz?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
biga
őstag
Idézet az Index.hu-ról:
"Miért nem állt meg a figyelmeztetésre a miniszter autója?
Bár ki még nem hallgatták, annyit elmondott a miniszteri autó sofőrje, hogy látott egy integető embert, nem sokkal ezután azonban már jött szembe a ralis autója. Hende és tanácsadója nem látták az út szélén álló férfit. Ennek alapján tehát nem a miniszter adott utasítást, hogy mindenképpen hajtson tovább az autó. Erre valószínűleg nem is lett volna szükség: egy védett személyt szállító személy aligha teheti meg, hogy megáll egy út szélén integető civil láttán. Ez nyilvánvalóan ellenkezik a biztonsági előírásokkal."
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz DEV_NULL #32536 üzenetére
A rally-s srácok hibásak, ez nem kérdés. Viszont én különvenném a 2 dolgot: simán hibás a miniszteri jármű is, hisz az is ott van a kreszben, hogy a veszélyhelyzetet el kell kerülni, itt meg épp erre igyekezte felhívni a figyelmet az egységsugarú polgártárs. Ezen kívül a kresz nem tiltja a gondolkodást sem. És akkor még nem beszéltünk azon tényről, hogy neki aztán pláne az lett volna a dolga, hogy megnézze, mint hivatalos személy nem tud-e segíteni a láthatóan nem hivatalosnak a veszély elhárításában (illetve ez esetben, hogy ráhívja a zsarukat). Ez utóbbit ugyan nem írja elő a kresz, csak az etika (muhaha!), meg a tisztesség (hatalmas kacaj!), illetve a felelősségtdat egy köztisztviselő (főleg fegyveres szerv egyik fő tisztségviselője!).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32537 üzenetére
Más egy álló akadály, annak elvileg nem mehetsz neki, mert a KRESZ azt mondja, hogy meg kell tudnod állni az általad belátott távolságon belül.
-
DEV_NULL
őstag
válasz philoxenia #32537 üzenetére
A kormányzati autó hivatásos sofőrje bízott amgában, hogy Ő bármi esetlegesen felmerülő problémával szembe tud nézni és felül tud kerekedni rajta. Nem így történt.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Na most, ha azért integet a csávó, mert egy húszmázsás/százmázsás szikla került az útra? Azt még felelősségre se tudják vonni....
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
DEV_NULL
őstag
válasz bitpork #32535 üzenetére
Nem hibás. Jó persze oktatják, hogy "kötelező segítségnyújtás, blabla"... De nem tudok róla, hogy lenne bármiféle törvény/jogszabály ami arra kötelez, hogy meg kell állnod úton - útfélen minden kalimpáló embernek. Itt a rallys csávó a hibás, mert közúton csapatta.
Én a Bükk - hegység lábánál élek, szóval tudom hogy mennek a dolgok ilyen helyeken. Itt nincs is aki lezárja az utat, egyszerűen csak megvárják míg elmegy a busz, hisz az széles - a szűk hegyi fordulókban nem kellemes vele találkozni, aztán hadd szóljon. A Szikla parkolóba meg marad valaki stopperrel.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
Az egész végén a rally-s meg a hivatásos BM sofőr lesz a hibás, figyeljétek meg. Soha nem az utasítást adó felettes, aki gondolom annyira nagyon sietett a lakossági fórumra
Magyarország , én így szeretlek.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
válasz Zozzant #32529 üzenetére
Akkor csak hogy továbbvigyem: és ha csak tábla van (behajtani tilos, útlezárás stb), akkor mit teszel? Hisz lehet ál-tábla, és lehet a bozótban ott ülnek a csúnya arcú haramiák, akik röhögnek, hogy milyen jól átvertek?
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Zozzant #32526 üzenetére
Tehát te inkább bemész egy előre jelzett (mindegy milyen módon) ismeretlen veszélyhelyzetbe? Ilyen erővel forgalomirányítónak (sőt, rendőrnek!) se álljunk meg, hisz lehet, hogy ál forgalomirányító (álrendőr).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Zozzant
addikt
Nekem sajnos a mai világban nem olyan egyértelmű, hogy kinek mikor állok meg Itt is volt egy adott szitu, nem voltunk ott, hogyan milyen jelzéssel (és milyen fizimiskával! milyen módon akart ott valaki utat lezárni...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
biga
őstag
válasz Zozzant #32522 üzenetére
Azért ha jól értelmezem, itt nem arról van szó, hogy integetett az út szélén, hanem igyekezett lezárni az utat, és megakadályozni, hogy továb menjen az autó. Sokgyerekesként pláne megállok, mert még nagyobb a felelősségem, és ha valaki - láthatóan veszélyhelyzetre hivatkozva - megállít, hát megállok. Ez nem feltételez óvatlanságot, psztán egyszerű mérlegelés kérdése a dolog, hogy melyik a veszélyesebb: egy nagy valószínűséggel előttem lévő veszélyhelyzet, vagy a félelem attól, hogy megálljak akárkinek a döntő.
Ha pedig szerintem is ok nélküli (és illegális) a lezárás, mint állampolgár is tehetek bejelentést. Hivatalos személyként, képviselőként, miniszterként ez pedig egyenesen kötelességem lenne.
Egyébként egy adó-vevő szerintem is elkelt volna nekik, ha már...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Zozzant
addikt
válasz bitpork #32519 üzenetére
Vonatkoztassunk el a politikustól, ennyi erővel egy sokgyerekes apuka sok gyerekkel a fedélzeten nem áll meg egy akárkinek az útszélén hanem tovább megy akkor azokat öli meg a csávó? Lehet itt feszegetni a morális kérdéseket hogy kinek hol áll meg egy kék villogós, de azt sajnos nem lehet mérlegelni hogy valaki illegális hegyi versenyt rendez magának. Ha ennyire janik mértnem volt náluk adóvevő amin odaszól hogy lassíts mert van akit nem tudtam megállítani és megy feléd...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #32519 üzenetére
legjobb tudomásom szerint megkülönböztető jelzést használó járműáthaladhat fényjelző berendezés tilos jelzésén, kivéve a vasútí átjárón(!!) és a mechanikai korlátozáson, illetve ha jelzőőr irányít, akkor a jelzőőr köteles a forgalmat megállítani és ezután átengedni a megkülönböztető jelzést használó járművet
ebből ered, nem kerülheti ki az akadályt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
válasz bitpork #32519 üzenetére
Már csak azért is, mert simán lehetett volna egy baleset is a következő kanyarban, amit biztosítani próbál valaki, míg megjön egy hivatalos szerv.
Nem a rallysokat akarom menteni, azok megérdemlik majd a büntit, de a miniszter úr is hibázott (pláne!). Nem tudom ugyan, hová sethetett megkülönböztető jelzéssel (fel sem tételezem, hogy magáncélra használta arrafelé), de ő ezzel az eszközzel - ha esetleg valóban egy baleset okozott volna veszélyhelyzetet - pláne hatásosan tudott volna segíteni...
Ha meg megáll, és kiderül, hogy a lezárás illegális, ugyancsak köteles lett volna (mint miniszter) megszüntetni a szabálytalanságot, és értesíteni a rendőrséget.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Zozzant
addikt
"ebben az ügyben a politikus nem akart megállni, megszívta" hát lenne ötletem inkább ki szívta meg...
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
DEV_NULL
őstag
Ti is így teszitek le a verdát este?
-
hossszú
őstag
A bömös rendesen körbeölelte a fát. [link]
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
biga
őstag
válasz DEV_NULL #32512 üzenetére
Mondjuk az valóban igaz, hogy bárminek, csak ne a szembe jövőnek. A frontális ütközésnél aligha van rosszabb.
Viszont ha már árokba viszed, arra figyelj, hogy ne menj fának. Még egy villanyoszlop is kisebb kárt okoz (ha túl erős az ütközés, akkor egyszerűen kidől), mint egy átlagos fa (az nem dől ki olyan egyszerűen!). Egy bokor, de akár egy kerítés szerintem is több eséllyel kecsegtet, mint egy frontális csattanás...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
Arra akartam csak utalni hogy a cél a minimális kárral járó megoldás, nem az eszetlen kapkodás. Télen is volt hogy lassan leeresztettem a motorkocsit az útról mint hogy megkockáztassam a pörgést. Olcsóbb és biztosabb egy elemet fújni mint temetni.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #32508 üzenetére
mint a kapuvári buszos.
jön szembe a lada, berántja a buszt az árokba, hátha elkerli a balesetet, hát bakker, hadd durranjon, max ő hal meg, nem a 40 utasom...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
whitezo88
nagyúr
és az a számtalan koccanás ami nem ér videót. Én is utálom itthon a lámpa nélküli forgalmasokat (szerencsére kevés van), mert kb mindenki megy amerre lát. Sőt, ha én balra nagy ívben akarok menni akkor nekem van utoljára utam ha alsóbbrendűről jövök, és amíg én engedem el a többit, a seggembe meg ott vannak és dudálnak...
-
biga
őstag
válasz whitezo88 #32502 üzenetére
Azért ezekben a videókban nagyon nagy túlsúlyban vannak a féktávolság be nem tartása, a kanyarodási szabályok be nem tartása illetve elsőbbség meg nem adása. A legtöbbön ez látszik, kiegészítve a többivel. Szerintem ezen nem segítene több lámpa...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
whitezo88
nagyúr
válasz Retekegér #32499 üzenetére
11-nél fogadni mertem volna rá hogy szőke nő ül a kocsiban. Igazam lett.. Ilyenkor nem értem. Mielőtt elindulsz fizetsz, amit a tankolás előz meg. Ez olyan, mint hogy lehúzod magad után a vécét... kihagyhatatlan.
másik hogy persze hogy ennyi baleset van, mikor a zsúfolt kereszteződésbe nem raknak lámpát...
-
IreN!CuS
őstag
válasz jozefgucci1 #32497 üzenetére
Oks , köszi ránézek részletesebben , köszi.
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Zalman ZM650-EBT (hibás) eladó
- Újszerű ASUS OLED Zenbook! Csak 1 kg! 13,3 coll/i5-1135g7/512SSD/16GB 4267Mhz RAM
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest