Hirdetés
Újdonságok
Megvirradt. A Benjamin Franklin által vezetett perzsák pedig még mindig nem akarnak békét kötni, pedig már három katapultom is közeledik a fővárosuk felé. Már csak pár kör. Már csak három kör és megyek aludni. MÉG EGY KÖR… ma sem aludtam ki magam. Ez annyira tipikus és pontosan tudtam, hogy ez fog történni, ha elkezdek játszani a Civ 7-tel.
Először vezetőt választunk [+]
Nyilván a műfaj és a játékmenet, meg persze a játékos konkrét múltja is befolyásolja, hogy ki és mennyire tud ráfüggni az új Civilizationre. Ez a komótos, szöszölős, gondolkodós, tervezős, körökre osztott stílus olyan távol áll egy multiplayer hentelős FPS-től, mint egy beauty influencer a biokémiai kutatólabortól, nem való tehát mindenkinek. Viszont úgy másfél óra alatt rá lehet függeni, nehogy már néhány barbár törzs elfoglalja Rómát, amiben épp most építettünk egy csinos kis Colosseumot.
Remek kilátás nyílik a kőbányákra a Colosseumból [+]
Az alapsztori visszatért az alapokhoz, mindenféle űrbéli kitérők után újra egy Föld-szerű bolygón indul el a történelem, újra az alapoktól kezdjük husángos csávókkal (warrior), szokás szerint pedig az a cél, hogy katonai, tudományos és/vagy kulturális fölényünket latba vetve mi uraljuk az egész világot. Jó, hát ez így pont ugyanaz, mint eddig, ezt a fejlesztők is tudták, úgyhogy vittek néhány csavart a történetbe úgy, hogy bizonyos pontokon valamivel kevesebb mikromenedzselést várnak el a játékosoktól.
Vannak apró csavarok, amik teljesen új réteget adnak a játéknak. Ilyen, hogy most külön lehet választani a népet és a vezért, vagyis a főhősünknek is vannak spéci képességei és a bandának is, amit vezet. Ennél nagyobb trükk, hogy a játékmenetet három fázisra osztották fel, antik korra, a felfedezések korára és a modern érára, az ezek közötti váltások pedig mindig kicsit újrakeverik a paklit. Egyrészt azért, mert ilyenkor válthatunk vezért és népet is. Nem lehet mindenből mindenbe transzformálódni, de azért akad mozgástér. Másrészt pedig azért, mert egy csomó dolog nullázódik, egy sereg épület eltűnik a városokból, mert azoknak kvázi lejárt a szavatosságuk, nincs már magtár és középkori városfal egy modern kori településen, viszont vannak örök darabok, mint milyen a már említett Colosseum, azok megmaradnak végig. Az addig megszerzett területünk és a városok is megmaradnak, az egységeink zöme szintén, de tényleg új fejezet nyílik akkor, amikor az érák között lépünk egyet.
Változó kori tünetegyüttes [+]
Amikor alapítunk egy települést, akkor az még nem egy város. Vagyis nem gyárt semmit. Viszont nő, növöget, egyre nagyobb területen tesped el, minden hatszögnél adott, hogy mennyi kaját, mennyi boldogságot, mennyi tudománypontot, kultúrát, pénzt és mennyi termelési pontot generál, plusz ha vannak spéci ásványkincsek, akkor azok is így kerülnek a birtokunkba. Ezeket aztán el lehet osztani más városok között, ha az úthálózat megvan. Egy ponton viszont akkorára nő a település, hogy várossá alakíthatjuk (pénzért), onnantól már egységeket is gyárthat, vagy épületeket emelünk, amelyek mind a fent felsorolt javakhoz adják hozzá a magukét (a magtár például +2 kaja azon a hatszögön, amire felhúzzuk), még kombinálni is lehet őket, hogy extra bónuszt adjanak egy körzetben. Ha nem váltunk városra, akkor viszont specializálódhat a település, például lehet mezőgazdasági központ több kajával, vagy katonai központ, ahol a leharcolt egységeink gyorsabban gyógyulnak.
Isabellával megromlott a kapcsolatunk, sérelmezte, hogy sosem hajtottam le a WC-ülőkét [+]
Fontos része a játéknak a diplomácia, ami most is áll egyezségekből (kereskedelmi, katonai, tudományos és kulturális együttműködések) és kémkedésből. Ezekre befolyás-pontokat kell allokálnunk, amiből nincs végtelen, szóval taktikusan kell ügyeskedni. Elég sokszor vannak döntési pontok, néha magvas filozófia, néha egyéb banális kérdésekben kell dönteni, ettől függ, hogy melyik területen szerzünk plusz pontokat, de a vezető maga is átesik egy karakterfejlődésen, ötféle képessége evolválódhat, így lényeges extra képességekre lehet szert tenni. Minden érának vannak célkitűzései, amit szintén a narratívánk alakít, ha azokat elérjük, akkor a korszakváltásnál jó sok képesség-pontot lehet beváltani extra tulajdonságokra, ami miatt néha egész hasznos előnyökre lehet szert tenni.
Katonai szempontból mindent elértem [+]
Vagyis van min agyalni körről-körre, no meg továbbra is benne van a pakliban a végtelen újrajátszás lehetősége más néppel, más vezetővel, más taktikával, más méretű és kialakítású térképen. Grafikai szempontból persze nincs magasan a léc, ez továbbra is egy felülnézeti térkép, amin rajzolt egységeink és városaink látszódnak irtó sok felirattal és információval (ez néha túlzsúfoltságot is okoz), a különböző népek egységeit most is színek különböztetik meg, de ezt még jól megkavarják a független kis városállamok hol barátságos, hol ellenséges egységei, amelyek néha pont belecsöppennek egy népek közötti háború frontvonalába, hogy aztán mindenki őket is üsse.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!