Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- EAFC 25
- Path of Exile 2
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Gyűrött papírmasé a Corollából
Mákja volt a gyereknek.
-
dragonfx
veterán
pesten is van sőt buszsávfigyelős is van...tudom is hol van..miylne érdekes azót asneki nem megy ott ...de én nemmnfélek hogy iylne összeesküvés kell.majd a helyi keménység betalálja ugyis azt leszedi vagy lefujja feketével..ennyi.... ....
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Csemike
aktív tag
válasz forceberg #12992 üzenetére
Volt szerencsém ehhez a lámpához a nyáron... Szerintem ott minden autós a szemöldökét fonja, mire átjut. De Veszprém szerintem a Rosszul Beállított Jelzőlámpák Városa. A belvárosban van egy balra kanyarodó lámpa. A nagy forgalom ellenére kb. 2 autót enged át, utána szintén szemöldökfonás van, utastársakéval együtt. Hiánycikk lenne a jó közlekedésmérnök, forgalomtechnikus?
-
sNORh
addikt
válasz forceberg #12994 üzenetére
akkor felétek a lézeres trafi a menő..
felénk még hálist.. régi xar, azis mindig beszarik, 30 tábla 40-nél mér, 50 65-nél..Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
veterán
-
veterán
1513 veszprémi fizet százezret piros lámpáért
LoooL!
Ha ennyien átmentek, nyilván nem kézifékkel kanyarodtak ki a balról jövők elé. El kéne gondolkodni, hogy az a lámpa bizony xarul van beidőzítve...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
uborka3
tag
válasz parandroid #12981 üzenetére
Nem tudom, hogy honnan veszed, hogy én a szabályok ellen vagyok, vagy hogy nem tartom be. Ha egy kicsit jobban belegondolnál, vagy napi szinten a közlekedéssel foglalkoznál, lehet másképp vélekedsz.A szabályokat be kell tartani, de beszélni lehet róla.
#12988 de azt irták róla hogy tabu.Ez igy nem igaz.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Annyi rendőr a világon nincs, hogy minden belső sávban haladó teherkocsit kivegyenek, ha meg kivesz egy nap 5 öt, semmit se ér vele, csak saját magának papírmunka....
Néha egy két helyen, én is bemegyek korábban a belsőbe balra kanyarodás céljából, mert lehet, hogy késöbb nem tudnék. Pesten ez sok helyen előfordul. ( Mielött bárki megkövezne, ha a Hungáriáról akarok az Üllőire kanyarodni, akkor bizony már 2 sarokkal korábban el kell indulnom a 3. sávba, hogy ki tudjak majd menni a népligetbe a kanyarodóba...).
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
Nem értem ezeket a mai rendőröket, nem ismerik a kreszt-t vagy csak simán nem érdekli őket pár dolog?
Ilyan pl. hogy nálunk a városban ,rendszeresen derby-znek a kamionok a körúton a belső sávban, mikor nagy a forgalom (mikor nem akkor is), és mikor egy rendőr elmegy arra, nem történik semmi. Pedig a kresz szertint a 3500KG-ot meghaladó járműveknek a beslő sáv (ha 2 sáv van) tabu. Kivéve persze ha valami akadály van a külsőben.
Vagy az ilyen apróságokat direkt nem is veszik észre?
BANZAII
-
mezis
félisten
válasz uborka3 #12976 üzenetére
Tényleg hülye a példa (azért egy diszkóverekedés közepén kölcsönadott késsel eljuthatsz a tettestársig).
De tényleg tenni kellett valamit az ügyben, hogy valamelyest visszafogják az autóval tömeggyilkosságra készülő gerincteleneket...Lehetne pl. olyan rendelettel is, ha valaki nem a saját tulajdonú autóját vezeti, köteles percnyi pontossággal menetlevelet vezetni, melyet az tulaj 15 évig köteles megőrizni.
Mondják, hogy egy kort elég jól jellemeznek a törvények.
Ilyen közállapothoz, közerkölcshöz pontosan ilyen törvények illenek.Gondolj bele. Holnap kölcsön adsz egy kést, megölnek vele valakit, és téged vonnak felelősségre. Hát ez tényleg remek. mondjuk elég hülye példa, de valami ilyesmi..
mezis
-
parandroid
félisten
válasz dabadab #12982 üzenetére
Éjszakai állásba szoktam nyomni a középső tükröt, akkor premier plánban kapom a teljes hátsó üléssort. Vezetni meg bőven lehet a két szélsőből. Egyébként értem a gondolatmenetet, de továbbra is úgy gondolom, hogy a hátsó ülésen nagyobb biztonságban vannak a lurkók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12980 üzenetére
En meg siman eloretettem a gyerekulest, ugyanis ugy iteltem meg, hogy biztonsag teren tobbet nyerek azzal, hogy ha egy rovid pillantassal ra tudok nezni, ha vmi baja van, mint amit veszitek azzal, hogy nem hatul ul.
Es az a kozlekedesi szabaly, ami minden egyeb ok nelkul csak annyit okoz, hogy noveli a balesetveszelyt, rossz szabaly, amit - kovezz meg - lelkiismeretfurdalas nelkul athagok.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
parandroid
félisten
válasz uborka3 #12978 üzenetére
"Mindegy. Én igy gondolom, te úgy, ezek csak vélemények."
Igen ezek a vélemények. A szabályok meg a szabályok. És tetszik, nem tetszik, be kell tartani, és addig jó, amíg be is tartatják őket. Én legalábbis addig vagyok nyugodt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12973 üzenetére
Nezz utana a szabalyoknak, vmi szabalyalkoto fomarhanak sikerult belevennie azt a kitetelt, hogy elso ulesre csak menetiranynak hattal allo gyerekules rakhato, ezen kivul csak felnott utazhat ott. Baromsag? Az. Ellentmond az europai szabalyzasnak? Ellent. Ez a jelenleg hatalyos magyar szabalyozas. Hat, ez.
Na, ezek azok, amik miatt neha nehez komolyan venni a szabalyok betartasat.DRM is theft
-
uborka3
tag
válasz parandroid #12977 üzenetére
Mindegy. Én igy gondolom, te úgy, ezek csak vélemények.
Ez a közlekedés egy kicsit túl van dramatizálva, mint ha csak ez lenne probléma ebben az országban.
A kevesebb balesettel járó közlekedés közös érdek, de úgy érzem, mintha túlontúl belegabalyodnának ebbe . -
parandroid
félisten
válasz uborka3 #12976 üzenetére
Ha kölcsönadod valakinek az autódat, aki szabálysértést, bűncselekményt követ el vele, és nincs benne annyi gerinc, hogy ezt beismerje, vagy talán még le is tagadja, hogy rajtad verjék le a büntetést, akkor nem irigyellek a szociális kapcsolataidért.
Arról nem is beszélve, hogy ha ilyesmitől tartasz, akkor egyszerűen nem adod oda az autódat senkinek. Az enyémet a feleségem vezeti viszonylag gyakran, meg néha kollégáimnak adom kölcsön, de ilyesmi meg sem fordult még a fejemben.
Visszatérve a példádra, egyébként fegyvereknél ez jellemzően tényleg így működik, tekintve, hogy a lőfegyverek valóban regisztrálva vannak, és a tulajdonosuk felel értük, úgyhogy nem is rossz a példa.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
uborka3
tag
válasz parandroid #12969 üzenetére
Gondolj bele. Holnap kölcsön adsz egy kést, megölnek vele valakit, és téged vonnak felelősségre. Hát ez tényleg remek. mondjuk elég hülye példa, de valami ilyesmi..
[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
válasz philoxenia #12972 üzenetére
Nincs rendszám mert 30 traktor elment itt legalább
-
parandroid
félisten
válasz uborka3 #12967 üzenetére
Két gyerekülés van az autómban. A kisebbik lányom 3 éves, és tizenegykét kiló, neki teljesen egyértelműen egy, az autó biztonsági övével rögzített, saját biztonsági övvel rendelkező ülése van. A nagyobbik hétéves, huszonegykét kg, 120 cm körül, az ő ülése egy ülésmagasító kiegészítő támlával, és ő már az autó biztonsági övét használja. Még pár centi, és a háttámlát elhagyjuk, marad a magasító. És igen, mindig beültetjük, és mindig bekötjük őket. Kb 1 éves korukig egyébként babahordozóval együtt vittük őket az autóban, menetiránynak háttal ültetve.
És mindehhez igazából elég az, ha odafigyelsz a gyerekedre, mert ezek a dolgok a gyerekek és a gyerekülések ismeretében full logikusak. Úgyhogy lehet kötözködni, de ha a t. szülőben van egy csöpp felelősségérzet, akkor nem okoz gondot sem az értelmezésük, sem a betartásuk.
Olyan autóba pedig alapból nem ültetnék gyereket, ahol nincs gyári 3 pontos biztonsági öv, ha már a szabálynak erre a kiegészítésére gondolsz. Szívás, de inkább lecserélném a 30 éves ezerkettes ladát, ha már autóval akarom a gyereket ide-oda vinni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
t1
addikt
Ma végleg elszakadt nálam a cérna. Még pedig erre fele nagy a mezőgazdaság és a traktorok előszeretettel használják az utat, ezzel önmagában nem is lenne problémám de amilyen sarat hagynak maguk után olyan mintha földút lenne, múltkor mentem felvágódott valami nagy kő azóta zörög a kipufogóm esett az eső öregapám 50nél megcsúszott olyan sár volt. Felhívtam a rendőrséget megkérdeztem mit tudnak tenni, hát majd megkeresik őket, figyelmeztetés és ha továbbra is előfordul feljelentés... kíváncsi vagyok mi lesz az ügyből..
-
parandroid
félisten
válasz uborka3 #12963 üzenetére
"másrészt nem az fizeti aki elköveti"
Az objektív felelősség elvére gondolsz? Az utóbbi 30 év legnagyobb ötlete a közlekedésben. Őszintén szólva az volt a vérlázító, ahogy eddig csak az nem bújt ki a büntetés alól, aki szégyellte az ilyesmit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
amol
addikt
válasz dragonfx #12965 üzenetére
Van. Ezzel most mit akarsz?
gyakorlati elvek alapján betarthatatlan...
Gyakorlatilag aki akarja annak sikerül.incs busza buszsávban egyenes szakasz...jobb ra akarok az utca pl:1.5km kanyarodni mér ne söpörhetnék végig??...faxság..
Igen, az. Amit írsz. Buszsáv, nem személyautóknak való. Azért mert a buszon utazó 100 ember érdeke fontosabb mint a tiéd, és hogy a hozzád hasonlóak miatt ne ők álljanak a dugóban. Okos hazánkban kb. 80 autóra jut annyi ember mint egy buszra.de felesleges mert ésszerűtlen, és lehúzásra megy csak...
Engem nem szoktak lehúzni, az meg nekem nem fáj ha téged sokra. Sőt, még örülök is neki, hátha elkezdesz végre gondolkodni.
nem szabályosság nem kizáró ok az autózásban...
Nem. Otthon. Közúton meg majd próbáld megmagyarázni ezt a zsaruknak. Meg nekem ha a szabálytalanságod miatt esik baja valakimnek. -
jerry311
nagyúr
válasz uborka3 #12963 üzenetére
Indokolatlanul magas büntetési tétel? Ugyan már! Aki szabályosan autózik, annak teljesen mindegy, hogy egy szabálysértés 1k HUF vagy 100k HUF, mert nem fogják megbüntetni.
Aki meg szabálytalanul autózik, az talán jobban átgondolja vezetési szokásait egy-egy büntetés után. (akinek meg a 300k HUF büntetés nem tétel, annak az 1k HUF még annyira sem volt, tehát ugyanúgy leszarja a kresz-t mint eddig)A kesze-kusza szabályrengeteget a tanulók többsége képes elsajátítani már az első kresz vizsgára. Másik kérdés, hogy betartják-e vagy egyáltalán be akarják-e tartani.
-
dragonfx
veterán
igen
lehet érthető de ésszerűtlen és gyakorlati elvek alapján betarthatatlan...
de igenis indokolatlanul magas....pl:nincs busza buszsávban egyenes szakasz...jobb ra akarok az utca pl:1.5km kanyarodni mér ne söpörhetnék végig??...faxság..
én tudod mér akasztanék ha valaki lefelé is -20%ban lassabban megy mint amennyivel ki van írva...
de felesleges mert ésszerűtlen, és lehúzásra megy csak...nem szabályosság nem kizáró ok az autózásban...van kérdés??
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
veterán
válasz parandroid #12869 üzenetére
Én értem az érveiteket, el is fogadom, mert ha törvényileg/jogszabályilag nézzük, akkor igazatok is van.
A gond ott kezdődik, hogy a szabályokban semmi átgondoltság, vagy logika, vagy hozzáértés nem látszódik/tükröződik, hanem egyértelműen a kaszálásra megy ki a dolog.
Én csak ennyit mondtam.písz
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
nagyúr
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
zsid
senior tag
válasz jerry311 #12956 üzenetére
Én sok kulturált vezetővel találkozom ( javarészt külföldiek ) , akiknek ránézésre az a céljuk hogy A >> B be eljussanak, nem hogy megpusztuljanak a nulláson. Ha ott vki 70nnel megy , amögé én is beállok, nekem az kényelmes tempó, de ha már 55-60nnal az ugyanolyan veszélyes, mintha száguldana. Feltorlódnak a kamionok, aztán a suttyó románok elkezdenek előzgetni és előbb utóbb legyalulnak valakit.
<tRucKdriFteR>
-
jerry311
nagyúr
Ha rövid a farkad toldd meg egy sportkocsival vagy terepjáróval!
Eddig egy olyan autóssal találkoztam a magyar utakon, amelyik nem képes volt kultúráltan közlekedni. Egy szép nagy C merciben jöttünk pest felé az M7-en. Nem 130-cal, de nem is ezerrel. Szépen tartotta a követési távolságokat, nem mászott rá senkire. Jobbra tartással sem voltak gondok. Jobbról előzés nem volt.
Később, amikor úgy jött ki a lépés, hogy elhaladtam mellette, akkor láttam, hogy nem mai gyerek. 45-50 év körüli, jól öltözött, nyugodt embernek látszott. -
Snoop-y
veterán
Attól, hogy egy 200 lovas autó van alattam nem kell mindjárt arra gondolni, hogy kamikaze pilóta vagyok Mikor sportkocsival jártam sokkal könnyedebben meg tudtam oldani a kényes szituációkat. Ezért is fogok ismét azt venni mikor cserélek.( bár a mostani is sportosítva van ( ültetve,sport gátlók, sport rugók ,nagyobb tárcsafékek)
Nem csak az erejét kell nézni egy ilyen autónak. Előnyök:- Az úttartása sokkal jobb mert keményebb gátlók,keményebb rugók vannak benne + ültetve is van.
- Hamarabb meg is állsz vele mert sokkal jobb fékekkel vannak szerelve ( 4x 280-as hűtött tárcsával lehet jobban megállok mint egy alap gép elöl tárcsa hátul szutyok dobfékeivel ).Ettől függetlenül ésszel kell vezetni + betartani a szabályokat. Érdekes én is be tudom és nem száguldozok ( igaz nem is 17 vagyok hanem 30 is elmúltam már )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
amol
addikt
Itt nálunk a Bécsi úton 100 körül hajtanak, éjszaka még gyorsabban. Hallom hogy üveghangig kihúzatják. A zebra fel sem tűnik a legtöbbnek, ha én megállok előtte akkor kikerülnek a síneken. Ennek mi köze van a figyelemhez? Ma volt a tv-ben riport a sráccal akinek az anyósát és a 10 hónapos kisfiát gázolták halálra a zebrán, inkább ezekbe kéne belegondolni mint abba hogy hú de fasza csávó vagyok, úgy közlekedek ahogy akarok.
Tudjátok kiket csodálok? Akiknek nagy teljesítményű drága autó van a segge alatt és mégis totál normálisan és normális sebességgel vezet, indexel, megáll a zebránál stb. Ha ez BMW akkor még inkább. Úgyis tudja mindenki hogy menne gyorsabban, minek bizonygatni hogy kinek kisebb a farka? -
trassher
addikt
Szerintem nem akarj GTi-re turbót mert első kerékhajtással meg azzal súllyal örülnél ha elindulnál . Dúrva gép a GTi, jó is lenne egy olyan motor, kompletten nem lenne 200 bontva, rám meg itt vár az 1.3as suszka 43000 Km-rel és 13 évvel a garázsban. Kár hogy anyámék nem díjaznák a műveletet.
Redmi Note 7
-
-
dragonfx
veterán
jajjja jajjjj ajjjjj.....kell a pofon vagy felébredsz magadtól az álomból....neked is az 54 után...neked is meglenne a több mint3xos LE ugrás..szerintme egyikünk se bánná...
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
dragonfx
veterán
még milyne jó uj autom sosem lesz... a hazsnáltból meg már most jelentkezeka cégetekhez kiütetésre.... ...gpst mér nem egyből teljesen belső wireless kamererendszert.....még b....i se lehessena kocsiban
T1>>1.3as suzi kellett volna chippelve....
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
uborka3
tag
válasz parandroid #12934 üzenetére
Minden autóhoz GPS telepiteni?
Hát komolyan mondon te megelőzted a korod. -
zsid
senior tag
válasz parandroid #12934 üzenetére
Volt munkatársam A6os Audijában volt GPSes helymeghatározás. Havi x ezer forintot fizetett azért, hogy bármikor meg tudja mondani az Audi, hogy hol a kocsija. Hát bizony ellopták, és az Audi meg csak pislogott. Azóta is pereskednek. Ezt is ki lehet játszani.
<tRucKdriFteR>
-
amol
addikt
válasz parandroid #12934 üzenetére
Gondoltam erre is, csak ehhez az kell hogy teljesen naprakész infokat kapjunk az út pillanatnyi állapotáról. Nem jó móka belerohanni egy túrásba százzal.
Na, építünk iparágat köré? Már csak szabadalmaztatni kell
Az a baj hogy mindkét megoldás kikerülhető / kikapcsolható, tehát vagy feltörhetetlen rendszert kell kiépíteni vagy rá kell nevelni a népet.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
Minden autó forgalomba helyezésekor a rendszámhoz automatikusan GPS-t telepíteni bele? Lopás esetén könnyen követhető lenne, cserbenhagyásos gázolásokat el lehetne felejteni, és a gyorshajtás is idejétmúlttá válna. Persze - ahogy te is említetted - vészhelyzet esetére engedélyezni lehetne mondjuk 0,5-1 perces intervallumot, amíg még nem jelez a rendszer. Gonosz dolog lenne, de rohamosan javulnának a közlekedésbiztonságio mutatók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
amol
addikt
Ezért sem értem minek gyártanak 200-300-400 lovas autókat, ne mondják, hogy egy biztonságos előzéshez kell
Nem csak a lóerőt kell nézni hanem a tömeget is. Az én autóm is 200 ló körül van, mégsem versenyautó. Ehhez a tömeghez és automata váltóhoz kell ez a teljesítmény a biztonságos előzéshez. -
amol
addikt
Asszem már írtam de nem a teljesítményt, hanem a végsebességet szabályoznám le. Az általad felvázolt esetre is van megoldás, ugyanis az elektronika engedélyezhetné a rövid ideig tartó gyorshajtást, csupán a programozáson múlik.
Más kérdés hogy 90-es úton akkor sem mehetnél 140-nel ha a fene fenét eszik, erre nincs kifogás.Lehetne valamilyen jeladós megoldás is ami az úton van elhelyezve és az autó érzékeli hogy az adott szakaszon mi a max...
[ Szerkesztve ]
-
amol
addikt
válasz uborka3 #12912 üzenetére
A rossz forgalomszabályozás egyértelműen jelen van, de miért lenne az a valós ok? Nem amiatt megy mindenki úgy mint egy állat.
Igen, egy csomó helyen lehetne nagyobb sebességet engedélyezni de azt hogy pontosan mekkorát azt nem a sofőrökre kell bízni, vannak rá szakemberek akik - ha nem is vagyunk velük megelégedve - biztosan jobban értenek hozzá mint a hétköznapi énközpontú sofőrök. -
amol
addikt
válasz dabadab #12904 üzenetére
erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet
Lehetsz bármilyen figyelmes ha valaki féktávon belül lép le eléd, ami nagyobb sebességnél hosszabb. A figyelmességhez a sebesség megfelelő megválasztása is hozzátartozik, amit a legtöbb ember nem érez pontosan, ezért vannak táblák mankónakmod: látom már megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Nem sietni kell, hanem időben elindulni.
Nem kocsironak kell(ene) előzni a kocsisort, hanem olyan követési távolságot tartani, hogy lehessen szépen egyesével előzni. Emberek oylan követési távolságokat tartanak autópálya tempónál, amiről akkor sem tudnának ütközés nélkül lassítani, ha nulla lenne a reakciódijeük. Az a baj, hogy a sok önjelölt Schumacher bele sem gondol, hogy kit és mit veszélyeztet.
Nyilván nem lesz minden ilyen helyzetből baleset, de a lehetőség mindig ott van és akkor nem baleset lesz, hanem tömegbaleset. -
AMD Power
titán
válasz dragonfx #12923 üzenetére
Pedig az emberek nem fognak megváltozni. Főleg ameddig lesznek ilyen állat autók addig tolni is fogják nekik. Nem azért vesz az ember egy 20 milkás kocsit ,hogy 130-al menjen vele. Én csak magamból indulok ki. Persze nem nyomnám neki állandóan de elég ha 1x kicsit Lewis Hamiltonnak érzem magamat...
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
-
Josh
tag
válasz AMD Power #12921 üzenetére
Eu-s országokban a 130 és 160 az elterjedt sebességhatár. A legtöbb luxuslimuzin pedig 250-nél leszabályoz.
2-3-400 lóerős autókat azért gyártanak, mert fizetőképes kereslet van rá. A szegény és a gazdag ember is lehet hülye, szóval fejmosás a megoldás. Én is megtehetném, hogy 40-el megyek a robival, de nem teszem, mert haladni akarok.
Szerintem erre ne is keressük a választ, hogy miért nyomjuk. Csak nyomjuk és kész.
[ Szerkesztve ]
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
Josh
tag
válasz AMD Power #12917 üzenetére
Az emberek (főleg drága országunk lakosai) megszállottan keresik a kiskapukat. Ha épül egy iparág (pl. leszabályozott biztonságos autók piaca), akkor arra egyből épül egy elleniparág (leszabályozást kiütő autószerelők), vagy drog árusítás - leszoktató intézmény. A kocsik leszabályzása csak egy újabb indok a kiskapu keresésre.
Rendet kellene rakni a fejekben, bár mondjuk azt én sem tudom, hogy hogyan lehetne arra engem rászoktatni, hogy betartom a szabályokat, ehelyett 2-3 órával később érek haza, és 2-3 órával kevesebbet tudok aludni, vagy a barátaimmal tölteni. Én is úgyanúgy húzom a gázt, és nyomom a padlót, mint a többi hülyegyerek, de ha robival megyek, akkor a sisakot mindig becsatolom, vagv az övet mindig bekötöm, mert tudom, hogy hogyan vezetek, és ha találkozok egy hozzám hasonló hülyével, akkor csak a bátortalanságunk dönti el, hogy ki marad életben.
A takarékos és környezetkímélő autók koncepciója meg nem ennek a topiknak a témája, mindamellett jó felvetés.
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
Josh
tag
Én ezt nem tartom jó ötletnek teljesen, hogy leszabályozzuk a kocsik teljesítményét. Olyan helyen lakom, ahol sok külföldi megfordul (rajtunk keresztül mennek a jugók Ausztriába), és itt nem egyszer van olyan, hogy 1-1 sávos úton, kocsisor előz, kocsisort. Tehát elöl megy 5 autó lassan, mögötte 5 autó gyorsan, és a hátsó 5 megelőzi az első 5-öt, és nem egyesével, hanem a sor hátsó része, egyben indul meg. Ilyenkor 2 eset lehetséges. Vagy bekapcsolódsz te is a gyorsabb sorba, és túl léped a sebesség határokat nem kevéssel (90-es úton kb. 130-140-el mész) vagy pedig maradsz a lassabb részben, amit visszafognak simán 90-ről 60-70-re.Nos ha belátható az útszakasz, én is beállok a gyorsabb sorba, csakhogy haladjunk. Persze életmódomból fakad, hogy én mindig sietek.
Egy-egy jelentősebb sebességtúllépés életet menthet. A számítógép nem ismeri fel, hogy mikor van veszély, és mikor lenne szükség nagyobb sebességre.
Még mindig fenntartom a véleményem, hogy az emberek fejében kellene rendet rakni, nem pedig az autók teljesítményét visszafogni.
De szeritnem különbséget kellene tenni a több száz lóerős tuning kocsik, és a robogós kamikaze-k között, mert bár mindkettejük közös jellemzője, hogy hajt mint az állat, de ezen kívül semmi másban nem hasonlítanak, és ez a többi dolog, bizony nagyon eltérő eseteket eredményezhet.
A kocsival nagyobb távot teszünk meg, így ott nagyobb eséllyel ütünk el gyalogost olyan városban, ahol még soha nem voltunk. A robogós általában városon belül mozog (városok közötti utazgatásokra már nem teljesen alkalmas az 50-es robi), ahol jobban ismeri a várost, hogy hol szoktak a felelőtlen gyalogosok átszaladni az úton, és azért húzza neki a gázt ilyen magabiztosan, mert ismeri a várost, hogy hol tud elmenekülni a rendőrök elől, de ezt csak példaként mondom.
Szóval a vezetői fejmosás vs. autóleszabályozásban, az én véleményem: 1.0.
Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.
-
AMD Power
titán
válasz parandroid #12910 üzenetére
Nagyon nehezen. Pár embernek egy sérűlés nélküli "ütközés-baleset" is nagy lelki sokk.
-
dragonfx
veterán
válasz parandroid #12913 üzenetére
bácsi bácsi nee...jó leszek.....29nél fékezek 30as táblába...de akkor pályán mehetek 5.kben 6000es fordulattal?
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
parandroid
félisten
válasz uborka3 #12912 üzenetére
"A veszélyekre és az abból adodó következményekre nem ilyen módon kell felhivni a figyelmet."
Más ötlet?
"A határozottságot pedig a vezetőkben tovább kellene növelni, nem pedig letőrni."
A határozottság egy dolog, az akár együtt is létezhet a kölcsönös tisztelettel, a gond az, hogy a vezetők nagy része olyan mértékben egoista, és szarik bele a közlekedés többi résztvevőjének biztonságába, vagy érdekeibe, ami már eleve jelentős szerepet kap abban, hogy olyan a közlekedési morálunk, amilyen. A következmények és a felelősség pedig nagyon keveseket érdekelnek. Ezeket kellene először tudatosítani az emberekben, és amikor mindenki felelősségteljesen és a másikat tisztelve, másokra is vigyázva képes az úton közlekedni, akkor jöhetnek az enyhítések.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
uborka3
tag
Amit irsz abban igazad van.Én csupán arról beszéltem, hogy ez papolós gyorshajtás, gyorshajtás már egy kicsit unalmas. A valós okok / rossz forgalomszabályozás stb. / senkit nem érdekel.
A városi forgalom gyorsitására már nincs lehetőség, és nem is szabad. Lakott területen kivül azért lehetne sok esetben.
# 12908 A videokat aki akarja nézze tőlem a nap 24 órájában. Én nem kérek belőle.
A határozottságot pedig a vezetőkben tovább kellene növelni, nem pedig letőrni.
A veszélyekre és az abból adodó következményekre nem ilyen módon kell felhivni a figyelmet.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz parandroid #12910 üzenetére
egyszerűen ugy hogy nem ő volt a hibás, kemény világban élünk, fel kell tudni dolgozni idővel......út közepén sétáltak??mit kerestek ott??
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
parandroid
félisten
válasz jerry311 #12909 üzenetére
Nagyapai nagybátyám is így ütött el egy illuminált állapotban az úton ténfergő alakot. Kétoldalt tántorogtak az út két szélén, amíg a jobboldalira figyelt, a baloldali elélépett, és beesett a szélvédőn, pedig elég komolyan lelassított. Eléggé megviselte az ügy, pedig pár törött bordával megúszta az ürge, és még a rendőrségi vizsgálat alapján is felmentették. Nem tudom, hogy ez a sofőr hogyan fogja feldolgozni, ami történt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz dabadab #12904 üzenetére
Miél nagyobb a sebesség, annál súlyosabbak az esetleges baleset következményei.
Nem mellesleg a sebességhatárok betartásával jó eséllyel korrigálható a figyelmetlenség, azokat túllépve erre az esély exponenciálisan csökken:
a) 50-nél még észreveheted az eléd lépő gyalaogost, és meg is tudsz állni, 70-nél már nem biztos;
b) 90-nél még meg tudod fogni az autót a kanyarban, ha megcsúszik, 120-nál erre jóval kevesebb esélyed van.Persze mindez sofőrfüggő is, de a szabályokat úgy kell megállapítani, hogy a gyengébb képességű (nem rossz, csak kevésbé rutinos, vagy esetleg fáradt, vagy egyszerűen csak rossz napja van) sofőrök legyenek az alapjai. Azért az a ritkább, amikor valaki évnte többszázezer km-t vezet, és valóban érzi az autót, bár tapasztalataim szerint ők azok, akik alapból úgyis betartják a szabályokat. Ráadásul nekik is lehet rossz napjuk, nagy sebességnél igazán nem kell nagyot hibázni, hogy pillanatokon belül ellentétes irányú mozgást végző súlyos tonnák feszüljenek egymásnak.
Másrészt pedig, a videókra visszatérve éppen az lenne a cél, hogy a közlekedésben réstz vevők magabiztosságát letörjük egy kicsit. Rohamosan nőnek az utakon a relatíve nagy teljesítményű autókat (már a 20 évvel ezelőtti Trabihoz és Wareszhez képest) vezető hétköznapi sofőrök, akik csak azért, mert 'új' és 'erős' autójuk van, mindjárt elszállnak, hogy márpedig ők az atyaúristenek. Hagyjuk még a friss jogsis pszichopata hullajelölteket is, azt kellene belátni, hogy 100e levezetett km sem tesz senkit autóversenyzővé. Ezt tapasztalatnak hívhatjuk, de életbiztosításnak nem, márpedig az emberek jó része hajlamos kialakítani magában egy olyan tévképzetet, hogy mivel már tíz-húsz éve vezet évi 10-20e km-t, akkor ő most már jó sofőr. Nem az. Legfeljebb átlagos, és még rengeteg olyan helyzet van, ami meglepetést tud okozni neki, de késő lesz akkor visszavenni a túlzott magabízásból, amikor már megtörténik a baj.
Igen, mostanában én is évi ~20e km-t vezetek, 13 éve van jogosítványom, mostanra olyan összesen 100e km körül járok. És nem gondolom azt, hogy jól vezetek, azt viszont tudom, hogy ha hibázok, akkor milyen kárt okozok (akár másban, akár magamban) a 1,5 tonnás autómmal. Várnak itthon, úgyhogy inkább betartom a sebességkorlátozásokat, és elveszem a lábam a gázról, ha nem vagyok 100% biztos a körülményekben, emellett inkább defenzíven vezetek, és próbálom kivédeni mások hülyeségeit is az utakon. Ezért cserébe néha tötymörgős, betoji papperként levillognak lakott területen belül, amikor lassítok a zebra előtt. Túlélem, elbírja az önérzetem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Calogero
addikt
Két idős féfi gyalogolt az út közepén, amikor egy Ford Focus, Miskolc irányából közlekedve elütötte őket.
Az egyik férfi olyan súlyosan sérült meg a fején, hogy a helyszínen életét vesztette, a másik gyalogost a mentők kórházba szállították súlyos, életveszélyes sérülésekkel.
Az utat teljes szélességében le kellett zárni a helyszínelés idejére, a forgalmat kerülő útra terelni.
A Fordban a szélvédő az ütközéskor egy az egyben beszakadt. A tragédia körülményeit a rendőrség, igazságügyi szakértő bevonásával vizsgálja.
-
jerry311
nagyúr
válasz dabadab #12904 üzenetére
A figyelmetlenség sokadik a sorban. Legtöbbször azt látja, olvassa az ember, hogy itt-ott emberek leesnek az útról vagy átcsúsznak a szembejövő sávba. Aztán jön a ráfutásos baleset, lehet a városi dugóban elég a 2 m-es követési távolság, a Váci úton 70-nél már nem. Valahol jó sokár ajön a figyelmetlenség a fáradtsággal párban. Ha egy autó, teherautó aránylag egyenes úton balesetezik, akkor jó eséllyel elaludt valamelyik sofőr.
A sebességkorlátozó táblák nem véletlen vannak kirakva. Általában olyan sebességet írnak rá, ami illeszkedik a belátható útszakasz hosszához. Tehát, aki betartja az valószínűleg biztonságosan meg tud állni egy váratlanul felbukkanó akadály esetén. Aki meg nem...
-
dabadab
titán
"és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák"
Bar konkret statisztikai adattal nem tudom alatamasztani, csak a sajat tapasztalataimmal, de erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet.
DRM is theft
-
amol
addikt
válasz uborka3 #12902 üzenetére
A sebességet ugyanúgy kell ellenőrizni mint minden mást és a sebességkorlátozásokat ugyanúgy be kellene tartani mint a többi szabályt amit szintén nem tartanak be. A sebesség az egyik legkönnyebben mérhető dolog, és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák (nem, nem csak arra fogják), egyértelmű hogy azt a legszükségesebb ellenőrizni. Nem arról van szó hogy mire lehet ráfogni, szabálytalan parkolásba még kevesen haltak bele.
Itt konkrétan gyorshajtásról volt szó, nem másról és arra valóban megoldás lenne ha az utcai autók eleve nem mennének olyan gyorsan. A többihez más módszerek kellenek.
Te milyen megoldást keresnél? Meg egyáltalán mire? Hogy hogyan lehetne biztonságosan menni százzal városban?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest