-
GAMEPOD.hu
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
peetie1
aktív tag
-
vnorbi
aktív tag
Én már elkezdtem az MNB-vel egyeztetni ezt a devizamókolást. Most ott tartunk, hogy az MNB-nek mindegy, hogy mit csinálnak (az MNB-nek küldött egyenlegközlőben is lehet össze-vissza), ha az megfelel az üzletszabályzatukban leírtaknak. Ezt megírtam az Erstének, amire az eddigi viszonylag gyors levélváltások helyett az jött, hogy rögzítették a panaszt, és 30 napon belül reagálnak. A korábbi leveleikben magyarázkodtak, hogy miért látom más devizában a papírjaimat, de én az üzletszabályzatban azt találtam, hogy nem felel meg a mostani nyilvántartásuk annak, ami ott szerepel. Úgyhogy szerintem most vagy pontosítják az üzletszabályzatot, vagy kiigazítják a nyilvántartást.
Új probléma nálam, hogy a második havi Egyenlegközlő dokumentumban az előzőhöz képest a legtöbb tartott papíromnál megváltozott a "Bekerülési árf. (deviza/db)" értéke. De mivel a deviza is eltérő náluk, először azt tisztázzuk, utána kérdezek rá erre. El sem tudom képzelni, hogy ha egyszer adóvonzattal járó tranzakcióm lesz, akkor hogyan tudják helyesen kiszámolni az adóalapot, ha összekavarják a devizákat, és a bekerülési árfolyamokat is újragondolják néha...
-
peetie1
aktív tag
válasz robag93 #88585 üzenetére
Visszavaltod forintra és veszel pmapot. Én végülis atraktam az idei tbszre 2 havi mennyiseget, majd a második vásárlást kell jól időzíteni / kiszámolni hogy ne maradjon túl sok parlagon. Valamelyik cél ETFnek csak lesz pont olyan árfolyama amivel kijon a matek mert azt pont nem akarnám csinálni amit az elején neked javasoltam
-
pr3d1
csendes tag
válasz PredatorZoli #88589 üzenetére
Hát ez fura. Az összes többi értékpapíromat EUR-ban látom. Azért rákérdezek, hogy ez WTF, meg informatikailag se igazán értem, hogy ha 'véletlen' mutatja így, az oszt hogy lehet
-
fokukac
nagyúr
Már 11,95% a rövid kincstárjegy...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
pr3d1
csendes tag
Sziasztok!
Feltűnt egy furcsaság az Erste-RC fúzió kapcsán. Anno az RC rendszerében vásároltam az alábbi ETF-ből: Xtrackers MSCI World Momentum UCITS ETF
A vásárlást euróban tettem meg. Észrevettem, hogy az értékpapír Erste-nél másik ticker-el szerepel, és a mögöttes valuta most már dollár. db x MSCI World Momentum Factor UCITS ETF (DR)1C / IE00BL25JP72
Valaki tapasztalt hasonlót? Vajon mi történt itt a háttérben...? Még az RC-s rendszerben eladták az értékpapírjaimat, átváltották az eurót dollárra és újra megvásárolták azt...? -
robag93
aktív tag
Kimaradt egy fél VWCE-nyi pénzem (40EUR). Ezt ki tudom utalni, vagy mit csináljak vele? Ott hagyni fájna, mit lehet ennyiért venni, ami nem kuka? Hozzátenni már ennyi idő alatt nem tudok
-
stingy2
senior tag
INTJ
-
attiati
veterán
válasz Oppenheimer #87674 üzenetére
Erste most
400,2 középnél
405,4 eladási
1,3% marzs
nem lehet túl likvid a piac[ Szerkesztve ]
-
veterán
és hol tárolod az EV-d, hogy télen is 15 kWh-val jársz? Mert nekünk tavasztól őszig átlag 13 körül van... télen ha rövid távot megyek akár 25 is lehet... Persze csillaggarázsban van így minden nap indulás cirka több kWh energiát emészt fel... Igen van hőszivattyú is, de nagy hidegben indulásnál a fűtőszáll fűt elsőnek nem a hőszivattyú...
persze nem ioniqunk van de csodára az se képes ha -1 és -5 fok között van az akkuja -
Ringman
nagyúr
válasz aujjobba #88572 üzenetére
azért origo-ra ne hivatkozzunk már, ahol szinte minden bp-ről szóló cikk lejáratókampány része.
az "autósüldözésre" való hivatkozás egy politikai termék, ami nem Mo-specifikus egyébként.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Drizzt
nagyúr
válasz aujjobba #88572 üzenetére
Autoval mar evtizedek ota eselytelen az adott uzlet ele belvarosban odaparkolni. Ez a folyamat mar tok regen lezajlott szerintem. Talan most a parkolasi dijak novelese segithetett rajta valamit. Nincs rola kozvetlen tapasztalatom, 2020-ban elkoltoztem Budapestrol. Egerben csak nagyon korlatozottan lehet behajtani a belvarosba. Legkiralyabb dolog. Megis tele van uzletekkel, bar foleg vendeglato jelleguekkel. Bar zart is be sok dolog, de annak a fo oka az aram/gazar. De azt nem is ertem, hogy miert lenne jo belvarosokban olyan uzlet, ahova kocsival erdemes menni. Oda kisboltok, kocsmak, kavezok, kozossegi terek, ettermek valok. Azok mellett meg nem kell, hogy ott parkoljon az auto. Persze ertem azt is, hogy igy aki nem hajlando auto nelkul letezni, az nem fog elmenni ezekbe az uzletekbe. Viszont az a sejtesem, hogy az eddig se ment.
I am having fun staying poor.
-
Veron
addikt
válasz PredatorZoli #88563 üzenetére
Biztosan jók az adatok, mert az újraküldés opcióval küldtem és a 23-án indított összeget már a következő munkanapon könyvelték, de a 27-i adagot pedig azóta sem.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
peetie1
aktív tag
válasz PredatorZoli #88563 üzenetére
Nekem is beért mára még az is amit délután 3kor indítottam a revolutrol. Én azon dilemmazok,hogy atrakjam e az idei tbszre. Mert én dca-zni szeretnék,csak mivel most jó a forint meg lejárt a dkj így atvaltottam előre 2 havit. De ha atrakom a tbszre, nem tudom mennyibe fog kerülni 2 hónap múlva a részvény, így ott marad majd 30-50€ parlagon rossz esetben. Viszont 1 évvel hamarabb férek majd hozzá.
-
Ereshkigal
őstag
válasz customer114 #88571 üzenetére
Igen, pár kattintás.
-
bigdady
nagyúr
15kw alatt sosem tudtam még menni 100km-t és kerülöm is a használatát és ülök a másikba inkább. Majd ha elmegy min 500km-t egyben x órás várakozási töltés nélkül akkor újra érdekelni fog. Maga hogy kényelmes halk stb vezetési élményre nagyon jó egyetértek de nekem az maga még kevés egyelőre. De van akinek akar jól is jöhet ha sok rövid hatótávolságú útja van csak és napelemről tölti amikor süt a nap és Home officeban dolgozik.
-
aujjobba
addikt
válasz buherton #88570 üzenetére
Szép gondolat az autóktól megtisztított belvárosi üzletsor képe, de régebben olvastam ezekről, hogy éppen a kocsival megközelítés megnehezítése miatt sorvadnak ezek az üzletek.
Lásd ezt a cikket pl: [link]Ez van sajnos, ha a vásárló nem tud közvetlen a bolt elé parkolni, nem is megy oda. Ésszerű lenne, hogy biciklizzen/villamosozzon/gyalogoljon, de mégsem ez van. Inkább kimegy a külvárosi stopshopba.
[ Szerkesztve ]
-
customer114
őstag
válasz PredatorZoli #88475 üzenetére
Ma reggel valóban megérkezett, normál számlára.
Az átvezetés menüpont alatt átvezettem.
Az átvezetés egy kattintás és a TBSZ-en is van?
Köszönöm
-
buherton
őstag
válasz szőröscica #88565 üzenetére
Erre gondolsz?
Nem csak anyagilag eri meg.
Anyagilag nem éri meg. A vezetésélmény pedig nekem legalábbis nem éri meg a közel kétszeres vétel árat - ez már bőven a luxus kategória. Azt a min. 3-4 milliót inkább befektetem valahova. A városban való autózásról pedig azt gondolom, hogy Budapesten a nagy körúton belül minden autóst ki kellene tiltani és a Hungárián belül is csak komolyabb költséget kifizetve kellene csak átengedni az autósokat. Vidéken dettó. Az autóval nemcsak az a gond, hogy szennyezi a környezetet, hanem az is, hogy értékes helyet foglal ki kb mindenhol. Ha mennek vele az úton, akkor azért. Ha parkolnak vele, akkor meg azért. Szóval az a legnagyobb baj az autóval a városban, hogy létezik. A Rákóczi út régen tele volt üzletekkel, de az autósok miatt ez teljesen elsorvadt. Egy babakocsit nem lehet gondtalanul végigtolni a járdán egy átlag belvárosi utcában, mert a parkoló autók nem hagynak elég helyett. Ráadásul ott kell kerülgetni egymást a szűk utcákon, mert mi is foglalja el a helyet?! Jah, igen, az autósok.tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Stanlee
őstag
-
bigpocket
csendes újonc
Az ÁKK jövő évi terveiről több dokumentum is megjelent, egy összefoglaló Prezentáció
- Intézményi forint állampapír finanszírozás: A lakossági vásárlások következtében 2022-ben megnőtt DKJ állomány csökkentése.
- Lakossági állampapírfinanszírozás: 3 alaptermék-típusra épülő termékkör kialakítása az infláció tetőzését és a hozamok csökkenését követően 2023. második félévétől, fenntartva, hogy az alaptermékeken kívül egyéb, célzott termékek is megférnek (pl. Babakötvény, BMÁP, PEMÁP). 2023-ban a lakossági tulajdonú lakossági állampapír-állomány teljes adósságon belüli részarányára vonatkozó 20-25%-os toleranciasáv
- - Fix kamatozású, ÚJ magyar állampapír: 5 éves, Fix kamat, Adagolt kibocsátás
- - Fix, sávos kamatozású, MÁP Plusz: 5 éves, fix kamat, Kamatfordulókor visszaváltható, Sávos kamatozású, Heti jegyzés
- - Változó kamatozású, PMÁP: Minimum 5 éves, Változó kamatozású, Adagolt kibocsátás -
buherton
őstag
válasz szőröscica #88562 üzenetére
Ühüm.
Lakótelepen lakunk és jóval arrébb van töltési lehetőség, ami nyilvánvalóan drága. Városban minimálisan használjuk az autót, így sem fölösleges pöfögtetés, sem parkolás nincs. Ellenben, ha elindulunk az autóval, akkor meg sem állunk 200-300 km-en belül és van hogy az nap már jövünk vissza. Jah és olyan helyekre, ahol szintén nem lehet háznál lakossági áramról tölteni. Viszont éves szinten max 10-15k km-et megyünk. 7-8 milliót egy pici használt autóért biztos nem adnék ki, ekkora futásteljesítmény mellett. Sőt, azt a 4 milliót is sajnáltam a Prius+-ért, de kellett a több hely 2 gyerek mellett és kellett a 7 ülés is, mert bár nem használjuk ki sokszor, de akkor piszok jól jön. Korábban egy 2 millióért vett Prius II-nk volt.
Szóval, akkor hogyan érné meg az elektromos autó?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
PredatorZoli
Topikgazda
Én tegnap délelőtt 10 fele indítottam a revolutrol utalást az erstébe, és már tegnap délután 4 előtt érkeztették is. Szóval most nagyon gyorsan is dolgoznak.
Szóval ha több napja függőben van a dolog, akkor lehet elrontottál valamit (jók az utalási paraméterek és a közlemény?), vagy elkallódott az utalásod. Célszerű még most felhívni őket, utólag nem fognak tudni mit tenni vele. -
szőröscica
addikt
Nem csak anyagilag eri meg. Az EV az emberek hasrautve 99 szazalekanak jobb. Csendes, nem raz, nem remeg, total zen vele kozlekedni es jol is megy. A varosban eloknek is jobb, mert nem ott pufog ki, nem budos es nem zajos. A fikazok java resze sosem ult EV-ben, nemhogy vezetett vagy vett volna egyet.
A maradek 1 szazalek, akik koppkeresztben, uvolto motorral gangolgatva mennek fel a Matraba, nekik hianyozni fog a belsoeges. Illetve a hektoliteres hugyholyagu teruleti kepviseloknek, akik napi 1500km-t mennek egyseggel.
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
A Diszkont Kincstárjegy rövid befektetési időkre mennyire javasolt? Vagy akár érdemes "játszani" is vele hosszútávon?
-
Veron
addikt
-
Vesa
veterán
válasz bigdady #88558 üzenetére
Ez most hogy jön ide?
(Egyébként 8 hónapja EV-vel járok, otthon töltve még mindig nagyon megéri. Ha beleszámolom azt is, mennyit spóroltam a parkoláson, már maximal pluszos vagyok. + az ára közben felment közel 2 millióval. Az EV is egyre drágább lesz, de a számítás is rossz mert szándékosan csúsztatásokkal operál. pl. igen kevés EV fogyaszt 28kWh-ot. Az enyém tavasztól-őszig 11kWh-val elmegy klímával együtt, télen sem megy 15kWh fölé, mivel hőszivattyús a fűtése). De ez itt nagyon OFF.A tudomány a valóság költészete!
-
bigdady
nagyúr
Villanyautó sosem terül meg sosem vettem rà magam és a cégest kerülöm mert állandóan tölteni kell de ilyen árakon drágább is már mint egy normál:
2023 elején módosítja regisztrált ügyfeleknek szóló díjszabását a Mobiliti. A 22 kW-os AC töltők esetében január 2-ától 145-ről 170-375 forintra emelkedik 1 kWh ára, a 25 kW-os DC töltőket használóknak pedig az eddigi 165 helyett 305 forintot kell majd fizetniük kWh-ként.
A legalább 40, legfeljebb 50 kW-os teljesítményű AC, illetve DC villámtöltők esetében 120-ról 140-240 forintra nő a percdíj, a legalább 70 kW-os AC-DC töltők percdíja 120-ról 265 forintra emelkedik.
A legalább 100 kW-os DC-töltés percdíja 150-ről 415 forintra növekszik.A Mobiliti legutóbb november közepén emelt árat, nem sokkal azt követően, hogy a MOL november elején 36,7 százalékkal drágította a Plugee szolgáltatást.
A német autóklub, az ADAC gyakorlati tapasztalatai alapján jelenleg a Hyundai Kona Electric a legszerényebb fogyasztású elektromos autó, mely 100 kilométeren átlagosan 16,7 kWh-t fogyaszt.
22 kW-os, tehát nem túl gyors Mobiliti AC töltő használatakor adott esetben mintegy 6263 forintból tehető meg 100 kilométer a Konával, ami 631,4 forintos literenkénti üzemanyagárral számolva körülbelül 9,92 liternyi 95-ös benzinnek megfelelő költséget tesz ki.
A 28,8 kWh-s átlagfogyasztású Volvo XC40 villanyautó esetén 17,1 liternyi benzin árából tehető meg 100 kilométer.
Végül egy másik példa: 30 percnyi DC ultratöltés hamarosan 12 450 forintba fog kerülni a Mobilitinél az eddigi 4 500 forint helyett. -
Ringman
nagyúr
ez nagyon off már, de alapvetően nem annak kellene lennie a célnak, hogy minden hagyományos autót elektromosra cseréljünk, hanem hogy az átállás mellett kevesebben üljenek autóba.
csak ehhez közép/hosszútávú koncepciók kellenek és nagy infrastrukturális beruházások - persze gondolkodásmódban is változások kellenek (pl. nem kell 1-2 tonnát megmozgatni azért, hogy elvigyünk 2-5-10 km-re 10-20 kiló anyagot vagy egy 14 év alatti személyt, nem kell személyes megjelenés a munkavégzéshez, ha távolról is elvégezhető, stb)Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-v-
addikt
válasz Shadowbull #88554 üzenetére
Mondjuk a villanyos atallas eleg otvarul all minden szempontbol, szoval ha tenyleg ez lesz akkor tenyleg vege az elerheto aru meg viszonylag gondtalan autozasnak lassan..
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"euro 7 normát sem hallottam, hogy elfogadták volna valahogy"
A bizottság hivatalos javaslatot tett, a parlament fogja megtárgyalni, és a Tanács mond majd rá áment. Jelenlegi formájában gyakorlatilag ICE betiltás 2025-től, ezért nagy valószínűséggel még változni fog.
Szintetikus üzemanyag valószínűleg lesz, de valószínűleg drágán. Én azt saccolnám hogy ha még fel is vizezik az Euro 7et, akkor is kihalnak az átlagautókban a belsőégésű motorok Európában az évtized végéig. Persze Porschéban meg BMWben lesz utána még pár évig.
De ez csak az EU.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
kozeposztaly
csendes tag
Sose foglalkoztam még a kérdéssel, de délután futás közben bevillant egy kérdés:
SnP 500 / total US multi factor ETFIlyen IFSU, UFSD ETFek annyira nem győztek meg teljesítményben.
A world factor etf-ek ki vannak vesézve a fórumon. US-re mi az ami jó ár/érték arányú?Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
#01110937
törölt tag
-
avl
senior tag
válasz attiati #88549 üzenetére
bamoszosok: tudom, de most csak gyorsan ránéztem (ez is egy szempontja, hogy mit forgassak át mibe)
illetve ott az 5 és 10 éves hozam is meg van adva egyből (ha épp működik jól, akkor 10 éves görbéje is nézhető pl. az 5 vagy 10 éves hozamnak -> ez is lehet átforgatásnak szempontja)de JPGL, VWCE nincsenek 5 évesek szerintem, itt meg sokaknak ez lehet legérdekesebb az alapokhoz képest (nem "bunkó" akartam lenni az elutasítással)
[ Szerkesztve ]
-
BlackV
őstag
válasz Ádám16 #88544 üzenetére
Ha fixált a hitel, azt véleményem szerint nem buli vegtorleszteni, hanem elinflalt pénzzel kell visszafizetni. (A legjobbak is így csinálják (magyar állam)). Ami kockázat, ha a beveteled elapad, és a tőkéd is befagy. Szaktudasodtol és a kihelyezett tőke partnerkockazatol függ mekkora a rizikó.
-
e.vid
senior tag
A BMÁP (2025/N) kamata 03.30-ig 14.6% lett, rövid DKJ helyett is jó lehet.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
julius666
addikt
válasz Ádám16 #88544 üzenetére
PMÁP a legegyszerűbb, igen. Következő 2 évben várhatóan igencsak jól fog fizetni a lakáshiteled kamatához képest, de esélyesen utána is többet (gondolom <5%-ra vetted fel a hitelt).
Tolhatsz be államkincstárhoz összegeket a későbbiekben is, bár nem biztos, hogy ugyanazt a PMÁP szériát meg fogod tudni venni, időnként új szériát bocsájt ki az állam új kondíciókkal, a régit pedig onnantól nem lehet már kapni.
Annyit érdemes tudni a PMÁP-ról, hogy az kifizeti évről évre neked a kamatot a számlára, nem "forgatja vissza" magába (a MÁP+ pl. visszaforgatta), szóval azzal a pénzzel majd kell kezdened valamit (megvenni pl. az aktuálisan forgalmazott PMÁP-ot, vagy éppen amit érdemes).
-
Ádám16
addikt
Sziasztok!
Elolvastam az összefoglalót, ezután teszek fel kérdést “kezdőként”.
10+5 éves lakáshitelem van, ami 1.5 éve forog. Végtörleszteni 2023 végén tudnám, de nem biztos, hogy szeretném, mivel nagyon kedvező a thm, és talán jobban megérné lekötni pár évre az összegyűlt megtakarításomat.
Nem szeretnék belemenni az ETF-ek, … világába, egyszerűen biztonságos környezetben szeretném tudni a pénzem, amihez 5 év múlva ha nem is óriási, de mégis kamatot pluszban behúzva kényelmesen hozzáférek.
Ez az összeg 5m Ft, a többit meghagyom készpénztartaléknak.Ehhez az igényhez jól értelmezem, hogy a PMÁP (6 év) a legmegfelelőbb? Olyan lehetőség itt van, hogy az 5m Ft-on felül havonta tolok bele még összegeket?
[ Szerkesztve ]
-
cdl
senior tag
válasz Shadowbull #88532 üzenetére
Of, a belsőégésű motort azért ne temessétek még annyira.
Az elektromos autózás 1 út, de lehet még más is.
Érdemes meghalgatni Várkonyit, vagy pár elemzőt erről.
A szintetikus üzemanyagot pl a BMW, Merci, Porsche biztos, hogy fogja tolni ezerrel.
Az euro 7 normát sem hallottam, hogy elfogadták volna valahogy.
Itt még simán lehetnek változások, kiskapuk. -
julius666
addikt
válasz j0k3r! #88515 üzenetére
Miért, a CF-el nem lehet csalni? Earning growth becslés meg kérdéses mennyit ér, főleg annak a fényében, hogy egyes mutatók alapján vastagon benne van a pakliban egy recesszió az elkövetkező 1-2 évben, szerintem még a szokásosnál is lehetetlenebb a rendes becslés.
De gyors keresés után tessék:
BMW:
- PE: 3.06
- PEG: 1.06
- P/OCF: 4.25
Toyota:
- PE: 9.46
- PEG: 1.05
- P/OCF: 7.29TSLA
- PE: 38.14
- P/OCF: 25.13Az általatok képzelt növekedés mértéke a kulcs (mondjuk a következő 3-5 évre), ahhoz lehet már értékeltségi szorzókat rendelni
Én nem nagyon látom, következő pár évben mitől lenne súlyosan hátrányban egy BMW más hasonló hagyományos autógyártókhoz képest, de igazából nem nagyon vagyok képben.Emlékeztetnélek, hogy onnan indultunk, hogy én kérdeztem, miért az alacsony P/E...
-
fokukac
nagyúr
jó, persze, rövidnél nem nagyon van hatása. de a léleknek nem tesz jót, mikor látja, hogy átb*szták, megint
amúgy pedig történelmi a pillanat, mert igazából hónapok óta ezt várjuk. október óta ilyen 13-14%-os aukciók vannak, de ez eddig nem csorgott le a rövid hozamokba, meg látható volt, hogy a PMÁP fülé nem engedik, de talán most....
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BlackV
őstag
válasz PredatorZoli #88535 üzenetére
Néhány példa azon kereskedési magatartásformák közül, amelyek több tényező együttes
mérlegelése és értékelése után piaci visszaélés szempontjából jogsértő magatartásnak és
jogszabály szerint tiltott piaci manipulációnak minősülhetnek.
• „Semleges ügylet”: pénzügyi eszköz eladására vagy vételére vonatkozó megállapodás
kötése vagyoni érdekeltségek vagy piaci kockázat változása nélkül, illetve, ha a vagyoni
érdekeltségek vagy piaci kockázatok átruházására összehangoltan cselekvő vagy
egymással összejátszó felek között kerül sor;
• „Vetítés”: nyilvános tájékoztató felületen mutatott kereskedési megbízások adása vagy
ügyletek vagy ügyletsorozatok kötése a pénzügyi eszközzel kapcsolatos piaci aktivitásra
vagy árfolyammozgásra utaló benyomás keltése céljából;
• „Rosszhiszeműen párosított megbízások”: ugyanazon piaci szereplő vagy különböző, de
egymással összejátszó felek által egyidejűleg vagy közel egyidejűleg, nagyon hasonló
mennyiségre és hasonló árra vonatkozóan adott vételi és eladási kereskedési megbízások
eredményeként végrehajtott ügyletek;
• „Megbízáshalmozás”: kereskedési megbízások nagy számban történő bevitele és/vagy
visszavonása és/vagy frissítése, amelynek célja a többi piaci szereplő elbizonytalanítása –
és ezáltal folyamataik lelassítása – és/vagy a saját stratégia elrejtése;
• „Rétegzés”: nagy számú vagy nagy volumenű, többnyire a piaci ártól távoli, valótlan
megbízások adása az ajánlati könyv egyik oldalán annak érdekében, hogy elősegítse az
ajánlati könyv másik oldalán adott valós megbízás végrehajtását. Ugyanakkor a valós
megbízás teljesülésekor a valótlan megbízások visszavonásra kerülnek.
https://www.mnb.hu/letoltes/dr-gyury-gergely-piaci-visszaelesekrol-atfogoan.pdf -
net91
senior tag
válasz travix #88505 üzenetére
"Ha így maradnak az árak 2024-ig, lehet elgondolkozok egy osztalékrészvényes portfólión, a jövő évre már meg vannak a kiszemelt etf-ek"
Én még keresési fázisban vagyok. Melyek azok a kiszemelt ETF-ek? (Ha nem publikus privátban.)
Az élet egy rövid utazás, éld meg. Emlékeket gyűjts, ne anyagiakat.
-
avl
senior tag
-
Vesa
veterán
A Hyundai-on jót nevettem ott a lista élén. Most éppen egy Ioniq EV-t hajtok, 3 hete cseréltek benne komplett hajtóművet 1,6 millióért, szerencsé(m)re garanciában. Az egyik tükröt néha nem hajtja be a motor, emiatt is mehetek be, szerencsére ez is gariban lesz javítva. Kemény fél éve van meg az autó. Előtte volt 5er, 7er BMW-, egyikkel se volt semmi bajom, a világból kimentek kb. Nyilván ez nem mérvadó és szűk, személyes tapasztalat, de a szervizben is mondta a srác, hogy a Kona-kat is rendszeresen viszik vissza fordulatszám-átalakító hibával, sok esetben pár hónapos, 1-2 éves autókat. A kidolgozás minősége pedig kanyarban sincs a Hyundai-ban egy BMW-hez képest. Ettől még szeretem mint elektromost, de a következő EV már i4 lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
mephisto5
csendes tag
válasz PredatorZoli #88500 üzenetére
hogyan definiálnád a 'tisztességes' megbízást? ha X az utolsó kötési ár, ne tegyen be 1.1X áron eladási ajánlatot? vagy 1.05X? esetleg 1.01X? hol van a határ?
-
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #88479 üzenetére
Szerintem két fő csoportja van a magyarázatoknak, az első a racionális, a második meg az irracionális, konteó jellegű, de mindkettő érvényesül a piacon.
A racionális indokok közé tartozik a teljesen megalapozott félelem a struktúraváltástól. Az elektromos autózás jönni fog, legalábbis Európában (az USAban és Kínában nem ilyen egyértelmű a helyzet) ez pedig komoly változásokat generál a termékszerkezetben, az értékesítés módjaiban, a K+F-ben, a marzsokban. Jelenleg nem tudjuk hogy kik azok akik ezt a változást eredményesen le fogják követni. A személyes véleményem amúgy az, hogy nem a németek miatt kell aggódni, az egész VW-Konszern, és a Merci meg a BMW is meg fogja oldani a dolgot. Éppen ezért azt is gondolom, hogy ezen cégek papírjai jelentősen alulértékeltek jelenleg.
Aggódni a Stellantisért kell, mert ők vannak elég kemény helyzetben. Abban az árkategóriában ahol ők jellemzően dolgoznak, óriási a verseny, a BEV átállás pedig simán komplett kategóriák megszűnését jelentheti.
Az irracionális indokok között pedig ott a rengeteg butaság, amit magukat szakértőknek képzelő teljesen fogalmatlan emberek terjesztenek ezerrel. Ilyen az hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elektromos autót gyártani, nem tudnak ilyet fejleszteni, bezzeg a Tesla, a NIO, a Rivian meg a többi új versenyző.
A másik hülyeség az hogy a hagyományos gyártók egyetlen versenyelőnye a belsőégésű motor volt, olyat csak ők tudtak, de most már újak is jöhetnek.
Harmadik meg a kínaiakkal való riogatás. Majd jönnek a kínaiak, és féláron, sokkal jobb autókkal ledarálják a globális piacot. Na ez nem fog megtörténni, több okból sem.Az új elektromos gyártók iszonyat túlértékeltsége pont ugyanaz a jelenség volt, mint anno a DotCom lufi. Az is leeresztett, ez is. Persze lehet pár új cég megmarad tartósan, például a Tesla vagy a Rivian, de hogy nem fognak világuralomra törni az is biztos.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
avl
senior tag
válasz travix #88505 üzenetére
"még mindig a német autók a legjobbak szvsz" szerintem meg nem :-)
objektiven: attol függ, mi a szempontok sulyozasa"az amerikai/kínai autók nem hozzák sem azt a luxust sem megbízhatóságot mint ezek a német autók" megbizhatosagban többnyire nem a nemetek vannak élen, rengetegfajta stat. van, egy nem oly regi iras: [The-10-reliable-car-brands]
[2022-us-vehicle-dependability-study]
[car-brands-highest-customer-satisfaction-ratings-2022]3-4-es P/E nyilvan örület (hosszú ö-vel);
a szabalyozas bizonytalansagai es a politikai rendelkezesek ámokfutása is benne van az europai gyartok alacsony ertekeltsegeben (más gyártóknak nem EU a fö piaca) -
SzGee
aktív tag
válasz fokukac #88523 üzenetére
Délelőtt vettem 2051/G-ből a beírásod után, azt gondoltam ma már nem fog változni, nem baj januárban veszem a következő pakkot szépet ugrottak ma a kamatok
számlaegyenlegemen is meglátszik, ez a mai kis "beállítás" 2,5 millióba fájt[ Szerkesztve ]
If you leave me, can I come, too?
-
aAron_
őstag
-
Horvi
őstag
Sziasztok,
Van a családban MÁP+ 2024/17 amivel nemigen volt foglalkozva. Gondolom ezt is megéri átváltani mondjuk PMÁPra mondjuk 2027/J-re. Jól gondolom?
Köszi!Hello darkness, my old friend...
-
fokukac
nagyúr
úgy látszik, tényleg visszajött a szabiról a kincstári árfolyam-állítgató kollega, és brillírozik erősen, naponta többször is.
délutánra 11,8% lett a hozama az összes rövid kincstárjegynek. Ismétlem, meghaladta az új PMÁP-ok forduló előtti 11,75%-ját..!
a hosszabbak csak picit változtak (13,4 / 13,57).
Az anomália egyre erősebb, a 0628 maradt 11,29%-en, a farkasfog-jellegű hozamgörbe jegyébena 2051/G is 8,15% fölé ment, nettó 49,53% / 54,58%. közeledünk...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
attiati
veterán
válasz PredatorZoli #88518 üzenetére
EUR
bef.számlára beérkezés 14:00
átvezetni tbsz-re 16:00[ Szerkesztve ]
-
PredatorZoli
Topikgazda
válasz bigdady #88519 üzenetére
nyeszre nem sok lehetőség van, még a dax etf ami kb ilyen 40k huf. Ott van még a nasdaq, ami osztalékfizető ezért nem optimális, de alapvetően alacsony az osztaléka, így ha nem zavar egy kis veszteség akkor azt is lehet.
tbsz-en nem kell osztalékadót fizetni, de a forrásadókat ott sem úszod meg, így a gyakorlatban alig van előnye.
Az ersténél a jóváírásnak is díja van.
Magyarként összességében kerülni kell az osztalékfizető ETF-eket, mert 2 vagy 3 körben is adóztatva van a kifizetős. -
-
bigdady
nagyúr
válasz PredatorZoli #88471 üzenetére
Ajánlott kisebb ticket size-ú etf is van?
Illetve jól tudom Tbsz osztalékadómentes de Nyesz nem, vagyis előbbire érdemes osztalékot fizető papírt venni?
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
erste infó, üsz-től
huf könyvelés ép számlán holnap 14:30-ig
onnan tbsz-re átvezetés 16:00-ig lehetséges
reklamáció náluk, ha mégsem így van -
#31733248
törölt tag
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Ismerve a dolgok haladásának irányát, én már csak azt "várom", hogy a német állam indítson pert és gazdasági szőnyegbombázást Quandték ellen, amiért az örökösök anyukája Göbbels felesége volt.
Viccen kívül: az Unió gazdasága tényleg nem néz ki valami jól, ami a távolabbi kilátásokat illeti. Innováció egyre inkább a béka segge alatt, energiastratégia nincs (az atomipar is romokban), iparpolitika egyértelműen negatív tartományban stb... Az egyetlen talpon maradt ágazat az autóipar, azt meg éppen most igyekszünk felszámolni...
-
j0k3r!
senior tag
válasz julius666 #88514 üzenetére
Kicsit rá vagytok pörögve erre a P/E-re, pedig önmagában semmire sem jó. Legalább egy PEG-et rakjatok mellé vagy valami. De lehet, hogy egy P/FCF vagy P/OCF jobban kifejezi egy cég értékeltségét, mert egy fokkal tisztább, mint a sok könyvelési maszatolás után létrejött EPS. Az általatok képzelt növekedés mértéke a kulcs (mondjuk a következő 3-5 évre), ahhoz lehet már értékeltségi szorzókat rendelni
some men just wanna watch the world burn...
-
julius666
addikt
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Tökéletesen egyetértek, EU papírok nekem is pont ezért felejtősek úgy általában, de azért basszus, itt arról beszélünk, hogy kevesebb mint 1/3 P/E-n forog a BMW a nem EU konkurenciához képest. Ebbe minden amit írtál (meg amit Econ írt) bele van árazva, még akár több is. A pontok egy része ráadásul szvsz asszimetrikus kockázatot jelent, pozitív irányban. Szigorú EU szabályozást mindenki elkönyvelte betonbiztosként, holott egy tollvonás kitolni a határidőket, lazítani a kondíciókat. Még precedens is van ilyenre, egész konkrétan kevesebb, mint 2 éve COVID alatt meg is történt.
A BMW meg annyira nincs talán tragikus helyzetben villany téren (tett már le az asztalra teljesen versenyképes modelleket, persze lehet nem akkora marginnel, mint a Tesla, de több mint 10x a P/E-k között a különbség ), ha jönnek a kínaiak, szerintem nem sok BMW tulaj fog csincsungra váltani, stb.
Mielőtt stingy2 beszól a szájtépésért: én ténylegesen gondolkozok azon beledobok némi aprót, azért kérdeztem hátha tud valaki valami konkrétat is, miért ilyen az értékeltség.
-
tomazin
veterán
Neki (is) azzal van baja,h egy lustadek ocska fos a magyar bankrendszer. Kezzel erkezteti a penzt a 2010 utan?
Revorol elkuldtem binancere, 10percen belul tudtam hasznalni.
De ott van az afr. Megcsinaltattak a bankokkal, csak senki nem tudja hasznalni. Ugy kell kitalalni,h hova kell beirni a masodlagos azonositot,h tudj utalni, marha persze tudna barki is,h lehet telefonszamra utalni vagy email cimre. Ha meg mondod nekik, akkor is annyi a valasz,h jajj kuldj mar szamlaszamot, mert sosem hallott rola.
De ott van a nyugicredit, minden evben fel kell vinned a masodlagos azonositot. Nem lehet csak megerositeni,h igen el az az email, no-no. Lejart, b@szik ertesiteni, vedd fel ujra ha eszedbe jut.
Cserebe legalabb lehet fizetni azert is,h pin kodot cserelsz a bankkartyadon, h a szuper sapokat tudjak mibol fizetni... -
Horvi
őstag
válasz julius666 #88486 üzenetére
Érdekes mert én is wise-ról utaltam be maganak az erstéhez és a közleménybe beírtam, hogy TBSZ2022 és simán oda könyvelték a dolgot. Délután utaltam és másnap délután már a számlán volt a pénz. Igaz ez kb másfél-két hete volt szóval lehet neked bejátszott az év vége is.
Hello darkness, my old friend...
-
bear_
aktív tag
válasz Stanlee #88506 üzenetére
Ennek az az oka, hogy az EU úgy manipulálja ész nélkül a piacot a zöldítéssel, mint a szeretett kormányunk az ársapkákkal.
Várkonyi Gábor írt róla, hogy a BMW szándékosan tartja meg a belső égésű motorjait a portfóliójában, mert nem bíznak az elektrifikáció sikerében.
Az nyilvánvaló, hogy ha az elektrifikáció nem sül akkor az hatalmas pofon lesz az amúgy is az autóiparra épülő európai gazdaságnak.[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
válasz fokukac #88508 üzenetére
Hát én most gondolkozom mibe rakjam a pénzt. Mivel nem tudom mikor van rá szükség így a dkjt kicsit "pazarlásnak" érzem a pmáphoz képest. Volt most dec28as DKJban de egyből fotgattam tovább pmápba. Jelen környezetben a pmap tűnik a legjobbnak nyilván addig amíg nem változnak a feltételek.
-
fokukac
nagyúr
válasz fokukac #88403 üzenetére
hát nem tartott soká a nagy hozamesés
kijöttek a mai árfolyamok, az összes rövid DKJ hozama 11,71%-ra ugrott (tegnap még ugye lenyomták 11,2-ről 11,1%-ra) - ez ráadásul új csúcs, szerintem ilyen 11,66% fölött még sose volt, ugye a pmáp 11,75%-át sosem engedték megközelíteni...
a hosszabb májusi / júliusi is feljebb ment vagy 20 bázispontot (13,33 / 13,56) az estihez képest - jó a júliusi még lejjebb van a tegnap reggeli 13,85%-höz képest.
és megint lejjebb vitték a 27/B-t, 29/b-t is....
na mindegy. én tegnap vettem januári DKJ-t is, hát nem kellett volna. hogy ezek mekkora szemetek...ui. közben a 2051/G is 8% fölé ment, 50,12% / 55,40% a nettója.
majd 50% alatt veszek belőle újraPleased to meet you - hope you guess my name
-
Stanlee
őstag
válasz julius666 #88479 üzenetére
Szubjektiv velemenyem szerint pont azert, mint egesz Europa: egy kibaszott nagy szenvedes vagyunk gazdasagilag, amire a sokszor atgondolatlan unios szabalyozas meg csak jobban ratesz egy lapattal. (Nem, nem vagyok orbanchivo.)
Nezd meg a BMW motor / hajtas palettajat a teljes portfolion belul, meg mindig a tisztan belsoegesu motorok vannak tobbsegben, mikozben Nemetorszagban is az elektro vagy a hybrid az, amit jobban preferalnak mar jogalkotoi szinten is. Az nem innovacio, hogy a 60k euroert megvasarolt 3-as BMW-ben az ulesfutesert havidijat kell fizetni.
Alig van valami europai sikersztori, elvagyunk a langyosban, igazan innovativ europai tozsden jegyzett ceget tudsz mondani? Szinte minden US, es ok szivattyuzzak ki a penzt a mi zsebunkbol.
Az unios karbonsemlegesseg almok is csak tonkreteszik azt a meg keves de meglevo ipari termelo szektort amivel rendelkezunk. En orulok ennek szemely szerint, mert a megujuo szektorban dolgozom, de nem veszek europai reszvenyeket vagy ETF-et. Csak global ETF vagy US papirok, Europat nagyivben elkerulom, meg akkor is, ha global ETF-ben valami kis pici %-ban benne van.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
travix
aktív tag
válasz PredatorZoli #88496 üzenetére
Nem semmi a louis vuitton 345B market cappal 15B free cash flow, BMW 55B 12B ojró. Én nem látom ezt a veszélyben vannak ezek az európai autógyártás felvetést, még mindig a német autók a legjobbak szvsz bár nem vagyok nagy autó guru, de az amerikai/kínai autók nem hozzák sem azt a luxust sem megbízhatóságot mint ezek a német autók ismereteim szerint.
Ha így maradnak az árak 2024-ig, lehet elgondolkozok egy osztalékrészvényes portfólión, a jövő évre már meg vannak a kiszemelt etf-ek
-
kexksz
addikt
válasz PredatorZoli #88493 üzenetére
Hmm, koszi. Akkor inkabb cash-ben erdemes meg parkoltatni?
-
B1868
csendes újonc
Akkor az ex. randomosnak sem érdemes 20000 CHF, EUR, USD-nél több cash-t tartani a számlán mert azt már bünteti az Erste?
-
bigdady
nagyúr
válasz PredatorZoli #88500 üzenetére
Kösz.
Ui: Vételi megbízást adtam 3120 Ft-ra, erre jön, hogy teljesült 3100 Ft-on. Hogy is van ez? Vagy a minden szakasz bejelölés miatt?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi belépő szinten
- Revolut
- Asszociációs játék. :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Óra topik
- Tőzsde és gazdaság
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
- Akció! Dell E5440 laptop (14/i5-G4/4GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Dell Precision M4500
- Mint az új! Steam Deck 1TB SSD + 64GB SSD + műanyag tok + hordozó tok + üvegfólia + Windows 11 Pro
- Samsung 50" 4K Crystal UHD WIFI TV UE50AU8002
- Akció! Dell Latitude E5540 laptop (15,6FHD/I5-G4/4GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla