Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #68894 üzenetére
Mivel kopott a villa becsúszó, így ez mindenképpen értékcsökkentő tényező. Én lehet nem költenék rá, hanem így ahogy van eladnám. 26" értéke valóban nagyon nyomott, és ez már jobb nem lesz. A 184 centi teljesen átlagos, 19", 20" körüli méret simán jó lehet. Mérj egy belső lábhosszt, és nézegesd a geometriákat azért, mert gyártónként vannak eltérések. Cube pl szeret kisebb vázakat gyártani.
Ha nincs szükséged a fully-ra, jó alternatíva lehet egy merev 29", de azért erdőben nem lesz akkora élmény, mint a fully. A súlyon sok múlik, egy 13kg alatti fully gép, lockolva azért elég jól hajtható.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #68894 üzenetére
184 cm az kb 19", annyira nem ritka méret. Hiába frissen generálozott a villa, ha el van kopva a becsúszó. Mennyibe kerül a persely? Én inkább csak szimmeringet cserélnék. 26"-os össztelóst már most sem lehet drágán eladni a nagyobb kerékméretek miatt, jövőre szerintem még rosszabb lesz a helyzet. Én a helyedben minél előbb megszabadulnék tőle, ha számít a pénz.
-
flash-
veterán
üdv emberek
"vékony" hirtelen bukkanókon(pl. amikor az úton van keresztbe repedés) kattan a kormánycsapágy körül vagy alatta a bringa, érzem hogy el is mozdul valami.
volt már ilyen,el is vittem szervizbe, agy állítás volt, utána jó volt, 100km-ert mentem most újra előjött ez a dolog.
szerintem ez nem természetes. itt valami bibi van.a bringa tárcsafékes, az agy tipusa:
Shimano HB-RM66
az agy gagyi, vagy a csapággyal van gond?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #68893 üzenetére
Igazából nem egyszerű a döntés, mert nehezen találni 29er-t az én méretemben, 184 centimhez elég ritkák ebben a méretben. Jelenleg összteleszkópos, ami nagyon jól jön terepen, de aszfalton nagyon lomha. És mivel nem a szomszédban van olyan terep, ahol értelme van a hátsó teleszkópnak is, így sajnos ez sokszor hátrány. A mostani bringámat nagyon szeretem, csak túl sok helyről vérzik már a torka (fékek, első villa), így hamarosan el lesz adva, ebben biztos vagyok. Ha nem most, akkor max. 1 év múlva.
A kérdés csak az, hogy megéri még ezt a 20-ast beleölni, visszahozná e az árát eladásnál, ha szinte frissen generálozott villával adnám el? Ha nem is jönne vissza a 20 belőle, de legalább hamarabb/jobban elvinnék talán.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68880 üzenetére
Egyik mondatoddal ütöd a másikat. Az országútis részben egyetértünk, a montisban meg 0 tapasztalatod van. Akkor idáig a nagy semmiről beszélgettünk?
Én elfogadom a normális ellenérveket, ha azt mondanád, nem tetszik, mert vannak plusz meghibásodási lehetőségek (egyébként baromi megbízható rendszer, de az ördög nem alszik), nagyobb ugratókon a levegőben nehezebben tudom forgatni a bicajt a plusz súlya miatt, olyan edzettségem van, hogy a jelenlegi aksi kapacitások nem nyújtanak alternatívát, nem profitálok belőle semmit, mert rásegítés nélküli bringával is lazán nyomom terepen a 2000m szinteket és 100km távokat. Akkor egy rossz szót nem tudok ehhez hozzátenni, csak annyit tudok mondani, hogy igazad van!
De az nem ellenérv, hogy inkább motor, meg én szeretem saját magam hajtani a bringát. Mit gondolsz egy pedelec bringát mivel kell hajtani, a füleddel? Motorral megmutatod, hogy lehet kerékpározni az erdőben?
Szerintem ne ítéljünk el valamit úgy, hogy egyáltalán nem ismerjük, lenézni meg semmiképp nem érdemes. Ez az élet bármely területére igaz. Csak saját magad teszed vele nevetségessé, ha a hülyeségeket pufogtatod, olyannak akarod megmagyarázni aki mondjuk használja, veled ellentétben. Ez sajnos sok emberre jellemző Magyarországon, hogy túlzottan okosak akarnak lenni olyan témákban is amiben semmi tapasztalatuk. Ne érts félre, nincs veled semmi bajom, csak gondolkozz el pár dolgon, ennyi.gergo84: Jó kis gép ez, de hidd el, hogy elég bele az a villa. Ez így is egy tank lefelé.
ígyvanferi: Nagyjából jól látod. Úgy képzeld el, hogy a kezedben van egy lehetőség, hogy menj rövidebb távokat izzadás nélkül, ahogy Te is említetted, de mehetsz hosszabbat is úgy, hogy beleteszed az edzésmunkát. Mivel ott a saját erőd mellett az elektromos rásegítés, így értelemszerűen nagyobb átlagsebességed lesz és nagyobb távot is mentél. De ettől még kellemesen elfáradva érsz haza. Én egyébként egy csomószor észrevettem azt amikor egyedül mentem fel hegyre, hogy ugyan azon a körön, ugyan úgy elfáradtam a rásegítésessel is mint a hagyományossal. Ennek annyi a magyarázata, hogy ezek a modern rásegítések nyomatékszenzorosak. Amellett, hogy több fokozatban kiválaszthatod a rásegítés mértékét, még adott rásegítésen belül is figyeli azt, hogy milyen erővel taposod a pedált és úgy adagolja a nyomatékot. Tehát ez annyit jelent, hogy ha azt akarod, hogy az elektromos motor a max nyomatékot adja le, ahhoz neked tiszta erőből kell taposnod a pedált. Így viszont olyan élményben lesz részed amit nehéz leírni, olyan érzés, mintha egy top versenyző lennél, úgy tépsz felfelé a legdurvább terepen is. De mivel tiszta erőből nyomtad végig, ugyan úgy elfáradtál mint a hagyományos bringáddal. Csak megdupláztad az átlagsebességed és fele annyi idő alatt hazaértél ugyan arról a körről. Edzeni nem edzettél kevesebbet így mint a hagyományos bringával. persze lehet máshogy is használni, visszafogottabban, mérsékelt rásegítéssel, kevésbé elfáradva. Ez csak a felhasználón múlik, mit választ. meg kell tanulni használni az ilyen gépeket is.
Crytec210: Évekkel ez előtt, amikor először láttam használatban pedelec bringát, nekem is kissé vicces volt. Tekerünk fel egy izzasztó emelkedőn, amikor egy 70 körüli fószer flip flop papucsban, csámpázva a pedálon, fütyörészve eltekert mellettünk.
Így is lehet használni rövid távon, de én sportolásra használom hosszabb távon.Vasinger!: A kopás valószínű a karbantartás elmulasztása miatt lett, valóban nem tudsz vele mit kezdeni, de ettől még lehet működne rendesen. Eladni kompletten és venni egy másik bicajt, nem hülye ötlet. Gondold végig, hogy mire van szükséged, és mit tud a mostani bicajod, tudja e azt nyújtani amire szükséged van?
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Krisz79 #68890 üzenetére
besűrűsödött a fékfolyadék vagy levegős a fékcső és a keletkező/ett buborék átkerül a fékkar irányába, nem engedi el a nyomást a henger
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Vasinger!
nagyúr
Úgy gondoltam, hogy akármi is lesz a biciklim sorsa, generáloztatom rajta az első teleszkópot, mert az még soha nem volt és egy kicsit lötyögött már. A teleszkóp típusa: RockShox Revelation U-turn; 110-140 mm; lockout dupla légkamrás. Most ahogy szervizben van, egy szimering és olajcsere alapból lenne, illetve perselyezés is. A baj az, hogy a becsúszója is meg van kopva, amivel nem lehet mit kezdeni, mert az a védőréteg lejött a becsúszóról, ami alatt már csak alumínium van. Ettől függetlenül lehet kibírna így is 1-2 szezont, de többet nem biztos. Így is a generál 20-25k lenne és ugye tökéletes nem lenne a teleszkóp.
Szerintetek érdemes lenne ezt még rákölteni és használni kopott becsúszókkal, vagy esetleg adjam egy bringát úgy ahogy van és nézzek másikat, amely kevésbé használt, mint a mostani?
Minden tanácsot szívesen fogadok!
-
Krisz79
őstag
Mi lehet az oka,erős fékezés után szorul a fékem... (hátsó.)
Megállok, fék behúz,majd hátra próbálom húzni a bringát és akkor elenged.
Olajos tárcsa. (Tektro)[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Zola007
veterán
Van olyan alkatrész webshop, aki ingyen szállít kisebb tételt is? (5-6e Ft)
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
gergo84
aktív tag
-
rétisün
veterán
-
veterán
válasz Runner_fxr #68876 üzenetére
Tudom, de amikor rendes montit lattam ilyen veezioban, az olyan volt, hogy elment mellettem, mint a nyil ☺
Ertettem mar az elejetol, hogy mire gondolsz, de ettol meg szerintem akkor is mokas, amikor egy fizikai kepessegek alapjan adott dologra esetleg nem annyira alkalmas ember ezzel mar meg tud tenni ilyeneket egy rendes turan is.
Everybody lies.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #68876 üzenetére
Először én is szkeptikus voltam a rásegítéses bringákkal kapcsolatban, semmi tapasztalatom nem volt velük, és csak azokat a borzalmas elektromos valamiket ismertem, amikkel a piacra hasítanak az öreglányok (illetve meglepő módon sok fiatal(abb) is). Kicsit hasonlóan állta hozzá a témához, mint imyourfriend.
Aztán olvasva a topicot, a hsz.-eidet, illetve pár tesztet is igazi pedelec biciklikről (meg egy nemrég linkelt, talán bikemages cikket, ami egy összefoglaló, alap információkat, fogalmakat tisztázó írás volt), egészen megváltozott a véleményem. Sajnos tapasztalni még nem tudtam, milyen egy ilyet hajtani, de egyáltalán nem tartom már valami úri huncutságnak, illetve a lusták, kényelmesek, strava-n, endomondon f.szméregetősek mókázásának.Amit én leszűrtem (persze ezeket már rengetegszer leírtad te is): ezek ugye rásegítésesek, nem teljesen elektromosak, vagyis tekerned mindenképp kell a kerékpárt. Annyi a különbség, hogy egy ilyennel mondjuk kétszer akkora távot tehetsz meg, vagy 10-20 km/h-s átlaggal gyorsabban tudod le ugyanazt az utat, ugyanakkora erőbefektetéssel(!). Nyilván ha együtt tekersz sima bringásokkal, akkor kevésbé fogsz elfáradni, de attól még ha edzés a cél, rásegítésessel is el lehet végezni ugyanazt a munkát. Meg felmenni olyan helyeken, ahol eddig csak tolni tudtad a biciklit. Vagy nekem, mint eléggé izzadósnak akár munkába menni sem lenne rossz, nem kéne rögtön minimum egy ingcserével kezdenem a napot. Bár nem tudom, lehet annyi terhet nem vesz át, hogy ez rajtam segítene.
És persze ott van még az a szempont is, ha valaki az egészségi állapota miatt nem kerékpározhat rendesen. Így lehetősége nyílik elmenni a haverokkal megkerülni a Balatont teszem azt.
Persze még egyszer mondom, ezeket csak az élménybeszámolókból, tesztekből, leírásokból kiszűrt infók alapján raktam össze, nincs gyakorlati tapasztalatom a pedelecekkel, de egyáltalán nem gondolnám, hogy megvetendő lenne ilyennel tekerni, sportolási céllal sem.
-
gergo84
aktív tag
válasz Runner_fxr #68879 üzenetére
értem. a gyártó is ezért rak bele sima villát... erre voltam kíváncsi, hogy valaki próbált-e már ilyet.... ma délelőtt kipróbálom ezt. (kár hogy nincsen dupla vállú a szimpla paramétereivel) köszönöm a választ, és az infokat
-
hegyimorc
senior tag
Adott egy Ultegrával szerelt fitness bringa.
Le lehet cserélni a hajtóművet FC-6750/50-34T kisebbre, mondjuk egy szintén két tányéros montisra, pl FC-M785/40-28T úgy hogy mást ne kelljen cserélni?
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68876 üzenetére
Elolvasom, de a montis és erdős részhez nem tudok hozzáfűzni mert nincs tapasztalatom. Nyilván szép és jó dolog mindez, van aki örömét leli benne így nincs probléma. Majd egyszer ha áttérek montira akkor lehet máshogy fogom gondolni de addig sok víz lefolyik még a dunán. jóccakát'
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo84 #68878 üzenetére
A dupla vállas Downhill cucc, súlyban nem kevés, általános felhasználásra felesleges. Amúgy meg amit linkeltél vázat, egy 160, vagy 170-es szimpla vállassal is bőven "chopperes", mivel egy csapatós georol van szó, pláne az xc gépedhez képest. A dupla vállassal csak rontasz rajta minden tekintetben. De ha gondolod próbáld ki. Ezt én már lezongoráztam kb 10 évvel ez előtt a kona stinky-n és nem hiányzik.
Az amit linkeltél nem kiegészítő, az egy speciális gép, speciális konstrukció. Amúgy nem is lett belőle nagy siker. El is tűnt a piacról. -
gergo84
aktív tag
válasz Runner_fxr #68877 üzenetére
hát... hogy lefelé mehessek, előbb fel kell jutni... nem baj, ha nem teljesen tökéletes a geometria, mert a jelenlegin is fel van emelve a kormány (trekking-esre), előre is kell hajolnom, mert különben emeli az elejét, de szeretem így, mert lefelé tökéletes, ha barátnőmmel bicajozok a városba, akkor meg kényelmesebb a magasabb kormány. igazán arra vagyok kíváncsi, hogy egy ilyen villa mennyivel emelné meg az elejét, még olyan elviselhető chopper-esre, vagy totál használhatatlan lenne... meg ahogy nézegettem, talán a dupla vállassal nem lenne olyan fordulékony, mert a vázhoz hozzá érne a villa, de láttam már ilyen kiegészítőt, amivel kicsit előrébb lehet tolni a dupla villát...a dupla vállast a kinézete miatt imádom, és ezért erőlködöm valamiféle megoldáson...technikailag nem használom ki, és nem is lenne rá szükség...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo84 #68875 üzenetére
Ne tedd. Elrontod a geot. Ebbe a vázba szimpla vállast tegyél, maximum egy 170-es Fox 36-ot.
Viszont ha sokat mész felfelé, akkor nem az enduro a megfelelő választás. Trail/Am köröl nézegess. 120-140mm körül.
Enduro akkor kell ha úgy jössz lefelé mint egy vadállat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68865 üzenetére
El is olvasod azt amit leírtam? Mert a válaszodból úgy tűnik, hogy nem. Hol írtam olyat, hogy országútira elektromos rásegítés kell, vagy bármi ilyet? Írtam is, hogy egyet értek veled abban, hogy országútira felesleges. Én montiról beszélek. Én is felülök a bringára a body után, de nem mindegy, hogy aszfaltozol, vagy mész fel az erdőbe. Amúgy meg a body sem könnyebb mint ez a cross fit. Hiába divat a cross fit, a súlyzós edzés az alapja ennek az egésznek, de ebbe inkább ne is menjünk bele.
A motorhoz hasonlítás is egy vicc, ezt ugyan úgy tekerni kell, nem gázkart húzogatsz.
Mielőtt megint félreértelmeznéd amit mondtam, engem nem zavar az, hogy valaki értelmes érveket felsorakoztatva azt mondja, hogy az elektromos rásegítés nem az ő világa, de tapasztalat nélkül, hülyeségeket magyarázva, lesajnálva a másikat, na az már kicsit zavar.
Részemről is off, mert falra hányt borsó amit mondok. Én úgy vagyok vele, hogy próbálom megérteni a beszélgető partnerem, de nem vagyunk egyformák.Laox: Te is tévedésben vagy, enduro motorral hogy mész be természetvédelmi területekre? Amúgy meg motorral hasonlítani felesleges, ezt tekered, nem gázkart ráncigálsz, és le is izzadsz. Komolyan nem értem, tényleg ennyire bonyolult amit leírok?
Crytec210: A papi trekkingjét, meg egy komoly montit ne hasonlítsuk már össze. A felhasználás is egész más. Gyere el velem egy komolyabb terepezésre, akár cserélhetünk bringát is fele -fele arányban, aztán meglátjuk mennyire akarsz nevetgélni a vége felé.
Mi olyan érthetetlen azon, hogy valaki többet akar menni mint amit az edzettsége még normális keretek között lehetővé tesz? Szerintem ezzel semmi baj nincs, a mai technika lehetővé teszi. Én sem arra használom az elektromos montit, hogy feltekerjek normafára meg leguruljak. Még éveknek kell eltelnie, hogy itthon az emberek ezt megértsék. Ez még újdonság, majd rájöttök előbb utóbb, hogy miről pofázok.
[ Szerkesztve ]
-
gergo84
aktív tag
sziasztok,
van esély rá, hogy ebbe a vázba egy dupla vállas villát tegyek? példa
jelenleg egy ktm aera 29" comp-ot hajtok, kisebb módosításokkal, de arra gondoltam bringa építésbe kezdenék. nem vagyok profi, csak szimpla user, 1000-1600m-re szoktam feltekerni, aszfalton, vagy salakos erdei úton. lefelé viszont elhagyom az ösvényt, és be a dzsindzsásba, kövek, vízmosás meg ilyenek...
-
Tendd
tag
Köszi mindenkinek aki tanácsot adott mit vigyek magammal a 100-as tekeréshez. Amire lehetőségem volt azt betartottam. Végül a 100km nem jött össze, mert egy hangyányit rövidebb volt a kiszemelt kör, de nem ez a lényeg. Sikerült megállás nélkül letekernek, az fontosabb nekem .
A táv 97,0 km lett, menetidő háztól-házig 3:09:07, átlagsebesség 30,7kmh. -
Mezi1982
tag
Üdv mindenkinek, kérnék pár alternatívát belső gumira outi-ra, kinek mi vált be. Az elmúlt egy hétben 3 defekt, előtte 5200 km alatt 1 lassú defekt. Ultralight superlight meg a hasonló csoda belsők felejtősek a lényeg min. 60 mm szelep az kell. A gyári Rubena belső lenne a legjobb mert azzal csak jó tapasztalataim vannak de 80 mm szeleppel nem találtam de még 60 mm-el sem. Már tapintásra is észrevehető a különbség a schwalbe exta light-hez képest, arról nem is beszélve, hogy annak egyik fele tyúkbél a másik meg csabai vastag kolbász.
-
-
Laox
aktív tag
Nézzétek csak, tartó: [link] ~13500 forint és eléggé dicsérik, itthon nincs ennyiért ilyen, nem?
20% kedvezmény AlzaPlus+ előfizetésre: tfaboKZcXMx7
-
veterán
válasz Runner_fxr #68845 üzenetére
En nem ereztem csalasnak, mikor emelkedon egy oregur komotosan feltekergett, en meg a lelkemet kitekertem, hogy tartsam az iramot. Megis csak rohogtem, mert vicces volt, mikor meglattam, hogy pedeleccel van 😀 miert nem tudnak ezeken masok is jot nevetni es kesz?
Everybody lies.
-
Laox
aktív tag
válasz imyourfriend #68865 üzenetére
Különbözünk. Én sem használnék sosem elektromos biciklit, szerintem az isteni érzés, amikor felérek egy dögnehéz úton a hegy tetejére és onnan elégedetten legurulok. De van, aki azért teker, hogy friss levegőt szívjon és ne izzadjon le. Még mindig jobb, mint a semmi. Ha már rásegítés, akkor egy fasza kis 150-es enduro motor és adni neki az erdőben.
20% kedvezmény AlzaPlus+ előfizetésre: tfaboKZcXMx7
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68845 üzenetére
Nem nézem le őket, az elveim között van hogy országútizáshoz nem használok semmiféle ilyen kütyüt. Innentől kezdve eldönthetem hogy kit tartok kerékpáros társnak és kit nem, én edzés után bármikor elmegyek egy 60-80km-t pedig a crossfitt nem tartozik a legkönnyebb edzésfajták közé. Másik oldala hogy ez egy kerékpár melyet az ember hajt, felülhetek egy motorra ha szeretnék és akkor élvezem a motor adta segítséget. Felőlem megelőzhet bárki, bármiféle csoda kerékpárral mivel azért tekerek hogy élvezzem és hogy nekem jó legyen. Emellett nem kívánom megérteni az egésznek a lényegét, ha 50km-t tudok tekerni akkor 50-et is fogok, egy méterrel sem szeretnék többet hajtani mint amennyit a képességeim és a fizikumom megenged. részemről off
-
Sleek
senior tag
válasz bandus #68863 üzenetére
Szerintem az lesz a befutó.
De nem döntöttem mert azért élőben is szeretném megnézni őket.
Mégiscsak 220ezer ft.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz JackFeryll #68861 üzenetére
Ilyesmit említettek nekem is. Bár én azt sem tudtam miről van szó mert azt a modellt nem ismertem.
15 cm t írnak a homlokcsőre.
Nem lesz nagyon előre dőlős ?[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz Halkow. #68857 üzenetére
Mtb n tetszik a tárcsa fék a z országútin nem .
Tehát az alap verzió marad .
Mutatják majd a 2017es gépet is csak még nem ért ide a mail
Pár nap múlva fent lesz a honlapon is<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
TayRol
nagyúr
válasz maximilian4 #68855 üzenetére
Igen. De a 190-es magassaghoz amugy sem árt a 21'-es váz.
-
TayRol
nagyúr
válasz maximilian4 #68837 üzenetére
Ez igy teli talpas tamaszkodva a földön. Ha a pedál fent lesz majd feljebb emelem.
-
Sleek
senior tag
válasz maximilian4 #68850 üzenetére
Wilier Montegrappa.
Amit kinéztem.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Sleek
senior tag
válasz maximilian4 #68847 üzenetére
Azt mondják teljesen új kinézetű lesz a bringa és a 220ezres ár garantált eddig.
Ha megjön a mail felteszem ide.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Jarod1
veterán
szombaton felugrunk tekerni egyet Pestre, milyen útvonalak javasoltok Kelenföldtől?
-
Sleek
senior tag
Wilier bringát ha megrendelem szeptemberben érkezne meg a 2017es modell.
Most küldenek róla fotót .
Majd belinkelem<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #68843 üzenetére
A benelli egy elég gyenge eresztés a pedelec bringák között, agymotoros, elavult rendszer. Terepezésre meg egyáltalán nem való. Akit említettem srácot, nem elektromos bringával tekerte körbe a Balaton, és keszthelyi túrán sem azzal volt, csak az aszfaltozás, és hegyi terep közti kontrasztot próbáltam érzékeltetni. Szerintem teljesen rosszul, és nagyon előítéletesen közelíted meg a kérdést. Az odáig rendben van, hogy nem szimpatikus, és országútisként nem is látsz benne fantáziát. De miért tartod magad többre, mint azt aki esetleg elektromost hajt? Sőt mi több miért nézed le? Mint említettem, nem mindenkinek van ideje ugyan annyit kerékpározni, de amikor elmegy akkor élvezni akarja. Miért baj ez? Az elektromos monti sem gyerekjáték, az is sportszer, és baromira el lehet vele fáradni. A másik meg ez a méregetés. Jó pár pedelec használót ismerek, de még egyiknél sem láttam strava féle pöcsméregetést. Ellenben olyan embernél már igen, aki életében először 5km-t letekert egy hagyományos bringával. A méregetés pont nem egy pedelec használóra jellemző. Ők csak élvezik a tekerést. Jómagam mindig is szerettem a sportokat, 94 környékén kezdtem el aktívan montizni, ez a szerelem azóta tart, de már az utóbbi években nincs annyi időm a sport szerű bicajozásra. És még kondizni is lejárok. Szerinted 20 év montizás után lemondanék a sportról? Mivel te nem montizol, így pláne nem érted az egész lényegét. Azt elfogadom, hogy nem mindenkinek van szüksége rá, meg nem mindenkinek szimpatikus, van ugye több meghibásodási lehetőség is, de szerintem túlzottan sok az előítélet, aminek sok alapja nincs. Engem egyébként meg az irritál, hogy manapság mindenki atlétának képzeli magát, aki megy 10km-t bringával. Ezért is érzitek sértve magatokat, ha netán valaki egy rásegítéses bringával megelőz. Csalásnak érzitek, holott ő nem versenyez veled, ezt csak Te gondolod.
Hogy értsd, adott mondjuk 100km hegyi terep, ebben van mondjuk 2000m szintkülönbség. Pedelec montival ez a táv kb annyit vesz ki belőled, mintha pont a felét mented volna egy normál montival. 50km terep, 1000m szinttel szerinted nem edzés? Nincs sportértéke? Itt az a lényeg, hogy megduplázod a hatótávod, nem az hogy elveszed a sportot.[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz imyourfriend #68843 üzenetére
Sok embernek jó a rásegítés..
Mondjuk ők nem is jampiznak.
Ismerős kisfiánál ugyan úgy szívizom elfajulást találtak mint nálam ,csak nála vastag nagyon a szívizom.
Minden sporttól eltiltották kb.
A srác 12 évesen nem tud a társaival futni stb.
Neki pl jól jönne egy rásegítés.
Vagy pl rengeteg szívbeteg embernek aki szeretne még tekerni, de nem tudja a szívet terhelni egyéb okok miatt.
Van egy csoport facebookon sokan linkelgetik mennyit mentek meg ilyenek.
Azt egyszer eljönnek a bakonyba vértesbe, és el is véreztek 10 km után...
Nem szeretem én sem a jampizást.
Mindenki annyit menjen ami kényelmes és jól esik neki.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68842 üzenetére
Próbáltam, egy Benelli elektromos bringát hajtottam pár km erejéig de mindig is úgy leszek vele hogy amit el akarok érni azt saját erőből fogom elérni, nem kell hozzá rásegítés és itt meg is állt a dolog. Aki nem így vall országúti kerékpárosok közül, ő nincs miért kerekezzen velem. Erősödjön meg majd üljön kerékpárra és hajtsa élvezettel, de már előre látom azokat a postokat mikor valaki ráül egy ilyen "csodagépre" és postolja hogy micsoda átlagot ment, vagy ahogy írod körbetekerte a balatont vagy letekert X kilómétert. Letekerem én is meg a többiek is akik motor nélkül saját erőből hajtják a bringát, és itt a saját erőn van a hangsúly meg azon hogy az illető érte el azt amit segítség nélkül.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #68819 üzenetére
A legutóbbi alpinbike-os túrán én is megtérítettem egy srácot. Nem rég vett egy giant trance-t az alpinosoktól, de most, hogy látta az ebike-ot használat közben, erősen elgondolkodott a cserén. A túra végére nagyon kikészült, mondtam is neki, hogy pont az a lényeg, hogy a végén segít igazán. Az egész túrát élvezni tudod, nincs gyötrelem a végén. A legtöbb előítélet abból adódik, hogy az emberek nem ismerik a technológiát. Van egy elképzelésük róla, de az legtöbbször köszönő viszonyban sincs a valósággal. Kis túlzással, nyilván az opel astra tulajdonosnak is van egy elképzelése az m5-ös bmw vezetési élményéről, vagy egy 911-es porsche-ról, de más megtapasztalni.
imyourfriend: Mindenki tudatlan aki nem próbálja ki normális körülmények között, hát honnan is tudnád milyen, ez nyilván való. Az országútis dologban egyet is értek veled, bár abban a részében nem, hogy elküldöm a picsába. Azt meg még is is miért? Miért fáj neked? Nem értem. Nem versenyen csal.
Az országútira egyébként valóban felesleges. Nem is az a célközönség. Nekem sem kéne olyan, a melóba járós fitness-em se elektromos rásegítéses, semmi szükségem rá. Országútival nem nagy cucc 80-100km megtétele. Míg ugyan ez montival, durvább terepen, már igencsak húzós, sőt még a fele is. Inkább ott van ennek a pedelec dolognak értelme. Illetve a trekkingeken, idősebb embereknek.
Montin is inkább a hosszabb rugóutas AM/Enduro gépeken látom értelmét az elektromos rásegítésnek, mert ott még a súly és a nagy rugóút is hátráltató tényező, pláne olyan embernek aki nem tud hetente 3-4 szer elmenni hegyre. Így meg sokkal nagyobb élmény.
Az a srác akit fentebb említettem, hogy elgondolkodott az az elektromos montin, mesélte, hogy 1 nap alatt körbetekerte a balatont, de a 60km-es keszthelyi hegyi túrán sokkal jobban kikészült.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
Pettend-Pázmánd földutat próbálta már valaki?
Jester
-
6030D
őstag
válasz fpeter07 #68836 üzenetére
Jó dolog a közkutas weboldal, de lehet, hogy odamész, és csak a kút van, de nincs rajta kar, amivel tudsz nyomni vizet.
Hirtelen ránéztem párra, ahol múlt héten nem volt, és jelöli azokat is amin nem volt nyomóka (miért ne jelölné, hiszen ott van).
2 kulacs és figyelni, hol van kút. Ha van, újratölteni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz concret_hp #68771 üzenetére
Ezek nagyok? Karbon 269euroért elég jó ár.
[link]"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Jester01
veterán
Egy felfogatásra két kisebb kulacsot rá lehet applikálni valamivel? Dupla tartó?
Vagy van esetleg két rekeszes kulacs? Vinnék vizet meg tónit is, de csak 1 helyem van, kormányra, nyeregre első körben nem akarok akasztani semmit márJester
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #68812 üzenetére
Tudatlan vagyok akkor e-téren de egy ilyen elektromotoros országútist előbb küldök el a p*csába mint hogy vele kerékpározzak az is biztos.. gyengéknek valamint a vasárnapi kerékpárosoknak való dolog ez,de ez magánvélemény.
-
pardeee
csendes tag
Én 100 feletti túrákra jobban szeretek viszonylag korán elindulni, míg nincs nagy meleg, vagy sötét, érdemes ellenőrizni a bringán minden jól be van e állítva, mert hosszabb távon előjöhet nyak, hát derékfájdalom, legyen nálad elég folyadék, 1,5 - 2 órával előtte kajálj egy jót, ha viszel zselét vagy energiaszeletet, még az előtt edd meg mielőtt éhes leszel, legyen nálad egy imbusz (ha van hely defektjavító cucc, vagy legalább mini pumpa), ha nagy szintkülönbségek lesznek és sokat mászol, érdemes jól beosztani az erőd és tartalékolni a végére, sisakot vigyél.
hirtelen ennyi„ride hard & earn the downhill”
-
Cathfaern
nagyúr
Fél óránként igyál és 1,5 óránként egyél valamit (banán, müzliszelet). Ha semmiképp se akarsz enni (lehet menet közben is, nem muszáj megállni hozzá), akkor vigyél izotóniás italt is (lehet kapni készen, vagy házilag pár csipetnyi só + citromlé az alaprecept, esetleg mehet bele magnézium pezsgőstabletta is), ezt értelemszerűen nem egyben lehúzva, hanem ha mondjuk viszel fél litert belőle, akkor időnként kortyolni belőle 1-1-et.
-
-=RelakS=-
veterán
Minek ide szemüveg?
képItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
JackFeryll
őstag
Elég kaja, elég víz. -> Kutak keresése az útvonalon frissítéshez. kozkutak.hu
-
Tendd
tag
Ma tervezek menni egy 100-as karikát, életemben először. Megállás nélkül, viszonylag nagyobb tempóban. Aszfaltos tekerés lesz természetesen, valami tanács esetleg amire figyelnem kellene?
-
-=RelakS=-
veterán
-
razzorr
őstag
válasz Runner_fxr #68812 üzenetére
Bringatúrán voltunk sokad magammal nem is olyan régen és hazafele menet elsuhant mellettünk egy csóka fully-val,na mondom a cimbinek ez pedelec volt,csak néztünk nagyot. Utólag kiderült,mert a vonaton együtt mentünk haza a csávóval,hogy a többek között a Forbes magazin újságítója is és lelkes pedelec-es,egy Haibike volt 1guriga felett. Onnantól hazáig beszélgettünk vele és nagyon meggyőző volt és szimpi ez az egész pedelec téma. Az egyik tagunk ki is próbálta még az állomáson, azóta fülig ér a szája Egy olyan ember aki outizik,trekkinggel nyomja,de most valami még jobbat akar. Lehet venni is fog egyet, előtte pedig mikor meséltem neki,hidegen hagyta az egész téma. Fejlődik a világ, majd mi is hozzáfejlődünk.
-
Runner_fxr
Ármester
De úgy volt, rendeltem is. kb 5db-ot a boltba, 1-et magamnak. Csak az a gond, hogy akkora az érdeklődés a Fritzeknél, hogy megcsúsztak a gyártással és sajnos nem a magyar piac élvezi a prioritást. Valamikor julius vége, augusztus elejére mondták a szállítást. Az Enduro-s Jakkyl sisakból is rendeltem, az meg csak télen lesz, vagy jövőre, bár az már kb mindegy is.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #68807 üzenetére
Örülök,hogy tetszik! ...kissé állbíbekk Terminátoros kinézete van,de annyira jól véd fény,szél meg bogarak ellen,hogy az csoda!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
JackFeryll
őstag
Megy valaki a topikból Budapestről (-et érintve) bikerunfest-re akihez be lehetne társulni az utazásba ? A fuvarom sajnos meghiúsult.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68808 üzenetére
[link] itt pl 39900-tól írják de amúgy 45-ért simán szerezhető szerintem, ahova járok szervizeltetni ők hivatalosak úgy tudom.
-
6030D
őstag
válasz Runner_fxr #68812 üzenetére
Nem úgy volt, hogy rendeltél egy Variotronicot? Talán a Cube mezzel együtt írtad. Kérdezni is akartam, hogy bevált-e a csillagászati (lista)árához képest.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #68799 üzenetére
Idővel rájönnek a tudatlanok/hitetlenek is, hogy nem az ördög műve az elektromos rásegítéses kerékpár, egyszerűen hatékonyabb sok esetben. Sportolásra is ugyan úgy alkalmas.
A napfogyatkozást leszámítva, általában lassan sötétedik. 10-15 perc amíg víztisztaságú lesz a lencse. Az esetek 95%-ban kiválóan használható. Észre sem veszed, alkalmazkodik a fényviszonyokhoz a vario lencse.
Olyan esetekben lehet zavaró, de ez igaz az összes napszemüvegre, amikor nagyobb sebességgel erdőbe bicajozol és egyes árnyékosabb részeken valamivel rosszabbul látod az utat. Bár az sem olyan vészes. Erre megoldást kínál az Uvex Variotronic, fényt érzékel, nem UV-t és azonnal sötétedik, illetve kivilágosodik, lehet manuális és automata is. Inkább ezért adnék sok pénzt mint az Oakley-ért. Persze ízlések és pofonok. Amúgy nem az Oakley-t akarom leszólni, mert volt nekem is, 1998-ban vettem az elsőt, kiváló a lencséje tényleg, csak irreális az ára.TayRol: Én ha nem Uvex-et használnék, szerintem Rudy lenne az alternatíva szemüvegben és sisakban is.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Napfénysüti #68808 üzenetére
Itt is nezz korbe. Ingyen szallitnak es jo aron van (pl. a tralyx 116 euro...)
@68809: Bolle, POC, RP, Oakley, stb.... sztem ezek kozott mar nincs difi. Batran lehet valasztani az szerint, hogy mellyik tetszik a leginkabb
Atok
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz Napfénysüti #68808 üzenetére
Én is többektől a Rudy-t hallom etalonnak. Azért a szemet védi az olcsó(bb) szemüveg is
+1 a fotokróm lencsére -
Napfénysüti
nagyúr
válasz imyourfriend #68803 üzenetére
60.000 Ft.
De most talán 2/3 áron meg tudnám szerezni annyiért már meggondolnám. Igazából a szem egy elég fontos érzékszerv így ennek védelmén hosszútávon nem spórolnék.Més que un club!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #68799 üzenetére
úúúú....Mi bajod a formájával? Szerintem pöpec
Jól látom, hogy magánszemélynek is szállítanak? Legalábbis nincs céges adat a kötelezően megadantó adatok között.Ilyet vettem nem rég
Nem rossz, de bazinagy, és a szemüveget alig tudtam beletuszkolni. Eddig még nem is lenne gond, mert csinálok én magamból bohócot, ha cserébe nem fog levedzeni egész nap a szemem a pollentől. De a hagyományos sisakkal nem kompatibilis, teljesen lenyomja az orromon a szemüveget...
Mondjuk most nézem, hogy napszemüvegről volt szó Azt meg egy ócó csiptetővel oldottam meg, csak a rendes szemüveg huzatos[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
atok666
őstag
válasz Napfénysüti #68793 üzenetére
Napszemuvegnel mar csak ez van, nagyon szubjektiv kinek mi tetszik... Nekem is Oakley van (Mark Cav jawbreaker), es nem tudom, hogy csak a placebo hatas-e, de ossze se lehet hasonlitani az eddigi napszemuvegemmel (+olyan praktikus dolgok, mint pl. lebukott fejnel se zavar be szemuveg felso kerete a latoteredbe stb.).
Atok
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68793 üzenetére
Ez vagy 50ezerbe kerül az egyik szombathelyi boltban, nem egy olcsó szemüveg de ha a bringa árát nézem azért egy szemüvegért relatíve soknak tartom. neon zöld színű ami a legjobban tetszik, de akkor is rengeteg érte.
-
TayRol
nagyúr
válasz Runner_fxr #68798 üzenetére
Siszemuvegbol is Oakleyt akartam, aztán nálatok lett az a bizonyos Uvex. De napszemüvegben csak Oakley. Kicsit márkabuzulas is, de a stílus és a minőség is bejön.
Laox: ez kb hasonló felszereltség mint a Cube-om nem sokkal dragabbert.
Gyorsan egy telefonos kép. A markolat és a lancvillavedo már az en vásárlásom. A Saint pedál még nem jött meg a németektől.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest