-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
Üdvözlet!
Országúti kerekes vagyok, és megláttam e topicot.
-
imyourfriend
őstag
válasz stracker06 #14079 üzenetére
Nehogy azt hidd hogy olyan nehéz elesni, hoznám fel Michael Schumacher példáját aki mindent elért az életében amit szeretett volna szerintem, és a baj megtörtént sajnos. Nyáron estem egyet, de úgy hogy 32-33 fok volt tűzú nap, egy körforgalom. Bevettem a körforgalmat vagy 25-30 környékén majd a szegélykövön átesett a bringa mert szélesre vettem a kanyart és elestem. Szerencsére volt rajtam melegítőnadrág meg felső így csak pár seb lett rajtam. Kíváncsi lennék azért hogy mennyire rázkódik és mennyire törik össze piciny beljese a telefonnak akárcsak országúton is ezektől a rezgésektől amiket kap.
-
imyourfriend
őstag
Sikerült ma feltenni a 9-es connex 904 láncot, mondhatom egy Shimano 105 kéttányérossal és egy 12-23 ultegra 9-es sorral mesésen megy. A sorban és a hajtóműben 10ezer km van de észre sem venni.
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #14148 üzenetére
120ezer forintért mégis mit várhatna az ember ugyebár. Személy szerint nem értem miért ment fel ennyire az ára, amikor egy alap pl 3300-as ktm carbon gép tiagra! szettel 480-490Eft-be kerül, mások ezen kocsit vesznek.Ráadásul jelzem nem Ultegra hanem Tiagra van rajta ennyi pénzért. Remélem egyszer majd fény derül arra hogy valójában mennyit is ér ez a pár műanyagdarab vagy egy országúti carbon váz, mert szerintem 40-50ezer forintból kijön egy váz, fékváltó meg 25-30ból+ 2 marék rizs a kínai gyereknek.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14164 üzenetére
Az szép hely, és szép bringa. Ha lesz még nyáron előfordulhat hogy vevő lennék egyre.
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #14176 üzenetére
Szerintem is örüljön, főleg ha nem tudja maga szervízelni. Régebben keríettem egy connex 904-es láncot 8000 forint környékén és feltettem a bringára, Szombathelyen is elég sokba kerül a szervíz bár megfizethető ha az ember nem akarja összepiszkolni a kezét. 3 év alatt elkopott az még jó arány, láncot évente vagy félévente cserélem km-től függően. Sor még az első van rajta igaz már 10ezret futott.
-
imyourfriend
őstag
Carbont nem nagyon használnak erre, megfelel egy régebbi acélváz is mivel fix görgőnél nincs olyan sok veszteség a váz tekeredését illetően. Bár én nem nagyon hiszek ebben a carbon mizériában, oké hogy jobb meg könnyebb meg ésatöbbi. Viszont csak nyáron használhatom pár hónapban és jobban félteném mind az acélt.
-
imyourfriend
őstag
válasz gameroboy #14194 üzenetére
Ilyen súly mellett szerintem ne akarj még plusz csomagot vinni. Már ne is haragudj nem szeretnélek megbántani, de vagy 80kg környékére tervezik a gépeket, szerencsés vagy hogy alattad kibírja a gép, ne gyengítsd tovább. Egyik ismerősöm túrázik átszerelt kormányú országútival, carbon merida váz repedt meg alatta nemrég. Persze kicserélték gariba de az illető 100kg vagy felette volt. Szóval érted.. Én 82 vagyok viszont úgy érzem ideje nyárra visszamenni 80 alá ha hosszú távon akarom űzni a kerekezést. És tényleg ne vedd magadra mert jótanácsnak szántam hogy ne gyengítsd, van bilincses megoldás viszont akkor se málhát meg ilyesmit vigyél hátul.
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm az információkat, azért más érzés 70 kilóval mint 80 kilóval kerekezni, tegnap írtam hogy mentem a paripával cseppet, síkon észre sem vettem és nem 52-19el pörgettem hanem 52-16al nyomtam izomból és egész jól ment még ilyen súllyal is. Szeretek hegyre járni ezért gondoltam visszafogyni majd. Itt vas megyében elkél a könnyebb súly és a fürge lábak, bár a combjaim fogalmam sincs hogy lettek ekkorák, pedig 2 éve kerekezem, ég és föld ahhoz képest amilyen volt annó. Bergamont amúgy milyen márka a KTM-hez képest? Egy 2013-as KTM modellt nézegetek, ismerősömnek is ilyen van. 450ért Tiagra picit drágábban 105-ös szettel árulják.
(#14212) Joru: Elég nézni a californiai körversenyt, az aztán az őrültek körversenye, meg amúgy se fájdítsd már a szívemet itt.
szerk: Nekem a kedvenc helyem alföldön van. Izsák városából szoktam indulni és tekerek dél felé. Legutóbb Izsák-Szabadka-Szeged-Orgovány volt az útirány, 230km 29-es átlaggal és ledobott magáról a gép mert nem bírták a lábaim, ez volt tán eddig a legextrémebb próbatétel.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14236 üzenetére
Ahova járok kerékpárüzletbe ott az sramot egy viccnek mondják, persze kinek mi. Én fel nem szerelném a bringámra, de ettől még lehet másnak megfelelő és tökéletes
Azért úgy érzem aki 20-25 éve szerel már az csak csak ért hozzá, legalábbis én megbízok bennük. Nem próbáltam, csak shimano volt fent és az is marad. Terepben meg nem gondolkozom ahol talán kipróbálná az ember.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14240 üzenetére
Néztem régebben valami gépet, azt hiszem bikemagon, valami sram országútis darab volt és akkor mondták hogy tegyek le róla mert nem érdemes foglalkozni vele. Szerelnek egészen új darabokat is, sőt mitöbb egész komoly dolgokat. Lehet hogy csupán nincs elterjedve itthon a sram, de mint KTM-et nézve vagy TREK katalógust azért shimano dominál mindenfelé. Persze egyeseknek vannak gondjaik vele akik nem tartják megfelelően karban a bringájukat. Viszont úgy érzem egy Ultegra szett rengeteg ideig elmenne nálam, nem is kell a dura-ace. Innentől vélemények alapján meg hogy alig látni sramot, az is milyen olcsó.. Nem nagyon lenne olyan aki megtudna győzni. Lehet elfogult vagyok meg nekemugranak páran viszont így látom.
-
imyourfriend
őstag
Nekem 52/39 van fent viszont országútin értelmetlennek tartom.. Hátul 12-23 van és a 12-es fogaskoszorút 50 felett tudom csak használni, de volt már olyan hogy megrakott pótkocsis teherautó mögött mentem 80 felett is pár km-t, másra nem jó szerintem az 52-53.. Vagy egy 14-27 es sor mellé. Személy szerint én bánom hogy nem kompaktot vettem annó.
Persze verseny az más tészta, én kizárólag hobbi szinten és egymagam tolom, egyrészt azért mert nem kell alkalmazkodni másrészt mert egy kihívás ez így számomra.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Ráadásul még azért kellemetlen nekem az 52-es elől mert mindig azon van, és hátul 23-21-19-(17) talán ezt a 4-et használom síkon. Úgy pörögnek a lábaim néha mint a fene de mégsem fáradnak el.
-
imyourfriend
őstag
Régebben elfáradtam, vagy volt hogy hibába estem és nekiálltam menni 33-34-es átlagot 10km-en át, na akkor hamar lefáradtam tüdőben de a lábaim bírták. Mostanában már ha tudom hogy mennyit megyek akkor úgy beosztom, belövöm kb a tempót és +-0,5km/h-val változik néha de azonnal visszaáll utána. Ezért gondolkoztam 14-27ben vagy várok 1 évet és akkor már lehet hogy elég is lesz az 52-39. Valamiért amúgy síkon sem használom az alsókat, jól elvannak azok de akár ki is hézagolhatnám ha az alföldön járok.
(#14275) Szakbarbár: Nálam a kistányér nem sokszor van használatban, vagy nem járok olyan helyen vagy egyszerűen nem akarok leváltani mert az 52-21 elég. Na jó az írott-kőnél ott illedelmes kistányéron menni. De van a környéken pár komolyabb emelkedő ott nagytányéron van végig. Hajts kisebb tempóban vagy vegyél pörgősebb hátsó sort, hidd el nem fogod megbánni. Persze ne ilyen 12-32es "nyavaját" vegyél hanem normális fogkiosztásút és lent meg elég a 14-15ös ha befér a vázba (ha gondod van úgyis van ebből a szettből kis fogaskereked, mely még láncot se látott ).
(#14278) Solad: Engem az nagyon lefárasztana, mikor még nem volt átszerelve a gép, ax600-as négyszög hajtómű meg ilyesmi dolgok voltak benne akkor én is a legkisebben próbáltam kerekezni de rájöttem hogy pörgetve sokkal könnyebb és dinamikusabb számomra, nem nagyon l�%
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz ludsimon #14284 üzenetére
Jó kis program ez, köszönöm. Látszik hogy egészségesebb 100-as pedálfordulattal tekerni mint 70-essel, cserébe +20 pörgetést ad olykor, vagy +30-at is akár. 120-130-as fordulatszám meg hanyagolandó amúgy is, versenyeken nem tudom hogyan megy ez de nekem kidobná a tüdőmet az biztos. Ez a 105-ös 52-39 2 éve levolt árazva 25ezer környékére én akkor kerítettem egyet, azóta elég jól gurul vele a paripám.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #14310 üzenetére
nekem is hasonló cateye van, elég jól bírja ami azt illeti. Elől pedig kettő cateye hl el 135 van, igaz egyik ragasztott már mert letörött a pöcök a tartójáról (típushiba)
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14323 üzenetére
Azért én is megnézném azt az anyagot mely ilyen mértékű csavarástól merevebb lesz, szerintem szakítószilárdsága nagy mértékben csökken.
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #14336 üzenetére
"Nem ütnek el a parasztok" Ezekszerint nem csak én tartok attól hogy elütnek, érdekességképpen mikor Soltvadkert-Kiskunhalas szóval mentem lefelé Szabadkának már többször is ott 1 dudaszó semmi sem volt, bezzeg Kecskeméten vagy 10-et is hallottam 1 nap mikor az 52-esen jártam. Viszont itthon vas megyében ismételten csak kedvesek az emberek, azért se szólnak ha nem kerékpárúton hajtom az országútit. Ausztriáról meg ne is beszéljünk, fejlettebbek e tekintetben is.
-
imyourfriend
őstag
válasz lorcsi #14339 üzenetére
52-esen nem nagyon merek. Dél felé meg már kihívás számomra vagy nem tudom.. Mikor 2 hétre lemegyek mamámhoz akkor szoktam kerekezni a környéken, kíváncsi leszek jövőre az 53-54 es útra, tavaly volt úgy hogy majdnem leért a pedál mikor a nyomvájúban tekertem. Megszállott vagyok eléggé, főleg mikor új utakon tudok kerekezni. Felénk van annál rosszabb is, van olyan másodlagos mellékút melyen még annó hátszélben 35-ös átlagot tudtam jönni, most meg vissza kell vegyek 30-ig bármiyen hátszél is van mert katasztrófa az út.. Azt vettem észre hogy 30km/h alatt sokkal jobban zavarom az autósokat mint felette, pedig nem sok a különbség 30 és pl 33 között, de akkor is. Mavic Akksium Race kerekek meg bírják, azért vettem őket.
-
imyourfriend
őstag
válasz lorcsi #14345 üzenetére
Mikor először kerekeztem le a mamámhoz (Szentgotthárd- Izsák) akkor 8-ason végig majd enying felé, Simontornya aztán Dunaföldvár és végig 52-esen. De ott már annyira elvoltam fáradva hogy nem érdekelt mi lesz, végigérek rajta és kész. 53-54-en Kiskőröstől egészen Szabadkáig járok, azt nem tartom annyira veszélyesnek. De majd Újvidékre akarok lekerekezni idén nyáron. 52-esen én sem láttam még országútival közlekedő egyént, amilyen az út Dunaföldvár-Izsák viszonylatban isten mentsen bárkit is. Mikor megyek lefelé ott olyan rossz a négyszámjegyű hogy útközepe és hallgatom az autókat a 32-33 fokban. Inkább külföldön férek a rendőröktől. Meg mi ez már hogy jövök visszafelé Szegednél és az autópályán kell tekerjek mert nincs más út?
-
imyourfriend
őstag
válasz lorcsi #14347 üzenetére
Bringás nadrág nélkül, alvás nélkül de végigtoltam. Jobban mondva Rátót-Izsák, mivel Rátóton lakom. Egyrészt kellemetlen mert van a veszprémi dombság, másrészt meg nem mehetek 30-as tempót viszont ha 20-al csörtetek végig akkor meg kb nem tudok már min ülni mire odaérek. 25 környéki tempó volt és vagy 15 óra mire odaértem. Ilyen távnál már nem számít mennyire tud tempót menni valaki, mert ha nincs elég tartalék az emberben akkor eleshet az utolsó km-nél is.. De kezdésnek amúgy balatonkör lesz az első komolyabb, valószínűleg hosszabb bemelegítés nélkül velük, tavaly tavalyelőtt nem éreztem hogy gondom lenne, de idén elkél már a bringásnadrág.
-
imyourfriend
őstag
válasz lorcsi #14350 üzenetére
Nem mondtam hogy jól esett, a hosszú távú és hosszú idejű kerekezéssel az a gond hogy a mélypontot túl kell élni és kell elég felkészültség hozzá lábban meg kézben. 3 éve 15km-t nehéz lett volna elbringáznom, egyszerűen nem bírtam, kész. Volt egy 20 kilós csepel vázra épített duplafalú kerekű gépem, még talán elengedett kormánnyal nem is ment egyenesen. Azzal bringáztam, de keveseket. 40-50km max egy nap. Aztán egyik nap elmentem írott-kő - Kőszeg majd vissza Szombathely ami bőven több volt. Bejött a tél, szereztem egy olcsó acélvázas gépet, felújítgattam aztán egy oda vissza szombathely kifutotta bemelegítésnek. Majd 2x9-re megépítettem fékváltóval , egyetem miatt kihagytam 1 évet és decemberben megvettem a szettet felruháztam majd úgy döntöttem ha már itt van akkor használom is. Mivel drága volt a jegy a vonatra így kerékpárra ültem és jártam Angol középfokúra Szombathelyre, egy kör odavissza 1600 lett volna de bringán olcsó volt. Feltettem két rubena 622x20-at (ez bírta még kicsit havas úton is) aztán csak hajtottam egész télen, szerencsére -10 alá nem ment a hőmérséklet így nem fáztam annyira. De megszenvedtem mert nyári SPD cipőm volt csak, na meg a lábamon 2 pár vastag zokni ami így alig fért el az spd-ben. De a szükség nagy úr, elhatároztam pár éve hogy bizony országútizni fogok és sikerült. Inkább akaraterő kell hozzá mint carbon gép azt mondom.
-
imyourfriend
őstag
MTB-ről leszálltál így érezhető valamelyest amúgy a gyengeség, újra visszaülsz rá és gyengébb leszel. Már csak onnan gondolva hogy kisebb súlyú gépet és könnyen kell hajtsál. De nincs ezzel gond, ha az ember megteheti hát ne szenvedjen országúton, főleg ne terepgumikkal.
-
imyourfriend
őstag
válasz superecneB #14404 üzenetére
Leereszted és kézzel beigazítod a helyére, pontosan így. Persze vannak gumik melyek gyártásuknál fogva ezt nem engedik meg. De reményeink szerint a tiédet be lehet igazítani.
-
imyourfriend
őstag
válasz anorche1 #14411 üzenetére
Nehogy azt vedd, hátra mindenképpen jó minőségű kell országútira, főleg ha nem használsz sárga mellényt. Inkább legyen 5-6ezer forint egy lámpa és ne üssenek el, mint 2 és megnöveld az esélyeit a
balesetnek. Nem fog baleset történni, de ezek olyan eszközök melyekre érdemes kiadni azt amennyi pénzt megkívánnak és nem a legolcsóbbat venni. -
imyourfriend
őstag
válasz anorche1 #14460 üzenetére
Ahol egyes emberek Dakar versenyen vesznek részt a sivatagban ott mások kerékpároznak. Belegondolva abba hogy mekkora kihívás nekem tekerni itthon 100km-t vagy egy balatonkört, mások meg ennyit hajtanak. De hallottam nemrég egy párról akik minden nap lefutottak egy maratont Ausztráliában.
(#14462) -=RelakS=- : 40 évig azt csinálták, majd mikor nyugdíjbamentek akkor kezdtek el futni.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz gergo5991 #14524 üzenetére
Velem nem történt még ilyen, remélem nem is fog. Combjaim szoktak bedurranni, de csak ha olyan túrára megyek ami megerőltető és nem készültem fel rá. Viszont ha bedurrant akkor azalatt az idő alatt terhelhetem bármennyire, de utána nem bírok megmaradni egy helyben annyira zsibbad vagy mozog benne valami vagy nem tudom, kellemetlen de elviselhető.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
[link] Jó kis hajtómű lenne, ha 175-ös hajtókarhosszal adnák.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14582 üzenetére
Ha rendesen van főzve és eszel mindenféle ételt akkor ugyan nem kell semmiféle turmixot enni szerintem, aki ilyent csinál azzal már nincs rendben valami. Vagy erősebb szeretne lenni mint amit el tud érni..
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14584 üzenetére
Javarészt házi kosztot eszem, nem jártam tescoban már lassan 3 éve. Egy kiadós reggeli, annál kevesebb ebéd és valami kevés vacsorára megteszi. Nem kell ehhez szerintem tapasztalni, ha meglehet enni a rendes kaját akkor azt kell enni. Ha meglehet szerezni az izmot kinti munkából akkor nem kell edzőterembe járni. Bár sokan szó mi szó egy turmixtól erősebbnek érzik magukat, valamiért érdekes nem eszek semmiféle kiegészítőt és (lekopogom) évente ha egyszer vagyok beteg hízni meg hízok mert az izomnak fel kell jönnie valahogy. Eszünk elég műanyagot, nem illdomos ezt még megfejelni plusz dolgokkal.
Lehet hogy kivételes vagyok, de ami a kert végében megterem vagy épp a baromfiudvarból begyűjtjük azt nem fogom más módon magamhoz vételezni. Ráadásul ez mind házi, a többi dologról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14586 üzenetére
Egy darabon én is vékony voltam, nekiálltam kerekezni olyan sovány voltam nem is tudtam akkor hogy mi lesz velem. Egyszercsak megjött a súly, 60ból 70 kiló lettem, most meg már kicsi felesleg is van a hasamon. Majd ha elkezdődik a szezon akkor lejön róla. Dehát mit tud kezdeni az ember ha itt van a finom étek, nem fogok koplalni és zsíroskenyéren élni míg a család többi tagja eszi a pörköltet nokedlivel vagy a csirkecombot (mely ismételten nem bolti beszerzésű). Van itthon edzőgép is, súlyzó is. De ilyenkor télen inkább kimegyek csinálok valami hasznosat, leginkább dolgozom amikor nem kell tanulni mint ilyen gépek mellé üljek. Szóval érted.. Picit elkanyarodtunk a témától, már 82 vagyok de nem bánom. Tavasz kezdetével úgyis jön a zsírégetés és a felkészülés. Hiába hobbikerekes vagyok, fel kell készülni a szezonra. Nem vagyok erős izmos, de mint írtam inkább a hasznos fizikai munkának vagyok a híve mint az edzőteremnek.
off vége. -
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14595 üzenetére
Nézd nem kell sokat olvasni róla hogy véleményt formáljak, ha városban nőttem volna fel akkor lehet én is súlyzóznék gyúrnék és innám a turmixokat. Kerekezés az egy más dolog, egyrészt szenvedély egyrészt meg egy kihívás, hogy mégis legyen valami célod a hétköznapi szürke pillanatai mellett.
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #14619 üzenetére
Egész jó gépnek tűnik ez, annyira nem értek az mtb részéhez a dolgoknak viszont tetszik.
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #14728 üzenetére
Ezért nem zárom le, de ott sem hagyom sehol sem a paripát. Minthogy azon izguljak melyik kisebbségi akarja elrabolni egy erővágóval.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Trollok komolyan
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Politika
- Steam Deck
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal
- Bosch töltő, Bosch Charger, PowerPacks és PowerTubeshoz utángyártott