- Path of Exile 2
- Delta Force - Nyáron jönnek a mobilos kiadások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- EAFC 25
- World of Tanks - MMO
- Witcher topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Path of Exile (ARPG)
- PlayStation 5
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Ne vedd magadra, mindenki szívott már valamivel. Csak ilyenkor jól esik, hogy nem a saját bringánkkal, és annak örülünk
Alakul a leves:
S nem hittem volna, de tényleg tökre jó waxról írni, meg nézegetni, fényképezgetni, olyan megnyugtató Bár már legalább fél órája melegítem ezzel a sz@rral, szóval hatékonyság szempontjából nem a legjobb, most éri el a 80°C-ot. Szerintem azzal megelégszem, aztán bele a hideg lánc, majd újabb fél óra várakozás...Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Csápájev
őstag
Létezik esetleg Best of buba útvonal,amit csak valahogy betöltenék stravába és kész?
-
ZolkoW
őstag
válasz dom1n0 #312197 üzenetére
+1 a torxra elsőre, ha nem megy bele, és van kéznél Dremel, azzal elő lehet készíteni a megfelelő méretű bithez (gravírozó fejjel). Amúgy ilyennél is sokat számít a jó minőségű imbuszkulcs, azért ha 5-ös imbusz elforog, az már nem semmi
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dom1n0
senior tag
válasz mauimagic #312196 üzenetére
Köszi , nekem még az jutott eszembe, hogy nyáron vettem ilyen kétkomponensű metál ragasztót (elvileg fémre köt meg) azzal bekenni a belsejét és benyomni egy imbuszfejet, de ez a torx-os dolog szimpatikusabb.
A centerlock-ot meg lehet egész egyszerűen leszarom addig a pontig amíg nem kell a tárcsát lecserélni, ahogy nézem ezt a sram rotort az lehet már az unokám problémája lesz
-
mauimagic
senior tag
válasz dom1n0 #312194 üzenetére
Csavarlazítóval befújni, majd fél óra múlva Torx fejet beleütni és azzal kitekerni.
CL gyűrűre szintén csavarlazító és ráfongi egy komolyabb vízpumpafogóval/csőfogóval/satuval. Ennél azért érdemes észnél lenni, mert ha nem fogod elég erősen, akkor elforog a szerszám, ha túl erősen, akkor meg képes hazavágni az agyat is. -
-
dom1n0
senior tag
válasz mauimagic #312192 üzenetére
Köszi, beszélek velük.
Még egy kérdés, Ti mivel/hogyan próbálnátok meg ezt a begyógyult csavart innen kiszedni? Az 5-ös imbuszfej megforog benne teljesen.
Sajnos kb 1 mm-re van a csavar feje a peremtől, így a klasszikus flexeléssel belevágni egy csíkot nehezen megoldható (szerintem).
Illetve ha már szerelésnél és kókányolásnál tartunk, begyógyult centerlock csavart mivel/hogyan érdemes leszedni?
Idei év büntetnek ezek nagyon -
Friczy
senior tag
válasz Rodzser Mór #312188 üzenetére
Continental önmagában nem mond semmit, kismillió Continental külső létezik, még trekkingre is.
Régebbi tapasztalatom volt a Continental Touring Plus külsővel (már nem kapható), az nálam kibírt három vagy négy szezont (kb. 5ekm/év), a végére annyira elkopott a futófelület, hogy kilátszott a defektvédelem (és az már csúszott is rendesen), szinte kockás lett a keresztmetszete.
Elsőt hátsóval (oda-vissza módon) nem jó cserélni, ha takarékoskodni szeretnél a gumival, akkor az elsőt (ami kevésbé kopott) tedd át a hátsóra, az első kerékre pedig vegyél egy újat. Mindig az irányított keréken legyen a jobb állapotú gumi. -
INTELligent
senior tag
válasz -=RelakS=- #312185 üzenetére
Koszonom szepen!
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
dom1n0
senior tag
válasz mauimagic #312187 üzenetére
Torx-ot még nem láttam ezek között, Titániumot találtam baromi drágán külföldről, inkább megrendeltem a tuti jó klasszik üléscsövet 10k-ért, Orbea meg hívjon fel, jó pénzért adunk tanácsot nekik .
Szerk: Egyébként ahol magát az üléscsövet rakja az ember a vázba szoritó megoldás is véleményes, de azzal hálistennek nincsenek gondok.
De ez az ülés szoritó megoldás tényleg őrületbe kergetett, főleg nyár vége felé 4 ülést próbáltam ki, mindegyikkel ez a szívás...[ Szerkesztve ]
-
Rodzser Mór
senior tag
Helló!
Trekking bringára való Continental külsönek hány km-t kell kibírnia?
Fejből nem tudom a típusát, de mintha hamarosan cserélni kéne, kopottasnak tűnnek a bordák rajta. Meg egy ideje azt érzem, mintha valaki házná a fékkart tekerés közben, de lehet, hogy ezt csak bebeszéltem magamnak és gyenge vagyokKb. 6-7000 km lehet benne kb, 90%-ban aszfalton használva, össz terhelés bringával együtt kb 95 kg a két kerékre.
Az első gumin újszerű a futófelület. Van esetleg értelme megcserélni a hátsóval?
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
senior tag
válasz dom1n0 #312183 üzenetére
Uhh baszki én agyfaszt kapnék ha ennyire meg kéne tépnem valamit egy karbon vázon...
Monti vonalon is alkotnak, az Oiz forgáspont csavarok törnek mint a ropi, vagy egyszerűen kiesnek, mert Manuel b.szott loctite-ot rakni a menetre...Torx fejű csavar esetleg?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Bárkinél előjöhet bringás szívás, így aki rajtam gúnyolódik, az idővel úgyis csak magából csinál hülyét.
Ha nem azért vagyunk itt, hogy egymást segítsük, vagy legalább tanuljunk egymás hibáiból, akkor nem nagyon tudom, mi más értelme van még a topiknak. Akár wax, akár más dologba mentem bele eddig, még akkor is, ha egyesek szerint túlságosan mélyen (bár ugye a hsz-ek átugorhatóak), az másoknak is hasznos volt, ha nem is feltétlenül akkor, de később.
Amúgy könnyen lehet, hogy megvan a fékes szívás oka, de ezek után minek osszam meg, ha úgyis csak kigúnyolást kapok érte? Csak mert ha bárki azt gondolja, hogy fotókat készíteni, videót vágni, meg heteken keresztül sorban végigvenni a lehetséges okokat, egyiket a másik után, majd féloldalas hozzászólásokban leírni a tapasztalatokat, válaszolni mindenkinek olyan könnyű és időkímélő mód, akkor inkább nem csinálom ezeket, és megtartom magamnak a tapasztalataimat. Aztán akkor mindenki örülhet magának
-
-=RelakS=-
veterán
válasz INTELligent #312180 üzenetére
Squirtes lánccal nem sok minden teendő van. Valamivel lekefélni, esetleg zsírtalanítóval átitatott ronggyal áttörölni, ha nagyon alapos vagy és sok időd van, akkor vékony üvegtisztítóval kipucolni a lapok között.
Nálam legalábbis akkor működött a legjobban, amikor nem pucoltam a láncot, csak locsoltam rá a Squirtet. A mostani állás szerint 100km-ként fogom használni szerintem, de mintha a 200km sem lenne ördögtől való.mauimagic
Nincs mit számolni. Csöpis viaszt fellocsolod a láncra, párszor körbehajtod, felesleget letörlöd, másnap mehetsz a dolgodra.
Főzőcskénél megmelegszik a viasz, beleteszed a láncot, megvárod míg átitatja a viasz, megvárod, míg lehűl a viasz dermedési pontra, kiveszed a láncot.
És ez kb akkor, ha már gyakorlott vagy.
Hozzáadható idő, ha még meg is pucolod a láncot, akár a két edényes módszerrel, akár vízben átfőzéssel.
Én még a használt viaszt egy szögletes edényben újra is melegítem, és hagyom lassan lehűlni, hogy a retek lesüllyedjen az aljára, és le tudjam kaparni.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
mauimagic
senior tag
válasz -=RelakS=- #312171 üzenetére
Egy viaszos séf tényleg leírhatná már, hogy hány órát pancsol el, előkészülettel, mosogatással, elpakolással együtt...de fel is lehet szorozni egyből egy mekis órabérrel, aztán mehet a hasonlítgatás a Squirttel
BTW Motorex is piacra dobta a vakszát ≈Squirt árban, állítólag tesztelték vagy 2 évig, nem lehet rossz az sem...
Persze a rózsaillatú relax gyertya viaszból főzötthöz képest nyilván vicc, de mit várhatnánk a mekkmester svejciaktól... -
dom1n0
senior tag
Hát urak, be kell látni, az Orbeánál sem minden tökéletes...
20mm setback-es üléscsövet használnak az Orca M31e Team bicómnál, amivel nem is lenne baj, csak sajnos az 1 csavaros szoritást rakták rá, amivel bújva az internetet már több gyártónak is meggyült a baja, úgy tűnik az Orbeának sem sikerült tökéletesen kivitelezni.
A gond/baj/dühitő, hogy egy ilyen kisebb méretű csavarhoz eleve számomra magas nyomatékot várnának el (12nm van írva), a mégnagyobb gond, hogy 12-re húzva még mindig mozog az ülés picit, ami nem egy optimális dolog a kerékpáron.
Az előző csavart lecseréltem egy rozsdamentes a2 csavarra, de sajnos ez sem oldotta meg a dolgot, ugyanis 14nm környékén egész egyszerűen elnyalódott az imbusz belül...
Megfogadtam többet nem idegeskedek ezzel, rendeltem Aliról egy 20mm setbackes 2 csavaros classic rögzítésű karbon üléscsövet, ezek eddig nem okoztak gondot soha a többi biciklimen.
Uff.[ Szerkesztve ]
-
Seep
senior tag
válasz ZavaBalazs #312172 üzenetére
Gonosz vagy. Tin meg csuklik.
-
nagyúr
válasz tecső88 #312151 üzenetére
pár hete voltak nagyobb esők, ilyenkor le van rabolva az esőkabátos készlet. sajnos sokat nem tartanak belőle, ezért ami van, hamar elfogy.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
INTELligent
senior tag
válasz -=RelakS=- #312171 üzenetére
Tetszik ez a lanctisztitos otlet a ket edennyel, koszi ! En egyelore meg csak Squirt-et hasznalok, az azzal kent lancot is igy kellene takaritani, vagy van valami egyszerubb megoldas (sajnos nincs olyan helyem, ahol a viasz fozessel nyugodtan kiserletezhetnek)? Mert meg az remlik, hogy amikor a topikban kaptam a tippet a Squirt-re, akkor az volt a javaslat, hogy azt ne ugy takaritsam lanctisztito folyadekkal, mint ha sima lancolajat hasznalnek. Viszont mar osszeszedte a koszt.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
krisz4b70
aktív tag
válasz Dark Archon #312170 üzenetére
Köszi a tippet!
-
lsebestyen
addikt
válasz Dark Archon #312176 üzenetére
250g egy korong (csomagban 2db van ugye), de eláll az a fiókban.
6 eur a posta egyébként és pár nap alatt megjött Párizsból. -
-=RelakS=-
veterán
válasz Dark Archon #312174 üzenetére
Nem került bringára, annyit vacakoltam a keveréssel, hogy a végén eltűnt az olaj
A két korong molten az fél kiló. A hengerben egymáson van a két viasz tömb.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz lsebestyen #312175 üzenetére
Mekkora két korongot? Mert egy fél kilós €33,9 + 7€ a szállítás, ez egy korong. De, ha neked nem kell a másik korong, szívesen átugrom érte
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
lsebestyen
addikt
válasz Dark Archon #312174 üzenetére
Ultimatewatts-tól rendeltem még tavaly a Moltent, 40eur volt a két korong szállítással együtt, még az első korong sem fogyott el, pedig mentem 10k kilit a bicajjal.
-
addikt
válasz -=RelakS=- #312171 üzenetére
S te milyen arányban keverted parafinolajjal? Lényegében 1:1-et láttam egy videóban. A 200 km sem annyira rossz, bár az azt jelenti, hogy szinte hetente csinálhatom újra.
A Molten sem olcsó, de az 500 km-es hatótáv kecsegtető.
Matska: van beárazós topik.
ZavaBalazs: magas labda volt
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Matska
senior tag
Sziasztok!
Használt kerékpár beárazás kapcsán hol tudok kérdezősködni? (Menesztem a Boardmant, hogyha akad rá vevő.)
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Dark Archon #312170 üzenetére
A Nulane-t is megnézheted, az inkább a fitnesz felé hajlik.
meg fékezésnél hátrafelé.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Dark Archon #312170 üzenetére
3 dolog:
1: a sima gyertya viasz nagyon törékeny, hamar csilingelni fog vele a láncod. Mondjuk még mindig jobb, mint az olaj Nekem 200km-t kibírt, legalábbis egy gyors melegítés után a lánc megint úgy-ahogy merevvé vált, tehát maradt benne viasz.
2: én nem silcás spéci viaszt, hanem Molten Speed Wax-ot vettem, de az úgy ragad a láncra, mint a szörtelenítővel kevert katyvaszom. Puhábbnak is érződik a sima gyertyánál, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. Jövőre derül ki.
3: volt róla szó, hogy paraffin olajjal keverve puha lesz, stb. Na, az nekem nem jött be, mert mikor megdermedt a viasz, akkor az egészet kiizzadta magábólMindenesetre jó főzőcskézést!
Mondjuk én már 2900-ért látom a paraffin viaszt a weboldalon.Btw:
Ma láttam egy videót, ahol nem szórakozik az ember a lánc vízben főzésével.
Két edényt használ: az egyikben retkes viasz van, először abban főzi meg a láncot. Így kifőzi belőle a koszt, ami annak a viasznak az aljára lesüllyedhet, aztán idővel eldobja. Ez után átrakja a láncot a tiszta viaszba, így oda sokkal kevesebb retket visz már magával, és kvázi tiszta viasszal átöblíti. Idővel a tisztát átrakja a piszkos helyére.Lehet, hogy én is ezt fogom követni, mert van annyi gyertya viaszom, hogy öntödét nyithatnék, azt meg nem kell kiszárogatni a láncból, mint a vizet. Annyi különbséggel, hogy én a retkes viaszt ülepíteni fogom, és az aljáról levakarom a piszkot. Most is ezt csinálom.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
addikt
válasz krisz4b70 #312159 üzenetére
Hali!
Cube-nál nem találsz ár/érték arányban jobbat. A Hyde sem rossz, de az inkább városi szvsz. A Nulane-t is megnézheted, az inkább a fitnesz felé hajlik. Én inkább Nulane-t keresgélnék használtan (csak ne Tin-ét vedd meg, sz@r a fék ).
---
Más, a legfontosabb, megjött a wax!
1 kg 2300 Ft-ért, f*ck Silca!
Először kipróbálom önmagában, meddig tart, ha kevesebb, mint 250 km, akkor locsolok még bele egy kis parafinolajat. De PTFE-t használjanak a környezetszennyezők, fúj!
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
-=RelakS=-
veterán
Erős fényű lámpát kötve hiszem, hogy bármilyen platformon meg tudsz úszni úgy 10ezer forint alatt.
Mondtam volna, hogy vegyél egy ilyet, de 23ezerért lehet, hogy van jobb is. Cserébe ebbe olyan ceruza elemet/akkut raksz, amit akarsz
(látszik, hogy az enyémet rég vettem, akkor még valami 14-16ezer körül volt)Közben félreolvastam, hogy hova akarsz erős fényt
Előre sem árt, mert ha a tükörből nem lát a majma, simán befordul eléd. Amit linkeltem 3+3 ledes cuccokat, azok vakítanak annyira, mint egy erősebb DRL, bár ha látni akarsz, akkor kis fénypöttyel kell beérned magad előtt.
Boltba meg be tudod vinni, mert csak lecsavarod a dock-járól.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
velotech chipled 50 hatra jo szerintem, eleg eros fenye van
szerk:
A kinai elso lampa feketere szinezett bevonatat kiszivja a nap, idovel bronz szinu lesz[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
avl
senior tag
válasz -=RelakS=- #312162 üzenetére
mint a sok kerdezesböl lathato, ovatos vagyok, siman lehet, hogy evekig sem veszek (a meglevö helyett); igazabol hatra szeretnek egy igen erös fenyüt, azt tartom fontosabbnak
-
Ringman
nagyúr
Egypalcas, varosi kozlekedesre jo, ezt le sem veszem a bringarol, mikor lezarom a bolt elott, ha lelopja valaki, akkor veszek meg egyet. Kb 4eur szokott lenni pick3 akcioban
a takaroprofil gagyi, nem lehet rendesen visszarakni.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Seep
senior tag
Szervusztok, van most valami best-buy bicaj szerszam szett? Vagy ki mit javasol? A parktool kezdo szettet kicsit dragallom .
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #312120 üzenetére
csak belepofázok, mert lehet hogy másról beszéltek, de ameddig visszaolvastam, az alapján összefügghet
Szóval Judy lock bizbasz: nekem az eggyel nagyobb méretű hernyócsavar bevált, azzal adtam el a telót később, nem tudom, az új tulaja meddig használta vele.
Agyament konstrukció...
De az elnyalt menet miatt egy ideig a régi Rebám gyűrűjét használtam vele, ami fém, tehát ez is megoldás lehet.
(amúgy meg tök sokáig nem is volt felrakva, nem igazán hiányzott sosem a lockolás lehetősége )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
Felejtsd el sürgősen!
Vettem egyet, hogy jó lesz nappali fénynek, hát nem.
1 perc alatt brutálisan leveszi a fényerőt, és úgy is alig 3-4 órát bír az akkuja.
Ennek a fajtának több értelme van, 3 cuccot rendelj olcsón deal-ben még az ára sem rossz.
Széles "tompított" fényre meg lehet, hogy ennek lesz értelme, de még nincs a kezemben.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
avl
senior tag
ilyet probalt mar valaki ? [www.aliexpress.com/item/1005007687697137]
-
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok!
Új bicót keresek magamnak túrázásra, kirándulni, olyat ami haladós de azért rosszabb minőségű úton, földúton is együtt lehet vele élni.
Nézegetem a fitness vonalat, tetszik hogy nincs teleszkóp így talán valamennyivel könnyebb tud lenni a bringa viszont a ballonosabb gumival kényelmesebb lehet.
Marketplace-n árulnak egy ilyet: [Cube Hyde] 260 ezerért lehet vinni és új bicó. Szerintetek megéri?
Esetleg 250 ezerig bezárólag van valami tipp, hogy mit keressek? Nem zárkózom el a használt piactól, csak azért ne legyen nagyon leharcolt.
Köszi szépen ha tudtok ajánlani valamit!
-
chubby2o6
senior tag
válasz ReFleXx #312145 üzenetére
Nincs erősített verzió, ha erre gondolsz. Max. magadnak megcsinálod valahogy egy négyzetanya meg egy kis ragasztó segítségével.
Vagy azt csinálod, amit Hasaggymeg a sajátjával: elfogadod, hogy ez egy ilyen szar konstrukció, és használod, ahogy/amíg tudod. Mint írtam, nem egyedi eset, valószínűleg ezért (volt) hiánycikk a legtöbb webshopban ez a lockring. Én már elengedtem, ez amúgy is a régi telóm (26-os), már a bringát is szétbontottam, amiben volt, szal engem már nem érint. Az új gyűrűvel egyébként használható volt a lock, de atombiztosnak nem mondanám, terhelés alatt az oldás vagy sikerült, vagy nem, az én olvasatomban ez nagyon messze van a tökéletestől. Igaz, nagyon nem zavart, általában akkor is elfelejte(tte)m zárni a telót, mikor indokolt lenne . -
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #312155 üzenetére
Az túl egyszerű lenne. De ki lehet számolni/mérni.
-
addikt
Mondjuk ezt már tényleg nem értem, miért nem csavarod ki az egyiket, és méred meg, mekkora Nincs arra valós indok, hogy ne ez legyen a leginkább logikus megoldás.
Ennél még fulton gatyatesztjeinek is több értelme van
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
ZolkoW
őstag
nem életbevágó, gondolom hátul így is fog eleget, de eléggé kint fog a fék azon a tárcsán.
Ha valóban M5-ös (ez nekem is új) a csavar, ami tartja, abból nem tennék oda rozsdamentest, 6-osból én is szoktam, de az puhább/gyengébb anyag az ott szokásos rendes acélcsavaroknál.
(ha elöl még mindig téma a rázkódás, oda meg megpróbálnék egy tök más mintájú tárcsát, Sram Centerline-t például)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
fulton
addikt
válasz Ringman #311862 üzenetére
Eszembe jutott ez az eszmecserénk mikor az DT ARC 1100 kerékről volt szó. (amit 25mm gumihoz optimalizáltak) ennek a videónak nézése közben.
A tesztelő ha az adott aero felnihez optimalizált széles gumit tesz fel, akkor 2.2 % gyorsulást kap 285 watt teljesítmény mellett. legyen olyan 35 km/h nál, ez bizony 0.7 km/h gyorsulást eredményez, szemben ha a felnire egy (ebben az esetben) aero bántó széles gumival (30 vagy 32mm) futna. A gördülési ellenállást itt már felül írja az aero.Amiről itt beszéltünk az ARC felninél, úgy gondolom mivel azt 25mm gumira optimalizálták, egy 30 vs 32 szélessel "nagyban" rontaná a felni aero hatékonyságát, e tesztből (is) kiindulva ott van az a 0.7km/h difi, az általam írt 0.5km/h, 300 watt alatt még kicsit alá is lőttem
de lehet még nagyobb difi is a kérdéses ARC esetében. (a difi függ sebességtől..)
Az hogy ez kinek számít kinek nem, egyéni ízlés kérdése ez már "deep water".Ha egy otromba rossz úttal tarkított helyen laknék, akkor én is szélesebbet dobnám fel, de akkor is csak max 28ast erre a felnire. bár akkor meg nem ARC vennék_
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #312117 üzenetére
Nem nagy ügy, és annyira jól működött nálam, hogy nem is tudom Chubby206 miről beszél. Szervizeltettem a Dr.Bikeban, majd kényszerből cseréltem bowdent is rajta, mert egy fejreállásnál megtört a ház, de gond nélkül működött új szállal és házzal melyet én szabtam, fűztem és csíptem be a tárcsába. Betettem egy imbusz kulcsot a tárcsa közepén levő meghúzott csavar fejébe majd a bowden befűzése után azzal elforgattam a tárcsát amíg zárt és ott rögzítettem óvatosan a rögzítőcsavarral a szálat. Tény, hogy a Sram lockout nem a legjoobb a piacon és pl. terhelés alatt (rátehénkedve, lejtőzve) nem ugrik vissza (pl. a Manitou mindenhogy működött ), de ha megszünik rajta a terhelés általában szépen visszaugrik, hidegben kissé lustábban, melegben gyorsan és pattanósan...ez a Judy és Reba, más Rockshoxot nem próbáltam.
#312148dom1n0...Závoz tető (Börzsöny), 9°C is volt az erdőben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #312142 üzenetére
En ma egy alaoltozo-hosszu mez-szelkabatban voltam, teljesen jo volt vegig, pont komfortos volt. Pulcsi/kabat mar tul meleg lett volna, ez igy jol kiszellozott vegig, meg se voltam izzadva alatta abszolut.
Szerintem a szellozes a rakfeneje a dolognak, ha az izzadsag bentreked akkor megette a fene mar. -
fulton
addikt
válasz J.C.G. #312141 üzenetére
Nem ismerem azt a kabátot, ilyeneket jó azért úgy venni, hogy ha alá veszel egy aláöltözőt + netán egy mezt is, még kényelmes maradjon, ne korlátozzon(mint a cipőnél - vastagabb zokni is használható legyen ne szoritson). Ha elől végig szél álló panel van, akkor én bepróbálnék egy vékony aláöltözőt, és figyelném a testem jelzéseit menet közben. Azért a 4 és 5 fok nem hideg idő még egy jó kabát mellett.
3 réteget én bírnám, tuti izzadnék alatta zavaróan, és a kellemes hőkezelés is borulna. De mondom ez az én esetem, nekem a reload kabát szél álló elől.Van egy hosszú mezem jó szellős, azt olyan 7 -18 fok közt szoktam, mikor már vége a nyárnak hordani, nyári (felsőbb végen) vagy átmeneti vékony hosszú alá öltözővel(alsóbb végen).
pl út alatt ha 8 ról 4-re(ez a min!) csökkenő hőmérsékletben is van hogy elindulok benne de akkor már a vastagabb téli aláöltözőt veszem alá, akkor kell egy 140 es pulzus átlag hozzá hogy jó legyen, z1 ben esélytelen..., hátrány ha megállsz, akkor azért érezni benne a hideget miután ismét elindulsz, ott kell pörgetni a pulzust. Azzal csak ilyen gyors karikákra megyek, nem megállós meg kirándulós (de ha mégis megállósra veszem, akkor viszem a szél mellényt hozzá, és azzal pipa). Előnye a szabadság érzet, jobban része vagy a kinti környezetnek, szinte érzed ahogy lélegzik a test. (jobb szeretem)
Ezt némileg felül írhatja/ignorálhatja ha erős hideg szél van.Aztán a dzsekire váltok, olyan 7 és -5 fok közt (ez volt talán a leghidegebb amiben indultam) akkor Reload dzseki és vékony átmeneti alá (felsőbb végen) és vastagabb téli alá (alsóbb végen kb 0 fok alatt).
Én azt vallom az öltözködésről, jó ruhákat kell venni célzottan, és azokat kitanulni hogy komponáld az adott időjáráshoz, meglegyen az átmenet. Így 2 rétegből lehozom -5 fokig az utazásokat. Számomra ez jobb érzés tekerés alatt, nem szeretek túl öltözve/sok rétegben tekerni. A sok réteg sem feltétlen jó sőt...ha nem jó a hőkezelés.. beizzadsz alá...megfázás stb..[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz fulton #312138 üzenetére
Sejtettem, hogy nekem kell kitapasztalni mi hogy működik. De olyan vékony és áttetsző anyagból van, hogy félek elindulni benne. Oké megoldom és viszek alá (?) valami felsőt. Csak ezzel meg az a baj, hogy eléggé szűk a karja és két réteg már necces. Esetleg fölé egy szélkabát vagy mellény?
-
-
-
J.C.G.
aktív tag
Volt itt szó téli öltözködésről és pont most jött szembe velem ez a videó.
[Téli sportruházat kerékpározáshoz]
Ezek szerint csak egy vastagabb aláöltöző kell a kabát alá. Pont a minap jött meg [az új kabátom] ami elvileg 0 és 10 fok között ideális. Én reggeli 4-5 fokban egy hálós aláöltözőt és egy decás mezt vettem alá. Kellemesen leizzadtam benne, de pl a hasam elég hideg volt. Lehet elég lenne alá pl egy polartec alfa aláöltöző, működne vajon a kabáttal? -
Ringman
nagyúr
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #312133 üzenetére
Közben persze rosszul néztem a képet, látom szimmetrikus a két féktartó szem, így 30 + 10 + 13 mm lenne az, azaz 53 mm csavarhossz. Először úgy láttam, hogy a bal oldali rövidebb.Szerk.: Érdekes egy megoldás, elvileg amit írtál a 43 a megoldás, mert a linkelt oldalon csak az a 3 mm megy bele a féktestbe, a többi része az adapterbe megy az a 10 mm a a csavar végi 13-ból. Innen már csak az a kérdés, hogy mentes-e a vázon az a 10 mm-es integrált adapter, vagy csak lyukas. Még élőben nem találkoztam ilyen Cube vázzal.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz vallas #312127 üzenetére
ja, most ugrott be -> vadása, szőce, rimány (rimány, szőce?) aztán háshágy, és le szentgyörgyre.
ez fordítva jobb, azon a jó kis minőségi úton jobb felfelé menni, lefelé úgyse lehet nagyon engednién 2 óra környékén mentem lövő felé, meg 3/4 6 körül vissza.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
chubby2o6
senior tag
válasz ReFleXx #312124 üzenetére
A szélén lévő hernyócsavar rögzíti a bowdent. A középső azt az "orsót", ami köré befűzöd a bowdent, ez forog ( nyitja/zárja a telót), amikor húzod/engeded a bowdent. A 0,3 Nm-es a lockringet rögzíti a villavállra, na ez a gyenge pont. Ha meglazítod, el tudod forgatni a gyűrűt, hogy úgy álljon ( abba az irányba ), ahogy szeretnéd. Ha kioldáskor ráfogsz, hogy ne tudjon elforogni, akkor szépen visszapattan a kar? Ha igen, akkor az a kis hernyócsavar ( a 0,3-as ) nincs eléggé meghúzva. Gondolom, neked sincs olyan nyomatékkulcsod, amit 0,3-ra is be lehet állítani, hát nekem sincs. Meghúztam, hogy ne forogjon el, de elég csak egy nagyon kicsit túlhúzni, és volt menet, nincs menet. Nagyon tré megoldás az egész, a Recon Silveremen sokkal egyszerűbb volt, nem is volt vele gond soha.
Amíg nem veszel tartalék gyűrűt, szerintem ne piszkáld, ha megszakítod a menetet, nem lesz lock egyáltalán. Most le tudod zárni a telót, kioldáskor meg rá kell fognod a gyűrűre. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ez soha nem lesz tökéletes. Az új gyűrűvel ( annál már nagyon vigyáztam a meghúzásra ) működött, itthon többször is zártam/nyitottam, de a menet közben már csak zárni tudtam, oldani csak úgy, hogy kézzel tartottam a gyűrűt, mert - gondolom, a rázkódástól - kilazulhatott annyira, hogy egy kicsit el tudott fordulni, és így már nem volt feszes a bowden. -
Fall-N
veterán
Érdekes, akkor M6. Azt gondoltam volna, hogy outin is M6 lehet, de lehet, hogy a Flat Mount sajátossága. Végülis kisebb furat kell a támvillára, kevésbé gyengíti azt.
Ja az lemaradt, ha nem féktárcsa specifikus csavar, akkor mehet rá a Loctite menetrögzítő.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
A legbiztosabb ha kicsavarod és leméred.Bármilyen rozsdamentes acél csavar jó hozzá, lehet torx vagy hex, ami tetszik. Általában kúpos fejűek, ahogy a képen a tiéd is, montihoz egyenes fejűt adnak, ami recés, arra megy rá a műanyag elfordulásgátló pöcök. Az biztos, hogy M6-os csavarok szoktak lenni, 1 mm-es menetemelkedéssel.Nincs a biciklihez olyan user manual, amiben a csavarok és a többi dolgok ábrázolva vannak? Egyszer kíváncsiságból letöltöttem az egyik Canyonhoz a PDF-et, a legapróbb csavar is le volt rajzolva, méretekkel, nyomatékkal. Példás, átvehetné sok gyártó.
Vagy Shimano féktest robbantott ábráján nincs rajta?
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
aktív tag
válasz ReFleXx #312116 üzenetére
Nekem sem ártana a montis (nemlétező) technikámat fejleszteni.
Tegnap "pörgettem" netes videókat és láttam pár olyat, amikor a lejtőn lefele tolták spd-s cipőben lefelé a bringát, vagy amikor az illető ugyanígy tett, óvatosan lecsoszogva a lejtő aljáig és ott , csak az utolsó 10-15 méternél ült fel újra bringájára és tekert el a fa rámpa/ugrató végéig, ahol úgy dőlt bringástól előre a mélybe vagy 2-3 m-t, hogy csak na! -
Ringman
nagyúr
lehet kövezni, de idén a tekerések nagy részében min 40-es külsővel mentem, így a 32-es gp5000 sem hozza komfortban az elvárt szintet, meg a kanyarodás is szokatlan.
persze gyorsabb a bringa - elsősorban a külső gumikeveréke miatt (és mellette gyorsabbnak is tűnik - nem ugyanaz a kettő!).1-1,5 órás tekerésekre ok, de azt hiszem megveszem majd a hutchinson caracalt idővel, mivel annak a közepe teljesen slick, igazából csak tavasszal kéne
le kéne fokoznom a gp5000-est a városi retro outihoz, de az még össze sincs éppen rakva.
ugyanitt: az acél villában a patkófék furatát hozzáértő mester be tudja foltozni és utána feljebb tudja fúrni? (pár mm-t kellene alakítani hozzá, hogy a 32-es külső elférjen elöl is, a patkófékben még tudnám lejjebb tolni a betétet)[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ReFleXx
addikt
válasz chubby2o6 #312120 üzenetére
Nahde nem vagom hogy mukodik, nem szedtem meg szet, videot nem talaltam rola.
Harom csavar van osszesen, van egy 0.3Nm-s hernyocsavar oldalt amit emlitettel meg felul egy masik hernyocsavar szelen, illetve kozepen egy masik csavar.
Most ebbol a 3bol melyik mire szolgal?Illetve a mai tekeres soran elojott egy kattogo/recsego hang tekeres kozben, nagyon remelem ennel is csak a hajtokarokat kell megzsirozni a kozepcsapagy vegeknel.
Seep: koszi, emlekszem te is Radont vettel nemreg
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
rétisün
veterán
válasz vallas #312098 üzenetére
" csak egy dudálós/mutogatós suzukis... hogy ott van mellettem a bringaút" ez hol volt?
én is mentem egy lassú 128-ast, pedig az elején még azon csodálkoztam, hogy egyáltalán rá tudtam venni magam a bringázásra....
ezzel hivatalosan is a Merida az új kedvenc bringám (Canyonék maguknak köszönhetik )war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
chubby2o6
senior tag
válasz ReFleXx #312119 üzenetére
Ajjaj Annak elég bénán van megoldva a lockring, én is sz.ptam vele. Azt a pici rögzítő csavart 0,3 Nm-el kellene meghúzni. Ha csak egy kicsit is lazább, simán elfordul, mikor feszíted a bowdent, viszont túlhúzni sem szabad, mert a menet azonnal elköszön. Nem is értem, hogy gondolták, hogy egy műa. házba fúrt menet jó lesz oda . Elég komoly szakirodalma van ennek a problémának a neten, volt, aki egy négyzetanyát "sütött" bele belülről, így az acélcsavar már nem nyalta el a menetet. Nekem anno Gordonfreeman fúrta fel 5-ös menetfúróval, én meg vettem hozzá hernyócsavart. Nem volt tartós, annyira alacsony az a gyűrű, hogy simán eltört a - nagyobbra fúrt - lyuk mellett a műanyag. A megoldás az lett, hogy hosszas keresgélés után találtam neten, meg is rendeltem, de soha nem kaptam meg, az árát hetek múlva visszautalták. Végül az Ákosbike-nál találtam negy meglepetésemre, szal ki tudtam cserélni. Utána már csak nagyon óvatosan húztam meg azt a picsányi csavart, és nekem is elfordult, mikor oldottam a lockot. Kioldáskor fogj rá a jobb kezeddel, akkor rendesen, kattanva ugrik vissza a kar.
Ha nem tetszik a be- ill. kilépés, lazítsd fel a csavart, forgasd el a gyűrűt a kívánt állásba, aztán húzd meg a csavart, de nagyon óvatosan. A legjobb, ha rendelsz belőle tartalékot [link] , és csak azután fogsz hozzá.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #312079 üzenetére
-
ReFleXx
addikt
válasz ReFleXx #312116 üzenetére
Btw Hasaggymeg segits mar, hogy kell beallitani a remote lockoutot? Neked ugyanez vagy hasonlo van.
Ket gondom van vele, nem tetszik ahogy a bowden all se a belepo oldalon sem a kilepon, a masik meg hogy amikor offolom a lockot akkor nem ugrik vissza szepen a kar csak lassan nehezen.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
Szep kirandulos ido volt, mai terdes:
Arra jottem ra, hogy el kellene menjek egy montis technikai trainingre, voltak szakaszok ahol punci voltam leveretni.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
INTELligent
senior tag
válasz ZavaBalazs #312092 üzenetére
Köszönöm! Pont amiatt kérdeztem, mert nem tűnt logikusnak, de nem tudom, hogy hogyan szokás .
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Sleek
senior tag
Kezdő vagyok még én is . Általában magamban tekerek vagy csatlakozok valami bandához . Rouvyban én is gondolkodtam az azért valósághűbb
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Ringman
nagyúr
A fotok alapjan 30 mm, gyak beepitett adapter van a vazban, ezert megy 160-as tarcsaval a 140 mm-hez jo flat mount fek.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
A Zéé
addikt
-
Seep
senior tag
válasz Sleek #312107 üzenetére
Indievelot en is neztem, de tudsz benne valahogy csapatot csinalni? Nekem csak ugy ment hogy kuldesz egy mailt a keszitonek, ok kuldenek egy templatet a csapat meznek, amit megcsinalsz, vissza kuldod. Megcsinaljak a csapatot, aztan a csapattarsak ha befizetik a founders feet, na akkor beteheted oket a csapatba. Ugy meg mar ugyanannyiba kerul mint a rouvy. Ami mas liga.
-
Sleek
senior tag
-
Tin
veterán
Lenne egy kérdésem. A fék miatt rendelnék még pár dolgot, többek között csavarokat, és gondoltam, hogy rendelnék a hátsó nyereghez is rögzítő csavarokat, hátha egyszer szükség lesz rájuk. Az első nyeregnél világos, ott egyféle csavar van (a konzolt a villához a Type A, a nyerget a konzolhoz a Type B csavar fogja oda).
A hátsó nyereg csavarját Shimano Type C csavarnak hívják, viszont ebből többféle méret is létezik, annak függvényében, hogy milyen magas a váz felfogatási része (10-35mm, 5mm-es lépcsőkben). A linkelt oldalon alul ott vannak az ábrák, amiből látszik, hogy a csavar hossza (fej nélkül) a váz magassága + 13mm.
A bringámon a hátsó fék felfogatás a következőképpen néz ki, ráírtam a méreteket is:
Alulról, csak hogy látsszon, honnan fogja meg a csavar:Akkor itt nálam a váz magassága 30mm (tehát 43-as csavar kell), vagy 20mm (tehát 33-as)?
Kerestem doksikat, de a mintaképeken nem volt ilyen +10mm-es kiemelkedés, mint a Cube vázán, és persze, hogy 3mm nem igazán tűnik elégnek a lefogatáshoz, mégis jobb kérdezni, mint rosszat rendelni, hogy akkor derüljön ki, hogy rossz csavart rendeltem, amikor épp kellene használni. Tudom, hogy a legegyszerűbb az lenne, ha kivenném a vázból és lemérném a csavart, viszont a hátsó fékem perpill tökéletes, a csavart pedig menetragasztóval ragasztottam be, és nincs az az isten, hogy én azt most megpiszkáljam...