-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #258995 üzenetére
Az utolsó bekezdés nem tudom miért volt szükséges, hidd el itt nincs senki ellened, senki nem támad a véleményed miatt, érthetetlen, hogy miért jössz mindig ilyenekkel...
Az a helyzet, hogy ez egy fórum, ami különböző emberek különböző véleményeinek ad teret.
Ha nem tetszik, hogy van a tiédtől eltérő vélemény bármilyen témában, akkor szerintem írj blogot. Csak a kommentálási lehetőséget ne feledd letiltani.Én futárszolgálattal intézem a komolyabb telós ügyeket, mert vidéken van a szervizesem. Kiszerelem a villát/tagot, elküldöm neki, ő meg vissza nekem. Ennél olcsóbban a saját kocsimmal sem tudnám megoldani.
-
fulton
addikt
civil életről nem is beszélve... ahol eddig alagsorból fel lihegtél most kettesével felszaladsz sokkal jobb az ember közérzete
Emelkedő..: a Felsőtárkány-Miskolc ilyen kis alattomos sose elfogyós emelkedős. A vegén meg egy jó "fogalmam nincs hány % de 10 felett" befejezésnek es a garmin nem hozza, ott van a vége. Na például arra emlékszem hogy tavaly azt nem bírtam, toltam. Most felmentem. De az ereszkedés mindent vitt az hatalmas elmény volt. engem rendesen feltöltött ez az út.Outi Aug tervezem/tem beütemezni a próbát ha minden jól megy.
Isebestyen: nem rossz, 40-50 között engedtem lefele. De stravan nézve vannak akik 50 60 kozt is... nem volt olyan út hiba amit rizikósnak tartottam volna. Ereszkedés Érdemes garminra a terkepet kitenni néha rálesni a kanyarulatokra , vannak becsapós nem egészen belátható élesek.
Lacerta: Miskolc-Felsőtárkány-Eger-és vissza. Nem nagy táv 112kila/1300m
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #258995 üzenetére
Pedig lehet most te értetted félre a szitut. Egy nem műszaki végzettségű, és érdeklődésű nem akar még lánccserével sem foglalkozni, beadja szervízbe. Erre; aki sokat bicózik, annak célszerű szerelni, akár a telót széthúzni. Hogyne
Spúrságból én is amit tudok megszerelek. De mivel fully, megelőző karbantartásra úgyis megy szakihoz néha. Akkor semmit nem csinálok meg rajta előre, mindent a szeríz old meg. Fékolaj csere, fékbetét, stb.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
nagyúr
úgy néz ki, holnap 16.30kor végzek, beszéljetek le egy bp-szentendréről!
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az.
#258992trialboj...igen, jó helyen tapogatódzol, a görbe váltófül vagy a B csavar lehet a ludas. Elsőre gyanaxom ha csak a középsőkön vacakol, annál is inkább mert a 8100 XT váltónál a fül belsején ott van a jel hova kell állítani a lánckereket.
Nézz bele hátulról így, majd szükség szerint így ráfogva egy állítós kulccsal óvatosan húzd helyre oldalirányban mint az esetleges csavarodottság szempontjából. Láncvonalba váltva így kell kinézzen. [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #258976 üzenetére
Bukarestről Hasaggymeg leírta a lényeget.
"Lehet hogy nálatok minden szervizes hülye" - nem mindenki lakik nagyvárosban vagy nagyváros közelében, itt két szerviz van, egyik borzalmas, másik mint bolt fasza, de mint szervíz...
"Szivattad már magad teló rebound szétszedéssel?" - igen, mivel nem SID-em volt, egyszerű volt, mint a faék, pont erről beszélek . Egy Judy, Recon, Reba egyszerűen szervizelhető otthon is, egy SID vagy Kashima Fox nem. A te szavaiddal élve szopjon a Bukarestbe hordással, aki akar, én nem fogok.
És leírom még egyszer utoljára, hogy nem kell a fejemnek esni, nem vagyok a szervizek ellen úgy nagy általánosságban, mert a végén megint megköveztek, amiért rossz a véleményem a helyi szervizről és merészelem magam szervizelni a saját bringámat .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #258992 üzenetére
Derailleur Hanger Alignment Tool
- Ez a spéci szerszám a fül korrigáláshoz. Gondolom a bringásszervízeknek van. Nézz róla videót, szemmel nem látható hibákat egyszerűen javít.Itt a jó van az úgy, meg nem is igaz, h ez kell hozzá vallás dívik. Nincs ilyenük. Akik vettek, azok az ellenkezőjét mondják. Elvileg a Shimi 12-es különösen érzékeny a fülhajlásra. Én modjuk nem tapasztaltam, igaz nem is használom keményen a montim.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
trialboj
őstag
Tudna valaki segíteni hogy állítsam be másképp a váltót, hogy gyorsabb legyen?
Az egyik bringámon lassúnak tűnik a váltó, pedig ugyan az a 12-es xt kombó van rajta, ráadásul, a váltót és első tányért leszámítva minden új rajta, azaz csak volt egy fél éve mikor összeraktam, alapból sem volt olyan patent mint a másik, de most már nagyon idegesít, a bringák között váltva egyből érződik is.Nem vált elég gyorsan, és középen van 1-2 sebesség ahova néha nehezebben dobja fel/le. De ez nem mindig jön elő, alig tudom szimulálni. A váltás sebessége függhet attól a B csavartól ami a váltó felső kerekének a távolságát állítja a hátsó sorhoz képest?
Létezik hogy alapból görbe volt a fül, nem látok rajta sérülést vagy hibás a váltó?
Az egyre öregedő bergán több mint 2 éve van 12-es hajtás, kapott mindent amit el lehet képzelni, és mai napig gyorsabb és hibátlanul működik. Mindkettő slx sor, xt váltó és kar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
addikt
EZT meg tudná szakérteni valaki? Jónak tűnik a vázgeometria (47 cm)?
Előre is köszi!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
.LnB
titán
válasz Hasaggymeg #258964 üzenetére
Azta a büdös!
Transzfogarasi?„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
válasz lsebestyen #258925 üzenetére
Köszi! Majd próbálgatom én is ezt a szegmens fedést. Pont azért is kérdeztem, mert van elvileg ilyen hely nekem ahol kettő, részben fedi egymást.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Maximum1
őstag
válasz lsebestyen #258984 üzenetére
LMBTQ szett. 🏳️🌈
-
trek81
senior tag
válasz lsebestyen #258984 üzenetére
főleg mortirolo ,,gappa meg mount ventouxra
itthon karcsu 53.39et hajtok én is 11.28.-.172.5Már ment vissza pénz embereknek,, ahogy kapom a pénzem megy vissza
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok,
[link] grand prix 5000-est adnak itt 16eFt környékén, jó választás lehet ennyiért? Jelenleg elől egy GP 4000 sII 23mm van fent hátul pedig egy grandsport race 25mm. 23mm vagy 25mm a preferált méret?
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #258984 üzenetére
aki többel akar menni, mint 50, annak nyilván.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
válasz orbano #258982 üzenetére
Használatfüggő, de ha rendszeresen olajozod és nem rúgod szét, akkor 5000 km-t minden gond nélkül ki kell bírjon egy lánc. Létezik láncnyúlásmérő, azzal meg tudod mérni, mennyire viseltes, és amikor eléri a maximum nyúlást, cserélni kell, különben elkoptatja a fogaskerekeket. Van aki arra esküszik, hogy 500 vagy 1000 km után felrak egy második láncot, majd amikor az is elmegy ugyanennyit, akkor visszarakja az elsőt, és aztán újabb 1000 km után a másodikat, így a láncok és a fogaskereket is egyenletesebben kopnak.
Ha láncot veszel, patentszemest vegyél, mert azt könnyű levenni és cserélni. És az új lánc legyen ugyanannyi szemes, mint ami rajta volt. Ez nálam pl. nem volt megoldható, mivel 114 szemes a dobozos lánc, de nekem 118 szemes kell, így kettőből kell egyet csinálnom (pontosabban háromból kettőt), ehhez a "méretre szabáshoz" kell a láncbontó, de ezt csak egyszer kell megcsinálni, utána már a patentszemmel fel-le lehet rakni a láncot.
Ha meg hosszabb útra mész, legyen nálad multitool, abban elvileg van ilyen mini láncbontó is, hogy ha mondjuk elszakadna a lánc útközben, akkor azzal ki tudod venni belőle a szakadt szemet, és újra összerakni kicsit rövidebbre (de hazáig jó lesz, csak a váltónál figyelni kell hogy ne feszüljön túl). Ezt ugyanúgy vagy csappal, vagy egy magaddal vitt tartalék patentszemmel tudod összerakni. -
Ringman
nagyúr
Országúti kerékpár, SRAM Rival AXS, Fulcrum Racing 3 DB kerekek - NCR CF APEX
850-ért karbon váz és apex 1x axs elektronikus váltás, a leírás rossz, ez a felszereltség: [link]
Le vélo est équipé d'un mono plateau SRAM APEX AXS en 46. Le 46 permet d'avoir un pédalage plus en fréquence et de rester plus souvent sur le milieu de la cassette.
La cassette Apex XG-1250 11/44T vous propose l'étagement suivant.
11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44szerintem fultonnak is jó lenne
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #258977 üzenetére
Na ez a jó, mindenki tesz hozzá és ez lényeges, mert bizony kell mindkét szerszám...
U.I: Emlékeim nem csalnak anno a fogóval is raktam össze...
#258979orbano:
Minden láncbontó egyforma, csak épp a minőségük nem, topikgazda tud róla mondani.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz orbano #258973 üzenetére
Láncbontó (csapszeg ki és benyomó) azért kell ha új láncot te akarod feltenni (szinte sosem pont akkora amekkora kell), vagy ha ne adj isten elszakad a láncod.
#258976mauimagic...Bukarest olyan messze van Székelyföldtől mint Makó Jeruzsálemtől, ha annyit kellene hordjam/postázzam lehet nekem is merev villám lenne. ...ugyanakkor csak kell legyen valahol közelebb is jó szerviz egy olyan országban melynek 2000+méteres hegyei vannak és sportolója dobogós az XC világporondon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #258958 üzenetére
Csokicsibesz és parandroid pontosan leírta a lényeget.
A hozzáállásod a saját szabadidődhöz remélem csak a bringaszerelés terén ilyen, mert ez pénzügyileg elég komoly mellékvágányokhoz vezethet hosszú távon.
Lehet hogy nálatok minden szervizes hülye, de az, hogy azért nem veszel komolyabb telót, hogy te tudd szervizelni, szerintem kabaré szint. Bukarestben nincs Fox/RS szervíz? Szivattad már magad teló rebound szétszedéssel? Én igen és soha többet, szopjon vele, akinek ez a szakmája.
Mondom ezt úgy, hogy műszaki területen dolgozom, hands on, nem monitor mögül, és a szerszámozottságom jobb, mint az átlag bringaboltnak.
Autódat is magadnak szervizeled? -
Kiskopika
senior tag
válasz parandroid #258965 üzenetére
Én tökre megértelek. Én igyekszem magam szerelni amit lehet, általában lelkesen kezdek neki, majd jonnek a k.anyazasok, majd harmad napra összeáll valahogy, aztan kb egy hét múlva büszkén mutogatom, hogy na ezt is megoldottam. És felraktam egy kulacstartot
-
chubby2o6
senior tag
válasz orbano #258967 üzenetére
Patentszeme válogatja. Elvileg mind többször bontható, különben nem sok értelme lenne. Ettől függetlenül volt olyan KMC patentszemem, ami egy bontás után kuka lett. A mostanit ( szintén KMC ) már többször is bontottam, még mindig bírja.
Még régebben vettem egy Connex patentszemet [link] , állítólag ezek nagyon jók. Mondjuk legyenek is, egy 11 sebességes 15€, ennyiért már egy fél láncot is kapni . Még nem próbáltam, egyelőre működik a KMC. Nemrég vettem egy Connex 11SX láncot ( nem tettem fel, még bírja a mostani láncom ), ahhoz is járt gyárilag patentszem, szal most el vagyok látva.
Rendelésnél figyelj oda, hány sebességes lánchoz valót veszel.
#258973orbano A patentszemhez való fogó elég, azzal szét tudod szedni. Összerakni nem tudod vele, nem arra való. Összeakasztod, aztán kézzel jobbról-balról húzod, mint állat. Ha szerencséd van, összeugrik simán. Ha nincs, akkor leveszed a bringát az állványról, átforgatod a láncot, hogy felül legyen a patentszem, fék behúz és rárúgsz a pedálra, így már össze kell ugrania. A Connex állítólag simán összerakható puszta kézzel is.
Viszont valami "mobil" láncbontót meg egy pót patentszemet illik magaddal hordanod, nehogy ottragadj valahol, ha szakad a lánc.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz orbano #258967 üzenetére
A [LÁNCBONTÓ] amivel magát láncot bármely pontján lehet bontani, ami kinyomja a szemet és így "ketté lehet venni" a láncot. A "fogó szerűvel", pedig ami a [LÁNCBONTÓ]
a patentszemnél lehet bontani a láncot(ha patentszemes a lánc) a linken látható módon és így lehet ketté venni a láncot. A láncbontó-val lehet a magát a szemet is visszatolni. Persze ehhez is némi hozzáértés szükséges. Egy lánc csere amúgy nem egy nagy kaland sima ügy, csupán a hosszra kell figyelni és persze, hogy megfelelő legyen a lánc típusa.
Nyilván ha patentszemes a lánc, akkor a fogóval kell operálni, míg ha nem, akkor a bontóval...
U.I: Azért írtam, hogy teljes legyen a kép, de a második, mint amit én is linkeltem azt használd. Amúgy vannak patentszemek, melyek csak egyszer használatosak.
Szóval azt is tudni kell, hogy a láncon miféle van, mert akkor célszerű csak patentszemet is beszerezni, ha oly sokszor tervezed bontani. A magam részére a [Muc.Off C3] tökéletesen bevált, a Deore váltó mint a műszer úgy vált és at egész tökéletesen hangtalan. Nincs nekem kedvem a a waxal piszmogni, meg ahogy látom nem mind bír sokat stb .. stb .. stb .. kinek mi ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
orbano
félisten
válasz lsebestyen #258968 üzenetére
van patentszem. kérdés, hogy
Ez a fajta kell-e (nem tűnik valami erős konstrukciónak)
Vagy ez (ez kicsit jobban tetszik, csak nem tudom elég-e a funkciója)A vér nem válik VAZZE!™
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #258965 üzenetére
Újabban már én is halasztgatom a bringa szerelést, csak a tubeless gumi felrakását szeretem csinálni. Ha lenne egy műhelyem, vagy a család megengedné, hogy behozzam a bringát a lakásba, úgy más lenne. De szervizre én nem bízom, sajnos nálunk nem annyira megbízhatóak, a haverok mindíg viszik vissza a bringát, mert valamit folyton elszúrnak. Én anno egy pedált rakattam fel, ami első körön leesett és leszervizeltettem a telót, de a felső lábat, a csillapítást szét sem szedték, csak egy alsó láb szervízt csináltak rajta . Ezért nem is mernék fullyt, vagy Rebánál komolyabb telót venni, mert azt házilag már nem tudnám leszervizelni és szervizre hiába bíznám.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #258961 üzenetére
Igen, értem és reagáltam erre is, hogy egy drágább szerszámnál még megértem az érvelést, de egy láncbontós multitool minden bringásnak kéne legyen, különben ha egy tekerésen szakad a lánc, hogy oldja meg? Ettől még értem azt is, miért éri meg szervizbe vinni a bringát, de ezt is írtam, szal csak magamat ismétlem .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
orbano
félisten
válasz Fall-N #258923 üzenetére
Egy gyors kérdés még a szerszámokkal kapcsolatban:
A láncot megbontani majd visszarakni milyen szerszámot érdemes? Kétfélét látok, az egyik dupla karos, a másik meg úgy néz ki mint egy sima fogó.
Hányszor lehet megbonatni egy láncot? Shimano láncom van, arany színű a bontható szem. Lehet ilyet külön kapni?A vér nem válik VAZZE!™
-
lsebestyen
addikt
Nekem még a régi szép időkben volt olyan GPS-es kilométerórám amiben nem volt barometer, de a Strava tudta a fájlból, hogy szintet nem mért az eszköz, ezért rárakta a sajátját.
Bryton 310 csinálta azt jó párszor, hogy 100 métert rádobott a magasságra induláskor, tehát pl ha 120 méterről indultam, akkor a szintrajzon annyit láttam, hogy 220 méterről indított. De ezt a 4xx széria is előszeretettel csinálja. 310-nél nem zavart, mert 25k volt, a 4xx széria azért már drágábban kezdett. -
parandroid
félisten
válasz jjeahh #258958 üzenetére
Ha magamnak egy elég kedvezményes 20 eur-s óradíjat számolok, amiért hajlandó lennék dolgozni (értsd: egy teljes délután guglizni, szerelni, káromkodni, izzadni, idegeskedni, még többet káromkodni, és közben szidni a qrvaanyját annak, aki ezt kitalálta), akkor valszeg csak a lánccsere többe került volna, mint amit most a teljes szervízért fizettem, és nincs megcsinálva a teleszkóp, meg a teljes átnezés. Meditatív, a (bicikli)szerelés, lol. Az, baszki, hónapokat vett volna el a várható elettartamomból. Ha a teleszkóp-szervíznek is itthon nekiállok, az ezzel az összeggel kb a havi bérem lett volna, minusz egy év egészségesen eltöltött idő, és a család az egész udvaron egy hétig egy szétszedett teleszkópot kerülgetett volna, amit a végén kibaszok a kukába, és veszek egy újat. Amit a szervízzel szereltetek be.
Ott a szmájli, de kínomban röhögök, amúgy vérkomoly az egész.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #258954 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Lacerta
aktív tag
Nem a készüléken múlik, elvi úton bizonyítható, hogy a horizontális pontosság 3 1/3 X jobb, mint a vertikális.
A sima GPS 3÷8m-t tud optimális esetben horizontálisan, Glonass 4÷7m ( az oroszok állítása szerint ). A Galileo ( ha veszi a vevőd ), picit jobb, bár csak 4÷15m-t garantálnak rá.
Kétsávos ( L1/L5 ) vevővel tapasztalataim szerint be lehet menni kb. 1m-ig, de ez még mindig csak az optimális állapot.A lényeg, hogy magasságot GPS-sel csak csak átlagolva érdemes mérni, vagy valamivel korrelálni kell.
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #258958 üzenetére
Arra utaltak többen is, hogy nincs 0-ás tételed.
Mert ha már meg kellett venned szerszámot hozzá pl. láncbontó, vagy a patentszem leszedőt (nem tudom mi a hivatalos neve és googlizni meg lusta vagyok), akkor az nem 0 ft/EUR/lej lesz költségben.Továbbá az az idő amiben bringát szerelsz az is árasítható, hiszen dolgozhatnál vagy pihenhetnél is a szerelés helyett.
Viszont abban szerintem is igazad van, hogy egy fékbetét cserét vagy épp lánccserét érdemes otthon megcsinálni. Egyik sem egy nagy dolog, pillanatok alatt megvan, a hozzá szükséges szerszámok sem drágák, pár használat alatt visszahozza az árát.
-
flash-
veterán
országútiin hatso valto beallitasanal a tekerentyű a hatso valtonal a bowdenen az a bovdenfeszesseg allitó ha jol gondolom.
nekem elől az alsócső alatt is van egy tekerentyű.
van arra valami szabály hogy mikor melyikkel állitsam a bowdenfeszességet? -
Lacerta
aktív tag
válasz Napfénysüti #258954 üzenetére
Nem tudom, nincs Garminom, de amit mondtam a pontosságról az minden GPS vevőre igaz.
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #258951 üzenetére
Te ha valamit megjavítasz a bringádon, kifizeted magadnak a szervizdíjat? Ugy-e nem? . Mondjuk haveroknak tényleg ingyen csinálom meg, ha valamit a szervizben elk*rnak a bringájukon
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
orbano
félisten
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #258948 üzenetére
-
lsebestyen
addikt
válasz lsebestyen #258948 üzenetére
Összehasonlítottam a hammerhead dashboard-ot a stravás bejegyzésekkel, ugyanazok a szintek. Egyedül a tervezett útvonalaknál becsül fölé jócskán, de gondolom más adatbázisból dolgoznak, passz.
#258954Napfénysüti: van benne (két kis lyuk a hátlapon, az alatt lakozik)
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #258899 üzenetére
Lánc: 10-17 eur, 23-ért XT is van
Lánccsere: 0 eur
Teljes szervíz: 0 eur, kivéve ha valami tönkrement, esetleg pár eur a zsír, olaj
Levegős Rockshox teleszkóp szervíz kit: 15-20 eur
Eddig nem gondolkodtam bringaszervíz nyitásán, de ha tényleg ezekkel az óradíjakkal dolgozol, akkor szívesen belevágok.
Lehetsz a szervizesem, állom a 0 EUR-ós óradíjadat, bármennyit túlórázhatsz!
Saját szerszámot hozz -
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #258937 üzenetére
Régebben mi is gyakran jártunk oda gyalog, de amióta járhatatlan a felső szakasza, a barlangszállást pedig szétcs*szték, nem nagyon. Pedig a gyerekeknek biztosan tetszene a kaland, főleg amikor jó sok víz van a patakban.
A bringaútról én sem hallottam, de tavaly csináltak egy kamu tanösvényt a két falu közt, aztán amikor idén megint arra jártam, meglepve láttam, hogy a tanösvényre közben dózeroltak egy 3m széles zúzottköves utat, amit egy tanösvényhez mérten kissé túlgondoltnak éreztem.
Rágugliztam, és ezt találtam.Ezzel a zúzottkővel egyelőre nem túl outi-barát, bár még mindig fényévekkel jobb, mint a Tardona-Varbó közti kék bicajos jelzés. Szerintem tesznek majd rá aszfaltot is.
Ráférne a kék bicaj jelzésre is, mert azokkal az erodálódott betonszirtekkel nagyon durva. Bár felőlem csinálhatnak új nyomvonalat is. -
lsebestyen
addikt
Van korrekció, de amikor feltölti Stravára, akkor a fit fájl alapján jeleníti meg a szintet a Strava - tehát azt fogja kiírni, amit a ride végén látsz az eszközön is! A korrekcióra neked kell rányomnod. Párszor rányomtam, de jelentős különbség nem volt, a szintrajzban sem. Megnézem majd a HH dashboardon a korábbi tekeréseim, most már kíváncsi vagyok.
"Útközben viszont szintén van olyan adat, ami mutatja az összegzett emelkedést, na valószínűleg aki azt nézi, azt jelentősen túlméri" Mint írtam nekem nem méri túl menet közben sem. SIM kártya nincsen benne.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #258946 üzenetére
Ja, Stravára nem töltöttem fel. Ott elvileg van valami korrekció is. Meg lényegében mindegy, hogy mit mond, ha utólag nézed, tudod a helyes értékeket.
Útközben viszont szintén van olyan adat, ami mutatja az összegzett emelkedést, na valószínűleg aki azt nézi, azt jelentősen túlméri. Útközben engem az nem érdekel, csak leginkább a grade, esetleg a magasság, de azok nagyjából jók.
Nem gáz, megértem. Úgyis megjön majd a topikból többeknek, és az már egy másik (biztosan friss) szállítmány lesz, szóval kiderül, hogy azokon mikori firmware van.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Ja te a Karoo dashboardon nézted a szintet? Én mindig Straván nézem, akikkel együtt szoktam menni (van mindenféle márka) egyezni szokott. Hammerhead dashboardon csak az útvonalaimat néztem eddig, ott viszont valóban bőségesen számolta a szinteket, tök mást írt, mint amikor összeraktam Stravában. Amikor pedig letekertem az útvonalakat, akkor szinte méterre pontosan annyit mutatott az eszköz, mint ami a Strava tervezőjében volt.
Serialt nem osztanám meg senkivel, de ha jól tudom tavaly nyáron volt rendelve. Én volt csapattársamtól vettem még áprilisban. Nem tudom sajnos mikortól változtattak a gumidugón.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz orbano #258939 üzenetére
Régi, nagyon retkes láncra a "Brigéciol D3"-ban áztatás, kefelés válhat be, előtakarításnak.
A másik, a vizes-savas nem jó, a 2000. Mar.A benzin és a gázolaj adalékolt, h tisztítsa a motort a lerakódásoktól. Ez a kemény maró hatás a gazdaságos láncoknak nem használ. Ezután rozsdásodni fognak, pedig elötte nem. A felületkezelt láncoknak nem tudnak ártani.
A petróleum nagyon hasonló, kitűnően oldja a zsírt, olajat, régi waxot. Festékboltban kapható, nem árt a fémnek, szinte szagtalan.
Éjszakára érdemes beáztatni.
Csak ezzel is okés, utána tisztával még párszor átmosni, pl petpalackban rázva. Ezeket a tisztábbakat következő alkalomra el szoktam rakni, jók éjszakainak.
(A foltbenzinnek nevezett, tisztább petróleum párlat is hasonló, ha csak az van)Maximalisták denaturált szesszel megáztatják 20 percre, majd átmossák tisztával ha kell. Ez alkohol (szintés festékboltos) nem zavaró a szaga. Ha marad, sokmindere használható még.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Tin
veterán
válasz Toobee #258940 üzenetére
Köszi az összehasonlítást. Valószínűleg a barometrikus magasságmérője által visszaadott értékek változásából kalkulál, és esetleg túl finom a mintavételezés, magyarul pl. a rázkódás (ezt írták a fórumon) megbolondítja, és többet ad hozzá, mint kellene. De hogy utólag miért nem korrigál térkép alapján legalább a felhőbe feltöltve, arról fogalmam sincs. Főleg, hogy az előre kalkulált utamon (route) ott vannak az értékek.
#258941 Hasaggymeg: nem én találtam ki, az ottani fórumon írták. Nem tudom, hogyan működik az érzékelése és az algoritmus, így azt sem, hogy mi alapján számol rosszul. Azt végképp nem értem, hogy SIM kártyával miért rossz a számítás, akkor a mobiltornyos adatok zavarnak be, vagy mi? Vagy a 4G modem zavarja össze?
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #258938 üzenetére
A magasságértékekkel nincs igazán bajom, Google-n ellenőriztem néhányat, és nagyjából rendben van. Igazából ami cseppet bosszantó, hogy amikor utólag áttekinted az utad, nem jó érték van kiírva az adatokban, de ez persze korrigálható.
Nekem nagyjából jó a hőmérő, érzetre annyi volt, amennyit mondott, de az időjárás app 2 fokkal hűvösebbet írt, mint amit a készülék mért. Ez viszont ugye szintén nem pontos, hőmérővel meg nem hasonlítottam.
Figyi, te honnan tudod, mikori modell? Az enyémen gyárilag tavaly februári firmware volt, de maga a készülék 73%-os akkuval érkezett, és ha valóban másfél éves lenne, akkor majdnem üresnek kéne lennie az akkunak. Ráadásul nekem az akkufedél egy kis gumival a házhoz van csatlakoztatva, tehát nem is tud leesni. Mikortól ilyenek? Vagyis mennyire lehet régi az enyém, és vajon miért olyan régi firmware volt rajta gyárilag?
Tiéd mikori vásárlás, és mi a szériaszámod? Talán az növekvő.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nahát az szép is lenne ha víz mértekkel kellene felrakni, arról nem is beszélve, hogy az útviszonyok és esetleges első rugózás miatt is képtelenség lenne úgy tartani. ...végén gimbal kell neki, hogy mérjen. Szerintem kizárt, hogy ez befolyásolná!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
Bőségesen számolja a szintet, az biztos.
Karoo2: 1018 méter
Epix: 894 méter
Úgy, hogy aki az Epix-szel jött, még ment tovább hazáig (kb 25-30 méter szint). Edge 530 is hasonlókat mér, mint az Epix.Most nyomtam egy correctet és a Strava javította a 1018-at 841-re.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
Lánc teljes zsírtalanításához (waxolás előtt) mit érdemes használni? Van valami lakásbarátabb megoldás, mint a benzin, vagy a méregdrága specifikus megoldások?
A vér nem válik VAZZE!™
-
lsebestyen
addikt
Ausztriában elég sokat nézegettem, ott pár métert tévedett abban, hogy épp milyen magasan vagyok, szerinem az túlélhető. Straván párszor korrekcióztam, de alig volt különbség. Azt szoktam nézni, hogy a kezdő- és végpont magassága jó legyen (ezt tudom fejből) és ez szinte mindig jó. Amikor nem, akkor a légnyomással van éppen valami (pl zivataros idő).
Ami az enyémben nem a legjobb az a hőmérséklet jelző, de van egy gyanúm, hogy az újabbakban ez javítva lett (más érzékelő), az enyém még tavalyi modell (hiányzik is róla a csati takaró gumi). Totál alámér, de ahogy nézegettem legalább az konstans -5 fok kb. Tekerés közben nem izgat, de sokszor szoktam visszanézni menéseimet, akkor érdekelne, hogy éppen hány fok volt.
Ezt a vízszintes elhelyezést be tudnád linkelni hol olvastad? Más is mondta már, de vannak kétségeim... szerk.: ja lehet ott van a threadben mint javaslat, kár hogy nem lehet kommentre linkesíteni ezen a fórumon. Na majd elolvasom egyszer.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Lacerta #258931 üzenetére
Csondróba inkább túrázni megyek Párszor bevitt régebben haverom, de felfelé akkor inkább tolás volt . Múltkor mentem Köpüs tetőről le Tardonára, aztán bátor voltam , mert fennhagytam a bringát Odvas-kőnél és lementem a barlangszálláshoz spd cipőben
Erről a bringaút építésről még nem hallottam. Múltkor legnagyobb meglepetésemre a Lippa forrásnál jött szembe velem 3 országútis Lehet ők már jöttek kipróbálni az új bringautat -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #258933 üzenetére
Így könnyű, de én 2 éve cseréltem olajat, szóval alul is rá kéne dugni a fecskendőt és párszor átnyomni rajta a friss olajat. Ez már nem annyira egyszerű, picivel több munka és több a lehetőségem elcseszni valamit .
#258935 f4lcon: paranoid szerintem alis noname-re gondolt lehet azért, mert alacsonyabb árakat írtam a szervizesnél, pedig legtöbb webshopban ennyibe kerülnek. HG5x amúgy szerintem nagyon vacak, az XT már fasza.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
Tin
veterán
Karoo2-ről olvastam tegnap, hogy nem méri jól az elevation gain-t.
Szó mi szó, a tegnapi bringázásomon a Karoo2 Ascentnek 318m-t mért, a Samsung okosórám viszont 165m-t, nem tudom, hogy ez ugyanazt jelenti-e, de gyanítom igen.
Van egy pár thread róla a Hammerhead oldalán, ott bizonyos országokról írnak, meg bizonyos SIM kártyákról, de volt egy magyar nevű kommentelő srác is, szóval fogalmam sincs, hogy ez mitől függ. Ami lejött, hogy SIM kártya nélkül pontosan mér, de utólag korrekciózható a dolog pl. Stravaban. Arról is írtak, hogy ha nem teljesen vízszintesen van felfogatva az eszköz, akkor is mérhet pontatlanul. Nekem nem vízszintes, hanem kicsit felém van döntve, lehet, hogy emiatt mért pontatlanabbul. SIM kártya nincs benne, viszont fent volt Wifivel a megosztott mobilneten, ez is okozhatta. Mivel nem szinkronizálok Stravára, így nem tudom, hogy igazából mennyi volt az elevation gain, a tervezőben az útra 240m-t mond.
Csak azért írtam le, hogy ha valakinek ez "élő" adatként fontos, ellenőrizze le. Utólag nyilván korrigálható, de az elég idegesítő lehet, ha az ember erre gyúrva teker, és nézi a kijelzőn az élő adatot, az meg fals.
A Hammerhead supportja már kőkeményen dolgozik a javításon vagy egy éve, szóval ez valószínűleg ilyen Nálam nem dealbreaker, mert a magasságadatok helyesek, a mászás-előrejelzése pedig térképről megy, csak a közben akkumulált adatok helytelenek.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #258912 üzenetére
Fék légtelenítése nálam...befogom az állványba az első villa szárát, hogy fent legyen a bringa eleje és ~vízszintesbe kerüljön a kis dugócsavar; kicsavarom a dugót, rácsavarom a tölcsért és beletöltök pici olajat; szorítgatom a féket, kocogtatom a fékvezetéket figyelve, hogy kábé végig emelkedjen a vezeték; ha már nem jön buborék betolom a tölcsér dugóját, leveszem a tölcsért és jól feltöltve a fékkarnál visszacsavarom a csavart. Ez 10, max 15 perc fékenként.
6030D...ez nem post mount hanem fore mount
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #258926 üzenetére
Az a durva, hogy nem csak megtekerte a kormányt, hanem rendesen stucni előlap le, villa fordít, előlap vissza - mert a kormány hátra hajlik. Dropper is van. Féktest csavarok menetei biztos sírnak.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #258924 üzenetére
Arra még én sem. De régóta fájt rá a fogam, hogy megnézzem.
Most már csak a csípéseim helyei fájnak, meg a kislábujjam, amivel tekerés közben lestukkoltam egy keményre száradt agyagrögöt.
A völgy nem nagy szám, de fenn a platón vannak nagyon szép részek.
Általában úgy tekerek, hogy legyen az útvonalban olyan terület, amit még nem ismerek, és érdekesnek gondolom.Hórban gyakran járok, Sály-Kács felől jövet Bekénynek szoktam felmenni Bükkszentre. Amikor északon tekerek, akkor pedig pont a Tardona-Varbó útvonalon szoktam visszajönni ( most is így volt).
Kíváncsi leszek, mikor lesz meg ott a bicikliút, és milyen lesz? Mályinka-Tardona közt már épül.Csondróba bemész bicajjal?! Aztak*rva. Én gyalog sem merek, amióta beleborult az erdő.
-
flash-
veterán
válasz t420s #258781 üzenetére
sima felülletű országúti külsőn (gp5k) ha nem jól teszem be a belsőt-külsőt a felnire, akkor miután felfújom, a külsőn látszik hogy picit puklis (, az okozhat ilyesmit, üt is ilyenkor picit (ha meg nagyon rosszúl az már az első fújásoknál látszik, mert akkor oldalirányba jön a gömböcke, akkor nem is szabad tovább fújni mert tuti elszáll a belső+külső)
keréknyomás gondolom rendben van.szappanos megoldás az tud segiteni,esetleg előtte teljesen engedd ki a levegőt mindkét kerékből, mozgasd át mindkét kereket belsővel együtt úgy a bringán ahogy van, és pumpáld túl kb.1 barral a max megengedettnél (ha így nem ülsz rá nem lesz defekt gond ebből csak ne tűző napon csináld ) akkor kipattogja magát, majd visszaengedheted.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz lsebestyen #258928 üzenetére
Jaja arra utaltam. Meg is csillagoztam most pár érdekes szegmenst magamnak.
Més que un club!
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #258927 üzenetére
Már meg is válaszoltam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #258921 üzenetére
Ez a rövid stucni öcsém, -6cm, tiszta aggresszív-prroggresszív.
#258905parandroid...ott a munkabéreket fizeted meg, itteni bringaszervizes keres 1000 eurót, az ottani 3 ezret, vagy többet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
Karoo stava live szegmens: Nekem az a tippem, hogyha fedésben van kettő szegmens, akkor azt fogja indítani csak, ami korábban indul. Ezt onnét sejtem, hogy a hungaroring körül van egy elég szerencsétlenül létrehozott szegmens, amiben van fedés, ezért mindig csak minden második szegmensre indítja el magát. De mivel pofon egyszerű a szegmenseket hozzáadni, így nem olyan nagy dráma.
Igen, kb 30mp-cel előtte szól, h indul a szegmens, mutatja a szegmensig hátralévő métereket, szóval van idő felvenni a tempót. Strava app nem kell fusson, elég megcsillagozni a szegmenst Straván, aztán szinkronizál magától a dashboard.#258835.LnB: navis kérdésedre: igen oda navigál, talán más színnel is jelöli a start pontig az útvonalat a térképen. Olyan is volt, hogy bezártam a navit, mert máshol mentem, utána jóval arrébb betöltöttem az útvonalat, de rájött magától, hogy a nagy részén már túl vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Lacerta #258889 üzenetére
Arra még nem jártam. Hór-völgy, Bekény puszta alap, meg Tardona - Varbó, Csondró patak völgye ilyesmi. Sajnos montira ülni kevés időm van. Az a szerencséje, hogy a 7 éves, 27,5"-os, gyorszáras montinak már nem igazán van ára, hiába a jó felszereltség (Recon silver solo air telo, deore/xt váltók, iparis TL kerekek stb.) Szóval így marad és évi 1000km körül azért kerül bele, főleg télen
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258908 üzenetére
Én szerszámokból BikeFunt szoktam venni, ami kábé egyszer használatos azaz nagyon ritkán van rá szükség, az lehet kínai is. Például a csillaganya-beütő egy ZTTO (vagy ZiTTO?) lett háromezer Forintért. BikeFun szerszámok eddig megbízhatóak voltak, semmi bajom velük. A HT2-es szerszám például eBikeból 5-6ezer Ft körül volt valahogy. Házi szereléshez fölösleges a ParkTools. Nyomatékkulcs drága sajnos, azt akciósan kifogtam anno.
Alap, nem speciális szerszámokat meg Lidl, Aldi, Penny vonalon is be lehet olcsón szerezni.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Napfénysüti #258730 üzenetére
tetszik!
egyre többet mászok ,kelleni fog egy olyan ami mutat is valami használható szinttérképet( bryton felejtős )
apropó holnap vagy szerdán megy délelőtt pilisbe tekerni? -
.LnB
titán
válasz Napfénysüti #258919 üzenetére
Ezekre: [link]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Tin
veterán
válasz parandroid #258905 üzenetére
Ha van kinek odaadni, tényleg hülyeség eladni, hisz ezt legalább ismered. A fiamnak én tavaly vettem egy olcsó (kb 70€ átszámítva) acélvázas 10+ éves Scott 26-os montit, akkor még kicsit nagy volt neki, idénre belenőtt. Kapott új külsőket és belsőket, egy lánctisztítást, beállítottam a váltót, és teljesen jól megy. Arra, hogy beletanuljon, essen párat, majd szétrúgja, simán jó.
Én meg néha már gondolkoztam a Hyde utódján, de lehet, hogy egyelőre tök felesleges. Most párszor elmentem vele élménytekerni, és elgondolkoztam rajta, hogy minek is más? 55-el zúgtam lefelé lejtőn, stabil volt. Mászni még nem tudok, oda tök hasznos a kis első tányér, amit eddig nem is használtam. Lassúnak ez se lassú, a ballonos gumik tök jók pl. földúton, ami szintén volt a tekerésen, szóval könnyen lehet, hogy még egy évet várni fogok a cserével, amíg megerősödöm annyira, hogy elég legyen az 1x vagy 2x hajtás.
-
.LnB
titán
válasz Napfénysüti #258916 üzenetére
Pedig tőled vártam a választ a reggeli kérdésemre. Akkor ezért nem reagál senki...
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz lsebestyen #258906 üzenetére
Karoon hogy néz ki a live segment? Feldobja a képernyőn hogy most jön egy? Futnia kell hozzá az appnak mobilnettel?
Bevallom ezt a részét még nem próbáltam.Més que un club!
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #258905 üzenetére
Az lett volna a igazán szép gesztus, ha hazahozod és a magyar kis szerelőket támogattad volna.
-
Tin
veterán
válasz fulton #258900 üzenetére
Szép javulás, nem mondom!
Látom magamon is, mit tett 3 hónap bringázás, és én hozzád/hozzátok képest hurka vagyok. Olyanokon veszem észre, hogy ahol az elején meg akartam halni, ott most úgy felmegyek, hogy szinte észre sem veszem. 5% alatt már nem döglök ki, de erre azért rá kell még gyúrnom, mert az ilyen átlag 7-8%-os emelkedőket még nem bírom. Tegnap volt egy 20%-os, ott egyszerűen feltoltam Igazából benéztem a fordulót, és ez egy vékony gyalogút volt, mondom vissza már nem megyek és kerülöm meg.
Na és akkor jön az országúti? Próbáltál már bringát?
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #258905 üzenetére
"Lánc amúgy gyári shimano, a szaki nem szórakozik kínai vackokkal - legnagyobb megelégedésemre" - valamiért ha nekem válaszolsz, mindíg belekevered a kínaiakat ok nélkül is, pedig nekem egyenesek a szemeim . Sram KMC, Shimano nem kínai .
Ezt leszámítva megértem a te érvelésedet is .#258907 andrisbandi: láncbontó pont nem drága, teleszkóphoz sem igazán kell semmi drága szerszám, max egy fecskendő. Imbuszkulcs/multitoolja és láncbontója amúgy is kéne legyen minden bringásnak, nem?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
vlevi
nagyúr
válasz lsebestyen #258906 üzenetére
Pont ezt írtam volna én is. A teljes edzés átlag ideje helyett ki kell nézni olyan Strava szegmenseket, amik neked megfelelőek.
Ha nincs, 2-3 kattintással fel lehet venni egy új szegmenst.
Keressni kell olyan helyet, ami elég hosszú, és nincs benne zavaró tényező. -
andrisbandi
őstag
válasz andrisbandi #258907 üzenetére
Kikerestem a képet a cs.lehúzóról.
- Megnéztem a yt-on hogy szedik le erről a bringáról a lánctányért, pontosan milyen szerszámmal.
- Kiderült az enyém újabb verzió, három karossal nem férni hozzá.
- Jó akkor vettem kétkarost. Az már majdnem jó lett, 1-2 mm hiányzott hosszra, a csukló része eltartotta. Mákom volt az elsőről át tudtam dobni két kart, azok picit hosszabbak, úgy sikerült a szerelősdi.Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
orbano
félisten
válasz andrisbandi #258907 üzenetére
Ne is mondd, most hagytam ott egy húszast ezekre.
Plusz az olcsó állvány 20e, ami majd később úgyis 50e lesz.
HT II-es csapágy kulcs 10e
Nyomatekkulcs 25+5
És nem számolom a krova, imbusz, bit, torx készleteket, mert az amúgy is van.
Viszont elkepesztoen meditatív meló, ez a része megfizethetetlen.A vér nem válik VAZZE!™
-
andrisbandi
őstag
válasz parandroid #258905 üzenetére
A nulla forintos otthoni szervízdíjba valamiért nem szokták beleszámolni a szerszám beszerzéseket.
Nem egyszer volt, h kiszámoltam, ha egyszer használom, akkor is megéri megvenni egy olcsót. Kiderült miért olcsó, vehettem egy drágábbat Csapágylehúzóból harmadikra is szükség lett volna, de sikerült a kettőből összecsavarozni egy harmadikatFiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
lsebestyen
addikt
Passz, nem kéne neki. Szerintem állítsd be rajta a smart pause-t aztán annyi. Egy idő után meg úgyis el fogod engedni ezt az átlag dolgot, legalábbis engem már csak akkor érdekel, ha megütöm a 34-et. Az alatt nem stresszelek rajta, hogy a bicajúton a kutyákat kell kerülgetni és emiatt leromlik. Rákaptam most a strava live miatt a szegmensekre, ott nyilván érdekel, de egész edzésre levetítve nagyon ritkán, mert a városi része drasztikusan lerontja amúgy is.
szerk.: a smart pause valóban nem jelzi, marad ott továbbra is a teli karika, de a háttérben tényleg szünetelteti. Csak ugye amint elindulsz akár 2-3km/h-val, akkor folytatja rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
A kisebbik lányom ‘örökli meg’. Egy gyerek méretű, nagyon-xs-es ilyesmije van: [link], de az hosszabb távú közlekedésre korlátozottan alkalmas, meg ki is nőtte. Na, azzal is lenne meló, meg az első lámpa törött, ez az iskolai tömeges biciklitárolók átka… Azért, ahogy nézem, ennek is megkérték az árát, én valami 200 euróért vettem neki ebayen, akkor frissen szervizelve (friss szervízszámlával), tökéletes állapotban. Egy lámpacsere, meg egy nagyszervíz után az is jó bicaj még, ha. em is mai darab, majd körbekérdezünk ismerősök között, kell-e valami kisméretű lánygyereknek.
jjeahh: Fél munkanapot töltött szervízben, ami tőlünk kb 100m, szerelőben megbízok, alkatrész lehet, hogy itt pár euróval drágább volt, de nincs szállítási költség, meg nem én szopok a szereléssel, ami nekem elég sok pénzt is megér. Meg támogatom a helyi kis üzletet a netes nagyokkal szemben, így ha bármi nagyobb gond van bármelyik bicinklinkkel (értsd: bonyolultabb, mint egy defektes kerék), akkor le tudom tolni. Lánc amúgy gyári shimano, a szaki nem szórakozik kínai vackokkal - legnagyobb megelégedésemre.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
.LnB
titán
válasz lsebestyen #258903 üzenetére
Ez az, mert az utat nem számolja. Múltkor is úgy felejtettem én is elég sokáig. De az átlagom állandóan bezuhan ha folytatom a rögzítést. Ilyen kis megállások után is. És nem értem, hogy miért. Az auto pause meg mintha nem működne, nem jelzi, hogy pause-ol.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
lsebestyen
addikt
Nekem a bryton 310 sosem számolt semmit ha rányomtam a pause-ra. Párszor jól meg is szívtam vele, mert csak később vettem észre, h nem mérek semmit. Más kérdés, hogy fölösleges szerintem ilyen esetekben leállítani, akkor szoktam, amikor 15 percnél tovább tartó esemény van, amikor ide-oda van rakosgatva a bicó.
-
.LnB
titán
Tényleg. Az normális egyébként, hogy ha ezt a Bryton310-et pause-olom, mert át kell kelnem a bringát tolva, egy nagyon forgalmas úton, vagy mert kulacsot töltök. Szóval a pause alatt is számolja az átlagot? Nem az lenne a lényege ennek, hogy akkor leállítja a számolást? Ez minden computer-en így működik?!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”