-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Csokicsibesz #68414 üzenetére
Egyetlen alkalommal se adtal meg még tippelt értéket se, mi számodra a tetemes összeg, mik az értékhatárok.
Nem irtad le, milyen felhasználásra szánod, milyen utakat jársz vele, van-e benne emelkedő, ilyesmik.
A felújítás valószínűleg értelmetlen lenne, de ha nem tudjuk, mennyi pénzed van a projektre, akkor nem igazán lehet ajánlani.
A kis fogaskerék ritka használatából adódóan eredendően főleg sík útra tudok tippelni, de a tippelgetés általában nem jó játék.Ezeket a hiányosságokat pótolva már tudunk ajánlani valamit.
A hajtás cseréje 5-8 ezer, ha alapszintű elképzeléseid vannak, munkába járásra és könnyed erdei túrákra tökéletes a shimano tourney családja.
Lánc 3 ezer. Ha elkoptak a fogaskerekek a hajtókarnál, akkor valószínűleg a váltógörgőket is illik cserélni.[~2-3k]
Ha menetes agy, akkor ha felújítani szeretnéd, akkor új kereket javasolnék inkább, 10+ ezer, a küllők és a felni cseréje, valamint az újrafűzés valószínűleg nem ér annyit, mivel az agy szintén nagy valószínűséggel kuka ennyi idő után.
Ha kazettás agy, akkor minimum 8 sebességes fogaskoszorú, ehhez esetleg váltókarok cseréje, ha nem ilyen volt rajta eddig, 5 ezer környéke a fogaskerék sor, a váltókarok szintén 5 ezer, ha szettben veszed, furán nézne ki, ha csak az egyik oldalt cserélnéd, de megoldható.
Ha nyikorog, akkor valoszinuleg kotyog a hatso kerek, fékpofacsere és normális kerékkel már nem jelentkezik a probléma. [~2,5k a fékpofaszett]A felújítási elképzelésem összege[max értékekkel számolva]: 33,5 ezer, a külsőket gondolom a nagyszervíznél cseréltétek, így azt nem számolom bele, de kb hatezret rádobhat még erre, bovdenezés 3 ezer környéke, de ez is valószínűleg megvolt.
Ezek az alap elképzeléseim, ha felújítást választasz, ha pedig nem, akkor az értékhatárt meghatározod és mondunk rá valamit, előljáróban valószínűleg 60k környékén mindennapi munkába járásra a rockrider 340-et mondanám a decathlontól, vagy használt kerékpárt.
(#68416) c4bB
[Innen] valamelyiket, ahogy a hirdetésben írják, 1 1/8-ados ahead, nem menetes.
[Például][ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
válasz Csokicsibesz #68420 üzenetére
Mi szerepelt abban az elozo nagyszervizben?
Valoszinuleg inkabb ajanlanak itt tobben is, hogy uj bringat vegyel, a jelenlegivel rakoltes utan ha barmi kiderul, felmerul, mint problema, nem leszel olyan vidam, egy ilyen koru gepnek azert lehetnek rejtett problemai boven.
Mivel eletkepes osszeget szannal ra, ezert inkabb erdemes egy uj kerekpart venni, 60-tol felfele gondolkodva, ha szeretnel szaz alatt maradni, de hegyre, túrázgatásra is viszonylag alkalmas kerekpart, ha turazgatas kozben erre vetemednel, meg szeretnel tarcsafeket, akkor szinten rockrider, de mar az 520-as az, amit én mondanék, a 150 környéke határ miatt a többiek az 520 0 ezres ára felett jobban tudnak ajánlani, az 520 90 és még a gumik, fékbetétek cseréje, első szervíz is belefér, akkor tényleg lesz egy életképes kerékpárod.
Ha nem irod, hogy kis turak, erdei tekerges is benne lenne, akkor mondanam, hogy felesleges is annyit kiadni ra, de ha ezekre fel szeretnel keszulni a tovabbiakban, akkor en ezt tudom mondani.
A 150 nagyjabol a belepo kategoria, ahol mar ertelmes kerekparokat kapsz tobb ágot illetően is, itt már nem árt, ha konkrétabb elképzeléseid vannak, mert könnyen eltévedhetsz a bőséges kínálatban.A többiek válaszát mindenképpen megvárnám, talán helyi kerékpárboltban is találnál megfelelőt, ahol már megcsinálnák a normális első szervízt.
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz Csokicsibesz #68429 üzenetére
"Nyilván nagyon sok pénzt el lehet költeni egy bringára, mindig van valami amit lehet cserélni. Számomra a fő kérdés az, hogy megéri-e rendesen rendbe rakni ezt a bringát."
- Hát igen, ezt érdemes megvitatni. Van egy 7 éves montim, ami már inkább outiként funkcionál. Teleszkóp halott, hajtás kopott, hátsó váltó kissé lóg, v-fék nem tudom mennyire ette már meg a felnit. Ez a gép is már 150k-200k-et elfogyasztott. Választhatok, hogy felújítom ezt, vagy veszek egy régi vágású outit használtan. Az utóbbi mindig is érdekelt, szóval nem kérdés, hogy a fejlesztésnek nincs értelme. -
veterán
válasz Csokicsibesz #68429 üzenetére
Nem tudom helyetted beárazni, hogy menyit ér meg neked az érzelmi kötődés. Nekem például semmit.
Ha holnap lenne rá lehetőségem, hogy egy jobbat használjak, kidobnám a fenébe a mostanitEverybody lies.
-
veterán
válasz Csokicsibesz #68438 üzenetére
150 környékén, új vásárlásnál ne reménykedj jobb villában, mint az alap belepo suntour.
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz Csokicsibesz #68438 üzenetére
Ha akarsz versenyezni, akkor egyértelműen 29er. Aszfaltos emelkedőkön halál, egyébként mindenhol jobb, mint a 26. Ha nem versenyzel, akkor meg mindegy. A lényeg, hogy guruljon.
-
Roni2011
csendes tag
válasz Csokicsibesz #70664 üzenetére
Egyszer már visszavittem mert elfelejtették oda adni hozza a hézagoló gyűrűt a kazettatestre ami lehetővé teszi hogy 9-es sorral is tudjam használni. Bringával együtt vigyem hogy lássa is hogy mi a problémám vagy csak a kereket vigyem és mondjam el hogy mi a bajom vele?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71028 üzenetére
A kopottságot magad is láthatod rajta, a kopó réteg egy fémlemezen van, így néz ki egy új betét: [link]
Ha ettől jóval vékonyabb a betéten a fékező felület akkor nem lett kicserélve a betéted. Nyikorgás ettől csak akkor lehet ha már teljesen elkopott és fém a fémmel érintkezik, ekkora hibát csak nem követtek el, mert ez a féktárcsáidba is kerülhet. Nyikorgás lehet attól is, hogy a betéted és a tárcsád nem kedvelik egymást, vannak olyan párosítások amik nyikoroghatnak. Ezt másik fajta betéttel vagy tárcsával lehet orvosolni. Lehet szennyeződés is a tárcsán és betéten, ez is okozhat nyikorgást, bár ez esetben a fékerő is gyenge lesz. Zsírtalanítani kell a tárcsát, erre a legjobb a gyógyszertári 70%-os alkohol. A betétet is meg lehet kicsit tisztítani egy csiszoló papíron, de ehhez ki kell venni. Sajnos legtöbb esetben a betét tönkremegy ha valamilyen kenőanyag éri, néha segít ha a felülete meg lesz csiszolva. Azt is érdemes megnézni, hogy nincs e olajszivárgás a féken valahol. Előfordul, hogy a féknyeregben belül a dugattyú mellett is kiereszt egy kis olajat, főleg légtelenítés után. Én is jártam már úgy, hogy tökéletesen letisztítottam a féknyerget az olajfeltöltés után, a művelet idejére a betéteket is kivettem, de miután visszatettem a betéteket, a dugattyú mellett kieresztett egy kis olajat és tönkretette a betéteket. Érdekes módon, ez csak egy egyszeri szivárgás, betét csere után már nem eresztett.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71033 üzenetére
Szinte biztos, hogy olaj került a betétekre, mivel csökkent a fékerő is. Alkohollal töröld át a tárcsákat, illetve csiszoló papíron csiszold meg a betéteket. Ha így sem javul akkor csak a betét csere fog segíteni.
-
nagyúr
válasz Csokicsibesz #71215 üzenetére
Pedig a hőmérő nekem fontos lenne.A Lidl-féle gagyi óra aránylag pontos.
-
Sleek
senior tag
válasz Csokicsibesz #71360 üzenetére
Mindenkinek más az értékrendje mire mennyit költ . Én pl 250ezerért vettem láncfűrészt . Más meg lehet nem költene rá ennyi. Hanem pl a bringára .Mert számára ez a fontos.
Attól függetlenül az országúti bringám 220ezerben lesz
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Csokicsibesz #71406 üzenetére
Én azért nem beszélném le teljesen a fullyról. Sokkal jobb érzés rajta menni, mint a merevvázasommal.
A hátrányait meg tudomásul kell venni: kevésbé merev, hintázik, amivel az ember erőt veszt, karbantartás, súly, ár.Viszont az érzés, amikor bármilyen okból átmész egy kátyún/aszfalt bütykön, megfizethetetlen ^^
Persze, ha valaki nem ragaszkodik a terepezéshez, egy első teleszkóp + rugós nyeregcső kombóval nagyrészt kiváltható a fully kényelme. Én legalábbis ezt tapasztalom.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Csokicsibesz #71414 üzenetére
Ámen!
Nekem egyetlen fullyval van tapasztalatom, és az is lehet, hogy rosszul van beállítva
Meg azért 115kg gondolom már erősen súrolja a tervezett súly határát, szóval elég keményre kell fújnom.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
varsam
őstag
válasz Csokicsibesz #71414 üzenetére
ha ezek 150e forintba kerülnek, akkor nekem is kell pár db belőlük
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71414 üzenetére
Egy fully sem kevésbé használható a hétköznapokban, mint egy merev monti, csak nem mindegy milyen felszereltségű, mennyi a súlya? 140mm-ig teljesen vállalható kb mindenes bicajnak. 14kg felett ne legyen, legalább a hátsó teló zárható legyen. Kb. ennyi a lényeg.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71434 üzenetére
Ja és még valami, pont, hogy a váz egy kerékpár lelke és nem a felszereltség, egy szar vázon lehet xtr szett is, attól az még szar marad.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71439 üzenetére
Nem mindig változik a váz, sok esetben szerelnek azonos vázra többféle felszereltséget is, csak a festése más. Viszont olyan azért nem szokott lenni, hogy egy belépő árkategóriás bringa ugyan azzal a vázzal érkezzen mint egy 4 szer annyiba kerülő. Még a karbon vázak között is sok a különbség, sokan elájulnak a karbon váz láttán, holott egy 500-600k-s xc monti vagy országúti karbonváza, köszönő viszonyban nincs mondjuk egy másfél vagy két millás gépen lévővel. Pedig ránézésre nagyon hasonló, csak éppen jóval kevesebb benne a karbon szövet és sokkal több az üveg. Egy belépő karbon váz nem is feltétlenül jobb mint egy felső kategóriás alu.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Csokicsibesz #71795 üzenetére
Az orange.hu-val van valakinek tapasztalata?
6030D: Érdemesebb lenne még egy keveset hozzárakni, annyival jobbakat találnék vagy inkább keressek használt üzletet?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Csokicsibesz #72099 üzenetére
(#72097) pikszel
Olyan negativak vagytok..
Megvettem a gepida kesztyut, amit emlitettek itt, de mire hazaértem, elzsibbadt a kisujjam, szerintem az l-es kesztyu nagy ram..
Nem baj, majd holnap nezek a masik bringaboltban egy masikat, ugyis beugrok rakerdezni a nyeregcsore.
Vagy nem lenne pofatlansag visszamenni, hogy rossz meretet vettem es csereljek ki vagy adjak vissza a penzt? Mert szerintem az en felelossegem, ha rossz meretet veszek.(#72101) IMIIKE1998
Magyarország második legnagyobb városa az ALFÖLDÖN. Remélem megvan, hogy ott mennek a trekkingek meg az outi. Ugyan mi ertelme oda egyaltalan elso teleszkopnak?
Ne viccelődjünk már, vegyél egy fitneszt vagy sima trekkinget aztan jonapot, felesleges oda barmi tobb
Iskolaba jarni az outi nem a legszerencsesebb, de kinek mi.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72301 üzenetére
Csillapítást, mozgást illetően például a régi 2008 előtti Marzocchi-k páratlanok. Azok még olasz gyártmányok voltak, annál sokkal többet ma sem nyújt egy top kategóriás villa csillapításban. Sok esetben el sem éri.
A régi Marzocchi Shiver:
[link]
[link]
Olyan hihetetlenül finoman mozgott, hogy szó szerint egy eldobott cigicsikket kimozgott a járdán.Amiben sokat fejlődtek az új felsőbb kategóriás villák az inkább a súly és a merevség.
Illetve a levegős rugózás annyit fejlődött, hogy már nyugodtan bele lehet tenni egy hosszabb rugóutas villába is.
Régebben az volt a gond a levegős rugózással, hogy darabosan mozgott, nehezen indult meg, míg egy rugós vaj puhán, nagyon finoman megindult. Ma már egy levegős Pike olyan finoman megindul, hogy csukott szemmel nem sok ember tudja megmondani, hogy rugósat vagy levegőset nyomkod.[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Csokicsibesz #72417 üzenetére
Áhhá, na erre nem gondoltam volna.
Köszi!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72497 üzenetére
Nem tudom én sem, a teszt közeledtével biztos, hogy ki fog kerülni a honlapra, esetleg a facebook oldalukon is. Biztos, hogy lesz külön regisztráció a kiállítóknál is, mert nagyon sokan mennek, másképp nehéz összehozni ezt a tesztet.
Frenky89: Attól függ milyen felhasználásra? Könnyűnek, biztos könnyű.
Crytec210: Én is úgy tudom, hogy a teló a fatbike-on nem igazán hatásos, de konkrétan a fatbike-nak is meg van a maga felhasználási területe. Havas, homokos, nagyon saras terepek. De sokan használják sima montiként. Nem rossz dolog amúgy, irdatlan tapadása van. És a nagy kereke ellenére nem olyan nehéz hajtani, mint amit gondolnál.
Persze egy normális fatbike nem olcsó. Van egy haveromnak egy ilyen: [link]
Nagyon szereti. Komoly túrákat lenyom vele. Az, hogy van rajta elektromos rásegítés csak egy plusz. Ilyen erővel a normál pedelecnek sincs normális felhasználási területe. Egyébként véleményem szerint pont, hogy egy fatbike-on vagy hosszabb rugóutas AM/Enduro montin van értelme a rásegítésnek, mivel ezeket azért némiképp nehezebb hajtani mint egy XC montit.[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz Csokicsibesz #72716 üzenetére
Ha úgy szólna mint a Spurcycle, akkor kellene
Amúgy csak én érzem úgy, hogy a kickstarteres cuccok árának legalább háromnegyede a parasztvakító videora megy el? Amikor csak megnézek egyet, mindig ez jut eszembe.
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Csokicsibesz #72945 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem az ilyen hitelkonstrukcióknak a bolt részéről pontosan az a lényege, hogy a bolt megkapja a hitelintézettől a teljes összeget, és onnantól csak a hitelintézet és a vevő között van pénzmozgás. A hitelintézetnek meg azért éri meg, mert így lesz plusz egy hitelese aki amúgy lehet más bankhoz ment volna.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #72945 üzenetére
Kerékpár hitellel nagyon sok bolt foglalkozott már, többek közt mi is. A gyakorlat azt mutatta, hogy csak a kamatmentes hiteleknek van értelme, de azt meg nehéz szerezni kerékpárra. Illetve, az is úgy kamatmentes, hogy a bolt jutalékot fizet a banknak. Persze ez még így is megérné, ha cserébe meglódulna a kerékpár eladás, pláne a drágább gépek. A gyakorlat azt mutatta, hogy nem ugrott meg számottevően az eladás, és csak a kamatmentes érdekelte a vásárlókat, olyat pedig most nem tudunk egy banktól se. A magyar e-bike piac 95%-át lefedi egyébként az ebikeshop.
Persze nem csak e-bike-ot lehet venni drágán, a felső kategóriában már majdnem mindegy, hogy e-bike vagy sima, nem akkor az árdifferencia.Egyébként a hitel úgy működik mint ahogy fentebb írták, a bank átutalja a boltnak a teljes vételárat, a banknak meg törleszti a vásárló. Ez egyébként 25% előleg befizetéssel működött.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Csokicsibesz #74008 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
pc360
addikt
válasz Csokicsibesz #74062 üzenetére
Mitől rossz megoldás? Itt az a lényeg, hogy melyik fáj kevésbé... Ha a boltbajárós és az évek során legalább egymilliómba fájó montim közül a boltbajárósat vinnék el, határozottan jobban érezném magam, mint a másik esetben. A GPS nem megoldás semmire, mivel könnyen blokkolható. A lopást kell megelőzni, mivel a visszaszerzés esélye igen csekély, és az is marad. Ha a lopás nem megelőzhető biztosan, akkor pedig az esetleges anyagi és egyéb kárt érdemes csökkenteni. Erre jó a boltba/melóba járós külön bringa. És igen, mobiltelefonból is a szarabbat veszem magamhoz, ha bringázni/strandolni készülök, ahogy a kertet sem az utcai cipőmben ásom.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Csokicsibesz #74067 üzenetére
Teljesen kifacsarod logikailag. Azt felejted el, hogy nem Svédországban élünk. Az én mentalitásommal semmi gond nem lenne, de a tolvajéra valahogy nem vagyok hatással... Ez ilyen akció-reakció dolog. Nem azért lopják a bringákat, mert erre készülünk a boltbajárós kiválósággal - azt megteszik amúgy is. Viszont nem tudom, neked mi kötődésed van a jobbik (vagy ugye egyetlen) bringádhoz, de én több szempont miatt is sírva vakargatnám az aszfaltot a hűlt helyen egy darabig...
Ha muszáj eljutnod kerékpárral bizonyos helyekre, és otthagynod a gépet, akkor két lehetőséged van:
1. olyat viszel magaddal, ami nagyságrendekkel kisebb veszteségérzetet okoz, ha netalántán...
2. folyamatosan aggódsz, és ha mégis beközvetkezik a dolog, te is vakargatod kicsit az aszfaltot.Melyik jobb?
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz Csokicsibesz #74069 üzenetére
Mi lenne, ha... Maradjunk inkább az aktualitásoknál! Regisztráció ide vagy oda, a bringa sorsa ilyen szempontból akkor is kétféle lehet. Vagy ellopják, vagy sem. Ezt kell valahogy kezelni. Se a jobb lakat, se a másodbringa nem hiszem, hogy abnormalitásnak számítana.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Csokicsibesz #74067 üzenetére
Szerintem lopástól függetlenül is sokkal jobb két biciklit tartani, mint egyet, ha az munkábajárás eszköze is:
1. Ahogy a runner_fx is írta, ne a fél milliós felsőkategóriás szettel rendelkező bicikli kopjon a napi munkábajáráskor. És itt nem csak a kopó alkatrészekre gondolok, hanem hogy a munkábajárós kint áll egész nap, akár minuszokban is, és oké fedett tároló, de ha nagyon fúj a szél bever az eső, stb...
2. Sporteszköz tipikusan nem alkalmas a városi közlekedésre. Ha terep, akkor nem olyan külső lesz rajta, ha országúti, akkor meg a koskormány (illetve pontosabban a fékváltókar) nem igazán alkalmas arra, hogy a környezetre is figyelj, meg haladj is (nem lehetetlen, de nem túl kényelmes ha nem csak 2 sarokkal kell odébbgurulni). Ha esetleg kell csomagot is vinni magaddal, akkor meg nem lesz csomagtartó.Szóval ha már "kelet-európai mentalitás"-ozunk, akkor már inkább az "kelet-európai mentalitás", hogy egyetlen eszközzel próbálunk megoldani több olyan feladatot amire hatékonyabb lenne több különböző eszköz. Itt céges biciklitárolóban láttam már tesco gazdaságos fullytól elkezdve legalább fél millás fullyn át TT (!) gépet is. Na ez a nem normális szerintem (új biciklik meg szinte kizárólag decathlonos mtb-k... )
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #74062 üzenetére
A többiek már nagyjából leírták amit válaszoltam volna. Én most elsősorban nem arra gondoltam, hogy veszel mondjuk 100-140k körül egy viszonylag normálisabb bicajt és akkor a mellé mindenképp vegyél még egyet, hanem ha van egy tényleg komolyabb géped, sportolási célra, akkor legyen mellé egy olcsóbb gép is napi munkába járásra. Nem mindegy, hogy 4990-ért cserélek egy 8-as sort, és 2990-ért egy láncot a melóba járós bringán, vagy mondjuk 35k-ért egy Sram 11-es sort és 10k-ért egy 11-es láncot.
De, hogy lopás áldozata legyél, arra is nyilván nagyobb az esélyed az 500k értékű bringával, mint egy 80-10k körülivel. És már a külföld sem jó példa, mert amióta merkel mama wilkommens kultur-t erőltettet Európára, azóta a lopások és a közbiztonság máshol is zuhanórepülésben van.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Csokicsibesz #74645 üzenetére
Tudom, de valami "fenyegetés" kellett bele. Legalább egy vázcserét próbálok intézni, hátha sikerül. A remény hal meg utoljára.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz Csokicsibesz #89109 üzenetére
Az Elixir-ekkel valóban elcsúsztak, én is inkább maradtam a Juicy 7-esnél, az, meg a Code-ok még jók voltak. Allítólag az új Sram-ok már úgy készülnek, hogy megpróbálják kijavítani a csorbát, amit az Avid ejtett a fékek image-én, újratervezve a dolgokat. Legalábbis volt erről egy videó. Ha minden igaz, a Level az új széria (egyáltalán nem emlékszem, de csak ez lehet, ha mostanság jelent meg - már ha megjelent már). A Sramok jók szoktak lenni, Avid meg már így nincs is... úgy nézem, a palettán ragadt 2 féle féken kívül még a Sram oldaláról is eltávolították őket.
Shimano-ból egy Deore-ral és fölötte már nem fogsz mellé. Egy XT tuti elég. Szerintem használtan is megéri, ha tudod, hogy mit kell nézni rajta, és ismered a hátterét.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #89109 üzenetére
A légtelenítés nem kifejezetten növeli meg a fékerőt, inkább a fék nyomáspontja lesz optimális, illetve nem lesz olyan puha a fékérzet, hanem hamarabb fog. Ha már van az embernek rutinja, egy Avid/Sram fék légtelenítése sem macerásabb mint egy Shimano vagy egyéb gyártóé, eleinte én is szidtam mint a bokrot ha ilyen féket kellett légtelenítenem, de ma már azért elég hamar megvan. Sokan nem ismerik azokat a fortélyokat, hogy kicsit túltöltsék a féket olajjal, és ezt elmulasztva, csak a gyári leírásokra támaszkodva, bizony előfordulhat, hogy légtelenítés után is puha marad a fék. Ettől függetlenül én továbbra sem kedvelem az Avid/Sram fékeit.
Nekem már eleve a fékkar kialakítása sem tetszik. Még a 4 dugattyús Guide sem egy nagy eresztés. Shimano-val jobban jársz. Ár/érték alapján én XT-t vagy Zee-t választanék. Felhasználástól függően.
Egyébként lehet mixelni az Avid/Sram féknyergeket és karokat, de sok értelmét nem látom.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Csokicsibesz #93267 üzenetére
Írd meg itt fórumon mikor, hol tervezel tekerést és zárójelben milyen tempóban szoktál menni mekkora távot- távokat, milyen bringával stb. és többször is lehet ez felvetni itt és lehet találsz hosszú távra is bringa társat, társakat idővel.
Más.:
Ki használ ipari csapágyas [hátsó váltó] váltógörgőket és mik a tapasztalatok ?
Mennyivel másabb a "hagyományostól" érzetre mi -egymás?[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Tufa_
aktív tag
válasz Csokicsibesz #95630 üzenetére
Ez nem csak Magyarorszagon jellemzo... Itt Londonban teny hogy sokkal tobben bringaznak, szerencsere sokan tudjak is hogy hogy illik/kellene de neha elkepeszto mit alkotnak egyesek mindket fel reszerol. Egyreszt a turistak a cycle superhighwayen (ami arra lett kifejezetten kitalalva hogy haladj) nem ritka hogy az ellenkezo oldalon kozlekednek, vagy ahogy a te peldadban is kacsaznak az ut kozepen, masreszt itt nincsenek zarovonalak, es barki barhol megfordul (de tenyleg barhol.. ez nagyon uj volt nekem Budapest utan es eltartott egy kis ideig mire hozzaszoktam hogy mashonnan is van veszely)... Nem veletlen hogy az emberek egy nagyon jelentos szazaleka felvan szerelve egy akciokameraval legalabb. Egy kisebb akciozasra varok amazonon, aztan ha meglesz a kameram es erdekel titeket a londoni bringas elet, szivesen rakok be neha neha egyket szosszenetet..
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Csokicsibesz #95630 üzenetére
Hétfőn este mentem egy lámpabeállító körre. Elég erős a lámpám, hozzá még két másik világított alapjáraton.Bringasávból a srác szépen kitekert az út bal oldalára, majd megfordult, és nyugodtan elémhajtott.
Elmormogott egy "bocs"-ot, de ennyi erővel egy elektromos robogó elé is kihajthatott volna, az nem biztos, hogy megáll időben.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #95630 üzenetére
Ma esti történések: kicsit elszámoltam magam és besötétedett, meg jött ez a viharos szél. Királyrét - Vác, 20 km sötétben. Lámpám van, nem fotonágyú, de látnak, ez a lényeg. Volt olyan autós, aki kb 400 m-ről levette a refit, mert észrevett. 10-ből 4 nem. Kb 100 m-ig vártam, utána integettem neki, észrevették. Kivéve egyet, aki nem, és pont egy csatorna feletti hídon voltunk, tehát van kb 6 m hely és nem látsz semmit. Integetek, jön, nem látok, fék, húzom kicsit felé (őt látom, a korlátot nem), és amikor mellém ér akkor lekapcsolja.
Utána a Verőce - Vác közti szakaszt már megszoktam, hogy nem látni semmit, mert annyival van lejjebb a bringaút, hogy minden autó a szemedbe világít. Ott jött szembe két kivilágítatlan futó, de legalább annyi eszük volt, hogy ők láttak, és már a fűbe futottak, mire odaértem. Tiszta törmelék volt már minden a széltől. Vác táblánál szemből nekiáll előzni egy kocsi, amikor nekem meg kerülni kell az út szélén sétáló gyalogosokat.
Nem sírok, mert általában mindent úgy fogok fel, hogy ha valaki hülye, majd én megoldom helyette, de azért vannak események.
Ja, lépcsőházban meg ez fogad. Kár, hogy nem volt nagyobb, meg nem állt keresztbe.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #104707 üzenetére
Innen nekem a Merida,meg a Gate 70,de ezeknek az ára is mutatja.
(#104708) Runner_fxr...faxa! Zsákbamaxxka.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
X2N
senior tag
válasz Csokicsibesz #104707 üzenetére
Ha a Kellys Gate 70 és a Merida közül kell választani akkor a Kellys tűnik a legjobbnak így felszereltségben, +10eFt-ért Novatech kerékagy, Shimano M425/395 Roxshox villa. Én kb ennyiből építettem most kerékpárt, kicsit komolyabbat, alig használt villával. De átlagos felhasználásra mind jó.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz Csokicsibesz #104707 üzenetére
De én nézném a használtpiacot is a helyedben, ha nem kifejezetten S-es méretű kerékpárt keresel, akkor biztos hogy fogsz találni újszerű alig használt kerékpárokat is.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Tuomas
addikt
válasz Csokicsibesz #111350 üzenetére
"Ki kell tépnem a lábamat a kötésből "
Bocs, ha félreértem, de felfele akarod kitépni? Oldalra fordítsd el a lábfejed, mintha egy csótányt taposnál el, úgyse megy?
We were here
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Csokicsibesz #111358 üzenetére
biztos, hogy a feszítő csavarokat kilazítottad, nem megfeszítetted?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #111358 üzenetére
ennél nincs olyan, hogy jobbos és balos patent? lehet, hogy hülyeséget kérdezek, képről szimmetrikusnak látszanak, az enyém meg (520-as pedálhoz is ilyet adnak ,azt hiszem) szét van már kopva, ha volt is jelölés, már biztos nem látszik.
Egyébként én mindig is a leglazább, vagy ahhoz nagyon közeli rugóállással használtam őket, nem láttam okot, miért szorítsak, ha így se tudom kitépni (na jó, a minimumon sikerült).Ha már SPD, körkérdés: 30e környékéig (picit rugalmas) mi a best buy MTB cipő?
Mondjuk azt, hogy XC-re kellene, ezzel lefedem azt, hogy hétvégenként picit bringázom, de merev talpút szeretnék,és amivel tudom tolni a bringát a sárban is. Nem ártana, ha jól szellőzne..ez mondjuk feleannyi, de szimpatikus a talpa, és valszeg tudok belőle próbálni: [link]
nyilván felpróbálnám, de Shimanóból tudom, hogy a 44-es majdnem biztos, hogy jó lesz
Megvehető? a csak tépőzáras rögzítés nem gáz?[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #111364 üzenetére
Rosszul nem hiszem, hogy bele tudsz lépni. Határozott kattanással jelez. Ha nincs benne a lábad a cipőben, akkor ki tudod oldani? próbáld meg befelé is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
tacto
aktív tag
válasz Csokicsibesz #111364 üzenetére
Nekem epp az ellenkezö problemam van egy teljesen mas kombinacioval, pedig 20 eve spd-zek lassan, Probald tökig kitekerni es nyugis szakaszokon ki - be tenni a labad, kopinak is azert egymashoz. Esetleg csereld at a ket stoplit, bar nem hiszem, hogy barmi elteres lenne gyartasilag.
Rosszul belelepni nem lehet, ha egyszer benn van.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #111364 üzenetére
Tedd rá csak a cipőt, és fordítsd ki kézzel. Ha úgy könnyen megy, akkor a stopli szöge rossz. Befelé csámpázik a lábad, ezért már olyan állásból indulsz, mint amikor kitekered a bokád. Ezért érzed, hogy tépned kell (derékból rátekersz).
Állíts/tekerj úgy a stoplin, hogy a sarkad közelebb kerüljön a hajtókarhoz. Kell hozzá térlátás, hogy merre kell tekerni a stoplit. Így a tekerős lábállásnál közelebb leszel a nyitáshoz. Nekem is minden Shimano pedálon lötyög a sarkam egy kicsit, rugóerőtől függetlenül, ha nem állítom be, sokat kell mozdítani.
Szerintem!ZolkoW: van a Decában MT34, abban sétálni tuti tudsz. Nekem M089 van, lehet benne helyet változtatni, és az elmúlt 2,5 évben mindent kibírt. Az mondjuk egy kicsit drágább, de már csatos.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Csokicsibesz #111361 üzenetére
Csak gondoltam, hogy a legtriviálisabb dolgokon lehet elhasalni
Esetleg fotó arról, hogy hogy raktad fel a patentokat? Nekem a legkönnyebb fokozaton folyton kiesett a lábam a patentből.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás