Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #231998 üzenetére
Ja, vagy https://bikeinsights.com/compare
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #231996 üzenetére
igen, a stack/reach arányt kellene nézni.
amúgy nem nagy munka lemérni a saját vázat és az eredményeket beütni a www.bikegeocalc.com-ba
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #231995 üzenetére
Inkább nézd meg a geo ábrán a stack értéket, meg a fejcső hosszát, van-e különbség a két méret között és ha van, mennyi. Gondolom a sajád bringádnak a geoját soha nem fogod megtalálni, így nincs összehasonlítási alapod. De amúgy valamilyen hát probléma miatt akarsz úgy ülni outin, mint egy kanapén, vagy csak rossz szokás?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
Ha én az 56 és 58 közzé esek (185 cmel / olyan kb 92 cm a lábhossz), és azt szeretném hogy minél fentebb legyen a kormány (mivel országútiról van szó úgysem fogom azt elérni hogy felsőfogásban egyszinten legyen a kormány a nyereggel, de a lehető legközelebb akkor leszek) ha inkább az 58as vázméretet választom. Így nagyobb lesz az ülőcső 2 cm és a fejcső is 2 cm el ergó ugymond közelebb fogok ülni a felsőcsöhöz, vagyis fentebb lesz a kormány az 58 as vázon mint az 56 oson.
Annyi hogy 1.5 cm el hosszabb a felsőcső, de az szerintem nem lenne gond. elmélkedek[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #231983 üzenetére
Talán te vagy az első, akitől azt olvasom, hogy tengelytáv alapján próbál dönteni.
Ha volt is más ilyen, az csakis az után, hogy már tudta, hogy milyen hosszú bicó kell neki. (ez a váz hosszát jelenti, mondjuk a vízszintesen mért felsőcső-hosszt, nem a tengelytávot)
A görnyedés mértéke valósabb szempont, ez a váz hosszától is függ, meg a fejcső magasságától, ami gyakran egyforma két szomszédos méreten. Amúgy én is a kisebbiket javasolnám így látatlanban.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #231987 üzenetére
Igen tudom, ennek így kellene működnie ahogy leírtad.
Jeffsy-n félintegrált van, Acros márka. Ezzel most konkrétan úgy jártam, hogy a csapágyat nem tudtam kiszedni a fészekből, nem tudom miért, pedig nem volt belerohadva, egyszerűen csak annyira feszes volt. Ki kellett ütnöm a csapágyfészket a vázból és abból kimelegíteni a csapágyat, hogy kiessen. Kifeszíteni nem tudtam, amikor megütöttem, akkor meg széthullot az egész a p$csába... szóval vehettem új csapágyat is, de ez is szorul benne. Szóval most rendeltem egy komplett új félintegrált szettet, fészekkel mindennel.
A Specin nekem sem volt semmi gondom, simán kézzel kiszedtem belőle a csapágyat majd vissza, szerszám sem kellett hozzá, de itt ez most valamiért megszívatott.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #231988 üzenetére
Akkor sincs akkora kulcsom. Ami van XTools 8 -as inbusz, azzal nem birtam megmozditani, pedig elegge vallas ember vagyok. Kicsi az erokar.
Egyebkent nezem, van hozza kiszedo, amit csak beleteszel, es lehet finoman kifele utni. Pont a kiszedo nem draga....
Tulmisztifikalom, mert nem nyulok olyanhoz, amivel tudom, hogy bajt csinalhatok. Es azt olvastam, kiszedesnel azert itt siman lehet kukazni a vazat.
Tudom, hogy van pressfitrol atalakito sima angol menetes BB -re, meg anno linkeltem is. Nem tudom, mennyire terjedt el, de siman megcsinalnam.sebgutkopf: Nem magat a csapagyat preseled be a vazba.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
bardi
senior tag
válasz MPowerPH #231957 üzenetére
A hajtóművet eléggé túlmisztifikálod, egy sima 8as imbusszal le lehet szedni.
Nyomatékre húzásával se kell sokat foglalkozni, ez már olyan nagy érték, amikor csak 40re húztam, akkor sem lazult le és nem kotyogott.
A csapágy behúzó, amire azt mondom, hozy valóban jól jön, de kiszedni ki lehet ésszel egy hosszabb lapos csavarhúzóval meg kalapáccsal, körbe körbe kell kocogtatni, hogy ne ferdén feszüljön be.'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
válasz varsam #231980 üzenetére
Nektek milyen szabvány szerinti kormány csapágyak vannak a gépeitekben, hogy szerszám kell hozzá?
Kezdem hülyén érezni magam, hogy lemaradtam valamiről.Nekem mindkét mostani gépben is41/52 integrált, vagy félintegrált csapágyszett van, amiket csak be kell ejteni a váz csapágy tartó kosrába, a tartó peremre és kézzel kiszeded, semmilyen szerszám nem kell hozzá.
Úgy emlékszem, hogy a 2019-es canyon spectral-om (azt már eladtam) is ilyen volt, amikor kiszedtem a villát, talán az alsó csapágy a zsírtól épp nem esett ki, de megrázva már igen. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #231978 üzenetére
Köszi a megerősítést!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231977 üzenetére
Köszi! Ez szuper, mert akkor a téli hónapokban lesz más alternatív helyszín.
Mondjuk előbb jó lenne, ha végre rendbe jönne a csuklóm (ínhüvelygyulladás). Már a vakolatot kaparom a bringás elvonási tünetek miatt.
Kompenzációként most még többet futok, állóképesség nem megy el, de ez nem tolja az adrenalint. -
tknof1871
őstag
válasz cousin333 #231890 üzenetére
A testmagasságom alapján éppen az M és az L méret határán vagyok. 178 cm a testmagasságom.
Kicsi áruházban voltam, nem állt rendelkezésre tesztpálya. De a részleg munkatársa felajánlotta, tekerjek végig a soron (kb. 10-15 méter egyenes). Eltekertem a folyosó végéig és megfordultam majd visszatekertem és közben nem tettem le a lábam a földre. Mindegyik mérettel többször megismételtem. Kipróbáltam az M és az L méretűt.
Kipróbáltam álló kerékpárokkal is milyen érzés. Felültem rájuk, egyik kezemmel nekitámaszkodtam valaminek, lábaim a pedálon. Teljesen egyformának éreztem őket.
Lemértem a mérőszalagommal a kerekek tengelytávolságait és az M méretű váznak 110 cm az L-nek 113 cm volt. Tehát tény, a tengelytáv 3 cm-el nagyobb az L váznál.
Az egyiket a raktárból hozta ki és gyorsan összeszerelte. Igazi vevőbarát hozzáállás. Minden munkáltató szerencsés akinek hozzá hasonló munkavállalója van. Innen is köszönöm neki!
Ha nem tudom melyik az M és az L méretű, akkor nem tudtam volna kitalálni. Teljesen egyformának éreztem őket. Igen, ez egy nagyon rövid "tesztút" volt. Ha 1 órát tekerek mindegyikkel a városban akkor biztos észreveszem a különbséget.
Talán valaki már csinált ilyen tesztet (mert szervízben volt a kerékpárja és a párja kerékpárját használta). Mekkora különbség 3 cm tengelytáv? Mondjuk városban nem is jön ki? Ki kell menni az erdőbe, napokig túrázni és akkor érezni?A nagyobb tengelytáv inkább az egyenes futást segíti (stabilabb), maga a rövidebb inkább az agilitást és a fordulékonyságot.
A Decathlon azt írja:
Ha két méret határán állsz:Válaszd a kisebb méretet a jobb irányíthatóság és nagyobb kényelem érdekében (egyenesebb hát).
Választhatod a nagyobb méretet a dinamikusabb kerékpározásért (nyújtott testhelyzet).
A Trekking Riverside 120-ra ezt írják:
- Enyhén ívelt kormány (620 mm)
- Állítható magasságú kormányszár
- Kormányszár hossza: 110 mm
- 1 1/8" kormánycsapágy
- Egy darabba hegesztett kormány és kormányszár a nagyobb biztonság és kényelem érdekében.Nem vagyok fiatal, de szívem az izmok még elég jók. A gerincem és néhány ízület az nem jó. Szerintem az alacsony átlépős trekking még illik a képességeimhez. De egyre fontosabb a kényelem, ergonómia.
Arra gondoltam megveszem az L méretű vázzal. Kiveszem az eredeti kormányt és a kormányszárat. Veszek másik kormányt és állítható kormányszárat (állítható a magasság és a kormányfej dőlésszöge is).
Ez így eddig jó koncepció? Tehát az áruházban nem éreztem különbséget M és L között. Viszont a jobb stabilitás az jó dolog. Gondolom.
Az eredeti kormányról le lehet szedni a markolatot és áttenni az új kormányra? Hogyan?
Kelleni fog nyomatékkulcs? A csavarok menetére kell csavarrögzítő?
Milyen adatból lehet tudni, hogy egy új kormányszár beépíthető egy kerékpárba?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
jjeahh
nagyúr
válasz varsam #231980 üzenetére
Ha a kezed nem fázós, szerintem elég lehet, de szvsz alap kéne legyen egy téli kesztyűn, hogy a csuklót is védje, ilyen rövidet hideg időre én nem vennék. Ha fázós a kezed, akkor ez a kesztyű max őszre lesz jó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
válasz MPowerPH #231979 üzenetére
Én most berendeltem a prést Aliról amit Runner is meg Hasaggymeg is mutatott. A múltkor amúgy simán egy kalapács fa végével szépen ki tudtam ütni a kormánycsapágyat a helyéről és menetes szár + nagy alátéttel szépen vissza is préseltem a helyére. Gyors megoldásnak jó volt, de kell a rendes szerszám, és erről Runner is jókat írt.
Időközben én is váltottam SPD-re. Egy Giant Line cipőt vettem, egyelőre egy kölcsön kapott Saint pedállal, ez így elég jó kombónak tűnik. Még szokni kell le és felfelé is egyaránt, nincs meg a pontos cipő beállítás, de alakul.... és még nem estem, csak párszor majdnem
Most akarok rendelni pedált, szerintem maradok a Saint-nél, most még az euro is kicsit magához tért, ki kell használni.Illetve kell téli kesztyű, szerintetek ez a 100% milyen lehet?
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #231963 üzenetére
Ami most hianyzik, az egy nagyobb nyomatekkulcs, hozza fejek, es a pressfit sallangjai, a kiuto meg a pres. Fogadni mernek, hogy ami a kormánycsaagyhoz valo pres, az ide nem jo.
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz sebgutkopf #231976 üzenetére
Tegnap délután voltam ott. Szombat egész nap és éjjel esett az eső a környéken, de a pálya használható volt. Egy kanyart láttam csak ahol volt minimális pocsolya, egyáltalán nem volt dagonya. Ráadásul a helyi erők nagyjából letakarították a pályát, nem voltak levelek sehol.
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #231976 üzenetére
Ott a susnyásban túlfutnak sokan, gondolom úgy van vége a szegmensnek (nekem csinált 10 perc felettieket is, mert én egyből ráfordultam az uphillre). Szóval ahogy vége van, ott egyből jobbra indul az uphill.
Szerintem olyasmi lehet, mint Kevély. Mikor voltunk, az utolsó kör már szakadó esőben ment le, ennyiből azért olyan jól nem lehet megítélni, de szerintem használható marad ősszel is.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #231763 üzenetére
Ez egész kulturáltnak tűnik, ha van mászó, akkor ebike-al jól használható. Amit írsz az alapján érdemes megnézni és személyesen is megítélni.
Néhány videón nekem az a fura, hogy olyan mintha a semmiben lenne vége a pályának a susnyás közepén állnak meg, ahol utána se jobbra se bara, csak ahonnan jött. Azok vajon illegál bővítések, vagy nem befejezett nyomok?
Maga a pálya talaja milyen? Mennyire hajlamos a sárosodásra, meszes, agyagos, köves, homokos talaj van?
Gondolok arra, hogy télen használható, mint a Kevély, vagy esőzés után sáros inkább nem? -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #231973 üzenetére
Na majd nyomozgatok boltoknál. Köszi
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #231882 üzenetére
Valóban, de nálunk a sima mászás+eső még működhet
Szerencsére azonban nem volt eső, és sár sen nagyon, szóval nem is vettem fel az esőgatyát, majd máskor.. így is picit túlöltöztem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #231966 üzenetére
Van néhány ahol ráülhetsz, megtapizhatod (K2, M&M, Wilker Honda M3, Bringaland, vagy Speedbike), de elvinni kétlem, hogy valamelyik odaadná ...főleg akkor nem mikor még készlethiánnyal küszködnek és nem tukmálni kell a vevőkre a portékát hanem nehéz a keresletet kielégíteni. Ugyanakkor olvasom, hogy már esik a kerékpárok és alkatrészek iránti kereslet, még ha ez továbbra is magas, kovid előtti szint, így csak reménykedhetünk hátha újra rákényszerülnek olyan immár úri huncutságokra mint tesztnap.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Dark Archon #231969 üzenetére
Igen, ez. Kapott már 8-10 óra esőben biciklizést szóval nem vagyok annyira meglepve, hogy így néz ki. Váltás jó még mindig, hangja nem lett, érzésre minden rendben vele szóval marad. Ha csak megfeketedik de amúgy bírja akkor nem érdekel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
venember83
nagyúr
válasz Runner_fxr #231963 üzenetére
illetve a féktárcsa is tud kotyogni a szegecselésnél (ha ez van akkor nyilván csere érett a tárcsa)
Most mentem vele először, mióta felszereltem, szóval csak nem csereérett már. -
fulton
addikt
válasz Dark Archon #231969 üzenetére
Nem. Ott nem sok értelme lett volna, a kutyus örök mozgó volt, valahonnan elszökött a közeli házakból. Egy kisebb városon belül volt.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Nem tud valaki olyan Boltról (valami hivatalos bemutatós bolt) ahol forgalmaznak Cube kerékpárokat és van is lehetőség kipróbálni több méretet is? (vagy valami rendezvény ahol elhozzák a gyártók a bringát és lehet tesztkörözni? a mozgásvilág -ét találtam de azt nem tudom hogy csinálják e még)
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
parandroid
félisten
válasz fulton #231928 üzenetére
Az egy golden retriever. A világ legjámborabb, legcsaládbarátabb, legmamlaszabb kutyafajtája. Egy kuvaszt nem simogattál volna meg, hanem vigyázzban állva oldalaztál volna el, kettőtök között tartva a biciklit, és tele gatyával.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #231961 üzenetére
A fékbetétek is tudnak kicsit kotyogni a nyeregben, azt is érezheted, illetve a féktárcsa is tud kotyogni a szegecselésnél (ha ez van akkor nyilván csere érett a tárcsa).
#231957 MPowerPH
Én azt gondolom, hogy aki olyan beállítottságú, hogy szereti maga csinálni amit lehet, van műszaki affinitása, érdekli a dolog, annak megérheti egy kis műhelyfélét összedobni. Főleg ha sokat is bringázik, mivel ha sokat bringázol, karbantartani is sokat kell.
Simán lehet függetlenedni a szervizektől 90%-ban, csak egy dolgot nem javaslok, hogy az ember nekiálljon kókányolni, mert spórolni akar a szerszámokon. Milliós értékű bringák megérdemlik, hogy amihez hozzányúlsz ahhoz legyen célszerszám.
Szerintem a pressfit-től sem kell félni, ha már hozzá mersz nyúlni a fékekhez, kormánycsapágyat szétszeded stb. Nem olyan bonyolult dolog az, csak legyen hozzá kiütőd, meg egy prés. Pár száz ezer ft-ot rá kell szánni a szerszámokra legalább, idővel úgy is megtérül a befektetés. 2db nyomatékkulcs 2-100Nm-ig, pressfit kiütő, csapágyprés, dugókulcs készlet, imbusz készlet, torx készlet, minőségi csavarhúzók, csillagvillás kulcsok, légtelenítő szett, láncoskulcs, fogók stb. Mivel csak a saját bringádhoz kell szerszámokat venned, így egy csomó célszerszám kihagyható, csak azt kell megvenni ami neked konkrétan kell. Érdemes rászánni a pénzt a Park Tool és Unior cuccokra. Hosszútávon ezek érik meg.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Sziasztok. Érlelődik bennünk, hogy jó lenne bringát szerezni, és hétvégente tekerni kicsit. De teljesen le vagyok sokkolódva az árak láttán! Használt, jó állapotú (felújított) bringában gondolkodunk, (hacsak nincs valahol új bringára valami nagyon jó deal) de hogy egy normálisabb példány egy kisebb használt autó árába kerüljön, az durva. Mivel nem vagyunk járatosak a témában, nagyon örülnék szakértői segítségnek, vásárlási tanácsnak, netán konkrét ajánlásnak. Magasság és belső lábhossz alapján nekem 56cm az ajánlott méret (opc. 55-56-57-58cm), hajtókar méret 172,5mm. Feleségemnek 40cm az ajánlott (opc. 39-40-41cm), 165/170mm hajtókar méret. Jó lenne tárcsafékes, bár őszintén szólva talán mindegy (mivel úgyis amatőrök vagyunk). Ja, és trekking bicóban gondolkodunk, mivel többnyire városi használat lenne, közeli helyekre, boltba, postára járás pl. ill. alkalomadtán gyerekekkel kirándulás a közelben (aszfalt/könnyű terep max), pl. Szilas patak bicikliút.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231957 üzenetére
Ne járj a középcsapággyal, azzal amúgy sincs dolgod amíg nem hibásodott meg, utána meg mindegy hogyan ütöd ki mert kuka, betolni az újat meg egy valami ilyennel megejtheted.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231953 üzenetére
Az jó, mondjuk egy XX1-től el is várható.
#231954Maximum1+venember83...van az a rögzítő csavar alatt egy amolyan fogazott vékony alátét (a sor rögzítő csavarja alatt is olyan van) mely meghúzásnál is érződik amint kattog és meg is akadályozza a fellazulást. Amúgy meg ha fellazul az a minimális játék a ricnin pont már néhány cm lesz a kerék külső kerületén, így valóban fel lehet lazulva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz venember83 #231956 üzenetére
Lelazulni nem tud.
Lehet a fék rohadt be az állásban, munkahengerek dolgoznak? esetleg a betét döglött meg?2016-os, ne öregítsd, finom holmi.
Hasaggymeg forgásirányban húzod meg, azok ritkán engednek.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Ma amit tudtam, megcsinaltam.
Alapos mosas, szarazra torles. Hajtast lepucoltam, bar a Soudal joforman semmi lerakodast nem okoz. Fogaskoszorut azert lepucoltam, nehogy rarohadjon az agyra. Valtogorgoket is kipucoltam, lezsiroztam, valto forgaspontok kaptak olajat. Kormanycsapagy zsirozva, atutok lepucolva, zsirozva, nehogy rakossenek. Fekben is csereltem olajat, meg betetet hatul. Pedalt is leszedtem, nehogy rakosson a hajtokarra, megolajoztam, waxoltam. Es kapja az uj lancot, meg kapott tubeless lotyit.Nagyon idegesit, hogy a pressfit kozepreszt nem tudom magam megcsinalni. Meg a hajtomu leszedese sem megy, nincs olyan kulcsom, amivel 60NM -t oldani tudok, nem is beszelve arrol, hogy utana nyomatekra is vissza kellene huzni.
Es akkor meg a kozepcsapagy kiutese egy masik tortenet. Arra is van mar celszerszam, de meg az melle kell a felrakasahoz is egy masik. Kicsit felek a leveteltol, szerintem azert van benne hibazasi lehetoseg. Gondolom siman kukazhato a vaz?!Mindegy, ezzel elviszem szervizbe.... De nagyon bujkal bennem a kisordog, hogy magamnak kell csinalni. Jo lenne 90% -ban fuggetlenedni a szervizektol. A kerek centirozasat, agyak szervizeleset meghagyom nekik, azokat egyebkent is ritkan kell bolygatni, a taghoz, telohoz meg itt a Boostworx.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #231947 üzenetére
+ Maximum1: Köszönöm, leellenőrzöm akkor a kerék kivételével. Mintha mindkét keréknél észlelhető lenne, azért gondoltam valami konstrukciós hibára. Már nem mai darab, 2015-ös Reaction GTC gyári kerekei. Bő egy éve nem használtam a bringát, de tökig meghúzott CL-gyűrű nemigen lazulhat le elvileg. Anno én szereltem fel az új tárcsákat a gyári helyett, szóval kell legyen kulcsom.
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #231947 üzenetére
Igen ugyan az a szerszám, nekem a belső csavaros van ahhoz meg a kazetta szerszám való.
Én nyomaték kulccsal húztam és már megakadt, de a szerszám még nem kattant, kellett még egy bikázás. -
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #231949 üzenetére
Ossze vannak fuzve, kiindulopont tuti rendben van.
Igen, logatva is.Ha ez igy van, akkor joforman semmit nem kopik a lanc. Legalabbis a 1600km -et meg sem erzi.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
mentem egy kört a vsf túrabiciklivel és utána a nuroaddal, ez borzasztóan magas a gravel után, meg ennyire kihúzva más izmok is dolgoznak (p. a hátamat is éreztem).
a viszonylag nagy nyomáson (4 bar fölött) használt 35 mm-es gumi is érdekes, kevésbé pattogóshoz vagyok szokva, még a végén visszamegy rá a rugós nyereg
amúgy csak a hátsó csomagtartót használva pedálostól ~13 kiló (a könnyű nyereggel), az alföldre egyáltalán nem vészes.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #231950 üzenetére
Szerintem az ami látszik és hallatszik másodlagos, az igazi próba (feltéve ha a váltás is mindvégig tökéletes) az, hogy majd mennyit megy el működőképesen egy lánc/sor. Vagy nem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #231932 üzenetére
Az nem megy el annyit, hogy legyen ideje ennyire megfeketedni. Ez már ázott esőben 8 órát és ment még annyit eső után szóval nem kell meglepődni rajta. Amúgy pont a Muc-off wax a kontrollcsoport, abból ilyen körülmények között 1 hét után már semmi nem maradt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #231948 üzenetére
Vagy nem egyformán "nyújtottad ki", vagy ennyi a gyári tolerancia 100+ szemnél összeadva...lógatva is ennyi a különbség, mondjuk egy szegen át a csapszeglyukon a 2 lánc ?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha a határoló engedné de mégsem megy (ezt úgy ellenőrizheted, hogy kézzel tovább lehet tolni felfelé a váltót), akkor nincs jól beállítva, vagy jól volt, de megcsúszott a bowden és már nem húz (messze sem) eleget. Nézz egy videót a váltóbeállításról a jútyúbon.
#231941venember83...hát az nagyon érdekes...és csodálkoznék ha normális lenne. Az a rész amire rámegy a tárcsa közepe az agy része, vagy valami rávarázsolt fogasgyűrű? Szerintem legfeljebb az mozdulhatott meg az agyon. 🤔
#231946Maximum1...esetleg az, de hát azt észrevette volna. ...amúgy ugyanaz a szerszám mint mellyel a menetes középcsapágyat kezeled.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz venember83 #231941 üzenetére
Nincs lelazulva?
Rá kéne bikázni egyet, de jó lenne leszedni és megnézni nem sérült e a ricni.
Dekába pont nincs szerszám, gyári meg arany ár, vidd le szervizbe olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ringman #231944 üzenetére
Én sem szeretem, ha hosszabb, de a 41-s FLR konkrétan véresre törte a lábamat, a 42-s pont jó az egyébként negyvenegyes lábamra, de csak a sima, vékony (sport)zoknikkal. Télre jó lenne vastagabb zoknival hordani, csak félek, hogy a Mavicből a 42 2/3 már túl nagy lenne, azért 3-4 pár zoknit már nem szívesen vennék fel .
-
Ringman
nagyúr
válasz chubby2o6 #231943 üzenetére
én ugyan visszaküldök egyet (boa spd gravel - ennél viszonylag széles a lábfejnek a hely), de nekem jó lett volna a saját méretem.
közepesen vastag zokniban ~25,8÷ 26 cm hosszú lábam, a 41 1/3-ados jó volt, csak a kidolgozásával nem voltam elégedett .de lábfej szélesség/alak függvénye is, ill. hogy mennyire szereted, ha hosszabb a cipő, mint a lábad (én nem szeretem ezt)
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
chubby2o6
senior tag
Mavic spd cipőből mennyivel kell nagyobb méretet venni, mint az utcai cipőből? Tudom, hogy a legtöbb bringás cipő alul van számozva, csak kérdés, hogy mennyivel. Ha egyébként 41-s cipőt hordok, de az FLR spd-ből a 42-s pont jó, akkor a Mavicből jó lehet a 42 2/3 egy vastagabb zoknival? Találtam 42-t is, de a mostani 42-s egy vastagabb zoknival már tuti szorítana, és az lenne a lényeg, hogy téli zoknival is tudjam hordani.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Kiskopika #231939 üzenetére
Tényleg nem akarok nyomást gyakorolni rád , de írtam, hogy az első jónéhány webshopban vagy egyáltalán nem volt már, vagy csak M meg XXL, és ahogy fulton kolléga is említette, jóval drágábban.
Vedd meg most, vedd meg most, vedd meg most, később már tuti nem lesz, vedd meg most, vedd meg most...stb.
Jól csinálom? -
venember83
nagyúr
Srácok, létezik, hogy egy külső fogazású Centerlock tárcsánál fékezéskor van valami holtjáték a tárcsa és az agy között? Mintha a fékpofa megfogná a tárcsát, és az nem mozdul, cserébe a kerék jól láthatóan és érezhetően a kerületén még 1-2-3 centit még tud mozogni. A kerék Fulcrum Sixty Six.
Köszönöm a segítséget.
-
avl
senior tag
mutattak ma egy biciklit, amin hatul 7 lanckerék van, shimano … valto, eveket állt, de szinte ujszerű, hatul az utolso 2-3 legnagyobb lanckerékre nem vált fel.
ütközőcsavar ha jol latom nem gatolta.Mi lehet az ok ?
Bowdenfeszesség nem elég ? Lehet simán csak az allitocsavarral fesziteni kell azaz a csavart kifele tekerni ? Mennyinkent (360 fok ? 180 fok ?) megnezni ?Vagy arra a rugonak kellene vinnie es az faradt el (nem hiszem) ?
Holnap vagy holnaputan lenne ra időm, megnézném.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
-
vallas
őstag
Én megkezdtem a téi projektet...
megvettem az egyenes kormányos Csepel sas-t amit mutattam nektek..... 20 ezer volt
Azóta elkezdtem felújítani.... most itt tartok...
szétszedtem, fellazítottam a festéket egy félig bedöglött festékmaróval, és lecsiszoltam flexel- fazék koronggal+ kézzel, és letüsszentettem filler alapozóval...
jövő héten kap egy finom vizes csiszolást, és meglátjuk milyen lesz...de most jónak tűnik...volt egy régi fekete vékony kos kormányom, azt is lepucoltam fémtisztára...
Most gondban vagyok, hogy lefújjam e én , vagy esetleg egy hozzáértő fesse le....
majd az árak eldöntik.... ilyen angol racing green metálra szeretnémA hátsó kerékkel megszívtam, volt benne egy erős 8-s és nekiálltam kiszedni, de nem jött össze, kiszakadt a küllő, így egy új hátsó kerék az kellett 6800 pénzért.
ma még kicsit "políroztam" a sárvédőket, meg a krómozott cuccokat acélgyapottal, és meglepően jól működik a dolog...
nem tudom, hogy eredetileg is 1x6 sebességes, de az marad...
elől egy 42-s biopace Shimano kar lesz hátul azt hiszem 14/28-s a sor...rendeltem hozzá egy új monoblokkot, meg ilyen retro fékkarokat+ barna bandázst ...
már matricát is találtam hozzá, de az majd ráér a végén is... most a festésen van a sor...
Ha tudtok jó festéket ajánlani, azt megköszönöm, biztos olcsóbb mint a fényező mesterek...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fulton
addikt
válasz fulton #231919 üzenetére
ilyen erdős részen haladtam át, belebotlottam egy nagy fehér kutyusba valami kuvasz féle, de nem hiszem hogy az volt. annyira összebarátkoztunk egy 20 percig ott voltam vele, leültem lefeküdt mellém jött volna velem tovább, egy pontban mikor szaglászott, eltüntem hogy ne kövessen (nem akartam "elvinni" valahonnan kiszökhetett).
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #229805 üzenetére
Ha valakit esetleg érdekel a Rex Black Diamond Wax így néz ki páromnál 3,5 hét után. Ez olyan 250km használat amiből 100km esőben, 100km pedig eső után volt, a maradék 50km pedig erdő (szóval melójárat döntően) Csörögni még mindig nem csörög, kíváncsi leszek meddig bírja.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #231898 üzenetére
Ja, ha lehet egy női eladó segítségével.
bardi... korábban utánaolvastam és az addig 170mm-es éppen cserés hajtókaromat magasságom okán (187) már 175-re cseréltem és bizony megéreztem azt a fél cm különbséget, bár kissé, és csak ideiglenesen de azért fájó térdem formájában.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #231919 üzenetére
Ha betetes nadrágban tekersz, akkor levalthatod a nagymamanyerget is, vagy már nem zseleset használsz?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #231899 üzenetére
Én a dekában kapható összes aláöltözőt felpróbáltam, egyet próbáltam is. Futónadrágokat is néztem. Egy volt összeségében amit nem volt zavaró viselni ezt: [link]
Kényelmes, jó finom anyag, kellemes viselni. Én egy futó nadrágot vettem fel ezt: [link] egy út erejéig, talán valami 9 10 fok volt. működött. Enélkül már 3 ik órája voltam kint, kevés volt az a nadrág magában.
DE , ajánlom figyelmedve ezt a nadrágot, itt írnak róla: [link]
Én ezt vettem végül. Nagyon bevált, amint felvettem azt éreztem: kell. A legjobb volt viselni az összes dekás móka közzül. Használva messze legjobb minden szempontból. Kényelmes menet közben kellően meleg és nincs betét. Én 185 vagyok XL vettem, a kantár részét észre sem veszed, az anyaga úgy feszül a testedre hogy abszolút nem zavar (pedig én erre érzékeny vagyok). Ebben egy olyan mindenesre leltem, ami 16-17 -18 fokban is jó, nem fősz meg benne, de 4 - 5 fokban is jó. hidegebb még uge nem volt. DE szerinem simán rá vehetsz egy + nadrágot ha mondjuk minusz fokban már kevés lenne - gond nélkül. (ez még majd kiderül számomra is meddig elég). Elől van egy kis cipzár amit lehúzva intézheted könnyen dolgod. Azért is szeretem benne hogy az eleje teljesen felér kerékpár poziban a mellkasig szinte, (pulzus pántig) és plussz védelmet ad a mez alatt a has résznek - hasznos. (alá öltöző van legalul, arra veszem a kantár részt és úgy a mezt.Ma voltam egy jó 60 kmes útra - csak a nadrág + hálós ujjatlan aláöltöző - és a mez volt rajtam - na meg csősál és átmeneti kesztyű (szélmellényt megint vittem de minek, elő se vettem) - 16 15 fok volt mikor indultam 30 km után elértem a célt, ott volt pihenés jó 40 - 50 perc lazulás után indultam vissza ekkor már csak 11 fok volt. Minden tökéletesen működött, egyáltalán nem fáztam (egyedül a visszaindulásnál éreztem hogy hu hideg van - felső testemen) 140 átlag puzus lett a visszaút és nem izzadtam be, komfortos volt az út végig, egyáltalán nem fáztam.
A nadrágnál, én még sose éreztem sem azt hogy fázom sem azt hogy melegem van, se nem izzadtam be alá. ennyikeUj rekord született vissza út során 28.7km let az átlagom, érdekes a távra meg azt írta a Garmin 29.03 km tettem meg 1 óra 00 alatt.
Mikor még felfele tartottam valahogy semmi nem volt jó, kedv sem volt olyan, a lábamból ment el az erő plussz idegesített a kattogás - az is elvette az erőt, és a pulzust egyszerűen nem bírtam pillanatra sem 126 fölé tenni (a volt a max) az átlag pulzus is csak 101 volt.... Merültem ki..Nektek is volt már ilyen? már azon voltam vissza fordulok. (21-es átlag lett a felút)
Érdekes mert mikor megérkeztem majd indultam vissza akkor meg már teljesen más állapotban voltam, és ment a dolog valahogy a kattogást sem vettem észre. De ettől függetlenül tovább kutakodok, nem a hajtókar volt a bűnös azt minap leszedtem és vissza de semmi.... sikerült leszimulálni ma álló helyzetben egy kattanást kézzel fogva a pedált, és érződött hogy a pedálból jöhet a dolog, ki lesz szedve és kenve).[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz bardi #231916 üzenetére
Én összefoglalom: a szélsőségeket kivéve nem nagyon számít a hajtókar hossz. Szerintem leginkább időfutamon számíthat egy rövidebb hajtókar, kevésbé lesz agresszív a póz, picit lazább maradhat a csípő. De én is csak okoskodom itt, lehet belinkelek erről is egy tanulmányt researchgate-ről.
-
Ringman
nagyúr
-
Friczy
senior tag
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Nem sokat nyernél nyomatékban, viszont a hosszú hajtókar miatt a térd nagyobb mozgásra van kényszerítve, így nem feltétlenül lenne jó. A leggyakoribb méretek a 170, 172,5 és 175 mm, persze van kisebb és még hosszabb, de 180-nál nagyobbat nem nagyon láttam.
Általában testmagassághoz - így kerékpármérethez - szokták beállítani, pl. az egyik Trek országútinál találtam, hogy a 47-es vázhoz 165, az 50-52-höz 170, 54-58-hoz 172,5 és 60-tól adják a 175-öt. Nekem volt 175-ös, most 172,5 van az országútin (a gravelt épp nem tudom), de nem éreztem igazából különbséget.
Fekvőbringás fórumokon terjedt el, hogy a rekuhoz rövidebb hajtókar jobb, jobban kíméli a térdet. De ami fekvőnél igaz, az nem feltétlen igaz a normál kerékpárnál.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz lsebestyen #231910 üzenetére
ha már kövek, én tegnap 8 fokban merinói vékony hosszú ujjúban és béleletlen softshell túrakabátban tekertem 1 órát intenzívebben, teljesen jó volt a hőérzet, a pólón kis izzadságcsík a sörhas fölötti gyűrődésnél fő a rendeltetésszerű használat.
lenn párnás rövidgatya futós cicanacival, az nem ér követ, remélemwir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
parandroid
félisten
válasz zsamiatt #231885 üzenetére
Abszolúte fogalmad sincs a kiállva tekerésről, meg a súlyponthelyezkedésről extrém szituációkban. Szerintem vagy olvass utána, vagy hagyd elmenni a témát, és ne akard elmondani a rutinosabbaknak, hogy mind rosszul csináljuk.
Most jöttem haza amúgy a nagyvárosból, felüljárón felfelé találkoztam egy ránézésre 60-70 közötti, igaz elég sportos kolleginával, kiállva tekerte fel a trekkinget. Rögtön gondoltam is rátok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
senior tag
válasz lsebestyen #231910 üzenetére
Én futó pólókat vettem onnan, és teljesen jó, nyáron abban tekerek.
Pár hete volt a lidl-ben softshell kabát, reggelente egy ilyen rövidujjúval bőven elég, még majdnem sok is, szerintem télre teljesen jó lesz. Jobb, mint a korábbi széldzseki aldiból, mert szellőzik és szemerkélő esőben is elég volt.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Kiskopika
senior tag
Ma olyan szép napos idő volt kivittem az új bringát egy körre. mivel semmi spéci bringás ruhám nincs gatyán kívül így póló szelélkabátba voltam 12°c. Hát soha többet, mintha leöntöttek volna egy vödör vízzel. Jövőre fixen veszek átmeneti időre valamit.
-
zsamiatt
őstag
válasz Napfénysüti #231905 üzenetére
Vegul is gyerekkent is ateltunk hasonlokat
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
bardi
senior tag
válasz jjeahh #231864 üzenetére
Én szinte kizárólag lefelé tekerek állva, hogy felvegyem a tempót egy fékezés után
Felfelé jó napon minden itteni emelkedőt ki tudok hajtani ülve, pl ezt, hiába nem meredek annyira, de a terepviszonyok miatt kifejezetten nehéz.
Ahhoz, hogy kényelmesen tudjak állva tekerni, 1-2-3 fokozatot feljebb kéne váltanom, van egy két hullámvasutas rész, ahol szoktam, de nem túl gyakori. Lefelé viszont fel se merül, hogy üljek, max aszfalton, ott nagyanyám is le tud gurulni bárhol'92 Honda VFR 750
-
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #231897 üzenetére
Hát, ha azt mondjátok, hogy simán lehet benne pisálni, akkor asszem kipróbálok egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest