Új hozzászólás Aktív témák

  • tknof1871

    őstag

    Üdv! Jött egy ötlet, és kíváncsi vagyok van-e értelme, van-e hiba a gondolatmenetben.

    A pedálok a hajtókaron vannak. A hajtókarok hossza fix? Ezt pont nem mértem le az áruházban de azt hiszem a felnőtt trekking Riverside 120-as kerékpárokon minden méretben (S/M/L) ugyanolyan hosszúak. Kicsit keresgéltem és egy kerékpáros webshopban csak 170 mm-es hajtókarokat találtam. 170 mm és nincs más. Tényleg nincs hosszabb? Nincs is olyan megoldás amivel kicsit meg lehet növelni? Valami toldást ráhúzni? Ilyen nem kapható?

    Jött egy ötlet. Korábban már méricsgéltem és a MTB és trekking kerékpárok hajtólánckerekeinek a forgástengelyének a talajtól mért távolsága 30 cm. Kb. 3 cm-rel(?) magasabban van, mint a kemping és városi kerékpároké. Ha 3 cm-el hosszabb lenne a pedál hajtókarja akkor nagyobb lenne a forgatónyomaték pedálozáskor. De akkor a lábfej talán beleakad az első kerékbe kanyarodáskor. Az én magasságommal az M és L méret határán vagyok. Egy L méretű váznál vajon előrébb van az első kerék a meghajtó lánckerék forgástengelyéhez képest? Ez a jó kérdés. Még jobb kérdés, ha előrébb akkor mennyivel. Még várom az áruház válaszát. Az M és L méretek között a tengelytávban 3 cm-t mértem.

    Mi a pro a hosszabb hatókarban és abban hogy valószínűleg az L-es vázat kell választani:
    nagyobb nyomaték, szerintem könnyebb tekerni
    nagyobb tengelytáv, gondolom valamennyivel komfortosabb a pocsék utakon közlekedni

    Con:
    A pedál ugyanolyan alacsonyan lesz 6 óra pozícióban, mint egy városi kerékpárnál. Erre kanyarodáskor gondolni kell
    A testhelyzet L-es vázon talán nem lesz kényelmes hosszabb távon, de szerintem egy állítható kormányszárral ez megoldható.

    Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió

Új hozzászólás Aktív témák