-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #172996 üzenetére
3 számig szerintem a 6xx volt Slx, 7xx az XT, aztán a 4 számjegynél lett 7xxx SLX, 8xxx XT. A 4xx szerintem sem Deore, de mindegy is, én 396-tal mentem 3 évig, és nem volt gondom (85-88 kg, nem Alföld, nem lassan).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #172999 üzenetére
Erre vonatkozott a szinte sose
Nálam amúgy a fémes betétek mindig meggyőzőbben funkcionáltak, és még azt sem igazán tapasztaltam, hogy a gyantás/félfémes annyira csönben maradna esőben . Szóval SZVSZ max. az ára a negatívum a fémeseknek, az meg lehet, hogy nem véletlenül magasabb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #172996 üzenetére
Ja lehet igazad van, végülis nekem majdnem mindegy, mert jó ez a 446 Alivioként is, csak ez a fránya két ujjas fékkar fura.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
Üdv!
Visszaolvastam és sokan a Soudal Dry wax-ot használjátok a láncra.
Gondolom ez a nagyon homokos apró szemű alföldi talajra is ajánlott, videók alapján sokkal kevésbé ragad meg benne a homok.
Rendelhetem? -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #173008 üzenetére
Igen, ezt két ujjasként láttam én is mindenhol, de bőven elég 1 ujjal húzni.
Amíg nem megy tönkre, biztosan nem cserélem, tökéletes kis fék.'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
Hogy legyen min vitázni, ez már király gép és a "belépő" NX/GX verzió valszeg 2000 eur körül lesz (a hasonló felszereltségű Chrono Carbon R is annyi volt bike24-en), amit már egy hozzám hasonló fillérb*szó is össze tud kuporgatni. A formája nem túl izgalmas, de nincs gond vele és nagyon tetszik, hogy a Mondraker gyengébb felszereltséggel is ugyanazt a csúcs vázat adja: "It seems that the 775g weight tag isn't just reserved for the top end RR SL variant, with all models receiving the same lightweight frame". Így a belépő modell is elképesztően könnyű, 9.3 kg.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Ó, tényleg . Akkor ez kilőve. Vajon az új Chrono súlya mennyi lehet? A régi Chrono Carbon R 2000 eur alatt 10kg volt, az újnál már nem adtak meg súlyadatokat. Azért az durva, hogy a szuperkönnyű váz miatt 2200 eur-al drágább a hasonló Podium, mint a Chrono Carbon R.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sz_abika
addikt
First world problem:
Nem találok olcsón, nem szimpla dugós, hanem csavarral ellátott kormányvég dugót, foszforeszkáló narancs árnyalatban. Még az alin se nagyon van narancs szín, az ottani piros meg gyakran pink a gyakorlatban, telefon tokoknál tapasztaltamTipp?
B megoldás egy bármilyen kupak, amit átfujok egy OBIs 2500forintos neonnarancs sprayfestékkel.PSN: xszabikax
-
vJokka
aktív tag
Sziasztok!
Cirka 20 év után újra bringázom, egy Cube Nature EXC-t vettem és nézegetem, hogy milyen sárvédőt vegyek rá. A kiszemeltek: Zefal Deflector FM30 és egy Deflector RS75.
Jól gondolom, hogy ezek kompatibilisek vele?"I'm Gonna Sine Yo Pitty on da Runny Kine!"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kicseréltem a hajtóműcsapágyat tegnap.Így nézett ki a csapágyház belül 2 év és 11 hónap (~22e km)után.Az ami látszik néhány szem gravel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #173015 üzenetére
Kavics? Az hogy került oda, nem zörgött? Meglepően tiszta amúgy az alja, nekem ott mindíg sáros, amikor kitekerem a csapágyat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #173010 üzenetére
tyű, túl szép lett volna...:D
Pedig ez egészen tetszik, szerencsére van stucni is, ami Mondrakeréknél nem alap... nemrég Superior bringák voltak a Planet-X-en, azok is megmozgatták a nyáltermelésem egy kicsit. Egyre jobban hiányzik egy könnyebbecske 29es, mióta anya használja az enyémetBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #173016 üzenetére
Nem tudom hogyan került be oda,biztos a nyeregcsőnél. ...amúgy én is tisztának találom,pláne,hogy nincs is kifúrva.A csapágyak is szépen forogtak,csak éppen kottyannak,recsegnek egy-egy picit és érzem,hallom,zavar.Szerk.tiszta,kő kemény mosott sziklatörmeléknek bizonyult mikor kiszedtem.
...és,hogy még egy kérdő fejecske legyen,nem igazán értem ezt a rövid nyeregcsövet,ahogy megyünk felfele árban/kategóriában egyre rövidebb,még egy nagy L-es váznak is csak 47cm-es,ahogy csak erősen kihúzott nyeregcsővel jó egy magas embernek. Játékosabb,könnyebben kezelhető,vagy miért,mikor 185 cm-el messze átléphető a korábbi 50-52 lejtősen szerelt magasságú is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
polonic
félisten
Milyen lakatot, zárat ajánlotok a bicajhoz? Szeretnék szinte biztosra menni.
-
Arcképgyáros
Ma megtelefonáltam kb. 20 boltot szürke M/L Trek Marlin 6 iránt. Az egész országban 1 darab és az is a megyében van. Szerintetek mekkora pech ez?
Hétfőn vagy kedden megyek érte.
Remélem nem adják el mert agyérgörcsöt kapot.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
hoppácska, megújult a London Road, átütős lett. Hónapok óta nem volt náluk alu gravel, csak titán és karbon, most végre van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz polonic #173019 üzenetére
Katmandu? Én a Cube trekingemet nyílt helyen még soha nem hagytam ott. Pláne kormány tele (Gps,kamera,duda, akku stb) hátul táskák. De még "szólóban" sem. Kempingben is a vonóhorgon zárva használaton kívül. Láncos lakatom van egyébként azt viszem ha sátras túrába megyek. ( A sátor mellett rögzítve, de azt sem tartósan.-Persze hely függő is).
Egyébként hasonló van, de már rég használtam : [link] -
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #173010 üzenetére
Nem jobb az egyszeri bringásnak akkor már egy 1-2 kilóval nehezebb fully, ami köves emelkedőkön jobban tapad a hátsó rugózás miatt?
Engem HT-k közül kicsit ez hozott lázba, remélem lesz belőle itthon, amit ki lehet próbálni legalább egy ráülés erejéig. 850 euros változat nem is vészes. Össztelósok közül még mindig a fél millás decathlonos am100s, ami értelmesnek tűnik számomra, ár/érték arányban, de nem tudom ki akarok e adni annyit bringáért most. Vagyis inkább jövőre.
'92 Honda VFR 750
-
ggeleven
őstag
válasz polonic #173019 üzenetére
Idézem a kedves TG-t, mert frappánsan megfogalmazta.
#170266) Hasaggymeg
Ökölszabály hogy a lezárandó árának ~10%át kell biztonságra költeni,meg az is közismert,hogy kis hazánkban sem lehet sehol őrizetlenül biztonságosan ott hagyni semmi nagyobb értéket.Legbiztonságosabbak sorrendben U lakat,hajtogat6ó és lánc,a többi nehezen nevezhető annak,sőt ezek is a inkább minőségi gyártóktól ajánlottak mint pl. Abus,Kryptonite,Master Lock,Knog,Hiplok,On Guard stb.Egyébként sokat használnak itt következőkből, kinek melyik szimpi alapon:
Abus Bordo
Abus mini ulakat
Abus Granit Plus U
Abus Steel-O-Chain
+ bármivel kombinálni Kryptonite hurokkábelHa rákeresel az Abus vagy Kryptonite szóra lesz sok találat.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #173024 üzenetére
Erre a Meridára én is kíváncsi lennék, de valszeg nekem túl veretős, egy Trek Roscoe 8-hoz hasonló cucc viszont lehet tetszene nekem is. Mondjuk a két olcsóbb modell fura, ilyen geoval trail bringába Suntour XCM meg XCR telót rakni... hülyeség. Talán minimum a Big Trail 500-at érdemes megvenni, de pl. a fékek azon is harmat gyengék.
Fully nekem nem pálya, már sokszor leírtam miért.flash-: igen és azzal állítod a felső görgő és a fogaskoszorú között a távolságot. De vigyázz vele, mert ha túl távol van, a váltás valszeg bűnrossz lesz. Legutóbb én ezzel szívtam meg.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
chubby2o6
senior tag
sz_abika közben találtam neked narancssárgát: [link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #173033 üzenetére
Azt hiszem te írtad, hogy ha közelebb állítom jó lesz és úgy is lett, most (majdnem ) tökéletes és így hagytam, mert úgy tűnik teljesen tökéletesre nekem úgysem sikerül soha, szal örülök, hogy egyáltalán működik . Köszi a tippért!
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173039 üzenetére
Ha maxra betekered azt a csavart amivel a felső görgő távolságot állítod, akkor nem csoda ha nem jó a váltásod. Én azt javaslom, hogy addig lazítsd meg amíg nem kezd el darálni amikor a 2-es fogaskerékről váltasz a legnagyobbra hátul. Amikor ez a pont megvan, akkor csak egy kicsit csavard befelé, pont addig amíg a 2-es fogaskerékről váltva a legnagyobbra már nem hallasz daráló hangot. Akkor pont tökéletes lesz a felső görgő távolságod. Természetesen elöl legyen a legkisebb tányéron a lánc, amennyiben nem egytányéros a rendszer.
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #173040 üzenetére
Mit értesz "darálás" alatt? Egyébként hátul 10 fogaskerék van. 2esről 10esre váltsak?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173041 üzenetére
Nem, a kettes alatt hátul a legnagyobb fogaskerék alattit értem, tehát amikor a kettesről váltasz hátul a legnagyobbra, akkor hallani lehet egy daráló hangot (a daráló hang csak a váltás pillanatában hallható, nem folyamatos, meg lehet ismerni, mert a normál váltás hangjától eltérő) ha túl közel van a felső görgőd a fogaskerékhez. Ilyenkor egy minimálisat csavarsz befelé az állító csavaron, majd megint megismétled a kettes fogaskerékről a legnagyobbra váltást. Amint megszűnik a daráló hang, elérted azt a pontot ahol már jó a felső görgő távolsága. Ennél jobban már felesleges befelé csavarni, mert az már csak a váltásod minőségén fog rontani. Egyébként a pontos váltás nagyon összetett dolog, ebből a felső görgő távolság csak egy tényező. Egyenesen kell állni a váltónak és tökéletesen kell csúszni a bovdennek is a házban. Illetve az sem árt ha nem lenyúlt a láncod és nem kopott a sorod. Illetve a váltókarod is legyen megfelelő állapotban, mert az pozicionálja a váltódat.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
shimano m8000 agyakkal szerelt 26-os QR kerekszettem van, de felnifekes felnikkel. Erdemes lenne atfuzetni 27,5-es tarcsafekesekre?
A vaz 27,5 es qr-t fogad hatul, villam 26-os qr, de cserelnem kesobb 27,5-re a kerekszett fuzesetol fuggetlenul.Everybody lies.
-
flash-
veterán
Duna menti eurovelo6 Kiskunlacháza - paks kozott milyen minőségű?
Ajánlott, vagy valami alternatív utvonal kell? Szeretnenk paksig letekerni a duna mellett lehetőleg.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
őstag
Sziasztok,
a korábbi Cube SL Road Race használt bringa beszerzéssel nem jártam sikerrel, sajnos élőben nem pont olyan állapotú volt mint azt a hirdetés, telefonos egyeztetés sejtette, így inkább tovább keresgéltem, lévén nem sürgős a váltás.
Nem rég találtam egy Specialized Sirrus Expert Carbon bringát, véleményetek szerint ár-érték arányban megérheti a kikiáltott árát?
Ahogy láttam mostanában a hirdetéseket, ezt a felszereltséget a carbon váztól és Speci kormány, ülés rezgéscsillapítástól eltekintve már jóval olcsóbb is meg lehet kapni, de tapasztalat hiányában azt nem tudom, hogy megérheti-e a felárat ez két a plusz alkatrész, tulajdonság. Mi a véleményetek?
Azt még nem tudtam kideríteni a képek alapján, hogy milyen évjárat lehet, 2016-2017--re tippelem.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Ha már újdonságok, a kedvenc gumimat, a Nobby-t elcseszték . Eddig a 29x2.5-ös 710g volt papíron, mérve 690g, az új modell 845g, a 2.35-ös 1045g . Harapós, mégis gördülékeny és az agresszív mintázata ellenére könnyű gumi volt, ráadásul az EVO verzió nagyon strapabíró, de ilyen súllyal nem fogom megvenni, kereshetek valami új gumit, ami majd vagy beválik, vagy nem. Ez a Pirelli érdekes lenne, de tesztek szerint sárban és laza talajon elvérzik, a Forekaster is talán jó lenne első ránézésre, de a haveromnak ilyen gumija van és aszfalton rossz, meg szinte fénysebességgel kopik... 750g alatt egyelőre nem találok szinte semmit, ami a Nobby szintjét elérné . Lehet, hogy kipróbálom a 2.35" Barzot (állítólag a Barzoból a 2.35" olyan széles, mint a 2.25" Nobby), elvileg az idei modellek végre könnyebbek lettek. Csak kissé tartok a kevésbé agresszív mintázattól, ősszel sárban és télen hóban is remekelnie kéne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -secret- #173020 üzenetére
Ha jövő7 közepéig nem jelentkezel képekkel,jobbulást.
6030D...a zember már a járdán sem bringázhat nyugodtan,ledudálják a fejét az autósok! 11,40 volt az "utca" [link] mely után visszaereszkedtem aszfalton a családhoz,akikre rájött (nem a f@szméregetés,mert az nincs nekik )a versenyzés felfele. ...nem esett jól.Kipróbáltam a lámpát is [link] ,lányom szerint erősebb mint Daewoo Kalosáé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #173042 üzenetére
Köszi. Kopás nem játszik, vadi új minden. Megpróbálom beállítani jól.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #173048 üzenetére
700 lumen, ha megfelelően van terítve, már elég ahhoz is, hogy enyhe terepen 30-40-el veresd szerintem, 350 lumenes móddal meg síkon és mászáskor gondolom tökéletesen el lehet lenni. Az mondjuk nekem nem tetszik, hogy ha jól látom az akku beépített és nem cserélhető, szal nem vihetsz hosszú utakra magaddal egy plusz akkut, ha lemerült, akkor annyi, véged van (?).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG