-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajo
senior tag
Sziasztok,
Észrevettem, hogy elhagytam valahol a képen látható fekete csavart. Lesz ebből baja a váltókarnak, esetleg betömjem valamivel? Próbáltam keresni ilyet a neten de nem igazán találtam. -
bardi
aktív tag
válasz cibus #164990 üzenetére
XC vagy monti, tökmindegy, ma már kb követhetetlenek a kategóriák, 10 mm-t változik a rugóút, a stucni hossza, vagy egy tized colt a kerék szélessége, és új kategóriát kiáltanak, xc, all mountain, down country, enduro, trail. Többségünknek szerintem teljesen mindegy, nem fog olyan különbségeket észrevenni, mint amit be akarnak állítani ezekkel, max ha versenyző vagy. Ha a 100 mm-t mozgó fullym lecserélném egy 120-at mozgóra, szerintem semmit se vennék észre belőle.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz cibus #164990 üzenetére
De, monti. De montiból ezer féle van és mind más igényekre-célra való. Többek között xc, trail, AM, enduro, DH és mindegyikből van merevfarú, fully, pluszos, pedelec, meg ott vannak a fatbike-ok is. Pár példa, hogy monti és monti között mekkora különbség lehet: [link] [link] [link]
(#165003) bardi: hát ezzel szerintem majdnem senki nem értene egyet . Nekem 12.8kg 100mm-t rugózó merevfarú xc-m van, próbáltam 180mm rugóutas 16 kilós enduro fully-t 29x2.6" gumikkal és ég és föld, kb akkora a különbség, mint országúti és xc között. Ja és nem, nem versenyzek, de mégis rengeteget számít a geo, a rugóút, minden egyes 100 gramm súly, a gumiszélesség stb. Egy xc-vel soha nem fogsz úgy lejönni a hegyről, ahogy egy enduróval és egy DH-t sosem tekersz ki úgy hegyre, ahogy egy xc-t, meg még lehetne sorolni. Az alkatrészek minősége is rengeteget hozzá tud tenni az élményhez, szal xc és xc monti között is lehet hatalmas különbség.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
errol vélemény?
[link]
300e Ft lenne, pár száz km-t futott, kerékpár boltbol elado.
gravel felhasználás. -
RetepNyaraB
veterán
válasz cibus #164990 üzenetére
A MTB kategória már elég szerteágazó. Majd a menők felvilágosítanak. Tehát a 30 éve elterjedt Cr-Mo vázas, 26-os kerekes, 18 kilós, merev villás rém korszak óta komoly szakosodás történt
Trekking a nyuggerXC. Aszfaltra és nem túl zűrös földutakra. Gravel az az országúti, amely azt hiszi magáról, hogy trekking. XC az árkon-bokron kategória, komolyabb telóval (jellemzően 100mm úttal, trekking jellemzően 60-nál nem több), de nem DH (trail). Más a váz geometria is. Ni.
Amúgy is ezek a kategóriák átjárnak egymásba és felszereltségtől is függ. Eladják a nyomorult vevőnek az "XC"-t a Tecsóban Tourney váltóval, silány hajtóművel, low cost, csillapítatlan rugós telóval mondjuk 120-ért, hogy "jó vétel" legyen, aztán kiül a döbbenet a homlokra az első lejtőn/emelkedőn.A linkelt képeid alapján tökjó lesz oda a trekking, valami 42-es, mintásabb gumival. Felninek tökmindegy, manapság a vázba se lehet gond, de mérd le. Én ilyet
nyomok. Aszfalton kicsit süvít már (nem traktor), de elég jól gurul még, cserébe nem nagyon csúszik meg terepen sem. Könnyű (430g görül), relatív olcsó.
Úgyis nálad a döntés, minden fajtát meg lehet indokolni pro, meg kontra is."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
cibus
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #165004 üzenetére
Igen, egy hardtail, meg enduro között érezhető a különbség, a DH külön állatfaj, de egy 100 meg egy 120 mm-t mozgó fully között, ami már más kategóriának számít? Hagyjukmár Ha nyersz 100 grammot a nyergen, azt is max akkor fogod észrevenni, ha ettől sokkal kényelmesebb lett a bringa, máskülönben kötve hiszem, max a forgó tömegeknél. És ez az, ami szerintem számít, legyen rohadt kényelmes, jól beállítva, ne zsibbasszon, és menni fog ott is, ahol addig nem ment. 16 kilós endurot meg nem tudom honnan szerzel, a legolcsóbb canyon, ami enduro kategóriának van kiáltva, 14,5 kg Lusta vagyok végigbogarászni, de gondolom a többi gyártó hasonló gépei is hasonló súlyban lehetnek.
De saját példa, a giant fullym 13 kiló körül van, ha hihetek a mérlegnek, előtte a merev vázas is kb ennyi volt. Azokon az utakon, amin járok, egy merev bőven elég, a fully picit pogozik is, a sztereotípia az, hogy a fully nem lesz jó mászni, meg szarul tekerhető, blabla, mégis jobban tudok vele haladni azonos útvonalon, szimplán mert kényelmes.'92 Honda VFR 750
-
RetepNyaraB
veterán
válasz cibus #165007 üzenetére
38-as köpeny. Tökalkalmatlan mintázat bármilyen terepre.
Amit linkelsz, az egy alap Schwalbe, 40-es. Ami 40mm, nem 4 coll, ostoba Muziker. Nem drága, de főleg aszfalt, mert elég határozott futófelülete van középen. Nulla defektvédelem.
A MarathonPlus defektvédett, jól bordázott, de jól szalad is. Cserébe drága és nehéz is, mint a dög. Fele ennyiért kapsz pl. Mitas-t, ami nagyjából ugyanezt tudja...Illetve nem véletlenül linkeltem a Continentalt - kevés gyártó csinál ebben a méretben értelmezhető (némi terepet megengedő) mintázatot, pláne hajtogatós (könnyű) verzióban.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
ivana
Ármester
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #165009 üzenetére
Mindegy, a lényeg, hogy nem értünk egyet . Ilyen enduro-t próbáltam amúgy, M-esben a gyártó szerint 15.1kg, L-esben pedállal és kulacstartóval 16-ot mértem: [link] . A rugóútra mondjuk rosszul emlékeztem, 170mm. Ez egy nagyon vaskos monstrum brutális gumikkal, hintaló, az első kerék valahol messze elöl rombol és mindenen átmegy, aszfalton kb. tekerhetetlen, teljesen más az egész mint az enyém, amire én használok egy bringát, arra ingyen sem kéne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
Gondolom azért megizzasztott a felmenetel Én 1x montival Neuwaldegg felé jöttem le aszfalton (amerre ma te is) és hatalmasat zakóztam az utolsó előtti hajtűkanyarban Akkoriban még nem volt outim....most biztos más feeling lenne. Mondjuk a panoráma pazar volt akkor is és gondolom most is. És ha már panoráma, a Jubiläumswarte-ra fel kell menned.....onnan szerintem a legpazarabb a panoráma....a város felől menj fel, mert a másik (Ny-i) oldalon tolnod kéne a helyenként 20%-on
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
cibus
aktív tag
válasz RetepNyaraB #165010 üzenetére
Akkor pl egy ilyen? Ez már 42mm
[link] -
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #165014 üzenetére
Jubilaeumswarte-nál voltunk már gyalog Annyira nem volt veszélyes a felmenetel mint elsőre gondoltam, bár a sebességet ne kérdezzétek, kihasználtuk a legkisebb áttételt a Wien mentén a szembeszél szarabb volt, ott még friss levegő meg szép erdő sem volt cserébe a szenvedésért. Lefelé meg sajna elég sok volt az autó/motor. Amúgy panorámából nekem a Tiergarten, a japán császár cseresznyefájánál a tuti csak az nem outi territórium
Viszont, mintha az első kerékben lenne egy ~1mm "nyolcas", fékezésnél érezni hogy minimálisan üt. Ezt gondolom egy jó szervizes ki tudja szedni belőle?
Kormányra telefontartót tud valaki ajánlani? Honor Play-hez (6.3").
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok!
Én is a bringavásárlók "lelkes" táborában tengődöm. Nagyságrendileg megvan mit szeretnék, csak a részletekbe nem látok bele, nem értek hozzá. Trekking/cross városban napi munkába járás, 100 ezer körül, de úgyis 150 lesz belőle + minden egyéb kellék hozzá (lakat, biztosítás, lámpák, hordozható lámpa, táska, csomagtartó stb stb. ).
Ami tetszik: [link] illetve még a Cross Evado sorozat jött be. Bár ebben a kategóriában csak a váz színeikben van látható különbség, amitől tetszik vagy nem tetszik nekem, még a gumin lévő fényvisszaverő csík, ami bejön.A cross vonal tetszik az egyszerűsége miatt, de a sárvédők, csomagtartó tök praktikus lenne szállításnál, ha a hátam húzza le a táska, de a legtöbb trekking/városi kerékpárnak már nem olyan jó/fiatalos a stílusa, mint a cross-nak. Erről mi a véleményetek? Illetve mindegyik/legtöbb crossnak fel lehet szerelni e két kiegészítőjét? Vagy fordítva: egy városi/trekkingnek le lehet szerelni a csomagtartóját, amíg nincs rá szükségem (bár ez valószínűbb)?
Illetve az eső: sárvédők nélkül gondolom szét fogok ázni vagy lehet védekezni máshogy is ellene?
Köszönöm az iránymutatást!
Üdv, Dávid
-
itouchfan
senior tag
mrst3ph3n vagy Pesti lakosok, meg tudjátok esetleg mondani, hogy hétvégente a pesti rakpart milyen hosszan van lezárva? mettől meddig?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
manager2220
tag
Hegyi ösvényes lejt menetet tempóval komolyabban fékezgetve egy Cube Nature pro [link] kibír simán igaz? Vagy ha több ilyet tervezek akkor egy rendesebb telot vegyek rá? Milyen lenne az? Max 45-50ert.
Használat: 35% erdei ösvény, földút maradék aszfalt. -
Somatom
veterán
válasz itouchfan #165020 üzenetére
Tipp. Nyisd meg a Google Térképet! Screenshot
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szabop27
csendes tag
Sziasztok!
Budapesten szeretnék MTB-hoz sisakot és fotokromatikus lencsével rendelkező napszemüveget venni. Melyik üzleteket tudjátok ajánlani, ahol nagyobb választék van készeten?
-
-
Sleek
senior tag
Sziasztok használt valaki mostanában endomondot? Szombaton voltam tekerni de nem akar rendesen működni. A térképet rendesen berajzolja, viszont az adatok helytelenek.
Pl tekertem 67 km -t, a térképen helyen berajzolta. Az adatoknál meg azt írta ki, hogy csak 8 km. Ezt több távnál eljátszotta. Egyszerűen nem jövök rá mi lehet a gond. Régebben rendesen működött a program. De valamit szerintem eltoltak egy frissítésnél. Esetleg valami más útvonal rögzítő app androidra ? Köszönöm[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
atees
őstag
Szisztok!
szeretnék venni egy bicajt. 4-6 éves gyerekek után ne kelljen futni ha tekernek én is inkább tekernék. Van hogy 1 hónapig nem használjuk, van hogy naponta.
Ezért újat szeretnék, hogy évekig használható legyen. Összegbe a nagyon plafon 150ezer.
Ezért [ezt a dechatlonost] néztem ki. Megszabad ezeket venni??Aláírás (nem kötelező megadni) :)
-
dbala
tag
Ki milyen szemüveget használ montizáshoz? Van egy régi sport napszemüvegem amit néha országúton szoktam használni. Ezzel az a bajom, hogy erdőben sötét, meg már kopott is kicsit a lencse. Szeretnék venni egy újat amit tudok erdőben is és országúton is használni. Ezért fényre sötétedő lencsére gondoltam. Melyik márka vagy esetleg konkrét típus ajánlott? Jó lenne ha 40ezer alatt megúsznám.
Köszi -
jjeahh
nagyúr
Orbea Orca. Szép, de hát Orbea, magától értődő . Bovdent nem szívesen cserélnék egy ilyenen .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ggeleven
őstag
válasz atees #165037 üzenetére
Akkor gondolom nagy távok nem lennének, legalábbis a gyerekekkel és az elején. Mondjuk ha rákapsz a bicózásra (és lesz időd kis gyerekek mellett), akkor milyen terepre és távra mennél? Azért kérdezem, mert ha hosszú távban gondolkozol, akkor nehogy 1-2 év múlva megbánd, hogy miért montit vettél és hogy ezzel nehezebb/kényelmetlenebb/kevésbé hatékony hosszú távot menni aszfalton. Egyébként a kezdeti felhasználásodhoz bőven elég lenne ennek a bicónak a tudása. Én egy dologtól félnék, mégpedig az egy tányéros első rendszertől. Persze megszokás kérdése, de sokaknak kevés ez a kiosztási lehetőség. Én pl 2x4-3x8 között használok sok mindent.
Ha tetszik és van a méretedben, akkor vedd meg nuygodtan, mert ennyiért újat, ilyen felszereléssel nem nagyon találsz másikat.Aprón is ki lehet fogni amúgy még garis, kevés km-es bicókat. Mondjuk most minden iszonyúan le van rabolva (használt piac is). Gyerkőcnek 3 hét alatt, asszonyopajtásnak 4 hét alatt találtam bicót, napi 3szor átpörgetve a következő csoportokat, jófogást, és FB marketplacet.
• apro.bikemag.hu
• bolha.testbike.hu
• Facebook csoport #1
• Facebook csoport #2
• Facebook csoport #3
• Facebook csoport #4
• Facebook csoport #5Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
atees
őstag
válasz ggeleven #165041 üzenetére
Á tutti nem lesz időm sokat tekerni. 😀 Monti meg strapabirobb, mint egy trekking. Szóval balatonkört nem tervezek😂
Köszi a tippeket megnézegetem.
Igen tartok attol a tányéros megoldástól, 3 fogaskeréknek jobban örülnék. De ezt a kompromisszumot elviselem az újért cserébe.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni) :)
-
bardi
aktív tag
-
Predator2
addikt
Helló
A Csepel Budapest forgalmazását befejezték? A 7 sebességes gyakorlatilag elérhetetlen.
Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Egy Schwalbe belső, ha pár éves az használható még?