-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sptkyle
senior tag
Sziasztok! (remélem megfelelő topic)
Sok év után újra elkezdtem bringázni, ezúttal egy lehellettel komolyabban. (nyilván magamhoz képest) Viszont minél többet olvasok utána az alkatrészeknek, annál elveszettebbnek érzem magam. Kérhetnék egy kis segítséget?
Az első teleszkópom hamarosan cserés lesz, kiszolgálta magát úgy érzem. Jelenleg egy belépőkategóriás Manitou Axel Comp teljesít szolgálatot, de öreg szegény. (a bringa egy már nem teljesen gyári Saracen Matra 2) Valószínű használtan keresnék bele való villát (felhasználási terület: XC, túra, esetleg light DH), de nem igazán világos milyen paramétereknek kellene megfelelni. Úgy vélem rugóút valahol 100-140mm között nekem elég lenne. És bár szinte biztos vagyok benne, hogy nem nekem való, de nagyon tetszenek a duplavállas teleszkópok. Keret max 50-60k.
Van tippetek típusra?
Válaszokat előre is nagyon köszönöm.[ Szerkesztve ]
"Az a baj,hogy ha v.ki játszik igényesebb játékkal,akkor a gépre költeni kell.Ez a helyzet." by Gica666
-
jjeahh
nagyúr
válasz sptkyle #162001 üzenetére
RockShox 30 Silver TK Coil 26, ha kicsit még gyűjtesz rá, akkor levegős Recon Silver TK 26, ami már egy másik dimenzió. Tudtommal a 30-asból is van levegős, arra is rákereshetsz, szal Coil helyett Solo Air legyen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162002 üzenetére
Ha 26"-hoz kell akkor 60ért Reba-t is hozzá vágnak.
sptkyle (#162001)
Meg kell nézni, hogy milyen vázba, milyen szögekhez kell, hogy tudja az ember 100 vagy 120mm, hogy ne vágd haza a geo-t. Ettől nagyobbak kiesnek a felhasználási területedből.Nem vagyok a szavak embere..
-
jjeahh
nagyúr
válasz nrg.960 #162003 üzenetére
Ja azt nem láttam, hogy használt is játszik, korán volt még . Akkor ja, Reba... bár CaNNa3IS-al egyetértek, ezt a bringát eladnám, felpótolnám a teló árát és minimum 100k körül vennék egy modernebb 29ert.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Maximum1 #161987 üzenetére
Mindegyik fogad
Csak nem mindegyikbe megy bele 2.0-2.1-es gumi
Én pont ma léptem át a 3000 km-t a London Roaddal, eközben montival szűk 1000-et mentem. Pedig elvileg jobban szeretem a mtb-t
A gravel szerintem az, ami a trekking szeretne lenni, csak jobb. Pontosabban amire a trekkinget (+"cross-trekkinget") szokták venni, arra sok esetben inkább a gravel való. Aszfalton valahogy sokkal jobban adja magát a vállszélességű kormány, nekem a szarvak nem helyettesítették ezt egyenes kormányon. Meg pont akkor döntöttem el, hogy tényleg kell egy gravel, legalább kipróbálni, amikor meglett a montim, és rájöttem, hogy mennyire kompromisszumos aszfalton (én nem vagyok 6030D, hogy országúti versenyt nyerjek vele ) . Pedig előtte azt tervezgettem, hogy majd két kerékszett váltogatásával megoldom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
truefx
aktív tag
válasz gilfoyle #161966 üzenetére
4 bringánál én tutti, hogy inkább a vonóhorgos megoldást választanám. Vannak olyanok amiket egy adapterrel 4-esre lehet alakítani, és le is hajthatod, hogy a csomagtartóhoz is hozzáférj. Thule az ajánlott márka, ha van rá keret, de más gyártóktól is ki lehet fogni jókat. Nekem pl. HAKR típusú van, olcsóbb, de 1-2 minőségi kifogásom lett 1-2 év használat után. Szóval Thule.
-
marel09
csendes tag
Üdv!
Dropper nyeregcsőnél (a Kellys Soot 70-hez volt, valami Kls, gondolom teljesen alap, bovdenes) normális üzem az, hogy ha ráülök (90 kg) akkor kb fél-1 centit besüllyed? Vagy hibás, esetleg nincs még összekopva, kevés benne a gáz, feszül a bovden, vagy mittudomén...? Mert amúgy normálisan működik, lemegy feljön ahogy kell.
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162000 üzenetére
Ááá nem gond, DIY helyett inkább csak bedobtam pár autószelepet a kosárba. Szerencsére van ilyen is. Nem sok, de be lehet szerezni. Külön összeválogatva a többit kit helyett.
Amúgy ha belegondolok semmi értelmét nem látom mtb-re prestát tenni. Outin számít a kisebb átmérő, rendben. De ezek többnyire hosszabbak is, szóval súlyra nem hiszem, h bármi előnye lenne. Meg működésben se, különben a levegős rúgokra sem autószelepet tennének, ha nem lehetne precízen beállítani.
-
Wmwinters01
tag
válasz ggeleven #161934 üzenetére
Akkor van benn hely.. Nem szükséges annyira a vízhatlan teszt, de azért köszi!
Valószínűleg egy ilyen, egy olyan lesz, mert párom is bejelentkezett, hogy ha már rendelek, rendeljek neki is ..
A két telefon amit írtál, úgy érzem az enyéim alatt van.. nekem a magán egy alma SE, a céges meg Samsung S8, szóval azok úgy érzem gond nélkül el fognak férni, ha kellTegnap pont azon gondolkodtam, hogy a karra erősíthető telefontok is hasonló kialakítású lehet és ott a karod is melegíti a telefont, plusz süti is a nap, mondjuk futás közben. Ott még nem érzékeltem a problémát, bár volt mikor eléggé bemelegedett az SE, bár nem jobban, mint mikor megy rajta valami program/videó.
Fene tudja, majd kiderül melyik jobb!I`m not afraid to die, I just don`t want to be there when it happens.
-
INTELligent
senior tag
válasz INTELligent #161975 üzenetére
Megint én, még mindig telókarbantartáshoz vadászok cuccokat. Azt jól sejtem ez alapján a teleszkópzsír alapján, hogy sima szilikonzsír jó lesz nekem? Mert ha a hirdós fék tömítőgyűrűire kenhető, akkor ide is, ha jól sejtem.
A tömítőgyűrűket amúgy a szervíz során mindenképp cseréljem, vagy ti csak akkor szoktátok, ha már nagyon rossz állapotban vannak?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #162012 üzenetére
Egyszer valaki összeírhatna már egy magyar rockshox kisszervíz tutorialt akár képekkel, linkekkel, hogy a magamfajta beszari is neki merjen állni . Gondolom egy 30-32-sektor-judy-recon-reba kisszervize nagyjából ugyanúgy megy . Nagyon szeretném én is megtanulni már, de nem merek nekiállni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162013 üzenetére
Mármint telószár (lower leg) olajozás/zsírzás?
Ezt bármelyik youtube videó megtanítja. Érteni se kell amit mondanak, mert látod mit csinálnak.
Most csináltam meg a sajátom, nagyon primitív dolog. Szerszám se kell hozzá sok.A nagy szerviz lesz nekem a következő úgy ~44 üzemóra múlva.
Ahhoz is elég egy seeger gyűrű fogó, meg egy bazi nagy dugókulcs pluszban. A többi már csak legó.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #162014 üzenetére
Ja elég egyszerűnek tűnik, majd be is szerzek hozzá mindent, de pár dolog nem tiszta még, pl. azt a fecskendőt, a szivacs kiszedő bizbaszt hol lehet kapni, milyen olajat, zsírt érdemes venni stb. Igazából ahogy elnézem a lower leg csak zavaros egy kicsit, a nagyszervíz az, amitől tényleg félek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162015 üzenetére
Fecskendőt? Szivacs kiszedő bizbazt? Fecskendő nem tudom mihez kell, hacsak nem az olaj kiméréséhez. Én nem használtam, csak simán beleöntöttem amennyi kell. Persze fecskendővel könnyebb benyomni az alsó csavarfuraton a telószárba. Máshova meg könnyű beönteni.
A kiszedő bizbasz meg nem létszükséglet. Kézzel is ki tudod szedni a szivacsot. Ilyen kampós bizbasz nekem rugóstagnál jött volna jól. Azokat a szimmeringeket nem volt könnyű kiszednem és félő, hogy egy csavarhuzó megsérti a felületet.
Olaj és zsír benne van a kézikönyvben. Az enyémhez 5 wt (fél literes kiszerelésben, ez legalább két nagyszervizre elég) és 15 wt telóolaj kellett (ebből nem kell sok, csak beáztatni a szivacsokat és rakni egy keveset a telószárba a becsúszó és a persely kenésére. Mindegy milyen márka, ugyanaz a feladata mindegyiknek. Én Fusch-t vettem, az a gépolajok között nevesnek számít. Valamint Sram Butter-t vettem a zsíros részekhez (RS telókhoz ez a gyári zsír). Nem kell sok, egy 30 grammos kis tégely sok szervizre elég.
Félni nem nagyon kell tőle, azért nem hímestojás. Ne karcold meg a felületeket és nem lesz baj!
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Ok, köszi! Ja fecskendő a kimérés miatt kellene, de majd keresek valahol (aliexpress? ) . A szivacsgyűrűket nem lehet külön kapni?
Ha jól látom pl. bike24-en csak full service kit van, amiből egy rakás random gyűrű nekem nem kell.
szerk: ja látom néhány helyen van ilyen is, bár jobb lenne külön egy nagy zacsi szivacs, gondolom az megy tönkre a leghamarabb[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
Ami engem érdekelne, hogy rugóstag kis szervíznél minden alkalommal cserélni kell a szimmeringeket? Tehát meg kell vegyem a szerviz kit-et? Vagy elég csak olajozni?
(#162017) jjeahh
Nem igazán megy tönkre a szivacs. Mitől menne tönkre? Csak kimosod alkoholban, beáztatod olajba és visszateszed.
Én kaptam kit-ben RS olaj mellé, ezért cseréltem. De nem ismerem a telóm előéletét (először csináltam én magam, ezért következőnek lesz egy nullszerviz), így könnyen előfordulhat hogy először volt cserélve és 2009-es évjárat. Nem látszott rajta az elhasználódás legkisebb jele sem.
Szerintem max akkor lehet baja, ha a porlehúzó tönkremegy. De akkor a szivacsgyűrű lesz a legkisebb bajod.[ Szerkesztve ]
-
-
zsocy
őstag
válasz gilfoyle #162019 üzenetére
Rendszám mindenre kell ami kitakarja az autó saját rendszámát, szóval erre is.
Felfüggesztősnél a rendszámtartót is külön meg kell venned, és jól látod azt is hogy az alulról tartós biztosabban tart.
Amúgy egy ilyen tárolót egyszer kell megvenni (még én is győzködöm magam mert kéne, csak drága), utána kb örökké tart ha nem ütközöl vele, és tisztán tartod.
Használt is lehet jó, érdemes keresni hátha van.jjeahh : fecskendőt Aliról? Ne már, a sarki gyógyszertárban vehetsz, az is teljesen jó, és ha pl. az inzulint bírja, akkor bírni fogja a telóolajat is.
[ Szerkesztve ]
-
truefx
aktív tag
válasz gilfoyle #162019 üzenetére
A rendszám megszerzése mostmár nem olyan macerás, be kell menni a kormányablakba (COVID-19 alatt nem tudom mi az ügymenet), és igényelni egyet kb 5000 Ft-ért, 2 hét alatt megvan. Ilyen ablakra lógatós az szerintem gány megoldás, aki szereti az autóját, nem teszi vele tönkre.
-
robee19
tag
Országúti bringámon gyárilag 90-es stucni van. Elmagyaráznátok miért lesz rosszabb nekem, ha lecserélem 75mm-esre? Gyakran szoktam a fékváltókaroktól visszább fogni, nem érzem, hogy "idegesebb" lenne tőle az irányítás. Ellenben kényelmesebb....
-
sptkyle
senior tag
Nagyon köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Átgondolom akkor mègegyszer."Az a baj,hogy ha v.ki játszik igényesebb játékkal,akkor a gépre költeni kell.Ez a helyzet." by Gica666
-
INTELligent
senior tag
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Köszi, hogy ezeket leírtad (az olajjal rendbe raktad a dolgokat, így a 15Wt-ből csak kicsit rendeltem), így mindent össze tudtam szedni. Vettem service kitet is az XC32-mhöz (kettőt ) , mert nem akarom sokszor a 10€-s szállítási költséget kifizetni.
De a legjobb: megérte felvenni az alltrick ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot (volt egy Stamp 2, amit nem lehetett kosárba rakni, mert napokon keresztül "más kosarában volt" - kiderült, hogy beragadt egy rendelés), így végre lesz egy értelmes pedálom , ráadásul Crankbrothers viszonlyatban rohadt jó áron.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
HUNRookie
csendes tag
válasz truefx #162021 üzenetére
Nekem 4-es Thule van, tökéletes, 1 ember is le-fel tudja szerelni.
Ablakra lógatós = hátsó ajtóra szerelős, ilyenem is volt, macerásabb feltenni, jobban kell figyelni, de gány megoldásnak nem nevezném.
Lógatós alatt gilfoyle szerintem a vonóhorogra szerelhető "konzolos" megoldást érti.
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #162024 üzenetére
Ne már! Senki nem olvas kézikönyvet?
Mind szépen le van írva benne. 2010-től felfelé megvan az összes RS villa szervizkönyvbe a Sram weboldalán. Az is hogyan kell megcsinálni, képekkel illusztrálva. A szomszéd iskolás gyerek még le is fordítja ha kell.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162014 üzenetére
Azért egy Fox csillapítást szétszedni, majd pontosan összerakni, nem olyan egyszerű dolog. RS felhasználóbarát, de azért a nagyszervizhez nem árt némi műszaki erzék és egy rendes műhely. Mindenkinek azért nem ajánlanám, hogy ugorjon neki, mert csak lego. Könnyen lehet kárt tenni, pl ha lecsúszik a seeger gyűrű fogó.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162027 üzenetére
Jó hát aki nem tudja mi az a seeger gyűrű, az inkább vigye szerelőhöz!
De egy műszaki beállítottságú embernek ezt meg kell tudnia szerelni. A pék meg viszi hozzátok, nincs ezzel baj.
Amúgy a kis szerviz még a szervizkönyv szerint is a felhasználónak van szánva. Fox villát nem néztem. Float R tagom van csak, annak a könyvében is úgy van, h csillapításon kívül mindent a felhasználó szerel(het) rajta. De nem lepődnék meg, ha a Fox direkt úgy tervezné a villáit, h szervizbe kelljen hordani. Kell hozzá legalább vmi drága célszerszám?[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Az olajat pontosan kell kimérni, fecskendővel, nem csak úgy kb beleönteni.
Persze, egy műszaki beállítottságú embernek fog menni, de azért egy épkézláb műhely akkor is kell, bár feltételezhetően műszaki embereknek van. Én arra céloztam, hogy azért ne úgy beszéljünk egy hidraulikus villa szervizről mintha egy villanykörtét kéne becsavarni. Az álljon neki aki tud kerékpárt szerelni. A nagy lelkesedés következtében szokott az előfordulni, hogy a felhasználó több kárt okoz mint hasznot és utána jön a meglepetés amikor közlöd vele.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162030 üzenetére
15 ml, ahogy kell. Beleöntve.
Amúgy szerinted van ennek jelentősége?
Ha 20 ml kerül bele, azt se gondolnám tragédiának.
Főleg ha a szár belsején még ott figyel 3-4 ml zsír felkenve, amit nem sikerült kitörölni belőle.Jó hát arra én is felhívtam a figyelmet, h ne karistolja össze. Onnantól kuka.
Vagy állítólag vmi specialista talán meg tudja csinálni. Utalásokat láttam ilyen műtétekre.[ Szerkesztve ]
-
nrg.960
tag
válasz jjeahh #162013 üzenetére
Esetleg a Fb.- keress rá a Bringakirály-ra. Ő a szervizesem, egyedül viszi a boltot és a szervízt. Bármi bekerül, mindent fényképpel dokumentál, hogy mi történt és mit kellett benne cserélni, és az hogy történt. Nagyon ügyes a srác, és végtelenül korrekt. Kb. a lehetetlent nem ismeri. Nemhiába csak rá bízom a bringáimat.
Nem vagyok a szavak embere..
-
Bishi
tag
válasz jófejsrác #161998 üzenetére
Köszi szépen, végül megrendeltem egy Kellys Cliff 30-at 48-asban, átvétel előtt tudom megnézni mennyire klappol. Remélem tetszeni fog. A Hervises KTM eléggé masszív bringának tűnt nekem, ahhoz már tudok viszonyítani, de azt nagynak gondoltam 51-esben. De majd lesz viszonyításom a Kellys-zel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162031 üzenetére
Nem véletlenül van megadva a 15 ml, van ahol meg 5 ml. Ha többet raksz bele akkor azzal a villa mozgását korlátozhatod.
Befújod az isopropylt, rendesen kitörlöd, nem marad bent több ml zsír, de persze nem muszáj fém tisztár.
Csak annyit akartam mondani, hogy kellő komolysággal beszéljünk egy villa/tag nagy szervizről. Nyilván van akinek magától értetődő, van aki otthon a váltót is kiszereli az autójából ha kell, de azért a többség biztosan nem.
Ha összekarcolod a becsúszót vagy pl egy levegő oldali pálcát, akkor az kuka, és megcsinálni mem igazán lehet. Egyébként könnyen tönkre lehet vágni.
[ Szerkesztve ]
-
pippo76
tag
válasz gilfoyle #162019 üzenetére
Szurke rendszamot az okmanyirodanban kell igenyelni es kb 1 het alatt megerkezik amiert majd be kell menned atvenni. Fontos: fenykepezd le a kocsi szelvedojen levo rendszam matricat mert kell nekik rola valami szamsor es amikor mesz akkor vidd a forgalmit mert abba tesznek egy bejegyzest a kiadott rendszamrol.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162034 üzenetére
Ha már itt vagy, tudnál válaszolni arra, h rugóstag kis szerviznél minden alkalommal meg kell venni a felújító készletet, vagy elég csak tisztítani és olajozni? Szervizkönyv erre nem tér ki külön. Vagy amíg nem ereszt sehol, addig jó?
Valamint nem tudod, h a kék Fox Fluid az milyen olaj és mivel helyettesíthető?
Neten 80W körüli váltóolajra tippelnek, molibdénnel és kék ételfestékkel.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz nrg.960 #162029 üzenetére
Jó látni ilyent is, de ezzel én kb. sehol nem tudnék kimászni
(#162032) nrg.960: Erdélyben élek, szal ha hozzá akarnám vinni a telót, egészen pontosan 497km-t kéne utaznom . Nincs amúgy semmi gondom a helyi szervizessel sem, csak szeretem magam csinálni amit lehet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #161961 üzenetére
Tubeless és autószelep téma folytatásaként: egyik bringás barátom szintén át akart térni tubeless-re, de eddig autószelepes belsővel használta a gépet (27,5"-ös kerékméret). A vékonyabb szeleppel nem akart a 2mm-el nagyobb lyukban játszani, így vett autósboltban rendes autó szelepet (mert ugye az autó is tubeless).
Gond nélkül működik a dolog már 2 hónapja, abszolút igaza volt és az autó szelepre nem is kell annyira vigyázni mint a prestára, rendesen zár, nem kell csavargatni a végét, könnyebb rajta nyomást mérni. -
DjKoxi
senior tag
válasz Teasüti #162036 üzenetére
https://ridebike.hu/termekek/karbantartas/kenes/olaj/teleszkop-hidraulika-olaj/104529_motorex-supergliss-100-teleszkopolaj/
Méz sűrűségű, és 1 dl sokáig elég. -
Teasüti
nagyúr
válasz sebgutkopf #162039 üzenetére
Ismerem az autóba való szelepet. Motoromon saját kezűleg cseréltem a 180-as gumit. De az egy elég nagy bunkó, nem vagyok biztos benne beférne-e a felni árokba. A biciklis szelepek elég soványak az autóshoz képest.
De nem gond, van shrader szelep tubeless bringához is.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz marel09 #162009 üzenetére
Nem normális. Ráüléstől nem szabad beljebb csúsznia.
Nyomás nem lehet, lévén, amikor oldod a nyomás ugyan felemeli, de a testsúlyoddal pont azt a légrugót nyomod össze, tehát nem feladata annak megtartania téged. Nagy nem zár rendesen, amikor elengeded a kart és kicsit nyitva marad, vagy eleve gyenge a rögzítése. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162036 üzenetére
Tag kis szervizhez elméletileg nem kell felújító készlet, ha nem ereszt sehol, nincs ok rá, hogy cseréld. Csak kenőolajat cserélsz benne. Viszont ha a csillapítását is szétszeded, akkor azt kizárólag akkor tedd ha kap egy új service kit-et és minden tömítést cserélsz benne. Be lehet szívni, hogy szétszedés után ereszteni fog, nem érdemes próbálkozni. Minden olaj helyettesíthető, de én szeretek gyári olajjal dolgozni. Azoknál a Fox olajoknál ahol fel van tüntetve a WT, nyilván helyettesítheted bármivel, azonos sűrűség esetén, pl Motorex villaolajjal. Hogy pontosan a Float Fluid milyen olaj azt nem tudom, ahova az kell, oda érdemes azt használni. De majd holnap rákérdezek a kollégámnál, hátha tudja, ő a nagy Fox guru.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162043 üzenetére
Általában szeretem én is a gyári minőséget mindenből, de azért ez a Fox Float Fluid elég durva árban van. Na nem azért a 2,5 euróért egy 10 ml-es tasakban évente kétszer (tudom van belőle nagyobb kiszerelés is, ami csak tízszer drágább az átlagnál ). Hanem más olajhoz mérten aranyárban van.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #161982 üzenetére
Ezzel részben egyet értek, részben nem. Ugyanis az egy dolog, hogy mivel versenyeznek, milyen bringával, mert valószínűleg az életben nem fogok annyit költeni bringára, de az a másik, hogy ők sem azzal edzenek az esetek nagy részében szerintem, hanem leginkább outival - gravellel - cyclocrossal edzenek. Én is (ha egyszer lesz egy jó, 29 montim), amellé keresnék valamit az outim helyett, ami az edzéshez, erre a terepre, környezetre a legideálisabb, és ez lehetne akár egy flat bar gravel is, vagy merev monti, keskenyebb gumikkal. Na de mindegy, agymenés ismét, csak arra akartam reflektálni, hogy nem a versenygépeikkel edzenek kizárólag, és én sem versenygépnek szánnám a gravelt.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
nrg.960
tag
válasz 6030D #162047 üzenetére
Elöl Merida Race 2.1, hátul pedig Specialized Roll-X 2.1. Nem rosszak, megfelelő guminyomással elmegyek vele mindenhol kb.
Hátul pattog mint az ítélet, de azt be tudom az acél váznak és a 26"-nak. Hátsóban kb. 1,9 bar van.Belesütve? Marmint a feliratra gondolsz? Nem hinném, szerintem csak simán rá van festve mint minden másra.
Nem vagyok a szavak embere..