-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Hasaggymeg #232127 üzenetére
egyelőre csak bizonyos modellek jelentek meg 2023-ra
volt valami kommüniké, hogy lesz később egy másik launch, ahol a többi jön majd, de most nem találom, talán facebook poszt volt (vagy instagram)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Lacerta
aktív tag
válasz Maximum1 #232249 üzenetére
Az a baj, hogy nem küldték még, hogy lesz-e, és mikor. Meg ugye nem tudni, mire lesz érvényes.
Ez a mostani meg, ahogy látom, kissé kamuszagú. A pár nappal korábbi árakhoz képest beírtak egy magasabbat, hogy onnan van leakciózva. A plusz 11% pedig kb. annyi, mint amennyiről 2 hónappal ezelőtt emeltek árat. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #232242 üzenetére
Akkor most ezért váljak el? Vagy nem ezért hanem csak úgy? 🤭
#232250
ZolkoW...nem mindegy milyen drága görgőt nem használsz?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
Aluból én csak csákót használok, az számít?
-
fulton
addikt
válasz fulton #232014 üzenetére
Ahogy nézem ennek a Cube GTC SL nek a max kerékszélesség amit támogat a váz a 28. Ez nem jó. Viszont a Merida Endurance 6000 ami szintén tetszetős, színben van mindkettő. és ez támogatja a 32 gumit. (nem tudom hogy megválnék e a bevált megszokott Supreme gumimtól nem hiszem ez 32 től indul) ultegra szett, hát a kerék az olyan amilyen.... Erre billen a mérleg jelen állásban. (ilyen 1 millkánál húztam meg a határt sac)
A Cube-nak az Agree már agresszivabb geós. (ár és emiatt is felejtős)
Egyre inkább úgy látom XL méret lesz a befutó (bár lehet nagyon előre kéne dőlni..). Geóját nézve ugyan az mint a Cube. itt ott van 4-5 mm eltérés (az semmi). Ahogy számolgattam a kormány magassággal nem lesz gond, nem kellesz ilyen hosszabbítós mókolásokkal toldani. (enyémhez mérten néztem az adatokat). AZ L es méret sportosabb lenne, de XL az kényelmesebb lenne sztem. (nekem utóbbi fontosabb nagyobb távokra)
És szép az egész bringa. nem mellesleg Az elvezetések stb..a váz kialakítás.
Elméletben, hátha lesz nyilt nap vagy valami valamikor[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #232254 üzenetére
Néha van úgy hogy érezheted magad szinglinek családban is.
Eddig is volt? vagy csak én nem láttam? NULANE
fulton Nuroadot nem nézed? ezek nagyon kényelmes bringák.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz stickermajom #232255 üzenetére
"Gyíkember" likes this
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #232254 üzenetére
hát persze hogy nem! sőt, belegondolva nem is tudom, melyik esetben számít jobban...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #232257 üzenetére
Ezt a nulánét én sem láttam még. ...kétségtelenül megújult a honlap, felkerült egyes vázak súlya, van néhány új típus és...jobbnak látták az árakat levenni.🙄
#232259
ZolkoW...hát most egy drágát nem amortizálsz éppen.#232260
fulton...a kitámasztót nem egységcsomagban adják csomagtartó és magasított kormányszárral? 🤭[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #232261 üzenetére
neem, szépen külön darabosban (az csak egységben a csepelhez jár)
Nem fogja ezt a szél felhágni? lepke súlyával nekem a csepel az úgy áll meg ha letámasztom mint amit betonba öntöttek.[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
Nézegetem a Nobby Nic gumikat. Performance, Evo, kiskutyaf@sza... Van 18, meg 30 rugóért is. Melyik az ajánlott, melyiket "nem szabad" megvenni?
-
Fall-N
veterán
válasz Chiftain #232234 üzenetére
Vicces vagy. Évekig acél vázakat használtam, így van sok tapasztalatom. Nem tanyabike volt.
Itt nincs hitvita, maximum téged bánt a dolog. Azt sem állítottam, hogy az alu a legjobb, mert badarság. A karbon, ha jól van megtervezve, akkor az a legjobb alapanyag a technika mai állása szerint. Később lehet más lesz. Alu azért van képben, mert jelenleg ezt lehet jó ár/érték arányban előállítani. És emiatt vérzik el az acél most 2022-ben, mert ha tartós és könnyű acél vázat akarsz előállítani - amit nagy mennyiségben nem is lehet, mert nincs rá kereslet - drágább lenne előállítani, mint egy minden téren jobb karbon vázat. Ezért is a kis szériás acél vázas outik például rohadt drágák. Titán a nehéz megmunkálás miatt nem gazdaságos. Egyébként azt vennék ha olcsóbb lenne.
Másrészt válasszuk már külön a Hi-Ten szénacél vázat és a CroMo vázat. Nyilván mi az elsőről beszéltünk, utóbbi kihalófélben van. Utóbbi sokkal jobb, de ugyanúgy igaz rá, hogy nem éri meg gyártani. Ilyen érzelmi alapok miatt van még acél, meg a legalsó polcos városi szarokon.
Másrészt senki sem írta, hogy mit használj, mi csak a tényeket írjuk. Ha utánaolvasol ugyanezt fogod kapni. Mint írtam alkatrészeknek (felnin kívül!) még van acélból létjogosultsága, de a súllyal fizeti meg az árát az ember, hogy cserébe tartós.
Az aluhoz nem ragaszkodom, ha lesz értelmes áron akkor váltok karbonra.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #232237 üzenetére
Igazuk is van. Ideális esetben az ember karbon vázat venne, átütőtengellyel. Pénz miatt viszont marad a felszereltség, ami főképpen dönt. Egyébként is hobbi szinten semmi baj a QR-rel és az alu vázzal. Viszont még mindig jobb, ha az adott keretben a váz és a technika elvinné a büdzsét és cserébe olcsóbb felszereltség lenne helyette. Ahogy egyre magasabb szintű biciklit néz az ember, már el is érhető a karbon és a thru axle.
Az előzőhöz visszatérve, nézz be biciklis szakmai csoportokba. Sokan szívnak ahogy írtam például a tárcsafékkel acél váznál. Azért mert manapság általában csak kikönnyített vackokat gyártanak, mert azt lehet megfelelő súlyban gyártani. A te biciklid nem nehéz (jó az a 11 kg), meg gondolom nem ilyen, amit leírtam. Ezért se vedd magadra. Enyém meg nehéz az acél 3x7-es hajtás miatt, de még nincs kedvem lecserélni. Majd lesz 1x-es ha szétkopott.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #232263 üzenetére
1: tubeless vagy belsőt használsz? HA tubeless, akkor legyen TLR vagy TLE, mert van Tube verzió is, az csak belsővel kompatibilis
2: ha sosem volt vágásos defekted, akkor elég a Performance. Ha vágás elleni védelmet is akarsz, akkor EVO kell neked, de abból nem a Super Race, hanem a Super Ground, mert abban benne van a Snakeskin védelem
3: van Speedgrip és Soft, a Speedgrip tovább tart, a Soft jobban tapad. Xc-re szerintem elég a Speedgrip, de ha maximális tapadást akarsz, akkor előre Soft is mehet, hátul meg elég a SpeedgripFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #232268 üzenetére
"Ügyesen" áraznak, sokan ezért is nehezményezik (megjegyzem joggal ), hogy alig van komolyabb felszereltségű, geometriájú, minden úri huncutsággal ellátott kerékpár színesfémből, ezek már csak leginkább a karbon kiváltsága lett. Amint azt minap írta egy fórumtárs, egy hozzáértőnek kompromisszummentes kerékpár már csak 2000 euró felett található.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
kobayashy
tag
De jó lenne ha ez a tendencia megmaradna:
Canyon-nál free shipping van.
YT izzo core2 -200eur(ilyet is rég láttunk már, és minden méretben in stock) -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #232270 üzenetére
2000€-ért még olyan konfigot kapsz, amin 1 éven belül cseréled a kerékszettet
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #232274 üzenetére
Igaz elszámoltam kicsit, 2500-3000 lesz az inkább, vagyis 1 guriga körül, kissé fölött ahol már a kerekek is vállalhatóak...újan, természetesen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #232272 üzenetére
Van Bronze és van Transparent, mindkettő barna oldalfalú, de ahogy elnézem a Transparentben nincs oldalfal védelem. Amúgy a Race King után olyan érzésed lesz, mintha földbe gyökerezett volna a gumi . Terepen sárban persze más világ.
Hasaggymeg: "egy hozzáértőnek kompromisszummentes kerékpár már csak 2000 euró felett található" - Nézőpont és kategória kérdése, szerintem xc fronton a Radon Jealous AL 8.0 már olyan, amin nem igazán muszáj cserélni semmit, minden alkatrésze rendben van és nem 2000 euro. Oké, nem karbon, de annyi baj legyen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
mire használják azt hogy "májerfaktor jobb" pl ultegrának mint a 105 .. a hajtás ellenállása?
-
Chiftain
aktív tag
válasz Fall-N #232267 üzenetére
"Évekig acél vázakat használtam, így van sok tapasztalatom" aha.. jólvan!
"Maximum téged bánt a dolog" ezt megint honnan vetted? Ki tudja? Arra azért hadd reagáljak már amikor leírom hogy az acél mellett döntöttem. Egyből jönnek a hozzászólások ilyenekkel hogy "másfele tart az ipar", az általad választott anyag "kendács, hipszter, meg alsó polcos szar". Érvek alig hangzanak el, aki meg veszi a fáradtságot és érvet is ír, az meg valótlanságokat is állít. (Igen tudom hogy ezek közül van amelyiket nem te írtad.)
"Másrészt senki sem írta hogy mit használj" csak azt kifogásoltad hogy véleményt alkotok 1 rosszul megtervezett váz miatt. Majd nekiálltál kiselőadást tartani arról hogy milyen az acél és milyen az alu. Amire utána legalább két olyan hozzászólás jött amiből kiderül hogy igazából csak egy elképzelés van a fejedben hogy milyen az acél és neked miért nem tetszik.
"Ha utána olvasol ugyanezt fogod kapni" képzeld utána olvastam mielőtt megvettem a mostani kerékpáromat, nem csak magyarul hanem angolul is amit lehetett. Mérlegeltem hogy melyik legyen és született egy döntés. Úgyhogy köszi a "kimerítő" elemzésedet az acél és alu közötti különbségekről. De nem itt a fórumon hallottam róluk először, és főleg nem tőled.
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #232276 üzenetére
Igen, én is ezen lamentálok egyfolytában, hogy valószínűleg a mi szintünkön a Jealous 8.0 kompromisszum mentes, azaz: jó a geo, megbízhatóan vált, fékez, a teló szépen rugózik, korrekt alkatrészek vannak rajta, amelyek a mai trendeknek megfelelően könnyen beszerezhetők, cserélhetők (ha elromlik), emellett pótlásuk sem lesz horror áron mint mondjuk egy GX vagy XT 12-es sor esetében). Csak ha már kicsit teljesítmény oldalról közelíti meg az ember, vagy ilyen céljai vannak, akkor nem mindegy már, hogy milyen a súlya, hogy ennél a 4100as féknél azért van harapósabb és könnyebb (a féktárcsa alapból cserés). Aztán hogy a Judy 2300 gramm, a Reba meg 1800, a kerék szetten szintén biztos hogy lehetne pár száz grammot faragni, és akkor még mindig ott vagyunk, hogy a váz alu, a kerék alu, a kormány, nyeregcső alu, és a komponensek nagy része közép kategóriás, tehát egy közepes súlynál könnyebb biztos nem lesz soha.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
fulton
addikt
Lehet rosszul értelmezem, de miért csinálják ilyen rövid tengelytávval az országútikat?
Nagyobbal stabilabb a kerékpár nemde? (azt tudom elképzelni hogy direktebb a kormányzás így)[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #232283 üzenetére
Dehogy stabilabb. Gondolj csak bele, egy kicsi tengelytávos autó sokkal ügyesebben szlalomozik, mint egy nagyobb. Senki nem hetes BMW-vel fog szlalom versenyre menni.
szerk.: ami pedig 105 vs ultegrát illeti, erre is vannak tök jó GCN videók, ahol összehasonlítják őket, és úgy el fogod tudni dönteni, h megéri-e neked a plusz lóvét.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #232282 üzenetére
Igen, idővel én is tuningolnám a Radont is tuti, de melyik bringát nem? Nem igazán létezik olyan mtb 10.000 eur alatt, amin nem cserélnék idővel valamit jobbra-könnyebbre . A Judy Gold amúgy a gyártó szerint 2000g, a kerékszett 2100g, a váz alu, de abból a könnyű fajta, alu fronton ennél valszeg már csak a Chisel "sokkal" könnyebb... gyakorlatilag az már karbon súlyban van, egy Trek Procaliber váz is 1.4kg. Én szerintem akármennyire grammbuzulok, a kopó alkatrészeket soha nem fogom drágára cserélni, pl a fogaskoszorúból, féktárcsából megteszi Deore-SLX szint is, mert ha azok elkopnak, nem kell eladjam a házat. A Jealousról amúgy "olcsó" trükkökkel is sokat le lehet adni, tubeless és jobb gumik mittomén -400g, gyakran a nyereg is 300g fölött van, 100g-os kínait rá! A fékeket idővel valszeg cserélném Deore-re, féktárcsát viszonylag olcsó SLX-re, szilikon vagy szivacs markolat, kis optimizmussal lassan talán már 11.x a súlya . 10-11 kilós bringával én már nem panaszkodnék, nekem elég a KOM-okhoz és a könnyű bringa feelinghez, versenyre nem járok . És van egy olyan bringád, ami a haverjaid bringáinak 95%-ánál könnyebb, egyszerűen és olcsón karbantartható. Én valszeg valami ilyesmire fogom leváltani (jövőben?) a sajátomat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
Alin egész nagy akció(~40%) van sok mindenre, köztük a ZTTO cuccaira is:
[link] -
6030D
Ármester
-
őstag
válasz RexpecT #232290 üzenetére
nem árt csekkolni, hogy ezek mekkora akciók: https://www.aliprice.com/
kiválasztottam egy random terméket: [link] ami az utolsó 6 hónapban 30,55 és 21,53 között szórt, most meg 59,22-ről van leakciózva 27,83-ra“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Kiskopika
senior tag
@fulton nekem anno azt mondtak a 105 váltószett tök elég hobby szinten és még amatőr versenyre is jó lehet. A rövid tapasztalataim alapján szuper. Nyomom a váltókart és abban a pillanatban váltott is, én már nem bánom hogy nem az ultegra bringát hoztam el.
És úgy rémlik 185 magas vagy én is, és az L es bringa tök kényelmes. Szerintem egy xl el sokkal jobbab meggyűlhetne a bajom, így is nagyon kell szokni az irányítást, egy kezezés, kanyarok, kicsit mintha újra kéne tanulni bringázni. És az hogy a lábam bele akad a kerékbe elsőre tök ráparáztam, de hajtás közben ez nem jelent problémát, csak ha indulásra készen várok. De nagyobb méretben is beakadna a lábam, pedig g becsatolos -
fulton
addikt
válasz Kiskopika #232298 üzenetére
Köszi az infot, ezek mind hasznosak, terelgetik az embert fejben.
Így olvasva nehéz elképzelni mit is jelent a "szokni kell irányítás" pontosan élőben.
Annyit összeolvastam már - nagyon kíváncsi leszek milyen lesz élőben egy ilyen "gép" ha egyszer sor kerül hogy kipróbáljam élesben, felteszi majd az "i"re a pontot. Lehet minden eddigi elképzelésem ezzekkel kapcsolatban dugába dől majd.
2019 ben csinált legutóbb a merida valami szigeten nyilt napokat minden méretből vittek (többek közt) tudják hova kell kipakolni.
Addigis élvezzük a telet és amink van
Jó olvasni hogy bevált a bringa és elégedett vagy -
bardi
aktív tag
válasz lsebestyen #232284 üzenetére
Tehát pont, hogy stabilabb a hosszabb tengelytáv, melyik autó idegesebb 200-nál autópályán, a hetes BMW vagy egy Clio? Ami jobban szlalomozik, az nem lesz stabilabb nagy tempónál.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politika
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- GoPro Topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...