Új hozzászólás Aktív témák

  • Chiftain

    aktív tag

    válasz Fall-N #232227 üzenetére

    Te se vagy hajlandó elolvasni amit írok, vagy pedig értelmezni nem tudod. De könnyebb az acélt szapulni, ülni még nem ültetek rajta de azért szar…
    járjál alu vázzal nyugodtan, javasold mindenkinek az alu vázat. A gondolatmeneteddel az a bajom hogy habár biztosan vannak 20-30 éves alu vázak is forgalomban, az én 2018-as modellévű 1000 eurós aluvázas gravelem eltörött. Hiába tudtak 30 éve örök alu vázat gyártani, mégse gyárt mindenki olyat. Lehet hogy itt az 1000 eurós bicikli némelyeknek megmosolyogtató, vagy emiatt csak átlag embernek számítok, de igenis 1000 euróbol férjen ki egy olyan váz ami 2 évnél tovább bírja. Ha alu, ha műanyag, ha papír ha akármi. Emiatt is próbáltam ki mást. Látom emiatt páran fel vannak háborodva. Süt rólatok hogy acél vázat még sosem láttatok közelről vagy max a 20 kilós tanyabike-kat gyerekkorotokban, aztán abból indultok ki. Igen az alu merevebb, igen tárcsafékhez jobban illik stb. Lehet hogy furcsa de nem mindenkinek kell mindenképpen tárcsafék, és a nyeklő nyakló támvillám sem hajlott még kiflibe. A hajtási hatékonyságról megnéznék egy bármilyen adatot hogy mennyit vesztek az acél vázzal az aluhoz képest. Gondolom valahol a gondoljam át az egész eddigi életemet/és üljek vissza tegnap egy alura, vagy egyből vissza autóba határán…
    Nem tudom már érthetőbben leírni, nem tartom az acélt az ultimate bicikli anyagnak, nem ez volt a kizárólagos vágyam hogy acél legyen. Azt is leírtam hogy aluból jobb, modernebb vázak jönnek ki, de emiatt kötelező is azt választani? Nem kell meggyőzni róla hogy mennyire jó anyag az alu, mert nem érdekel hogy mennyire korszerű meg mennyire tökéletes a bicikli iparban. Addig hidegen hagy hogy miből gyártják amíg kibírja azt amire használom. Egyébként azt is biztos tudod hogy az alu egy bizonyos erőhatást nem bír ki a végtelenségig (itt jöhetsz azzal hogy az acél se, legyen akkor 1 pontod). A másik hogy nem mindenki úgy használja a biciklit hogy leemeli az állványról, megy vele 100 km-t és visszaemeli az állványra. Ahol annyi behatás éri max amire pont hogy tervezték a vázat. Van olyan is aki megáll 2-3 helyen is egy nap közben, (vagy akár 15-20 helyen) kikötözi amihez tudja az utcán. Ahol felborítják a járókelők vagy a szél. Hozzá ütődik a másik bicikli a tárolóban, lökdösi a kolléga aki ugyanúgy szeretné letámasztani a sajátját stb. Sok tényező volt ami miatt az acél mellett döntöttem, és képzeld nem sár-nehéz, 11 kiló most az egész bicikli… persze elhiszem hogy neked sokkal könnyebb van, de hidd el nem zavar, és nekem nem is szempont hogy 6 kiló legyen!

Új hozzászólás Aktív témák