-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #232750 üzenetére
Akor nem is erdemes hozza cipot venni?
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
addikt
válasz andrisbandi #232741 üzenetére
Köszi, nézni néztem, csak már rendelni nem merek. Már nem is tudom mennyi pénzem ráment a szállításra és visszaküldésre. Itthon meg semmit nem találni. Az lesz a vége, hogy leszakad a lábamról ez a legalább 8 éves dekás cipő, aztán elmegyek oda és veszek egy másikat
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
bardi
aktív tag
válasz zsamiatt #232754 üzenetére
A platform amin nem csatolod be magad.
A cipővásárlás szükségessége felhasználásfüggő, amennyiben városban körözöl, közlekedésre használod, nem érdemes a cipőbe sokat feccölni, viszont ha terepre jársz, kell az, hogy tapadjon, érdemes lehet egy dedikált, bringás cipőbe beruházni.
Ezeknek a talpa merevebb, ami miatt picit kényelmesebb, illetve hatékonyabb tekerni. A talp tartósabb sima utcai cipőkkel összevetve, a pedál felületére jobban tapad, ez terepen nem elhanyagolható. Illetve a védelem, a legtöbbnek az orra erősített, a felcsapódó ágaktól és szikláktól elég jól véd, egy sima vans cipőben már lehet párszor elrepedt volna a lábujjam, mert még ebben is fájt.
Saját tapasztalatom két cipővel van, Northwave Tribal, és Fiveten freerider.
Tapadásban és talp merevségben a fiveten jobb, kényelem szempontból viszont a northwave a nyerő nekem. Utcai cipőnek bár alkalmasabb a kényelem miatt, nekem azon a részen, ahol a talp hajlik járás közben, elkezdett szétfesleni a bőr, szóval amíg szét nem hullik, ez lesz az erdőbe járós cipő, a fiveten meg az utcai.
Pár hete a decathlonban láttam giro platform pedálhoz való cipőt, az se tűnt rossznak, és olcsóbb volt, mint a két általam tesztelt cipő.'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #232756 üzenetére
https://akosbike.hu/northwave-mtb-origin-plus-2-kerekparos-cipo
És ha a bike24-en csak kinéznéd... lehet kifognál nálunk is egy kényelmest.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsocy
őstag
válasz fulton #232743 üzenetére
Endurance, vagy nem endurance, minden országútin feküdni kell, ez ilyen műfaji sajátosság.
Szerintem neked a mostani setuphoz képest annyira nagy lenne az ugrás hogy nem élveznéd sosem, amit írtál is, hogy pár perc után próbáltál felülni egyenesbe. Nem kell mindenkinek országúti, tényleg van akinek más működik.
Azt már csak halkan mondom hogy a Contend az majdnem az endurance váza a Giantnek (all-roundernek hívja), az igazán agresszív cuccok azok a Propel és a TCR náluk -
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #232723 üzenetére
A méretezése pontos, szépen kijön a csapágy fészekből a pofa. Viszont előfordulhat, hogy bizonyos esetekben kellhet még dugókulcs fej, menetes szár, alátét stb. Nem mindenhol használható, van amikor többféle szerszámból kell összelegózni.
Kicsit borzolom a kedélyeket 2023 Orbea Wild
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz andrisbandi #232759 üzenetére
40,5-41 méret lenne jó, de azért köszi. Jártam egyébként ott, még vettem is egy NW cipőt, de végül csak visszavittem, mert annál volt, hogy a nyelve nyomott. Magas a rüsztöm is (állítólag).
Egyébént, amit linkeltél, szerintem nem is a wide verzió.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
padzso
tag
válasz fulton #232743 üzenetére
Contend aggresszív?
Talán azért, mert az xl váz nem a méreted. A bicikli leánykori nevén Defy, nekem az van, l, mindez 187 cm-hez, az xl 189 cm-től javasolt. Ezek tipikus endurance geometriák, 60-80 km az alap, nagyon meg sem érzed, hogy annyit mentél.
Mi a baj a kompakt sorral? Nagyon sok helyen elmegy, engem pl. felvitt egy tv toronyhoz, 2,57km, 346m szint, 13,4% átlag emelkedés, csak bírni kell. ;-)
Ja, a Defy Soraval jött, fékkarban fel-le váltás, 2013-ban, kezdésnek jó volt, sok mindent kibíró szerkezet és olcsó szervizelni.
Látom, itt már megvan a lényeg: #232760zsocy[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #232743 üzenetére
Én a helyedben a mostani gépeden fokozatosan hétről hétre, hónapról hónapra egyre lejjebb engedném a kormányt, úgy, hogy ne fájjon, ha fáj, próbálnám edzeni a core izmokat, jó sokat nyújts tekerés után stb. Különben amire odáig jutsz, hogy új gépet vegyél, megint valami extrém emelt kormányos állítható stucnis outi szörnyet kell építened . Nem tudom pontosan milyen egészségügyi problémák miatt van túl magasan a kormányod, de ha gerincsérv, akkor nem reménytelen a dolog. Itt többen küzdenek gerincsérvvel, az egyik haveromnak az egyik legdurvább a helyzete, a doki szerint pápá sport, szevasz biciklizés és a gyógytorna sem oldotta meg teljesen a problémáját. Most mégis panaszmentesen montizik már úgy, hogy a kormánya alacsonyabban van a nyeregnél és néha outizik is, igaz 15 fokos felfelé fordított stucnival. De azért mégsincs két emeletes csuklós felhőkarcoló a stucnija alatt . Szerintem feszegesd kicsit a határokat a kormánymagasságoddal, de ne felfele, mert azt már kimaxoltad, hanem lefele .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #232764 üzenetére
Napokban így történt 4 cm lentebb került a kormány. Jobb szeretem. Most egy kicsit lentebb van mint a nyereg.
padzso: . Néztem tegnap este a váz méretet es láttam hogy az xl 189 től felfele.
Igen agresszív volt nekem, ülés magasan kormány lent es nagyon nyujtózni előre, total kémyelmetlen volt. Gravelben L jobbnak éreztem. Bár a boltos szerint az meg kicsi volt nekem az a váz. Életemben először ültem országútin majd lesz még alkalom aztán kialakul hogy mi legyen. -
Fall-N
veterán
válasz zsocy #232760 üzenetére
Nem értem miért akar egyáltalán outit? Pont ennek a városi biciklinek az ellentéte. Én valamilyen trekking vagy MTB-t néznék kicsit kevésbé agresszív geóval. Outi nem neki való.
Azokból is lehet kisebb súlyút építeni, ezért kár az outi. Főleg ha meg akarná erőszakolni a geometriáját.
-
fulton
addikt
válasz stickermajom #232766 üzenetére
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #232767 üzenetére
Még korai bármit levonni hogy jo vagy rossz lenne e. Én úgy gondolom még próbálni kell menni vele (valahol bérelni) es akkor már fogom érezni. Nem vetem el, az a gravel tetszett az alsó fogás is, jó lent volt az ülés de jó lehet ez. A felső fogás is kifejezetten szélesebb volt mint vártam.és jól éreztem magam rajta. Szóval nem lefutott meccs.
-
fulton
addikt
válasz vallas #232770 üzenetére
Nekem kifejezetten bejön a koskormány lenti fogása ha úgy tartja kedvem legalábbis ezen a gravelen nagyon tetszett. Ha majd rám lesz egy outi beállítva es mégse fog tetszeni menet közben ez a vonal, akkor viszont nem veszek új biciklit marad a Csepel. Ennyit tudok.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #232774 üzenetére
az könnyen lehet, szerintem próbálj ki egy 58-as "virtuális felsőcsövű" vázat is, (általában L), de amúgy az 56-osat se vesd el, szerintem hosszabbítani egyszerűbb, mint rövidíteni kormányzás szempontjából.
giant contendnél már az ML-nél is magassági spektrumon belül vagy.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #232774 üzenetére
Az szerintem azért is van, mert a lábad szerintem hosszabb mint az átlag, a magasságodhoz képest. Én pl 189cm vagyok 88cm-es átlépővel, az meg már kb a másik véglet. Viszont én inkább a minél agresszívebb geokat szeretem, ezért nekem jócskán magasabban van a nyergem a kormányhoz képest. Szóval neked vagy egy rövid stucni kell majd, vagy olyan geo aminél a felsőcső virtuális hossza minél rövidebb. Na ez utóbbi nem tudom mennyire gyakori.
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #232771 üzenetére
Én is barkácsoltam, próbálgattam régebben.
Ilyen egykerekezős bicókat nézegettem... újonan nem mertem venni, mert eladhatatlannak tűnt...
Gondoltam átbarkácsolom a 29es fully-t
Még a környék beli gyerekek agya is ledobta láncot a látványra...Munkatársam esztergált az átütő tengely helyett egy menetes szárat, mini pegekkel, raiser bar-al tök jó szörny lett...
Csak erős idegzetűek nézzék meg [kép]
Poénnak elment, annyit megtudtam, h nem nekem való az ilyesmi.Ez a setup maradt sokáig [kép]
Mindenes masina volt, egykerekezősdire is jó.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
senior tag
válasz ZavaBalazs #232777 üzenetére
Szerintem nem....
mérd meg tolómérővel, most mekkor a gumi, és abból lehet következtetni, de felül nagyon közel van a villa most.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #232778 üzenetére
Ügyesen összehoztad gratula. Na ez azt hiszem tőlem is távol állna
lsebestyen:
Jah vagy XL váz ez esetben egy rövidebb stucni a 110 es helyett, vagy L es váz, de szerintem az XL is játszhat, mert azt a felső cső vázhosszt ellensulyozni lehet a rövidebb stucnival, cserébe nagyobb stack érték tengelytáv.., nem hiszem h rosszabb lenne tőle a kormányzás.(mármint a rövidebb stucnitól). -
ZolkoW
őstag
válasz fulton #232780 üzenetére
neked lehet, hogy egy országúti váz egyenesre cserélt kormánnyal megoldaná a problémád, ha elég magas a fejcső is. Ezt senki nem akarja hallani ebben a topicban, és én is csak azért írom, mert más faszával könnyű a csalánba lóbálni, de ha ennyire képlékeny még adolog, szerintem okos lenne várni egy évet azzal a vásárlással, és 2024 elején megvenni a "véglegesnek" szánt vasat, addig meg tökélyre fejleszteni, hogy tutt, mit is akarsz, hol vannak a határok. Ebben persze lehet, hogy benne kell lennie egy olcsóbb váz vásárlásának, csak én félek, hogy túl nagy ugrás a meglévő után a tutiba ugrani, mert ennek a kialakulásához azért idő kellhet. Jó, nem tudom, mennyit tud ilyen stádiumban segíteni egy bikefitting, én mindenesetre még túlságosan tapogatódzásnak érzem a dolgot, meg kell persze lépni a szükséges lépcsőket, sőt, pont azt mondom, hogy talán több lépcső van, mint hogy most egyből menjél a nagy és drága vasra.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #232781 üzenetére
Szerintem a bikefitting jó ötlet!
Új bringa vásárlás előtt én is el fogok menni, hogy tudjam mit is keressek. Szerintem azt a pár tízezret megéri, hogy ne nyúlj mellé.Btw. szerintem semmi negatív nincs abban ha, valaki cross trekkinget vagy fitness bringát használ. Nem érdemes - főleg felnőttként - azért megvenni valamit, mert valaki menőnek találja.
Ha fizikailag nem bírsz előre hajolni, akkor azt el kell fogadni és egy olyan bringát használni ami neked kényelmes. -
fulton
addikt
válasz ZolkoW #232781 üzenetére
Nagyon jól érzed abszolút így van. Persze képlékeny még, majd sor kerül hogy bérelek egy országútit és segíteni fog az is a döntésben, ha más nem a Tisza tónál tavasz/nyáron. ( ott vannak szerintem ilyen kerékpárok endu.). Természetesen eszemben sincs ennyiből most megvenni a kerékpárt ettől én jóval alaposabb vagyok
Rendeltem a rosebike től , egy ilyen láncnyúlásmérőt: ProTols CC 3.2 meg ebből a kesztyűből le rendeltem három méretet természetesen csak egyet tartok meg: 414 GORE INFINIUM. Kihagytam ami méret tábla szerint pont jó lenne, és onnan felfelé 3 méret amit megvettem. Gyorsak ma már feladták
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Csokicsibesz #232782 üzenetére
Ezért vettem én is crosst Kényelemben megváltás volt az MTB-hez képest, főleg, hogy túrázásra, munkába járásra használtam azt is.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #232780 üzenetére
A mai montiknál a széles kormány miatt bátrabban változtatható a stuci.
Itt úgy szakértik, outinál nincs ilyen. Vázméret függő, és azon belül is egy tartományban kell maradni.
How to choose the best stem length【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsocy
őstag
válasz #56769280 #232787 üzenetére
Szerintem ne ezzel kezdjétek, forgalmas főúton sötétben tekerni tömény életveszély. Nem lehet elég erős a lámpád hogy ne akarjon majd valaki kinyírni. Az életben nem veszed rá többet ilyesmire egy sötétben megtett főutas kör után szerintem.
Próbáld lassabban rávezetni, világosban, kevésbé forgalmas időszakban.
Kérdésedre a válasz, szerintem te menj hátul, ő diktálja a tempót, világítós és villogós, nagyon erős lámpákkal felszerelkezve, ő is, te is. Menjetek közel egymáshoz, vagyis mintha egy darab autó lennétek. Ha hagytok helyet mert be fognak vágni közétek. Közben nagyon figyeljétek a forgalmat, vedd úgy hogy mindenki rátok vadászik. Figyeljetek az autósok helyett is.
Így sem lesz egy sétagalopp...[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz #56769280 #232789 üzenetére
Mindig a lassabb menjen elöl, fényvisszaverős mellényt vegyetek fel, bukósisak alap, első-hátsó normális, feltöltött lámpa legyen. Nem tudom mennyit mentek, de ha kell, akkor álljatok meg pihenni közben.
"A távolság azért volt kérdés, mert ha a hátulról érkező autós nem látja, hogy többen vagyunk, akkor esetleg úgy kerül ahogy sokan: bevág elém, akkor meg az előttem közzel tekerőt elsodorhatja."
2-3 bringásnál ez még nem annyira vészes szerintem. Én is inkább minél közelebb mennék, amennyire biztonságosnak érzed.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #232786 üzenetére
A piros kérdőjeles mennyi szokott lenni kb? mert tudtommal ebből már csak toldóval lehet nagyobbat varázsolni. amit nem szeretnék. Bár sok endurance váznál látom 110 a kormányszár hossza (L és XL nél). (bár a meridánál nem írják az endu 6000 nél)
Lemértem a sajátom, nekem most per pil 18cm magasan van a kormány teteje a fejcső tetejétől, és 75mm a kormány és a kormányszár közepe közt előrenyúlás.
Csakhogy ugye a "stack" értékem csak 550mm. Felsőcsőhossz:580.
Namost jó lenne tudni, mármint érdekelne, hogy a piros kérdőjeles rész mennyi szokott lenni ezeknél a kerékpároknál, ha valaki megmérné (akinek L/ XL váza van endurancéből pl) azt megköszönném, nem találok erről infot a geóknál. De gyanítom hogy azért olyan 8cm magas van. Tehát egy Xl es váznál(merida) 630 stack és felsőcső: 583 mellett ha 8 cm magas a kormányszár teteje a fejcső tetejétől, akkor szummaszumma 2cm lenne alacsonyabban ülő pozim mellett a kormány mint ahogy most van a csepelemen. A kormányszár hosszával meg lehet játszani, egyszerűen rövidebbet venni egy 2 cm el pl - 1.5cm a kormány emelése miatt kb, tehát 3.5cm lenne lentebb[ Szerkesztve ]
-
válasz zsocy #232788 üzenetére
Saját tapasztalatból 2 dolog van, ami a jó lámpa mellett iszonyat sokat javít egy kerékpáros túlélési esélein: az egyik a láthatósági ruházat, a másik a reflektív csíkos gumi. Nem helyettesítik a lampát, de rengeteget tesznek hozzá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz #56769280 #232789 üzenetére
A hátulról jövő autóst elvakíthatja a szemből jövő lámpája, későn veszi észre a kerékpáros piros hátsó világítását.
Érdemes a legfeltűnőbb fényvisszaverőket is használni!
Ezt hordom éjszakai akciózáskor;
Kellys Fényvisszaverő testpánt
Külön ráadás kocogáskor zebránál... zsarunak nézhetnek... mindíg lassítanak, átengednek
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #232792 üzenetére
Ha meg nincs reflexcsík, akkor lehet a felnire ragasztani pár darab 3m fényvisszaverős matricát, filléres tétel (bár itthon nem fogadják el, csak gumin vagy a küllőprizmát)
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #232793 üzenetére
Ilyen pántom van, inkább egy normális mellényt viszek, ezt útközben macerás kigubancolni
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #232791 üzenetére
A felvaltokar es a nyereg ulespontja közötti távot merd, ne a stucnit. Ahány kormány, annyiféle hossz.
piros kérdőjel - gyártója válogatja cube nuroadon kb 7-8 cm lehet de holnap lemerhetem.
az alap outi stucni 6 v 7 fokos, azt felfelé fordítva lehet meg nyerni egy kis magasságot.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán